KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 28 October 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ..... RANI KULOP DAKWA JEREBU KURANG HASIL LAPORAN POLIS DIBUATNYA.




Abdul Rani Kulop mendakwa jerebu teruk yang semakin pulih di negara ini hasil berkat laporan polis yang dibuatnya baru-baru ini.

Dalam laporan itu, Rani Kulop telah meminta rakyat Malaysia supaya berdoa agar jerebu di negara ini berkurangan dan pulih.

“Alhamdulilah, setelah ayah buat laporan polis tempoh hari yang meminta rakyat mendoakan supaya jerebu ini dapat dihindarkan….tengok Jerabu di Malaysia dah kurang… Ini berkat seruan ayah (Rani Kulop),” katanya di hadapan Ibu Pejabat Balai Polis Daerah Dang Wangi.

Rani Kulop yang juga Presiden Martabat Jalinan Muhibah Malaysia (MJMM) turut meminta agar kerajaan lebih tegas dalam menangani isu jerebu.

Katanya, masalah jerebu ini tidak akan selesai sampai bila-bila jika kerajaan tidak mengambil tindakan tegas.

“Ayah minta kerajaan ambil tindakan terhadap syarikat-syarikat yang membakar hutan di sana (Indonesia).

“Selagi tak ambil tindakan orang tak takut dan ia akan mendatangkan kemarahan kepada rakyat… Kita nak bakar sampah berlebihan pun tak sampai hati tapi di negara luar, mereka bebas membakar hutan,” katanya.

53 comments:

  1. Mat Sabu pun 2x5 rani kulup jerrr. Kah kah kah


    MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

    Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

    MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. labu! labi mana? meratib tak habis lagi ke?
      amboi, alim sungguh hangpa nu..
      ni nak tanya, ratib baru yg besaq pahalanya tak dak ke?

      Delete
    3. Tahniah rani kulop.
      Hang 1000 kali lebih baik drp hadi

      Delete
    4. Tahniah Rani. Anda lebih hebat dari Mat Sabun, LKS, LGE dll.

      MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT

      hahahahaHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  2. KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH.....SIAN BETUL SI KULUP NI....

    ReplyDelete
  3. Kepada pemimpin PAN IMAYAM PARTI KUALI, daripada hangpa pi jilat si kulup guan eng Penang, lebih afdhal hangpa semua pi jilat si Kulop ni. Sekurang-kurangnya dia bersunat. Tak lah jijik sgt aku tgok kau orang jilat kulup guan eng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spot On. Gang PAN Imayam Kuali Cangkul Tayar Traktor mana ada taste. Kah kah kah

      Delete
  4. Rani Kulop tak patut mengaku itu hasil kerja dia sorang, dia patut ingat juga pd raja bomoh Malaysia yg menjampi supaya jerebu kurang.

    Kombinasi report polis oleh Rani Kulop dan jampi raja bomoh yg menyebabkan jerebu yang melanda negara ini berkurangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tu sama IQ n EQ Mat sabu

      Delete
    2. Anon 1539...awat kerap dok promo nama mat sabu. Mat sabu, mat sabu..awat hang ingat kalau dok ulang ulang boleh buat denak laa...mmm kalau macam ni lah strategi hang...boleh jahanam next pru. Hang tak payah dok ulang nama mat sabu tu kerap kerap...aku takut sat lagi orang simpati kat mat sabu, depa kalih meluat pi kat hang..jangan salah step bro.kah kah kah

      Delete
  5. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

    Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

    Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

    Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

    ReplyDelete
  6. Sepatutnya Rani Kulop ni dilantik sbg presiden PAN baru ada kelas sbb Rani lg famous berbanding mat sabu yg hanya dikenali oleh amoi2 je !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abuya Sifoo Bukit Penang,

      Tolong kami Dari PAN Imayam, kerana kami macai kamu, kami di cap pengkhianat oleh Bani Melayu.

      Ampun Abuya Ampun, beribu ribu gelen

      Boy Imayam
      Cable TV Uttar Pradesh

      Delete
  7. Taknlama lagi gang PAN Imayam pakai spek hitam, sarban kaler Oren (Imayam Kaler). Kah kah kah

    Greenboc tak teringin ka nak selfie dgn nyonya. Amoy tak dapat, nyonya pun wokey. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng kuali mana pakai sarban depa pakai spender koyak oren je trendy terkini dr geng imayam pandikulek.kutuk sarban ada la depa tu.tak nak pakai lu punya suka la jgn hina sunnah nabi.cakap bodohkan marah pulak.itu pun nak langar juga dasar geng muncung.

      Delete
  8. Apapun teman akan terus menyokong Amanah....kipidap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Debut nama pun silap PAN Kuali la. Bodoooo punya imayam

      Delete
    2. Macai ug bangang

      Delete
    3. 16:35 macai jilat taik cina dap

      Delete
    4. 19:44 macai jilat taik hadi

      Delete
    5. 21:13 hadi tak ada tahi sbb dia basuh berak cina bersih yg berak n kecing merata n tak basuh korang jilat.uwek

      Delete
  9. Rani Kulop lebih hensem drp Mat Sabu sbb Rani pakai spek hitam. Kalau Rani Kulop cabar Mat Sabu dlm pemilihan parti kuali Imayam, Rani Kulop ada harapan cerah utk menang, tapi kalau bertanding sapa paling pandai posing masa selfie dgn amoi, Rani kalah dan hilang wang pertaruhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA akan disebut2 kepas kalah. ulang skrip lama

      Halau
      Label melabel
      Cai.

      Kah kah kah idiot punya imaysm

      Delete
  10. Kalau rani kulup lawan hadi lagi teruk.Hadi terus jadi sotong.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wauu Imayam gerunnya

      Delete
    2. 16:35 gerun xbertempat.jangan tunjuk sgt bangang tu bro
      Hahaha

      Delete
  11. Rani kulup elok ganti hadi jadi presiden pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. MONDAY, OCTOBER 26, 2015
      Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


      Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

      Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

      Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hokum Shariah tersebut.

      Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

      Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

      Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

      Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


      Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

      Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

      PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

      Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

      Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

      Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

      Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

      Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

      DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

      Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

      TIN BISKUT (TB)
      MombasaWaves

      Delete
    2. Tin biskut ke tin babi.kahkahkahkah. Pemalas kopipes je kjenye.kahkahkah

      Delete
    3. Apalak malas rajin la tu.rajin kopy yg kau tu kopy pun malas.maknanya kau lg pemalas.pandikutty punya org rajin sondol sj.

      Delete
  12. Hadi jadi pm lagi untung oooo.semua negeri tingkatkan jualan pil kuda.Kerja tangkap sotong hari2.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi jadi pm, aku sunat lagi sekali.

      Delete
  13. Salam sehati serasuah 2.6 ,

    Adakah perkhidmatan awam tempat memudahkan urusan rakyat atau tempat pool looser yang tidak mampu berdikari?

    Tiap-tiap tahun mereka kerja komplein demand bonus, rumah murah,naik gaji, degree free dan tanpa skor SPM dan macam-macam imbuhan.

    Tapi bila tuan-tuan berurusan dengan kaunter kerajaan mengambil masa berejam-rejam atau berbulan-bulan, contoh, kad nikah, apa busy sangat ke sampai ambil masa 3 bulan! baru nak siap? Telefon ke pejabat kerajaan tak pernah angkat? Banyak kakitangan tapi lembab nak cepat kena pakai myeg? Banyak kaunter tapi buka dua saje.

    Sudahlah tu kuat menengking, kerja lembab macam siput babi sepatutnya dengan gaji dan imbuhan begitu kita mendapat khidmat first class setandng apa yang mereka dapat.

    Bayangkan berapa duit rakyat rugi? 1. Beri biasiswa atau hutang pendidikan kepada beban negara. 2. kursus berELAUN selepas graduate kerana mereka tidak laku, 3. terpaksa wujud jawatan yang tidak perlu-perlu dalam kerajaan untuk bail out beban negara ini.

    jadi anda bayangkan berapa punya rugi?

    jadi jangan sia-siakan undi anda, gunakan sebaik-baiknya untuk masa hadapan Malaysia yang lebih gemilang bersama PR!

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR dah arwah tuan,
      Tuan tak dijemput ke tahlil arwah PR?
      Kesian tuan...

      Delete
  14. Rani kulop tu sebijik klon aljiboori....kipidap don gibab......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ske sgt yek jubo menjubo ni.. Mak ko kene jubo je kot yg lahir ko nie

      Delete
    2. Keturunan kuar ikut jubo.......hahaha

      Delete
  15. Greenboc jilake..jilake tahap imayam superr..ayah akn wat report knapa komen ayah tak disiarkan..adakah takut..tadak telur..atau kote kecik telur besar..-ayhnda kipidap

    ReplyDelete
  16. come on la En Kedepan...
    sudah2 la kritik....
    conform ka kalau kurangkan penjawat awam selesaikan masalah....
    seingat aku PR utamakan ketelusan dan integriti...
    macam kalau inovasi, kreativiti, berdaya saing, berdaya tahan, ketelusan dan integriti didalam suasana aman dan harmoni...
    yg nie rasa aku dapat menjadikan kita negara maju....
    apa pun aku rasa en rani ikhlas...

    ReplyDelete
  17. Kelakar la rani kulop ni.
    Kalau ganti hadi pun ok jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bole...
      Rani kulop tak baruakan org.
      Dia tak layak ganti hardi

      Delete
  18. Rani kulop pecah rekod laporan polis terbyk.parti pandikutty pecah rekod penjilat cina bukit terbanyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rani kulop banyak jasanya kpd negara. Bekas tentera, penghibur, aktivis masyarakat, ngo hebat.

      Hadi pun byk jasa - membaruakan orang.

      Delete
    2. 20:14 kalau tak panggil barua nak panggil apa pylak beruang,pandapiq.nasib baik spesis ni org buat tak heran je kot tak najib kena import n cari derma lg

      Delete
  19. Sekurang2nya rani kulop tak la sapu balak.
    Kipidap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya rani kulop tak menjubo mcm aljuboori.
      Kipidap

      Delete
  20. Nama aje datuk.
    Balak pun dia jilat licin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk tak jilat balak, tu kerja datin.

      Delete
  21. Rani Kulop lebih banyak jasa kpd negara berbanding dgn mat sabu. Dia lebih layak jd pengerusi parti Amanah.

    ReplyDelete
  22. Mmg tepat hj hadi membaruakan, mentololkan serta menjebonkan pemimpin serta ahli parti kuali. Sebab mereka mmg barua, memang tolol dan berperangai jebon. Nak panggil apa lagi?

    Takkan nak panggil Hello Kitty pulak.

    ReplyDelete
  23. Rani kulop jejaka tampan satu malaya.....paling kacak di mesia...kipidap....ko ado...

    ReplyDelete
  24. Huhuhu...tak dapat kawanlah Anwar di sg buluh. Anwar berangan angan nak berjiran dgn sel nizar, tapi nizar pulak mintak ampun dan maaf sambil terbongkok bongkok, kantoi terfitnah najib. Huhuhu..

    ReplyDelete