KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 19 October 2015

PENGANALISIS POLITIK TANAH AIR SEPAKAT YANG PAKATAN HARAPAN SUATU GAGASAN YANG LONGGAR, RAPUH DAN KUCAR-KACIR



Awal hari ini, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menggesa ahli parlimen PKR Petaling Jaya Selatan Hee Loy Sian supaya menarik balik usul undi tidak percaya itu dengan mengingatkannya bahawa ia bukan "permainan guli".

Sebaliknya, Lim mahu Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk membawa usul yang sebegitu penting dan bukannya dibentangkan oleh mana-mana anggota biasa Parlimen.

Jika tidak, beliau membayangkan DAP mungkin tidak menyokong usul berkenaan.

Ulasan Umum:

1. Pengarah Merdeka Centre, Ibrahim Suffian menyifatkan Pakatan Harapan dalam keadaan kucar-kacir.

Menurutnya, perbezaan pendapat mengenai pembentangan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyerlahkan betapa rapuhnya penyelarasan mereka.

"Apa yang kita saksikan hari ini merangkumkan masalah pembangkang sekarang.

"Ia membuktikan ketika BN sedang mengalami beberapa masalah, pembangkang tidak mampu mengunakan kesempatan daripada kelemahan BN," katanya kepada Malaysiakini.

2. pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Maszlee Malik berkata keadaan itu membuktikan bahawa hubungan Pakatan Harapan adalah sesuatu yang longgar.

"Ia menunjukkan bagaimana longgar mereka sekarang. Malah, mereka tidak dapat bersetuju mengenai membentangan usul itu.

"Pakatan Harapan terlalu longgar... Dengan PKR menghadapi masalah bersetuju dengan parti-parti komponen, ini punca apa yang kita saksikan hari ini,” katanya.

Mazlee tidak berdolak-dalik dan terus-terang menyalahkan Wan Azizah.

"Semuanya bermula dengan ketidakupayaan beliau menguruskan parti. Dia tidak layak menjadi pemimpin pembangkang.

77 comments:

  1. Aku setuju dgn LGC
    Tidak perlu undi tak percaya.
    Sbb nsjib mesti terus jd pm hgga pru14.
    Biar umno terus lemah dan pecah
    Biar buah betul2 ranum
    Bila dah ranum senang nak gugur.

    Tak setuju najib diganti saat ini.
    Nsjib out, umno kuat balik.
    Pm baru susah mau turun
    Buah muda lama nak luruh.

    Guna otak....
    Biar buah masak ranum
    Dia akan luruh dgn tangkainya sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji Hadi dulu lagi dah bg idea ni.. suruh cabut dgn akar2 skali..tapi siap kena kutuk ngan maki lagi .... UG..UG..UG....

      Delete
    2. Setuju dgn dua dua penulis ini, kalau dah masing2 nak jadi boh, jadi boh pulak jenis nak ngtur je, langsung tak nak bertolak ansur lama lama mampus gitu je lah.. Nasib baik pas dah cabut..

      Delete
    3. Haha...bila guan eng yg ckp mcm ni, dia bijak. Tp bila hadi yg ckp, dia khianat. Klu dah biasa dgn taik cina tu, semuanya jd sodap.

      Delete
  2. UTUSAN KALAH SBB FITNAH ANWAR.
    UTUSAN KENA BAYAR 200K
    MCM NI BILA AKHBAR UMNO NI NAK UNTUNG?
    CILAKA PUNYA NUAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. cilaka kembali kpd mu amiiiin

      Delete
    2. teladan: Jangan suka MEMFITNAH !

      Delete
    3. teladan: Jangan suka MENJUBO!..kan dah masok penjara, tu pun baru penjara dunia belum lagi penjara akhirat.

      Delete
    4. anon 00.15.kau ada 4 saksi ke atau kau ada bersama ,kalau tak ada itu fitnah dan kau sedap je menuduh nanti dalam kubur jangan2 orang yang kau finah tak diazab yang kena azab nanti kau,satu lagi jangan menuduh nanti terkena pada isteri kau atau kakak kau atau adik perempuan kau nanti di juburi oenag ,lebih baik bertaubat

      Delete
  3. Mudah2an pas terus hebat mengharung cabaran. Ahli teruslah istiqamah. Bersama perjuangkan Islam.

    ReplyDelete
  4. Terbaik. Hadi dapat berselfi dgn amoi cun dlm H60K. Tertunai hajat spt Ma Sabu. Maci pasiku terkelu dan terkedu.

    ReplyDelete
  5. Bila islam lemah, islam akan diinjak2 sesuka hati oleh musuh2 islam. Dlm keadaan spt ini, kita wajib mengukuhkan ikatan dan berjuang mempertahankan agama kita. Kita wajib bersatu mengukuhkan ukhuwah sesama Islam agar tidak terus menerus diperkecilksn oleh musuh islam yg memang ingin melihat islam hancur di muka bumi ini.

    ReplyDelete
  6. Ahli2pas perlu meyakini bhwa Allah akan menolong hambanya yg bertaqwa. Ingatlah peristiwa peperangan uhud dan badat. Insyaallah, jika kita istiqamah dan bertaqwa, Allah akan membantu kita memenangi pru 14 nanti. Amin.

    ReplyDelete
  7. Istikomah la dmpi bila bila....klu pemimpin bengap pun istikomah la....pemimpin bangang mcm tok nik u turn smpi ke adi awang...istikomah x bawak makna pun.....puiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko faham ke istiqamah tu...yg benggap ko...

      Delete
  8. Dah buat dah. Presiden pas ubah pendirian utk tidak menyokong undi x percaya kpd najib.. Dari dulu munafik dan selamanya munafik. syok dgn u turn. Berwibawakah kalau tuang presiden ini jadi PM Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jatuhkan Najib tapi gantikan dengan barua Mahathir buat apa!! Umpama gantikan syaotan dengan iblis!!
      ....gunalah otak kau sikit wahai abdi penyokong parti lompat katak PAN Imayam @ barua DAP ooooiii!!

      Delete
  9. Di mana2 pun di semua penjuru dunia ini, memperjuangkan Islam akan menghadapi rintangan dan dugaan. Musuh tidak suka jika umat Islam kuat. Bersabarlah. Janji Allah, kemenangan akan tiba juga akhirnya jika kita bersabar dan bersatu dalam satu ikatan dan tidak berpecah belah.

    ReplyDelete
  10. dari dulu lg aku x caya hadimaru nih. malang sungguh puak yg pilih hadimaru nih jd pemimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko apa peduli ..ko tak suka ko punya pasal...tak payah nk kutuk kt sini....

      Delete
    2. kau barua DAPigs memang tak suka Melayu apa tah lagi Islam. sekarang macam2 DAPigs perlekeh Islam dan bangsa Melayu, kau masih percaya lagi dgn DAPigs

      Delete
  11. Hussin.greenboc.kerengga penting kan musuh2 ISLAM ajer. Tak ader sensitivity langsong .

    ReplyDelete
  12. Tindakan presiden jika betul tidak sokong undi tidsk percaya ada baiknya. Ahli politik yg bijak tidak akan tettipu. TGHA melihat 2018 lebih penting utk mempetoleh kemenangan. TGHA bukan org yg terburu2.

    ReplyDelete
  13. Kenapa ada begitu ramai orang tidak cekap di dalam perkhidmatan awam?

    Pernah dulu diceritakan berlaku, surat tawaran ke jawatan tetap kepada pegawai-pegawai kerajaan yang diberi tempoh tiga bulan untuk direspon sampai lambat kepada pegawai-pegawai bila mana tempoh akhirnya hanya seminggu dari surat itu sampai sedangkan tarikh surat dikeluarkan ialah 2 bulan 3 minggu lepas, maka kacau bilau sekejap pegawai-pegawai ini hendak membuat madical check up, pengesahan bagai.

    Kes kedua pula, surat jemputan ke majlis kerajaan, di mana surat itu menurut kerani sudah di issue begitu lama tetapi sampai lambat ke tangan penerima berakhir dengan kehadiran yang sedikit pada majlis tersebut.

    Jadi siapa mahu disalahkan? POS Malaysia? Mungkin ya, tapi bagaimana dengan surat yang dihantar by hand?

    Setelah diselidiki ada penjawat awam yang bertanggungjawab bab pos dan ambil surat gagal melakukan tugas malahan tidak layak bekerja tetapi masih tidak dibuang dalam jabatan tersebut.

    Malahan begitu banyak komplein yang diterima berkaitan bidang tugas jawatan itu yang sudah sepatutnya dijumudkan, orang datang buat kerja mereka datang komplein, hisap rokok, komplein

    1Malaysia, PA didahulukan, Pencapaian mereka macam haram.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  14. Penyokong Pas amat-amat amat-amat teruja dengan perhimpunan hijau di kota baru sabtu lepas.

    Mereka merai sakan dan sangat gah dengan kehadhiran 48,000 orang yang berbaju hijau.

    Pemimpin pun jadi tinggi hidungnya dan dengan somobong dan angkuh terkeluar juga dari mulutnya menghina Amanah.

    Bermaknanya himpunan itu tidak ada tujuan lain melainkan untuk menghina Amanah sahaja.

    Nak kata himpunan itu untuk tunjuk kuat kepada umno, tidak sama sekali sebab presiden pun berdolak dalik untuk sokong undi tidak percaya kepada najib.

    Nampaknya semua ahli dan penyokong Pas ni juga sama macam melayu lain iaitu mudah lupa.

    Lupa apa?

    Lupa bahawa himpunan hijau seperti di Kota Bharu itu pernah diadakan di Kedah beberapa bulan sebelum PRU 13.

    Himpunan itu juga dilaung-laungkan dihadhiri oleh 60,000 orang.

    6 bulan lepas itu apa jadi?

    Kerajaan Pas kecundang di Kedah.

    Sinario (tv3) himpunan kedah dengan himpunan KB ini sama, serupa, sebijik, se iras sahaja tiada ada beza pun.

    Yang di Kedah tu dibuat selepas MB Kedah menghadapi krisis keyakinan dikalangan pemimpin-pemimpin Pas negeri itu yang tidak sebulu denannya.

    Manakala himpunan di kelantan ini juga dibuat selepas pemimpin pas pusat mengalami krisis keyakinan sehingga dihalau berbelas pemimpin yang tidak sekepala dengan presiden.

    Apakah selepas ini kerajaan Kelantan juga kecundang sepertimana kerajaan pas kedah setelah selesai himpunan?

    Kebarangkaliannya amat-amat amat-amat tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya....

      memang isu-isu pun hampir serupa antara pas kedah masa tu dengan pas kelantan sekarang ni.

      contohnya pas kedah masa tu tak mampu bayar gaji kuin.

      manakala di kelantan kini YIK tidak mampu bayar caruman kepada kwsp dan 20 gensi lain wang gaji yang dipotng daripada gaji guru-gurunya sebanyak RM14.6 juta.

      itu belum masuk kira kemarahan mangsa banjir lagi tu....

      memang peratus pas kalah di kelantan sangat-sangat tinggi.

      Delete
    2. Ramai org luar yg tidak tahu apa2 pun seolah2 pandai mengulas himpunan ini sedangkan sebenarnya mereka tidak tahu pun isi perhimpunan ini. Maka keluarlah dari hati mereka andaian, tuduhan dan fitnah yg melampau.

      Himpunan ini adalah untuk mrnerangkan senario sebenar isu perpecahsn Pas yg terlslu digembar-gemburkan oleh muduh Pas. Himpunan itu juga sebagai bukti bhw ahli pas akan terus setia bersama parti utk memperjuangkan Islam tanpa mengira siapapun pemimpin kita. Lebih penting, himpunan itu mengeratkan ikatan kita dalam satu ikatan ukhuwah sesama Islam. Jelas, petpaduan dalam kalangan ahli semakin kukuh dalam mendepani masalah yg dicipta oleh musuh Pas.

      Pas bukan angkuh spt yg didakwa pihsk musuh malah Pas sedar dgn kekangan yg dihadapi. Namun Pas bukan parti setshun jagung yg mudah tertipu dgn rentak serts mainan musuh. Sebagai parti yg berteraskan Islam, pas bukan sahaja berusaha tetapi berserah kpd Allah utk membantu kemenangan dan ini tiada dalam musuh Pas.

      Melalui himpunan ini, seboleh mungkin pas mendidik dan memotivasikan petugas peti undi tentang tanggungjwb, peranan dan usaha meyakinkan pengundi serta memahami tindakan musuh sama ada oleh musuh kafir, gunting dalam lipatan atau talam dua muka.

      Pas memulakan kemenangan, insyaaallah dengan menyusun strategi lebih awal dan pada masa yang sama menyerahkan segalanya pd Allah yg Maha Esa.

      Apa juga halangan, tanggapan, tuduhan, malah fitnah drp pihak musuh, tidak akan sesekali pernah dan mampu mrmatahkan semangat serts usaha kami. Dan kami yakin, dengsn pertolongan Allah kami mampu menuju kemenangan dlm pru14 nanti. In Sha Allah.

      Delete
  15. Diminta rakan seperjuangan dlm Pas serta penyokong, selalulah beringat bahawa musuh Islam bukan puak kafir sahaja. Ada antaranya yg pandai berpura2, pepat di luar runcing di dalam. Ada kalanya gunting dalam lipatan. Ada masanya talam dua muka yang mengadu domba kita dgn rakan sesama kita hingga kita berpecah belah. Berawaslah dan berserah kpd Allah moga kita tidak terpedaya. Mereka bijak merancang tapi kita wajib percaya bhw perancangan Allah adalah terbaik. Sama2lah kita berdoa kpd Allah agar semua musuh kita itu dapat kita tewaskan dalam pru14 nanti. Marilah kita bersatu dalam satu ikatan Islam kerana ia adalah wajib ke atas semua umat Islam. Berpeganglah kita pd tali Allah dan jangan kita berpecah belah. Amin

    ReplyDelete
  16. pakatan taik ni mmg hancuq...
    dap parti babi sbb ketua dia kuat mkn babi
    pkr parti jubo sbb ketua dia suka berjubo
    pan parti kuali sbb ketua dia kuat makan

    kalau tambah pas lg baik...parti hanjing sbb ketua dia salak babi dlm bukit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh pas ada 4 jenis:
      1. Yg memang terang2 kafir
      2. Yg islam dan menyerang terangan
      3. Yg ahli pas tapi gunting dlm lipatan.
      4. Yg islam tapi parti musuh dsn talam 2 muka. Mereka ini mengadu domba supaya pas dibenci oleh org islam lain.

      Jadi kpd saudaraku. Berhati2lah.

      Delete
  17. Ramai yang bodoh kat sini. Tajuk tak cerita pasal hadi tapi pasal lim yang tolak usul undi tak percaya. Tapi hadi yang kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh...mmg patut hardy yg kena sbb ari tu dia salak babi dlm bukit.
      lagipun bila nak bentang hudud, nampak mcm tak dak dlm usul persidangan parlimen kali ni pun...

      Delete
  18. Maslee serang PKR sebab Nenek Zizah dengan alasan tak mampu menngemudi Barisan Harapan. Maslee mahu Imayam menjadi ketua Barisan Harapan. Tapi orangnya bukannya Mat Sabu.
    Maslee mahu puak-puak Ikram/IRC rampas pimpinan Parti Imayam dan tendang keluar puak2 syiah dan puak kuciwa lain keluar.

    Inilah modus operandi Ikram/IRC. Dulu duduk dalam PAS cuba nak rampas Pas dari dalam. Setelah tembelang pecah kesemua puak2 ini kalah dalam pemilihan dan merasa kuciwa dan mereka bergabung dengan dengan puak2 syiah dan peribadi2 kuciwa lain tubuh parti Imayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. IRC mmg pelesit. Aku setuju dgn kau. Ada kemungkinan IRC nak takeover peranan Pkr dlm PH utk menjadi tukang jilat Dap yg paling ulong.

      Delete
  19. Omakkau,aku cadangkan jgn paparkan komen dari anonymous.komen depa ni byk merapu dan terkeluar tajuk.

    ReplyDelete
  20. Omakkau,aku cadangkan jgn paparkan komen dari anonymous.komen depa ni byk merapu dan terkeluar tajuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi, oi gaban...hang jaki ka?
      pi la salak lagi...ooooooooooo
      mana ostad berbiri, suda jadi kambin' ka?

      Delete
  21. Anon22.05 jgn tunjuk sgt kebodohan tu..simpan skit

    ReplyDelete
  22. Jika kita mengaku bhwa kita ini islam, maka berkewajipan kita menyokong parti yg berteraskan islam. Dalam apa jua perhitungan, agama menjadi tempat paling tinggi semasa kita membuat pilihan. Kadang2 memang sukar sbb kita terpengaruh kpd keenakan duniawi lantas tetlupa apabila mendudukkan islam terkebelakang. Kerap kita dilekakan dgn untung dan hadiah keduniaan hingga islam kita sisihkan. Kita sering lupa bhwa islamlah pemayung kita apabila kita tidak lagi hidup di alam maya ini. Kita lupa bhw mati itu bila2.

    Justeru itu, jgn kita leka. Pilihlah kumpulan yang benar2 berjuang utk islam dan bukan mereka yg mengutamakan ringgit, pangkat serta jawatan tetapi menentang hukum Allah dgn pelbagai alasan. Pilihlah parti yg berteraskan islam dan mereka yg berjuang utk islam.

    Kita berharap saudara seagamaku tidak silap memilih supaya Islam bertapak kukuh dalam hati kita, sekali gus di negara kita. Kini kita tidak mampu lagi untuk terus berpura2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Anon 22:58

      Buat masa skrg sy nampak PH ajer yg memperjuangkan Islam.
      PAS? PAS hanya "mempermainkan" Islam. Waktu bentang hudud di hari terakhir parlimen, cuma Mahfuz Omar (Kedah) shj yg bersuara. Nik Abduh diam. Hadi Awang lari ke Jepun.
      PAS mengamalkan budaya Syiah Kafir @ bukan budaya Islam. Mulut Ulama dan Presiden celupar, maki hamun, hine menghina, ego dsb. Adakah ini akhlak Rasulullah atau akhlak Islam.
      Islam yg dibawa PAS amat menakutkan, tiada yg indah dan mudah. Sebaliknya, Islam yg sebenar adalah Islam yg mudah, indah dan bijaksana.
      Saya boleh menambah lagi keburukan PAS tapi buat apa, masyarakat semua sudah tahu.

      Kalau nak memperjuangkan Islam, masuk Harapan Baru dan sokong parti ini. Islam yg dibawa mereka cantik, mudah, bijaksana, progresif dan penuh dgn kata-kata yg merendah diri.

      Kita tunggu keputusan PRU14 nanti.

      Delete
    2. KETAHUILAH....
      ISLAM TIDAK PERNAH MEMBENARKAN KITA BERSEKONGKOL UNTUK MEMUSNAHKAN ISLAM YG LAIN.

      JIKA KAMU RASA ISLAM MEMBENARKAN KAMU BERSRKONGKOL UNTUK MENGHALANG ISLAM LAIN YG BERUSAHA MEMARTABATKAN ISLAM SEBENAR, MAKA TERPULANG KPD KAMU.

      PAS BERJUANG AGAR HUKUM ALLAH TERLAKSANA, TETAPI KAMU BERSRKONGKOL UTK MENGHALANGNYA. SUNGGUH ANGKUH KAMU PADA MAHA PENCIPTA.

      Delete
    3. PAS tak berminat buat HUDUD. Cis, mana HUDUD? Pasaiapa presideng lari pi Jepun? Pasaiapa diam? Mana hudud PAS? Babi

      Delete
    4. Pas tidak pernah memusuhi org bukan islam. Tetapi pas tidak boleh terus diam bila hukum islam milik org islam mula dipersoal dan dipermainkan. Mana maruah kita sbg islam jika hukum agama kita pun tidak dibenarkan kita melaksanakannya? Baculah kita jika hudud dipermainkan sebegitu rupa. Hanya kerana politik kita perlu mengalah?

      Delete
    5. Kami PAS Sg Limau Dalam (kaw Allahyarham Ustz Azizan, bekas MB Kedah) meliputi rantung Sg Limau Dalam, Sg Limau Luar, Padang Lumat, Sedaka dan sg Daun menuntut HUDUD. Kami "malu" bilamana Presiden lari ke Jepun waktu sidang terakhir parlimen yg lepas.
      Kalau HUDUD gagal dilaksana, tolong bagitau kenapa? Tapi, HUDUD yg dijanjikan PAS tidak dibawa pun ke Parlimen. PAS menipu SATU MALAYSIA, sama kelakuan dgn UMNO.
      Minta juga Presiden basuh dan cuci mulut longkang beliau.
      Wassalam

      Delete
    6. Pas dah usaha buat rang undang2 hudud. Pas tak mintak parti lain buat. Tapi sbg islam,, sokonglah. Jgnlah sindir2, tolak bulat2. Sikap org islam sendiri yg sbbkan bukan islam halang hudud. Kalau mengaku islam, patutnya ramai2 sokong sbb itu hukum islam. Itu bukan hukum buatan manusia.

      Kalau semua org islam sokong hudud, tak ada TGHA pun hudud akan diterima dan berjaya.

      Delete
    7. Salam anon 23:36. Sepatutnya PAS (imej Islam) mempamerkan kebijaksanaan BUKAN kebudak2budakan. Sudah tahu UMNO kerap menipu, kenapa mengharapkan UMNO membantu dalam menegakkan hukum Islam. UMNO 100% tolak Islam. Jadi bagaimana nak bawa hukum Islam dalam negara Demokrasi ciptaan Yahudi ini. Kta bertolakansur dengan semua parti dalam Pakatan Rakyat untuk mencari kekuatan dan sokongan. Bila berjaya perintah Malaysia, barulah kanun HUDUD ini dibawa ke Parlimen. Mudah sahaja.
      Tapi, HUDUD ini "percaturan" dan "design" beberapa orang yang tamak dalam PAS. Orang-orang ini selalu "merujuk" kepada UMNO.
      Jadi, sebab itulah kanun Hudud GAGAL dibawa dan diperdebatkan di parlimen. Tak perlulah saya nyatakan nama, bukti dan tarikh sebab ini maruah orang.
      Strategi PAS tidak bijaksana.....Sekarang, cercaan Hadi Awang "memusnahkan" PAS sendiri.

      Delete
    8. Org islam dah byk berubah skng.
      Org kafir main gitar, kita main gitar.
      Org kafir isap rokok, kita isap ganja.
      Org kafir main judi. Kita beli no ekor.
      Org kafir berpeluk, kita berzina.
      Org kafir minum arak, kita minum bir.
      Sampai org kafir tolak hudud kita pun sama2 tolak hudud jugak.....

      Sbb itulah kita perlu bersatu dalam satu ikatan yg berteraskan islam sebenar. Di situ PAS sedia bersama.

      Delete
    9. Kafir minum arak, kita minum bir
      Kafir tolak hudud, kita pun tolak hudud
      Apa la kita neh

      Delete
    10. Keta BMW adalah diantara jenis keta yg terbaik.....tapi jika pemandunya jenis yang mabuk habis penumpang2nya masuk gaung...parti berlandaskan islam memanglah terbaik.....tetapi peminpinnya salah bawak......hancusss..

      Delete
  23. Anon 22:58

    Syeikh Yussuf Qadrawi minta semua ummat Islam Malaysia menyokong Amanah (PAN) bukannya PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah.
      Qardhawi minta pas dan Amanah berjumpa utk menyelesaikan masalah demi islam. Qardhawi tidak pernah mengharamkan pas atau amanah.

      Jgn mencipta fitnah.

      Delete
  24. btui ka nie...
    tp aku lebih kpd Amanah lg...
    kita kena bungkuskan PAS...
    tinggal Amanah ja parti Islam kat Malaysia nie...
    apa pun promosi Amanah tak meyakinkan...
    ada agenda ka?
    kena cr strategi baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa, kalau Amanah berjuang utk islam, teruskanlah. Titik pertemuannya mestilah nendaulahkan Islam yg syumul. Percanggahan pendapat tidak patut dijadikan alasan utk menggagalkan tujuan murni kita. Yg ptg jgn bersekongkol dgn musuh islam utk menjatuhkan islam.

      Delete
  25. ha ha ha SATU MALAYA dan kenal SIAPA PAS? Parti yg membaruakan orang lain, suka u-turn dan tak boleh dipercayai. Sekian. wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu.
      Itu propaganda musuh Pas.
      Musuh pas selalunya takut jika islam sebenar tertegak di sini.

      Delete
    2. Utk makluman, musuh pas jugalah yg mencipta kata2 "pas itu islam, islam itu pas", kemudian musuh2 pas yg mengaku islam jugalah yg menyebarkannya hingga menjadi fitnah paling dahsyat. Mudah2an Allah mengampunkan mereka.

      Delete
  26. Orang ISLAM adalah orang taat, beriman, patuh dan mengikuti ajaran AL-QURAN dan HADIS. ISLAM dan SYURGA bukan dikhaskan untuk ahli PAS atau AMANAH atau untuk ahli UMNO sahaja. Mohon jagalah keISLAMAN kita. Hayati dan ikutilah ajaran al-quran dan hadis.

    --habib rahman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sentiasa mengikut ajaran Quran, hadis, qias dan ijmak ulamak. Marilah berjuang bersama pas untuk menegakkan islam.

      Delete
    2. Maaf. PAS menjual agama. Ulama PAS ulama vellfire, ulama alphard, ulama saham. ulama sampul. Mulut presideng adalah mulut abu jahal yg suka memaki-maki, membaruakan, mempelsirkan org lain. PAS menolak HUDUD dan tak perjuangkan HUDUD hari2 terakhirkan dewan rakyat lepas. PAS buat takzirah, ijmak dsb sebagai pakaian sahaja dan kalau nak tahu kat Iran lagi banyak majlis2 ilmu dan ibadat.
      Secara TOTAL, saya dari beribu2 ahli PAS menolak PAS kerana kami rasakan BERDOSA kami bersama2 PAS. Syiar Islam yg dibawa PAS amat menakutkan. Islam sebenarnya mudah, indah dan bijaksana. Wallhua'lam.

      Delete
    3. I love Islam.
      I love Pas.

      Delete
    4. U love Islam.
      U love Pas.
      Pas hateful Islam.
      Pas love syia cultural.

      Delete
  27. ...bila nak marah, banyakkan selawat....tak gitu Habib?

    ReplyDelete
  28. adiwangcai ckp Amanah bukan ancaman pada Pas tpi jgn datang ancaman dari Allah kerana tak Amanah

    ReplyDelete
  29. pokok nya bkn masaalah boleh atau tidak atau siapa yg bawa usul tu...yg penting kesepekatan...kalau pakatan harapan dlm bab yg mcm ni pun xboleh sepakat apetah lagi dgn agenda yg lebih besar? so mmg PH ni xboleh pakai,sbb nampak seperti ada kepentingan individu disitu...aku nak tgok PH ni nak jadi apa sampai mana...sbb didukungi oleh puak yg kecewa kalah muktamar dan dap pkr yg berkepentingan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik tulisan anon 00:45. Lebih cantik lagi kalau anda faham, anda tidak diberi karomah makrifat masa hadapan. Esok belum tentu. Mungkin esok Hadi Awang masuk Parti Gerakan? Kita tak tahu, Allah yang maha mengetahui. T Kasih sahabatku.

      Delete
    2. In Sha Allah TGHA akan tetap istiqamah bersama pas.

      Delete
  30. Klu minat hal2 islam meh la bersama pas. Kita share matlamat untuk meningkatkan islam sebenar berdasarkan Quran dan hadis. Jangan dok mikir pasal riba manjang.....

    ReplyDelete
  31. Undi tak pcaya..PAS U-TURN lg.. PAS mmg KLUK KLEK...

    ReplyDelete
  32. ikutlah al-quran dan hadis. Islam tak sebut ikutlah dan jadilah ahli PAS. Harap anda faham.
    Ayat 103, surah ali-imran: Dan berpegangteguhlah kamu dgn tali Allah (yakni agama) dan janganlah kamu bercerai berai.
    Hadi Awang :telah "menghalau" beberapa org bekas AJK PAS PUSAT supaya keluar dari PAS. Kemudian nak ajak orang luar masuk PAS, sorilah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl tu.dahla parti makin mundur,masuk pas plak kene baiah gadai bini.gilaseks punya pas

      Delete
  33. Pas parti ajaran sesat @ setan

    ReplyDelete
  34. PAS = PAST TENSE... = Expired/out of date

    ReplyDelete
  35. GUMBIRA....GUMBIRA...padahal GABRA..GABRA..

    ReplyDelete
  36. sesungguhnya si penipu daya itu membawakan kepada si jahil yg sombong itu satu lagi penipuan ... "kami sedang bertahaluf" .... kemudian ditanya kepada siapakah kuasa pemutus didlm "tahalufmu" itu ? ... jawaplah sekalian pembohong itu .. "diantara kami tiada kuasa pemutus..melainkan kami " bermuafakat" diantara kami terhadap setiap permasalahan yg mendatang" ... lalu terangguk2 lag si jahil yg sombong akibat terlalu jahilnya mereka...kemudian si jahil yg sombong itu berkata .. "betapa bertuahnya kami yg dianugerahkan barisan kepimpinan yg tidak terhalang pada batas perkauman dan tidak jugak terbeban pada neraca anutan akidah sekalian dari kami hatta mereka sangat bertawadhuk sehinggakan "bertahalufnya mereka tanpa perlu kepada kuasa pemutus cukup hanya mereka bermuafakat terlebih dahulu" .... alangkah bodoh dan bebalnya sekalian si jahil itu .... :)

    ReplyDelete
  37. mcm arqm dh mewah Hadi Harun Jin~ halal jin Tuan Man naik krete mewah skg. aku derma tiap2 ceramah naik moto je. btul2 kena tipu. Dia lebeh dunia dri kita. neraka tempat org jual agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan disebabkan tulisan ni kau masuk neraka

      Delete