KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

VIDEO ... PEMANDU-PEMANDU TEKSI SERANG TEKSI SAPU DI KLCC.



Satu kejadian serangan oleh pemandu teksi ke atas dua buah kereta yang didakwa didakwa dipandu oleh pemandu ‘teksi sapu’ Uber dan GrabCar’ di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) tersebar luas di laman sosial Facebook dan Youtube.

Video berdurasi 1.19 minit itu memaparkan beberapa orang pemandu teksi menahan sebuah kereta model Perodua Myvi selepas dikatakan tidak mempunyai permit untuk mengambil penumpang di kawasan berkenaan.

Seorang daripada pemandu teksi berkenaan secara tiba-tiba memukul cermin sisi kereta berkenaan sehingga patah manakala seorang lagi memberi amaran supaya pemandu tersebut tidak lagi datang mengambil penumpang di pusat beli-belah terkemuka itu.

Sejurus kemudian, pemandu kereta berkenaan memecut keluar daripada kawasan berkenaan dan seorang daripada pemandu berkenaan dilihat menendang kon penghadang ke arah kereta tersebut.



6 comments:

  1. abg teksi mai la bawak pelancong kat sini.... mai la bang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALASAN Alim Isfahan Iran- Sefie Amoy

      Saya ingat dia macam cucu saya. Itu juga bukan jadi amalan kita. (Ia berlaku) di tengah ratusan ribu manusia, bukannya di taman bunga dan di tepi pantai," kata Pengerusi Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu.

      Itulah jawapan bekas timbalan presiden PAS apabila diajukan soalan berhubung imej tersebar menunjukkan seorang gadis Cina bergambar mesra dengan bersandar di bahunya sewaktu himpunan BERSIH 4 hujung bulan lalu.

      Delete
  2. umnu belasah umnu tu biarknlah

    ReplyDelete
  3. Menampak kan bahawa rakyat dlm keadaan susah tak cukup makan apa lagi yg tak ada kereta.. Salah tu salah lah.. Makin hari makin terbeban, pemandu teksi juga akan jaga pendapatan nya juga..

    ReplyDelete
  4. tp uber muncul sebagai alternatif kepada perkhidmatan teksi yang teruk kat malaysia ni. cube tengok teksi yg xpakai meter, modified meter, overcharged penumpang.. dah la perangai mcm samseng baju merah. perbaiki mutu perkhidmatan tu xnk. nak cari salah orang lain je. sekurang2nya pengguna kat malaysia ni ade pilihan iaitu uber atau grabcar.

    ReplyDelete
  5. driver teksi ngadu xde customer sbb Uber apps,...tp bile pelanggan telefon syarikat teksi,..operator bgtau teksi xde, no cab,..pastu bg alasan ade luar di kawasan la,..jarak dekat...x bule wat untung la,...cara mudah nak teksi,...tggu je kt kedai no 4D,....byk la teksi kt sane,...berderet je parking semua sebok *'mengecai',...majoriti nye melayu,.....igt kan xde teksi driver sbb byk customer,....rupe nye *'mengecai' je,...skrg salah kan Uber plak,...haha,...sendiri malas,..org lain plak salah,.....rezeki masing2 la,...menyekat rezeki org kn berdosa,....lagi2 kalo berjudi,....dosa besar tu haha,.....

    *ahli kaji nombor

    ReplyDelete