KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 16 October 2015

KELUARGA MANGSA CULIK SAMBUT PEMBEBASAN PEMANDU TEKSI DENGAN PELUKAN DAN LINANGAN AIR MATA.



Pembebasan pemandu teksi, Hanizan Mohamad Radzi daripada tahanan polis selepas didapati tidak terbabit dengan penculikan kanak-kanak di Kajang turut disambut gembira oleh keluarga mangsa.

Ahli keluarga kanak-kanak terbabit berkumpul di mahkamah di Kajang pada Jumaat untuk bertemu dengan Hanizan.

Ayah dan datuk kanak-kanak itu berpelukan dengan Hanizan sebaik sahaja bertemu sebagai tanda terima kasih kerana membawa pulang mangsa ke rumah dengan selamat.

Hanizan menjumpai kanak-kanak itu di tepi jalan dan mengecamnya selepas kes penculikan itu dilaporkan secara meluas di media sosial.

Dia bagaimanapun ditahan reman selama seminggu bersama tiga yang lain bagi membantu siasatan.

Hari ini (Jumaat), Hanizan dibebaskan dan pihak polis juga telah meminta maaf kepadanya.

Manakala tiga yang lain termasuk seorang warga Indonesia didakwa di mahkamah kerana kesalahan menculik dan meminta wang tebusan RM300,000.

Bercakap kepada media selepas itu, Hanizan berkata, dia tidak menyesal dengan apa yang berlaku kepadanya kerana dia hanya membantu masyarakat tanpa mengira bangsa.

“Saya mengaku salah kerana tidak membuat laporan polis. Saya harap kejadian ini tidak menakutkan orang awam untuk bekerja sama dengan polis,” katanya yang mengaku menerima layanan baik polis sepanjang ditahan.

46 comments:

  1. KUALI TERKEDU BILA "DITEGUR"

    Seolah - olah macam puak - puak Pengkhianat PAN al Kuali d Selfie tu tiba - tiba hilang kemaluan dan kecut buah kerandut apabila ditegur kerana bersikap kebudak - budakkan oleh Si Zuraidah PKR.

    Semuanya hanya semata - mata kerana puak - puak Pengkhianat tu kata , diorang bersedia untuk bertanding tiga penjuru jika terpaksa menentang PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

    Mengulas mengenai perkara tersebut, Si Zuraidah PKR tu kata, sepatutnya parti - parti politik dokalangan Pakatan Haprak tu perlu meletakkan agenda mensejahterakan rakyat sebagai keutamaan.

    Malah Si Zuraida PKR tu juga turut menegaskan bahawa langkah bersatu dan bertegas untuk merampas kepimpinan di Putrajaya adalah perlu menjadi matlamat yang mesti dicapai.
    “Adalah penting untuk menjaga batas dalam berkomunikasi dengan mempunyai sifat terbuka melalui perbincangan aktif dan kerap bagi merealisasikan misi perjuangan satu lawan satu.
    “Jika sayangkan negara ini, haruslah meletakkannya sebagai agenda utama mengatasi agenda peribadi atau parti. Mencabar satu sama lain untuk pertandingan tiga penjuru adalah terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik kita yang kini sudah semakin rapuh,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

    Baru-baru ini, Mat Sabu selaku Presiden PAN-KUALI-IMAYAM-PUTUMAYAM-CANGKULI-TAYAR TRAKTOR atau singkatannya Pengkhianat Amanah itu yang dilaporkan sebuah laman portal berkata, Amanah bersedia untuk bertanding tiga penjuru menentang PAS jika terpaksa.

    Bagaimanapun, Mat Sabu berkata, partinya akan memberikan peluang kepada PAS untuk berunding bagi memastikan pembangkang hanya akan bertanding satu lawan satu dalam PRU14.

    Ketua Pengkhianat Amanah Kulai pula berkata, parti itu mempunyai peluang yang lebih cerah berbanding PAS di Johor jika berlaku pertembungan sedemikian ekoran demografi penduduk di negeri itu.

    PKR setakat hari ini masih lagi memberikan peluang kepada PAS untuk menjadi salah satu anggota Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan secara tergesa - gesa oleh Presidennya sebelum ini.

    Namun, pendirian parti itu dibantah oleh DAPigs dengan menyifatkan bahawa PAS tidak boleh dipercayai kerana sering mengkhianati kepentingan bersama dalam Pakatan sebelum ini.

    Bahkan, PAS juga tetap kekal dengan iatiqamah untuk tidak menjalinkan kerjasama dengan ultra khianat DAPigs kerana ditikam dan disabotage oleh puak - puak DAPigs yang didakwa tidak menghormati pendirian parti tersebut.

    Nampak Sangat Imayam jingga adalah mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang Sajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratib Loser adalah dihalau. Kalah dan kena halau lain babe. Itu alasan Pan-Imayam-Kuali-Pan Kuih Tart- Cangkul tayar Traktor

      Kutipan Ratib PAN ni adalah UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau.

      Ratib sakti untuk mendapat restu Abuya Bukit Penang

      DAP lawan Khutbah di Pahang - Biarkan
      Kampung Batu Feringgi nak kena roboh - Biarkan
      Speaker masjid kat Penang nak dihadkan - Biarkan
      Sekolah SAR Penang ditarik bantuan - Biarkan dan disokong pula
      Presiden PAN Selfie Amoy - Wokey
      Ciplak logo Imayam - Wokey
      Pakai nama orang tanpa izin - Worait

      Delete
    2. Brain Frog terkedu menerima pelukan hangat Tom Jepon.

      Delete

    3. 14 tahun lalu, tahun 1999 Pas mengalami kebangkitan penyokong yang simpati terhadap Anwar Ibrahim telah berjaya meraih 27 kerusi dan Haji Hadi jadi MB Trengganu.

      Pada PRU berikutnya, sokongan kepada Pas merudum dan Haji Hadi pun tertonggeng di Trengganu.

      Walau pun Haji Hadi tertonggeng, ceramah Pas tetap pecah panggug.

      Tapi aneh sungguh, jumlah kerusi tidak juga bertambah walau pun panggung habis pecah rabak akibat terlebih ramai penyokong Pas yang mendengar ceramah.

      Sungguh pun begitu ada juga benda yang berjaya ditambah oleh Pas.

      Yang berjaya ditambah ialah TAMBAH KURANG KERUSI.

      Pas berjaya tambah kerusi pada PRU 2013.....

      TAMBAH KURANG...jadi 21 saja....

      dan tahun 2015 ni.......setelah 16 tahun berlalu.....

      Pas TAMBAH lagi.... TAMBAH...

      TAMBAH KURANG 5 kerusi lagi....tinggal 16 saja....

      TAMBAH KURANG pun kira TAMBAH JUGAK la kan..?...kan..????

      Delete
    4. Nasib baik Tom Jepon tak memeluk Brain Frog dari belakang, kalau tidak..jeng jeng jeng..pasti rosak binasa bontot Brain Frog disondol oleh Tom Jepon, gerenti tak boleh berak 3 hari mcm sepol yg disondol oleh aljuburi.

      Delete
  2. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

    Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

    MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. Jasmin khan terkedu berok dihimpit mak badak air.

      Delete
    3. Bertanding 2 penjuru ker 3 penjuru ker, mat sabu tak kisah. Mat sabu akan kick hadi pegi bawah jambatan terus bole tangkap berok buat daging pangang masuk tin milo simpan banyak2 buat asam pekasam

      Delete
  3. TONY PUAKA TERKEDU DIMAKI AHLI PKR!!!

    Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya baru - baru ini.

    Malah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu juga turut terkejut dengan kelakuan samseng yang dipamerkan oleh peniaga dikawasan berkenaan ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.

    Tambah memalukan ialah apabila menurut Tony Pua, peniaga - peniaga India yang berkelakuan samseng disekitar kawasan tersebut telah dikenal pasti dan merupakan ahli PKR.

    Oleh itu, beliau akan membuat aduan kepada PKR untuk mengambil tindakan tegas kepada peniaga India yang merupakan ahli PKR ini dan beliau yakin PKR akan mengambil tindakan terhadap aduannya itu.

    Pua berkata, tindakan peniaga di situ sememang kurang ajar dan beliau berharap aduan beliau kepada PKR itu akan diambil serius memandangkan peniaga disitu rata-ratanya ahli PKR.
    "Sesetengah daripada mereka adalah ahli PKR... Saya akan menulis surat aduan kepada menteri besar," kata Pua.
    Pua dalam masa sama menjelaskan keputusan untuk memindah tapak bazar lama ke tapak baharu dibuat berdasarkan kepada aduan mengenai kesesakan lalu lintas dikawasan tersebut.

    Selepas digertak oleh peniaga - peniaga bazar disitu, Pua tetap menegaskan bahawa keputusan untuk memindahkan bazar tersebut kekal dan ia perlu dipindahkan dengan segera.

    Sememangnya, jika selama hari ini, pemimpin DAP sering kali menuding jari dan menyalahkan parti lain apabila sesuatu isu yang dibangkitkan itu tidak dapat diselesaikan oleh mereka.

    Kali ini, DAP menuding jari kepada PKR dengan mengatakan peniaga bazar di Sungai Way yang bertindak gangster itu merupakan ahli PKR dan beliau mahu PKR menyelesaikan perkara tersebut.

    Sungguh mudah menjadi pemimpin DAP kan... dahulu Pas sering menjadi mangsa DAP apabila DAP tidak dapat menyelesaikan satu masalah. Kini DAP mula menjadi PKR sebagai mangsa baharu mereka dalam insiden peniaga India diarahkan untuk berpindah. - (Sumber Asal: UtaraNews)

    PS: Yang ajar puak - puak tu jadi BIADAP pun bukan orang lain. Sebaliknya diorang sendiri jugak!!! Jadi, memang patut la dia kena maki macam tu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!!

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

      (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

      Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

      Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
    2. Dulu letak selipar jepun boleh menang pasal otak jenis byk makan cula lembu buat gulai lemak. Skng letak selipar jepun dah tak laku sbb sudah zaman internet. Dalam serban pun pakai google maps dan bole tau isi dia penuh dgn taik lembu pekasam. Jaminan google semua petik semua dapat sampai berat dan saiz badak air boleh tahu berapa kg berat sebelum berendam dan sekepas berendam satu hari satu malam dlm kolam najis yg penuh taik timbul buat lumur badan. Bau taik kering dsn kencing dah merebak sampai ofis FBI yg diketuai pakar lanun pakai serban 7 lilit dgn ukuran kepala kecik sbb byk sgt makan duit beli sabun. Kena kencing pun ok janji kencing badak air baka mega.

      Delete
  4. IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

    Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

    Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

    IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

    “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.


    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

    “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.

    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

    “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

    “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Tom Jepon pasang strategi rampas presiden persatuan pekasam

      Delete
    2. Geng Tom Jepon pasang strategi rampas presiden persatuan pekasam

      Delete
    3. anjing2 yg di asuh dan di bela oleh ulamak2 munafikun pimpinan pas dah mula memainkan jarum mereka.......iblis yg berserban dan berjubah telah mengkader mereka2 ini

      Delete
    4. Apa peluk2 katak ni mcm dah tak ada lembu lain nak dipeluk sampai mulut katak jadi lebar sangat sbb kena peluk kuat sangat dan nasib baik songkok katak tak tercabut masuk zoo dlm kandang biawak panda china. Badak air tak ada leher sbb kulit sgt tebal tak boleh nak sembelih buat masak kurmak sbb kulit mcm kulit babi

      Delete
  5. ha3 geng walaun mmg gila...asyik kopi paste aje....langsung x tengok tajuk

    ReplyDelete
  6. Kuali berlinang air mata sebab tak da ahli. Ahli MLM skim piramid lagi ramai da

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumlah walakpus yg semakin byk keluar memaksa Tom Jepon menghimpit perut Brain Frog

      Delete
    2. Kpd walaon pusat:
      Sila tolak kelentit ke atas dan jilat perlahan2 hingga mengembang. Selepas tu gigit slow2

      Delete
  7. Sudahlah kau..omak kau janda meroyan tersengih sengih nak bergambar dengan khalid brahin kesayangan omak kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kes saman mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang memecat keahliannya tahun kerana dituduh tidak amanah dapat diselesaikan dengan rukun.

      Khalid bersetuju menerima permohonan maaf bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan juga PKR dan membatalkan saman yang dikemukakannya terhadap parti itu.

      Yang menang ialah Khalid. Beliau boleh sahaja memilih meneruskan saman itu. Namun bagi beliau bukan menang perbicaraan dan memungut pampasan daripada PKR yang dihajatinya. Lebih penting baginya ialah membersihkan diri daripada fitnah PKR itu.

      Kini PKR sudah mengaku bahawa apa yang dipertuduhkan terhadap Khalid adalah tidak benar dan akur dalam mahkamah tidak akan mengulangi cercaan terhadap Khalid.

      Tindakan itu PKR ambil hanya kerana mahu menurunkan Khalid dari kerusi Menteri Besar dan menggantikannya dengan presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Sebaliknya, Khalid pula mengheret PKR ke mahkamah bukan kerana mahu berpaut pada tampuk kuasa kerajaan Selangor tetapi mahu melangsaikan komitmen yang dibuatnya untuk terus membangunkan Selangor.

      Namun belum terlambat untuk beliau meneruskan azamnya itu kerana sikap berlapang dadanya menerima permohonan maaf PKR itu kini membuka peluang untuk beliau meneruskan perjuangan untuk rakyat.

      “Mereka mengakui bahawa laporan tersebut telah dikeluarkan dan diedarkan bagi menjelaskan mengapa saya perlu dilucutkan dari jawatan Menteri Besar Selangor dan bukanlah satu bukti muktamad bahawa saya telah melakukan kesalahan seperti fitnah yang disebut.

      “Mereka turut menyatakan rasa kesal dan mengakui bahawa penyataan di dalam laporan tersebut tidak sepatutnya diperkatakan serta memberi akujanji tidak akan mengulangi tuduhan serta fitnah tersebut.

      “Justeru setelah maruah saya ditebus dengan kenyataan maaf oleh PKR lantas terbukti bahawa segala tohmahan yang dilemparkan ke atas saya ternyata fitnah semata-mata maka saya kini boleh memberi tumpuan penuh untuk melakukan usaha ini,” ujarnya di laman Facebooknya.

      Bertajuk ‘Langkah Kajang, Langkah Kecundang’, Khalid dalam kenyataan itu menyifatkan strategi politik yang disusun PKR semata-mata mahu menyingkirkan beliau akhirnya menyebabkan kepincangan hubungan di dalam Pakatan Rakyat (PR).

      Lantas sikap tidak adil dan tidak jujur parti KEADILAN yang menggunakan fitnah sebagai pencapai maksud politiknya kini semakin jelas diteropong rakyat.

      Delete
    2. bersetuju menerima permohonan maaf bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan juga PKR

      Delete
    3. Amno pati amoi jolok lubang ekzos

      Delete
  8. Salam sehati serasuah,

    Mahasiswa sebenar, perhatikan kawan anda yang asyik layan blog, game, download movie, bercinta, buat klip 3gp, sibuk dengan hal bukan akademik 24/7, hanya study dekat-dekat mahu exam, mereka boleh dapat kertas (degree) tapi mustahil dapat kemahiran.

    Cubalah lihat graduan sekarang ini hanya boleh berbangga sekadar ada degree (kertas) tapi tiada kemahiran dalam bidang yang dipelajari.

    Buktinya berapa ramai graduan jurutera cuba bekerja dalam bidang kejuruteraan akhirnya surrender, kerana tidak pandai (walaupun tidak mengaku) dan akhirnya masuk kerja gomen bukan dalam bidang mereka, begitu juga bidang law, arkitek, akauntan dll.

    “Walaupun aku jadi PT aku ada degree la weh.”

    Mereka boleh kelentong rakan sekerja mereka dan berbangga dengan sehelai kertas yang tiada guna itu, tapi kalau jumpa orang yang tahu pasti kena kutuk kaw kaw.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buka lubang pantat kemudian masukkan zakar perlahan2 sampai telur mencecah kelentit.

      Delete
  9. lupakan DAP...
    berentap dgn PAS dulu Amanah...
    pendapat aku kalau hampa berjaya tewaskan PAS terlebih dahulu , mungkin bole capai utk yg lain...
    bg proof knock out...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Amanah, PAN la bodoooo

      Delete
    2. Amanah boleh
      Pan boleh
      Kuali pun boleh...hehehe

      Delete
    3. Pas =parti ajaran syaitan

      Delete
    4. parti anjing sbb ketua suka menyalak...oooooooo...lolong ketua bila salak babi dlm bukit

      Delete
    5. biarlah dia nk maki...
      jgn kita ikut sama dia...
      kita kena hentikan budaya2 tak sehat nie...
      PAS wajib ditumbangkan pada keadaan sekarang....

      Delete
    6. Tak payah tumbangkan parti ajaran sesat tu, dia akan tumbang sendiri macam taik turun sendiri dari mulut hadigol frog

      Delete
    7. 2149....
      Pan tu pantat mak hang

      Delete
  10. Tak baik bro cakap Macam tu. Pas bukan parti ajaran syaitan. Pas cuma tak de hala tuju JE. Bukan parti politic, ini adalah pertubuhan untuk suka2. Bukan untuk menang pilihan Raya peringkat negara. Negeri mungkin Ada peluang

    ReplyDelete
  11. 14 tahun lalu, tahun 1999 Pas amat seronok dan haji hadi tak saba-sabar nak duduk atas kerusi MB Trengganu bila Pas telah berjaya meraih 27 kerusi..

    Tapi oleh kerana terlampau seronok sangat pada PRU berikutnya, sokongan kepada Pas merudum dan Haji Hadi pun tertonggeng di Trengganu.

    Walau pun begitu, ceramah Pas tetap pecah panggug.

    Tapi aneh sungguh, jumlah kerusi tidak juga bertambah walau pun panggung habis pecah rabak akibat terlebih ramai penyokong Pas yang mendengar ceramah.

    Sungguh pun begitu ada juga benda yang berjaya ditambah oleh Pas.

    Yang berjaya ditambah ialah TAMBAH KURANG KERUSI.

    Pas berjaya tambah kerusi pada PRU 2013.....

    TAMBAH KURANG...jadi 21 saja....

    dan tahun 2015 ni.......setelah 16 tahun berlalu.....

    Pas TAMBAH banyak lagi.... TAMBAH...

    TAMBAH KURANG 5 kerusi lagi....tinggal 16 saja....

    TAMBAH KURANG pun kira TAMBAH JUGAK la kan..?...kan..????

    ReplyDelete
  12. Orang yang memberi comment disini nampaknya macam sudah hilang akal, sudah dirasuk iblis dan syaitan. Sedapnyer menuduh orang macam-macam. Kenapa? kamu ni semua KEBAL api neraka ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin politik kena kebalkan telinga sbb diakhir zaman ini mereka sudah jadi bahan lawak.

      Delete
    2. Yup...tebalkan biji kelentit anda utk walaon tercinta

      Delete
  13. Anonymous16 October 2015 at 19:58 . Bodoh ke apa benih umngok ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benih amnongok ni byk oekacor dah semai dlm puki dia

      Delete
  14. Geng walaon batang kecik gila sex pancut bawah pusat

    ReplyDelete
  15. Tom Jepon makan satay frog cap Brain Pekasam sampai lunyai katak di pejabat parti ajaran sesat sbb nik amah tangkap frog

    ReplyDelete
  16. Parti derma arab (caimeno) dijangka bungkus kerana tidak cukup derma bingkas bangkit mengutip duit gst dan onemtp

    ReplyDelete
  17. Prihatin isu semasa.17 October 2015 at 08:31

    Omakkau dah jd tempat makihamun...menabur fitnah....tuduh menuduh.....baik ko tutup je blog ni omakkau....aku makin meluat nk bca blog ko ni....

    ReplyDelete