KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 22 October 2015

AMIR UKAYS DIBEBASKAN PIHAK POLIS HARI YANG SAMA KERANA POLIS BERPUASHATI PISTOL YANG BELIAU DITUDUH MILIKI ADALAH PISTOL MAINAN TEMBAK CICAK.



Penyanyi kumpulan Ukays, Amir, hari ini dibebaskan oleh pihak polis setelah ditahan kerana didapati memiliki sepucuk pistol di dalam kereta Gen-2 yang dinaikinya.

Menceritakan perkara sebenar disebalik pistol terbabit, Amir berkata ia hanyalah pistol mainan untuk tembak cicak dirumahnya.

"Saya bukan penjenayah, pistol itu hanyalah mainan untuk tembak cicak di rumah. Alhamdulillah, saya didapati tidak bersalah dan dibebaskan pada petang tadi (semalam)," kata Amir atau nama penuhnya, Mohd Azmir Muhammad Yusof, 46.

Menceritakan kembali bagaimana dia ditahan, Amir berkata dia ditahan di kawasan letak kereta pangsapurinya di Sentul kerana dipercayai memilik senjata api. Dia ditahan kira-kira jam 1.45 pagi pada Rabu.

Ketika pemeriksaan dilakukan, polis menemukan sepucuk pistol yang tertera tulisan 'Walther CP99 Compact' dengan nombor siri 12L20520.

Amir kemudian berkata pistol itu adalah pemberian oleh seorang peminatnya pada lapan bulan lalu.

"Saya tidak tahu menjadi kesalahan jika memiliki pistol mainan. Saya juga tidak tahu perlu memiliki lesen untuk memiliki pistol mainan.

"Tidak dinafikan, pistol berkenaan menyerupai pistol, tetapi ia hanyalah pistol mainan. "Selalunya, saya letak pistol berkenaan di rumah untuk kegunaan menembak cicak, tetapi pada tengah hari semalam, anak saya membawa turun dan tertinggal dalam kereta.

"Saya tidak sempat membawa naik semula kerana bergegas ke studio untuk latihan vokal program Gegar Vaganza2.

"Bagaimanapun, saya kurang bernasib baik apabila ditahan sepasukan polis ketika berada dalam kereta di kawasan letak kereta di rumah selepas pulang latihan," katanya sambil berkata ketika dia ditahan, pistol berkenaan berada di tepi pehanya.

"Ketika itu, saya baharu saja mahu mematikan enjin kereta, saya didatangi sepasukan polis. Apabila nak keluar dari kereta, mereka ternampak pistol berkenaan.

"Saya mengakui pistol itu milik saya kerana saya tahu itu pistol mainan. Jadi, saya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul untuk soal siasat.

"Alhamdulillah, saya dibebaskan tidak sampai 24 jam selepas disoal siasat. Berita saya ditahan reman tidak benar.

"Saya memberi kerjasama kepada polis kerana saya tahu saya tidak bersalah, saya bukan perompak atau penjenayah. Tiada apa yang harus saya takutkan," katanya memetik laporan dari BH Online.

Mengulas tentang kisah dirinya dan pistol terbabit yang viral, Amir berkata dia memaafkan mereka yang bertindak memviralkan berita itu.

"Tidak mengapalah, saya sudah maafkan. Saya tidak mahu menuduh sesiapa dan sudah melupakannya.

"Saya kini sudah dibebaskan dan paling penting, pihak polis mempercayai keterangan saya", kata Amir.

34 comments:

  1. DAP Halang Pembinaan Masjid
    Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

    Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






    Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


    Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!!

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

      (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

      Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

      Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
    2. Ibu Fitri diajakin masuk ke Partai PAN Kuali Imayam. Kakek2 disini progressive inclusive locomotive dan pahemmmm

      Delete
    3. peminat gegar .v.22 October 2015 at 11:38

      Aduyyaaii....ko ni buat aku tekejut la amir.....pistol mainan rupanya....aku da la minat giler kt peserta gegar 2 ni...kecuali ezleen ngn sheda...aku teka si zul supian @ pun si izat...engko rupanya yg kna tahan...amir...amir...

      Delete
  2. Ini pun kerja DAP dan PAN ke macai2 UG?????Kahkahkahkah..kalau dh Bongok xblh nk cakap apa2 la.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai Bila DAP boleh Bergantung Harap Dengan PAN..tat Mat Sabu ?



      Apa pun tindakan GHB selepas ini, mungkin mereka dah dapat isyarat awal bahawa aura mereka semasa berada dalam PAS dan selepas keluar PAS berbeza . Mungkin aura mereka bersinar semasa dalam PAS , tapi aura itu makin suram selepas ambik keputusan untuk jadi macai DAP . Buktinya tengok saja masa perhimpunan BERSIH 4.0 baru-baru ni . Kalau dulu Mat Sabu boleh dikatakan jadi anchor pendemo2 bangsa Melayu berarak ke Dataran Merdeka ? Baru-baru ini apa hasilnya ?? Sampah saja ...

      Nampaknya Parti Amanah Negara (PAN) pimpinan Mat Sabu takkan kekal lama , kita dapat agak parti itu sekarang bergerak dengan support DAP . Tapi sampai bila DAP nak support ? PAN dipergunakan DAP untuk raih sokongan orang-orang Melayu , tapi kalau orang-orang Melayu dah tunjuk muka menyampah dengan PAN ... sampai bila lagi DAP nak mengharapkan PAN ? tat ...

      Delete
    2. Ini kerja pondan tua kote kecik telur besar, pegi kerja naik LRT bergayut mcm monyet lapar.

      Delete
  3. PAN Imayam.pakai pistol plastik beli kat pasar malam. Pistol urat daging dah hilang bagi PAN semenjak Jadi balaci dan gerun dgn DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah ITU sebab President PAN Imayam.bolei selfie dgn Amoy. Dah takda perasaan. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Emak badak berpeluk dgn penuh perasaan.

      Delete
    3. Tuang guru geli geleman dgn penuh perasaan dihimpit selfie pekasam katak gred A

      Delete
  4. PARTI MAT SABU JADI BAHAN LAWAK H60K!!!

    Hehehe!!! Apa boleh buat. Kalau dah dalam parti Pengkhianat Amanah Negara (PAN) yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pun dipenuhi dengan Badut, memang patut la diorang jadi bahan lawak.

    Dalam Himpunan Fastaqim H60K semalam, rata - rata pemimpin dikalangan puak - puak PAS tu hanya menyindir kepimpinan parti yang diterajui oleh Si Mat Sabu dengan pelbagai cara.

    Ada yang membuat sindiran secara berkiasan. Ada jugak yang kutuk secara terang - terangan dengan menyatakan mereka boleh pakai 'Baju Merah' asalkan bukan 'Baju Oren'.
    KOTA BHARU - Gurauan Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nor Azarizal Mohd Alwi Hazrizal mengenai parti Amanah Negara (Amanah) mengundang gelak tawa daripada hadirin.

    Ia berlaku apabila Azariza yang lebih dikenali ustaz Ja mengacara majlis santai bersama anak muda di Perhimpunan Fastakim petang ini.

    Hazrizal ketika ditanya seorang lagi pengacara mengenai seorang kanak-kanak yang berpakaian merah ketika membuat persembahan berkata, ‘Merah tidak apa, jangan oren’.


    Gurauan beliau itu telah disambut gelak tawa oleh penyokong Pas yang hadir.
    Tak kurang juga dengan kiasan yang diberikan oleh Presiden PAS, Hadi Awang yang menyifatkan parti itu tidak akan memberikan sebarang ruang kepada mereka yang suka 'Main - Main'.

    Kata Si Hadi Awang, parti itu tetap akan berdiri kukuh dan teguh walaupun ada dikalangan mereka yang bertindak membelakangi perjuangan parti serta mengkhianati amanah yang diberikan.
    “Parti Islam di Indonesia hanya tidak sampai setahun sudah digulingkan Presidennya, Sukarno. Di Mesir, Ikhwanul Muslimin digulingkan di mana pemerintahannya hanya bertahan setahun lebih. Tetapi parti Pas masih teguh 25 tahun memimpin Kelantan,” katanya yang mendapat laungan takbir daripada hadirin.
    Bahkan, Hadi Awang juga sempat menyindir, “Kita tidak anggap perjuangan ini susah. Biarkan sesiapa yang tidak tahan, biarkan dia terjun dengan labu-labunya,” katanya.

    Jadi, puak - puak Pengkhianat PAS tu sebelum ini sepatutnya cermin diri diorang dulu sebelum nak mendabik dada mengatakan yang diorang ni lebih hebat dari orang lain. Kalau setakat nak menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri tu, baik tak payah!!!

    ReplyDelete
  5. Bodo punya polis pistol mainan dgn pistol betul pun tak tahu nk bezakan ciiit! Poooraaah...
    Bodo...
    Amir....luv u

    ReplyDelete
  6. Polis nak test pistol tu tapi kau tak ada,
    Biasanya polis test pistol dgn tembak kepala kau,
    Kalau keluar otak, itu bukan pistol tiruan.
    Yalah..kalu kau mampus pun, tak ada sapa nak menangis, makin gelak adalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessie ada pistol air. Dia boleh tembak cicak kat dinding

      Delete
  7. Apa nk buat......dah tkda yg pandai kt m'sia ni tgal yg bo*** bo*** je.....kata che det ya...bukan aku yg kata....tp memang klakar kan takkan pro tak kenal yg ori dgn yg auta....cer citer2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pistol tiruan pun salah, tapi tak salah kau jugak sbb kau ni buta undang2.

      Delete
    2. Jessie dan joe labu ada pistol air. Dia selalu tembak cicak

      Delete
  8. Drpd tembak cicak, lebih baik tembak bibir merah dgn sarang tebuan

    ReplyDelete
  9. Kahkahkah...budusss punya polis pistol cicak dgn pistol ori pun tk kenal...tau nk reman org je...
    Kalau aku jd Amir tu saman malu balik kt polis tu...
    Budusss sia sia jd polis tk kenal senjata ori...
    Kahkahkah...

    ReplyDelete
  10. Anon 12: 11 marah nampak...patutlah yg bodoh tu kau rupanya...kesian, kenapalah kau dilahirkan jadi bangang...
    Bnyk makan duit harem ke...kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Memiliki senjata api tiruan adalah satu kesalahan. Kalau tak tahu peraturan tlg diam, jgn berlagak pandai. Kalau bodoh duduk diam2.
    Tak kiralah senjata tiruan tu utk tembak cicak ke, tembak kote kau sendiri ke, tembak perut mat sabu ke...bodo diam je lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessey dan joe labu ada pistol air. Dia selalu guna pistol air tembak cicak.

      Delete
  12. Aiiikk satu kesalahan? Kenapa Amir tu dibebaskan pulak? Aduhai bodoh lagi kau ni...kesian, makin bnyak cakap makin nmpk kebodohan kau...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ditahan utk ambil keterangan, sekiranya polis berpuashati dgn keterangan dan tiada rekod lampau, ia boleh dibebaskan. Pistol tiruan berlainan dgn pistol mainan. Jgn tunjuk bodoh dan jakun kalau tak tau peraturan.

      Delete
    2. Jessie pun ada pistol air. Dia selalu guna buat tembak cicak.

      Delete
  13. bebasla konon...
    omak, macai, walaun... hudud bila nak bentang?
    ling liong sik bila nak saman?

    ReplyDelete
  14. Polis bodoh pegi viralkan hal ni. Babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg terlebih bodoh tak tahu peraturan. Dahlah keturunan bodoh. Elok jd monyet.

      Delete
    2. Oiiii....jgn sebut pekataan monget. Nanti walaon marah

      Delete
    3. 23.09...
      Klu dia elok jadi monyet, ko elok jadi berok.
      Ko elok jadi siamang

      Delete
    4. Kau marah orang sebut monyet sbb kau bapak monyet dari generasi pertama.

      Delete
  15. Dah tau pistol tembak cicak tk payahlah nk tahan reman ambk keterangan...mnyusahkan org golongan bodoh ni...Babi betul...

    ReplyDelete
  16. Kenapa pistol mainan djdikn bhan utk maki hamun...fikir sejenak jika pistol mainan td dletak dkepala anda...nak kta mainan atau nk sayg nyawa...tentu pilih nyawa...sbb tu polis buat kja dia...jd kita jgn ckp bnda yg kita tk tahu....Husnuzon...

    ReplyDelete