KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 October 2015

3 ANGGOTA PENGUATKUASA MAJLIS BANDARAYA PULAU PINANG (MBPP) YANG DIHINA DAN DIMAKI KERANA KUNCI TAYAR KERETA MENERIMA RM200 SEORANG DARI LIM GUAN ENG DAN DIFAHAMKAN LAPORAN POLIS TERHADAP KEDUA LELAKI CINA TERSEBUT DITARIK BALIK.


GEORGETOWN - Biadab ... Itulah perkataan yang boleh digambarkan mengenai sikap dua lelaki yang mengeluarkan kata-kata kesat terhadap tiga anggota penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) kerana berang tayar kereta mereka dikunci di Lebuh Campbell kelmarin.

Bukan itu sahaja, perbuatan salah seorang lelaki yang melemparkan wang kompaun kepada seorang anggota penguatkuasa turut dikecam orang ramai apabila video berkenaan tersebar di media sosial sejak pagi tadi.

Difahamkan, kedua-dua lelaki itu tidak berpuas hati apabila kenderaan mereka dikapit sebaliknya menggesa tiga anggota penguatkuasa wanita itu membuka kunci berkenaan.

Dalam video berdurasi 2 minit 3 saat itu, kedua-dua lelaki terbabit kelihatan cuba membuka tayar bagi menanggalkan kunci berkenaan.

Bagaimanapun, selepas gagal membukanya, seorang lelaki memaksa anggota penguatkuasa membuka alat itu terlebih dahulu sebelum membayar kompaun.

Namun anggota penguatkuasa berkenaan tidak mengendahkannya tetapi mengarahkan mereka membayar kompaun terlebih dahulu sebelum kunci berkenaan dibuka.

Seorang lelaki kemudian mengeluarkan duit dari poket sebelum melemparkan kepada anggota penguatkuasa berkenaan sambil mengeluarkan kata-kata kesat.

Difahamkan, mereka turut menggelarkan anggota penguatkuasa berkenaan sebagai anjing selain mengeluarkan kata-kata berbaur ugutan.

Difahamkan, bimbang sesuatu perkara buruk akan berlaku selepas diugut lelaki terbabit, anggota MBPP yang terlibat membuat laporan di Balai Polis Central pada hari yang sama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

Bagaimanapun menurutnya, laporan berkenaan ditarik balik oleh pengadu.

"Kita akan tetap menjalankan siasatan kejadian itu sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut," katanya.



Tiga penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang dimaki oleh pesalah trafik di Lebuh Campbell menerima insentif RM200 seorang.

Ia bagi menghargai tindakan mereka yang menjalankan tugas dengan profesional walaupun berdepan dengan situasi tegang.

Mengulas mengenainya, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, apa yang ditunjukkan penguatkuasa berkenaan menjadi contoh.

“Saya harap sikap mereka ini dicontohi oleh semua orang dan kita tidak patut memarahi penguatkuasa kerana mereka hanyalah menjalankan tugas.

“Kepada semua penduduk negeri ini yang berasa tidak berpuas hati dengan tindakan MBPP mengunci kereta mereka, bolehlah ke pejabat MBPP untuk membuat aduan mahupun laporan.

“Insiden itu harus dijadikan pengajaran kepada semua pihak dan diharap orang awam tidak mengeluarkan kata-kata kesat memarahi penguatkuasa,” katanya pada sidang media di Komtar, lapor Harian Metro.

Dalam kejadian Rabu lalu, selain dipanggil anjing, lelaki berkenaan turut mencampakkan wang kepada salah seorang penguatkuasa wanita berkenaan.

26 comments:

  1. Murahnya... didikan bn.. cina bayar 200 kena maki pun xpe. Ptui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH GUAN ENG MENIPU!!!

      Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) in Balik Pulau hari ini mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP mempunyai agenda politik apabila ia menghentikan bantuan kewangan kepada sekolah itu hari ini.

      Pengarah SRIA Muhammad Fauzi Yusof mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri Lim Guan Eng mengamalkan diskriminasi terhadap sekolah itu dengan menarik balik bantuan kewangan kepadanya tahun ini.
      “Kami menerima bantuan kewangan tahunan dan tahun ini kami telah diberi surat untuk menerima bantuan itu tetapi pada 3 September, kami diberitahu bantuan berkenaan ditarik balik dan seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (Jaipp) datang untuk mengambil balik surat itu,” katanya dalam satu kenyataan.
      Beliau percaya ini menunjukkan ada ‘tangan tersorok’ atau 'tangan ghaib' yang terbabit berikutan campur tangan politik dalam pentadbiran negeri.
      “Ini adalah kezaliman terhadap sebuah institusi pendidikan agama di negeri ini,” tambah Muhammad Fauzi. Sekolah Agama Rakyat (SAR) itu didaftar dengan Jaipp dan sudah beroperasi sejak 2008.
      Muhammad Fauzi berkata, sekolah itu kini mempunyai 215 pelajar dengan kebanyakan mereka dari golongan berpendapatan tengah dan rendah.

      Minggu lalu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Khairuddin Aman Razali At-Takiri menuduh kerajaan negeri menghenti bantuan kewangan kepada sekolah agama dimilik ahli PAS.

      Pengerusi jawatankuasa hal-ehwal agama negeri Datuk Abdul Malik Kassim membalas dakwaan itu dengan menyatakan Pulau Pinang terus memperuntukkan RM1.75 juta kepada 177 sekolah agama di negeri ini tahun ini.

      Sebelum ini, Guan Eng mendakwa kononnya pihak Rejim DAPigs Negeri tidak pernah mengurangkan bantuan kepada mana - mana SAR walaupun sekupang termasuk SAR milik PAS.

      Malah, Si Tokong DAPigs tu juga turut mendakwa tuduhan yang dibuat oleh PAS itu hanya sekadar fitnah semata - mata. Tapi sebenarnya dakwaan yang dibuat Si Tokong DAPigs tu hanya Pembohongan yang bertujuan untuk mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. Sajak ini ditujukan kepada Pengkhianat Amanah Nasional (PAN)


      Bangsaku Melayu
      Sejarahnya tidak kaku
      Budibahasanya nomor satu
      Akhlaknya dicemburu
      Tolak ansurnya tak pernah jemu

      Dia perjuangkan kemerdekaan
      Dia menjadi kerajaan kedaulatan
      Dia beri imigran kewarganegaraan
      Dia menjadi asykar pertahanan
      Dia polis menjaga keamanan
      Dia pegawai dasar kenegaraan
      Dia kerani melaksanakan
      Dia juga cikgu mencerdikkan

      Tapi dia bergaduh bercakaran
      Menikam merobek menelanjangkan
      Amanah pusaka warisan diqorunkan
      Bangsa sendiri menjadi sasaran

      Kawan dijadikan lawan
      Lawan dijadikan kawan
      Bangsa lain diselimut bantalkan
      Kaum lain disahabat-taulankan

      Habis dijual agama & Tuhan

      Memang Melayu tak hilang didunia
      Tetapi Melayu akan hilang tanahairnya
      harga diri & maruah bangsa

      Hanya kerana gilakan kuasa

      Melayu akan melayu
      di Tanah Melayu
      akhirnya!

      Delete
    3. Awesome! Patut dihantar ke Mat Sabu dan ditampalkan didahinya!

      Delete
    4. Fikirkanlah kalau kita berada ditempat mereka. Bukan kerana 200 yg tak bernilai masakini tetapi, macammana nak bekerja selepas ini kalau ada campurtangan atasan membenarkan perkara ini berlaku.

      Delete
  2. ADUN DAPigs MENGAKU KERABAT TERDESAK!!!

    Hahaha!!! Memang nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu dah semakin terdesak sampai tahap terpaksa mengulang semula skrip propaganda yang telah mereka sebarkan sebelum ini.

    Semuanya gara - gara kebiadapan tak bertempat yang telah ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs tu berhubung isu khutbah Aidiladha JAIP yang telah menjadi kontroversi baru - baru ini.

    Dalam kesombongan dan keangkuhan Si ADUN DApigs tu, dia ternyata telah tersalah langkah apabila mendesak pihak JAIP agar menarik balik khutbah tersebut dan memohon maaf secara terbuka.

    Jika tidak, Si ADUN DAPigs tu katanya turut mengugut akan memfailkan tindakan saman terhadap JAIP kerana didakwa cuba memburukkan nama baik parti itu dikalangan umat Islam.

    Namun apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sendiri tidak menyangka, tindakan yang dilakukan itu mendapat sokongan padu dikalangan rakyat terutama yang beragama Islam terhadap JAIP.

    Malah Si ADUN DAPigs itu yang seolah - olah terkejut dengan tindak-balas dari kalangan umat Islam tu cuba nak mengendurkan keadaan apabila membuat 'Pusingan U' baru - baru ini.

    Dalam laporan yang didedahkan sebelum ini, Si ADUN DAPigs tu kata, dia berhasrat untuk bertemu dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang bagi menyelesaikan isu tersebut 'Secara Baik'.


    Malu dengan tindakan yang terpaksa dilakukan itulah yang membuatkan Pencacai - Pencacai DAPigs mula meroyan dan menyebarkan kembali dakyah penipuan yang telah dilakukan sebelum ini.

    Mungkin Pencacai - Pencacai DAPigs tu ingat, dengan cara itu, rakyat akan memaafkan dia gamaknya. Tapi mereka tak sedar bahawa tindakan itu hanya sekadar membangkitkan lagi kemarahan.

    Ternyata, dari semakan yang dibuat, dakwaan yang menyatakan bahawa Si ADUN DAPigs tu dari kalangan Kerabat DiRaja adalah tidak benar sama sekali. Ianya hanya dakyah pembohongan semata - mata.

    Apa yang pasti, tindakan puak - puak DAPigs tu mengaku bahawa Si ADUN DAPigs tu berasal dari keturunan Kerabat Raja adalah demi untuk mengelirukan rakyat. Sekali gus ianya membuktikan bahawa puak - puak Haramjadah ni asyik MENIPU je kerjanya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sajak ini ditujukan Kepada Pengkhianat Amanah Negara (PAN) Imanam Al Cangkuli

      KENAPA KECUT HUDUD?

      Kenapa
      bila dengar saja hudud
      kau jadi kecut?

      Laa ila ha illallah

      Hudud hukum Allah
      Kenapa kau bantah?

      Hudud Syurb untuk pemabuk
      Kenapa kau sibuk?

      Hudud Zina untuk penzina
      Kenapa kau hina?

      Hudud Qazaf untuk pemfitnah
      Kenapa kau gundah?

      Hudud Sariqah untuk pencuri
      Kenapa kau irihati?

      Hudud Hirabah untuk perompak
      Kenapa kau gempak?

      Hudud Bughah untuk penderhaka
      Kenapa kau mengata?

      Hudud Riddah untuk si murtad
      Jangan sampai kau sesat!

      Adakah kau pemabuk?
      Adakah kau penzina?

      Adakah kau pemfitnah?
      Adakah kau pencuri?

      Adakah kau perompak?
      Adakah kau penderhaka?

      Adakah kau si murtad?

      Sudah lupakah kau
      janji kepada Ilahi

      Sesungguhnya
      Solatku, Ibadahku
      Hidupku, Matiku

      Hanyalah untuk Allah!

      Delete
    2. Hudud memBALAK ?

      Delete
    3. Membalak kelala bingai pemimpin parti Putu Mayam!

      Delete
    4. Mmg puak2 balaci Dap bengong dan bodoh piang ........... Tuhan turunkan hudud utk menghukum pencuri pun depa bising dan bantah ...... bukan potong tangan depa pun atau depa mmg keturunan penyangak sbb tu depa tentang. Nabi Ibrahim diuji Tuhan agar melaksanakan sembelihan korban keatas anaknya yg tercinta Nabi Ismail .... mereka tetap akur dan taat perintah Tuhan. Cuba bayangkan jika perintah ini diturunkan keatas mereka ....... mahu ada yg bertindak gila babi dan meroyan tuduh Islam agama kolot dan sesat serta Tuhan itu zalim juga tidak mustahil ada yg terus murtad ........ begitulah nilai iman puak2 hamba abdi @ balaci Dap ni !

      Delete
  3. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

    Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

    Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

    Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

    Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

    Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

    Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

    Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

    Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

    Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

    Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sajak ini Ditujukan Kepada PAN Imayam Al Cangkuli Al Selfie Amoy

      AL-AQSA MENANGIS DARAH!!!*

      Al-Aqsa
      Bumi para anbiya
      Kelahiran para syuhada
      Tanah yang diberkati
      Langit yang menjadi saksi
      Mukjizat Rasul & Nabi

      Al-Aqsa
      Bumi mu berdarah
      Peluru dimuntah
      Umat dimamah
      Tanah merekah merah
      Di baham zionis haram jadah

      Al-Aqsa
      Bumi mu menangis darah,
      Angkara zionis,
      Anak-anak mu ditumis
      Tanah mu berkudis
      Umat mu habis di gilis

      Mana saudara se-kiblat mu?
      Mana jiran se-kitab mu?
      Mana pembela se-aqidah mu?

      Mana warisan ‘Umar Al Khattab?
      Mana warisan Ali Abi Tolib?
      Mana warisan Salahudin Al Ayyubi?
      Mana warisan Muhammad Al-Fateh?
      Dimana mereka…..Al-Aqsa
      Dimana?

      Aduhai Al-Aqsa
      Kau bersendirian
      Sekadar batu dan lastik
      Sekadar doa dan semangat
      Kau bangkit berjihad
      Intifadah menjadi pengubat

      Jiran mu yang semut berjuta
      Saudara mu yang qorun-raya
      Sekadar mampu menghantar doa
      Diiringi baju selimut gebar
      Hanya mampu mengutuk zionis
      Sambil memuntah asap rokok Yahudis!

      Aduhai Al-Aqsa
      Kau jadi cermin umat masakini
      Dayus, bacul menjubah diri
      Ukhwah perpaduan diterajang ke-tepi
      Angkara gila kuasa..gila kerusi
      Terpukau perangkap
      Barat Yahudi

      Namun Al-Aqsa
      Suatu hari bumi ini pasti meledak,
      Langit terbelah
      Gelombang umat yang marak
      Berang lasykar terbakar ke puncak
      Bukan sekadar menjadi penyalak
      Sekadar muffler melilit tengkok

      Umat kini sudah tidak gentar
      Pada peluru zionis yang ketar
      Kami mendengarmu Al-Aqsa
      Dan kami tetap akur mendengar

      Intifadah..intifadah..intifadah !!!

      Kesetiap penjuru tak bertepi
      Kami bukan sekadar pandir
      Mengiya fitnah parasit hanyir
      Penyujud na’am zionis kafir

      Kerana kami lasykar Yang Maha Esa
      Kerana kami sol-jah Maha Pencipta
      Umat yang mengenal si-kitol derhaka
      Antara parasit berserban lilit
      Antara pak yangoat berjubah meleret

      Nanti waris kami bersoaltanya
      Di atas kuburan merah menyala

      Mengapa Al-Aqsa di biar sendirian
      Tanpa pembelaan
      tanpa penentangan

      Ramai umat bak buih dilautan
      Sekadar ramai bertakbir sakan
      Tapi berpecah tanpa sempadan
      Mengejar kilauan kalkatu kerakusan
      Yang batil yang palsu menjadi idaman

      Namun intifadah itu mutlak
      Akan menjadi keramat yang hak
      Biar disekat biar dihambat
      Parasit zionis kalkatus keparat

      Kami bersama mu Al-Aqsa
      Dan kami adalah lasykar
      Kami adalah sol-jah
      Bersama mu menegakkan

      Intifadah..intifadah..intifadah..!!!

      Biar dipagar tembok dan besi
      Zionis yang makin menikus
      Dikelilingi parasit yang rakus

      Menentang arus hangat semangat jihad
      Jiwa umat yang lama tersekat
      Pasti bangkit menentang keparat

      Mahkamah ALLAH menjadi penyukat
      Menghakimi antara pejuang dan petualang
      Antara lasykar dan parasit
      Antara mujahid dan mujahat
      Antara sol-jah dan penderhaka
      Antara yang betul dengan si-kitol

      Kami mendengar mu Al-Aqsa
      Kami bersama mu Al-Aqsa

      ALLAH hu akbar! ALLAH hu akbar! ALLAH hu akbar!

      Delete
  4. Helllooooo PAN-Imayam-Cangkul-Kuali-Tayar Traktor - Pengkhianat. Sajak2 atas ni untuk insan2 hina macam cap spender oren okey.

    Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat Interview dgn Mat Sabu,

    Tak percaya hangpa tengok kat Malaysiakini kat bawah ni http://www.malaysiakini.com/news/166723

    Petikan dia kalu korang malas baca:

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat." Komen Aku:

    Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu.

    Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Benda2 lain macam Selfie d Amoy tak cerita lagi tu

    Jesse Labu
    Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti aku londeh supervisor2 PAN-Imayam-Cangkul-Kuali-Tayar Traktor - Pengkhianat yg lain.

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS


      Delete
  5. Jihad ekonomi ,

    Jihad ekonomi sepatutnya peniaga Melayu tolong pengguna muslim dengan memberi produk dan servis lebih murah tapi berkualiti.

    Bukan orang Melayu miskin bekorban membeli produk mahal peniaga Melayu tamak nak kaya cepat macam sekarang.

    Gula, masa Robert Kouk murah 20 sen lepas Syed Bukhari ambil alih mahal 20 sen.

    Charger smartphone kereta, melayu jual RM 10 ke 15, DIY jual RM 3 KE 7. Begitu juga cable, casing dan lain-lain.

    Belon berbentuk superhero dibuat daripada bahan senipis plastik sampah , Melayu jual RM 5. Kat eco kedai 2 ringgit belon lebih tebal dan berkualiti hanya RM 2 shj.

    Jihad or jahat?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi PAN-Imayam-Kuali yg baik adalah Abuya Sifoo Bukit Penang saja. Bagi PAN DAP lebih baik dari As Syahid Hassan Al-Banna. Mengaku je laaaa kaoo ni manusia cheap sale macai PAN. Dan PAN pulak balaci tauke Penang

      Aloooo Bro Mydin murah apasal tak beli.

      Delete
    2. Robert Kuok jual gula 20 sen lebih murah sbb masa tu kerajaan masih beri subsidi.
      Syed Bukhari jual mahal 20 sen sbb sekarang tiada lagi subsidi.

      Penjual belon Melayu terpaksa dapatkan bekalan belon drpd pembekal cina. Cina dah bagi mahal supaya peniaga Melayu jual lebih mahal dan melingkupkan terus peniaga.

      Kalau En KEDEPAN org bisness tahulah mcmana pembekal cina main harga, harga Melayu lain, harga cina lain. Melayu tak tahan tutup kedai dan cina pulak yg pegi sewa kedai tu. Seorang lagi peniaga Melayu gulung tikar.

      Delete
  6. 'AYAM TAMBATAN' DAH JADI 'ANJING KURAP'!!!

    Alamak ai!!! Apa la malangnya nasib yang menimpa diri dia ek. Dek kerana dia sekarang kuat sangat membuat kritikan terhadap parti, ibarat macam 'Anjing kurap' je diorang layan dia.

    Mungkin ini la khifarah hidup seorang Macai. Ada masa dia disanjung melangit tinggi. Bila sampai masanya nanti, dia akan dipijak - pijak macam Sampah dan buang dia dalam longkang.

    Dulu, dia la yang disebut - sebut sebagai Hero apabila tampil membuat tuduhan fitnah terhadap Perdana Menteri dan Isteri dengan isu berkaitan dengan cincin yang harganya berjuta - juta tu.

    Dia jugak la yang diangkat serta dijulang menjadi Ikon kepada Anak Muda Kecoh dan dipilih menjadi ketua pemimpin serta penaung kepada NGO Suara Anak Muda Mabuk (SAMM) tu.

    Tapi sekarang, bila dia bukak mulut mempertikaikan tindakan parti sewaktu pemilihan kepimpinan tu sebelum ini, dia digantung tak bertali. Hak Kebebasan Bersuara dia telah ditarik.

    Segala aduan dan laporan yang dibuat terhadap semua penyelewengan serta salah laku yang berlaku sewaktu pemilihan parti hanya sekadar ditong - sampahkan oleh pemimpin - pemimpin atasan.

    Dan bila dia bersuara dan membuat pendedahan mengenai kemungkinan puak - puak PKR tu akan berpecah belah akibat campur tangan pihak luar, ramai pulak yang meroyan tak tentu arah.

    Walaupun pada hakikatnya, pendedahan yang dia buat tu mempunyai kemungkinan jelas dan nyata. Kebarangkalian wujudnya perpecahan dikalangan pemimpin parti tu memang nyata.

    Semuanya akibat sikap terburu - buru yang dilakukan oleh Presiden parti yang didesak dan diberi tekanan oleh puak - puak DAPigs dalam mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak Baru tu.

    Jika tidak, kenapa pulak ada dikalangan pemimpin parti tu sendiri yang memfailkan petisyen bantahan terhadap pengumuman yang telah dibuat oleh Presiden parti secara terbuka?

    Itu yang membuatkan banyak pihak mula membuat spekulasi dan kesimpulan mereka sendiri. Tapi puak - puak PKR tu tetap jugak nak menutup pekung busuk yang dah terdedah.

    Diorang tetap jugak nak memperbodohkan orang lain dengan penafian mereka. Sampai tahap, sanggup pulak diorang desak agar Si Chagubard ni diambil tindakan serta dipecat dari parti.

    Tapi, apa boleh buat. Macam yang kita cakap tadi jugak la. Semua tu bukan salah orang lain. Sebaliknya salah dia sendiri. Yang dia nak sangat jadi Macai Parti Keluarga Rosak tu sapa suruh!!! Dia sendiri jugak yang sengaja cari penyakit!!!

    ReplyDelete
  7. macam tu lah dap... bayar... rasuah... dulu masa kes org baling babi ke masjid pun sama... lepas berapa dtg Bapak Tn Guru LGE bg duit... aiii... ckp org... depa sendiri rasuah... bagi duit, saman tarik balik... rasuah ler tu... harap2 penguatkuasa lain jgn lagi terima ganti rugi mcm tu lepas ni... nak report, report je laa... ade plak report tarik balik... dah macam pan plak: infaq = sedekah yg boleh amik balik... hahaha...

    ReplyDelete
  8. Jeff dah makan babi halal jakim ke,otak dah taraf najib belajar x habis..ngeh3

    ReplyDelete
  9. Murahan....siap senyum kambing lagi. Nilai melayu penang di bawah dap kafir lakhanat. RM200 selesai masalah. Apa tindakan terhadap babi 2 ekor tu? Hairan pulak cina tak berani mengamuk di negeri majoriti melayu...

    ReplyDelete
  10. rm200 je nilai maruah korang?...amek rm200 x pe, tapi tindakan mesti d teruskan, tapi kalu dpt rm200 korang senyap buta...memang bangsat la barua kalipoh lge tokong

    ReplyDelete
  11. Apakah sikap biadap cina p.pinang menghalang tugas penguatkuasa jalankan tugas mereka adalah natijah hasil kerjasama PAN dan dap? Apakah Pan mampu memberi tarbiah kpd dap ataupun Pan semakin hilang prinsip ditelah oleh dap? Klu Pan rela bersekongkol jadi pak turut saja kpd dap demi utk mendapat kuasa rasanya pan tak ubah spt pengemis terlalu mengharap hinga hilang maruh dan harga diri? Maka jika ianya berlaku dgn kerelaan pan maka itulah balasan kesudahannya mereka yg lari dari perjuangan islam dihina oleh allah spt umat yg terdahulu.

    ReplyDelete
  12. Itu hadiah pelarasan kerana tegas bro, kena faham kenyataan.

    ReplyDelete
  13. adiiiuui.....
    takkan cina tu bagi rm200 hangpa tarik saman.
    selesai luar mahkamah.. ?.
    berbaloi ke kena maki kaw2.. bayar 200 kira selesai.
    woit.. rm200 boleh buat ape ha..
    sepatutnya saman diteruskan...
    2 ekor babi cina tu perlu minta maaf secara terbuka anggotanya dan kpd majlis perbandaran tu..
    haramjadah punya 2 ekor babi ni.. lu mau tau bukan semua melayu boleh rasuah atau dijual murah2 ha..
    ingat tu..mata sepet ha..

    ReplyDelete