KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 23 October 2015

PEMBENTANGAN BAJET 2016 DICEMARI DENGAN TAYANGAN PLAKAD MANA RM2.6 BILION.



Pembentangan Bajet 2016 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Parlimen disambut dengan plakad bertulis `Mana RM2.6 bilion’ oleh Ahli Parlimen pembangkang.

Kejadian berlaku ketika beliau mengakhiri pembentangannya yang berlangsung dalam tempoh 90 minit.

Aksi itu dibuat kebanyakan Ahli Parlimen pembangkang yang mempersoal dan mempertikai status wang berkenaan.

Mereka termasuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Mohamad Azmin Ali, Tony Pua dan Mahfuz Omar.

Bagaimanapun, suasana itu berlaku tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini dan ia tidak dipedulikan Perdana Menteri.

45 comments:

  1. Otw dengar radio terasa ucapan najib agak cepat dwri kebiasaan....rupa2 nya najib miang 1 badan pasal plakad 2.6 billion....kali ni pembangkang berjaya kena kan najib.....panas montot najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. IKTIRAF GST, PAKATAN DIUCAP "TERIMA KASIH"!!!

      Heh! Masuk kali ini, dah dua kali puak - puak Pakatan Haprak ni dilihat mengiktiraf hasil usaha yang dibuat oleh Kerajaan Pusat untuk membantu rakyat dan meningkatkan Ekonomi Negara.

      Jika tadi, kita dah cerita pasal tindakan puak - puak Pakatan Haprak tu yang mengiktiraf pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia dan dimasukkan dalam Belanjawan Alternatif mereka.

      Walaupun Si Mahfuz Bean tu cuba nak tunjuk bijak, tapi dia tak mampu nak memalukan Si Wan Azizah yang telah membangkitkan perkara tersebut sebelum ini dalam Belanjawan mereka.

      Kata Si Wan Azizah, sekiranya Pakatan Haprak tu memerintah, pemberian bantuan itu tetap juga akan diberikan kepada rakyat. Cuma kaedah pemberian bantuan itu sahaja yang akan diubah.

      (Artikel Berkaitan: BR1M: Mahfuz Bean Sindir Wan Azizah???)

      Kali ini, giliran perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang sebelum ini dipertikai hebat oleh puak - puak Pakatan tu juga turut dimasukkan dalam Belanjawan Alternatif mereka.

      Sekali gus, tindakan yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu membuktikan bahawa mereka mengiktiraf sistem perlaksanaan cukai tersebut. Tapi diorang malu nak mengakuinya.

      Dalam erti kata lainnya, selama hari ini, puak - puak Pakatan Haprak tu menjaja cerita kononnya GST ni tak bagus hanya semata - mata kerana nak memburukkan Kerajaan dan mengelirukan rakyat.

      Itu juga menjadi bukti kukuh bahawa puak - puak Pakatan Haprak ni hanya terdiri dari golongan MUNAFIK yang suka bermuka - muka dengan apa yang mereka perkatakan sendiri. Tapi, kalau tak MENIPU rakyat, bukan Pakatan Haprak la namanya!!!
      KUALA LUMPUR - "Terima kasih pembangkang," Demikian reaksi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2016 di Dewan Rakyat, hari ini.

      Ucapan itu merujuk kepada Bajet Alternatif Pakatan yang didakwanya menyokong pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      "Yang Dipertua, saya ingin ucapkan terima kasih kepada pembangkang. GST ada dalam Bajet mereka. Terima kasih kerana faham kenapa kita perlu laksana GST," katanya sambil mengangkat teks Bajet Alternatif Pakatan kepada sidang Dewan Rakyat.

      Delete
    2. Orang tayang plakard. Mat Sabu kena tayang spender sebab dia bukan MP

      Kah kah kah

      Delete
    3. Mat sabu tayang gambar selfie lentuk kepala kat dada.

      Delete
  2. Takde langkah signifikan utk rancakkan ekonomi negara...selain tiap2 tahun kita dgr faedah bertambah hanya utk kakitangan awam. Perbendaharaan yg rangka budget, patutlah tak sudah2 faedah utk org keje gomen je. Kutip GST anggaran 2016 dkt RM39 billion tapi bg blk melalui brim tak seberapa. Ada ke patut najib guna alasan GST untuk tampung kejatuhan harga minyak & kejatuhan 30% nilai ringgit?? Rakyat patut disalahkan ke klu hasil negara berkurang? Najib, jadikan malaysia syurga pelaburan & perniagaan...bukan jadikan cukai yg membebankan sbg pendapatan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rm70.5 billion utk emolumen....kerajaan mesra kakitangan awam. Hasil utama negara? GST..apa nak jadi dgn negara kita.

      Delete
    2. Dasar najib banyak yang tak mendatangkan hasil. 1MDB, PLKN..nak buat apa semua tu? Nak naikkan nama najib? Nak tunjukkan najib ada wawasan? Gagal semuanya...Kerajaan terpaksa keluarkan surat jaminan RM900 juta lebih untuk bantu 1MDB dapatkan loan USD150 juta tahun ni. Kerajaan jadi penjamin..najib oh najib. Apa komen najib selaku menteri kewangan selepas dihentam teruk mengenai 1mdb, GST dan keadaan ekonomi semasa? "Malaysia tidak akan bangkrap"...hahahaha...berundur jelah najib.

      Delete
    3. AKU SETUJU NAJIB KATA MALAYSIA TAK AKAN BENGKRUP. SBB APA AKU KATA GITU? SBB KITA SEMUA TAK KIRA MISKIN ATAU KAYA TOLONG DERMA NAJIB DGN BAYAR GST. KITA BAYAR GST SBB TU NAJIB TAK TAKUT BANGKRUP.

      KITA YG SEPAROH BANKRUP..

      Delete
    4. pakatan haramjadah nak bagi 1ribu mana dia
      pakatan haramjadah nak hapus tol mana dia? malah ditambah dua tol konsis 50tahun
      pakatan haramjadah bagi WiFi percuma mana dia?
      air percuma hampir di hapuskan oleh pakatan haramjadah, kalau tak kahlid bagi tegurah dah lama ia di hapuskan
      bakata azwan Ali ketut tak berbunyi itu pakatan haramjadah.

      Delete
  3. Riuh puak Pakatan Haramjadah persoalkan komen dari anonymous pukul 1:40 ptg. Dituduhnya macam2.
    Kau orang nampak ke muka yg hantar komen tu?
    Dah pasti yg hantar tu lelaki?
    Kalau perempuan macamana?
    Dah pasti semua pengomen di sini lelaki?
    Omakkau pun pompuan. Kalau dia yg hantar komen macamana?
    Tapi biasalah puak-puak pakatan haramjadah. Kalau tak fitnah bukan pakatan haramjadah namanya. PAKATAN PANDAPIGS IMAYAM PUNDEK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahnya geng pan putumayam tak habis habis nak membadutkan diri.itupun tak boleh nak fikir bodoh tak nak simpan kan org dah nampak.tak pasal pasal je sedekah pahala kat jeff.aku yg bg komen yg popular tu n aku perempuan n bkn omakkau.omakkau jrg komen posting dia sbb dah ramai tukang komen dia lain la tuan bloq sebelah selalu kena turun komen sbb bloqnya tak meriah.ckp bodohkan marah pulak.lain kali sendiri mahu ingat la ye jgn nak main sondol je semua mentang la ada muncung

      Delete
    2. Jessie jeff tu pempuan.
      Hari ni kote dia dtg bulan.
      Sbb tu 1.40 dia main laptop

      Delete
    3. Byk kemungkinan.
      Mungkin dia kafirun.
      Kafirun mana ada solat jumaat.
      Bodoh punya pan.

      Delete
    4. Kemungkinan2 tu memang ada.
      Tapi klu tgk ayat2 lucah dan cacian dia tu, aku setuju anon 22.14.
      Sbb klu islam tak brani nak buat fitnah gitu.

      Delete
    5. Bukan nak fitnah anon 1.40 lah....
      Kita bebaik sangka.
      Mungkin dia tak solat jumaat sbb kote dia dtg bulan. Mungkin jugak dia org bukan islam. Mungkin jugak dia kat zimbabwe dah abis solat.

      Delete
  4. Muka tak malu dan telinga pekak badak memang bagitu.....dia dah kena menderam itu sebab dia buta hati.....orang kerajaan pun sama lah tu......kalau tak sokong tak dapat makan....tak dapat keuntungan peribadi......bodoh....

    ReplyDelete
  5. Dato Mursyidul Am, lain kali potong pulut kuning udah lah..

    Terjumpa gambar.. memang tersentuh perasaan

    bila dlm gambar tu, gambar potong kek, selalunya bila acara sebegini upara sambut ulang tahun, atau kalau pengantin yang dalam acara program majlis kahwin... tak ada pulak potong kek sempena nak bersunat ,....

    Apa cerita ni,, kalau waktu banjir dulu, ketika Najib di tunjuk tgh main golf dgn Obama, aku pun turut rasa tak puas hati...

    Tiba-tiba time nak raya,,, lebih kurang sama... di ketika ada rakyat di negeri yang Pas tadbir berlaku sesuatu yang tak sepatutnya berlaku,,, ada pula pimpinan tertinggi Pas boleh pakai lawa. potong kek tunjuk kat public... apa cerita...

    Tak boleh di nafikan, potong kek budaya orang kafir,, bukan budaya kita,, budaya kita potong pulut kuning... buat lah,, tak tiru sesiapa...

    Moga-moga sesiapa yang ada rasa ingin ikut sunnah nabi, tinggallah perkara sedemikian, banyak lagi acara yang tak bertentangan dgn islam boleh kita buat,,,

    Hairan, kenqapa mursidul nak berbangga dengan budaya sedemikian, kalau ya pun rasa nak makan kek beli makan sudah lah,, apa halnya nak potong-potong macam tu,,, heran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dengar beras kuning, pulut kuning tu budaya hindu, nak tolak jugakah. Budaya kita banyak bercampur, teruskanlah asalkan tak bercanggah dgn islam

      Delete
    2. pulut kuning sedap makan pakai rendah. budaya kita bila orang katam al quran bagi pulut kuning budak2 semua suka makan pulut kuning itu, bila sunat bagi pulut kuning, kahwin sedia pulut kuning di makanan hidang, bila buat harijadi makan pulut kuning ada faham. pulut kuning merupakan simbol perayaan makan , ia bukan simbol agama

      Delete
  6. cemar konon...
    hudud bila nak bentang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bentang mcmana, belum apa2 DAP anak beranak dah nak saman. Kau pulak nama aje Islam tapi kau yg saman hj hadi hari tu kann..??

      Delete
    2. omak dh jelas umnu

      tkperlu komen apa2 lg

      semuanya nk fuluss je

      Delete
    3. bodoh yg nk saman gerakan la bangang

      umnu mls mmbaca . hadi takut saman nk tegak islam kunun... munafik haraki

      Delete
  7. UTUSAN MERAPU ESOK:

    BAJET 2016 TERBAIK

    tiap2 tahun terbaik

    kn bangang namanya tu

    pas srmakin jelas jd umnu...patut tukar tempat duduk seberang

    lbh baik jd umnu dpd jd munafik haraki wahai pas

    ReplyDelete
  8. mak enon 2113. jgn jd bangang la walaun, aku tanya hudud bila nak bentang. jawab le bila...jangan nak tipu la. dah bertahun, tahun lepas masa sidang parlimen pi jepon...tahun ni x nampak muka lagi...ke korea pulak ke? aku tanya aje, jawab la macai aka walaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis lagi menganjing pasal hudud ni.hari tu aku dah cakap nak menganjing pasal lain boleh.hudud ni jgn dibuat main tak pasal pasal jd anjing betul kan.jd anjing dap tak apa lg.degil sgt suka hati la.kalau dah geng suka menyondol tu nak kata apa lg

      Delete
    2. 22.28....
      Tak kan tanya bila pas nak buat hudud pun salah. Tanya pun tak boleh ker? Mabok punya parti......tanya pasal hudud pun salah... ceh..

      Delete
    3. TENGOK JAWAPAN CAIPUS:
      Soalan: bila ente nak bincang hudud seikh?
      Jwpn: Mung jgn nak jadi anjing dap menyondol.

      (Parti tak bole tanya. Walak mengkhinzir buta)

      Delete
    4. hudud adalh alat politik munafik assobiyah melayu pas

      pas parti assobiyah lbh bahaya dr umnu yg tkkisah islam

      Delete
  9. janda p - - - ni mmg macai umno, apa nak heran. semua posting bangang. omak, bila hudud nak bentang. bila nak saman ling liong sik sama mahathir?

    ReplyDelete
  10. Alhmdlh...
    semoga Malaysia kukuh dr segi ekonomi dan stabil...
    semoga bajet tahun dpt tingkatkan pemberian kpd rakyat...
    apa pun terimma kasih byk...
    semoga Allah membalas jasa baik kerajaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kerja jual nasik lemak dapat untung apa dr blanjawan ni?

      Delete
    2. yg bercakap nie meniaga nasi lemak ker?
      brim dinaikkan...

      Delete
  11. SEMALAM AKU TENGOK 7 BEROK SUMBANG DUDUK BERLONGGOK KAT KAFE TIME ORG LAIN UNDI KIT SIANG KELUAR DEWAN. DENGAR CRITA BEROK NI SPESIS UG BERBULU HIJAU TAPI DARAH BIRU KARAT. ORG KATA BEROK NI HIDUP MAKAN ELAUN DUIT RAKYAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandapiq berwarna oren nak selamatkan lim bukit terpekik terlolong panggil org pas.sudah org tua tu buat naya kat org pas lg nak mintak tolong org pas juga.muka letak di bontot ke.jika tak ingin ditendang kenapa nak mulut celupar.sudah tersasul tak nak mintak maaf lg nak salah kan org juga.sudah nyanyuk ke apa tuan kamu tu

      Delete
    2. beruk munafik haraki tu jebon umnu

      Delete
  12. TADI AKU NAMPAK 2 EKOR BERUK SPESIS UG BULU HIJAU MATA KALER BIRU KARAT DUDUK SANTAI TIME ORG RAMAI ANGKAT PLAKAD 2.6. DENGAR CERITA BEROK NI HIDUP MAKAN HASIL ELAUN DUIT RAKYAT. MERGASTUA PATUT DTG CAMPAK BEROK NI MASUK HUTAN SIMPAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandapiq berbulu oren meroyan lg.nak angkat plakadpun terpekik panggil org pas.suka hati org pas la knpa nak suruh ikut gimik ph.bodoh tak nak simpan punya org.

      Delete
  13. Serasi dg umno dah Omak Kau ni ye ?

    ReplyDelete
  14. omak umnu berbaju azmin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sukahati omakkau nak pakai baju apa.
      Sukahati omakkau nak sokong parti mana.
      Bertandang rumah orang. Kutuk tuan rumah. Mcm komunis.

      Delete
    2. Sukahati omakkau nak pakai baju apa.
      Sukahati omakkau nak sokong parti mana.
      Bertandang rumah orang. Kutuk tuan rumah. Mcm komunis.

      Delete
    3. Ni jawapan orang yang kalah berhujah.....

      Delete
  15. jijah punya hebat jaga laki, sampai pergi cari dubur hingga ke penjara.
    ada hati nak jaga negara?

    placard tu china punya idea, kipas ni follow je.

    ReplyDelete
  16. Dicemari?...dh bebulan tunggu pnjelasan..xjugak bgitau...simple sngat tentang 2.6 ada dlm akaun..th omk kta dicemari..bukn baling bngku atau bakar mecun...hampeh la omk ni..

    ReplyDelete