KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 21 October 2015

SEORANG PELAJAR KOLEJ UNIVERSITI INSANIAH (KUIN), KUALA KETIL KEDAH YANG BARU SELESAI MENERIMA IJAZAH MAUT DALAM KEMALANGAN JALANRAYA



Seorang pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN), Kuala Ketil, Kedah yang baru selesai menerima ijazah hari ini telah meninggal dunia akibat kemalangan.

Mengikut maklumat 2 orang pelajar yang baru saja selesai konvokesyen terbabas lalu melanggar tembok penghadang jalan yang mengakibatkan seorang dari mereka maut ditempat kejadian dan seorang lagi cedera...mayat mangsa dihantar ke hospital utk bedah siasat
Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un ............... Allahhummaghfir lahu warhamhu wa'aafihi wa'fu anhu..." ("Ya Allah ampunilah dia, berilah rahmat, kesejahteraan dan ma'afkanlah dia"...Aamiin ya Rabb

Semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang beriman... AL-FATIHAH

20 comments:

  1. Alfatihah. Jgn cerita hal2 politik ni kat comment okey

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  2. Ahmad Yaakob tidak akan letak jawatan walaupun hudud tidak dapat dilaksanakan di Kelantan.

    Jawatan, pendapatan, kehormatan - sapa yg nak letak beb....hurmmmm
    Apapun ada pihak lain yg kuciwa sbb impian sebagai mb tidak menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli parti kuali Imayam tamilkoddy pandikutty mmg jenis tak reti masuk majlis. Mmg patut kena halau.

      Delete
    2. Oiii dol...
      Klu bukan tajuk pasal mati ko mencarut, ko maki, ko hina, ko kutuk, ko binatangkan org, ko kapirkan org....
      Klu tajuk pasal mati ko terus jadi alim yer.

      Boleh ke mcm tu dol?
      Tu bukan berpura2 ker namanya tu?
      Tu bukan munapik ker tu
      Ko tu klu ubah cam ner pun, klu pura2 baik cam mana pun org tau perangai ko lah dol

      Delete
    3. Dulu masa TGNA meninggal, beruk2 ni pun maki hamun Allahyarham jugak.
      Tiba2 hari ni beruk2 ni jadi baik pulak.

      Delete
    4. Amat yakob....janji mesti tepati.
      Jgn tipu. Tipu dosa tau.
      Nak masok neraka yerrr

      Delete
  3. Nasib golongan pertengahan semakin terhimpit gara2 dasar pemimpin:
    1. Kena bayar cukai pendapatan.
    2. Kena bayar cukai gst.
    3. Kena bayar kenaikan tol.
    4. Tak dpt brim.

    Entah sampai bila golongan pertengahan akan menjadi kayu membakar diri untuk membantu org lain dapat brim

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Kalau dah kena income tax, maknanya ada lebihan lah tu.
      2. Gst semua org kena termasuk bangla
      3. Tol hanya kena pd kereta dan keatas shj. Org kampung tak terlibat, negeri yg tak ada h/way tak terlibat.
      4. Brim diberi kpd yg layak shj setelah melepasi screening dari pihak berkuasa.

      Aku pun kna bayar income tax, kena gst, bayar tol & tak dpt Brim. Tapi alhamdulillah cukup. Mudahan Allah akan memberikan rezeki yg lebih lgi kpd kita. Usaha, doa dan tawakal kpd Allah.

      Delete
    2. Golongan ptghn mesti tolong najib.
      Klu tak mcm mna najib nak bg brim.

      Delete
    3. Nak bagi brim, tapi ambik duit orang. Apa la

      Delete
    4. Yg dpt brim tu bukan suma miskin.
      Buat apa nak bagi brim?
      Sampai bila nak bg brim?
      Kalau miskin tak apalah..
      Ni yg x miskin pun kaut sama

      Delete
  4. Harap kita semua hormati di bahagian ruangan komen ini bagi menghormati jenazah dan allahyarham.. al fatihah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tsjuk Bhgn ini saja ke kita hormati?
      Tsjuk Bhg lain kita boleh maki hamun?

      Munafik

      Delete
  5. benar,hormati allahyarham,,ya tuhan,baru habis penat belajar,,meninggal dunia,,Aku jika ibubapa nya pasti sedih sangat,,bergegar iman untuk menerima takdir ini,,Ya,ALLAH,,tenangkan,,beri kekuatan pada ibubapa ini,,amiiin

    ReplyDelete
  6. Ni pun macai UG nk salahkan Pan dan Dap ke.kahkahkahkah. Aje bongok macai2 UG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar dah menyampuk.

      Delete
  7. Innalilahhhiwannailaihirojiun takziah kepada keluarga mangsa.. Semuga Allah swt merahmati roh nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekon rumah yg rosak dulu tu dah repair ker?

      Delete
  8. Innalillah....Al-Fatihah....semuga ruhnya aman disana aamiin....

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum wbt. Ada seorang lelaki Melayu dari asnaf fakir miskin bernama Saudara Adila Bin Suboh. Dia berasal dari Melaka. Dia berumur 44 tahun. Dia tidak mempunyai rumah dan kenderaan sendiri. Dia sentiasa berada dalam keadaan daif dan hidup dalam serba kekurangan. Dia tidak mampu menyara keluarganya kerana kesempitan wang. Adakala dia tidak makan dan mandi beberapa hari. Dia mengharapkan belas kasihan dari orang yang prihatin dengan keadaan nasibnya. Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan wang secara ikhlas, boleh derma ke akaun maybank 151089317354 Adila Bin Suboh. Sumbangan anda dapat meringankan beban orang yang memerlukannya. Terima kasih.

    ReplyDelete