KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 7 October 2015

BERLAKUNYA PERGOLAKAN DALAM PKR KINI DISEBABKAN ANWAR SUDAH TIDAK AKTIF BERADA DALAM ARUS PERDANA POLITIK NEGARA.



Dakwaan wujudnya komplot untuk menggulingkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkait rapat dengan kedudukan dan kuasa.

Ketiadaan bekas Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum PKR , Datuk Seri Anwar Ibrahim secara langsung menyebabkan kedudukan tersebut terancam.

Harus terima hakikat betapa masalah kuasa dalam mana-mana parti di dunia ini sama sahaja kerana ia merupakan subjek kepada kepimpinan seseorang ketua itu.

Sekiranya ketua itu kuat lagi nampak hebat dari segi kepimpinannya maka mereka mempunyai kuasa dan keupayaan untuk mempertahankan kedudukan mereka.

Perkara inilah yang sedang dihadapi oleh PKR buat masa sekarang

Tuduhan Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shahrin menerusi blognya mendakwa wujud pihak dipercayai didalangi beberapa pemimpin parti yang kurang senang dengan tindakan Wan Azizah mengenai penyertaan PKR dalam Pakatan Harapan pada 22 September lalu.

Selain itu, beliau turut mendedahkan pengumuman Wan Azizah itu tidak disenangi 25 anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang sekali gus membawa kepada wujudnya satu petisyen mendesak supaya menarik balik kerjasama tersebut.

Dalam sosiologi politik, individu yang mengelilingi kuasa itu mempunyai kepentingan tersendiri.

Kejayaan PR sebelum ini berkait rapat dengan kepimpinan karismatik dan aura susuk Anwar sewaktu menjadi ketua pembangkang.

Ini adalah salah satu faktor kejayaan parti-parti pembangkang yang disumbangkan oleh Anwar yang tidak siapa boleh nafikan baik kawan atau lawan

Anwar merupakan aset besar kepada momentum PR sebelum ini dan perpecahan berlaku apabila beliau tidak berada secara langsung kerana kini sedang merengkuk dalam penjara atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya.

Keutuhan dan kelangsungan perjalanan Pakatan Harapan (PH) tanpa penglibatan PAS yang baharu ditubuhkan, ianya dilihat selagi parti-parti pembangkang mempunyai hasrat bersama untuk menumbangkan UMNO/BN dan menakluki Putrajaya, mereka akan terus bersama.

Katanya, pergolakan dalam PKR sedikit sebanyak sudah pasti akan memberi kesan kepada Pakatan Harapan.

Kesan tempaisnya pasti juga akan membantutkan usaha untuk menawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti.

19 comments:

  1. Silap entri omak ko kali ini.....mana ada anwar x aktif semua hancur PKR...fakta salah tuuu...anwar dalam atau luar penjara sama ajer....tak ade beza pun...masa luar penjara brapa ramai pemimpin reformis spt chandra..ezam..roslan kassim..balasundram dan otai2 reformis yg hebat2 tinggalkan anwar...yg tinggal dlm PKR dan pakatan adalah barua barua anwar yg menyelinap masuk dlm
    Parti Umno dan Pas...dan kesemua barua2 ini dah disingkir dari Umno dan Pas...kesemua barua2 ini berada dlm PAN dan PKR(tunggu nak koyak rabak)...barua2 belaan anwar yg ditaja yahudiini pun dah angkat kaki tinggalkan aljuboori anak beranak...ini FAKTA ....dalam dan luar penjara aljuboori tak bawa apa2 makna pun...pemimpin yg lahir dri fitnah penipu dan pembohong mcm aljuboori tak bawa apa makna samada dalam atau luar penjara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg paling hebat ialah ezam.
      Dia boleh minum teh dlm kotak
      Dia lompat katak sebab kecewa dgn azmin yg bersifat mcm lintah

      Delete
    2. Hahaha.....ketawa mrk umno kerana berjaya dgn matlamat melemahkan pecahbelahkan pakatan dgn penjarakan anwar adalah tepat!!! Ahli atau party yg kebudak2 kan sememangnya bodoh...... siapa rakyat nak harapkan utk ubah!!!

      Delete
    3. 12:24...Hahaha...kau harus bertaubat dari perbuatan jubur menjubur walaupun liwat suka sama suka..ngeh3

      Delete
  2. Umno pecah bila madey takde.
    Pkr pecah bila nuar takde.
    Mic pecah bila samy veloo takde
    Mca pecah bila lee san choon takde
    Tapi paling teruk pecah ialah pas sejak Nik Aziz takde

    Pengganti org2 ni suma cam cibaii

    ReplyDelete
    Replies
    1. pantun murahan si cibaii.

      Delete
    2. JGN TIPU LA....
      PAD MANA BOLEH PECAH
      HADI KEPALA KERAS MCM BATI JAMBAN, MANA BOLEH PECAH.
      SEBAB ITU KELANTAN PALING MAJU DI MESIA. SEBAB apa? SEBAB KEPALA HADI PALING KERAS

      Delete
    3. anwar ke penjara pun hasil fitnah pkr kpd TSKI gak
      SEndiri yang masuk kan anwar dlam penjara kenapa pulak pas yang di pesalakan oii cibai 11.17 otak letak kat juboh ke.

      Delete
    4. 11:31 bukan hadi yg jd MB Kelantan, bukan hadi yg menentukan dasar pentadbiran dan pembangunan negeri Kelantan.
      Nik Abdul aziz jd MB Kelantan sejak 1990. Hingga sekarang penggantinya masih Pas.
      Masa bekas pemimpin Pas yg kini jd Pembesar PAN berada di Kelantan sbg MP, apa yg diaorang buat? Mat Sabu, Dr. Hatta, Salahuddin, Saifuddin dll buat apa masa jd mp?
      Ceramah pasal hudud siang malam sambil mengorat bini orang?

      Bila dah dpt pencen MP, kalah bertanding, jatuh kemaluan keluar parti kemudian tuduh baiah tak betul. Itu tak betul, semua tak betul, termasuk kau yg paling kuat mengaminkan doa KO yg dibaca oleh adik nik aziz.

      Delete
  3. Parti kuat kerana pemimpin kalau azmin nk main kotor dgn kak wan memang dia silap besar la..ngeh3

    ReplyDelete
  4. Al-jubs? PM Sg buloh boleh la..

    ReplyDelete
  5. Yeahaaaa .......... ada ngak ada yg penting kita ketawa ! sekarang pokei ...... siapa tahu besok tokei ! sekarang 'PAN de tat' ...... siapa tahu besok 'coup de tat' ! ...... dibilang macai , ngak jugak (ngak ngaku) ! ....... dibilang balaci , ngak jugak ! ...... dibilang barua , ngak jugak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dibaling taik...nggak jugak!

      Delete
  6. Malas aku nak komen #omakkau. Kejap sokong PAS, tup-tup sokong PH. Lepas tu kondem Wan azizah. Sokong pas semula. Sokong balik PH. Sokong PKR. Kemudian memuja Hadi...Apa ni....takde pendirian langsung, pakai ikut suka..kita kena ada prinsip....Esok marah kat Hadi, puji Guang Eng pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg otak bengap mmg tak faham. Itu menunjukkan omakkau mengkritik apa sahaja perlakuan dan tindakan yg tidak betul pd pandangannya oleh semua parti yg ada di Malaysia termasuklah parti tupperware.

      Delete
  7. Rafizi ramli punca masalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi Ramli punca masalah
      Rafizi Ramli pembawa masalah
      Rafizi Ramli pencetus segala masalah

      Rafizi Ramli adalah contoh seorang manusia yang kononnya cerdik, tapi cerdik tak boleh diikut. Tapi en. KEDEPAN suka sangat species ni. Spesies spm 5A, tapi perangai mcm haram memecahkan umat.

      Delete
  8. Ehh...Omak..

    Pas yang haji ada tercongok dengan serban besar bakul tak berpecah ker?

    Jangan buat-buat buta Omak...nanti kau buta betul-betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak pecah cuma menapis keluar golongan syiah dengan Islam liberal.

      Syiah + Islam liberal = Islam progresif. Islam progresif evolusi jadi Pasma. Dari Pasma jadi Parti Pekerja kemudian jadi Parti PAN.

      Dalam PAN, Islam progresif bermakna boleh langgar baih, langgar taklid, Buang hudud. Duduk bawah ketiak kafir DAP. Setuju tarik bantuan sekolah ugama Islam kerana patuh dan wala pada arahan kafir DAP. Harta wakaf boleh di re-wakaf.

      Itu sebab PAN dan PKR kucar lana disebabkan mereka mengambil ahli partiyang telah dilaknat kerana melanggar baiah.

      Delete