KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 14 October 2015

ENAM MAUT KEMALANGAN DI LPT2 YANG MELIBATKAN KERETA CAMRY DENGAN SEBUAH TRELER.



LAPORAN KEMALANGAN LPT2

1) Waktu & Tarikh: 1240H & 14.10.2015
2) Bilangan kes: 31/10
3) Lokasi: KM 258.9 (SB) JABOR - CHENEH
4) Kenderaan: T0YOTA CAMRY (WPS 81) DAN LORI TRELLER HINO (DAJ 4999)
5) Mangsa: 7 ORANG
(6 orang mangsa maut dan 1 orang mangsa tidak cedera)
6) Cuaca: HUJAN
7) Kerosakan Aset: TIADA

Ringkasan:

- Kemalangan melibatkan sebuah kereta Toyota Camry dipercayai telah memandu laju sebelum hilang kawalan dan terbabas lalu berpusing merempuh belakang Lori Treller Hino yang parking di lorong kecemasan km tersebut.

Laporan Bomba,Jpam,Ambulans dan Polis telah dibuat untuk ke lokasi kejadian. Lorong kecemasan dan lorong perlahan ditutup.

45 comments:

  1. Ni Dapigs punya kerja la ni die minta bantuan Israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO yg dok cium bontot Israel...1-Ambil rakyat Israel jadikan penasihat PM. 2-Ambil syarikat Israel sedia n pantau sistem LAN komputer CIMB. 3-Najib jumpa PM Israel di Amerika minta sesuatu...Beruk2 UMNO cuba sembunykan fakta tapi tuduh DAP. UMNO yg sokong ISRAEL bunuh orang PALESTIN! UMNO buat dosa besar sokong bunuh orang Islam.

      Delete
    2. Bodoh keturunan ni payah nak hilang.

      Delete
    3. Akibat tol mahal. Pemandu hilang fokus. JANJI DITEPATI. SEHATI SEJIWA. Inilah lagu macai umno bangang.

      Delete
  2. Hadi berpelukan Brahem Ali
    sotong + Katak =Sotak.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lagi bodoh keturunan.

      Delete
    2. PAS lani seperti anak dara sunti, masing masing nak impet. Bukan PAS cari PERKASA tetapi Ibrahim Ali yg approach PAS. Bukan PAS yang nak sertai PH tetapi PKR yang bermati matian mahu PAS ada sama lantaran PAS masih on tahlusiasi dgn PKR.

      PAS lebih steady berbanding yang lain. Kerusi PAS turun temurun dah sedia ada tetapi PAN terkial kial kerusi siapa yang nak dirembat bila PRU nanti. PKR dlm keadaan tak aman antara team Rafizi dan Azmin Ali. DAP pun tak kurang kecohnya dgn letakjawatan ketua pembangkang drp DAP ADUN Johor. UMNO?.... team Mahathir vs team Najib.

      Bukankah yang aman hanya PAS. Dalam satu majlis PAS di KL Tian Chua PKR hadir sama dan sekali lagi beliau menegaskan PAS mesti ada dalam barisan pembangkang.

      Saya jadi hairan bin pelik ada di kalangan orang Cina dan India yang tidak muslim boleh menyokong pelaksanaan hudud. Sedangkan bekas PAS yg dah bergelumang dgn membangun bersama PAS hudud/ jenayah syariah bukan tuntutan priority. Setelah ATM dimusnahkan dgn bahan letupan untuk mencuri, rogol, bunuh, colek dah jadi barah negara masih menidakkan pentingnya undang undang Allah Ta'ala.

      Delete
    3. Hey berahim tu mcm cucu jer la...ishhh kepph lebih

      Delete
  3. lori hino macam org jadi katak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 ekor bodoh keturunan

      Delete
    2. haha...

      Amran bukan bodoh sembarangan tau!! bodoh pro namanya...

      siapa yg bodoh sebenarnya... yg mmg piau bodoh pengampu si perompak negarawan la kot....

      Delete
  4. cakap,salah tidak cakap salah,,pernah kau bawa kerta,di highway,mereka jika bawa kerta macam setan,,jika,berlanggar memang patut

    ReplyDelete
  5. Nak cepat sgt keputrajaya tak sangka tersondol lori pula.biar cepat asal selamat.jgn cari nahas dgn ikut parti cap muncung

    ReplyDelete
  6. TOL mau naik, kualiti jalan semakin teruk. Jalanraya di Thailand tak de TOL , cuma ada di Kota Bangkok. Jalan di Thailand dari Dannork ke Chiang Mai cukup elok....Malaysia negara yg diperintah oleh PELESIT !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelesit memerintah monyet mcm kau.

      Delete
    2. setuju 18:03...kamu pun monyet juga kah kah kah. Nasib baik aku manusia ha ha ha

      Delete
  7. Salam sehati serasuah 2.6 ,

    Melayu datang lagi dengan fitnah terbaru mereka ubat batuk terlebih ethanol.
    sebelum ni acid formic, msg, minyak mudah terbakar, panadol beracun, air ada cancer dll. sains pun dapat C nak sembang pasal chemistry, pui!
    semuanya kerana nak jual barang sendiri dengan harga mahal!
    Kumpul orang baca quran baca hadis lepas tu memburukkan produk orang lain sebab nak jual barang sendiri dengan harga mahal.
    Kfc jual mahal tapi pekerja ada epf socso elaun, gaji basic naik secara berkala dan peluang naik pangkat. Kebajikan pekerja diutama, sebab tu berkat.
    Kedai makan mamak dan Nursery Melayu gaji minima pun tolak, epf socso kadang kadang tak ada, gaji kejap banyak kejap sedikit. Macamana nak berkat.

    Otak tak pandai nak ambil degree, assignment upah orang atau tiru, Attendance minta kawan tanda, exam ramai ramai jumpa lecturer minta kasi lulus, dapat degree buat cari rezeki, apa status rezeki tu?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  8. Dgn sistem keselamatan kereta yg ada, setakat speed 110 km/h, InsyaAllah selamat. Mungkin cedera sahaja. Tetapi kalau dah speed sampai 200 km/h, kalau accident apa jenis kereta pun kebarangkalian utk hidup tipis, kecuali semasa perlumbaan F1.

    ReplyDelete
  9. Pas makin gelabah dgn pergerakan AMANAH.. Terus kan usaha murni anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang sape pun boleh bang...satu lagi...berahim tu umpama cucu jer la...

      Delete
  10. ADUN DAPigs DILAPORKAN HILANG DALAM MAJLIS!!!

    Hah! Pelikkan? Macam mana pulak ADUN DAPigs yang sebelum ini kuat sangat mempertikai khutbah solat sunat Aidiladha tu boleh hilang dalam majlis? Majlis apa yang boleh buat dia hilang?

    Kalau sebelum ini orang kata puak - puak DAPigs tu semuanya Anti Islam dan berjuang menentang Islam, bukan main marah lagi Si ADUN DAPigs tu sampai nak ambik tindakan undang - undang.

    Tapi, bila ada je majlis yang berkaitan dengan agama Islam, Si ADUN DAPigs tu pun hilang. Jangan kata batang hidung, bayang - bayang dia pun takde. Dalam majlis lain, boleh pulak dia datang.

    Kalau kita nak bersangka baik, kemungkinan besar Si ADUN DAPigs tu tak tau tempat, mustahil. Nak kata puak - puak DAPigs tu mengadakan majlis yang sama pada hari ini pun tak masuk akal.

    Takkan pulak puak - puak DAPigs tu nak buat Majlis Sambutan Maal Hijrah pada hari ini sehingga menyebabkan Si ADUN DAPigs tu tak dapat hadir majlis sambutan diperingkat Negeri?

    Walhal, majlis sambutan peringkat Negeri yang diadakan pada hari dibuat secara terbuka. Boleh dikatakan semua ADUN yang beragama Islam juga turut dijemput untuk menghadirinya.

    Jadi, tak mungkin Si ADUN DAPigs yang beragama Islam tu boleh tak dapat jemputan. Dan mustahil juga kalau Si ADUN DAPigs tu kata dia tak tau hari ini ada majlis sambutan diperingkat Negeri.

    Secara tidak lansung, itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang Anti Islam dan berjuang menentang Islam. Jika tidak, sudah pasti Si ADUN DAPigs tu juga akan turut serta dalam majlis agama seperti sambutan Maal Hijrah hari ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu majlis anjuran puak umno mana puak dap nak gi tak kira la hal agama ke hal apa ke.nanti dikata sokong najib juga.tu hj hadi berbaik dgn bang brahim kata sokong najib juga.entah apa apa la puak muncung ni susah la nak ckp.padahal hj hadi tu nak tolak tppa tolak tol naik n hal hal rakyat lg.itu pun nak buat celaru juga.

      Delete
  11. Kerusi PAS turun temurun katanya.... Banggala tu... Walhal kalah pun turun temurun.... Bodoh x blh d ajar.... Tanding 74 mng 22..... Total 222.... Mcm mna nk undi hudud????.. Otak ada x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada iman x?

      Delete
    2. Fardhu ain pun belum tentu belajar ke tak.

      Delete
  12. Kerusi PAS turun temurun katanya.... Banggala tu... Walhal kalah pun turun temurun.... Bodoh x blh d ajar.... Tanding 74 mng 22..... Total 222.... Mcm mna nk undi hudud????.. Otak ada x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama cantik, tapi jiwa kelabu.

      Delete
  13. bangang la korang..org meninggal pon nk berpolitik...bodo

    ReplyDelete
  14. Omak, Salam awal Muharram. Saya confuse sikit dgn hubungan dua hala pas dgn PKR Dan perkasa.
    1) pas Dan PKR 'bersetuju untuk bekerjama' atau 'bekerjasama untuk bersetuju'?
    2) pas Dan perkasa 'bersetuju untuk 3 Perkara' atau 'berkerjasama untuk 3 Perkara Dan lain2 Perkara di fikirkan perlu?
    Jaga omak...jgn persetujuan atau kerjasama ini menjurus kepada gabungan extremis agama Dan perkauman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tanyalah hj hadi dgn brahim Ali. Yg kau pegi tanya omakkau buat apa?

      Delete
    2. Hoiii berahim tu sekdr cucu jerla...

      Delete
  15. Prihatin isu semasa.14 October 2015 at 21:05

    Setuju sangat dgn ajimretro.......suma benda nk dipolitikkan....agak-agak laa.... cuba yg accident tu org yg paling korang sayang.....simpati la skit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya hanya simpati pada Mat Sabu

      Joe Sementa
      PAN Forever

      Delete
    2. Kesiannya mat sabu,
      Dahlah dulu kena tangkap khalwat
      Lps tu naik motosikal langgar pajero polis pulak
      Lps tu naik wheelchair pulak
      Lps tu bertempik mcm beruk pulak
      Lps tu dituduh mesra komunis pulak
      Lps tu kalah pemilihan parti
      Lps tu tubuh parti kuali Imayam putummayam
      Lps tu selfie lentuk dgn amoi
      Lps tu buat ceramah tak ada orang
      Lps tu nak jadi apa pun jadilah mat sabu ooi...

      Delete
    3. Joe kau buat lawak ke tak apa la aku nak ketawa juga.kuheh ingat mat sabu ingat tok mun

      Delete
  16. Peguam aljuboori sivarasa director sprint hiway....peguam Brother Anwar Bin Ibrahim ....babi ooo babii....macai babi terpekik terlolong tol naik yg rrmbat duit tol peguam BABI pkr....babi. ooo babi...

    ReplyDelete
  17. Saya simpati dgn omak. Lain yang dia tulis, lain yang di komen. Nasib ko la omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak memang kelako...
      sebab tu org galak omak trim janggut...
      haha...

      Delete
    2. Aku lebih simpati dgn bloq sebelah.tukang tulis n tukang komen semua syok sendiri.sekurang kurang omakkau ramai peminat.teruskan omakkau jgn peduli pd yg dengki.semoga omakkau mendapat kebaikan

      Delete
    3. kat rumah omak je kita boleh jumpa. kat rumah lain takkan ada mcm ni...

      asalnya citer hal sekolah...
      tetiba org dok komen pasal mancing ikan kat zimbabwe...

      kahkahkah...

      Delete
  18. Sendiri langgar dan sendiri mati takpe. Jangan sendiri buat salah orang lain yang cedera atau mati. Apabila orang jahat mati orang yang tinggal akan senang dan damai. Bila orang baik yang mati lagi elok sebab cepat mereka menerima kesenangan dan bebas dari kerenah penipu, perompak, penyamun, perasuah, pengkhianat dan pembelot!!

    ReplyDelete
  19. Kutip gst dh berbilion...lagi naikkan tol...
    Celaka betullah najis a/k rajak ni!

    ReplyDelete
  20. en mohd sabu masih lg pertikai spekulasi aku...
    ternyata ada kumpulan kecil yg tidak boleh terima masalah melayu suka shortcut dan pengurusan...
    kenapa DSAI dlm penjara....
    tol naik lagi...

    Islam tidak menganjurkan keganasan...
    agaknya siapa yg ektrimis nie...
    cuba kita tgk satu contoh, saudara zunar...

    en mohd sabu tgk wawasan aku , kita nk rakyat berpendapatan terendah RM 3000...

    ReplyDelete
  21. Hari ni ramai yg pegi kerja naik LRT sbb tol naik,
    Lepas ni ramai pulak yg pegi kerja naik basikal sbb tambang LRT naik,
    Kalau naik motosikal tak kena tol, tapi minyak pulak mahal.
    Susah jugak jadi orang KL ni.

    ReplyDelete