KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 20 October 2015

APAKAH KENYATAAN LIM GUAN ENG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN HAPUSKAN TOL PLUS JIKA MENANG PRU KE-14 MERUPAKAN HASIL MESYUARAT DAN KESEPAKATAN PAKATAN HARAPAN ATAU KEPUTUSAN DIRINYA SENDIRI?????



Kerajaan Pakatan Harapan memberi jaminan akan memansuhkan tol di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) sekiranya memerintah kerajaan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, kerajaan sudah tidak lagi perlu mengenakan apatah lagi menaikkan kadar tol di Lebuhraya PLUS.

“Ini kerana tempoh pembayaran terhadap syarikat konsensi itu sudah tamat.

“Sepatutnya rakyat tidak perlu membayar tol di Lebuhraya Utara Selatan,” katanya dalam satu sidang media di Parlimen pada Selasa.

Guan Eng tidak menafikan jika kerajaan terpaksa menaikkan kadar tol di beberapa lebuhraya tetapi bukan mengenakan tol di Lebuhraya Utara Selatan memandangkan kos pembayaran terhadap pembinaan lebuhraya itu sudah habis.

“Kalau kerajaan bertukar, kita akan memansuhkan tol itu,” janjinya..

Baru-baru ini, 12 syarikat konsesi lebuh raya termasuk Terowong Jalan Raya dan Pengurusan Air Banjir (Smart) mengumumkan penyelarasan kenaikan kadar tol di lebuh raya seliaan masing-masing berkuatkuasa pada 15 Oktober lalu.

Penyelarasan struktur kadar tol itu dilakukan selepas kerajaan memutuskan untuk menghentikan bayaran pampasan kepada syarikat konsesi tersebut.



HEMAT OMAK KAU:-


Rasanya majlis Presiden Pakatan Harapan terdiri dari PKR, DAP dan PAN belum lagi mengadakan mesyuarat maka adalah cukup pelik keputusan sebesar ini yang melibatkan dasar Pakatan Harapan boleh dihebohkan oleh Setiausaha DAP tanpa dahulu dibawa berbincang dan dipersetujui bersama ketiga-tiga parti komponen Pakatan Harapan.

Tidakkah ini sudah dikira melangkaui semangat kesatuan dan kesepakatan yang dilaungkan dimana tiada parti dalam Pakatan Harapan yang lebih dominan dari yang lain.

Sewajarnya suatu pencerahan demi kebenaran dari Pakatan Harapan kerana rakyat mau tahu adakah ini dasar Pakatan Harapan yang sudah diputuskan bersama untuk hapuskan tol PLUS jika diberi mandat dan amanah oleh rakyat pada PRU ke-14 nanti.

Rakyat berhak tahu ... lebih-lebih lagi dari parti yang dikatakan mendakap slogan Telus, Akauntabiliti dan Telus.

50 comments:

  1. dulu suka baca blog ni..tp skrg dah jd blog machai...hampeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kau pindah ke blog milo suam pondan tua menopous kote kecik telur besar.

      Delete
    2. Cari blog yg ko ska. Jgn jd macai pan tunduk dap

      Delete
    3. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Delete
    4. Bukti2 DAP Racist.

      No 1 Hina Peniaga India

      TONY PUAKA DILAPOR POLIS, GELAR PENIAGA INDIA 'SAMSENG'!!!

      Heh! Dek kerana keceluparan mulut Si Tony Puaka dan pembongkaran niat sebenar Si Ahli Parlimen DAPigs tu terhadap peniaga kaum India baru - baru ini, maka satu laporan Polis telah dibuat.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu telah membuat tuduhan terhadap peniaga - peniaga kaum India yang didakwa Ahli PKR bersikap biadap dan berlagak samseng ketika ditemui secara terbuka.

      Ekoran tuduhan yang dibuat, Ahli PKR yang terlibat telah membuat laporan Polis dengan menegaskan bahawa tindakan tu telah menjatuhkan reputasi dirinya selaku 'Ahli Politik Terkenal'.
      Murali Subramaniam, setiausaha PKR Kelana Jaya, dalam laporannya berkata, beliau hadir dalam acara itu atas permintaan penjaja gerai Deepavali yang tidak puas hati dengan perpindahan tempat mereka mencari makan.
      “Dalam Facebook beliau membuat banyak tuduhan-tuduhan palsu dan fitnah terhadap saya. Saya seorang ahli politik yang terkenal di kalangan rakyat Malaysia, khususnya di kalangan kaum India Malaysia.
      “Tuduhan-tuduhan palsu yang ditulis oleh Tony Pua dalam Facebook beliau telah menjatuhkan reputasi saya,” katanya.
      Selain itu, Ahli PKR tu juga turut menjelaskan bahawa dia akan mengambil tindakan dan memfailkan saman terhadap Tony Puaka tu berdasarkan nasihat yang telah diberikan oleh peguamnya.

      Persoalan yang sama seperti yang dibangkitkan oleh Dr. MiM, boleh percaya ke Si Ahli PKR tu nak ambik tindakan dan failkan saman terhadap Si Tony Puaka tu? Atau dia setakat main acah - acah je?

      Lagi pun, tak mungkin pulak 'Peguam' Si Ahli PKR tu yang memberikan nasihat supaya dia failkan saman terhadap Ahli Parlimen DAPigs tu. Takkan Si Tipah Koyak tu dah hilang akal sampai tahap nak suruh Ahli PKR tu ambik tindakan sedemikian!!!

      Delete
    5. Janji lagi?. Tol sungài nyior bila nak hapus? Janji masa pru 12 pun belum tunai lagi la ni nak janji lagi?
      Boleh caya ke? Nanti 2X kena tipu.

      Delete
  2. Lepas sahak gagap kena sepak keluar omakau dah masuk UG...ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. PEMBETULAN:

      Jesse Lembu Amnos N9ERS

      Delete
    3. Anon 17:27 memang Imayam PAN. Label melabel. Sapa buka cerita PAN dia akan fitnah cukup2.

      Baca la malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Mat Sabu habaq dia bukan buat untuk Islam Dan dua cakap setuju dgn Karl Marx.

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
  3. nak hapus dikatakan tak mesyuarat takl hapus katanya pulak tak ikut manifesto. sudah2lah taubat aje. tski tak bole jadi mb. paspun dan pilih jalannya sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN memang sayang kat DAP ni. Mak bapak depa tak percaya, yg penting DAP adalah benar bagi PAN. Kalau disuruh pilih Imam Bukhari atau DAP, aku yakin PAN akan pilih DAP

      Delete
    2. Bapak ko klu pilih bukhari dgn dap, dia pilih najib

      Delete
    3. Tuan guru joseph lge ttp kami junjung...takbeer..oktobefest xder sape nk tegur dah...

      Delete
  4. aku rasa Amanah kena keluar pakatan harapan..
    Lwn PAS dan jd dominan...
    cuba warta manhaj...
    kalau tak , tak payah la...
    Agama no 1...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi sekor bodoh.kahkahkah.

      Delete
    2. Pondan tua kote kecik telur besar dah menyampuk.

      Delete
    3. Sanggup lwn 3 penjuru demi nk menyusahkan pas demi nk kuatkan kuasa dap...
      Kot betul nk seat...letak jawatan...kita undi balik...klu menang baru logik nk rampas allocation dr pas...klu x...selama itula jadi balaci dap...jumpa ulamak sedunia konon...kt penang kene tarik blk geran xleh nk bersuara...nk selamat islam camtu? Inclusive my tutttt....

      Delete
  5. Tiada paksaan ko nk baca blog mna jgn jadi goblog sudah...

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Laaa...apa risau...semeblih kamving bg mkn 10 org miskin...settle. tol boleh maintain...

      Delete
  7. Bkn blog macai.ni dah kira blog bodoh. Kahkahkah. Mmg best juga baca komen2 ulasan2 bodoh dr blog bodoh nih.hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar dah menyampuk.

      Delete
    2. Mmg best juga baca komen2 ulasan2 bodoh dari anon2 mcm 16:26

      Delete
  8. Blogger terbaik... sebelum ni sindiran isu ug. Pan ber UG denga umno dlm perhimpunan palestin. Skrang DAP tiada semangat pakatan. Bloger bijak mcm ni yg diperlukan malaysia dlm membentuk rakyak bedaya maju. Bukan bloger yg hanya tahu menfitnah, caci maki, suka menimbulkan persepsi buruk pihak lwn walaupun tahu situasi sebenar(bloger besifat munafik).

    ReplyDelete
  9. LGE bagi janji baru untuk hapuskan TOL PLUS jika PH tawan PUTRAJAYA. PALER BUTOH DIA. EKVE menambahkan 5 tol baru. Itu di Selangor dan saf-saf Pakatan, haram berbunyi pula sedangkan dalam suasana sekarang jika rakyat yang kau pentingkan lawan la benda yang sedang berlaku ketika ini. Sesuatu yang kau mampu datangkan impak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu..
      Ekve buat, plus tutup
      Untung jugak lg..

      Delete
    2. Klu baik utk rakyat, Pas akan sokong

      Delete
    3. Laaa...apa risau...nnt kita sembelih kambing bg mkn org miskin...setel isu tol.

      Delete
  10. utk hapuskan tol ok la tu. perkara baik. dah tentu akan di persetujui oleh pkr dan amanah kelak. jadi tiada isu dominan ke apa ke. on the other hand, bila difikirkan kedua kali, jika ada pkr ke amanah ke berebut2 utk mencadangkan hal kebaikan massa lagi digalakkan. yang lain pasti setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat hudud tak baik ka.???

      Delete
    2. Hudud pun kena buat la
      Klu tak ramai yg curi balak & duit derma nnti

      Delete
    3. hudud tu memang baik. yang tak baik hudud pas je.

      Delete
    4. Hudud tak baik...cuma 0.000001% je...hehehe

      Delete
    5. Hey...nnt kami sembelih kambing bg mkn org miskin....berapa u nk...10 org...1000 org...then setel psl tol...ok?

      Delete
  11. Omak sibuk pasal tol....

    Pasal RUU kelantan tu berapa kali runding dengan PKR....

    Opppsss...

    Lupa pulak Pas parti paling kenit dalam PR (Pas 21 kerusi, PKR 30 kerusi, Dap 38 kerusi) tapi berlagak nak jadi Abang Besar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dey tambi...witu hudud since nineteen nineties laaa...u baru sedar dari kooma ka...

      Delete
  12. Kami mahu HUDUD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas bukan nak sangat dgn hudud tu. hudud tu hanya mainan lebai2 lutut dengan Allah. jika tidak lutut mesti masuk ruu dalam dewan kali ni. ni bnyk sgt songel nya

      Delete
    2. Yg mau hudud ko bilang xnk hudud...yg terang2 xnk hudud ko bilang apa ya...ananah?

      Delete
  13. maka si biri2 itu pun dibuai nafsunya oleh sang serigala dengan khabar yg "pasti" akan terlaksana dengan syarat si biri2 itu kekal menjadi sebagai ternakan mereka .. " PLUS akan dibebaskan dari sebarang bayaran kerana konsesinya telah tamat" ... demikianlah juga khabar si serigala ke[ada si biri2.. "lingkaran tol di sungai nyiur ..tol sebanyak 50 sen akan kami mansuhkan menjelang 5 tahun kami berkuasa di negeri ini" .. kini kerajaan serigala melepasi tempoh dari khabar yg mereka janjikan ..jika si biri2 itu masih berakal .. cubalah tanyakan kepada si serigala "bagaimana dengan perihal tol di sungai nyiur ?" ... :)

    ReplyDelete
  14. Hadi munafik nk hudud ke,kalau nk hudud masa bentang kt parlimen kenapa dia lari ke jepun.dah jilat najib terus jadi munafik..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org nk hudud....munafik? Yg xnk hudud...langgar baiah...xpeduli cerai taklik....yg ckp bohong ahli dah berpuloh ribu...yg ciplak logo dan guns muka selebiriti...yg peluk amoi...yg sanggup lwn 3...itu apa? Opsss lupa...ulamak kau org tuan guru joseph lge...anak murodapi besar

      Delete
  15. Hadi munafik ker ko yg munafik anon 18:34? dari faktanya mmg ko yg munafik...aku nak tanya ko, masa hadi g jepun tu speaker parlimen terima ker RUU dibentangkan? mmg jenis munafik dan celakalah org yg tabur fitnah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah byk mkn duit dap bang...dh x terasa buat fitnah2 ni...dah sebati bang...lgpun lg besae fitnah lg besar cing...cing

      Delete
  16. aku tak nak sebut perkataan nie...
    tapi terpaksa....
    ada orang dh amik keja syaitan...
    bertaubatlah...

    ReplyDelete
  17. aku dh terlajak ckp plak...
    mungkin hg sakit kot...
    sorry la tp bkn utk cai yg dibayar...
    mmg shayatin...
    Ya Allah ku pohon perlindungan dari Mu Ya Allah...

    ReplyDelete
  18. aku x mau gadoh2, gado2 okay...cuma nak tanya sama walaun 1. hudud bila nak bentang? 2. Ling liong sik bila nak disaman? 3. Omak bila nak berlaki?

    ReplyDelete
  19. Tahu pun speaker x terima tapi dok jilat najib siang mlm tu kenapa..ngeh3

    ReplyDelete
  20. pengumuman #mansuhtol mesti diumumkan anugerah tuhan sebagai perdana menteri, maka perlulah di #mansuhpenjara dahulu sebelum angkah sumpah ( bukan angkat cawan ) di parlimen. #logikakal

    ReplyDelete