Tuesday 20 October 2015

AHLI KELAB ANTI JENAYAH DAN DADAH PAKAI VEST POLIS ... DUA LELAKI CINA DITAHAN




Sekitar jam lebih kurang 4.10 petang semalam , dua lelaki Cina yang berumur 28 dan 30 tahun ditahan polis di sebuah sekolah yang terletak di Putra Perdana bagi membantu siasatan bersabit viral di laman sosial Facebook yang memaparkan lelaki Cina memakai Vest Polis yang mengaku diri sebagai Ahli Kelab Anti Cegah Jenayah Dan Dadah.

Turut merampas: 2 unit Vest Polis, 2 keping Kad Kuasa Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia, serta 2 keping Kad nama atas Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia.


Hasil semakan mendapati kedua-dua suspek tidak mempunyai sebarang rekod lampau.

Kes disiasat dibawah Seksyen 89(a) Akta Polis 1967.

25 comments:

  1. Bukan polis pakai baju polis boleh kelirukan org awam. Sama juga parti politik pakai baju agama. Lawan parti dia dianggap sama mcm lawan agama. Ramai juga yg terpedaya dgn parti tuee,kihkihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN pakai logo Imayam TV pun patut kena saman sebab tak AMANAH langsung

      Delete
    2. KUAT MAIN WAYANG, GUAN ENG DIMAKI AHLI PKR!!!

      Susulan gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar pemimpin PKR menarik balik usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, pemimpin PKR menyifatkan gesaan tersebut bukan datang dari seorang bos mereka.

      Menurut Ahli Parlimen PKR Petaling Jaya Selatan, Hee Loy Sian, Guan Eng dan DAP tidak layak untuk memberikan arahan kepada dirinya dan juga PKR yang mahu memperjuangkan demi rakyat.

      Jelasnya, beliau hanya menerima arahan dari ketuanya mahupun ketua pembangkang bagi menyelesaikan usul penting seperti menarik balik usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.
      "Lim Guan Eng bukan bos saya. Biar presiden parti yang memutuskannya," kata Hee Loy.
      Selain itu, Ahli Parlimen PKR Batu, Tian Chua juga turut membidas saranan Guan Eng dengan mengatakan beliau tidak perlu menarik memandangkan ianya bukan arahan daripada ketua.

      Guan Eng sebelum ini menggesa pemimpin PKR agar menarik balik usul undi tidak percaya itu kerana mahu Ketua Pembangkang sendiri yang membawa usul tersebut ke dalam Parlimen.

      Menurut Guan Eng, membawa usul tersebut ke dalam Parlimen sepatutnya dilakukan oleh seorang Ketua Pembangkang kerana ianya merupakan tugas yang perlu diberi perhatian serius.
      "Apabila anda melihat usul sebegitu penting, amat wajar sekiranya ketua pembangkan yang membawa perkara tersebut. Sekiranya anda hanya ingin melihat usul tersebut dikemukakan, maka saya juga boleh menghantar usul tersebut," tegas Guan Eng yang mahu pemimpin PKR mengikut arahannya.- Utaranews.com
      PS: Yang sebenarnya, Si Guan Eng tu buat kenyataan tersebut sebab nak tutup kemaluan diri dia sendiri kerana ramai yang pertikai, "kenapa bukan DAPigs yang bawak usul tu?".

      Tapi, Si Ahli Parlimen PKR tu pulak yang 'panas telinga' dan menganggap seolah - olah Si Guan Eng tu cuba menyindir Presiden PKR sebab terlalu BACUL untuk mengemukakan usul tersebut.

      Namun, jika dilihat dari satu sudut, apa yang dilakukan oleh Ahli Parlimen PKR tu sendiri pun dah bertentangan dengan kenyataan Rafizi selaku Setiausaha Agung parti sebelum ini.

      Pokok pangkalnya, nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun masih dalam keadaan ragu - ragu untuk membawa usul Undi Tidak Percaya tu sebab takut memalukan diri sendiri. Tapi akhirnya, kemaluan diorang jugak yang terdedah!!!

      Delete
    3. menentang pkr tp pakai baju pkr

      hanya kerana dulu abg kholid dlm pkr

      Delete
    4. Sokong..3X
      Macam muse bebulu aye..... last2 make anok aye......
      Gumbira. ..3X

      Delete
  2. "BERKATA Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din : Hubungan PAS dengan PKR terputus sekiranya PKR menyertai gabungan pembangkang yang baru bersama DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB).
    KINI PKR telah pun bersekutu dgn DAP dan PAN (GHB) dan membentuk “PAKATAN HARAPAN RAKYAT”. Lalu PAS bagaimana?

    1. Bila lagi PAS mau tendang PKR dan bentuk “kerajaan PAS di Selangor?”.
    2. Bila lagi PAS mau tendang DAP dan bentuk “kerajaan PAS di penang?”.
    3. Apakah PAS dah mula ingkar dan DERHAKA kpd Mursyidul Am?

    ReplyDelete
  3. Tak de cerita lain ..dunia dh nk kiamat sibuk citer Pas pkr dap pan...cermin diri dulu ...kita ni layak tak sebagai hamba allah di dunia yg sementara ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. arba07 nanti org ckp ko bodoh ko marah.... dah block politik mestilah citer politik kalau cita agama ko buka halaman agama.

      Delete
    2. 09.24...blog....bukan block. Kau pun bodoh. Byk mkn taik

      Delete
    3. tkpyh sebutla akhirat.... masing2 tau srndiri

      ini blog politik... kena cita politikla

      pas dh kecewa la tu kunun cita akhirat je... dh makin assobiyah ke sbb dh pisah agama dr politik

      Delete
  4. PASMA-Cai DAKWA MB SELANGOR NI PENAKUT KE???

    Heh! Kalau kita lihat dari satu sudut, memang itulah yang cuba dinyatakan oleh puak - puak PASMA-Cai ni. Tapi tinggal lagi, diorang tak berani nak nyatakan ianya secara terang - terangan.

    Maka sebab itulah puak - puak PASMA-Cai tu cuba membat perbezaan diantara tindakan yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu dengan Si Tokong DAPigs di Pulau Pinang.

    Dengan menggunakan alasan KONONnya penubuhan Pakatan Haprak Baru tu perlu disegerakan, puak - puak PASMA-Cai tu dilihat hanya sekadar menyindir Si Menteri Besar Selangor tu.

    Menurut kata Presiden PASMA-Cai tu, penubuhan Pakatan Haprak Baru tu tidak akan menggugat kedudukan Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Menteri Besar Selangor tu sendiri.

    Bahkan penubuhan tersebut juga adalah untuk terus memastikan puak - puak Pakatan Harprak tu memerintah negeri itu memandangkan majoriti kerusi DUN dikuasi PKR dan DAPigs.
    "Kita perlu wujudkan dengan segera pakatan tersebut sebagai contoh kepada rakyat ketika pilihan raya nanti," kata Phahrolrazi yang juga Adun Pengkalan Kundor kepada media hari ini.
    Dalam erti kata lainnya, Presiden PASMA-Cai tu dilihat cuba untuk mendesak agar Si Menteri Besar Selangor tu segera menyingkirkan puak - puak PAS tu dari pentadbiran Negeri.

    ReplyDelete
  5. arba07 ,dah tahu hidup di dunia dan di adakan peraturan hidup.jadi kenalah ambil tahu apa yang berlaku atas dunia ini smbil juga menyimpan bekal untk akhirat,kalau kau tak amik tahu tentang politik tanahair bertalah jawabnya,mungkin arba07 tak makan nasi,tak isi minyak motor,tak naik LRT,tak guna HP tak bayar tol,tak kena GST dan apa juga.bolihlahkau kata begitu.

    ReplyDelete
  6. Macamana lelaki Cina boleh masuk kelab macam tu kat Malaysia?
    Atau tajuk berita & berita ni sangat racist?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAN dikesan

      Delete
    2. sokong hj hadi memangla rasis

      adik tiri perkasa je pas ni


      assobiyah pas... hj hadi yg ajar perkataan assobiyah tu... tp dia pulak dh bw assobiyah

      tewas dgn ujian keduniaan....

      Delete
  7. polis malas, tau makan suap saje sampai kerja polis pun orang nak buat. Inilah jadinya. Mungkin jaket tu pun dijual kepada orang yang tidak berkenaan. Satu malaysia sial sebab najib pariah tu. mengapa senjata tak jual sekali? dulu kata boleh sewa pistol untuk pergi merompak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. polis dan rasuah satu budaya. satu amalan, satu kowtim! KAH! KAH! KAH! tipu rm2.6billion tak tangkap. yang tangkap cuma curi duit tabung masjid aje. KAH! KAH! KAH!

      Delete
    2. polis malaysia mana ada standard? otak blue aje memanjang. tau cerita liwat, seks, kaki skodeng. tak boleh tengok janda dahi licin, semuanya disapu. pendatang haram yang ditangkap pun disapunya! podahlah! ptuih! dah dasar anjing busuk!

      Delete
  8. aku baru balik dari melaka. tu kawasan melaka raya. tempat si jamal nak protes tu. hairan jugak ye, balai polis tu dibina bersebelahan dengan kelab malam. dengar cerita polis bandar hilir telah dikowtim dengan tauke di maleka raya. ada sesiapa tau cerita nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawasan melaka raya memang lubuk duit. selalu aje polis di balai bandar hilir tu pau dan ugut duit terutamanya pendatang asing. dah banyak laporan dibuat tapi satu tindakan pun tiada. perut buncit adalah.

      Delete
    2. Buat apa report polis. Pegilah report Rafizi.
      NFC, 1MDB, MARA, DERMA 2.6b semua dia yg bongkar, takkan isu kelab malam tak boleh nak bongkar...

      Delete
  9. china bukan pendatang - najib razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaaaa apa lg perkasa dn pas

      sokong najib lg ke

      Delete
    2. Maksudnya bukan pendatang haram, cuma imigran. He.he he

      Delete
  10. lama tunggu pas nak bentang hudud...x jd pulak le gamaknya kali ni.
    tuan presiden boleh pi melencong ke india pulak gamaknya...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...