KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 18 October 2015

HIMPUNAN FASTAQIM (H60K) MELEBHI SASARAN DAN JANGKAAN.



Ribuan penyokong PAS mengisi ruang stadium bola sepak terbesar di Kelantan malam ini, dalam satu perhimpunan raksasa dikenali sebagai Himpunan Fastaqim (H60K), ketika parti Islam itu berharap dapat mengukuhkan semula asasnya selepas 2 kejadian besar yang menggugat kedudukannya sebelum ini.

Himpunan terbesar pertama diadakan selepas PAS meninggalkan Pakatan Rakyat dan bekas pemimpin progresifnya yang berpengaruh keluar meninggalkan parti bagi membentuk Parti Amanah Negara (Amanah), sebelum rasmi dilancarkan sudah pun mencapai 100,000 peserta berbanding sasarannya 60,000 orang.

Mengumumkan jumlah kehadiran itu, pengacara majlis, Nasrudin Hassan, yang juga setiausaha Fastaqim, terpaksa membuat rayuan berulang kali kepada orang ramai, yang memakai baju berwarna hijau limau, yang mengisi setiap ruang dan inci Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Baru itu, supaya memberi laluan kepada perarakan motosikal sebagai sebahagian daripada upacara pembukaan.

Beliau juga terpaksa merayu kepada hadirin yang bersesak-sesak itu untuk cuba melapangkan kawasan bagi memberi ruang kepada mereka yang tersekat di pintu masuk stadium.

Lebih 50% hadirin terdiri daripada mereka di bawah umur 40 tahun, manakala separuh peserta perhimpunan yang juga dikenali sebagai himpunan hijau itu adalah wanita.

Ia diadakan selepas himpunan baju kuning anjuran Bersih pada hujung Ogos dan himpunan baju merah anjuran badan bukan kerajaan Melayu pada September lepas.

Perhimpunan berkenaan mencerminkan sokongan berterusan terhadap parti Islam itu di kalangan kedua-dua demografi utama walaupun ramai pemimpinnya keluar menyertai Amanah.

Amanah ditubuhkan pada 16 September oleh pemimpin yang digelar progresif selepas mereka kalah teruk dalam pemilihan parti Jun lalu.

Pembentukan Amanah dikatakan menjejaskan kekuatan PAS di Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Selangor.

Pemimpin Amanah juga mendakwa ia mencatatkan jumlah tertinggi penyertaan ahli baharu di negeri Cik Siti Wan Kembang itu.

Perhimpunan ini juga diadakan ketika PAS menghadapi kemungkinan bertanding dalam pilihan raya akan datang sebagai parti pembangkang tunggal kerana ia menolak rundingan untuk menyertai Pakatan Harapan, yang ditubuhkan menggantikan Pakatan Rakyat.

Penganalisis berkata, PAS berisiko tewas pada skala yang besar pada pilihan raya umum kelak jika ia bertanding menentang Pakatan Harapan dan Barisan Nasional.

Dalam satu soal jawab dengan Harakahdaily sebelum ini, ditanya mengapa adanya himpunan itu, Nasrudin berkata, ia berorientasi mempersiapkan pemimpin, ahli dan seluruh jentera dan penyokong PAS menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

"Justeru, Fastaqim bukan sebarang himpunan. Tidak pula untuk berpesta dan jauh sekali untuk habiskan masa tenaga kepada perkara yang lagha dan hanyut.

"Sebaliknya ia adalah himpunan bagi mencetuskan momentum kebangkitan PAS bersama rakyat memimpin gerakan perubahan ke arah membina Malaysia sebagai sebuah negara yang selamat, aman, sejahtera, makmur dan diberkati serta diredai Allah," katanya.

63 comments:

  1. Alhamdulillah..Takbirrr!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dahulu nik aziz ceramah sahaja stadium dah penuh tp kini kena angkut ahli dr seluruh negara barulah penuh stadium..tempat sy aje menghantar 2 buah bas penyokong pas ke kota baru..ape nak jd dgn pas sekarang..cuma mak jande omakkau yg seronok..

      Delete
    2. anom 16;24 sdg meroyan kecewa kerana harap H60K jadi mcm ceramah pan.sabar yer.

      Delete
    3. Alhamdulilah dgn tertapisnya sampah dlm pas dan putus hubungan dgn dap musuh umat islam maka pas lebih terserlah kegemilangannya

      Delete
  2. lepas nie wat kat kuantan plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tukar krj neg dulu...

      Delete
    2. Perhimpunan syok sendiri. Jerit ramai2 ...Takburrrr!!

      Delete
    3. hahaha anaon 11:34, jeles la tuh...ceramah PAN pun 15 org jer hadir, mana berani buat perhimpunan..nyamuk, langau dan lalat la yg banyak ...

      Delete
  3. alhamdulillah manusia sekarang dah bijak berfukir

    ReplyDelete
  4. Terbuktilah PAN Imayam menipu DAP dengan mengatakan mereka mendapat 90% Dari ahli PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Delete
    2. Orang UMNO yg menyamar penyokong PAS. Tengok gaya bahasa pun dah tahu...kah kah kah ..nak jadi batu api tapi bodoh...betul le apa orang kata..dalam UMNO dah takde manusia cerdik

      Delete
    3. alhamdulillaah...
      ramainya...

      inshaa Allah pas terus istiqomah lawan umno...

      inshaa Allah amanah pun tegar istiqomah lawan umno sambil pakat dgn dap lawan mca & mic bn.

      inshaa Allah... tuan anwar ibrahim boleh dibersihkan drp fitnah kumpulan si perompak negara.

      Delete
  5. KUALI TERKEDU BILA "DITEGUR"

    Seolah - olah macam puak - puak Pengkhianat PAN al Kuali d Selfie tu tiba - tiba hilang kemaluan dan kecut buah kerandut apabila ditegur kerana bersikap kebudak - budakkan oleh Si Zuraidah PKR.

    Semuanya hanya semata - mata kerana puak - puak Pengkhianat tu kata , diorang bersedia untuk bertanding tiga penjuru jika terpaksa menentang PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

    Mengulas mengenai perkara tersebut, Si Zuraidah PKR tu kata, sepatutnya parti - parti politik dokalangan Pakatan Haprak tu perlu meletakkan agenda mensejahterakan rakyat sebagai keutamaan.

    Malah Si Zuraida PKR tu juga turut menegaskan bahawa langkah bersatu dan bertegas untuk merampas kepimpinan di Putrajaya adalah perlu menjadi matlamat yang mesti dicapai.
    “Adalah penting untuk menjaga batas dalam berkomunikasi dengan mempunyai sifat terbuka melalui perbincangan aktif dan kerap bagi merealisasikan misi perjuangan satu lawan satu.
    “Jika sayangkan negara ini, haruslah meletakkannya sebagai agenda utama mengatasi agenda peribadi atau parti. Mencabar satu sama lain untuk pertandingan tiga penjuru adalah terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik kita yang kini sudah semakin rapuh,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

    Baru-baru ini, Mat Sabu selaku Presiden PAN-KUALI-IMAYAM-PUTUMAYAM-CANGKULI-TAYAR TRAKTOR atau singkatannya Pengkhianat Amanah itu yang dilaporkan sebuah laman portal berkata, Amanah bersedia untuk bertanding tiga penjuru menentang PAS jika terpaksa.

    Bagaimanapun, Mat Sabu berkata, partinya akan memberikan peluang kepada PAS untuk berunding bagi memastikan pembangkang hanya akan bertanding satu lawan satu dalam PRU14.

    Ketua Pengkhianat Amanah Kulai pula berkata, parti itu mempunyai peluang yang lebih cerah berbanding PAS di Johor jika berlaku pertembungan sedemikian ekoran demografi penduduk di negeri itu.

    PKR setakat hari ini masih lagi memberikan peluang kepada PAS untuk menjadi salah satu anggota Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan secara tergesa - gesa oleh Presidennya sebelum ini.

    Namun, pendirian parti itu dibantah oleh DAPigs dengan menyifatkan bahawa PAS tidak boleh dipercayai kerana sering mengkhianati kepentingan bersama dalam Pakatan sebelum ini.

    Bahkan, PAS juga tetap kekal dengan iatiqamah untuk tidak menjalinkan kerjasama dengan ultra khianat DAPigs kerana ditikam dan disabotage oleh puak - puak DAPigs yang didakwa tidak menghormati pendirian parti tersebut.

    Nampak Sangat Imayam jingga adalah mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang Sajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  6. Kumpul la ramai2 sbb last bkumpul ramai2. Nt pru14 nt BN ambil alih kelantan xblh dtg ramai2 lg.hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi tak update Malaysiawaves tu ka?? Bodoh punya tulang besi. Tak famous Jadi setinggan kat blog orang

      Delete
  7. Lagi elok jika ramai2 tu bantu mangsa banjir dulu tu masih ramai xdpt umah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bantu le ..berapa byk ko dh bantu.....


      Delete
    2. Ko bantu le ..berapa byk ko dh bantu.....


      Delete
  8. Alhmdulillah..moga prjuangan mmartabatkn islam terus mndapat sokongan..biarlah mereka mnyindir mghina..kita mantapkan saf

    ReplyDelete
  9. KIT SIANG SERU RAKYAT TOLAK SLOGAN 'PAS ITU ISLAM'!!!

    KUALA LUMPUR – DAP mendakwa kaum Melayu terutama ahli dan penyokong PAS telah lama terpedaya dengan mitos politik yang diwar-warkan oleh pemimpin PAS selama ini kononnya PAS itu Islam dan Islam itu PAS.
    Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, kaum Melayu perlu berhenti daripada mempercayai mitos itu jika berhasrat melihat Malaysia menjadi sebuah negara yang harmoni, bersikap sederhana dan mempunyai masyarakat plural yang berjaya.
    “Tiada apa yang boleh menjadi lebih memecah-belahkan dan menjejaskan matlamat untuk memupuk minda Malaysia yang progresif dan inklusif daripada meragui pegangan agama orang lain hanya kerana mereka bukan penyokong parti politik tertentu,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
    Beliau memberi jaminan kepentingan kaum Melayu tidak akan terjejas jika DAP dan Pakatan Harapan memerintah negara kerana Perdana Menteri baharu akan tetap dilantik dalam kalangan Melayu. - MyNewsHub
    PS: Heh! Memang la Si Apek Kit Siang tu kata kedudukan orang Melayu akan tetap terpelihara. Tapi semua Hak Keistimewaan Melayu akan dihapuskan juga kalau DAPigs tu memerintah.

    Semua orang dapat Hak Sama Rata termasuk la tanah rezab Melayu, kuota Melayu dalam Universiti dan Perkhidmatan Awam, bantuan - bantuan kepada Bumiputera akan dihapuskan.

    Itu janji puak - puak DAPigs yang menjadi dasar parti tu selama hari ini. Hakikatnya, DAPigs nak Melayu Malaysia jadi macam Melayu Singapura. Dipinggir dan terus terpinggir.

    Lantik la Perdana Menteri dari kalangan orang Melayu sekali pun. Tapi Perdana Menteri tu hanya setakat jadi Boneka untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je buat apa.

    Perkara seperti tu telah dilakukan bila diorang memerintah Perak dulu. MB orang Melayu, tapi yang untung DAPigs tu jugak. Tanah kampung bangsa dia diberi hak milik sampai 999 tahun.

    Tapi dalam masa yang sama, semua tanah kampung orang Melayu dan orang India di Pulau Pinang diorang rampas. Habis semua rumah - rumah diroboh dan diratakan dengan bulldozer.

    Itu REALITI yang cuba disembunyikan oleh DAPigs. Pun lagi Si Apek Kit Siang tu nak meroyan kata puak - puak DAPigs tu akan menjaga kepentingan orang Melayu? Setakat bercakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je nak Menipu Rakyat ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kafir tidak pernah berpuas hati dng islam

      Delete
  10. Salam 1rasuah ,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    ReplyDelete
  11. RM 14.6 J TUNGGAKAN - GURU YIK MENDERITA ANDA BERGEMBIRA

    Dato Haji Husam Musa

    Asalnya masalah guru-guru YIK tidak dalam senarai saya untuk dibangkitkan.
    Selepas serombongan guru YIK datang mengadu hal kepada saya, saya terpaksa mengubah fikiran.

    Saya terkejut melihat jumlah tunggakan potongan pelbagai jenis pinjaman guru-guru sudah meningkat kepada RM 14.6 juta hingga September 2015!

    Gaji guru dipotong oleh YIK untuk caruman guru-guru berkenaan tetapi YIK tidak menjelaskan caruman itu kepada agensi berkenaan. Ia menjadi tertunggak.

    Bayaran caruman kepada Koperasi Maik umpamanya, telah terhenti sejak Jun 2014!

    Sehingga September 2015, jumlah tunggakan caruman guru-guru kepada Koperasi Maik sahaja sudah berjumlah RM 5,188,381!

    Ia menimbulkan banyak kerumitan kepada guru-guru pencarum dan koperasi juga. Tidak perlu untuk saya menyenaraikan semuanya di sini. (Saya bersangka baik MB dan TMB sudah pun membaca masalah dan kerumitan yang ditanggung oleh guru dan koperasi hasil berlakunya tunggakan)

    Tunggakan juga berlaku kepada Biro Angkasa, Bank Islam, Tabung Haji, KWSP - semua sekali 21 jenis potongan caruman yang tertunggak. Senarainya terlalu panjang.

    Ia nampak serius. Ia menyusahkan guru-guru terbabit dalam banyak segi.

    Ia menggambarkan kedudukan kewangan negeri yang tenat.

    Jika benar kewangan kerajaan negeri tenat, apa patut dibuat oleh pimpinannya?
    Terus boros? Membazir? Bersuka hilai ke luar negara? Menjual aset negeri di bawah nilai pasaran?

    Seminggu dua yang lalu, mudir YIK di bawa melawat Indonesia. Saya tidak berhasrat mengkritik para mudir atas lawatan ini kerana mereka mengeluarkan wang sendiri bagi menampung perbelanjaan.

    Saya tertanya apa perlunya Exco dari portfolio lain dan Speaker turut sama? Bukankah itu memakan belanja?

    Jika belanja itu dijimatkan, sedikit sebanyak ia boleh menampung caruman yang tertunggak itu.

    KE (Ketua Eksekutif) sebuah agensi baru pulang dari lawatan ke Moscow, selepas seminggu dua sebelumnya melawat Afrika Selatan.

    Mudah-mudahan ada pelaburan dari Rusia dan untungnya boleh menampung tunggakan itu?

    Cuba lihat negara mana lagi yang tidak dilawatinya?

    Di tengah tukaran wang menjunam, 14 orang anggota kerajaan baru-baru ini melawat Jepun.

    Kalau Tok Guru masih hidup, saya yakin seratus peratus lawatan itu tidak akan diluluskan.

    Mana lebih mustahak, antara lawatan ke Jepun atau menjelaskan tunggakan caruman?

    Pemuda parti kerajaan baru-baru ini mengadakan himpunan 10k di Pasir Puteh. Katanya tiga exco masing-masing menyumbangkan RM 100 ribu. Maknanya RM 300 ribu paling tidak, wang kerajaan hangus.

    Jika RM 300 ribu itu didahulukan kepada YIK?

    Saya tidak tahu berapa pula wang yang dibelanjakan untuk pelbagai himpunan yang lain sehari dua ini.

    Adakah anda tidak terasa malu dan segan dengan diri sendiri?

    Husam Musa
    Adun Salor
    4 Muharam 1437/17 Oktober 2015

    horay# gumbira... gumbira....

    tp rakyat derita...

    membangun bersama Islam
    membalak bersama ularmak
    melingkup bersama pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hussam Munafiq,,mcmtula auta dia.

      Delete
    2. Kalau Husam tu munafiq, hang pulak mcm mana...champion ka?..sudahlah lah cai, hidup di dunia ni buat lah kebajikan...bukan nya lama pun..hang tok sah dok gaduh husam tu munafiq ka fasik ka apa ka...biaq dia, sekurangnya apa dia buat ramai jugak yang sokong..hang?..Kalau rasa diri champion..bawa satu isu nak membantu boleh? Hang boleh ka cai? Orang bila bertanya kena jawap dengan jawapan berfakta, bukan tuduh orang munafiq. Kalau tak mau orang tanya jangan pegang amanah. Setakat jadi suami ketua keluarga, masyarakat takkan tanya hang, tapi kalau hang pegang amanah negeri, memang padan kalau ditanya. Ka geina? Tak mau orang tanya, jadi imam bini dengan anak hang sudah la, tok sah dok kelapaq nak pi jadi imam surau. Jenuh sat lagi nak menepih..apapun hang boleh try jadi imam surau...hang mesti jenih tak penah petikai apa bos hang buat kan...baguih hang ni...cai gred A.

      Delete
    3. Satu lagi anon 841..hang last bila on line dengan tuhan. Dapat berita husam tu munafiq. Tinggi tahap ilmu hang ni, boleh buka stokis ayaq jampi. Tak pun wakil jual barang 'arab..baru 'afdal..jual lagi boleh jual...hukumkan orang dengan itu dan ini...hang wakil tuhan ka? Sup ekoq betoi hang ni.

      Delete
  12. Haji hadi kata
    Anjing babi
    Takbirr
    Haji hadi kata
    Kau orang semua anjing
    Takbirrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi dap dah dtg...do us a favor...please migrate

      Delete
    2. Aku heran dgn macai pas ni...pas berantakan sesama sendiri kemudian dap jd sasaran. Politik bodoh macai pas.

      Delete
    3. Dap tu dah la musuh Islam, bodoh lagi. Jika tak kerana Dap berkeras tolak hudud, PR dah menang PRU13. Bodoh Dap ni, memandai pulak nak ajar kita yg mana Islam dan yang mana tidak. Dasar cinas bodoh makan babi.

      Delete
  13. politik kepartian adalah rekaan YAHUDI (sahabat naik Najib). Dalam al-quran, Islam satu sahaja iaitu mereka yg perpegang kepada al-quran & hadis. Bab kena wala' tak disebutpun. Bab kena masuk parti PAS pun tak disebut. Apatah lagi penuntut dan guru& pondok "dipaksa" menyambut Tuang Presideng. Cuba tunjuk, ayat mana dan surah apa kita kena sanjung Presideng. Ulaa macam aman kena ikut? Cuba bagitau ciri2 ulama Islam. Agama Islam itu mudah, Islam adalah cara hidup bukan label parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah bodoh dan tiada ilmu tu,,jangan mencelah didalam bidang yang kita tidak mengerti no,,buat malu je...

      Delete
  14. Demi hadi segalanya sanggup kuserahkan kepadanya. Sesungguhnya walakku dan baiahku hanya untuk hadi.
    Takburrrrr
    Takburrttt
    Takburrrrr

    ReplyDelete
  15. Berkatalah jujur dalam hati wahai peserta perhimpunan, adakah kelantan akan kekal lagi ditangan pas pada pru14 nanti? Adakah pas masih mampu menguasai balak di kelantan selepas pru14 nanti? Dan adakah hudud dpt dilaksanakan pada hujung tahun ini di kelantan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekal atau tidak,tggu Pru nanti.baru dpt jawapan.tak payah berteka-teki.patutnya anonymous ni dighuyubkan dr alam cyber.

      Delete
    2. Halban.....yakinkah 3 penjuru akan menguntungkan Pas? Secara jujur jika lihat undi pru13, pasti kelantan akan jatuh ke tangan umno. Confirm.

      Delete
    3. Halban...
      Bukan kelantan shj. Tapi selangor juga akan balik pd umno. Perak jatuh pd dap. Tanya hati. Jgn tanya mulut dan jari.
      Takbirr

      Delete
    4. Pan imayam parti kuali tak payah nak sibuk2 Kelantan terlepas ke ape ke,,Pas dah lama perintah kelantan. Kayu balak semuanya SPRM pantau,,Pan Imayam jgn jadi bodoh mcm babi dap tu,,ko jaga la Pan imayam tu dulu,,,,

      Delete
    5. Sudah pasti ahli PAS tak kan undi PKR, DAP dan PAN lagi, dan aku amat yakin sekali PAS maintain di KELANTAN. PKR dan DAP akan kalah teruk PRU14. Parti PAN tak yah cerita la...walghuyyub

      Delete
  16. Kerja dgn dap haram. Naik bas cina dap pergi perhimpunan tak haram walaupun bas cina dap dibeli dari duit jual babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah...Kah....Ko boleh la jadi ahli majlis fatwa kepada persatuan babi Dapig

      Delete
    2. tak payah layan anon 8:07, kebodohan melampau...g sekolah dulu lah...

      Delete
  17. Klu jumpa mat yakob tolong tanya bole? Betul ke dia nak berenti jadi mb kalu hudud tak jadi buat kat kelantan tahun ni?

    ReplyDelete
  18. Takbirrrr.....
    Habislah harapan umno untuk menawan kelantan pru14 nanti. Ini tanda2 pas akan menawan johor, kedah, perak, selangor dan penang.
    Takbirrr 3 kali

    ReplyDelete
  19. Hijaunya macam warna dedaun di hutan. Hijau itu rezeki. Hijau itu dedaun balak. Balak itu sumber rezeki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komentar saudara tu seperti najis yang keluar daripada dubur LGE je,,pergi la buat laporan kepada SPRM wahai babi dap.

      Delete
    2. 9.01...
      Apa yg tak kena dgn komen anon 8.16 hgga membuat sedara tersentap di hati? Napa sebut balak terus sentap? Maki hamun tu mursidul ajar ker?

      Kirim salam kat hadi...
      Bgtau dia, kelantan jatuh ke umno sbb mulut dia. Bgtau nik amer dgn zuhdi skali.

      Delete
    3. 9.01...
      Apa yg tak kena dgn komen anon 8.16 hgga membuat sedara tersentap di hati? Napa sebut balak terus sentap? Maki hamun tu mursidul ajar ker?

      Kirim salam kat hadi...
      Bgtau dia, kelantan jatuh ke umno sbb mulut dia. Bgtau nik amer dgn zuhdi skali.

      Delete
  20. Najib senyum aje pagi ini.
    Macam yakin kelantan dapat balik.
    Hahaha

    ReplyDelete
  21. Hotel2 cina dap, kedai2 kain baju cina dap akan kumpul duit banyak hari ini. Esok cina dap akan masuk duit dalam bank. Bulan depan modal cukup utk beli babi ternak sbb baju hijau tolong bg modal.

    ReplyDelete
  22. Tolong bagi tau geng2 yg berhimpun tu dengan loud speaker ye... Mat Sabu tak gentar. 2 penjuru mat sabu tak lari. 3 penjuru mat sabu lagi suka. Belakang mat sabu ramai melayu dan cina. Mat sabu tarak heran kalu setakat 100 ribu.
    Tolong ulang bagitau...3 PENJURU LAGI MAT SABU SUKA....HA3

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut ler tu...lepas PRU14 PAN...secara logiknyer kalu ceramah pun org tak dtg, waktu PRU lg org tak undi!!! PAN parti pengkhianat ugama dan bangsa...

      Delete
  23. Perhimpunan ini baik utk umno. In Sha Allah dgn perhimpunan ini kelantan dsn selangor akan jatuh menerusi pertandingan 3 penjuru. Mungkin pas, pan, pkr boleh mula memikirkan aktiviti yg sesuai utk diceburi sbg NGO nanti.

    ReplyDelete
  24. alhamdulillaah...
    ramainya...

    inshaa Allah pas terus istiqomah lawan umno...

    inshaa Allah amanah pun tegar istiqomah lawan umno sambil pakat dgn dap lawan mca & mic bn.

    inshaa Allah... tuan anwar ibrahim boleh dibersihkan drp fitnah kumpulan si perompak negara.

    ReplyDelete
  25. KALAU MAT SABU TAK DAPAT, GENG ULARMAK HADI PUN MESTI TAK DAPAT. MAT SABU AKAN BUAT. KALAU PAN LINGKUP, PAS MESTI BUNGKUS. ALANG2 SELUK PEKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro...
      lu umno eyh..??

      Delete
    2. Ni bukan umno je..totok lagi gitu...huhuhu..
      The Totoks

      Delete
  26. setuju dgn 0840. asal nak lwn umno be end lantak le pas ke, pan ke, pkr ke hatta dap pun. aku x setuju satu aje, omak ni gila suka provoke kasi gaduh...agaknya dah banyak hj najib kasi derma.
    nak tanya omak...bila agaknya hj najib nak saman ling liong sik? kau kan supol piem yg baru (a)

    ReplyDelete
  27. Kerajaan PAS Kelantan menunggu janji Pusat sehingga hujung tahun ini bagi membenarkan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian berkaitan hudud di negeri itu dapat dibentang dan dibahaskan di Dewan Rakyat.

    Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, sekiranya ia tidak berlaku, kesannya bukan sahaja di pihak penyokong PAS tetapi kepada semua umat Islam yang menyokong pelaksanaan hukum Islam itu.

    “Kita tunggulah bulan Oktober nanti untuk sesi Parlimen seterusnya, kita beri peluang kepada UMNO untuk menunaikan janjinya sehingga hujung tahun ini. Jika tidak, kita akan perang habis-habisanlah,” katanya semasa dihubungi.

    Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia semalam memaklumkan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan tidak dapat dibahaskan selagi agenda dan urusan kerajaan tidak selesai.

    Mohd. Amar yang juga Timbalan Menteri Besar berkata, PAS Kelantan menghormati dan bersikap adil terhadap perkembangan itu memandangkan suasana kini banyak perkara lain yang mungkin perlu mendapat pertimbangan yang sama.

    Katanya, oleh sebab yang munasabah pihaknya memberi peluang kepada Kerajaan Pusat menyelesaikan segala keperluan kerajaan terlebih dahulu.

    Beliau berharap, RUU tersebut akan dapat dibentang dan dibahas dalam sesi parlimen pada Oktober ini.

    “Sesi parlimen Oktober kita ada sebulan lebih, masa itu panjang jadi, insyaAllah masa itu kita harap UMNO akan tunaikan janji mereka,” katanya. – 19 Jun 2015

    ReplyDelete
  28. PAS TIDAK RANCANG BAWA USUL HUDUD DI PARLIMEN, KATA TAKIYUDDIN.

    KUALA LUMPUR 3 Okt — PAS tidak menghantar usul baru untuk membentangkan rang undang-undang persendirian berhubung penguatkuasaan hudud di Kelantan, kata Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan. “Itu kami belum putuskan. Kemungkinan besar tidak,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

    Ketika ditanya sama ada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah memfailkan usul rang undang-undang persendirian untuk sidang Parlimen yang akan datang, Takiyuddin berkata perkara berkenaan di luar pengetahuannya. Hadi awal tahun ini membawa usul sedemikian tetapi gagal membentangkan dalam sidang-sidang Dewan Rakyat yang lepas.

    Untuk melaksanakan hudud di negeri yang dikuasainya itu, PAS membawa usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, yang selama ini membenarkan mahkamah tersebut mengenakan hukuman denda RM3,000, lima tahun penjara dan enam sebatan.

    ReplyDelete
  29. 100,000 orang derma 10 ringgit sorang.....dapat 1,000000..... Banyak rumah mangsa banjir bolih dipulihkan......kesiani lah mereka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah bantu ker...kalau dah alhamdulillah, kalo lum cepat2 la kesian kat depa...tak payah merepek2 psl org lain

      Delete