KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 7 October 2015

SEORANG GADIS BELASAN TAHUN PAKSA IBUNYA MELUTUT MOHON MAAF KERANA TIDAK MAMPU BELIKAN iPHONE UNTUK DIRINYA.



Wanita ini merupakan orang kurang upaya, tetapi baginya tiada apa yang mustahil asalkan anaknya ada bersamanya. Dia akan bagi apa sahaja yang anaknya inginkan selagi mampu.

Tanpa ibu bapa, kita bukanlah sesiapa dan kita tak akan ada pun di dunia ini. Mereka yang melahirkan kita dan membesarkan kita menjadi siapa kita pada hari ini.

Walaupun kita sudah berkahwin mereka masih sedia membantu dan melindungi kita. Apa yang mereka mahukan sebagai ganjaran? Tak ada apa selain disayangi dan dihormati.

Walau pun ibu bapa menyayangi kita lebih dari apa pun di dunia ini, mereka tidak mampu beri kita segalanya. Wanita ini tidak mampu untuk membelikan anaknya iPhone dan apa yang anaknya lakukan adalah membiarkan ibunya melutut meminta maaf.

Anaknya yang baru berusia 15 tahun ini nampaknya tidak sedikit pun berasa bersalah apabila diperhatikan oleh orang ramai malah terus memarahi dan menengking ibunya. Wanita ini menangis namun anaknya tidak berganjak sedikit pun.

Gadis ini sepatutnya membantu ibunya bangun tetapi dibiarkan ibunya dalam keadaan yang memalukan. Hanya kerana iPhone sanggup memperlakukan ibunya begitu.

27 comments:

  1. Betoi ke itu kes nye omakkau main serkap jarang je.ntah2 kes lain...Omakkau pun oku jugak kurang upaya dari segi menilai mana baik buruk...Amanah DAP laju je kutuk,bila kena Najib ngan Hadi senyap menikus.kahkahkahkah.. Bido punya omakkau balaci UG.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg terlebih bodoh. Ini blog omakkau punya. Suka hati dialah nak puji sapa, nak bias pd pihak mana.
      Yg kau bising mcm anjing gila apa pasal?

      Kau bukan setakat mcm anjing gila, tapi anjing gila yg gila babi.

      Delete
    2. 16:48 BODO BANGANG.KAHKAHKAH

      Delete
    3. 16.48 adalh omak sendri yg jwb.

      adapun pun budak itu mungkin adalah suku sakat hj hadi adanya

      perangai keras kepala..ego..tkpeduli ap org kata..terhadap ibu sendiri.

      seolah dijebonknnya ibunya itu

      hudud xbuat jg

      Delete
    4. 18:13 pondan tua jobless, homeless & useless.

      Delete
    5. 16:40 engko banyak makan tahi,sebabtu otak jadi bodoh dan bengang.

      Delete
    6. 16.40 dia punya blok dia punya suka le kau buat la blog sendiri kalau kau tu tersangat la bagus. bodoh....


      Delete
    7. Omak kau dah menjawab hahaha. Marah betul omak kau gigi mancung ni. Omak kau OKU gak ke hahahahaha lawak

      Delete
    8. Assalam.....si ibu tidak sepatutnya ikut kehendak si anak.....inilah akibat terlalu memanjakan anak.....anak ini terlalu mentah utk berfikir panjang.....sayangkan anak berpada2 lah wahai si ibu.....

      Delete
  2. Omak kau pun dah join pas.. Fitnah memanjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plak kau sebenarnya gila talak..tu yg meraban tak tentu hujung pangkal

      Delete
    2. 17:17 Mabuk ketum ke.kahkahkah

      Delete
    3. jangan marah omakkau...
      kau pun menumpang di rumah dia nii..
      atau kau pegi main jauh2 suyooooh..
      ingat tu.. ni abang sayang omakkau..

      Delete
  3. Salam sehati serasuah ,

    sewaktu zaman komunis dulu Russia dan China pernah difitnah US sebagai negara miskin digambarkan rakyatnya merempat seperti yang mereka gambarkan korea utara sekarang.

    namun rusia mengalahkan us apabila berjaya menghantar satelit pertama, sputnik ke angkasa lepas dan manusia pertama mengorbit bumi sehingga memaksa us melakonkan adegan angkasawan mereka mendarat di bulan untuk menutup malu. Itu teknologi angkasa belum lagi kejuruteraan mereka hingga tank T-34 dicopy German menjadi panzer. Mengambil contoh Russia tersebut.

    Jika degree berasaskan kepandaian 25 tahun lalu negara sudah maju. Bayangkan hanya skorer yang dibenarkan ambil kos engine, medic, law, science dan berkaitan pasti kita sudah merasa hasil kepandaian mereka sekarang. Tetapi mengapa semua itu tidak berlaku? Kerana sistem pendidikan Malaysia dicipta berdasarkan kepandaian guru gurunya akibat guru sekadar SPM 3A maka PPSMI tidak dapat dilaksanakan. Kedua kerana kuota kaum tidak masuk akal Melayu & bumiputera sabah Sarawak sahaja pandai kaum lain tidak. Bumiputera dapat 3A masuk IPT, kaum lain 10A baru layak. Ke3 dasar kerajaan zalim BN yang tidak mahu mengikut konsep adil- meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:17 Banyakkanlah makan tahi dan pil kuda ,otak akan jadi miring dan bebal.

      Delete
  4. En KEDEPAN, masa revolusi perusahaan di Eropah, nenek kau masih bercawat tinggal atas pokok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek melayu kot msh pki cawat. Bangsa lain sibuk revolusi sana sini.

      Delete
    2. Tak pasti pulak nenek kau tu bangsa apa. Pendatang haram kot.

      Delete
    3. Pendatang pun pendatanglah janji x pki cawat ddk atas pokok.

      Delete
  5. Kedepan omakkau kelancau je yg dia tau.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. HNYA KERANA NAK JILAT GHANIMAH IPHONE... BUDAK ITU SANGGUP MENCERCA SEDARANYA SENDIRI DGN JEBON DLL.

    WALHAL IBUNYALAH YG MEMBESARKNNYA HINGGA MERAIH KEKUATAN BERSAMA PR.

    TP DIA XPEDULI SEMUA ITU. IBUNYA PULAK DITUDUH PENGKHIANAT... WALHAL DIALAH PENGKHIANAT

    SIFAT DEGIL KERAS HATI BUDAK TU SEMUA ORG DAH TAU. JGN HARAP ORGRMAI NK SOKONG BUDAK TU LAGI PD PRU AKAN DTG

    BUDAK TU ASAL MARANG.... HUDUD XBUAT2 JUGA... IPHONE JG YG DIGILAKANNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmana org gila ni boleh terlepas dar ward psikik.

      Delete
  7. Gambar simbolik tu.. Yg melutut tu PAS yg bdiri tu Pakatan.. Mesej: PAS GILA TALAK..kesian

    ReplyDelete
  8. LBH BAIK GILA PHONE DR GILA TALAK.. GUMBIRA GUMBIRA...

    ReplyDelete
  9. juaaalllllll juaallllll.....pil kudaaaaaa...pil kudaaaaa.....

    ReplyDelete
  10. Satu gila talak

    Satu gila melalak

    Berkat doa KO oleh adik nik aziz.

    ReplyDelete
  11. Geng Sabu dah buta dan tuli serta pekak badak..
    walau Eng Guan bagi umpan perut babi.. tetep geng sabu sambar macam tak ada makanan sebulan...
    alhirnya melayu menang sorak.. P
    pinang jadi.cina.babi punya...

    ReplyDelete