KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 18 October 2015

VIDEO ... PEKERJA BANGLADESH KENA TAMPAR OLEH TUAN PUNYA KERETA YANG SOMBONG MELAMPAU MENDAPAT KUTUKAN KERAS DARI WARGA MAYA.



Seorang tukang cuci warga Bangladesh ditampar oleh pemilik kereta kerana tidak puas hati pekerja itu telah mengotorkan keretanya ketika mengelap cermin.

Perbuatan biadap lelaki itu dirakam CCTV dan mendapat kutukan netizen selepas rakaman itu menjadi viral media sosial.

Menurut pengguna Facebook yang memuatnaik rakaman video itu, pemilik kereta itu marah apabila mendakwa pekerja Bangladesh telah masuk dan duduk dalam kereta untuk mengelap cermin sehingga mengotorkan keretanya.

Dia mendakwa, pemilik kereta itu meminta pekerja Bangladesh itu membayarnya RM1,000 sebagai ganti rugi kerana mengotorkan keretanya.

Tidak lama kemudian kelihatan lelaki itu menampar pekerja Bangladesh itu beberapa kali.

Pemilik akaun FB itu yang dipercayai pemilik kedai cuci kenderaan itu mendakwa, pekerja Bangladesh itu mengalami pendarahan teruk dan terpaksa dirujuk kepada hospital.
“Semoga diberi hidayah kepadanya. Saya maafkan dan halalkan upah cuci kereta tadi. Jangan terlalu mendongak ke langit,” tulisnya yang dituju kepada pemilik kereta itu.

Rakaman video dan status itu dikongsi hampir 20,000 penguna Facebook dan mendapat perhatian netizen yang meluahkan kemarahan terhadap perbuatan lelaki itu.



35 comments:

  1. Jenis org cerewet ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIT SIANG SERU RAKYAT TOLAK SLOGAN 'PAS ITU ISLAM'!!!

      KUALA LUMPUR – DAP mendakwa kaum Melayu terutama ahli dan penyokong PAS telah lama terpedaya dengan mitos politik yang diwar-warkan oleh pemimpin PAS selama ini kononnya PAS itu Islam dan Islam itu PAS.
      Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, kaum Melayu perlu berhenti daripada mempercayai mitos itu jika berhasrat melihat Malaysia menjadi sebuah negara yang harmoni, bersikap sederhana dan mempunyai masyarakat plural yang berjaya.
      “Tiada apa yang boleh menjadi lebih memecah-belahkan dan menjejaskan matlamat untuk memupuk minda Malaysia yang progresif dan inklusif daripada meragui pegangan agama orang lain hanya kerana mereka bukan penyokong parti politik tertentu,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
      Beliau memberi jaminan kepentingan kaum Melayu tidak akan terjejas jika DAP dan Pakatan Harapan memerintah negara kerana Perdana Menteri baharu akan tetap dilantik dalam kalangan Melayu. - MyNewsHub
      PS: Heh! Memang la Si Apek Kit Siang tu kata kedudukan orang Melayu akan tetap terpelihara. Tapi semua Hak Keistimewaan Melayu akan dihapuskan juga kalau DAPigs tu memerintah.

      Semua orang dapat Hak Sama Rata termasuk la tanah rezab Melayu, kuota Melayu dalam Universiti dan Perkhidmatan Awam, bantuan - bantuan kepada Bumiputera akan dihapuskan.

      Itu janji puak - puak DAPigs yang menjadi dasar parti tu selama hari ini. Hakikatnya, DAPigs nak Melayu Malaysia jadi macam Melayu Singapura. Dipinggir dan terus terpinggir.

      Lantik la Perdana Menteri dari kalangan orang Melayu sekali pun. Tapi Perdana Menteri tu hanya setakat jadi Boneka untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je buat apa.

      Perkara seperti tu telah dilakukan bila diorang memerintah Perak dulu. MB orang Melayu, tapi yang untung DAPigs tu jugak. Tanah kampung bangsa dia diberi hak milik sampai 999 tahun.

      Tapi dalam masa yang sama, semua tanah kampung orang Melayu dan orang India di Pulau Pinang diorang rampas. Habis semua rumah - rumah diroboh dan diratakan dengan bulldozer.

      Itu REALITI yang cuba disembunyikan oleh DAPigs. Pun lagi Si Apek Kit Siang tu nak meroyan kata puak - puak DAPigs tu akan menjaga kepentingan orang Melayu? Setakat bercakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je nak Menipu Rakyat ni!!!

      Delete
    2. Betul tu
      Pas bukan agama islam
      Agama islam bukan pas
      Pas cuma parti politik mcm dap
      Sapa menang boleh jadi mb
      Keluar pas bukan keluar islam
      Masuk pas bukan masuk islam

      Delete
    3. Malu la jadi org islam pas dok merayu2 mintak derma sekola agama sendiri drp cina dap. Tak bagi, maki hamun pulak tu....

      Tak ada tenaga ke nak usaha sendiri?
      Dah abad 21 pun pas masih nak mintak derma....
      Ikut contoh umno la, cari dana sendiri.

      Delete
    4. Inilah manusia,ada macam-macam perangai. Cuba kalau cina, dah tentu kutuk babilah, perangai kafirlah, ajaran daplah, kita kutuk dan kutuk. Kitalah kena tunjuk peribadi mulia.

      Delete
    5. kereta mahal beb,. sekali tengok macam berharga rm 560 RIBU, ITU yg megamuk agaknya.

      Delete
  2. dpt balasan dunia tu nanti...
    kalau ada rezeki dpt la hidayah...
    kalau tak, hanyut hingga masuk kubur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah Penduduk KG Diroboh, Dihalau, Terima RM2,000 & Lim Guan Eng Lari Tidak Mahu Bantu Mereka.

      Sejak akhir2 neh aku memang menyirap dengan LGE. Makin lama makin terserlah sikap sebenar dia yang haprak nak mampos. Ya ya ya, ini sesi mengumpat Lim Guan Eng.

      Bermula dengan muka tak malu ponteng parlimen dan p parti.
      Kemudian dengan muka tak malu dok gaduh dengan Hadi isu ponteng mesyuarat partisan.
      Kini ditambah dengan isu muka tak malu tutup pintu dari berjumpa dengan penduduk2 KG yang tertindas.

      Sebelum neh. LGE dikatakan kalau takde hujan, maka takde la banjir di Penang. Ini pun aku rasa siyes fak.

      Betul ke tak betul malaon tue cakap macam tue. Sampai sekarang aku tertanya2 akan kebenarannya. Kalau betul, betul la dia cakap macam tue tolong jangan bagi aku nampak muka dia. Kaki aku neh silap2 boleh terbang melayang kat muka dia juga nanti kalau dah geram2 sangat kan.

      Apa yang berlaku?

      Isu neh tak mendapat perhatian meluas di laman sosial pro pembangang err silap, pro pembangkang disebabkan berlaku di Penang. Kalau berlaku di negeri yang pro kerajaan baru la saf2 pembangang err silap lagi pembangkang akan pickup dan sebar.

      Sama seperti jika isu2 yang berlaku di negeri2 pro kerajaan, saf2 kerajaan pun taknak pickup. Jika di negeri pro pembangkang baru depa laju2 sebar bajet prihatin. Ini la wayang partisan beb. Hancur. Macam sial otak dorang.

      Berbalik kepada isu di atas.

      - Berlaku di Butterworth, Penang.

      - Nama kampung, KAMPUNG SUNGAI NYIOR.

      - Apa yang berlaku ialah tanah di kampung tersebut telah dijual kepada pemaju.

      - Maka tanah2 di kampung tersebut telah menjadi milik syarikat swasta.

      - Bila tanah2 tue dah jadi syarikat swasta yang punya, maka logik la depa nak halau mereka2 yang duduk atas tanah milik mereka atas nama pembangunan.

      - Itu otak cara kapitalis babi berfikir. Memang depa akan fikir logika macam tue.

      - Hakikatnya. Sebagai pemilik tanah dan kau sewakan tanah kau ke atas orang lain untuk dijadikan tapak rumah, kalau ko nak jual tanah, kau patut inform tuan rumah awal2. Untuk mereka alert dengan sebarang kemungkinan.

      - Kemudian kau deal dengan pemaju untuk bagi pampasan yang sama dengan nilai rumah yang dirampas. Kalau kau rampas rumah atas tanah, maka ganti balik rumah atas tanah. Ini rumah orang kita tengah cakap. Bukan citer pasal tanah kosong. Rumah tempat orang berlindung dari hujan panas. Jangan fikir senang kau aje. Kenapa bukan sama2 senang dan sama2 rasa bahagia.

      - Then, apa yang si pemaju buat ialah pemaju beri mereka notis pengusiran.

      - Notis pengusiran dalam tempoh yang sangat singkat. Ikut notis awal, mereka akan diusir pada jumaat yang baru lepas. Tapi still tak berlaku apa2 perkara lagi ketika ini. Mungkin disebabkan penduduk kampung melawan.

      - Syarikat yang diberikan hak untuk memajukan kawasan perkampungan tersebut.

      Dan ini ialah hujah2 bayangan penjilat LGE.

      - LGE sibuk. Nak jumpa tak buat appointment dah kenapa kau?

      - LGE takde kat office. Dia tatau.

      - Ini semua fitnah dari penduduk kampung untuk burukkan DAP.

      - LGE tengah kumpul maklumat.

      Tak percaya korang tengokla. Saf2 pembangang neh aku kenal depa luar sana macam saf2 barisan bingai. Memang jenis penjilat tak boleh pakai.

      Delete
    2. No komen la
      Tapi klu stinggan keluar aje la
      Itu bukan tanah pusaka bapak dia
      Haram duduk tanah haram
      Org pas pun tahu
      Klu tak tak tau, tanya mursidul am

      Delete
    3. Ikut suka dia la
      Dia tuan tanah
      Dia nak jual dia punya pasal
      Ko tu duduk situ secara haram

      Klu tanah tu tanah bapak ko
      Ko bagi ke org duduk haram kat tanah tu?

      Duduk tanah haram
      Sendiri mau ingat laaa..

      Delete
    4. Ko dah duduk tanah tu haram, free puluh2 tahun, kena halau lagi mau pow duit kat tuan tanah? Apa jenis manusia ko neh....

      Delete
    5. Cuba korang tunjuk geran tanah tu kat guan eng. Kalu geran tu ada tulis nama bapak korang ker, emak korang ker, nama korang ker, aku rasa guan eng bole tolong batalkan penjualan tanah tu.

      Delete
    6. macài dap cover baik lge.apa punya manusia. tanah tu penduduk teroka puluhan tahun and then kerajaan penang juai kat syarikat.geran tak bagi penduduk. tu tanah wakaf tolong kasi keluar smua cina tanpa pampasan.apa kata macai.

      Delete
  3. Org jenis diluar cantik didalam koto, lain kali cuci sendiri, mintak seribu tu sbb nak baya ansuran kete.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!

      Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini.
      “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.
      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri.
      “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008.
      Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS.

      Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS.

      Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. Woiiii....duit dap haram la. Mintak kat umno la

      Delete
    3. Umno ada bagi duit kat SAR pas ker?
      Tak malu ker mintak sedekah kat cina dap?
      Tu duit cina dap makan babi turrr..
      Terima kasih.

      Delete
    4. Aku malu jadi ahli pas.
      Ahli juta2 nak buat sekolah agama pas pun mintak kat dap.
      Aku cadang 100 ribu yg berhimpun hari ni derma sorang seribu.
      Tak payah nak mintak seedekah kat cina dap.
      Buat malu melayu satu malaysia sje parti kita neh..

      Delete
    5. KLU JUMPA MB & TMB MASA PERHIMPUNAN HARI NI, TOLONG TANYA KAT DEPA SEKALI YER...

      GAJI GURU YIK DAH KENA POTONG UTK BAYAR HUTANG/ PINJAMAN/ SIMPANAN DLL. TAPI KNAPA AGENSI SPT KWSP, KOPERASI YIK, TABUNG HAJI, BANK ISLAM DLL BELUM TERIMA BAYARAN YG DAH DIPOTONG TU? MANA DUIT TU PERGI? ADA POLONG MAKAN DUIT KER SAMPAI TUNGGAK JUTA2. TANYA YER..JGN MALU2 SBB ZAMAN TGNA BENDA NI TAK BERLAKU.

      BALAK DAH TAK POTONG KER?
      NAK PENGESAHAN TANYA KAT HUSAM.

      KALU DAH TAK MAMPU, BAGI MAT SABU JADI MB AJE LA....TAK PUN SERAH BALIK KAT UMNO. UMNO BOLE TOLONG. TARAK HAL.

      Delete
  4. ADUN DAPigs CABAR JAIP MENGAKU KERABAT DIRAJA???

    Heh! Nampak gayanya, Si ADUN DAPigs yang sebelum ini lantang nak mengugut Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) cuba nak menggunakan kedudukan dia bagi mengukuhkan sokongan.

    Sejak beberapa hari selepas dia sendiri membuat 'Pusingan U' dalam isu berkaitan dengan khutbah Aidiladha, ramai dikalangan Pencacai DAPigs cuba nak mengembalikan keyakinan rakyat.

    Isu mengenai isi kandungan khutbah Aidiladha baru - baru ini menjadi kontroversi apabila Si ADUN DAPigs yang berbangsa Melayu itu tampil mempertikaikannya dalam satu sidang media.

    Selain itu, Si ADUN DAPigs tu juga turut memberikan kata dua dan mengugut pihak JAIP serta mendesak mereka menarik balik khutbah tersebut atau berhadapan dengan tindakan undang - undang.

    Namun beberapa hari yang lalu, Si ADUN DAPigs tu katanya akan menangguhkan tindakan tersebut dan bercadang untuk bersemuka dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang terlebih dahulu.


    Ekoran tindakan BACUL yang ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs itulah yang membuatkan Pencacai DAPigs tu mula menjadi tak tentu arah dan cuba memesongkan isu dilaman media sosial.

    Salah satu dari modus operandi yang dilakukan oleh puak - puak Pencacai DAPigs tu adalah menyebarkan berita kononnya Si ADUN DAPigs tu merupakan salah seorang dari Kerabat DiRaja Pahang.

    Mereka mula menyebarkan berita yang sebelum ini menjadi isu hangat sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu bagi menagih simpati dari kalangan rakyat, terutama sekali yang berada di Pahang.

    Jika dilihat dari satu sudut, usaha puak - puak Pencacai DAPigs tu adalah untuk memburukkan imej Mufti Pahang yang didakwa mempunyai kuasa untuk mencabar seorang anggota 'Kerabat'.

    Persoalannya, adakah benar Si ADUN DAPigs tu seorang Kerabat DiRaja Pahang? Betul ke dia ada kaitan dengan pihak Istana? Dan adakah itu mempunyai kaitan dengan isu yang dibangkitkan?

    Nampak gayanya, agenda subversif puak - puak DAPigs ni bukan sahaja berniat nak mencabar kesucian Islam, tetapi turut nak memburukkan institusi Raja - Raja Melayu. Apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sekarang ni tengah menggelupor nak tutup kemaluan dia sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebodohan pas terserlah bila bagi oksigen tambahan kpd najib utk rampas kelantan.

      Delete
    2. mamak yg tampar bangla tu drebar nik amar, sbb kuat sgt semangat pas dalam jiwanya pantang tengok bangla terus disangka ahli parti mat sabu...
      nasib kao le bangla oii

      Delete
  5. knapa mcm tu..runding la elok2..bodoh sombong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka.
      Sehari dua lagi masuk lokap la tu

      Delete
  6. Berlaku kat mna tu...klu kat pulau pinang hasil didikan dap dan mat matang....kikiki....melayu dapat didikan DAP dan mat matang....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing klu tak menyalak bukit, memang tak boleh tido mlm. Ikut perangai boss dia la tu

      Delete
    2. kat kelantan bro...yg bawak rover tu drebar nik amar pas, yg kena tampar tu anak buah mat sabu pan

      Delete
  7. Macam PAN d Khianat boleh runding dgn DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok la ko. Pas dah bagi oksigen kat bos besar ko. Tahniah la dpt ambik kelantan.

      Delete
  8. Aku merasa kesian melihat pemilik kereta primitif dari zaman batu muncul di zaman moden !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kesian...sehari dua lagi tido lokap la tu.

      Delete
  9. Buat repot polis dan dakwa syetan hidup ni

    ReplyDelete
  10. 1. Mayat tanpa kepala dijumpai dalam belukar
    2. Mayat dikerat-kerat dijumpai di kawasan semak
    3. Nelayan jumpai mayat perut terburai
    4. Mayat dibungkus dalam selimut dijumpai dalam longkang
    5. Dua mayat berbungkus dijumpai

    Warga asing mengganas! Balasan tuhan kerana keadilan tidak ditegakkan. Adil ertinya meletakkan sesuatu pada tempatnya. Malaysia tidak perlukan warga asing, rakyatnya cukup untuk menggerakkan negara ini setiap rakyat boleh kerja mengikut kepandaian masing-masing. Hentikan bawa masuk warga asing. Hentikan pelacuran degree.hee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  11. Hot dan panasssss.....
    Surat yb husam.....
    Gaji guru yik dah dipotong tapi potongan tak sampai ke tangan agensi berkenaan.
    Jika betol, malang sungguh nasib guru2 yik...

    ReplyDelete