KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 27 October 2015

APAKAH KELULUSAN TIGA LEBUH RAYA OLEH KERAJAAN NEGERI SELANGOR BARU-BARU INI BAKAL MENYAKSIKAN SUATU LAGI LANGKAH DI AMBIL UNTUK MENYINGKIRKAN MB SELANGOR SEDIA ADA??????


Sebelum ini Omak Kau dalam entri bertarikh 24hb Oktober 2015 tajuk :- APABILA PAKATAN LANGGAR JANJI ..... RAKYAT SECARA BERANSUR AKAN MENJAUHKAN DIRI .... LEBUHRAYA EKVE SEBAGAI BUKTI. ... yang mengisahkan betapa kerajaan negeri Selangor pimpinan Azmin Ali telah meluluskan pembinaan 3 lebuh raya bertol SUKE, EKVE dan DASH yang terang-terang melanggar sumpah janji ikrar manifesto Pakatan Rakyat PRU ke-13 yang mau menghapuskan tol secara total diseluruh negara selain pembinaan KIDEX yang dibatalkan sebagai alasan untuk menyingkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor tahun lepas.

Ikut hukum akal logik,  maka sudah sewajarnya para arkitek dan pencetus Langkah Kajang mengambil langah yang berlipat 3 kali ganda untuk mewujudkan suatu langkah juga untuk menyingkir Azmin Ali .. ... bukannya satu lebuh raya yang dibina tanpa pengetahuan dan kelulusan parti tetapi tiga buah ....  mengambil kira suatu precedent sudah pun ada sebaga tanda betapa PKR tidak akan bertolak ansur dan berkompromi isu ketelusan dan langgar janji parti.

Desas desus diakar umbi sudah agak lama juga berbunyi sebaik sahaja berkuburnya Pakatan Rakyat betapa desakan kuat diberikan kepada Azmin Ali akan menyingkirkan PAS dalam kerajaan Selangor pimpinan beliau tetapi Azmin tetap berdegil dan bertegas enggan tunduk dan akur akan desakan tersebut malahan berdiri kuat dan teguh maukan PAS terus berada sebahagian dari kerajaan Selangor.

Tindakan dan pendirian ini dikatakan kurang disenangi pimpian parti yang menyokong pasukan dan kumpulan diketuai Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution Ismail yang diketahui umum sebagai kumpulan pimpinan PKR yang cukup inginkan agar Kerajaan Pakatan Harapan diisytuharkan di Selangor sebagai ikut jejak langkah kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng.

Nampaknya kumpulan Rafizi Ramli/Saifuddin Nasution Ismail sudah ada suatu alasan ampuh dan kukuh bagi menyingkirkan Azmin Ali dari tampuk kekuasaan Selangor dengan kelulusan pembinaan tiga buah lebuh raya oleh kerajaan Selangor pimpinan Azmin Ali... itu respon dan maklum balas diperolehi apabila Ibu Pejabat PKR Tropicana buat keputusan untuk panggil Azmin Ali mengadap memberikan penjelasan berkenaan isu ini.

Apakah ini suatu langkah permulaan kesuatu lagi langkah atau serampang yang bakal mengambil tempat????????

Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali perlu memberikan penjelasan berhubungan dakwaan tiga lebuh raya di negeri itu sudah diberikan kelulusan tanpa memaklumkan terlebih dahulu kepada kepimpinan tertinggi PKR.

Setiausaha Agungnya, Rafizi Ramli menegaskan pihaknya masih belum mendapat sebarang pengesahan berhubung khabar angin tersebut dan beliau akan membawa isu itu ke dalam mesyuarat dalaman parti dalam masa terdekat.

“Saya tidak tahu dan saya tiada maklumat tetapi saya akan bawa perkara ini dalam mesyuarat dalaman kita untuk mendapatkan pengesahan daripada Menteri Besar sama ada kelulusan itu telah diberikan atau tidak,” katanya pada Forum Belanjawan 2016 bertajuk Mencetus atau Mengurus Krisis di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall, di sini, malam tadi.

Beliau mengulas dakwaan Kerajaan Negeri Selangor telah meluluskan pembinaan Lebuhraya Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE) sejauh 32 kilometer untuk menjadi laluan alternatif kepada Lebuhraya Jaringan Tengah II (MRR2) dari Sri Petaling ke Ulu Klang, melalui Sungai Besi, Cheras, Kajang dan Taman Putra Ampang.

Konsesi 60 tahun dianugerahkan kerajaan kepada syarikat Projek Lintasan Kota Holdings (Prolintas) dan ia dijangka dapat membantu menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas kritikal di beberapa lebuh raya utama di sekitar Lembah Klang.

Pembinaan lebuh raya itu sekali gus menjadi laluan alternatif bagi mengurangkan kesesakan di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) khususnya di kawasan Ulu Klang, Ampang dan Pandan Indah.

Dalam pada itu, Rafizi juga berkata, PKR konsisten tentang pembinaan mana-mana lebuh raya dan sistem bertol itu perlu menepati tiga syarat utama yang dirangka parti itu sejak 2011.

Katanya lagi, Kerajaan Negeri juga perlu meluluskan pembinaan lebuh raya berdasarkan tiga syarat, antaranya syarikat konsesi perlu mendedahkan perjanjian konsesi tersebut.

“Syarat kedua ialah penilaian trafik mesti memenuhi peratusan tertentu daripada pengguna sama ada lebuh raya benar-benar memberi manfaat kepada pengguna dan setiap kesesakan.

“Ia juga perlu melihat kesan sosial daripada suasana tol, penilaian sama perlu dilakukan untuk memastikan ia memberi kesan kepada kawasan terlibat,” katanya.

Bagaimanapun beliau memberi jaminan bahawa Kerajaan Negeri Selangor pernah mematuhi ketiga-tiga syarat tersebut ketika membatalkan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex) pada Februari lalu.

“Sebagai wakil rasmi parti dan Ahli Parlimen, saya berkeyakinan bahawa pembinaan lebuhraya hanya diluluskan jika memenuhi tiga syarat itu.

“Pada asas itu juga keputusan kerajaan negeri Selangor yang membatalkan Kidex,” katanya lagi.

37 comments:

  1. Mencipta alsssn dalam alasan....yg psling penting janji PKR tiada tol untuk lebuhraya...skg nk halal kan keadaan cipta syarat dan alasan asalkan boleh halal dn nnok munasabah....org lain x boleh kroni dan kawan boleh asalkan alasan dicipta..ini lah perangai yg jadi ikutan macai aljubooori.....ini lah perangai aljuboori asal kroni srmua asalkan alasan dicipta kemudian sedangjan janji PRU tiada tol untuk lebuhraya sekiranya pakatan mrmerintah...jubo....jubo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjemahan Akhbar Cina : DAP Akan Buang Kakitangan Kerajaan Jika Berkuasa

      .Entri kali ini khas untuk kakitangan Kerajaan yang masih tidak bersyukur Dan mahu bersama2 GHB yg menjadi hamba kepada DAP

      Jika mereka merasakan GHB dan DAP dapat membela nasib mereka, ternyata mereka silap. Belum berkuasa, DAP telah berani mengisytiharkan untuk mengecilkan saiz jabatan Kerajaan. Ini bermakna, makin ramai yang bekerja dengan Kerajaan akan hilang pekerjaan.


      Sinchew Daily News m/s 9
      1 November 2011 (Selasa)


      Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
      Setiap Tahun Akan Dikurangkan Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

      ‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

      31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

      Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

      “Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

      Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

      Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji

      Delete
    2. entah ler...
      menteri yg byk sgt....
      yg best, gaji ahli parlimen dinaikkan, relek ja semua...
      nurse keja mcm ni mati. ..
      efisyen bermula daripada anda...

      Delete
    3. Copy paste tak g solat

      Delete
    4. Tak nak highway ikutlah jln lama.
      Tak sapa marah.

      Delete
    5. Bila highway siap besok, kita pakat semua naik moto jgn naik keta. Bior padan muka azmin.

      Delete
  2. TSKi dikhianati oleh gang Kajang Move. PAS dipecahkan oleh gang Kajang Move . Pengkhianat buat parti baru.

    INI adalah agenda DAP yg racist. DAP adalah empunya permainan

    Yg Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Racist Kpd Kaum India

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. DAP Halang Pembinaan Masjid
      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

      Delete
    3. Lagi contoh DAP racist!!!!!!!!!!!!!!! anti Islam di bawah ini.

      DAPigs MEROYAN, KHUTBAH SERU UMAT ISLAM BERSATU!!!

      Asal dengar je seruan yang menyeru supaya supaya seluruh Umat Islam bersatu, mula la puak - puak DAPigs ni jadi Gila Meroyan tak tentu arah. Macam Setan panas punggung pulak dah gayanya.

      Tapi yang lebih memalukan ialah apabila yang meroyan tu sendiri mendabik dada mendakwa dia seorang Muslim. Pun dia masih tak faham lagi intipati khutbah yang disampaikan?

      Kalau tengok gaya, macam bijak sangat. Tapi, kenapa bila orang nyatakan Kebenaran bahawa umat Islam di Malaysia ni berpecah akibat ketaksuban terhadap parti Politik dia nak meroyan pulak?

      Antara intipati khutbah yang disampaikan baru - baru ini menyentuh mengenai perpecahan yang berlaku dikalangan umat Islam di Malaysia ni adalah disebabkan ketaksuban terhadap parti Politik.
      "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."
      Kalau kita tengok dari satu sudut yang dinyatakan, memang betul pun apa yang disampaikan dalam khutbah tersebut. Perkara tu memang sudah dibuktikan secara terang - terangan.

      Jadi, kenapa pulak Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan seorang Muslim tu nak menidakkan Kebenaran yang disampaikan melalui khutbah tersebut? Kenapa dia sorang je yang meroyan?

      Kan nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu memang pantang mendengar seruan yang menyeru ke arah Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Maka sebab itu lah dia bantah.

      Mungkin Pengerusi DAPigs Pahang tu lebih suka melihat umat Islam di Malaysia ni berpecah-belah supaya senang untuk mereka terus mengelirukan rakyat dengan agenda subversif mereka. Makak sebab itulah dia pun hilang akal terhadap khutbah tersebut!!!

      Delete
    4. Musuh ketat Islam adalah DAP dan PAN Imayam berdasarkan kenyataan racist DAP yg disokong dgn bangga oleh PAN Imayam

      Viralkan

      Satu sokongan Kpd PAN Imayam adalah satu sokongan Kpd DAP yg anti Islam

      Delete
    5. Hospital harga 8 bilion lebih kat msia.
      Teka kat mana?

      Delete
  3. PAN DAN PKR PARTI PRLBAGAI KAUM...KEDUA DUA PARTI BERSAING MENCARI PENGARUH. ...DAH PASTI DAP DOKONG PAN....PKR TUNGGU MASA UTK HANCUR LEBUR....DAP DAH LAMA NAK BUNUH PKR ....TAK KAN 1 KIMPULAN ADA 2 PARTI PELBAGAI KAUM....TAK LOGIK....SELAMAT TINGGAL PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Nilai rm turun, rakyat huntong", cai kata

      Delete
    2. KALAU KO JUMPA AZMIN ATAU MPKJ PUNYA ORANG, KO TOLONG BAGITAU KAT DIA:

      Tu ha, kalu ko jln dari bulatan persiaran bangi nak ke PKNS, ko cuba jeling2 tepi jalan. Banyak betol gerai2 jual derian, lemang, buah, nangka, mcm2 la. Dah jadi mcm jalan bapak diaorang. Pacak tepi jln sehala, lepas tu jual barang.

      Yg kita pelik tu, pkns ke, mpkj ker, azmin ker....semua buat dekkk.. buta ker buat2 buta tak tau la. Tapi gerai2 pacak tu dah bertaun2 kat situ. Mustahil azmin & mpkj tak nampak. Atau buat2 tak nampak. Atau poket dah penuh? Haram woii rasuah.

      Kalu jumpa azmin atau mpkj tolong bagitau ye....bagitau jgn ambik duit kopi.

      Delete
  4. Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko

      Delete
    2. Tgk geran. Klu ada nama bapak ko, sila bawak mahkamah & saman guan eng.

      Delete
    3. Sejak azmin jadi mb selangor, pencemaran sungai langat makin menjadi2. Sungai keruh mcm nescafe tarik. Org buang sampah terus campak dlm sungai. Kayu kontrak, kerusi meja, bangkai, plastik sampah, botol dll makin byk. Air sg makin busuk. Mpkj buta tak nampak. Azmin sibuk jaga exco pas tapi tak nak jaga sungai langat. Macam cibai sbb ikan patin sg langat makin tercemar. Cibai betol la

      Delete
  5. TSKI difitnah oleh DAPIGS Dan disokong oleh pengkhianat Saari Sungib Dan HAsnul la ni Dlm PAN..

    Adalah kamu semua redha sorang lagi kena fitnah.

    PAN adalah versi Khawarij modern.yg bersengkokol dgn DAP racist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko

      Delete
    2. Banyak pakai duit rakyat maknanya rajin buat kerja!

      Delete
    3. Siapakah datok di kelantan sudah sapu duit balak??? Boleh kita hudud tangan dia?

      Delete
  6. Azmin pun bukan kecik anak. Silap2 Zizah kena pecat...kih...kih...kih.

    PKR ni parti based melayu tapi tak rasa nak sangat dengan undi melayu. Ni yang Rafixi/Pudin dok berjuang tu. Matlamat hanya menang pilihanraya. Lepas itu nak jadi apa lantak la atau pun serah semua nya pada Dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko

      Delete
    2. Tak nak bayar tol, sila naik beskal

      Delete
  7. Pas akan terus jadi pembangkang.
    Bodonya...

    ReplyDelete
  8. Lebuhraya semenanjung rega tol naik.
    Lebuhraya pan borneo tak payah tol.
    Bodonya orang sini kena kelentong

    ReplyDelete
  9. Bajet dia
    Untuk dia
    Untungkan dia

    ReplyDelete
  10. Kakitgn selangor untung giler.
    Raya puasa dpt 1 bulan gaji.
    Akhir tahun 1 bulan gaji lagi.

    Kelantan ado?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung banyak jual babi, boleh laa ng bonus

      Delete
    2. Ko org kelantan tak jeles ke?

      Delete
  11. AZMIN & MPKJ MAKIN MEMBUTA:

    Jika lalu seksyen 4 bandar baru bangi dari jln reko lepas jambatan dekat kuil hindu, cuba pandang kiri kat tepi jalan bawah pokok. Apa anda nampak?

    Sebuah lori dgn kira-kira 20 meja di dirikan tepi jln lebih kurang 10 kaki dr jalan sehala. Jual cendol, rojak, laksa. Dah jadi mcm gerai tetap sepenuh masa. Kereta parking tepi jln & bahayakan pengguna jln lain.

    Dengar cerita pemilik ada kait dgn org mpkj. Sedara ker atau hulur ker.....kurang pasti. Mpkj buat dekkk walaupun kedai tu dah tahun2 duduk tepi jalan situ. Azmin tak nampak kot sbb tak gi bangi. Mungkin dia dan mpkj buat2 buta tak nampak.

    Jln tu nak lebarkan tapi penjual buat dekkk tak nak pindah. Tak salah kot. Esok aku pun nak bukak kedai lori kat tempat tu la. Bukan mpkj dan azmin nampak pun, sbb diaorg dah buta kot

    ReplyDelete
  12. Ado tapi kakitgn tak do...lopeh ceramah buko tin milo...
    Semiggu 2- 3 kali buat ceramah...kayo den... ekau ado?

    ReplyDelete
  13. Aku rasa jln2 kampong & kat taman2 di selangor ni makin azab la sejak mamat ni jadi mb. Masa kir toyo ngan sigagap tu jadi mb tak la terok sgt sampai mcm nih

    ReplyDelete