KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 22 October 2015

JANJI PAKATAN HARAPAN HAPUSKAN TOL JIKA MENANG PRU KE-14 ADALAH LANGKAH POPULIS YANG TIDAK REALISTIK DAN ADIL.



Pengumuman Pakatan Harapan (PH) yang mahu menghapuskan tol Lebuhraya Utara Selatan dan Jambatan Pertama Pulau Pinang sekiranya memerintah negara adalah langkah populis semata-mata yang hanya mahu menjanjikan ‘bulan bintang’ kepada rakyat.

Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata hasrat yang diumumkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng itu bukan sahaja populis malah ia juga tidak realistik apabila mencadangkan sumber alternatif untuk membiayai penyelenggaraan lebuhraya itu datang dari cukai jalan.

Tegas Zuhdi, cadangan itu disifatkan sebagai populis adalah kerana kerajaan Pulau Pinang sehingga hari ini tidak mampu untuk menghapuskan tol atau mengurangkan kadar tol yang ada di negeri tersebut.

“Walaupun PH boleh memberi alasan kerajaan negeri Pulau Pinang tidak mempunyai bidang kuasa terhadap konsesi lebuhraya, jika mereka benar-benar ingin meringankan beban rakyat Pulau Pinang banyak ikhtiar yang boleh diambil.

“Sebagai contoh mengeluarkan sejumlah peruntukkan tertentu dalam bajet tahunan untuk membantu rakyat Pulau Pinang yang terpaksa membayar tol setiap hari untuk pergi bekerja.

“Cadangan supaya sumber alternatif untuk menyelenggara lebuh raya diambil dari cukai jalan bukan sahaja tidak realistik, tetapi juga tidak adil kepada rakyat khususnya golongan bawahan yang tidak atau jarang menggunakan lebuhraya,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Tambah Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat itu lagi, terdapat tiga negeri di Malaysia iaitu Kelantan, Sabah dan Sarawak yang tidak mempunyai lebuh raya tetapi mereka perlu membayar cukai jalan yang kemudiannya digunakan untuk menyelenggara lebuhraya.

Jelasnya, dengan kos penyelenggaraan lebuhraya yang tinggi, sekiranya hasil daripada cukai jalan tidak mencukupi adakah ia bermaksud kadar cukai jalan nanti perlu dinaikkan.

Ujarnya, selain daripada itu, lebuhraya-lebuhraya di Malaysia semakin kerap digunakan oleh warga asing yang membawa kenderaan peribadi mereka memasuki negara ini.

“Sekiranya langkah dilakukan PH kelak, adakah ia bermaksud warga asing boleh menggunakan kemudahan kelas pertama negara ini dengan percuma sedangkan rakyat bawahan yang tidak pernah menggunakan kemudahan ini terpaksa membiayai penyelenggaraannya melalui cukai jalan yang dikenakan ke atas mereka.

“PPP melihat hasrat ini bukan langkah yang terbaik kerana bukan sahaja tidak adil kepada pembayar cukai jalan yang tidak menggunakannya malah akan menyebabkan pekerja-pekerja berkaitan lebuhraya boleh diberhentikan kerja secara beramai-ramai.

“Pendekatan Pas dalam isu kutipan tol ini bukan dibuat secara semborono, sebaliknya kita akan berunding dengan rakyat akar umbi melalui platform Kongres Rakyat agar penyelesaian menang-menang dapat dicapai,” tegasnya.

20 comments:

  1. populis konon....
    hudud bila nak bentang?
    ling liong sik bila nak saman?
    omak atau walaun atau macai sila jawab.
    pas parti hanjing
    dap parti babi
    pkr parti jubo
    pan parti kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHLI PAS DISAMAN PENGKHIANAT!!!

      Wah!!! Selepas dia mengkhianati parti, nampak gayanya Ahli Parlimen Kuala Krai ni semakin biadap dan enggan menerima teguran dari kalangan pengundi - pengundi dikawasan dia sendiri.

      Dengar katanya, Si Hatta Ramli tu telah memfailkan saman terhadap salah seorang pengundi dikawasan Parlimen dia berhubung satu kenyataan yang dibuat melalui laman media sosial baru - baru ini.

      Walaubagaimana pun, Ahli PAS yang telah disaman oleh Si Hatta Ramli tu kelihatan tidak gentar dengan tindakan yang dilakukan oleh bekas pemimpin PAS itu, sebaliknya mengalu - alukan tindakan tersebut.
      Kuala Krai - “Jumpa di mahkamah,” itu respons ahli Pas yang disaman bekas Ahli Parlimen Pas Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli Md Ramli berhubung kenyataan dikeluarkannya di laman sosial, Facebook, 11 September lalu.

      Ali Omar, 28, berkata, dia tidak akan menarik balik kenyataannya itu yang didakwa pemimpin terbabit sebagai fitnah dan tidak akan membuat kenyataan maaf secara terbuka.

      Ali menerima saman kelmarin daripada Mohd Hatta (kini menyertai Parti Amanah Negara) menuntut permohonan maaf, penarikan balik tuduhan dan bayaran ganti rugi berjumlah RM3 juta.

      Ali berkata, sebagai penyokong dan pengundi dia berhak meluahkan rasa tidak puas hati terhadap bekas pemimpin Pas itu.

      Tindakan diambilnya sebagai mewakili seluruh pengundi dan penyokong Pas Kuala Krai yang telah berjuang menyokong Mohd Hatta sepanjang dua penggal menjadi wakil rakyat.
      “Saya bukan saja berjuang berkempen dengan tenaga semata-mata, tapi turut mengeluarkan wang ringgit untuk membantu beliau ketika pilihan raya.

      “Saya kecewa dan mahu beliau meletak jawatan untuk lihat sejauh mana sokongan pengundi pada beliau sekarang,” katanya pada sidang media di kediaman bapanya di Taman Krai, semalam. - seterusnya...
      Nah! Nampak sangat la pemimpin - pemimpin dikalangan Pengkhianat tu sekarang ni dah pandai menyerap perangai Haramjadah yang selama ini menjadi kebiasaan puak - puak DAPigs tu.

      Sekarang puak - puak Pengkhianat tu dah pandai nak sekat Kebebasan Hak Bersuara yang selama ini menjadi dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak tu. Baru orang tegur sikit dah nak ambik tindakan. Kalau tak boleh ditegur, jangan jadi pemimpin. Pegi duduk dalam gua lagi baik!!!

      Delete
    2. DAP Halang Pembinaan Masjid
      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    3. hudud ni serampang 3 mata:
      1. meningkat syiar islam di kelantan sebagai contoh
      2. memerangkap umno yg selalu dok laung mereka ni lebih islamik
      3. menjernihkan pas dari anasir2 kurang sihat

      (1) belum berjaya krn ada plak kes mahkamah...so kene tggu habis kes baru boleh bwk semula ke parlimen

      (2) pun belum berjaya krn umno pun gelak tgk dap, pkr dan sedikit dalam pas sendiri pun xnk hudud pada waktu itu

      (3) almost 99% berjaya krn masih ada lagi beberapa kerat yg tau dan faham erti baiah atau masih dibiarkan utk jadi sleeping agent

      selebih terpulangla pada hidayah masing2....

      Delete
  2. TAKTIK GANTUNG KIT SIANG HANYA SEBAB NAK ALIH ISU!!!

    Ya!!! Memang ianya tidak dapat dinafikan jika perkara itu dilihat dari satu sudut. Memang nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haprak tu cuba nak alih isu yang dah kantoi sebelum ini.

    Semalam dalam sidang Parlimen, kecoh dikalangan puak - puak DAPigs tu bangkit mempertikaikan 'Notis Pemberitahuan' mengenai Usul untuk menggantung Kit Siang tu diedarkan.

    Walhal isu tu kecik je sebenarnya. Takde la sebesar isu Usul Undi Tidak Percaya yang nak dibuat terhadap Perdana Menteri tu. Kenapa tiba - tiba diorang nak lupakan pasa usul tu pulak?

    Sebelum ini, bukan main berdegar - degar lagi puak - puak Pakatan Haprak Baru tu berjanji nak bawak usul tersebut didalam sidang Parlimen kali ini sewaktu Perhimpunan BERSHIT diadakan.

    Tapi, bila dah dekat dengan tarikh persidangan, takde sorang pun wakil dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu yang berani bawak usul tersebut ke Parlimen sehingga seorang Ahli Parlimen PKR bertindak sedemikian.

    Itu pun perkara tersebut tidak disenangi oleh puak - puak DAPigs yang anggap Ahli Parlimen PKR tu telah membelakangi mereka selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan dan tidak dibawa berbincang.

    Sekarang, bukan main lagi puak - puak DAPigs tu menyalak suruh Si Ketua Pembangkang sendiri yang bawak usul tersebut dan bukannya seorang Ahli Parlimen PKR biasa yang membawanya.

    Sedangkan, puak - puak DAPigs tu hanya setakat nak 'cover' kemaluan mereka kerana didakwa takut nak bawak usul tersebut dikalangan penyokong - penyokong parti mereka sendiri.

    Memandangkan usul Undi Tidak Percaya itu tidak dibawa oleh mana - mana pihak, baik dari kalangan DAPigs, PKR mahupun Si Ketua Pembangkang tu sendiri, maka terpaksa la diorang alih isu.

    Maka tak heran la kalau dikalangan puak - puak DAPigs tu habis semua benda diorang nak jadikan sebagai modal Politik. Semuanya hanya semata - mata nak tutup kemaluan mereka yang GAGAL membawa Usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri tu dalam sidang Parlimen kali ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUDUH PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN PUAKA TERBONGKAR!!!

      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

      (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

      Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

      Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
  3. Ni macai2 umno cuba korang tulis komen pendek2 sikit senang nak baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa plak tuduh kami ameno. Asalkan tak suka PAN Imayam Kuali Maruku dituduh Ameno. Jgn tuduh orang tak suka PAN ameno tak baik. Satu lagi jangan hina kami dgn tuduh kami ahli PAN. Hina sangat tuuuuuuuuuu.

      Nah Copy Paste

      Khalid Samad DiMickey Mouse kan

      Tindakan Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah), Khalid Abd. Samad meletakkan syarat tertentu terhadap PAS untuk menyertai Pakatan Harapan ditempelak oleh Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan.

      Takiyuddin yang juga Setiausaha Agung PAS berkata Khalid sepatutnya berjawatan lebih besar dalam Pakatan Harapan untuk meletak sesuatu syarat kepada parti lain.

      “Untuk dia letak syarat begitu ‘jujur dan berdisiplin’, dia perlu jadi ‘seseoranglah’ yang (berpangkat) dalam Pakatan Harapan.

      “Bagi kita Pakatan Harapan, PAS tidak ada apa-apa hubungan. Kami tidak ada apa-apa hutang. Kami tidak ada apa-apa perkara dengan Pakatan Harapan walaupun PKR bersama Pakatan Harapan tetapi hubungan PAS hanya dengan PKR,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

      Kelmarin, Khalid dilaporkan Antarapos telah meletakkan syarat supaya parti lain (termasuk PAS) lebih ‘berdisiplin dan jujur’ untuk menyertai Pakatan Harapan.

      “Amanah mengalu-alukan pendirian PKR untuk memantapkan Pakatan Harapan dan bersetuju untuk membuka keahlian Pakatan Harapan kepada semua yang berminat untuk menyertainya.

      “Namun disiplin dan kejujuran dalam berpakat perlu ditekankan supaya pihak lawan tidak akan berjaya melaga-lagakan anggota Pakatan Harapan sepertimana mereka telah berjaya terhadap Pakatan Rakyat.

      “Setiap anggota Pakatan Harapan hendaklah komited kepada Pakatan Harapan dan jelas berhubung siapa kawan dan siapa lawan,” katanya.

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas cadangan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali yang mengesyorkan agar keanggotaan Pakatan Harapan dibuka kepada PAS, Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan parti-parti lain di Sabah dan Sarawak.

      “Ke arah ini (parti) Amanah mengesyorkan supaya segera dibentuk Sekretariat dan Majlis Presiden Pakatan Harapan supaya persoalan dasar bersama dan kaedah pengurusan perbezaan pandangan dapat ditetapkan untuk dipersetujui dan didukungi bersama.

      “Amalan bermusyawwarah demi mencapai kata sepakat dalam menangani semua persoalan tetap merupakan dasar yang perlu diamalkan,”kata Khalid lagi.

      Susulan kenyataan itu, Takiyuddin membayangkan Khalid mungkin terlalu ghairah dalam memberi kenyataan dan dilihat terkedepan mendahului Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

      “Tak apalah. Mungkin dia isytihar diri dia sebagai Presiden Pakatan Harapan, anda tanya dia lah.

      “Saya tidak tahu apa jawatan dia dalam Pakatan Harapan ini, boleh jadi presiden ke?” tempelak Takiyuddin.

      Sementara itu, Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata partinya sudah serik dengan permainan politik DAP dan sekali lagi menegaskan bahawa PAS tidak akan menyertai Pakatan Harapan walaupun PKR masih mengharapkan parti Islam itu akan menyertai Pakatan Harapan.

      “Bagi PAS dengan DAP ini (sudah dua tiga kali) terkena.

      “Dulu DAP tarik diri daripada Barisan Alternatif (BA), kemudian DAP ‘serang’ PAS selepas muktamar dan selepas dengan muktamar ini, kita tidak mungkin buat kerjasama dari segi politik,”katanya dilapor Antarapos.

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali yang masih mengharapkan PAS menyertai pakatan pembangkang baharu itu.

      Delete
  4. Sampai Bila DAP boleh Bergantung Harap Dengan PAN..tat Mat Sabu ?



    Apa pun tindakan GHB selepas ini, mungkin mereka dah dapat isyarat awal bahawa aura mereka semasa berada dalam PAS dan selepas keluar PAS berbeza . Mungkin aura mereka bersinar semasa dalam PAS , tapi aura itu makin suram selepas ambik keputusan untuk jadi macai DAP . Buktinya tengok saja masa perhimpunan BERSIH 4.0 baru-baru ni . Kalau dulu Mat Sabu boleh dikatakan jadi anchor pendemo2 bangsa Melayu berarak ke Dataran Merdeka ? Baru-baru ini apa hasilnya ?? Sampah saja ...

    Nampaknya Parti Amanah Negara (PAN) pimpinan Mat Sabu takkan kekal lama , kita dapat agak parti itu sekarang bergerak dengan support DAP . Tapi sampai bila DAP nak support ? PAN dipergunakan DAP untuk raih sokongan orang-orang Melayu , tapi kalau orang-orang Melayu dah tunjuk muka menyampah dengan PAN ... sampai bila lagi DAP nak mengharapkan PAN ? tat ...

    ReplyDelete
  5. kesian parti pan$%#...mcm2 jalan dibuat tuk bina kredibiliti parti mereka...tapi satu persatu dimusnahkan usaha2 mereka...

    1) nak potray konon mereka inclusive...kantoi guna muka org tanpa izin
    2) nak potray konon mereka creative...kantoi guna logo stesen tv
    3) nak potray mereka amat islamic...kantoi selfie dgn amoi
    4) nak potray mereka dpt sokongan ulamak sedunia...kantoi haram dgn qordowi
    5) nak potray mereka ni amanah...awal2 dah kantoi
    6) nak potray mereka disenangi melayu...kantoi ahli x mari2
    7) nak potray mereka anti bn...kantoi nk lwn 3 penjuru
    8) nak potray mereka profesional...nak tubuh parti pun asyik kantoi
    9) nak potray mereka bkn balaci dap...kantoi lks yg tlg merancang kerusi

    ReplyDelete
  6. bawakan apa sahaja kepada golongan yg jahil lagi menyombong diri itu ... terutama khabar yg membuai kehendak dan nafsu mereka ... lalu kamu akan dapati mereka akan menurut kepadamu laksana ikutnya biri2 yg diternak oleh sang serigala (seburuk2 sifat pengembala) ... kemudian tatkala berkelahinya si pengembala sesama mereka ... akan dibuka pekung diantara mereka ... sesungguhnya tidak pernah terlintas dibenak sekalian manusia yg jahil dan sombong itu betapa kawanan serigala itu akan saling berkelahi .. bukankah sebelum itu mereka saling berbalas kata2 pujian dan gelaran yg sangat indah ... saling bermanis muka sambil bersalaman dan berpelukan ? (hatta kuasa pemutus dari kalangan serigala itupun tidak lagi menjadi asas yg paling utama didlm "tahaluf" fesyen baru yg mereka ciptakan) bukankah kawanan serigala ini tidak rasist , tidak bersifat extremis agama , tidak rasuah , sangat profesional , berilmu dll ? ...maka tidak hairanlah inilah kawanan serigala yg akan menyelamatkan seluruh ternakkannya dari kezaliman dan dijayakan segala kehendakkan dan nafsu si biri2 (laksana hidup di dlm syurga) .... kemudian seekor demi seekor serigala yg terbuang dan dibuang kembali mengigit kawanan serigala yg masih selamat (secara tiba2 sifat2 buruk serigala2 itu tidak lagi menjadi rahsia) .... maka seluruh ternakannya mulai ikut berkelahi sesama mereka (ada kandang yg semakin condong , ada kandang yg semakin kukuh hatta hasil dari perkelahian yg sangat hebat itu terbinanya kandang yg baharu) .... lalu akibat terlalu sibuk dengan perkelahian yg sangat dahsyat ... si biri2 itu lupa pada segala khabar dan janji yg mengikat tengkuknya (dimana tali2 janji itu dipegang oleh kawanan serigala) .. frasa "manifesto bukan janji" yg pernah dilafaz oleh seekor serigala menjadi ubat penenang kepada si biri2 .... kini kawanan serigala yg masih gagah dan kuat membawakan lagi khabar yg sangat mendebarkan nafsu .." kami akan menghapuskan tol , kami akan menghapuskan GST .. kami akan memberikan pendidikan percuma , kami akan.... kami akan .... kami akan ..." ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nuar x fasik krn kata inilah last pru?
      mat sabu and the geng x fasik krn janji xnk bwk lari kerusi?
      lks x fasik krn kata dia x anti islam pun?

      sanggup hilang jawatan dgn berbaiah agak2 mana lbh berat?
      sanggup hilang x semestinya bermaksud nak berhenti...
      tapi baiah...mmg janji nk kosongkan kerusi seblm cabut lari

      get ur fact straight...jgn nk putar2 buat fitnah...bila kata kaki fitnah tau plak marah....adehhh

      Delete
  7. Puak ni boleh janji sajalah sbb depa tau yg depa insyaallah tak akan dpt perintah malaysia.

    ReplyDelete
  8. Yg kat atas ni penyokong parti kuali yg tulis panjang2, mcm ceramah mat sabu. Tak puas hati dituduh pengkhianat, barua, monyet dan blog sendiri tak laku, dtg tunjuk bodoh kat sini.

    Tolol tetap tolol
    Barua tetap barua
    Pengkhianat tetap pengkhianat
    Kuali tetap kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanjing ttp hanjing
      babi tetap babi

      Delete
  9. selama ni DAP kata PAS akan hancur sekiranya melaksanakan Hukum Hudud tapi kenapa yang DAP takut sangat biarlah PAS hancur ... atau apakah DAP sendiri yang takut pada bayang-bayang sendiri ? Amanah pun sama terikut-ikut cara DAP, pada awal tahun 1990an dulu Abang Mat Sabu pernah berceramah di Ipoh sebelum kami sama - sama makan ikan kaloi bakar (dikatakan favourite Abang Mat Sabu) bahawa melaksanakan Hukum Hudud itu WAJIB, dan demi Allah bukan saya seorang saje yang mendengarnya dan seluruh hadirin bertakbir ketika itu (apakah abang Mat Sabu dah lupa ? ) kenapa Bila dah jadi geng DAP Abang Mat Sabu nak Ubah hukum pulak ke ? tak malukan Abang Mat dengan Ikan Kaloi Bakar tu ( Kalau pun Abang Mat tak malu ngan kami ) Abang Mat tak kan lupa Abang Mat ada sebut dalam Ceramah dulu bahawa semasa Allahyarham TG Nik Aziz menjemput Abang Mat ke Kota Bharu untuk mempelawa Abang Mat jadi calon Pilihanraya Abang Mat Kata (saya ulangi ) " MASA TU DUIT DALAM POKET SAYA CUMA ADA TIGA PULUH LAPAN RINGGIT SAJE "

    ReplyDelete
  10. Sblm msk penang pr janji nk hapus tol sg nyior.. la dah 2 penggal.. siap naik lgi... yg hilang kg melayu.. buto r pr n bn.

    ReplyDelete
  11. Klu betul dia org nak hapuskan tol... dah lama dia org buat dah lebih² lagi tol batu 3 shah alam itulah janji Pr sebelum menang di selangor dulu... ckp bolehlah ingat nak bina lebuh raya guna air liur je ke...

    ReplyDelete
  12. Klu dapat d kurangkn pun kira bagus,,ni habok pun tarak,,sembg deras...

    ReplyDelete
  13. Zuhdi ni barua umno

    ReplyDelete