Saturday 17 October 2015

KESIAN SUNGGUH ... PROGRAM IJTIMA' ULAMA' DAN GURU-GURU PONDOK NEGERI KELANTAN BERSAMA PRESIDEN PAS TUAN GURU HJ HADI AWANG MALAM TADI HAMBAR, SURAM, MURAM, SUAM-SUAM KUKU, SUNYI, LENGANG DAN TIADA SAMBUTAN LANGSUNG.



Kalau begini suasana dan sambutan berterusan maka tepat dan cun sungguh ramalan dan kata-kata beberapa pemimpin parti serpihan PAS yang ditubuhkan oleh barisan pemimpin yang tumpas teruk ditolak para perwakilan semasa pemilihan Muktamar ke-61 terus merajuk akibat kecewa sangat dengan menubuhkan Parti Amanah Negara @PAN bahawa sebaik sahaja PAN ditubuhkan PAS akan lumpuh dan ghuyub dari muka bumi hanya menjadi sejarah.

Bukti kukuh padu abadinya ialah program  IJTIMA' ULAMA' & GURU-GURU PONDOK Negeri Kelantan 2015 bersama-sama dengan Dato' Seri Presiden PAS malam tadi di Madrasah Diniyah Bakriah, Pondok Pasir Tumbuh Kelantan langsung tidak mendapat sokongan. Hambar, suram, muram, suam-suam kuku, sunyi, lengang dan tiada sambutan.

Nampaknya terpaksa pujuk rayu para ulamak luar biasa yang ada dalam PAN bagi pemanis sebagai pemikat orang ramai hadir mula secara beramai-ramai ke setiap ceramah PAS selepas ini.

Ketiadaan para pemimpin PAN dalam PAS amat dirasai dan memberi kesan cukup mendalam kepada kekuatan dan lonjakan sokongan kepada PAS.



TUAN GURU DAN ULAMA PONDOK SELURUH KELANTAN IKRAR PERTAHAN PAS DARI MUSUH

KELANTAN, 16hb Oktober 2015 : Perhimpunan seluruh para ulamak dan guru pondok semalam memberikan satu penghormatan yang besar bagi PAS.

Sempena Ijtima‘ Ulama dan Guru-Guru Pondok Negeri Kelantan yang berlangsung semalam menyaksikan kesungguhan ulamak dalam mendokong perjuangan Islam .

Pondok Pasir Tumbuh menjadi saksi tekad dan ikrar mereka untuk memberikan peringatan kepada musuh Islam, sama ada merancang menghancurkan Islam serta memusnahkannya.

Antara intipati ikrar mereka , akan terus istiqamah dalam perjuangan Islam, memberikan wala' kepada pimpinan selagimana dasar serta pegangannya Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW.

Mereka juga berjanji , komited menyokong kepimpinan ulamak menjadi teras utama memimpin gerakan Islam ini. Tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana pihak untuk menghancurkan Islam.

Menghapuskan segala entiti asing, dengan hanya berkiblatkan matlamat memecah belahkan jemaah dan menyuntik fahaman songsang dalam minda aktivis Islam.

Memperanankan institusi pondok dalam melahirkan ilmuwan Islam yang membantu gerakan dakwah serta menyampaikan wajah fikrah Islamiyyah sebenar.

Berikut adalah ikrar penuh ulama-ulama pondok :

IKRAR ULAMA DAN GURU-GURU PONDOK NEGERI KELANTAN 1437H

Sempena Ijtima‘ Ulama dan Guru-Guru Pondok Negeri Kelantan yang berlangsung pada 4 Muharram 1437H bersamaan 16 Oktober, 2015M bertempat di Pondok Pasir Tumbuh Kelantan:

Pertama:

Memberi sokongan dan dukungan padu dengan beristiqamah bersama Jemaah Islam PAS dalam usaha memartabatkan Islam dan syariatnya di negara ini.

Kedua:

Memberikan kesetiaan (wala’) dan ketaatan kepada kepimpinan Jemaah Islam selama mana arahan mereka tidak bercanggah dengan ajaran Al-Qur’an dan Al-Sunnah.

Ketiga:

Tidak akan berkompromi dengan sebarang bentuk usaha sama ada daripada dalam mahupun daripada luar untuk memecahbelahkan kesatuan Jemaah Islam.

Keempat:

Mendukung Kepimpinan Ulama yang sedang mentadbir kerajaan negeri Kelantan dan mempertahannya dari sebarang anasir yang cuba untuk menjatuhkannya.

Kelima:

Bersama kepimpinan kerajaan negeri Kelantan untuk memartabatkan pengajian pondok yang merupakan benteng utama kekuatan Islam di negeri Kelantan.

Keenam:

Bertekad untuk sama-sama berganding bahu untuk memastikan kemenangan Jemaah Islam dalam pilihan raya umum ke 14.

Ketujuh:

Menolak Parti Amanah Negara (PAN) bersama kepimpinannya dan kami menyeru semua mereka untuk kembali bersama PAS.

~BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN~

209 comments:

  1. mesti ada yg kata gambar2 tu palsu. preseden pan apa macam denger kata ada nak singkir si mat tu sebab berpahaman sihar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti 14 tahun lalu, tahun 1999 Pas amat seronok dan haji hadi tak saba-sabar nak duduk atas kerusi MB Trengganu bila Pas telah berjaya meraih 27 kerusi..

      Tapi oleh kerana terlampau seronok sangat pada PRU berikutnya, sokongan kepada Pas merudum dan Haji Hadi pun tertonggeng di Trengganu.

      Walau pun begitu, ceramah Pas tetap pecah panggung. Seperti gambar yang di tepek oleh Omak Kau di atas, itu adalah pemandangan biasa bagi ceramah Pas.

      Hadhirin mencecah puluhan juta yang datang sejak 3/4 hari sebelum ceramah.

      Tapi aneh sungguh, jumlah kerusi tidak juga bertambah walau pun panggung habis pecah rabak akibat terlebih ramai penyokong Pas yang mendengar ceramah.

      Jadi kita tidak hairan langsung dengan jumlah kehadhiran yang ditonjolkan. Mereka akan hadhir bila rakan-rakan mengajak sebagai meraikan sahabat tetapi bila mengundi, minta maaf, tak pangkah Pas.

      Sungguh pun begitu ada juga benda yang berjaya ditambah oleh Pas.

      Yang berjaya ditambah ialah TAMBAH KURANG KERUSI.

      Pas berjaya tambah kerusi pada PRU 2013.....

      TAMBAH KURANG...jadi 21 saja....

      dan tahun 2015 ni.......setelah 16 tahun berlalu..... Pas TAMBAH banyak lagi....

      TAMBAH... TAMBAH KURANG 5 kerusi lagi....tinggal 16 saja....

      TAMBAH KURANG pun kira TAMBAH JUGAK la kan..?...kan..????

      Delete
    2. biaq la pas nak kernasama dengan sapa atas daxar yg disetujui bersama tanpa suruh buang perjuangan islam.hg seronok dgm dap pi la peluk lks lkekbai

      Delete
    3. razak ajak...

      orang cerita pasal Pas bodo...

      kau pulak cerita ajak peluk dap...apa hal ni...mabuk pil kuda ka?

      Delete
    4. PAS MARAH KALU GURU SEKOLAH KEJAAN DATANG PROGRAM NAJIB......TAPI PAS BOLEH PANGGIL GURU PONDOK UTK PROGRAM POLITIK HADI......

      MEMANG MACAM SUNDAL DAH...
      ORG LAIN BUAT, TAK BETOL...
      DIA BUAT, SEMUA BETOL.....

      Delete
    5. Dari segi ranking dunia, ulamak paling banyak memaki hamun pada abad ke-21 ini masih dipegang oleh hadi.

      Delete
    6. Dari sg psikologi, pas memang takut pada PAN sbb Pas akan kehilangan kelantan. Hadi giat ke hulu hilir utk meyakinkan ahli dan mengelak supaya dia tidak disalahkan bila kelantan terlepas dari genggaman pas.

      Hadi sebenarnya sudah tersalah langkah. Tetapi dia tak boleh undur ke belakang demi mempertahankan egonya. Sebenarnya, dia sedang ketakutan kerana menjadi sebab kejatuhan pas pada tahap paling teruk.

      Hadi sedang mempertaruhkan pas dan negeri kelantan kpd pihak musuh sedang pas sendiri dlm keadaan paling lemah dr segi sokongan.

      Delete
    7. bukan mat sabun presiden PAN ka, yg kuat mencarut dan maki orang?

      Delete
    8. Kepohla lu olang...berahim tu sekdr cucu jerla...

      Delete
    9. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    10. 17.30...
      Kerjasama dgn dap haram.
      Duit dap pun najis.
      Tak bole guna utk sekolah agama pas.
      Dosa.

      Delete
    11. TAHNIAH KEPADA PAS YANG MENDAPAT SOKONGAN PADU RAKYAT!

      Akhirnya parti Islam menjadi parti yang lebih kuat dan lebih teguh apabila manusia-manusia kecewa keluar dari parti Islam untuk menubuhkan parti Kuali di bawah bimbingan sifu DAPig yang menentang Hukum Allah.

      Maka kita tidak merasa hairan melihat macai dan balaci sekular (Ejaan: Sek-Ular) menyerang, menghina dan memfitnah parti Islam kerana parti Islam mahu melaksanakan hukum Allah di negara ini.

      Tanpa merasa segan dan silu, macai dan balaci sekular mendedahkan kebangangan mereka yang bertingkat-tingkat apabila mereka mempersoalkan mengapa parti Islam tidak membentangkan Hudud di parlimen! Maka terbuktilah macai dan balaci ini tidak memahami SOP parlimen.

      Keputusan untuk membawa rang undang-undang persendirian itu ke Dewan Rakyat bergantung kepada SPEAKER. Oleh sebab itu parti Islam tidak boleh dipersalahkan jika Hudud tidak dibentangkan di parlimen.

      Nasihat untuk macai dan balaci:
      Bertaubatlah kamu sebelum malaikat maut menziarahi kamu untuk kali terakhir. Sesal semasa Sakaratul Maut tidak berguna ! Bertaubatlah sebelum terlambat ! Sifu-sifu dan tuan guru sekular tidak mampu melepaskan kamu dari kemurkaan Allah bahkan mereka sendiri pun akan menerima balasan yang setimpal dengan keingkaran mereka!

      Delete
    12. salam...Semua guru/tenaga pengajar dan penuntut berumur 16 tahun ke atas diwajib hadir sambut hj Hadi....

      Delete
    13. 1900....
      Pas bukan agama islam
      Jgn kelentong lebih2

      Delete
    14. 1759 typical blogger bangang....xleh nk beza antara parti dan kjaan...tp yg pleik duit dap kau balun jgk

      Delete
    15. Anon 20:43 adalah contoh macai dan balaci sekular yang gagal membezakan Islam dan PAS kerana kejahilan macai dan balaci sekular sendiri.

      Fakta: Islam adalah agama yang diredhai oleh Allah dan PAS adalah satu-satunya parti Islam yang sedang berusaha melaksanakan hukum Allah di negara ini.

      Delete
  2. Nampak Sgt Pas makin Takut dgn pkmbgn AMANAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg takut Pan...harimau jadian. .

      Delete
    2. Takut sampai budak2 pondok tak cukup umur pun nak angkut sekali suruh undi pas. Oiiiii....budak pondok tu tak boleh pangkah kertas undi lagi la oiiiii

      Delete
    3. jadi la tok lebai syok sendiri....umnogok lah yang paling gumbira sbb dah ada pasngok....!!!!!

      Delete
    4. Mcm lah pro-pesonal dlm Pan tu bijak sgt smpi sanggup bertuan presidenkan abg mat yg tak habis belajar tu...hehehe

      Delete
    5. atau PAN yg baru merangkak semakin gentar dengan PAS....HEHEHEHEHEEHE...

      Delete
    6. Pas yang tua renta yangtakut pada budak yang baru merangkah,malunya presiden kau mak kau sama.

      Delete
    7. PAS MENGGUNAKAN BUDAK SEKOLAH UTK MENAIKKAN HADIFROG

      Delete
    8. Oii bangang Pas tak takut la dgn pan aka parti serabut @ amanah yg tak amanah.kalau Pas takut dah lama Pas cabut.

      Delete
    9. OII BANGSAT, AMANAH PUN TAK TAKUT KAT PAS WALAUPUN BARU SEBULAN UMUT. 3 PENJURU TAK LARI, 2 PENJURU TARAK HAL. PAS KOMPOM AKAN LARI DARI KELANTAN.

      JANGAN INGAT AMANAH TAKUT BILA PAS DAH JOIN PERKASA. JANGAN INGAT AMANAH LARI BILA IBRAHIM DAH BERPELUK DENGAN HADI.

      2 PENJURU TARAK LARI. 3 PENJURU TARAK HAL. TENGOK NANTI SAPA LARI

      Delete
    10. hahahaha...PAN tak takut? PRU14 hilang deposit la geng PAN ni....tak kisah la kat mana2 pun bertanding....dpt undi < 50 jer

      Delete
    11. KOMPOM konon...poracitttt..sekolah pun tak habis darjah 6

      Delete
    12. Oiiiii.....Amanah ada sokongan kuat melayu pkr, pan dan umno bawah tun/ muhidin serta semua kaum cina. Pas cuma harapkan melayu pas dan sedikit melayu perkasa (jika ada).

      Dari segi resliti politik, parti yg bergabung akan sentiasa lebih bernasib baik. Malangnya pas undur ke belakang dan lebih bersedia utk kalah demi mempertahankan EGO PEMIMPIN2 ATASAN. Apa pun, pas terpaksa membayar harga yg tinggi apabila kehilangan kelantan serta kekecewaan penyokong pd pru14 nanti.

      Sosok yg wajib dipersalahkan ialah HADI dan 2 penasihat yg bergelar DR.

      Delete
    13. Oiiit, nak berbaik dgn umno dan tun mahadir pulak puak2 PAN ni!!!!...nak panggil apa kat puak tak ada prinsip ni?...nak UG dgn umno ka puak PAN ni...kuang222

      Delete
    14. Amanah ada ke sokongan kuat melayu...mayb melayu2 yg ada olmu ghaib kot...tgk ceramah kosong..tapi switch channel.imayam...fuyooo...baru nampak beribu2 rupanya dtg

      Delete
    15. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    16. 17.31...
      Duit dap tu najis. Tak boleh pakai utk sekolah agama org pas

      Delete
    17. 1756...dap parti dan dap kjaan dua berlainan..samada kau bodoh atau kau jenis suka pertahan dap

      Delete
  3. Ready.. ready..
    Penyokong Parti Kuali Negara bukan boleh tengok gambar2 mcam ni. Nak nak bila Parti PAS dapat smbutan camni. Kang satgi ada la komen2 dri pnyokong Parti Kuali Negara nanti yg x senang duduk.. hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. HA HA HA.......
      SETAKAT GAMBAR HADI DGN BUDAK2 SEKOLAH PONDOK TAK ADA APA NAK HERAN....ANGKUT BUDAK DGN BAS MCM AMNO BUAT MESTI BOLE PENUH CAR PARK. SAPA TAK PERGI KENA HUKUM. TAK PERGI KALU TAK DPT MAKAN MALAM. AKAL BUDAK....KENA UGUT OSTAT SIKIT SUMA KECUT TELO

      Delete
    2. Hehehe...apa kes...Pan siap offer bas free, makan free pun org tak hingin nak pegi dgr ceramah...hehehe..

      Delete
    3. AMANAH TAK OFFER KAT BUDAK SEKOLAH PONDOK SBB BUDAK SEKOLA BLM BOLE PANGKAH UNDI

      Delete
    4. Offer kat org yg layak memangkah pun PAN tak dilayan. Al maklum, kelasi tak berapa kerat, yg ramainya nakhoda.

      Delete
    5. kesian anon 11:15, meroyan bila tgk program PAS dpt sambutan...

      Delete
    6. GAMBAR PEMIMPIN SEDANG MEYAKINKAN AHLI BAHAWA DIA TAK BERSALAH BILA KELANTAN JATUH KPD PARTI LAIN. PEMIMPIN ITU SEDANG MEYAKINKAN AHLI BAHAWA KELANTAN JATUH DISEBABKAN OLEH MAT SABU.

      Delete
    7. Soalan kpd caipas:
      Adakah Kelantan akan terlepas drp pegangan PAS pd PRU14 nanti?

      A. YA
      B. TIDAK
      C. PASTI
      D. IN SHA ALLAH

      Delete
    8. Soalan kpd caipas:
      Siapakah antara tokoh tersebut yg menyebabkan kejatuhan Kelantan kpd UMNO pada PRU14?

      A. HADI AWANG
      B. MAT SABU
      C. NAJIB
      D. OSMAN JAILANI

      Delete
    9. Soalan utk caipas:
      Pada PRU berapakah, Kelantan jatuh semula ke tangan UMNO?

      A. PRU11
      B. PRU12
      C. PRU13
      D. PRU14

      Delete
    10. Soalan utk caipas:
      Negeri berikut ialah negeri yang diperintah oleh Pas tetapi jatuh kepada UMNO pada tahun 2018. Negeri itu ialah......

      A. SELANGOR
      B. PULAU PINANG
      C. KELANTAN
      D. MELAKA

      Delete
    11. Soalan utk caipus:
      Hasil punca pendapatan utama Kelantan pada abad ke-21 sebelum jatuh ke tangan UMNO pada PRU14 ialah....

      A. IKAN BELUKANG
      B. KAYU BALAK
      C. BUAH KUNDUR
      C. EPAL

      Delete
    12. Soalan utk caipus:
      Siapakah ahli PKR perempuan yg mengundi PAS pada tahun 2018?

      A. HANISA OMAK KAU
      B. FARAH DOL
      C. ASMAH ANAK NANGKA
      D. PAS LAN TON

      Delete
    13. Soalan utk caipas:
      Siapakah perdana menteri malaysis yg ke-8?

      A. MOHD HADI AWANG
      B. USOP DOL
      C. MAT KASIM JUSOH
      D. ABU TUI BIN AWANG

      Delete
    14. Soalan utk caipas:
      Pada tahun berapakah pemerintahan Pas Kelantan jatuh kepada UMNO?

      A. 1957
      B. 1932
      C. 1909
      D. 2018

      Delete
    15. Soalan utk caipas:
      Tokoh Umno manakah antara berikut yang kecewa kepada partinya lalu keluar dan menubuhkan parti baru, Pas?

      A. DATUK ASRI
      B. HADI AWANG
      C. HARON TOI
      D. SITI NURHALIJA

      Delete
    16. hahahahah....ni jer la tahap profesional dan progresif caiPAN@CIPAN, standard budak darjah 3...

      Delete
    17. Soalan utk caidap:

      Iman itu...
      A. BOLEH DIJUAL BELI OLEH DAP
      B. RUJUK DULU PADA FATWA DAP
      C. TAAT PADA ARAHAN DAP
      D. SEMUA DIATAS

      Delete
    18. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    19. Jawab aje la soalan tu.
      Jangan byk soal pulak.
      Aku dah jawab.

      Delete
    20. Geran sekolah pondok pas memang patut dihentikan sbb:
      1. Pas tolak dap. Duit dap pun mesti tolak juga. Duit tu najis.
      2. Umno pun tak bg geran sbb sekolah tu ajar budak kecik membenci kerajaan.
      3. Mintak kat pas sbb itu sekulah org pas. Duit tsbung tin milo kan byk. Mana pergi. Beli rover ngan banglo bole takkan bantu sekolah org pas sendiri tak bole?
      4. Bising mintak2 duit. Duit yuran lesap pergi mana?

      Delete
    21. Duit parti dap mmg xnk...pan%$& dan barua jer balun...ino duit kjaan.....duit maipp...itu punxleh nk beza ke...tp jenisapa dap buat maksum...ttp lertahankan apa jua dap buat

      Delete
  4. Replies
    1. PAN kong kek

      Delete
    2. Tuan presideng sondol bur*t mah..simpan bau tak nak basuh...hehehe

      Delete
    3. Anon 10:20 ni spesis apa ni? mencarut jer, contoh akhlak mulia geng PAN

      Delete
    4. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    5. 17.33
      Skola pas geran mintak kat pas la
      Apa mintak kat dap
      Duit dap tu najis la woi

      Delete
    6. Ada jgk jenis sayang dap smpi agama sendiri tertindas

      Delete
  5. Minggu ni Isu APA plak PAS nak U-TURN ek... Kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    2. 17.33
      Duit dap najis.
      Mana bole guna utk sekolah agama pas.
      Kerjasama dgn dap hukum haram. Duit dap pun hukum haram.

      Delete
    3. Umno pun tak nak bantu sekolah pondok pas sbb sekolah pas ajar budak2 menentang kerajaan.

      Delete
  6. Derhaka lg kat pjuangan TG NIK AZIZ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgnaziz amanat supaya jilat dubur lks dan lge,, itu pasal pan buat mcm, kah kah...

      Delete
    2. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    3. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    4. Dap tarik geran sekolah pondok pas.
      Buat apa nak melalak.
      Aku sokong sgt2 sbb sbg ahli pas yg dah tolak dap, kita tak perlu duit dap. Duit dap tu najis.

      Delete
    5. KALAU DAH ANJING, PERANGAI PUN MCM ANJING. KERJASAMA POLITIK DGN DAP TAK NAK. DUIT DAP NAK..

      Delete
  7. PAS KK.. KK TU APA? ....KK TU KLUK KLEK... KWAHKWAHKWAH

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Parti AMANAH.
      PAN tu PANTAT MAK HANG

      Delete
    2. mencarut lagi!!, mulia sungguh perangai...

      Delete
    3. 16.01
      Memang betul.
      Parti ialah AMANAH.
      PAN tu pantat mak ko.
      Serius neh aku cakap.

      Delete
  9. Ceramah pan kat kdai2 kopi ja..mcm bisnes MLM pula..haha..yg dtg tu pun sbb da mknn free..kahkah

    ReplyDelete
  10. Kesian sungguh..Agama thumb up!Politik uuweekk..sindrom down!

    ReplyDelete
  11. Kau rakyat Malaysia sekadar gerombolan pelajar sekolah pondok dan berumur bermula seperti mereka, insyaAllah PAS akan menang. Namun malangnya rakyat Malaysia adalah lebih dari itu dan umur boleh mengundi adalah 21 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah 21thn baru sedar..nak hidop cari rezeki kena kerja...klw baca doa sehari suntuk pun silap2 syoruu miss...

      Delete
    2. Klu hanya harap undi tok guru pondok, dah lama pas lingkop

      Delete
  12. kesian Pas,yang ramami tu semua budak2 perkasa yang pakai kupiah .Oamak kau pun kena tipu,Perkasa angkut budak pondok seluruh kelantan ,kesian Hadi ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...apa kes...Pan siap offer bas free, makan free pun org tak hingin nak pegi dgr ceramah...hehehe..

      Delete
    2. KESIAN BUDAK2 SEKOLAH PONDOK.. KECIK2 PEMIMPIN DAH AJOR CARA MEMBARUA DAN MAKI HAMUN ORANG...

      DIA2 BELAJOR PONDOK

      Delete
    3. Dap tarik geran sek agama xplak kau org melalak marah...bila kata anjing dap terasa...pelik

      Delete
    4. 17.37...
      Muka tak tau malu la. Dah tolak dap lagi mau mintak duit dap bantu sekolah agama pas. Mintak nik amar la

      Delete
  13. Assalaam.

    sebaikmya tulislah dengan berhemah tanpa sebarang bentuk sindirin.. seolah masih tergambar rasa. dendam

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKAN DENDAM. TAPI ORG2 BODO YG GUNA BUDAK SEKOLAH UTK DENGAR CERAMAH POLITIK, DENGAR AYAT MAKI HAMUN OLEH ULAMAK MEMANG KERJA TAK SIUMAN. SAYA HANTAR ANAK KE SEKOLAH PONDOK UTK BELAJAR AGAMA BUKAN BELAJAR POLITIK MAKI HAMUN.

      Delete
    2. Sgt setuju anon9:03...
      Duit berhabis kat sekolah pondok...
      budak2 dihidangkan dgn politik maki hamun..itulah manusia lahanat merosakan minda anak2...

      Delete
    3. SAYA SEBULAN BAYAR RM350 UTK YURAN SEKOLAH AGAMA SWASTA DI SUNGAI RAMAL, BANGI. SEKOLAH AGAMA SWASTA TAK PULAK BISING MINTA PERUNTUKAN DR MANA2 PIHAK SAMA ADA DAP, UMNO ATAU KERAJAAN.

      TAPI KENAPA SEKOLAH AGAMA PINDOK MILIK PAS SPT DI PENANG DAN KELANTAN SUKA MEMINTA2. DUIT YURAN PERGI MANA?

      Delete
    4. Dap tarik geran sek agama xder plak rasa marah....pelik

      Delete
    5. Mintak kat Pas. Itu sekolah agama pas. Sekolah agama pas tak boleh pakai duit dap sbb najis. Mintak duit kat hadi. Duit tabung milo kan ada .mana duit tabung milo pergi?

      Delete
  14. entahnya, aku tengok ramai, tapi kata tak de sambutan, kee. mata dah rabun kena pakai cermin mata!

    ReplyDelete
  15. Sokong anom 7..39
    Dan.... ramai2 tu penonton import seluruh tempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Import ke hapa ker kita tak kisah.
      Yg haramjadahnya ularmak ni menghambakan budak kecik sekolah pondok utk politik barua

      Delete
    2. Saya hantar anak ke sekolah pondok bukan suroh dengar ceramah politik maki hamun...ulamak lahanat merosakan anak2...

      Delete
    3. CIKGU PONDOK DPT MAKLUMAT BARUA DRP PEMIMPIN PUS. LEPAS TU CIKGU PONDOK BAGI MAKLUMAT BARUA TU KAT BUDAK2 PONDOK. BUDAK2 BUKAN SAJA DPT ILMU AGAMA TAPI DAPAT JUGA ILMU BARUA. EMAK BAPAK BAYAR YURAN SEKOLAH PINDOK UTK TUNTUT ILMU AGAMA, ANAK2 DAPAT ILMU POLITIK MEMBARUA.....

      Delete
  16. Assalamualaikum omakkau. Kalau boleh kurangkan sikit atau tiada terus kata-kata perli memerli tu. Buatlah laporan secara profesional , banyakkan kebergantungan dan harap kepada Allah swt, mohon agar Allah membantu perjuangan untuk mendaulatkan Islam di muka bumi ini agar islam tertegak dalam semua aspek kehidupan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn ostst unknown.
      Kalau harap umno memang haramjadah la

      Delete
  17. yang aku sedih ceramah PAN..ORANG TEMPATAN TAK DATANG...PEMAIN IMPORT TAK DATANG..PELAJAR PONDOK TAK DATANG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKAN TAK DTG.
      AMBIK GAMBAR PUKUL 12.25 TGH MLM. ORG DAH BALIK. CER TGK BLOG PAK HARAMU. (klu nak post gambar pun edit waktu dlm gambar tu dulu la. Klu tak kang nampak bodo.....)

      Delete
    2. Hehehe...apa kes...Pan siap offer bas free, makan free pun org tak hingin nak pegi dgr ceramah...hehehe..

      Delete
    3. 10.35.....ko ingat amanah tu mcm umno ker bagi baju merah, bas ngan nasik lemak tetek free?
      Pan tu pantat mak ko

      Delete
    4. lagi cepat mampus la Parti PAN ni, kalau perangai penyokong dan cybertrooper macam sial cnth anon 11:20...mencarut jer kerja dia...hanya mat rempit, kaki pantat dan mat pet je la yg suka...ngeh2

      Delete
    5. 16.09...
      YG BETUL SEBUTAN IALAH PARTI AMANAH.
      PAN TU PANTAT MAK HANG.

      NI BETUL, BUKAN MENCARUT.
      YG MENCARUT TU CAI

      Delete
    6. PANTAT mak hang tak da ker? atau dah tersumbat? bodoh anon 17:24

      Delete
    7. 17.29..
      PAN - pantat mak ko.
      Amanah - parti amanah negara
      Faham?

      Delete
  18. setiap cermah PAN ada la dalam 15 orang ...hanya orang gila yg nak masuk PAN

    ReplyDelete
  19. setiap cermah PAN ada la dalam 15 orang ...hanya orang gila yg nak masuk PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org2 yg sama diimport utk dengar temberang presideng Pas. Ceramah Amanah tk ramai dtg bila viral di youtube beratus ribu boleh dengar dan tgk. Generasi muda educated tk suka buang masa dgr kelentong ulamak2 penjual agama. Ada otak fikir ada akal guna.

      Delete
    2. Nabi dah pesan..akhir zaman ramai penjual2 agama utk kesenangan diri...

      Delete
    3. sapa tu yg jual ugama utk kesenagna diri? geng PAN ka? gila jawatan dan pangkat @elaun MP

      Delete
  20. Yg meramaikan pun orang2 yg sama diangkut merata2 setiap ceramah tuang presiden pembohong. Pas dah ganti umno. kah kah kah..

    Hudud mana hududdd???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu hudud dah beberapa kali hendak dibentangkan di parlimen, ko tak Ikut perkembangan ke? Yang PAN bersekongkol tolak hudud tu ape cerita?

      Delete
    2. Huhuhu..ketinggalan ketapi ko ni. Hadi gi makang anging kat Jepung masa Parlimen lepas bersidang. Bila masa bentang hududnya. Mungkin rakyat Jepung yg nak hudud kot. hehe

      Harap Tuang presideng Pas kaki ponteng dpt bentang hudud di Parlimen sidang oktober ni.

      Delete
    3. Ruu hudud dah beberapa kali hendak dibentangkan di parlimen, ko tak Ikut perkembangan ke? Yang PAN bersekongkol tolak hudud tu ape cerita?

      Delete
    4. He he...org dah termakan tahi cina Dap mcmtu la fikirannya. Org tah hadir bersebab pun dikatakan ponteng. Kerajaan tipu pas sehingga tak dapat bawa ruu hudud pun, salahkan tghadi juga. Dasar penjilat dubur amoy Dap....Kah kah..

      Delete
    5. kih3..Bulan Oktober ni Parlimen bakal bersidang tp speaker dewan kata hudud tak digazet utk dibahaskan. Hadi kaki ponteng Parlimen nak ponteng sepjg dewan bersidang ke? Saja nak tanya. huhuhu..

      Jgn jd walaun2 lembu taksub pd ulamak2 Pas penggadai Islam demi membesarkan perut dan bwh perut mereka.

      Delete
    6. kih3...kalo betul ruu byk kali dah dibentangkan dlm Parlimen bila pulak nak diluluskan pulak yer. Tak sabar2 nak tgk Pas laksanakan hudud di Msia.

      Adakah Agung, raja2 Melayu semua tu akan setuju dgn hudud Pas? Lu pikirlah sendiri.. hehehe..

      Delete
  21. Pnyokong pan trima la hakikat..tak gempak pun..suam2 kuku..tak lama dah tu..politik dendam..politik cari mkn gitu la..moga terus istiqomah..moga mati pun ketika istiqomah mmprjuangkn islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISTIQAMAH PERJUANGKAN ISLAM MEMANG DITUNTUT OLEH ISLAM.
      ISYIQAMAH PERJUANGKAN PAS DILARANG OLEH ISLAM SBB BERSIFAT ADOBIYAH.

      PAS BUKAN AGAMA ISLAM.
      AGAMA ISLAM BUKAN PAS.
      PAS CUMA PARTI POLITIK.
      PAS PARTI POLITIK MCM UMNO, PKR, MCA, MIC, DAP DAN AMANAH.
      KALAU MENANG, AHLI PAS PUN AKAN BEREBUT JAWATAN EXCO, MB, MENTERI, TPM DAN PM.
      KALAU MENANG, ANAK2 AHLI PAS PUN AKAN TUMPANG SENANG MACAM DIN AYAM.
      KALAU MENANG, ANAK2 AHLI PAS PUN AKAN DAPAT BANGLO....

      Delete
  22. Aku rasa kalau PAN buat lagi penuh..
    Tapi kt kedai kopi je la.. konon2 nk turun ke akar umbi.. tp sebenarnya nk tlg tuan kedai kopi agar dapat pecah rekod kedai penuh sampai ke dapor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tauke2 kedai cepat2 daftar ahli Pan...harap2 kedai selalu penoh...hehehe

      Delete
    2. AMANAH - parti amanah negara.
      PAN - pantat mak rosli

      Delete
    3. mencarut lagi..anon11:37 ni mcm budak spastik jer..bodoh

      Delete
    4. Anon 11:37

      AMANAH - parti amanah negara PAN.
      PAN - pantat


      if PAN = AMANAH
      then AMANAH = pantat

      is it that, that u want to tell us Anon 11:37..?

      kakakaka...

      Delete
    5. 18.52
      Amanah - parti amanah negara
      Pan - pantat mak ko
      Faham?

      Delete
  23. Aku rasa kalau PAN buat lagi penuh..
    Tapi kt kedai kopi je la.. konon2 nk turun ke akar umbi.. tp sebenarnya nk tlg tuan kedai kopi agar dapat pecah rekod kedai penuh sampai ke dapor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN - Copy paste pantat mak rosli

      Delete
  24. Aku rasa kalau PAN buat lagi penuh..
    Tapi kt kedai kopi je la.. konon2 nk turun ke akar umbi.. tp sebenarnya nk tlg tuan kedai kopi agar dapat pecah rekod kedai penuh sampai ke dapor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pulak buat kat sekolah pondok.
      Patut la dapigs ngan umno tak bg peruntukan

      Delete
  25. Dengar khabar program itjma nnti assmin nak berucap ...hihihi..terdesak sungguh assmin nak pujuk supaya PAS sokong assmin utk kekalkan kerusi MB sgor sambil pujuk dan membaruakan PAS buat kali ke 2..... Asamin ooo asamin terdesak ... Cemas ...dan minta nyawa pertahan MB Sgor

    ReplyDelete
  26. Buat apalah korang habis Kan masa sokong pas. Dia kera sumbang, menang pun tak boleh bentuk kerajaan. Kera sumbang pas Ni boleh menang Kan umno. Kita kena pastikan umno Dan pas tumbang. Sebab Ada kemungkinan dua dua parti Ni bergabung lepas pilihanraya nanti. Masa tu 2MDB Dan tambahan 2.6 Bil akan masuk

    ReplyDelete
  27. Ayuh macai Dap dan PAN semua mari menyanyi beramai2 sambil ketuk kuali ! ............. ada ngak ada yg penting kita ketawa ! Sekarang pokei sapa tahu besok tokei ! Sekarang PAN de tat sapa tahu besok coup de tat ! Dibilang goblok ...... ngak jugak ! Dibilang brengsek ........ ngak jugak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amno aje pandai. Pandai curi duit rakyat

      Delete
  28. Bila mat sabu dlm PAN di tuduh syiah....
    Jika kini mat sabu masih dlm PAS pasti peminpin PAS menuduh Umno mereka cerita
    sampaikan mat sabu ditangkap berduaan dlm bilik hotel dgn bini org pun di katakan perangkap dari UMNO.
    Kini aku semankin meluat dgn peminpin² PAS tapi bkn pada parti PAS.
    Kadang² terpikir juga aku yang sebenar²nya peminpin PAS inilah mempolitikan agama yang lebih tepat lagi mempermainkan agama
    Allah.
    Ketahuilah anda org yg awal² ke neraka adalah ulama² yg cakap tak serupa bikin.

    ReplyDelete
  29. Apa lagi pas kata kan kuat tp masih nk bergayut dgn pkr
    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih nak bergayut kat ibrshim pekasam

      Delete
    2. Senget punya otak anon 11:13, PKR dan pekasa yg nak bergayut kat PAS

      Delete
    3. Pas masih nak bergayut pd pkr demi jawatan exco. Pas bergayut pd pekasam sbb takut pada Amanah. Pas nak kerjasama dgn Pkr dan iberahim sbb kelantan bungkus pd pru14

      Delete
  30. PAS parti ajaran setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas parti seks lah

      Delete
    2. anon 11:14&11:17 pig eater...pasal tu suka sangat setan dan seks

      Delete
    3. Pas parti baiah bini ajaran syaitan

      Delete
  31. WOIT OMAKKAU, Kebanyakkan penyokong2 parti PAS adalah geng2 kolot dari sekolah2 pondok yang hanya tahu membaca QURAN berbunyi dan berlagu arab tanpa mengetahui makna apa2 dan membaca hadith 2 yg soheh dan tak soheh yg ditulis olih bukary dan muslim dan beberapa orang lagi kononya SUNNAH NABI . PENGUMPUL2 HADITH INI mereka pun tak pernah tengok NABI malahan tak pernah dengar kata2 dari mulut NABI semuanya mengikut GOSPEL2 Kristian.Itulah tahap pengikut PAS sekarang ini.haji 2 berserban besar dan lebai2 pondok dan kampong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni belajar dr kitab amno kan?

      Delete
    2. 11:43 bila ada org kutuk pas mesti umno yg kena tuduh. Aku tak fahamlah kau ni, kau tahu tak yg paling kuat hina pas adalah PAN, umno sebolehnya mahu berbaik dgn pas utk menguatkan ummah.

      Delete
    3. 14.02....
      Aku nak ajar ko
      Caimeno ni talam 7 muka
      Kejap jadi caipus
      Kejap lagi jadi caipan
      Kejap lagi jadi caimeno
      Kejap lagi jadi babi
      Kejap lagi jadi hanjing
      Kejap lagi jadi ostat
      Kerja dia melaga2
      Hujung bulan rm bagi rm

      Tu sifat caimeno
      Ahli meno

      Delete
    4. 14.02.....
      Aps ko ingat ostst unknown, maae, nurul bangsat basar, zullelo econ second, jessey dog, jeff jual hem, vxpace, ajak ijat pslat dll tu penganut agama PAS? Ko silap....mereka tu caimeno 7 muka.

      Yg kaki copy paste ulang2 tu jessey dog dan boleh menyamar jadi jeff pork. Sang dengki dsn unknown

      Paham?

      Delete
    5. anon 11:29, masih dudk dlm gua ko ni rupanya...kelurla tengok dunia dan reality semasa...

      Delete
  32. DULU PAS GUNA BUDAK UNIVERSITI UTK LAWAN KERAJAAN BN. SKRG PAS GUNA BUDAK KECIK SEKOLAH PONDOK UTK LAWAN KERAJAAN DAN MENANAM SIKAP SUKA MENCACI, MEMBENCI, MENYESATKAN ORG LAIN DAN MENANAM SEMANGAT ASOBIYAH KPD BUDAK2 YG JELAS BERTENTANGAN DGN AJARAN ISLAM.

    INI AMAT BAHAYA. POLIS DAN KEM PENDIDIKAN MESTI BERTINDAK TEGAS MENUTUP SEKOLAH INI KERANA MEMINTA BUDAK SEKOLAH BERPOLITIK CERCA MENCERCA.

    KAMI MINTA TINDAKAN TEGAS DIAMBIL SUPAYA TIDAK BERLAKI IS ATAU PENJENAYAH PD MASA DEPAN.....

    ReplyDelete
  33. TUGAS GURU2 PONDOK IALAH MENGAJAR MURID2 ILMU AGAMA SPT YG DIAMANAHKAN OLEH IBU BAPA MURID.

    TUGAS GURU PONDOK BUKAN TANAM SEMANGAT ASOBIAH PAS KPD ANAK2 KAMI.

    ReplyDelete
  34. HANISYA...OOH HANISYA...

    Makin lama makin cantik, makin Lawa...

    Cuuuunnnn... sungguh Cun..

    Sudi ker menerima pinangan saya wahai Hanisya.....buah hatiku

    ReplyDelete
  35. Pas ni bodo (lebih seronok sebut bodo dari bodoh)....

    Yang cerdik PKR juga...

    PKR buat ceramah pun sama macam Amanah...yang hadhir boleh bilang dengan jari jer.

    Tapi bila PRU...dapat undi mencanak-canak mengalahkan Pas.

    Buktinya pada PRU 2004, PKR hampir KO...tinggal 1 kerusi sahaja tetapi bangkit dengan bergaya pada PRU 2008 dengan menang 31 kerusi.

    Hairan juga, masa PKR buat ceramah yang datang tiga empat kerat saja..tapi taim mengundi dapat 1,509,080. Kalu tahun 2004 dulu hanya dapat 617,518 saja...!!!

    Kaji punya kaji..ropanya yang pergi berdedai-dedai dengar ceramah Pas tu, bila taim PRU depa pakat undi PKR...!!!!!

    Itu sebab aku kata Pas ni bodo..!!!

    Nak eksyen tunjuk ramai sungguh orang dengar ceramah tapi taim undi hanya dapat 21 kerusi...

    Sian Omak Kau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahlah dapat undi paling ciput dalam PR tapi ada hati nak jadi Abang Besar....

      Malangnya lebai kulop....macam hikayat Lebai Malang...!!!!

      Delete
    2. Kau pun lg bodo, pas dlm PR, calon drp PKR. Org Pas byk bg undi kpd calon pkr, kita tgok PRU 14, harap Pas tak join ph, kita tgok pad vs pan @ pas vs pkr. Kita tgok Part mana dpt byk undi.

      Delete
    3. Aku taula ko csimeno..
      Tapi kan...pru14 ni, klu pas tak join ph, kompom kelantan bungkus. Kompom pas jadi Ngo.

      Kompom 100%
      Aku sokong klu kelantan bungkus.
      Aku tak suka negeri asobiah

      Delete
    4. well... try la PRK kat kawasan PKR menang klw nk tgk org PAS undi PKR ker tak.. ada bran tak..? hehehe... ckp kosong bole arr...

      PAS jd ngo..? Anon 15:56 jd ngok ade la kot... kakaka...

      Delete
    5. PKR akan bungkus PRU14 kalau PAS tak join PH..itu pasti, pasal tu assmin duk memujuk PAS join PH, PKR menang banyak kerusi PRU13 pun atas undi ahli PAS..

      Delete
    6. Pru 14 pas akan jadi ngo berganding dgn pekasam. Pas jatuh tangan umno. Hadi haron sakit jantung di icu

      Delete
  36. Ijazah Pendidikan Unitar tidak mempunyai sebarang nilai, namun sekolah-sekolah di Sarawak berhadapan masalah kekurangan guru!

    Kementerian Pendidikan bercakap tentang mengambil semula guru yang sudah bersara bagi mengurangkan masalah itu. Mereka juga pernah menyebut untuk mencari guru dari luar negara untuk mengatasinya.

    Pada masa sama, Kementerian tetap berkeras untuk tidak mengiktiraf para graduan Unitar yang malang itu.



    “Jika graduan dikira tidak layak kerana ijazah yang tidak diiktiraf, mengapa masih benarkan universiti itu beroperasi?

    “Lebih baik pihak berkuasa tutup sahaja, agar orang ramai tidak membazirkan wang dan masa mereka mengejar kelayakan yang tidak bernilai,” kata Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Tan Sri Dr James Masing

    Beliau berkata demikian ketika graduan Unitar Kuching membangkitkan isu ini kepadanya 6 Februari lalu.

    Masing kemudian mempersoalkan isu ratusan, malah ribuan graduan perguruan dari Semenanjung yang dihantar mengajar di Sarawak, sedangkan pada masa sama masih ramai graduan tempatan yang menganggur.

    “Negeri ini sudah menjadi tempat lambakan graduan tak laku dari Semenanjung. Kita tidak ingin hal ini berlaku,” tegasnya.

    Beliau menggesa Menteri Pendidikan Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil serius hal ini dan berlaku adil kepada rakyat Sarawak.

    “Berhenti hantar guru akademik bodo dari Semenanjung ke sini. Graduan di sini tiada pekerjaan, sedangkan mereka juga boleh melakukan kerja yang sama, kalau pun tidak lebih bagus daripada guru Semenanjung. Mereka cukup faham suasana di sini,” katanya lagi.

    Namun, ini bukanlah kali pertama ia berlaku.

    Pada Desember 2012, Mahasiswa PKR mempersoalkan kredibiliti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila beliau gagal menyelesaikan masalah pengangguran graduan universiti.

    “Dua ribu graduan IMSP dianggap tidak layak untuk memohon menjadi guru disekolah kerajaan walaupun Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) mengiktiraf ijazah pendidikan universiti itu.

    “Malah, silibus ISMP Unitar sama dengan apa yang digunapakai di Maktab Perguruan dan IPTA. Namun, mereka tidak diberikan peluang yang sama,” kata Presidennya Haziq Abdul Aziz.

    Ketika itu, beliau menyifatkan kedua-dua Kementerian Pendidikan dan Kementerian Pengajian Tinggi bertanggungjawab dalam soal itu, memandangkan mereka telah memberikan kelulusan kepada Unitar untuk menawarkan kursus pendidikan.

    Mengulas isu itu, Rafizi Ramli yang merupakan Pengarah Strategi PKR ketika itu berkata: “Umno-BN perlu bertanggungjawab terhadap nasib yang menimpa graduan, kerana institut pengajian swasta yang menawarkan ISMP mempunyai kaitan rapat dengan pimpinan Umno.”

    Dalam kes Unitar, apa yang dikatakan Rafizi itu ternyata benar, sekurang-kurangnya pada tahun 2012.

    Ia yang dimiliki Yayasan Pintar menyenaraikan Najib, Muhyiddin, Datuk Seri Hishamuddin Hussein, Datuk Mustapha Mohamad dan Datuk Seri Ali Rustam sebagai ahli lembaga pengarah.

    - See more at: http://bm.theantdaily.com/Terkini/Mengapa-ijazah-Unitar-tiada-nilai-Bagaimana-dengan-nasib-pelajar#sthash.WRJ27gYq.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapannya,

      KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

      Delete
    2. Masuk unitar pun pakai sijil cukup2 makan... camne kejaan nak iktiraf cikgu unitar?

      Delete
  37. sepatutnya bersyukur apabila prog anjuan pas, pkr atau pan dpt sambutan sbb semuanya nak jatuhkan umno be end. macai, walaun atau blogger x payah nak kutuk2 atau sindir. apa yg korang dpt dgn kutukan dan sindiran? omak lainle sbb dia mmg makan upah drp umno utk hancuran pembankang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas talam dua muka

      Delete
    2. PAN lahir sbb umno yg suruh
      Pas berpecah sbb umno
      Mat sabu ikut telunjuk umno
      Hj hadi ikut telunjuk umno
      Apa shj yg berlaku atas muka bumi ni sbb umno
      Mat sabu selfie sbb umno yg suruh
      Ceramah PAN tak ada org pegi sbb umno suruh
      Program pas ramai sbb umno suruh
      Amoi selfie lentok laga dada dgn mat sabu snb umno yg suruh.

      Delete
    3. Tu ko cakap.
      Sbb ko caimeno.
      Tapi kan...pas memang bengap
      Senang2 kena kelentong umno

      Delete
  38. Jgn kutuk kuat sngat...omk sedih nnti...bang kalid mne?

    ReplyDelete
  39. salam...
    harapan aku pendokong Amanah dpt byk bersabar....
    Amanah lg bole menang kalau istiqomah...
    ada hikmah disebalik kerjasama dgn DAP...
    alhmdlh aku ada nampak skit...
    jgn terikut2 dgn budaya yg kotor lg sempit....

    ReplyDelete
  40. Pas makin kuat sekarang..MAKIN KUAT TEMBERANG..kah kah kah..
    Jerit ramai2...TAKBURRRR!!!

    ReplyDelete
  41. Itulah kauorang ni...nampak salah BN.dan UMNO je....cuba tanya PAS kelantan kalau yak kerana UMNO dan BN tolong mangsa banjir amacam kehidupan mereka? Ingatlah.....segala pengorbanan UMNO dan BN ....jangan tengok silap je....sebab kat dunia ni mana ada yang sempurna.....jadi PAS sepatutnya belajar jangan nak menyombong kononnya ilmu agama Hebat di dada....tapi kalau hebat. Kenapa ada PAN.....?kan.....sebab PAs pun ditubuhkan kerana tamak kuasa dan pangkat so......udah.udahlah nak menipu....

    ReplyDelete
  42. HNYA PAS SAJA ISLAM DLM DUNIA NI

    ORG LAIN SEMUA X ISLAM

    KELUAR PAS MKNA KELUAR ISLAM

    DLM KUBUR DITANYA APA AGAMA KAMU...
    JAWANNYA..... PASSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Aku sokong ko
      Bila org keluar pas, pemimpin pas akan sindir dan caci maki seolah2 org itu keluar islam. Seolah2 macam pas tu agama pulak. Seolah2 nak berjuang dlm islam tu mesti guna 1 pintu iaitu pas sahaja. Seolah2 kalu guna jalan lain dah tak ikut islam....

      Pelik org2 pas neh...
      Nasib baiklah pas tu bukan agama...

      Delete
  43. jika dilihat pada skrip panjang & teratur pada pos penyokong pan.. nmpk sgt unit it mereka dh lama mmbuat persiapan rapi utk mnyerang blog & page yg mnyokong PAS.. manakala penyokong PAS spt biasa menepis dgn mbabi buta tanpa sbrg persediaan.. ini mungkin kerana... pan lah sebenarnya yg takut dgn tindak balas PAS slps pengkhianatan demi pengkhianatan yg dilakukan para pengasas pan...

    Green Kusanagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mabuk ker hapa?
      Amanah rakut pas?

      Berapa kali nak cakap?
      Mat sabu dah kata dah.
      2 penjuru ok, 3 penjuru lagi ok.
      Mat sabu tak tskut kelantan bungkus.
      Pas yg takut kelantan terbang.
      Sbb tu hadi minta tolong perkasa.
      So sapa yg takut pas jadi ngo?

      Delete
    2. ko pehal..? nak balas statement balas jelaa.. tak payah nak label orang mabuk ker.. hapa ker..

      mat sabu berapa kali nak cakap hapa suka hati dia laa.. dia memang la tak takut Kelantan bungkus, dah dia yg datang nak bungkus Kelantan dari tangan PAS.. Kelantan bungkus ker tidak dia tetap gembira juga.. sebab tujuan dia tetap tercapai.. tapi PAS pun tak ada apa nak takut pun.. kalah menang bukan pan yang tentukan..

      PAS dah memang asalnya parti politik.. how come boleh jadi NGO plak..? kelakar laa ko ni..


      Green Kusanagi

      Delete
    3. Ko memang mabok.
      Mabok pil kuda.

      Delete
  44. Ada 10 ribu dalam gambar bermakna PAS cuma ada 10 ribu orang pengikut tegar institusi pondok sahaja di Kelantan jika dibandingkan sebelum ini Ijtima sedemikian akan dipenuhi hampir 50 ribu orang (guru pondok @ penuntut) di seluruh kelantan. Pas semakin KUAT tapi penyokong / ahlinya semakin kurang. Tak usahlah #omakkau memalukan PAS dgn gambar2 sebegini. Kami malu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu jgn stress...
      Stress boleh menjadikan cikgu gila.
      Nah hilangkan stress kena kerja dgn ikhlas.
      Cikgu join pas akan tambah stress cikgu.
      Cikgu join pas kena baiah bini talak 3.
      Cikgu tak payahlah masuk pas, duduk ajar anak murid supaya tak stress

      Delete
    2. Aku tak stress..baik mg diang

      Delete
    3. Anon 17:19, jangan buat fitnah masuk PAS kena baiah bini talak 3..


      Green Kusanagi

      Delete
    4. Habis tu talak 4?

      Delete
  45. Zahir je warak... Dlmnya mcm iblis..dia mohon parlimen luluskan cita2 dia nak rejam org islam dgn batu sampai mati!. Dlm waktu yg sama bagi jaminan pd org kafir bahawa mereka akan dilindungi dari hukum rejam. Orang kafir diberikan kekebalan dari undang2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oww.. yeke.. kejamnyaaaaa... hehehe... macam la orang bodo sangat nak percaya statement lawak camni... kakaka...

      Delete
    2. lawak bebenor anon 18:32, kebodohan melampau...set2 mat rempit kaki peragut ni...

      Delete
  46. Pas lagi sesat dari setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. pan lagi tak amanah dari dap..

      Delete
  47. Banyak sangat spy dalam ni? Menyamar jadi Pas, menyamar jadi PAN.mengadu domba. Kalau anda Muslim hentikanlah, setiap apa yang kita katakan pada orang Insyaalah ia akan kembali kepada kita.Tangan yang menaip ini akan jadi saksi di Akhirat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde seorg pun yg berani menyamar jadi penjubur.

      Delete
  48. #zall sall..betul, aku sokong tapi mereka ni ahli bawahan. Kalau jadi presideng kejap ajae tv3 buat temuramah, suara mereka ini siapa nak dengar. Biarkanlah nak release tention. Tapi #omakkau patut hentikajn isu yg mengapi-apikan rakyat. Cuba cari isu besar, isu tol kier. At least isu "ada MT UMNO" nak masuk PKR dan Harapan Baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini stail penulisan omakkau, biarkanlah. Nak wat camana? Ini blog dia.

      Delete
  49. ya..kita "serang" kerajaan. bukan laga-lagakan rakyat!

    ReplyDelete
  50. dh lama tak dengo umno mengungkit...
    harap bukan cai yg dibayar tulis.....

    ReplyDelete
  51. hidup pas hidup perkasa hidup umno

    ReplyDelete
  52. Biasa la ramai...parti Pak Lebai...yang datang geng pondok seluruh negara bukan mewakili seluruh rakyat Malaysia. Bila pulak Tok Hadi nak dakap Najib. Dengan Mr Frog dah dakap dah. Malu apa Tok Hadi oiii...istihar jer join UMNO dah nak sangat. Hidun AMANAH.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...