Friday 16 October 2015

JOM BANTU POLIS KESAN, JEJAK HINGGA TERTANGKAP SUSPEK KES BUNUH DENGAN SENJATA API YANG PALING DIKEHENDAKI



Polis Kontinjen Selangor kini sedang mengesan tiga orang lelaki bagi siasatan kes melepaskan tembakan yang menyebabkan kematian seorang lelaki Simpang Empat, Jalan Meru, Klang, Selangor.

Dalam kejadian tersebut, polis berjaya menahan dua suspek dimana salah seorang suspek mempunyai rekod jenayah lampau dan pihak polis masih memburu tiga orang lagi suspek yang dipercayai telah terbabit dalam kes melepaskan tembakan pada hari kejadian.


Butir-butir suspek seperti berikut:


Nama : OH CHEOK SENG
Nama Panggilan : AH LU
No.K/P: 641030-10-5621
Umur : 51 Tahun
Alamat : NO. 57, JALAN SENTOSA 53, KAWASAN 19 OFF JALAN BATU BELAH, 41450, KLANG, SELANGOR.


Nama : LOKE KOK CHEW
No.K/P: 621005-10-6237
Umur : 53 Tahun
Alamat : NO. 27, JALAN TIONG OFF JALAN MERU, 41050, KLANG, SELANGOR.


Nama : LIM HOCK SEONG
No.K/P: 870321-10-5321
Umur : 28 Tahun
Alamat : NO. 8, SOLOK MUDA 68A,TAMAN MERU SELATAN, 41050, KLANG, SELANGOR.


Sehubungan itu, orang ramai yang mengenali dan menjumpai suspek, diminta menghubungi Pegawai Penyiasat kes, ASP Chua Hang Loun di talian 019-3193193 atau Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Utara : 03-32902222.

45 comments:

  1. kat rumah omak je kita boleh jumpa. kat rumah lain takkan ada mcm ni...

    asalnya citer hal suspek kena tangkap...
    tetiba orang dok komen pasal mancing ikan kat zimbabwe...

    :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan betul....

      omak pos la... artikel/cerita planet pluto sekalipun...
      pengikut dia confirm akan komen pasal mancing kat zimbabwe...

      haha...

      Delete
    2. tol naik sbb gst belum cecah 16%

      Delete
    3. abang baju merah beli no ekor kedai cina dap hari tu ada bayar gst tak? Kena buat claim balik tu tau

      Delete
    4. sapa sini boleh sent gambar Tom Jepon sengeh tengah pelok Braim Frog?

      Delete
    5. 14 tahun Pas jual temberang...

      27 kerusi pada tahun 1999...Pas berjaya tambah kerusi pada PRU 2013.....

      TAMBAH KURANG...jadi 21 saja....

      dan tahun 2015 ni.......16 tahun berlalu.....Pas TAMBAH kerusi lagi....

      TAMBAH...TAMBAH KURANG 5kerusi lagi....jadi 16....


      TAMBAH KURANG pun kira TAMBAH JUGAK la kan..?...kan..????

      Delete
  2. Kah Kah Kah Bodoh Punya PAN Imayam. Dakwat sign nak buat parti PAN Kuali tak kering lagi depa dah berebut jawatan dan sabotage menyabotage

    IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

    Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu. Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu. IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN. “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM. “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.

    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai. “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha. “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foto Amirul Imayam Al Kuali PAN berselfie dgn Amoy best tuuuuuuuuuuu
      Alasan macam anak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jadi Kalau ahli PAN peluk Paris Hilton boleh la yekkkkk, pakai alasan macam anak.

      Ptuiiiiiiiiiiiiiiii Ptuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Delete
    2. Orang Syiah sedang sibuk membunuh orang-orang Islam Sunnah Wal Jamaah di Timur Tengah seperti Syria, Iraq dll. Mengapa pula orang syiah dilantik menjadi presiden parti Kuali sedangkan pengikutnya bermahzab Sunnah Wal Jamaah? Adakah ini kebodohan bertingkat-tingkat?

      Delete
    3. aku sokong anon 12:20......tapi hang pastikah 100% presiden parti kuali orang syiah....parti pas camana?

      Delete
    4. aku cadang brahem jadi ketua pas pulok.
      koman2 pon buleh lantik mursidol am

      Delete
    5. daging katak akan naik harga bila hadey jala ikang belukang

      Delete
    6. Anon 12.20,,,jenis mcmtu kami kedah kata,,,jenih pekak budak....syiah ni,,Mada dia sikit dia pura2 baik dgn kita,,bila depa dah ramai,, depa bunuh kita aswj. Lihat apa yg berlaku di Syria....is wahabi dok lawan syiah Basyar al Asad,,,tapi siapa yg bnyk depa bunuh?? Ya,,saudara mara kita aswj tak pasal2 kena bunuh, room,seksa dsbg. Apa la pekena ahli pas yg sokong mat sabu syiah ni,,,rasanya mereka pun syiah juga krn dlm pas pun bnyk ahli yg diresapi fahaman syiah. Ini salah pimpinan pas yg tidak bertegas. Saya pun hairan,,mat sabu dah bawa geng2 syiah dia keluar, apa yg pimpinan pas takut nak keluarkan kenyataan syiah itu adalah sesat. Al Azhar dah lama keluar fatwa syiah adalah sesat dan menyesatkan.

      Delete
    7. salam...
      setuju tp mintak tlg politicion jg lead...
      jgn bw laju sgt, nanti kena speed trap...
      mintak tlg forming dgn ngo chinese/indian muslim yg lain...

      Delete
  3. Mengapa parti DAPig berdiam diri bila kaum mereka melakukan jenayah atau perkauman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu TGHA jadi PM, brahim jadi tpm tentu tak ada jenayah lagi

      Delete
    2. kalu tgha jadi pm din ayam jadi kera duduk atas pokok tualang belakang rumah pendekar mustarjo

      Delete
  4. kan betul....

    omak pos la... artikel/cerita planet pluto sekalipun...
    pengikut dia confirm akan komen pasal mancing kat zimbabwe...

    haha...

    ReplyDelete
  5. hang berani iklan wanted face kat blog hang, #omakkau. Tak takut ker dia cari hang esok ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli dap memang samseng. Lu takut lu pegi duduk celah ketiak mak lu

      Delete
    2. pas boleh basuh berak amno

      Delete
    3. caimeno dpt duit cai jgn lupa simpan beli no ekor

      Delete
  6. Ye la tu ha ha ha.engkaupun pengikut omakkau juga lg tak nak mengaku tp asyik bertempek kat bloq omakkau.sekurangnya omakkau ada pengikut.ada bloq pancai langsung tak ada pengikut memalukan sj.mana nak ada pengikut bloq penuh dgn tahi.antara mujahid/hatta/hasanudin berbanding mat sabu yg dilihat gagal menarik sokongan/yg lain sekadar tdk menyabor utk mengantikannya.mat sabu dikatakan tdk sgt berpendidikan berbanding yg lain.bagaimana mat sabu bleh terpilih menjadi ketua .apakah kerana restu kuat dr bukit penang.beza org berpendidikan ini bleh
    Tanya pd encik kedepan.ada org kata ulamak pondok tak payahlah menyibuk masuk politik.namun nik aziz telah membukti kan bahawa dia telah mng melawan mahazalim dgn segala kekurangan yg terdapat dikelantan.org yg berpendidikan tdk semestinya org yg bijak atau berjaya.kita lihat byk org berjaya dlm perniagaan bkn org yg sgt tinggi pendidikan.nabi muhamad juga bkn org berpendidikan tetapi dia ternyata seorg yg bijak n berjaya.mmg tdk dinafikan kepentingan pendidikan.malah ayat pertama alquran sendiri menyuruh org membaca.ia spt ada org yg lahir pandai berpidato.ada org perlu belajar berpidato utk menjadi pemidato
    Yg baik.apa yg pasti pancai ini adalah lebih bodoh krn parti mereka yg blum dpt berdiri itu tp sudah ingin menunjuk jaguh berlawan dgn org.apa nak buat jika tak menunjuk begitu masakan org sedar mereka ini wujud.jd terpaksalah mereka membodohkan diri mereka sendiri.bagaimana menyokong dap utk memperjuangkan islam.langsung tak masuk akal

    ReplyDelete
  7. TONY PUAKA TERKEDU DIMAKI AHLI PKR!!!

    Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya baru - baru ini.

    Malah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu juga turut terkejut dengan kelakuan samseng yang dipamerkan oleh peniaga dikawasan berkenaan ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.

    Tambah memalukan ialah apabila menurut Tony Pua, peniaga - peniaga India yang berkelakuan samseng disekitar kawasan tersebut telah dikenal pasti dan merupakan ahli PKR.

    Oleh itu, beliau akan membuat aduan kepada PKR untuk mengambil tindakan tegas kepada peniaga India yang merupakan ahli PKR ini dan beliau yakin PKR akan mengambil tindakan terhadap aduannya itu.

    Pua berkata, tindakan peniaga di situ sememang kurang ajar dan beliau berharap aduan beliau kepada PKR itu akan diambil serius memandangkan peniaga disitu rata-ratanya ahli PKR.
    "Sesetengah daripada mereka adalah ahli PKR... Saya akan menulis surat aduan kepada menteri besar," kata Pua.
    Pua dalam masa sama menjelaskan keputusan untuk memindah tapak bazar lama ke tapak baharu dibuat berdasarkan kepada aduan mengenai kesesakan lalu lintas dikawasan tersebut.

    Selepas digertak oleh peniaga - peniaga bazar disitu, Pua tetap menegaskan bahawa keputusan untuk memindahkan bazar tersebut kekal dan ia perlu dipindahkan dengan segera.

    Sememangnya, jika selama hari ini, pemimpin DAP sering kali menuding jari dan menyalahkan parti lain apabila sesuatu isu yang dibangkitkan itu tidak dapat diselesaikan oleh mereka.

    Kali ini, DAP menuding jari kepada PKR dengan mengatakan peniaga bazar di Sungai Way yang bertindak gangster itu merupakan ahli PKR dan beliau mahu PKR menyelesaikan perkara tersebut.

    Sungguh mudah menjadi pemimpin DAP kan... dahulu Pas sering menjadi mangsa DAP apabila DAP tidak dapat menyelesaikan satu masalah. Kini DAP mula menjadi PKR sebagai mangsa baharu mereka dalam insiden peniaga India diarahkan untuk berpindah. - (Sumber Asal: UtaraNews)

    PS: Yang ajar puak - puak tu jadi BIADAP pun bukan orang lain. Sebaliknya diorang sendiri jugak!!! Jadi, memang patut la dia kena maki macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg biadap tu yg beju merah beli nombo ekor kat kedai cina

      Delete
    2. Kah Kah Kah Anon 15:26 macai PAN Imayam. Aku dah kata dah, maki DAP, orang DAP relax sajaaaa tapi orang PAN melompat.

      Adakah DAP diannggap sebagai Imam 12 yang hilang itu di kaca mata PAN-Imayam-Karapule-Cangkul-Tayar Traktor-Pengkhianat-Kuali dan tah apa benda lagi..

      Kah kah kah

      Balik la oooooooooooooooooooooooooiiii

      Delete
    3. anjing gonggong telinga katak pisang

      Delete
    4. dol baju merah yg beli no ekor jangan lupa simpan resit bawak masok kubor. Nanti boleh claim gst 6%

      Delete
  8. Siapa maki DAP maknanya dia maki PAN.

    Alooooo macha, nanti Mat Sabu Al Selfie punya orang akan maki korang.

    Joe Sementa
    PANcit

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa maki brahim dia makin hadey
      sapa maki kera dia maki katak

      Delete
    2. jangan maki brahem lagi
      nanti orang2 pas marah korang

      Delete
  9. Kenapa tol, minyak dan barang naik.

    Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan kakitangan awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien jika parti itu memerintah.

    Kata kuncinya di sini ialah, TIDAK EFISEN, tidak efisen bermaksud tidak cekap, tidak produktif, famili first, selalu MC, CRK, ponteng, datang lewat, cuti lebih daripada dipohon, ada bisnis luar, lepak lebih dari kerja, berkira kerja, pekerja tidak berkelayakan, A tak ada tapi jadi tukang ajar orang kasi dapat A, dalam erti kata lain, pekerja yang ada tak untung, tak ada pun tak rugi.

    Anda mahukah membayar orang/ kakitangan yang tidak berfungsi dan tidak ada fungsi di dalam syarikat anda? Datang lepak main internet dalam lab atau tidur di stor setiap hari, sebab tidak ada kerja dalam bidangnya katanya. Atau datang lewat setiap hari sebab uruskan anak, kasi makan mandi hantar ambil sekolah baru datang kerja alasan famili first. Atau kerani bodoh yang tak tahu imbang duga buku akaun sampai kasi elaun kepada kedua laki bini selama 4 tahun, walaupun yang layak hanya salah seorang.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  10. Bodo punya komeng mamat KEDEPAN nih...igt ko sorg je profs...?

    Ko tengok dr.mader, dr.toyo dll...walaupun akdmik bgs tp tanpa islam yg sepatutnya...ke laut jugak...kah kah

    Mader jahanamkn negara, toyo balun s'ngor...kah kah kah


    KEDEPAN adelah manusia bodo yg 'brtuhan' kan akal...na'uzubillah

    Bodo takpe...tp jgn bodo mcm KEDEPAN...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga barang makin naik, perot hadey makin naik

      Delete
    2. Barang mat sabu naik sebab selfie dgn Amoy

      Delete
    3. braheng tesondol boyot hadey

      Delete
    4. Akademik xde islam pun xde jdilah mcm nko menyorok belakang agama utk justifikasi bg anak bini mak bapa makan duit haram tipu budak2, famili first, mengular dll.

      Delete
    5. seronok betol kite bila tengok tom jepon ketawa besar nampak gigi dia bila sondol braheng frog

      Delete
  11. Sapa boleh sent gambar Tom Jepon tgh berpelok dgn Brain Frog? Ada tak?

    ReplyDelete
  12. Assalam, SUDILAH KIRANYA TUAN mempromosikan blog baharu bagi PAS N9 . PAS NS sudah tiada. http://pasn9.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meroyan la kau seorng dn9 tu.pas ada juga tercongok disitu.mata kau sj yg rabun tak nampak.tak sedar diri tu oku

      Delete
  13. weh....orang PAS beratur beli nombor ekor pasai hadi peluk dgn berahim katak ha ha ha. Judi woi org PAS...nombor ekor tu judi

    ReplyDelete
  14. Macai-macai haprak mabuk todi sibuk menfitnah parti Islam sebab sifu Penang mali benci Hudud ! Celaka dan tolol punya macai-macai tahap tadika diperkuda oleh sifu Penang mali....Bos makan daging macai makan tulang ! Anjinglah tu !

    ReplyDelete
  15. pas parti anjing
    dap parti babi
    ppkr parti jubor
    pan parti kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:20 adalah mangkuk tandas awam yang menerima semua jenis najis ! Amat meloyakan tekak ! Ptuiiii !

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...