Friday 30 October 2015

PAS DAN PKR BENTUK PAKATAN LONGGAR DI JOHOR.



PKR Johor mengesahkan bahawa akan mengadakan perbincangan dengan kepimpinan PAS di negeri ini untuk membentuk satu pakatan longgar, luar daripada Pakatan Harapan.

Walau bagaimanapun, PKR menegaskan bahawa ia hanya dalam hubungan kerja bersama PAS di negeri ini, dan bukan kebangkitan semula pakatan Pakatan Rakyat yang tidak lagi berfungsi itu.

Timbalan Pengerusi PKR Johor, Jimmy Phuah Wee Tse, berkata bahawa kepimpinan parti negeri itu sentiasa mengambil kedudukan bahawa mereka akan melibatkan diri dengan mana-mana pihak atau organisasi di dalam dan di luar Pakatan Harapan yang berkongsi objektif yang sama.

“Ya, ia mungkin kelihatan janggal kepada pembangkang (di Johor), tetapi diharapkan peranan kita sebenarnya boleh menunjukkan kepada rakyat bahawa tidak mustahil untuk mempunyai pakatan longgar dengan PAS,” katanya.

Phuah berkata PKR Johor, walaupun sokongan mereka terhadap Pakatan Harapan dengan DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah), akan turut mewujudkan dan mengekalkan hubungan kerja dengan PAS di negeri ini.

“Kami terbuka untuk berbincang dengan PAS. Bagaimanapun, masih terlalu awal untuk membincangkan mengenai kebangkitan Pakatan Rakyat ketika ini.”

Minggu lalu, dilaporkan bahawa Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, mesyuarat baru-baru ini yang diadakan dengan PKR memutuskan satu perjanjian untuk mengukuhkan kerjasama melalui perbincangan di peringkat negeri dan peringkat persekutuan.

PAS juga telah beberapa kali menegaskan bahawa kerajaan campuran Pakatan Rakyat tidak berfungsi lagi, tetapi kerjasama masih boleh berfungsi walaupun tanpa DAP.

Phuah berkata, bagi PKR, keadaan seperti itu bergantung kepada negeri masing-masing dan menambah bahawa parti itu di Johor berharap, mereka boleh bekerja bersama-sama dengan PAS.

“Ia sukar buat kami (PKR), tetapi kami akan tengok bagaimana ia berfungsi untuk kedua-dua parti,” katanya.

Kepimpinan PAS pada awal tahun ini pada Muktamar, memutuskan hubungan dengan DAP.

Ini membawa kepada pengakhiran kerajaan campuran Pakatan Rakyat selama tujuh tahun yang dibuat berdasarkan tiga parti iaitu PAS, DAP dan PKR.

Tidak lama kemudian, DAP dan beberapa bekas pemimpin PAS yang mengaku progresif dan profesional, yang kemudian menyertai Amanah, menubuhkan kerajaan campuran Pakatan Harapan.

14 comments:

  1. Kikiki.....abang nonkita kalah lgi saman 100juta dng anifah aman...bang non gagal kemuka saksi ...kikiki...dari dulu lgi prangai setan gondol ni gagal kemuka alibi walau terpekik terlolong kat luar mahkamah ada alibi...puii...sepatutnya yg kalah patut tambah lagi hukuman penjara 10 tahun kerja berat....kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah lagi? Kes apa bro? Boleh ceritakan sikit?

      Sbb kalau dalam sukan bolasepak, pasukan yg selalu sgt kalah dipanggil pasukan belasahan atau pasukan ayam.

      Delete
    2. Dijemput Ibu Fitri menjadi ahli seumur hidup PAN Kuali Imayam

      Kami Progressive, Inclusive, locomotive Dan fahemm

      Delete
  2. Nampak gaya PAN Imayam nangis lagi. Din Pudu tepuk dahi. Kah kah kah useless iduot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selangor takde PH. So takde la allocation dgn PAN. Johor pun ikut sama.

      Amacam best tak. Kah kah kah. PAN Imayam mesti kuciwak.

      Delete
  3. Kah kah kah,

    Meroyan la Tulang Besi tengok PAS dan PKR bekerjasama kah kah kah.

    Sila layan Youtube tengok mamat baju merah mengamuk. Copy paste link layan kat Youtube

    https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w

    Sumpah, Utusek, BHairan, People like U, Papers like U. Jari tunjik2 kat langit macam zaman Saturday Night Fever.

    Kah kah Kah President PAN Imayam buat kerja kartun selfie dgn Amoy, maka tak heranlah pencinta2 PAN pulak perangai macam video youtube tu


    LOOOOOOOOOOOOOOOSEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita gempar, Ahli PAN Imayam lagi ramai Dari penduduk Asia Tenggara. Esok Greenpork, Addingdong, Ketuatlanie Dan loserwaves akan war warkan.

      Badan besar otak macam kismis. Kah kah kah

      Delete
  4. Nnpk bukan pkr sgor jer yg cemas...pkr johor dah mola cemas terdesak lepas nih pkr N9..dll...kikiki...PAN ganti PKR tu paling pasti...DAP tggu masa nk bunuh PKR...PAN dan PKR parti pelbagai kaum takkan DAP nak bela 2 eko babi jantan dlm 1 kandang ....seko babi kenala disembelih
    Buat lauk kikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah kata suara PAN KUALI IMAYAM dah keluar. Kuciwak. Yg komen tu reverse psychology saja.

      PAN u r finished

      Delete
    2. Kikiki...2 eko babi jantan dlm 1 kandang...laen laklu 2 eko babi jantan species gay ....kikikiki..klu 2 eko babi jantan species gay...DAP tetap sembelih seko babi tu...lu fikir la..sendiri babi mana kena sembelih....kikiki

      Delete
  5. Tak sedap disebut, tak manis didengar. Tapi itulah hakikat. PAN dibina atas premis-premis yang sungguh negatif. Pemimpin dan ahli PAN boleh kontradik dengan hujah yang dinyatakan namun itulah persepsi umum orang ramai di luar PAN.

    1. Kalau pemimpin PAN tak tewas ketika Muktamar PAS ke-61 lalu maka tak akan timbul rasa kecewa dan kecil hati. Maka ditubuh PAN kerana telah sesak nafas dihimpit kekecewaan dan kecil hati itu.

    2. Kalau pemimpin PAN menang ketika Muktamar ke-61 dulu, maka ada yang sudah jadi Presiden, Timbalan dan para AJK-nya. Lalu ditubuhkan PAN kerana jawatan-jawatan yang gagal dicapai tadi. Maknanya sikap kemaruk jawatan agak tinggi sehingga tak boleh jadi pengikut kepada yang terpilih.

    3.PAN juga jelas khianatnya; baiah dilanggar tanpa rasa bersalah. Dicari hujah yang mengharuskan. Tak ikhlas dalam berbaiah kepada Allah. Semasa berbaiah dulu, apa niat dan iktikadnya. Apabila mahu melanggarnya kenapa berbeza pula niat dan iktikadnya. Boleh berdalih dengan manusia tetapi bolehkah berdalih dengan Allah?

    4. Khianatnya pemimpin PAN apabila tidak meletakkan jawatan sebagi wakil rakyat apabila meninggalkan PAS. Sudah tersebar kenyataan Khalid Samad dalam satu forum yang dipengerusikan oleh Dr. Agus Yusuf. Khalid jelas mengatakan wakil rakyat yang melompat parti tanpa meletakkan jawatan adalah pengkhianat. Jadi kenapa hendak dinafi dan marah-marah kalau dikatakan pemimpin dan parti PAN dibina atas pengkhianatan tadi?

    5. Perjuangan Islam PAN diselaraskan dengan redha si kafir DAP. Apakah ini satu tuduhan fitnah juga apabila rakyat melihat DAP sanggup membantu dan bekerjasama dengan PAN tetapi tidak dengan PAS yang istiqamah dengan dasar-dasar Islam. Beranikah PAN memperjuangkan hudud? Atau apakah sikap PAN terhadap hudud kini sama saja dengan sikap DAP?

    Komen Aku

    Balik2 modal mereka Kena Halau, Kalah Cai. Budak2 PAN ni mana ada penyokong grassroot. Yg kasi depa Lingkop Grassroot juga. Inilah rupanya golongan LOW SELF ESTEEM.

    Sekarang Boat PAN nak karam, maka berpautlah gang gang claim professional kepada Rocket. Apabila pautan ini bertambah kuat, maka BANI Melayu akan lebih gemar menolak PAN

    CHECK MATE

    ReplyDelete
  6. Tu la keje cyber trooper umno UG Jeff ulu babi copy komen sendiri jwap sendiri..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eishhhhhhh hari jumaat pun mau fitnah ka?????? Pi masjid Iqtiqaflah.

      Orang PANandol skg ni hati susah. DAP masih tanya where is your number. Masalahnya PAN lagi ramai pemimpin dari ahli

      Bye bye

      Delete
  7. Kerana perbuatan sial nuar aljuburi menjubur pkr semakin hancur,padan muka peliwat tua kutuk kaki kelentong..ngeh3

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...