KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 19 October 2015

ANGGOTA KELAB ANTI JENAYAH DAN DADAH MALAYSIA PAKAI VEST PDRM


Warga media sosial mempertikaikan mengenai beberapa anggota Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia pakai vest ada lambang PDRM ... vest yang selalu pakai oleh anggota polis kita.

Setahu Omak Kau apa-apa jua pakaian yang ada lambang PDRM atau pun sememangnya dikhaskan kegunaan dan dipakai oleh anggota PDRM tidak boleh sesiapa pun memakai dan menggunakannya melainkan anggota PDRM yang sah dilantik.

Rasanya anggota Kelab Anti Jenayah & Dadah Malaysia ini telah menyalahgunakan keanggotaannya untuk ambil kesempatan pakai vest PDRM.

Kegiatan ini perlu dibendung dan disekat serta merta demi menggelakkan kejadian yang boleh mencemarkan nama baik PDRM kerana gelagat dan perangai yang bukan dilakukan oleh anggota PDRM ... orang awam selalunya akan menganggap siapa jua yang pakai vest ada lambang PDRM maka pelakunya ialah anggota PDRM jua.

16 comments:

  1. Saya mempertikaikan PAN Imayam sebab pakai cakap ala islamik kononnya tapi secular liberal Dan balaci DAPork

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS NAFI PASANG KAIN RENTANG HINA DAPigs!!!

      Desak tetap desak agar Si Nizar Lilin tu ambik tindakan meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat kerana melanggar akujanji sumpah Bai'ah yang telah dibuat sewaktu Pilihan Raya sebelum ini.

      Tapi rasanya, takde la sampai tahap diorang nak pasang kain rentang atau hantar sms menghina Si Nizar Lilin serta pemimpin - pemimpin DAPigs tu sedemikian rupa. Itu dah tak masuk akal namanya.

      Atas sebab itu, PAS hari ini menegaskan ada cubaan memfitnah parti itu melalui penyebaran SMS palsu serta pemasangan kain rentang yang mengandungi mesej serupa di tepi jalan utama di Kelantan.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, sebaran SMS palsu itu didakwa datang daripada nombor telefon Yang Dipertua Pas Kawasan Kuala Terengganu, Wan Sukairi Abdullah.‎
      “Kedua-dua SMS dan kain rentang ini mempunyai unsur hasutan kebencian dan ancaman perang serta mesej perkauman dan sentimen ekstrem permusuhan agama.
      “SMS palsu ini nyata bertujuan membentuk pandangan serong kepada bukan sahaja Wan Sukairi sebagai seorang tokoh dan ustaz yang dihormati oleh masyarakat, tetapi juga menimbulkan kemarahan dan kebencian kepada Pas oleh kerana beliau seorang pemimpin Pas,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
      Kain rentang yang dipasang di Kelantan itu juga turut mempamerkan gambar pemimpin - pemimpin kanan DAPigs seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dengan tulisan ‘Kafir *** Sebenar!’.

      Menurut Ahmad Amzad, penyebaran fitnah itu jelas membentuk gambaran yang buruk kepada Pas khususnya dalam kalangan bukan Islam dan rakyat Malaysia yang umumnya cintakan keamanan.
      “Pas mengecam perbuatan fitnah yang tidak bertanggungjawab ini dan ia seperti manifestasi bankrap idea oleh pelakunya dalam berdepan secara budiman 'gentleman' dengan Pas yang kini menerima dukungan jelas dari rakyat dan dijadikan tumpuan meminta pandangan dan sokongan oleh rakyat hatta oleh NGO-NGO yang pernah paling keras sikap permusuhannya dan paling setia kepada Umno sebelum ini seperti Perkasa,” katanya.
      “Yang nyata budiman ketika ini adalah Pas yang terus beristiqamah melapangkan dada menerima kunjungan sesiapa sahaja yang mahu berbincang tentang kepentingan rakyat dan negara kecuali yang nyata khianatnya kepada Pas,” katanya.
      Dalam erti kata lainnya, ada la pihak yang sengaja nak memburukkan imej PAS dan memberi gambaran negatif terhadap parti tersebut. Mungkin itulah bahananya bila selama ini banyak sangat buat musuh dengan orang lain. Maka tak tenteram hidup dibuatnya!!!

      Delete
    2. JIJIK DENGAR DIA SEBUT PASAL 'JUJUR DAN DISIPLIN'!!!

      Heh! Memang silap orang la kalau dia yang nak bercakap pasal soal 'Kejujuran' dan 'Disiplin' dalam amalan Politik sedangkan dia sendiri pun tak buat benda yang dia sendiri luahkan.

      Maka sebab itulah kenyataan yang Si Khalid Samad tu keluarkan sebelum ini telah ditempelak dan dibidas oleh pemimpin - pemimpin PAS yang telah dikhianatinya sebelum ini.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, syarat disebut oleh Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah) itu tidak mencerminkan kapasitinya dalam Pakatan Harapan.
      "Untuk dia letak syarat begitu 'jujur dan berdisiplin', dia perlu jadi 'seseoranglah' yang (berpangkat) dalam Pakatan Harapan.
      "Bagi kita Pakatan Harapan, PAS tidak ada apa-apa hubungan. Kami tidak ada apa-apa hutang. Kami tidak ada apa-apa perkara dengan Pakatan Harapan walaupun PKR bersama Pakatan Harapan tetapi hubungan PAS hanya dengan PKR," katanya kepada pemberita ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi di sini tadi.
      Khalid yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor sebelum ini telah menyambut baik hasrat PKR yang masih berharap penyertaan PAS ke gagasan pembangkang yang baru itu.

      Kenyataan itu dikeluarkan oleh Si Khalid Samad selepas PKR mengadakan mesyuarat dan membuat keputusan untuk terus berharap dapat 'memancing' PAS ke dalam Pakatan Haprak tu.

      Susulan daripada kenyataan itu, Takiyuddin membayangkan Si Khalid itu mungkin terlalu ghairah dalam memberi kenyataan dan dilihat mendahului Wan Azizah Wan Ismail dalam banyak hal.
      "Tak apalah. Mungkin dia isytihar diri dia sebagai Presiden Pakatan Harapan, anda tanya dia la. Saya tidak tahu apa jawatan dia dalam Pakatan Harapan ini, boleh jadi presiden ke?" katanya.
      Kesimpulannya, Si Khalid Samad tu sebenarnya Tak Layak nak ajar orang lain sedangkan dia sendiri pun tak pernah Jujur dan Berdisiplin sewaktu menjadi pemimpin PAS sebelum ini. Setakat bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
  2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

    Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  3. NAK KOMEN KELUAR TAJUK..
    Mana pergi mb sampah ni...tak guna betul MB ni...
    Buatlah kerja lebih baik dari MB yg kena tendang dulu...
    Mana pergi suara keramat mu,janji2 mu. Muka bengis mu?...Semua PBT tidor ke?
    Hooi MB sampah bukit sentosa sampah dah masuk 2 minggu tak kutip.
    Tak guna betullah korang semua ni...celaka! Makan gaji buta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qoled Smart, Ketam Nipah, Marih Kari, Has Nole dgn Sherry Soo Ngip mana peduli masalah rakyat. Yg penting, cai, halau, UG, inclusive. Kah kah kah

      Delete
    2. PAN - PENGKHIANAT AMANAH NEGARA!!!

      Presiden PAS, Hadi Awang tu didakwa telah memberikan gambaran dan jawapan yang cukup jelas apabila menyebut "tiada tahalluf siyasi dengan orang - orang yang khianat".

      Demikian merupakan diantara kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat yang turut disiarkan melalui laman portal rasmi Haprakdaily tu hari ini.

      Antara lain, kenyataan itu juga turut membangkitkan mengenai sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin yang telah diamanahkan oleh PAS sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.
      "Lagipun kandungan lafaz baiah yg telah diikrarkan secara sukarela oleh pemimpin-pemimpin yang khianat yang telah diamanahkan mewakili PAS dalam pilihan raya adalah jelas menyebut mereka "dilaknat oleh Allah dan sekalian makhluk yang melaknat".
      Mereka boleh menjadi calon PAS kerana adanya watikah pencalonan yang dikeluarkan oleh PAS. Bukannya pihak lain.
      Mereka menunjukkan sifat yang sangat keji dengan mengambil mudah ke atas ikrar baiah mereka yang merupakan perjanjian besar mereka dengan Allah SWT dalam memperjuangkan Islam yang sudah diletakkan syarat selagi tidak melanggar syariat."
      Kenyataan itu juga turut menjelaskan bahawa tiada hujah yang nyata tentang mana - mana pelanggaran syariat yang menyokong pelanggaran Bai'ah seperti yang didakwa oleh mereka yang mengkhianati parti itu.

      Bahkan, PAS juga juga dikatakan turut mendakwa bahawa tindakan pemimpin yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu adalah disebabkan rasa kecewa mereka terhadap parti.
      "Ini adalah alasan semata-mata kerana kumpulan mereka kecewa tidak sampai fantasi mereka untuk menguasai PAS melalui muktamar dan keputusan pemilihan di peringkat akar umbi.
      Masalahnya yang bersetuju dengan Presiden PAS sebanyak 80 peratus, mereka cuma 20 peratus. Mereka tidak menghormati keputusan demokratik di dalam mesyuarat dan muktamar. Ini bercanggah dengan syariat."
      Malah kenyataan itu juga turut mendakwa mereka yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar mengambil mudah dan memperlekehkan soal hukum - hukum agama.

      Selain itu, kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat itu juga turut menggesa agar semua pihak termasuk dari kalangan rakyat agar tidak percaya kepada golongan Pengkhianat.
      "Jika mereka "dilaknat oleh Allah SWT dan semua makhluk yang melaknat", di mana wajarnya PAS bertahaluf siyasi pula dengan mereka ini?" soal kenyataan tersebut.
      Kesimpulannya, tak salah la kalau kita labelkan puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai Pengkhianat Amanah Negara ye tak. Sedangkan perjanjian yang diorang buat sendiri pun boleh dikhianati, inikan pulak terhadap Negara. Lagi mudah la jawabnya!!!

      Delete
  4. haha...
    kat sini, bubuh la tajuk apa sekalipun pun...

    tetap tak sunyi drp dengki dan fitnah kpd amanah...
    dan me wala kan pas...

    huntong la umno... selamat drp kena balun

    hilang dah seni menelanjangkan umno.
    lupa dah perompak dan penyangak umno..

    mcm dah bertambah liability...
    menuju kearah bn bakal menang bergaya...

    tiada langsung doa satukan semula pas, dap, pkr & amanah utk tewaskan bn & umno yg semakin zalim

    inna lillaahi wa inna ilaihi ra ji 'uun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KHALID MEROYAN BILA KENA 'SIKU DAN LUTUT'!!!

      Hahaha!!! Nampak sangat la yang Si Khalid Samad tu menggelupor bila ada orang buat dakwaan kononnya puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu semuanya Gila Jawatan.

      Sambil menafikan bahawa penubuhan parti Pengkhianat Amanah Negara (PAN) tu dibuat atas dasar 'Tamak' dan 'Inginkan Kuasa', Si Khalid Samad tu menegaskan bahawa dakwaan itu adalah tidak benar.

      Sebaliknya, kata Si Khalid Samad, tindakan puak - puak Pegkhianat tu adalah kerana disebabkan penolakan terhadap pendekatan 'Siku dan Lutut' yang menjadi amalan PAS sebelum ini.
      "Bukan soal jawatan, perasaan marah atau kecewa. Tapi persoalannya adalah bagaimana nak bawa idea dan proses untuk mengetengahkan idea itu.
      "Apa yang kami usahakan sejak tahun 80an atau 90an iaitu nak bawa PAS daripada politik terpinggir dan masuk ke politik arus perdana dimusnahkan. Sekarang ini seolah-olah kepimpinan baharu nak bawa PAS balik ke era politik terpinggir," katanya kepada mStar Online baru-baru ini.
      Selain itu, Khalid juga mendakwa, sifat PAS yang mahu dilihat sebagai sbuah parti dominan didalam Pakatan Haramjadah tu telah menjadi punca utama berlakunya perpecahan kepada Pakatan.

      Persoalanya, salah ke kalau PAS menjadi parti dominan didalam Pakatan Haramjadah tu sedangkan dua parti yang lain takde banyak pun memberikan sumbangan selama hari ini?

      Realitinya, PAS sebagai sebuah parti yang mempunyai sokongan padu diperingkat akar umbi memang tidak dapat dinafikan. Maka tak salah jika PAS menjadi lebih dominan dibandingkan dengan PKR atau DAPigs.

      Dan jika dilihat dari sudut mana sekali pun, tindakan yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu semuanya memang meroyan Gila Jawatan belaka.

      Perkara tu tak perlu nak dinafikan lagi kerana yang menyertai Geng Haprak tu semuanya dari kalangan mereka yang kecewa apabila GAGAL mendapatkan jawatan sewaktu pemilihan parti yang lalu. Jadi, tak payah la Si Khalid Samad tu nak tegakkan benang yang basah pulak!!!

      Delete
    2. Sunday, October 18, 2015
      Berbagai2 perhimpunan telah dianjurkan..umno tetap "__________"

      Zaki Yamani


      Dari BERSIH 4.0 hinggalah himpunan 60k yg dianjurkan PAS...

      Telah tiba masanya semua parti politik pembangkang menumpukan kepada permasalahan rakyat khususnya org melayu...

      SAMPAI BILA ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA EKONOMI...

      SAMPAI BILA ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA PEMILIKAN...

      JANGAN SAMPAI ORG MELAYU HARUS MELUTUT PADA POLITIK....

      Oleh itu, kita humban UMNO/BN pd PRU14 ini...

      Slogan KETUANAN MELAYU yg dilaungkan UMNO hanya sekadar retorik sahaja...

      Sebenarnya UMNO bkn, malah tidak ingin pun membela nasib org melayu...

      Delete
    3. Tulang Loser kah kah kah

      Delete
  5. Kalau nak buat ulasan lain, buat blog sendiri, Base bengong, gila nak nulis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Jadi Balaci Abuya Sifoo Bukit Penang

      Tulang Loser (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun iaitu sebelum wujudny G18, GHB dan PAN, apabila President lantikan diri sendiri berjuang untuk daulah Abuya Sifoo Bukit Penang Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Loser selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Loser yang bertungkus lumus membantu membina PAN Imayam Negeri Sembilan setelah Gang Mat Sabu kalah terkengkang awal tahun ini..

      Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis, walaupun penceramah lagi ramai dari hadirin Sekali tu punya semangat kami naik kerreta prebet sabpu dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak naik inclusive produktive dan pahemm iba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. President PAN sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Racist Bukit Penang lebih panjang.

      TULANG LOSER (TL)
      Loserwaves
      SEKRETARIAT PANIC (PENYOKONG PAN YG PANIC)

      Delete
  6. terima kasih tuan zullello kalau betul tu dituju kpd saya.

    nasihat yg baik. aamiin...

    inshaa Allah...

    ReplyDelete
  7. china bukan pendatang - najib razak.

    ReplyDelete