KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 31 October 2015

DAP MEMPERGUNAKAN ORANG ISLAM UNTUK TUJUAN POLITIKNYA .... TEGAS PAS.



Pas mendakwa DAP hanya memperguna orang Islam untuk tujuan politik parti itu.

Pengarah Jabatan Penerangan Pas Pusat, Ahmad Amzad Hashim mendakwa parti itu mementingkan bilangan kerusi yang dikuasai dan mensasar agar untuk menguasai sesebuah negeri supaya semua parti komponen lain menurut kehendaknya.

“Selain kerusi mereka atau kerusi pihak yang taat pada mereka, DAP tidak kisah jika UMNO atau BN yang menang asalkan apapun pakatan politik, mereka yang paling banyak kerusi dan berkuasa.

“Jika ada negeri yang berjaya tewaskan BN. Maka DAP yang perlu berkuasa dan boleh tentukan itu dan ini, begitu dan begini. Parti komponen kena ikut kehendak mereka,” katanya menerusi kenyataan pada Sabtu.

Menurutnya, chauvinisme dalam kalangan pemimpin tertinggi DAP itu akan merosakkan perpaduan rakyat dan menimbulkan keresahan dan curiga mengenai cita-cita sebenar parti itu.

“Adakah politik ala kiasu ini boleh menjaga kepentingan dan kemakmuran kaum Cina dan India untuk jangka panjang bila jurang prasangka semakin melebar? Untuk perniagaan ini tidak bagus. Hubungan seharian sesama rakyat Malaysia yang majmuk pun tidak bagus,” ujarnya.

Malah Ahmad Amzad juga berkata, di dalam negara ini pertarungan untuk orang Melayu hanya melibatkan dua parti sahaja iaitu UMNO atau Pas.

“Jika DAP terlalu bersungguh dengan dokongannya kepada Parti Amanah Negara (Amanah), orang Melayu dengan segera dapat membaca bahawa dengan memecahkan undi orang Melayu, DAP sebenarnya mahu menggagalkan kemaraan Pas agar bilangan kerusi mereka yang paling besar.

“Jika PAS tidak menang, adakah PAN yang akan menang jika berlaku tiga penjuru dengan UMNO? DAP pun tahu tidak mungkin. Maknanya DAP mahu UMNO yang menang,” jelasnya.

Dia berkata, pihak yang sedang cedera dengan politik rakus, gopoh dan gelojoh DAP bukan hanya Pas tetapi turut terlibat sama PKR.

“Kini PKR pula berdepan realiti ini. Pas yang masih menghargai tahaluf siyasi dengan PKR berharap pelajaran penting ini dilalui oleh PKR dengan baik demi harapan rakyat,” ujarnya.

42 comments:

  1. DAP guna orang Melayu. PAS peralat agama utk perangkap orang Islam. PAS FOR ALL dah mati bila Hadi berkuasa sepenuhnya. Isu kayu balak di Kelantan masih belum selesai gara2 tak amanah pemimpin PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik guna agama dari ikut fahaman sesat, bodo mu ni. Tapi kalau mu islam, mu ada akal nak fikir, kalau tak guna islam lah msia dah nak huru hara dgn rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa, ke nak ingat politik je kita ni tamboh mampus belaka, akibat bodoh nya manusia islam politik juga jadi halangan dgn perintah Allah swt..

      Delete
    2. Imayam terlebih lajak drpd laju. Sprm tak mulakan siasatan pun. Imayam akan tersungkur la lps ni.

      Delete
    3. Kami org pas memang mempergunakan islam dlm semua aspek kehidupan, semua org Islam pun mcmtu jugak samada umno,pan pkr dll. Anon 21.37,,hang memang bodoh tahap dubur lkslge Dap.

      Delete
  2. sedikit demi sedikit kamu saling membuka kepada sifat dan keadaan sebenar tipu daya yg kamu saling berpakat mengenainya ... khabar " kami sedang bertahaluf" adalah bersifat antara musuh yg sedang berebutkan sesuatu yg sama (lalu tatkala kamu berhasil mendapatkannya maka kamu akan saling berkhianat untuk memperoleh sebanyak mungkin dari hasil usaha "tahaluf" yg kamu sedang jalani) .... kerana itulah kamu tidak mengangkat kuasa pemutus diantara kamu ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serigala yg byk dpt untung hasil tahaluf dgn kafir gerakan dan mca ialah najis. Bila dah untong besar, serigala najis tu kencing mulut kumpulan bebiri yg dibelanya. Kumpulan bebiri itu kemudiannya akan tunduk buat selama2nya kerana sudah ketagih kencing sang serigala najis.

      Delete
    2. kamu boleh terus menjadi si jahil yg sombong dengan keadaan tanganmu yg menadah pelbagai nikmat ... tetapi lisanmu penuh dengan rintihan dan celaan kepada sipemerintah .. satu pertanyaanku kepada kamu "siapakah kuasa pemutus di dlm tahaluf para serigala pengembalamu itu ?" ... :)

      Delete
    3. non muslim yg mengikut kepada BN memang mendapat pelbagai keuntungan (melalui hak2 untuknya yg diikat didlm perlembagaan serta diatas sifat jahil dan khianat segelintir kepimpinan UMNO sebagai kuasa pemutus dlm BN) .. andai si non muslim itu tidak bersifat tamak haloba pastilah mereka tidak akan menyeberang kepada para penjual beli ilmu dari kalangan kepimpinan bangsa melayu yg khianat (mengorbankan lebih banyak hak bangsa dan akidahnya) ... hatta para penipu daya itu (yg berbangsa melayu dan beragama islam) .. tidak mampu menjadi kuasa pemutus didlm jualbelinya itu didlm PHB .... lihatlah betapa buruknya sifat dan keadaan mereka "berlutut dan merangkak" dibawah tapak kaki gerombolan non muslim itu ... demi undi mereka kepada kamu ... :)

      Delete
  3. sedikit demi sedikit kamu saling membuka kepada sifat dan keadaan sebenar tipu daya yg kamu saling berpakat mengenainya ... khabar " kami sedang bertahaluf" adalah bersifat antara musuh yg sedang berebutkan sesuatu yg sama (lalu tatkala kamu berhasil mendapatkannya maka kamu akan saling berkhianat untuk memperoleh sebanyak mungkin dari hasil usaha "tahaluf" yg kamu sedang jalani) .... kerana itulah kamu tidak mengangkat kuasa pemutus diantara kamu ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bajet selangor 2016 untuk lebih 4 juta penduduknya ialah 2.8 bilion. Jumlah itu lebih sebanyak 200 juta jika dilihat dari jumlah 2.6 bilion derma orang arab di negara ini.

      Delete
    2. dalam bentuk apa "bajet" kerajaan serigala itu itu yang dapat kepadamu secara khusus ? dan dlm bentuk apakah "bajet" kerajaan serigala yg dapat kepadamu secara umum ? (jika kamu merupakan rakyat selangor ) .. bagaimana mahu mengagihkan 200 juta lebihan dari "bajet" kerajaan serigala kepada lebih 4 juta rakyat selangor ? ... kerana org seperti kamu sangat "tersiksa" dan "dizalimi" dibawah pemerintah pusat ... dan sangat mengetahui hampir tiada apa2 untukmu secara khusus dan secara umum manfaat ... :)

      Delete
  4. Fair le...

    Dlu masa barisan alternatif pas untung besar. Dap rugi besar hingga lepas pru 1999 dap keluar ba.

    Sekarang mse pr.. dap pula untung besar. Dapat kuasai penang perak selangor dan sibu.

    ReplyDelete
  5. Pemimpun PAS gunakan Islam untuk raih keuntungan. Dapat gaji buta tanpa hadir dewan. Dapat bawa kereta besar hasil balak. Rakyat dibiar hidup dlm khemah. Paling mudah salahkan PAN dan DAP untuk sembunyi kelakuan jahat.

    ReplyDelete
  6. Hentamlah omak kau....yg aku tgk org2 melayu yg masuk dap bukannya bodoh2.. semuanya berijazah dan cerdik pandai... takkan lah dia org ni tak seorg perasan kalau dap nak memusnahkan melayu atau islam.. seolah2 kita ni lagi cerdik dr org melayu masuk dap tu... setahu aku ada yg masuk AMANAH ilmu agamanya begitu kuat dan mendalam. Apakah dia org ni juga begitu bodoh masuk AMANAH yg kita tahu parti begitu baik dgn dap yg nak memusnahkan islam dan org melayu.. kerajaan penang... 2 penggal dap pegang.. apakah kerugian org melayu di penang..?. Kenapa jab agama penang dap tak letak poksi dap sendiri kalau nak musnahkan islam... di letak juga org pas jaga jab agama itu...walau 24 jam parti itu menghentam dap.. aku bukan nak bela dap... cuba omakkau berfikir sejenak... buat masa ini dap dgn umno mana lagi baik..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 terok.
      Dua2 tak bole pakai.

      Delete
    2. Bijak pandai la sangat ir lagi....sampai bagi pajak tanah kat cinapig 999 tahun...
      itu bodo tahap keldai jadian....hehehe

      Delete
  7. Menteri2 cina india tu pun guna melayu. Klu tak jgn harap bole jadi menteri.

    ReplyDelete
  8. Kah kah kah ......... melayu dah jadi bodoh akibat minum holy water tuan guru Penang mari !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin dah terminum holy water. Sbb tu tak nak letak jawatan exco selangor.

      Delete
  9. Kat selangor tu, kalau tak ada dap, kalau tak gunakan dap, jangan haraplah pas nak pegang jawatan exco. Jawatan adun pun belum tentu la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak ada Dap, rakyat Selangor akan kebuluran dan rakyatnya aku naik tongkang hijrah ke Indonesia cari kerja.

      Delete
  10. OMAK.....

    Mana berita YB Tontonvi jadi bahan ketawa kat palimen? Omak tak dapat kesan ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jd bahan ketawa dlm parlimen boleh diterima, yg masalahnya buat ceramah jadi bahan ketawa dan jenaka rakyat.

      Delete
    2. Kalau bole diterima kenapa muka dia tukar hadi hijau? Errrrr....

      Delete
  11. Lelakidcermin barua TOKONG...kah kah

    Pegi mana2 pung bontot tokong yg ko jilat...jenis lahanat...perangai serupa musuh islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Pas dah puas jilat bontot tokong.
      Skarang pas nak jilat bontot pekasam pulak.
      Kalau ok, pas mungkin jilat bontot amno.

      Delete
  12. OMAK....

    Berita azmin tak luluskan lebuhraya baru sejak jadi mb tak ada ker? Boleh tak omak buat siasatan siapa mb selangor puaka yg luluskan lebuhraya tu kira2 5 tahun yg lalu? Kita nak buat projek paper sejarah sbb cikgu mintak.

    ReplyDelete
  13. DAP mmg tak minat dgn pergerakan islam.Kalau org islam semua baik dan taat kpd Islam akan menyulitkan puak puak mrk utk berurusan.Semua jadi lebai nanti kedai ekor bar snuker disko karoeke kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga dgn Gerakan dan Mca.
      Tapi melayu yg atas2 tu lagi banyak menyusahkan melayu bawahan dan menentang gerakan islam. Hudud misalnya, pas cuma salahkan dap. Tapi pas tak bising pulak klu amno, gerakan dan mca buat benda yg sama. Tak munafik ker tu?

      Delete
    2. Dap rakan kongsi sebantal...sebab tu pas bising dgn dap dulu sebelom bising dgn jiran2..bodo....

      Delete
  14. salam sehati serasuah 2.6,

    Kenapa Singapura , Jepun dan Korea maju. Kenapa Malaysia, Indonesia dan Brunei (kaya kerana hasil bumi bukan kerana ekonomi dan pencapaian sains dan teknologi ) mundur?

    Ya kerana di Singapura, korea dan jepun majoriti bangsa mata sepet. Berbanding Malaysia , Indonesia dan Brunei mereka minoriti.

    Mereka terkenal rajin berusaha dan tidak dayus untuk berdikari. Dalam pendidikan mereka tiada kuota spm 3A atau pensiswazahan, mereka harus skor at least 10A spm baru dapat peluang buat degree. Dalam penjawatan awam mereka harus betul-betul skor di ipt baru diterima sebab itu mereka hanya pegang jawatan tinggi kalau masuk gomen seperti doktor kalau guru pun mesti guru add math, fizik dan kimia. Dalam berniaga pun sama tiada shortcut mlm, forex atau jual makanan sunnah dengan harga mahal untuk cepat kaya. Semua bermula dari bawah slow and steady.

    Tiada istilah welfare datang goyang telor dapat duit bagi anak bini makan. Semuanya persaingan , persaingan , persaingan. Hasilnya lihat sahaja, jepun, singapore dan korea (korea bankrup semasa serangan matawang 1997) di mana mereka berbanding Malaysia?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aku setuju...org cina kreatif dlm persaingan....rumpun melayu kreatif dlm kedengkian...

      Delete
  15. Omak....

    Dulu omak fitnah azmin luluskan 3 highway baru kat selangor. Bila omak nak minta maaf kat azmin? Dosa tau. Masuk neraka nanti. Omak kena jumpa azmin dan cium tapak kaki azmin 12 kali berturut2 kiri dan kanan. Omak jangan ikut perangai lebai pil kuda tu buat deekkk aje bila dah fitnah orang.

    Omak nak masuk neraka ker?
    Kalau tak nak, pegi cepat2 mintak maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh, omak bukan fitnah tp hanya mengikut lolongan tuang presiden salak babi dlm bukit aje...oooooooo
      hudud guano senyap jah ter.....

      Delete
  16. Salam Sehadi Sebarua.

    Saya sedang membuat kajian tentang punca banjir besar di kelantan tidak lama dulu untuk tesis phd saya. Boleh tak omak kau tulis cerita tentang datuk2 pas yg terlibat dgn projek sapu licin duit balak untuk rujukan saya?

    Tq omak.

    ReplyDelete
  17. Dulu masa dlm pakatan ckp lain bila dah kene tendang ckp lain tak taulah parti Islam satu ni. Masa dlm pakatan bkn main cover Dap... sampaikan ayat Al'Quran di permainkan di pergunakan di atas pentas ceramah oleh Dap pun.. tuan² guru (ulama) pertahankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai ada cina lancau tak berkhatan pun dilantik jadi khalifah....hehehe donia2....

      Delete
  18. PARTI PAS ini namanya parti memperjuangkan ISLAM tetapi pemimpin2 dan ahli2 nya mempunyai mulut busuk berlidah buaya.Dahlah tak pandai berpolitik nak juga main politik. tak payahlah berpolitik lebih duduk dekat pondok cukup tengok blue filem.Hampa nak tau parti PAS in adalah parti politik yang paling kolot sekali didunia ini. ahli2 parlimen duduk ternganga sahaja dalam parlimen apabila diberi peluang bertanya soalannya tidak sesuai langsung dengan issue diperbincangkan .Bolih dikatakan semua ahli2 berserban besar berlebai berjubah lebih dari ARAB bermisai tebal dan berjanggut panjang konon sunnah nabi . tutup lah parti kolot ini.

    ReplyDelete
  19. Memanglah parti sekular DAP mahu parti assobiyah/secular UMNgOk menang!!! Mana puak sekular yang redha dengan Islam!

    ReplyDelete
  20. Tuan2 yang sumbong hanya orang PAS menjaga ugama. Aku tak nampak orang melayu dah mengikut perangai yahudi baik .......... Tengok macam mel .... Singapore. Dan kamu jangan lah menhina seperti komen di atas ingat , org kafir kot.???

    ReplyDelete
  21. Terima ksh 6.52 atas komen saudara,moga Allah ampun kan dosa saudara,tp dosa saudara pada org2 yg saudara cerca tu saudara jgn igt saudara terlepas..jika saudara seorg yg mengaku seorg Islam bertaubatlah..igt lah saudara,berjuang utk Islam ni bukan mudah,tp janji Allah itu PASTI..in sya Allah..igt lah saudara,musuh Islam tidak akan berdiam diri,mereka akan gunakan apa saja utk mempengaruhi org2 Islam,terutama Melayu yg mengaku Islam..

    ReplyDelete