KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 26 October 2015

TEMAN LELAKI GADIS MANGSA KELAR LEHER DITAHAN



Mayat seorang pelajar perempuan Tingkatan Lima ditemui dengan kesan kelar di leher di rumah pangsa keluarganya di Bandar Baru Teluk Kumbar, dekat sini malam tadi.

Mayat Intan Suraya Mawardi, 17, pelajar sebuah sekolah menengah di Teluk Kumbar dekat sini ditemui dalam keadaan terbaring dan berselimut di atas katil oleh bapanya yang pulang ke rumah pada kira-kira 7.30 malam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya, DSP Siti Nor Salawati Saad berkata semasa bapa mangsa yang bekerja di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang itu pulang ke rumah mereka, beliau memanggil anaknya itu, namun tidak disahut.

Katanya, bapa mangsa terus ke bilik anak sulungnya itu dan didapati mangsa dalam keadaan berselimut di atas katil dan selepas menyelak selimut berkenaan, beliau mendapati anaknya itu sudah tidak bernyawa.

“Mangsa masih lengkap berpakaian dan kita percaya ada kesan pergelutan berdasarkan keadaan bilik berkenaan. Polis masih menjalankan siasatan,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian dekat sini malam tadi.

Siti Nor Salawati berkata polis turut menjumpai bantal peluk yang terdapat kesan darah di ruang tamu rumah berkenaan.

“Siasatan juga mendapati tiada kesan pecah pada mana-mana pintu atau tingkap rumah dan tiada sebarang senjata ditemui dalam bilik mangsa atau rumah berkenaan,” katanya.

Susulan kejadian itu, polis menahan seorang lelaki berusia 20-an dipercayai teman lelaki mangsa bagi membantu siasatan dan menjumpai dua bilah pisau dipercayai telah dibuang bersama telefon bimbit kepunyaan mangsa di Bayan Lepas.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan suspek akan direman hari ini,” katanya.

Sementara itu, seorang anggota keluarga mangsa yang enggan dikenali berkata kali terakhir mangsa berhubung dengan ibu bapanya ialah menerusi khidmat pesanan ringkas pada kira-kira 12.00 tengah hari, meminta supaya dihantarkan makanan.

32 comments:

  1. Penang lagi tu. LGE dgn Mat Sabu mesti tak peduli sebab mangsa adalah keturunan melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takziah kpd keluarga mangsa. Minta Wan Azizah pergi melawat

      Delete
    2. Bila mangsa kehilangan jiwa di Penang berkertunan melayu atau India, kerajaan negeri macam acuh tak acuh nak ambil peduli

      Delete
    3. Al-Fatihah.
      Saya ahli Amanah dengan penuh ikhlaa mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa. Diharap terus bersabar. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman. Amin.

      Delete
    4. ahli kurang Amanah26 October 2015 at 17:48

      Amboi, ahli Amanah you! Kalau takziah ikhlas utk apa sebut ahli Amanah pulak. Sighruuuuuu........

      Delete
  2. Disebabkan Mangsa keturunan melayu, sikit pun kerajaan negeri tak peduli

    Betapa samsengnya DAP menentang dan meherdik orang nak buat masjid

    DAP Halang Pembinaan Masjid Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

    Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.  Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

    Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

    Satu sokongan untuk PAN Imayam adalah satu sokongan untuk DAP yg anti masjid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
  3. APA apaun kita sedekah alfatihah Dan tolong keluarga mangsa. Jgn Jadi macam PAN Dan DAP.. Useless

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah.
      Mudah2an Allahyarhamah ditempatkan dalam kalangan mereka yg bertaqwa.
      Takziah kpd keluarga mangsa dan moga terus tabah dan sabar.


      Ahli AMANAH Melaka.

      Delete
  4. Ajaran puak UG mcm ni la xde bini,awek pun boleh gadai..ngeh3

    ReplyDelete
  5. APA mencarut carut ni. Sedekahlah alfatihah. Malay pejuang kemerdekaan Ahmad Boeatamam masih hidup mau ditangannya anon 12:19.

    Inilah hakikat badan manusia tapi jiwa haiwan

    ReplyDelete
  6. Alfatihah.

    Melayu gaduh sama Melayu

    Amno tepuk tangan.

    Pendidikan Islam, Keselamatan, bla bla..... dan segala campuraduk hiburan melalaikan.... dibawah tanggungjawab Amno dilupakan.

    Jangan esok lusa kita sendiri terkena bala, sudahla.

    Last sekali..... Mereka yang memperjuangkan Islam terus tertipu atau dibiarkan tertipu.

    Amnolah yang terbaik.

    ReplyDelete
  7. Bila ulamak syiah rusila nak bentang hudud?ke nak tunggu parlimen dah habis baru nak menyalak pasal hudud..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak kesian kat keluarga mangsa ka? Ucapkanlah takziah Dan sedekah al fatihah secara jujur.

      Inilah PAN, tidak ada senaitivity kod keluarga mabgsa

      Delete
    2. AHLI AMANAH MELAKA26 October 2015 at 16:50

      AL-FATIHAH.
      SAYA AHLI AMANAH MELAKA DENGAN RASA RENDAH DIRI, JUJUR DAN IKHLAS INGIN MERAKAMKAN RASA SIMPATI DAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA ALLAHYARHAMAH ATAS KEJADIAN INI. MUDAH2AN AHLI KELUARGA ALLAHYARHAMAH SENTIASA SABAR DAN TABAH DENGAN UJIAN ALLAH INI. AMIN.

      Delete
  8. That, of course, would make sense. I mean, you may not be sure whether this is true but you spread the rumour anyway and then you deny your own rumour (even if you yourself started that rumour) to kill any possibility of that happening in case someone may be thinking of it.

    THE CORRIDORS OF POWER

    Raja Petra Kamarudin

    The opposition is always being subjected to slander, innuendoes and lies. Not too long ago there were rumours of a ‘Kajang Move’. The rumour was that the State Assemblyman for Kajang, Lee Chin Cheh, would resign to allow Anwar Ibrahim to contest the by-election that would follow.

    Of course, that was denied and true enough Anwar Ibrahim did not contest any by-election in Kajang. In fact, he went to jail — but Sungai Buloh Jail, and not Kajang Jail like he should have.

    Then the rumour was that Anwar’s wife, Dr Wan Azizah Wan Ismail, would contest the Kajang by-election instead and the reason was so that she could replace Khalid Ibrahim as the new Selangor Menteri Besar.

    This, yet again, was proven not true. Wan Azizah did not take over as the Selangor Menteri Besar. Azmin Ali did.

    Then the rumours started flying that Khalid needs to be replaced as the Menteri Besar because Prime Minister Najib Tun Razak was about to be ousted from office.

    Again, this proved not true. Najib is still in office long after Khalid was kicked out.

    Anyway, it was reported that Rafizi Ramli was the one who said that Khalid must be kicked out so that the opposition can be saved in the event Najib is kicked out. They even published quotes from Rafizi.

    However, I doubt that this is true and they must have lied and slandered Rafizi. How can kicking out Khalid help save the opposition in the event that Najib is kicked out? Can you see how stupid that statement is?

    So I doubt Rafizi is stupid enough to say that although he was reported to have said it and although he never denied that report. It is all lies to make the opposition look downright silly.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Then there were rumours that Khalid has to be kicked out because he is a crook. Someone (they allege it was Saifuddin Nasution) published a thick dossier listing down Khalid’s ‘crimes’ and whoever was behind this even put PKR’s name and logo on that dossier.

      Yet, again, I suspect that this dossier is a forgery because not long before that DAP’s Tony Pua had publicly declared that Khalid is the best, most honest, most hard working, etc., Menteri Besar in history. So why would PKR want to publish a dossier of Khalid’s so-called crimes after Tony Pua publicly declared that Khalid is Nelson Mandela and Mother Teresa two-in-one.

      Furthermore, no police report was ever made against Khalid and he was not arrested and charged after he resigned as Menteri Besar like Khir Toyo was.

      And now they are spinning lies about the ‘Rawang Move’. And, of course, this, too, is being denied like they denied the lies that there was going to be a Kajang Move.

      So readers had better beware. The rumours of the Kajang Move were proven lies in the end, as, too, were the rumours as to why Khalid must be kicked out — to save the opposition in the event the Prime Minister gets ousted. Hence we can regard all these rumours regarding the Rawang Move as equally untrue.

      I mean, it could even be a suspicion only and the rumour being spread about a Rawang Move is merely a pre-emptive strike in case the entry of Saifuddin Abdullah into PKR is due to some ulterior motive.

      After all, they have done this before during the 2010 Hulu Selangor by-election. When they knew they were going to lose, PKR’s own people started spreading fake photos of their party candidate, Zaid Ibrahim, drinking beer. Then they blamed Umno for these fake photos and when Zaid lost they blamed the fake photos for the loss.

      That, of course, would make sense. I mean, you may not be sure whether this is true but you spread the rumour anyway and then you deny your own rumour (even if you yourself started that rumour) to kill any possibility of that happening in case someone may be thinking of it.

      Delete
    2. Jaga2 PKR, PAN Imayam beserta DAP mahu menjahanamkan PKR.

      Silap baca tulisan Raja Petra seperti diatas

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. Al-Fatihah.
      Mudah2an rohnya ditempatkan bersama orang2 yg beramal soleh. Amin ya Rob.


      Drp Ahli Amanah.

      Delete
  9. Tkasih abang Jeff, minta sapa2 boleh ubah bahaaa Dlm BM. Untuk kefahaman kita semua.

    Aku rindu Keadilan zaman reformasi dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat PAN jerrr cakap macam tu. Jgn marah Bro. Gurau

      Delete
    2. AHLI AMANAH MELAKA26 October 2015 at 16:56

      Al-Fatihah.
      Mudah2an ditempatkan bersama mereka yg beriman.
      Takziah kpd keluarga mangsa.
      Semoga dpt bersabar dan terus tabah.

      Delete
  10. Satu Penghormatan, PAS Letak Calon DHPP. Tahniah!

    Timbalan Pengerusi DHHP Pusat, Lim Guan Seng

    KOTA BHARU - Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) menyifatkan perancangan Pas untuk meletakkan calon dalam kalangan ahli DHPP pada PRU14 sebagai satu penghormatan.

    Timbalan Pengerusi DHHP Pusat, Lim Guan Seng berkata, pihaknya menyambut baik cadangan tersebut sekiranya benar ada ruang untuk ahli sayap parti itu bertanding pada PRU14.

    “Bagaimanapun, sehingga kini belum ada sebarang perbincangan atau pengesahan mengenai perkara itu daripada pihak pimpinan Pas,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.
    Guan Seng yang juga Pengerusi DHPP Kelantan berkata, pihaknya bersedia menggalas tanggungjawab tersebut sekiranya diberikan peluang.

    “Sebagai sayap parti, menjadi tanggungjawab DHPP untuk membantu parti dan jika diberi tempat dalam pilihan raya, persediaan perlu dilakukan dari sekarang,” katanya.

    Rabu lalu, Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, parti itu telah mengenal pasti calon-calon berpotensi daripada DHPP untuk bertanding menentang DAP pada PRU14.

    Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kelantan berkata, setakat ini ada beberapa calon yang berpotensi untuk diketengahkan, namun perkara itu belum dibincangkan lagi memandangkan ia masih terlalu awal. - SInar

    Tahniah kepada PAS! (IH)

    ReplyDelete
  11. Video Blogger naik minyak kat Youtube. Address dia kat bawah ni

    https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w

    Sumpah????? Utuseks?????? B.Hairan???????? Bullshit??????? People like you??????????????

    Habis bateri jer melalak bukan dapat jadi calon ADUN pun

    Pengajarannya: Mulut tempayan, tulisan kabaret tak ke mana pun

    Bye bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah. Brader ni baru update blog dia. Kah kah kah

      Delete
  12. Pan kira apa..prasaan org mna durang kisah..janji tawan putrajaya ..pnyokong tak sberapa..konon profesional..logo pun ciplak..immayam putumayam cit podahh

    ReplyDelete
  13. Tengok pada kata2 ko ni. ....ko seorang pariah ke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau Putumayam satu macha

      Delete
  14. Mcm dah terdesak sgt Jeff ulu babi tu komen lepas tu jwp komen sendiri.tau la macai UG bodoh mcm lembu kondo tp jgn la tayang lebih2 sgt..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halu Tulang loser, elaun tak dapat lagi ker. Kah kah kah

      Delete
  15. Yang ada elaun Beruk Najib je tu yg hutang 42b hutang tp nk bayar hutang 2b terpaksa pinjam dgn kroni..ngeh3

    ReplyDelete
  16. AHLI AMANAH MELAKA26 October 2015 at 16:43

    Al-Fatihah. Mudah2an Allah memudahkan segala urusan kepada Allahyarhamah.
    Amin Ya Rob.

    ReplyDelete