KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

APAKAH BENAR MAHATHIR MAUKAN PEMERINTAH TANGKAP BELIAU SEBAB ITU TERUS MENERUS SERANG PERIBADI NAJIB AGAR MAU DIJULANG SEBAGAI WIRA?????



Dr. Mahathir Mohamad didapati kini seolah-olah berada dalam kedudukan menyerang untuk selama-lamanya. Ghairah, aktif, rajin, dedikasi dan seronok sakan.

Beliau kini banyak menumpukan masa dan tenaga serta maklumat yang disuapkan kepadanya dengan melakukan serangan terhadap Najib dan keluarganya.

Beliau menaungi sebuah organisasi berasaskan kaum India. Beliau telah menghadiri perhimpunan jalanan tentang kerajaan. Beliau menerajui kumpulan pelampau dipanggil Perkasa. Beliau membuat sering membuat kenyataan yang bercanggah memperlihatkan dirinya kadangkala berada dalam keadaan jiwa yang tidak stabil dan tenteram. Dia menyerang isteri Najib. Ia menyerang anak Najib. Apa yang tidak sanggup lakukan?

Persoalan emas adalah mengapa dia melakukan semua ini? Apa yang dia mahu capai sebenarnya?

Anda akan dituduh melawak jika anda percaya dia melakukan ini semua kerana mencintai negara. Jika Mahathir pernah mengambil berat tentang negara atau rakyat, dia tidak akan menubuh UMNO Baru. Dia tidak akan lumpuhkan  orang Melayu dan menjadikan mereka satu bangsa bergantung kepada tongkat sakti. Dia tidak akan ditulis semula sejarah Malaysia untuk memberi gambaran kononnya hanya satu kumpulan etnik sahaja yang menyumbang kepada pembangunan negara ini.

Jika dia benar-benar menerima dan mengakui kesilapannya, beliau sepatutnya berjiwa besar akui dan mohon maaf. Tetapi adakah beliau lakukannya????

Mahathir kini sudah semacam kehabisan peluru. Beliau kini memerlukan sesuatu yang drastik berlaku dengan cepat dan pantas. Tidak hairan mengapa dia kini kelihatan seolah cuba untuk menarik perhatian Najib agar tangkap dirinya. Tapi kenapa dalam keadaan umurnya sudah lanjut 90 tahun kini? Mungkin kerana mau meraih semaksima simpati rakyat dan dunia kepada dirinya.

Sejarah membuktikan betapa populariti dan sokongan rakyat kepada  mendiang Karpal Singh dan Lim Kit Siang melonjak dan mencanak selepas Mahathir menghantar kedua mereka ke penjara.

Dengan merengkuk ke dalam penjara, Mahathir akan menjadi wira segera. Perhatian media seluruh dunia akan melimpahkan kepada-nya. Orang yang sebenarnya bertanggungjawab penyembab utama suasana dan keadaan yang buruk berlaku kepada negarahari ini, akan segera berubah menjadi manusia yang berjuang sehingga nafas terakhir untuk menyelamatkan Malaysia. Dengan petikan jari sahaja dengan tidak semena-mena setiap rakyat di negara ini akan bingas bangkit memuji-muji nama Mahathir. Cerita yang seronok dan muluk-muluk dan pujian melambung akan ditulis mengenai beliau. Kisah silam dan lampau terus dilupakan begitu sahaja.

Bekas Ketua Pengarang NST, Kadir Jasin baru-baru ini telah merayu dengan mencadangkan 'laluan selamat' untuk Najib demi menyelamatkan negara ini. Alasan diberikan, jika Najib berasa selamat, dia begitu yakin Najib akan menyerahkan kuasa dengan meletak jawatan dengan selesa , teratur dan harmoni. Walaupun Kadir terdesak untuk Najib pergi, namun tidak masuk akal suatu cadangan yang kurang cerdik apabila pelaku sebenar punca kepada kekalutan negara kini dilepaskan begitu sahaja tanpa sebarang tindakan diambil.

Jika benar Najib bersalah seperti dihebahkan maka dia harus dikenakan tindakan undang-undang ... tiada berkompromi dalam isu ini.dia yang akan dikenakan. Ini bukan zaman rejim Mahathir di mana anda membiarkan semua orang terlibat dalam Perwaja Steel terlepas begitu sahaja, tiada siapa yang ambil tindakan. Skandal hura hara Forex semua mereka yang disyaki terlibat terlepas bebas begitu sahaja .. wang dan dana kerajaan yang ditipu dari permasalahan MAS tiada apa yang berlaku.

Inilah yang berlaku di bawah Mahathir yang sejak kebelakangan ini melaungkan dirinya bercakap dan buka mulut demi menyelamatkan maruah negara yang tercalar teruk dan parah..

Ia akan menjadi lebih menarik untuk melihat bagaimana Najib mengendali dan mengurus Mahathir.

Adakah para pentaksub dan pemuja Mahathir akan terus menyalak nyaring menyerang Najib atau salakan dan gelagat mereka yang semakin hari semakin pudar dan layu.

Jika dilihat pada sambutan dan respon ternyata laungan Mahathoir sudah semakin sunyi lesu longlai dari penerimaan dan kepercayaan.

Rakyat majoriti tahu dan kenal amat akan sejarah silam beliau semasa memerintah negara selama 22 tahun lalu.

Najib sekadar mewarisi apa yang diwariskan oleh beliau. Jika mau mencari kesalahan seharusnya beliau halakan segala tempik jeritnya kepada dirinya sendiri. Barulah beliau akan diangkat dan dinobatkan sebagai wira negara.

17 comments:

  1. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

    Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

    Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

    Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

    Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

    Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

    Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

    Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

    Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

    Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

    Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

    ReplyDelete
  2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

    Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

    " "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu.

    Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu
    Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang tak tahu bahawa manusia setan nilah yang menjadi penilis komen yang berjaya mersap dalam Pas dan menghentam kumpualn progresif ,kina Pas dan pacah beliau masukan jarum untuk PKR pulan pecah .beliau seolah2 menyokong Pakatan tetapi jesse syaitan nilah yang menulis secara menyokong tetapi secara tak napak telah cubah memusnahkan PKR .sama juga dengan boleger Omak Kau ,dendamnya pada Anwar tidak padam ,Omak Kau bukan sokong Pas sangat tepai untuk menghancur kan Pakatan dan pas serta PKR ,pada DAP hanya mainan sahaj.

      Delete
    2. Hello Anon 11:46

      Baca Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Bukan aku kata !!! Mat Sabu cakap.

      Bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx.

      Ni President PAN Kuali Imayam.Cangkul.

      Baik kooo pi solat taubat laaaa

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  3. Untuk sekian kalinya, Si Nurul Nuha tu menjaja 'Air Mata Buaya' sewaktu mengadakan program March For Freedom dengan mempersoalkan kenapa Najib Razak masih belum berundur.

    "Saya tak faham kenapa Najib tak undur-undur lagi selepas Bersih. Saya sedih sangat, pergi Bersih tiga hari...pergi balik, pergi balik...semangat.

    "Malah (dapat liputan) media antarabangsa. Mana dia nak pandang (lagi)? Atas pun tak boleh...sangat teruk. Tengok tengok, dia (Najib) di situ lagi (kekal perdana menteri)," katanya ketika menjadi panel Forum Reformasi Perjuangan Diteruskan, di sini, malam tadi.

    Dari satu sudut, nampak sangat yang Si Nurul Nuha tu kecewa kerana tindakan BERSHIT mengadakan Perhimpunan sebelum ini tidak mendatangkan sebarang kesan.

    Komen

    Sepatutnya Nurul Nuha bukan menangis tapi pi maki
    DAP dan PAN. Kerana DAP dan PAN kuali. Bersih sudah fail. Yg untung adalah Mat Sabu sebab dapat selfie dgn Amoy sambil langgar dada

    ReplyDelete
  4. Jeff ulu babi x kesah tambang lrt akan naik,kat ulu babi cuma ada babi dan beruk je cukup la jln sekadar jln tanah merah..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuli batak PAN Imayam dikenali. Kah lkah. IQ rrendah macam Loserwaves Tulang Loser. Maki hamum tak da point.

      Fook you

      Delete
    2. 10:35. Rupanya kau naik LRT je pegi ulang alik kerja, ingatkan naik kereta proton persona. Sengkeknya kau.
      Makcik felda yg kau selalu kutuk tu dah naik persona baru. Kau yg melalak mcm anjing gila rupanya naik LRT je.
      Buat malu mak bapak tok nenek kau je.

      Delete
    3. Wooit 10:35

      Aku rasa kalau kau pergi mana felda, mintak kerja dgn makcik felda sbg pemotong buah sawit lebih baik utk kau. Kau boleh jadi drebar makcik felda kalau kau ada lesen, jd tukang sapu rumah makcik felda pun boleh.

      Delete
    4. Biasalah Anon 10;35 macai PAN-Kuali-Imayam.
      Dulu Pasma belanja Bihon Sop,.sanggup pi tulis sana sini. Malay President pun Selfie dgn Amoy, macai lagi la.gilanya tak berjenis. Nepal lagi ada harga diri

      Delete
  5. 10:35
    Mungkin teori yang mengatakan manusia berasal dari beruk adalah benar kalau ianya merujuk kepada kamu.
    Orang lain tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10:35 tu berasal dari taik..benda busuk yg keluar dari lubang jubo mak dia.

      Delete
  6. Parti AMANAH tak kisahpun jika Lim Guan Eng BERBOHONG


    Lim Guan Eng menyifatkan dakwaan Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang menarik balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli Pas, adalah fitnah semata­-mata.

    "Itu tidak betul. Kita beri wang, malah tidak pernah pun kurangkan," katanya ketika berucap pada Konvensyen Biasa DAP Negeri Sembilan Penggal ke-17 di Dewan City Kingdom Hotel, 4 ktober lalu.

    Turut hadir dalam majlis berkenaan, Pengerusi DAP negeri, Anthony Loke, Pengerusi PKR negeri, Aminuddin Harun dan Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) negeri, Zulkefly Mohamad Omar.

    Hasil kenyataan ini, blog-blog pro AMANAH telah memainkan isu kononnya pak lebai PAS telah membuat fitnah.

    Mereka jadikan whatsapp dan facebook tempat untuk mengecam PAS dan kepimpinan ulama. Ulama PAS diburukkan dengan pelbagai tohmohan sedangkan mereka ini tahu cerita sebenar bagaimana sekolah agama milik ahli PAS telah dianak tirikan.

    Cara DAP buat kepada PAS tiada beza dengan cara UMNO. Mulut kita kata nak tumbang UMNO tapi paei perangai kita saling tak tumpah MACAM UMNO.

    Apa beza DAP dengan UMNO dalam isu ini?

    Lim Guan Eng menggunakan kaedah yang sama semasa memburuk Presiden PAS kepada Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali.Fitnah dan tuduhan dibuat. Akhbar dan media pembangkan menyebar maklumat sehingga pembaca mendapat gambaran yang salah.

    Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali kata ada sesetengah SAR tidak diberikan bantuan, tapi Lim Guan Eng berbelit kononnya bantuan tak dikurang walaupun sekupang (10 sen). PAS persoalkan kenapa ada yang tak bagi, bukan bantuan tak ada. Tapi mereka pandai bermain dan media.

    Parti AMANAH dan PKR dalam hal ini tak kisah, asalkan mereka boleh bergerak dengan bantuan DAP di Pulau Pinang. Bohong ke? Asalkan PAS boleh disingkirkan.

    Biasanya pembohongan tidak lama, Allah akan bongkarkan kebenarannya. Dua hari selepas itu Ustaz Muhammad Fauzi Bin Yusof, Mudir Am Sekolah Rendah Islam Al-Ansor telah membuat kenyataan tentang sekolahnya dianak tiri oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Kemudian selepas itu Ustaz Norazman bin Ishak, Pengerusi Ahli Lembaga Tadbir Sek.Rendah Islam Bahrul Ulum (SRIBU) pula membuat kenyataan.

    Politik di Malaysia masih tidak mantang. Malang bagi pembangkang yang kononnya nak runtuhkan UMNO untuk tawan Putrajaya nak bina MALAYSIA BARU tapi masih dihantui perangai UMNO.


    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. OMAK KAU.... OMAK KAU.....
    Selepas memburuk2kan.... ahli2 yg setia dlm PAKATAN HARAPAN RAKYAT.... sekarang dok..... melemahkan imej Tun pulokkkk......
    Alahai omak kau dan pengkomen2 yg menggunakan bahasa kesat....lucah.... dan yg bernada negatif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tgok drp awal, anon 10:35 yg mulakan dgn hinaan yg begitu jijik. Maka kalau dia dihina balik, terimalah balasan. Kalau tak mahu dihina, jgn hina org.
      Kalau PAN tak mahu dihina, Jgn hina Pas
      .

      Delete
  8. Dua2 sama je... Balasan Allah

    ReplyDelete
  9. Kalau tiket jet rosmah naik maknanya ari2 la aku naik jet,kat felda lagi byk babi..ngeh3

    ReplyDelete