KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 4 September 2015

BIAR GAMBAR BERBICARA ..... BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN DIBERIKAN WARGA JERANTUT KEPADA CERAMAH PARTI CANGKUL MALAM TADI ... ADA BETUL KE SETAKAT INI 35,000 ORANG SUDAH MOHON JADI AHLI?????



Lihat dengan mata kepala sendiri sambutan diberikan oleh warga Jerantut, Pahang kepada sesi ceramah pungut sokongan oleh Parti Pekerja Malaysia @ AMANAH @ Parti Cangkul malam tadi Felda Kota Gelinggi, Jerantut, Pahang.

Penceramah ulung dan utama ialah Ahli Parlimen yang dipilih dengan lambang dan tiket PAS selama dua penggal dari Shah Alam YB Khalid Samad.

Sebab itu apabila Mat Sabu cakap sambutan diberikan oleh rakyat Malaysia terutamanya ahli-ahli dan penyokong PAS kepada Parti cangkul diluar dugaan dan amat hebat sekali sampai borang 35,00 keping habis diedar sampai tidak cukup dan rakyat dibawah menjerit-jerit mohon diedarkan segera langsung tidak logik dan masuk akal serta diterima rakyat berfikiran waras.

139 comments:

  1. Ni kawasan FELDA la ngong.

    PAS ceramah pun mcm ni punya ramai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Besi,

      Inilah yang dikata orang "when pot calls kettle BLACK"...pada aku, sama je 2x5 orang-orang politik ni...kata kat orang jual agama, diri sendiri lupa nak cermin diri, kesian...kesian......these are all BULLSHIT! Orang politik ni ingat diorang takkan masuk lubang kubur kot.......

      Delete
    2. Mohon tolong

      Daftar PERKASA sebagai party politik

      Bentuk pakatan 3.0

      DAP AMANAH PERKASA

      lawan

      PKR PAS UMNO + mahathir

      Cepat sikit ramai ahli umno kn pecat bulan sept nih

      Delete
    3. Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Tulang Besi

      Jengka, tempat felda................... Ini Jerantut daaaaaaaaa tempat kampung tradisional. Kantoi Kelentong. Biasalah untuk GHB semua benda boleh spin betul tak.

      Loser meloya ombak dikesan. L.O.S.E.R Pi baca http://www.lifeisnotfair.org/ Kah Kah Kah

      Kamu tak malu ka sanjung Band of Losers ni

      Kalah pemilihan PAS - Loser

      Dipandang hina oleh DAP sebab tak ada crowd GHB waktu bersih. Siap kena sound "Where are your numbers" - Loser
      Kena Tempelak oleh PKR -Loser
      BN buat GHB bahan gelak ketawa -Loser

      Mungkin ini sebab langgar sumpah ni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform
      Tak Respect Boy Loser GHB

      Delete
    4. Aku kesian dekat Tulang Besi, Orang buat Band of Brothers, Dia pulak sanjung Band of Losers.

      Orang yg kalah tapi tak mengamuk itu adalah gentleman's winner
      Orang yg mengamuk sebab kalah itu orang panggil LOSER.

      Loser cap cangkul katakan. Hang jumpa Tulang Besi ni belanja dia nasi campur dgn ayaq bandung. Bagi dia 10 hinggit. Moga2 hati dia terlupa sikit kecintaan LOSER dia. kah kah kah

      Delete
    5. Ramai betul, itu bawak superstar GHB tu Khalid Samad. Kalau bawak Hasnul GHB mau yg dengar tu zombie belaka.

      Bubarlah masuk DAP lah kamu. Kah Kah Kah

      Delete
    6. GHB dgn Tulang Besi Malaysiawaves ni kaki fitnah cerita putar alam

      Sila baca fitnah Trojan Tulang Besi yg menggunakan hujah Hasnul GHB tanpa 4 saksi. Islamik konon. Piiiiiraaaaaaaaaaaaaah. Aku londeh nanti GHB Hasnul ni dengan pembongkaran brutal.

      http://www.malaysiawaves.net/2015/08/hadi-sokong-mb-yang-tinggal-solat.html

      Cerita Fitnah Terhadap TSKI

      Ini sedutan dari kenyataan akhbar terbaru YB Hasnol Morib berkenaan sokongan beliau kepada Wan Azizah:
      Tski juga seorang yang suka meninggalkan solat. Majlis syura ulamak tahu tak maklumat ini?

      Exco yang duduk berjam2 dengan tski boleh mengesahkan perkara ini. Kenapa nak pertahankan tski sampai setengah mati?

      Delete
    7. Kebangangan jeff tiada tandingan

      Delete
    8. salam semua

      pas buat ceramah kat kawasan teluk kumbar pun x ramai....kubu kuat pas katanya tempat tu...

      Delete
    9. Dlm 3 Pru terakhir, semua tempt mat sabu bertanding... kalah
      Bertanding dlm parti sendiri pun KALAH

      Satu cara mat sabu nak jd pemimpin parti ialah tubuh parti sendiri

      Asalkan ada parti sendiri, parti kuali ke, parti cangkul ke, parti selfie ke, parti tupperware ke,... Kesannya rakyat msia tgok.

      Delete
    10. Tulang Besi, blog kau dah muflis ke? Tak dpt sambutan ke? Tak ada entry ke? Kena hurung langau ke? Kesian kau, blog sendiri tak laku, tunjuk pandai dlm blog org lain. Kesiannya.

      Delete
    11. Hahaha.....tak apa ghb terima sambutan yg di beri biar seorg pun ceramah tetap berlansung. Ceramah hanya satu permula utk memberi tahu pd yg tak tahu wujudnya ghb lambang petani . Biar kau org sindir hina fitnah terutama omak kau, namun jgn lupa langit cerah tak bererti tidak akan hujan, hasilnya akan ada bagi petani.

      Delete
    12. Omak Kau dah jadi macai PAS sekarang nih. Bangang punya janda.

      Delete
    13. OOOooo......Janda rupanya betina mulut terjuih macam puki kambing ni...? Kalau dalam UMNO dia ni versi Hamidah Gopeng lah atau lebih baik sikit Azalina Othman. Patutlah dok kenen Sahak Gagap, kot boleh se-round 14" pong jadilah kang?

      Delete
    14. Sambutan kepada GHB ni kalau banding dengan sambutan kepada Timbalan Presiden Pas di Tumpat beberapa minggu lalu, ada baik sikit kepada sambutan Pas di Tumpat

      Sebabnya di ceramah Pas di tumpat, padang dihadapan pentas ceramah Tuan Ibrahim Tuan Man penuh sesak dengan jin dan syaitan sehingga makhluk manusia tidak dapat duduk depan pentas.

      Punyalah ramai jin dan syaitan memenuhi padang, makhluk manusia hanya dapat menonton dari atas motor yang di parking tepi padang.

      Begitulah hebatnya sambutan keatas ceramah pas.

      # Masa mursidul am yang lama masih ada dijawatan itu, tidak ada pula golongan jin yang berbondong-bondong mendengar ceramah Pas sehingga golonan manusia terpinggir ketepi dan hanya mampu meninjau-ninjau dari dalam gelap tepi-tepi padang sahaja.

      Delete
    15. LAPORAN KPD POLIS DAN JAKIM MESTI DIBUAT KEATAS PAS KERANA MEMPERKENALKAN BAIAH SONGSANG YANG MENGANCAM KEHARMONIAN KELUARGA SERTA MENCEMARKAN KECUCIAN AGAMA ISLAM. DIHARAP GHB DAN ORANG RAMAI BERTINDAK SEBELUM KEADAAN BERTAMBAH PARAH. TINDAKAN MENGHARAMKAN PAS MESTI DIAMBIL SUPAYA AGAMA ISLAM TIDAK DIPERMAIN2KAN DALAM POLITIK.

      Delete
    16. Aku fenin le dari pasma ke g18 ke ghb ke pip ke amanah ke cap changkui.... apa punya gimik ni... idea irc., jim (baca jin)., ikram... kan geng pro asuhan bendera hitam dr karbala n dap anak pap spore...semua matlamat menghalalkan cara...semua boleh bg golongan munafiqun haprak... bkn maruah saja di gadai tapi negara juga akan dijual seperti najib rm...

      Delete
    17. Bukan baiah saja di langgar...golongan ni agama pun depa juai... baiah yg di tambah cerai bini ini oleh kolid shah alam kepala munafiqun...nak report apa bab baiah yg dibuat oleh bks pas org ghb semua dokument nikah ada taklik... jenuh nak report le...

      Delete
    18. Kat FELDA kalau ada ceramah politik pembangkang, lagi ramai orang dari pokok sawit.
      Memang parti cap cangkul ni bakal berkubur, Cangkul tu simbolik korek kubur sendiri lah. Depa ni bakal join Nasharudin Mat Isa. Hilang dari pandangan dan telinga rakyat selamanya.
      Lepas ni DAP kena suroh geng 04 (gangstar keling Telok Intan) buat parti pulak. Boleh ugut semua ahli PAS undi calon DAP PRU nanti.

      Delete
  2. Org jerantut pi jdi hang kebun lg baik....tua2 elok jga ank cucu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser Al Cangkuli GHB Updates !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Heh! Sudah menjadi satu perkara yang diketahui umum bahawa kewujudan Geng Haprak Baru yang kini dikenali sebagai Parti Pencacai adalah hasil dari mereka yang kecewa dalam PAS.

      Malah mereka yang menjadi pemimpin serta yang sanggup menyertai Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu hanya terdiri dari kalangan mereka yang GAGAL dalam perjuangan.

      Bila tak dapat tempat dalam parti, mereka mula menunding jari dan menyalahkan kepimpinan yang didakwa KONONnya meminggirkan golongan Profesional secara menyeluruh. Walhal, tindakan diorang tu sendiri yang menyebabkan ahli diperingkat akar umbi merasa kecewa kerana melihat mereka lebih setia kepada orang luar dari terus beristiqomah dengan jemaah.

      Bagaimana mungkin ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar mendahulukan agenda kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dari perjuangan parti? Mustahil bagi pihak ahli diperingkat akar umbi dapat menerima pemimpin yang hanya sekadar tau jadi Pak Angguk Saja kepada orang luar sehingga menggadaikan prinsip dan dasar parti sendiri.

      Hakikatnya, mereka yang menyertai Geng Haprak Baru tu tak ubah seperti para Pengkhianat yang sanggup menikam saudara sendiri walaupun ketika berada di medan perang. Maka sebab itulah kita lihat ramai dikalangan wakil rakyat, sama ada ADUN mahu pun Ahli Parlimen yang merelakan diri mereka dipergunakan oleh orang lain demi mencapai hasrat peribadi mereka.

      Jika di Kedah, Pengerusi PASMA-Cai tu dah umum yang dia akan menyertai Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Di Terangganu, Raja 'Stadium Runtuh' tu pun sanggup ambik tindakan yang sama. Di Kelantan, ada Ahli Parlimen yang sedang sibuk berada dalam dilema apabila dia terpaksa mencari 'Cina Buta' untuk mengekalkan perkahwinan dia kerana melanggar sumpah Bai'ah. Di Perak, memang kita dah lama tau Si Nizar Lilin tu hanya menunggu masa untuk berambus keluar dari parti setelah dia berjaya menjadi Boneka kepada sedara mara dia dalam DAP. Di Selangor tak payah cerita la. Memang banyak sesumpah yang sanggup menjadi Barua kepada orang lain hanya semata - mata untuk memastikan survival Politik Peribadi mereka terus bertahan. Dan di Pahang, tunggu masa je. Pasti akan ada yang ambik tindakan yang sama!!

      Delete
    2. Macai ug sian.xda idea,kopipes je.sah budak2 gagal upsr nih

      Delete
  3. Cermin diri dulu sebelum gebang.......nah...amik cermin sakti ni. Khalid....Khalid...tak abes-abes dengan perangai sombong...takkan ku lupa insiden kesombongan yang berlaku di pekan sehari Pandamaran seminggu sebelum GE13. Layannnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan jugak insiden di Pasar Malam Padang Jawa, beberapa hari sebelum GE13....ingat Khalid....rakyat tak mudah lupa!

      Delete
    2. DITULIS OLEH TAY TIAN YAN TIMBALAN KETUA PENGARANG SIN CHEW DAILY..

      1. Najib dan UMNO jelas tidak goyah dan terjejas oleh BERSIH 4. Sokongan untuk Najib bersandar kepada sokongan akar umbi UMNO. Majoritinya adalah Melayu yang menebal dgn semangat kebangsaan dan tetap kekal menyokong beliau.

      2. MCA dan GERAKAN menanggung rugi besar. Kaum Cina tidak percaya mereka dan UMNO pula semakin mencurigai pendirian MCA yg kelihatan bersimpati dengan BERSIH 4. UMNO melihat MCA dan Gerakan sebagai parti yg lemah dan tidak lagi mampu menarik sokongan orang Cina.

      3. Kehadiran Tun M ke Dataran Merdeka gagal memenangi hati kedua dua belah pihak. Dia dianggap diktator yg sering menindas sebarang perhimpunan awam. Dia tidak ada tempat di kalangan para demonstran pada hari tersebut di mana 80% daripadanya adalah kaum Cina. Dia juga dikecam hebat oleh ahli UMNO dan majoriti orang Melayu kerana menghadiri BERSIH

      4. Imej Tun M sebenarnya terjejas teruk. 4. Malang untuk Anwar dan keluarganya kerana laungan BEBASKAN ANWAR tidak kedengaran sama sekali dan ditenggelami oleh tiupan hingar bingar vuvuzela.

      5. Gerakan Harapan Baru diaibkan kerana gagal membawa penyokong yang ramai. GHB boleh diramalkan bungkus awal selepas PRU ke 14.

      6. Ustaz Hadi Awang tentu ketawa besar kerana keputusannya memulaukan BERSIH 4 telah memalukan DAP. Dia melakukan perjudian politik yang mahal tetapi menang besar kerana menumpaskan sekaligus GHB, PKR dan DAP.

      7. Kegagalan BERSIH bukan sahaja dari segi jumlah kehadiran yang tidak seimbang antara kaum tetapi dicemari oleh berbagai insiden biadap seperti memijak potret DS Najib dan DS Hadi Awang. Tindakan mereka membawa penyapu dan menyapu potret Rosmah membangkitkan lagi kemarahan rakyat yang bertamaddun dan mengukuhkan lagi PERPADUAN MELAYU.

      Delete
    3. PETALING JAYA: Pengerusi Gerakan Harapan Baharu (GHB) Mohamad Sabu dinasihat supaya bertaubat selepas gambar ‘mesranya’ bersama peserta demonstrasi 4.0, tersebar luas di laman sosial.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri berkata, sebagai seorang Islam sepatutnya bekas Timbalan Presiden Pas itu menjaga tatasusilanya. “Sebagai seorang Muslim, dia harus menjaga dirinya daripada fitnah. Tidak kiralah siapapun, daripada parti mana sekalipun, asalkan orang itu mengaku dirinya adalah Muslim, mereka kena jaga tatasusila seperti yang diajarkan oleh Islam,” katanya ketika dihubungi FMT pada Rabu.

      Katanya, sebagai seorang pemimpin, pastinya perbuatan itu mendapat perhatian dan apa yang berlaku ia akhirnya memalukan diri sendiri. Jelas Khairuddin, gambar itu tidak memberi apa-apa kesan kepada Pas meskipun Mat Sabu pernah menyertai parti itu yang kini diteraju ulama. Sebelum ini, salah seorang pengirim gambar berkenaan dilaporkan telah memohon maaf di Facebook kerana memuat naiknya di laman sosial.

      Delete
  4. tulang bosi jgn ekau marah samo dio sojak boifren dio lid gagap kono tondang jadi mb sampai ari nie asik moroyan jo macam urang monopaus, biarla dio carik makan mcm macai umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak2...pas yg loser la...mp lari, adun lari, ahli lari...last2 presiden lari pi jepong bila nak bentang hudud

      Delete
    2. Bro, you are akin to my saying above, "when pot calls the kettle black"...orang terjun you terjun...bagussss........jadilah RAKYAT bro...jangan jadi MA CHAI dan SOH CHAI!

      Delete
    3. DOKTOR PUN IBARAT KACANG LUPAKAN KULIT!!!

      Takut nak cerai Bini!!! Inilah masalahnya dengan puak - puak yang menyertai Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Jadi Pengkhianat boleh, tapi nak tunaikan janji tak berani?

      Macam mana diorang boleh mendabik dada dengan mengatakan KONONnya diorang ni terdiri dari kalangan mereka yang 'Amanah' jika tanggungjawab sendiri pun GAGAL ditunaikan?

      Hakikatnya, sumpah Bai'ah tu dah dibuat dan ianya diakui wujud. Jadi, bagaimana pulak Si Hatta Ramli tu kata dia takde kaitan dengan akuan sumpah Bai'ah yang telah dibuat sebelum ini?

      Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Si Hatta Ramli tu berpura - pura seolah - olah dia takde sebarang kaitan dengan PAS dan juga akuan sumpah Bai'ah yang telah dibuat sewaktu PRU yang lalu.
      "Saya parti lain. Itu tanya orang PAS. Saya tidak tahu apa-apa mengenainya sebab saya bukan lagi bersama PAS," katanya ringkas ketika dihubungi di sini hari ini.
      Adakah Si Hatta Ramli tu nak mengakui bahawa dia bukan sahaja seorang pemimpin yang HIPOKRIT, malah dia jugak seorang MUNAFIK yang sanggup melanggar janji yang telah dibuat?

      Bagaimana mungkin Si Hatta Ramli tu nak mengharapkan Hormat dari orang ramai kalau dia sendiri pun tak reti nak menghormati perjanjian yang telah dibuat dan sanggup menjadi Pengkhianat?

      Macam mana dia nak jadi pemimpin sedangkan dia sendiri tak Amanah dalam menunaikan tanggungjawab terhadap pengundi? Realitinya, Si Hatta Ramli ni ibarat macam Kacang Lupakan Kulit.

      Jika bukan kerana PAS, jangan harap la dia dapat jadi calon untuk menjadi Ahli Parlimen. Jangan mimpi la orang nak kenal siapa dia. Dan jangan berangan la dia nak dapat kedudukan seperti yang dia miliki sekarang ni.

      Tanpa PAS, orang yang bernama Hatta Ramli ni hanya ibarat sampah yang terbiar ditepi Longkang yang mengharapkan simpati demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je. Ternyata, orang macam Si Hatta Ramli ni memang Tak Layak nak jadi pemimpin!!!

      Delete
  5. Omak kau jgn kacau dia org dia org ramai ahli pandai pandai ramai mufti bijak agama sokong.nanti dia org serang kita habisla kita.dia org ni ada pendapat sendiri yg progresif yg tak jumud n kuno mcm pas.pendapat dia org ialah mari kita kutuk pas supaya ahli depa masuk parti kita.jom mencangkul cari harta karun peninggalan kominis.jom kita kutuk pas supaya parti mereka melinkup.tengok aje la kelaku mereka itu.tak nampak ke memburukkan pas hanya buat mereka jd tambah buruk.knpa mereka ni tak ada modal yg baik selain dr mengutuk pas.apa modal pemikiran mereka yg sgt progresif tu sudah tak laku maka perlu mengutuk pas pula.jaga jaga jgn tersilap kutuk nanti kamu jd terkutuk.jgn tersilap langar sumpah nanti jd mcm najib asyik kena mkn sumpah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti cangkul dgn roda traktor. Wuyyooooooooo

      Inclusive, Exclusive, Locomotive, Primitive dan Pahemmmmmmmmmmmmmm

      1. Langgar janji boleh
      2. Selfie dgn Amoy boleiii
      3. Maki Ulamak boleiiii
      4. Kecintaan Abuya Bukit Penang Wajib !!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. 9:54 bodo nye komen mcm budak mat rempit je.akal xdak ke.fakta tarak ke..bak kata khairy, bodo yg tiada sempadan

      Delete
  6. Kami yakin Ahli GHB lebih ramai dari penduduk Asia Tenggara.

    Memang betoiiiii Papa Penang mempergunakan kami. Tapi kami saling guna menngunakan.

    Wuyyooooo Mursidol Cangkul Tayar Traktor cakap itu macam

    Papa Penang jawab. Mana ada saling guna mennguna!!!!!!!!!!!!!!! Where are your numbers???????
    (Cangkul tunduk mulut macam tenuk tengok tanah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami golongan Jin lagi ramai akan ikut cakap harun din pangkah pas.kahkahkahkah

      Delete
  7. Hangpa nak masuk PAS, PKR, UMNO, DAP dll tak pa. Jangan masuk Cap Cangkul.
    Itu Pertubuhan Looooooooooooooooooser

    ReplyDelete
  8. Baik lagi parti cangkul dari parti derma..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik derma pun salah ker? mmg sah band of loserr dah bengap.. ngoh2

      Delete
  9. DHPP S'ngor Keluar PAS Sertai Amanah, PAS Selangor Bakal Berkubur(?)

    Pushpa Nagiah Vengdesa yang sebelum ini merupakan ketua Wanita Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Selangor menunjukkan borang keahlian baru selepas menyertai Parti Amanah Negara.

    Pemuda, Wanita DHPP Selangor umum keluar PAS, sertai Amanah

    Ketua Pemuda Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Selangor Rajkumar Batumalai, bersama Ketua Wanita DHPP Selangor Pushpa Nagiah Vengdesa mengumumkan keluar parti dan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) bersama anggota jawatankuasa mereka. Turut bersama-sama mereka adalah 24 ahli jawatankuasa Pemuda dan Wanita DHPP di Selangor termasuk ahli daripada beberapa kawasan seperti Kuala Selangor, Kuala Langat, Kota Raja, Subang, Shah Alam, dan Kapar.

    "Kami memilih untuk bersama parti baharu ini atas pilihan kami sendiri tanpa paksaan atau pujukan mana-mana pihak.

    "Kami percaya parti baharu ini lebih sesuai dan mesra dengan jiwa kami kerana pendekatannya yang jauh lebih inklusif, progresif, dan adil, bersesuaian dengan konsep rahmat untuk semua," kata Rajkumar pada sidang medianya di Shah Alam hari ini.

    Antara yang turut bersama mereka adalah seramai 500 ahli dari kawasan Kuala Selangor, 425 daripada Kota Raja, Subang (300), Shah Alam (300), Kapar (100), Hulu Selangor (300), Kuala Langat (100), dan Klang seramai 30 ahli.

    Selain itu, 16 kawasan daripada 21 kawasan DHPP juga sudah dibubarkan.

    "Lebih ramai ahli-ahli DHPP dari kawasan-kawasan lain akan mengikut langkah kami ini secara berperingkat memandangkan parti baharu ini memberikan keahlian penuh kepada kami," kata Rajkumar.

    Sebelum ini beberapa kepimpinan PAS peringkat cawangan mengambil keputusan meninggalkan parti Islam itu dengan menyertai Amanah.

    Antara yang turut mengambil tindakan sama adalah mantan ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat bersama barisan kepimpinan PAS Pulai, Johor mengumumkan penyertaan mereka terhadap parti berkenaan.

    Beliau sebelum ini tewas dalam pemilihan merebut jawatan ketua Pemuda kepada Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz awal Jun lalu.

    Turut menerima nasib sama tewas dalam pemilihan itu adalah pemimpin daripada kumpulan progresif PAS manakala pemimpin daripada kalangan konservatif yang pro kumpulan ulama menguasai PAS.

    Mereka kemudiannya menubuhkan Gerakan Harapan Baru dan akan menjadi wadah baharu dalam arena politik dan bekerjasama dengan parti pembangkang seperti DAP dan PKR. -TMI

    ReplyDelete
  10. Amboi sedap nya mengumpat ye? cangkul la..... macam-macam, ingat Malaikat tak pernah tidur

    ReplyDelete
  11. Hahahahaha. Masa dlm pas dikutuk jebonla, syaitanla, babi la,Anwarinasla, barua la,anjing DAP la...Dah ditendang dlm muktamar pamilihan cai dikutuk lg loser la,agen dap la,merajuk la,mamalia la amfibia la..xpe teruskan kutuk..hadi kata 2 tahun je bertahan...Kita lihat nt siapa yg bertahan 2 tahun..yg pastu pas selangor dan Johor dah hampir lumpuh,kbnykn join PAN...macai UG kutuk jele puas2..kitorg buat keje,korg buat kutuk,nt lihat yg mana dpt hasil...yg rajin keje atau yg rajin kutuk.Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kuali - pemimpin 35 org, pengikut 3 org

      Delete
    2. Kuali lg mulia dr pil kuda. Kahkahkahkah

      Delete
  12. lidah umno dah blog ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser sumpah dicapati supporter dikesan

      Delete
    2. Lebih baik jd lidah umno drpd jd agen komunis.

      Delete
    3. Aku umno ni bukan tak suka
      tapi rembat dia kuat sangat la
      tu yg aku malas tu

      Delete
  13. Ada bloq pro ghb@pro dap ckap pas jual nama islam.padahal ghbpun nak guna nama islam juga tp tak jual agaknya ataupun mungkin tak jd jual sbb dah tak boleh pakai nama islam.org umno kata buat org keliru sj.apa la ingat org seme bodoh bodoh ke nak dikelirukan mcm org umno.kesian parti kuali tak dpt nak jual agama.boleh jd Tuhanpun tak nak bg jual juga.biarlah pas sj yg jd tukang jual agama.apa yg menjadi keanehan nya masa pas berkawan dgn dap hari tu tak ada pula bloq tu kata pas ni jual agama.bila dah bercerai dgn dap baru la timbul kata gitu.padahal pas itu sama jugak gitu aje.mereka kutuk hadi sbb lantang sgt nak putus dgn dap.padahal mereka tak nampak dap dok buat provokasi sbb rasa pas mcm dah jd masalah pula sbb asyik nak buat hudud.dappun dah ramai dpt org cina takut terlepas pula dokongan nanti sbb nak berbaik dgn pas.jd eloklah pas dinyahkan.lebih elok lg sbb dpt pula dokongan segelintir penyokong pas yg bertindak keluar parti krn katanya ada pemikiran yg progresif.kiranya untung berganda ganda la dap.itu bloq yg lebih hebat dr bloq tulang besi.bloq tulang besi tak laku itu yg dia dok meroyan disini.tahniah omakkau teruskan semoga mendapat keberkatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utusan la yg kata tu bongok

      Delete
  14. Parti kuali - pemimpin 35 orang
    Penyokong 3 orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah. Xda modal.bodo punya macai

      Delete
  15. Salam....
    Tgk la hasil sistem korup mcm mana...
    Tu pun ramai yang tidak sedar...
    Saya lebih memilih pemimpin yang korup daripada sistem yang korup....
    System failure almost impossible to recover...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih murah tukar enjin baru drp beli kereta baru. Lebihbaik masuk DAP terus drp tubuh parti barua yg mesra DAP.

      Delete
    2. 11:54 lebih baik pas masuk umno kalau nk mersa2 dgn umno. Jgn jd hipokrit

      Delete
    3. Parti menatang apa tah..
      nak kuasa punya pasal letak baiah jual bini
      parti amalan syaiton ker hapa?

      Delete
  16. omak kau sokong khalid. bila khalid jatuh dia amat kecewa. pas hj hadi cuba utk selamatkan khalid tp gagal. omak kau selamanya terhutang budi dgn pas hj hadi. itu sebabnya skrg dia serang habis2 pihak yg dimusuhi hj hadi. itulah prinsip 'perjuangan' omak kau. lebih tepat jika dipanggil *uki omak kau!

    ReplyDelete
  17. Untung la ada yg suka walaupun korup,cakap mcm orang zaman jahilliah je..ngeh3

    ReplyDelete
  18. Manfuz nampaknya ingin jd penyejuk antara pas n pan.begitupun tak tahu la sbb byk org ego dgn idea sendiri.aku harap pas n pan ni mcm carik carik bulu ayam lama lama bercantum juga.semuanya perlu diusahakan supaya putrajaya tak terlepas lg.apa ke he nya mamat ni sorang tertinggal ye.jd mata mata ke apa.sangka baik sj la.

    ReplyDelete
  19. kah kah kah PAN ialah parti auta negara @ parti kuali ............... kerjanya 'goreng mengoreng' membuat tohmahan dan fitnah utk survival politiknya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas=Parti Ajaran Sesat

      Delete
  20. Dah dah,

    Hari Jumaat. Jom pi solat.12.30 mau iktiqaf baca al Quran solat sunat.

    Lepas opis kita londeh lagi cap cangkul aka loser aka GHB

    Weekend kita layan Markas Masjid Sri Petaling. Layan majlis taqlim


    Salam
    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. x guna solat awk tu.
      blm apa2 dlm hati perut brniat jahat

      Delete
    2. Siapa sangka, gambar Si Mat Sabu yang berselfie dengan Amoi Cina semasa perhimpunan BERSHIT 4 sebelum ini menjadi liabiliti terhadapnya untuk terus menjadi ketua Geng Haprak Baru (GHB).

      Perkara ini diakui sendiri oleh Ketua Pengiring Amal Relief Malaysia (Arif), Aris Awang yang turut serta mengikuti bontot Si Mat Sabu sepanjang perhimpunan BERSHIT itu diadakan.
      “Setelah insiden selfie dengan awek-awek Cina di BERSIH 4.0, Mat Sabu akan letak jawatan Presiden GHB. Husam akan memimpin GHB. Aris Awang dah susah payah dengan geng ARIF untuk jaga Mat Sabu,” ulas Norani AbgMarzuki BangiKuching.

      Aris Awang dalam kenyataan medianya semalam juga turut memohon maaf kerana GAGAL untuk melaksanakan tugas sepenuhnya dalam mengawal perangai buruk yang dipamerkan oleh Si Mat Sabu.
      “Saya selaku Ketua Pengiring kepada Hj Mohammad bin Sabu sepanjang Himpunan BERSIH 4.0 memohon berbanyak kemaafan kepada Hj Mohammad Sabu, keluarga, sanak saudara dan kenalan Islamnya kerana tidak berjaya mengawal serbuan rakyat Malaysia dalam Himpunan Bersih 4.0 dari berbagai kaum untuk mengambil gambar, berselfie, bersalaman dan menandatangan di baju, topi, ikat kepala dan seumpamanya.
      “Kejadian di luar kawalan dan kelalaian saya telah menyebab berlakukan insiden yang dirasakan kurang sopan oleh masyarakat Islam,” lapor AIDC News
      Namun bagi Norani Abg Marzuki Bangi Kuching berpendapat permohonan maaf tersebut dilihat sebagai petanda awal Mat Sabu bakal berundur sebagai ketua GHB dan mungkin bakal diganti oleh Si Husam Musa.

      Walaubagaimana pun, Si Husam tu pulak ddiakwa masig mempunyai masalah tersendiri di Kelantan yang tidak melayakkan dia untuk menjadi pemimpin kepada Geng Haprak Baru tu.

      Dengan itu, peluang terbuka untuk mana - mana pemimpin dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk memegang jawatan Presiden, Setiausaha dan Bendahari GHB.
      “Tapi kalau kes penyelewengan kuasa (2012) dalam pembalakan haram oleh Husam lekat dalam siasatan SPRM, maka Husam akan tolak jawatan ini lebih awal atau letak jawatan Presiden GHB kemudian.
      “Siapa bakal Presiden GHB seterusnya? Sudah tentu bapa IRC Malaysia, Saari Sungib lah….maka SU GHB kekal Dr Dzulkifli Ahmad. Izham Kelana Jaya Bendahari GHB lah…,” ulasnya lagi.

      Delete
    3. Hakikatnya sebelum ini, penyertaan dari kalangan bangsa Melayu yang meramaikan perhimpunan Haramjadah BERSHIT tu adalah hasil sumbangan daripada PAS. Bukannya dari DAPigs.

      Malah, PKR sekali pun tetap GAGAL untuk menarik kehadiran dikalangan orang Melayu apabila perhimpunan BERSHIT 4.0 tu diadakan hujung minggu lalu. Bahkan GHB pun GAGAL juga.

      Namun puak - puak DAPigs dan PKR tu tak pernah pun nak mengakui mengenai hakikat tersebut. Sebaliknya mereka hanya sekadar memperlekehkan peranan PAS dan melabelkan mereka sebagai Pengkhianat.

      Mereka tetap enggan mengakui bahawa PAS memang telah banyak memberikan sumbang bakti kepada Pakatan Haramjadah tu dan memainkan peranan yang cukup penting dalam setiap perhimpunan yang diadakan.

      Keengganan puak - puak DAPigs tu jelas membuktikan bahawa keegoaan mereka jauh lebih besar jika nak dibandingkan dengan keutamaan untuk memperjuangkan nasib rakyat kerana lebih mementingkan agenda Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    4. Lancau la jeff
      buat amal 2 jam, buat fitnah 22 jam
      pi makan babi lagi baik la ko ni

      Delete
  21. Banyak komen ni dari org yg sama.

    Semua org pon tau sapa org tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye.jeff ulu jamban, jesse babi ommakkau semua org yg sama.hahahahha

      Delete
    2. budak baju biru tiga suku tu kan?
      budak yg sembahyang jumaat pukol 12.37

      Delete
  22. infonya sangat bermanfaat sekali mbak/mas, makasih yach!! beritanya bagus banget dan sangat menarik untuk di baca hari ini. Ijin share juga ya, terimakasih.

    ReplyDelete
  23. Untuk renungan serius Omak Kau dan Wala'un yang kekal bodoh serta kaki fitnah mcm troper UMNO.

    Petikkan di bawah adalah hasil dari insan yang waras, tak bodoh dan melihat isu secara kritikal dari segi agama maupun keadaan semasa. Aku copy & paste pasal bukan hasil hak cipta aku. Aku rasa ianya bernas dan betul.

    Alhamdulillah.. Satu persatu Wajah Jahat PAS dan Ulama nya diperlihat Allah kepada kita.. Sepertinya Laknat mereka kembali atas batang tengkuk mereka sendiri.. Haji kata dulu.." di persila keluar parti..tubuh parti baru.. ini negara Demokrasi.. katanya lagi, kalau duduk dalam Parti mcm nyamuk.. kita nak tidur pun tak lena ".. Allah tunjuk kan.. setelah mereka keluar, hati haji Hadi yang tak Senang dan hidup mereka tidak tenang..pelbagai kata nista sehingga mahu meruntuhkan rumah tangga orang.. wajah sebenar mereka dipertunjukkan Allah kepada kita..

    Dari Parti yg hanya dikenal Sebagai Parti Takfir..kepada Parti yang Menggadaikan dan mempertaruhkan Isteri.. Bukan Dr Hatta yg dikecam..tapi perbuatan Ulama Jahat dan PAS sendiri yg dihina dan dikecam hari ini..Jumhur Ulama Gerakan Islam mengatakan ia Perbuatan Haram.. tertolak Sumpah itu atas Perkara Haram itu...

    InsyaAllah, Allah akan tunjukkan satu persatu lagi wajah wajah jahat mereka ini...
    Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

    Pada ketika ini adalah jelas matlamat Hadi dan Haron Din ialah untuk mempertahankan Najib. Secara amnya menggunakan PAS untuk membenteng UMNO. Bibit bibit itu sudah jelas kini, apa yang UMNO buat dulu kini PAS yang buat...

    Seolah olah ada koordinasi antara dua parti untuk mencuri sebanyak yang boleh...Rakyat nampak tak di perduli lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul!! Apa kami peduli, yang penting UMNO dan PAS dapat memerintah Malaysia dan orang melayu juga untung.

      kalau mereka rasuah tak apa pasal duit tu orang melayu yang dapat bukan orang lain. Bangsa dan kuasa itu penting untuk kaum melayu. Ini negara kami dan kami tahu apa nak buat...

      Jangan jadi bodoh mcm cina dapig.

      Delete
    2. Melayu Untung kepala pundek ko..kalau bangang sila diam

      Delete
    3. ORANG YANG JUAL AGAMA GENG2 GHB LE WOIIII!!!!!

      Delete
    4. Jual agama dengan cara berbaiah mengarut
      Parti karut

      Delete
    5. hoi anon 12:57. bodohnya kamu. masalahnya dia rasuah, dia dan bini dia sj yg dapat. ramai melayu hidup melarat tak dapat apa2. klu bodoh sekalipun, simpan sikit utk anak cucu

      Delete
    6. rak risau....tak risau. gumbira, gumbira.
      terima kaseeey.

      Delete
    7. Anon17:55 knp ko salah satu daripada melayu yg melarat ke... Indon, nepal, bangla, vetnam pun boleh cari makan dan hantar duit kat kampung.... yg ko blh melarat kat tempat sendiri malulah jgn nak menharapkan bantuan je... gunalah tulang 4 kerat yg Allah berikan jgn meharapkan bulan jatuh keriba.

      Delete
  24. Ye la melayu semua rasuah bodoh bangsat.cina dap baik baik belaka jgn sampai kena jual mcm singapore baru nak sedar diri.melayu yg byk jadi batu api utk bangsa sendiri.berasa hebat sgt dgn idea sendiri yg entah dipengaruhi oleh kejahatan apa.tahniah kpda yg sibuk memburukkan pas.seterusnya kita akan lihat siapa yg lebih buruk sebenarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara aku ramai kat Singapore. Mereka bangga tinggal di sana dan tak terasa mereka di tindas dan kena jual. Mereka hidup aman, senang dan berdirikari tanpa meminta belas kasihan dari kerajaan.

      Kita rakyat Malaysia selalu mengandaikan kaum melayu di sana di tindas dan tertinggal. Walhal mereka lebih berdirikari dan mampu bersaing.

      Jadi kalau tak tahu hal sebenar, jangan fitnah melayu singapura. Melayu Malaysia masih ramai hidup di bawah paras kemiskinan. 50 tahun lebih UMNO memerintah dan mereka semua ini melayu tulen, jadi kenapa melayu sekarang masih di paras yang sama?

      Yang tinggal dalam khemah di Kelantan juga melayu tapi kita tak pernah dengar Melayu singapura tinggal dalam khemah lagi.

      Delete
    2. Ye senang la hidup dibawah pemerintahan cina tampa peduli akan hukum n agama sendiri.

      Delete
    3. Inilah masalah walaun tak boleh menerima kenyataan. Kalau tak setuju tak apa, boleh balas dengan fakta bukan kata kata mengarut.

      Mcm saja semua Melayu singapore murtad. Mereka adalah orang islam dan tidak lupa dengan amalan Islam.

      Terdapat banyak surau dan masjid untuk umat Islam dan fitnah lupa akan hukum dan agama sendiri adalah tak betul.

      Mengaku sajalah yang Melayu di abaikan oleh pemerintah sendiri yang juga melayu (UMNO).

      Delete
    4. Woi anon 13.31, pukul 1.30 kau kat mana? kau pegi solat jumaat tak? tak pun masa khatib berkhutbah kau main phone kau. Inile contoh penyokong2 ghb penjilat daPIGS. saksikanle sendiri.

      Delete
    5. woi dia cina la..

      Delete
  25. Yg Melayu singapore ramai sgt sgt nak jd PR Malaysia apahal? Cuba check brp ramai Melayu Malaysia yg mohon nak jd warga Singapura.

    13:31 - elok kau pindah pegi singapura ikut sedara kau, sana kan bagus. Lagi pun kau dduk msia ni buat menyusahkan kerajaan je, tak ada guna sesen pun. Kutuk kerajaan siang mlm. Kalau kau ddk Singapura kau tak payah pikir pasal hudud, hukum hakam, cuma pikir mcmana nak makan dan mcmana nak jd barua PAP yg cemerlang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amalan untuk mendapat PR untuk negara kedua adalah amalan biasa di mana mana negara.

      Rakyat Malaysia juga ramai (termasuk melayu) cuba mendapat PR di negara seperti Australia, New Zealand, Canada dan UK. Setengah dari mereka membuat permohonan secara rahsia tanpa pengetahuan kerajaaan.

      Aku rasa kau malu sebab kerajaan UMNO selepas 50 tahun masih lagi gagal kerana terlalu banyak menyamun hasil khazanah negara. Terima lah kenyataan yang UMNO telah gagal dan perlu di ganti dengan Kerajaan yang bersih, perduli rakyat dan tumpu kepada ekonomi yang tenat.

      Lain kali bagi fakta yang jelas...Kalau nak back up kerajaan yang gagal.

      Statistik tak pernah menipu, matawang kita jatuh paling teruk dalam sejarah, rakyat tertekan kerana GST.. Hasil GST akan digunakan untuk membayar hutang 1MDB... membuktikan kerajaan yang rasuah dengan hutang yang terlalu banyak... Tetapi pemimpin kaya raya.

      Delete
    2. ada la 5 ekor yg nak jadi pr msia
      itu pun artis

      Delete
    3. 15:21 lima ekor artis tu sedara kau lah yeee...teruknya keturunan kau, keturunan ada ekor, patutlah....aku faham.

      Delete
  26. Jaga2 ada tulang tengah hot. Nanti dia maki wartawan. Sumpah sumpah utuseks utuseks. Pakai t shirt merah rambut serabai. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah. I kenal mamat tu

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w

      Kasi layan okey. Kah Kah Kah

      Delete
  27. Parti ajaran sesat pergunakan islam utk kepentingan politik dan bukan pertama kali kafirkan org lain..awang selamat..ngeh3

    ReplyDelete
  28. Parti ajaran sesat pergunakan islam utk kepentingan politik dan bukan pertama kali kafirkan org lain..awang selamat..ngeh3

    ReplyDelete
  29. Anon 1429

    Ni mesti melayu hutan yg baru keluar hutan,ko lupa sejarah ke siapa yg gadaikan singpura kt cina..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sengaja jual utk elak wabak selsema babi, itu pun masih kna jugak kat melaka, tempat lahirnya babi penang

      Delete
  30. Umno tak pernah gagal tapi madih terus berusaha untuk kesenangan rakyat yang betbilang bangsa dan agama.Nak mentadbir Msia bukan mudah kerana rakyat yang betbilang kaum dan lain latar belakang.Tapi Alhamdullillah rakyat masih hidup dengan aman dan cukup makan serta dan membuat amal ibadah ke pada Allah dengan selesa.Bersyukurlah ...jangan esok negara Msia dah hancur macm Syria,Iraq dan Yaman baru tahu betapa beruntungnya kamu hidup di bawa pimpinan UMNO dan BN.jangan lah berbangga dengan negara Singapura,tak layak pun nak di bandingkan dengan Msia .dahlah negara kecil memang senanglah nak kawal .hutan pun tak ada.so Msia bukan syurga jadi tak sempurna .

    ReplyDelete
  31. Parti kuali jgn jd spesis batu api mcm awang tak selamat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua minggu lepas dia layannn pas baik punya layannn
      hari ni dia libass gila babi punya
      itu pun walaon dan baiahon tak sedor lagi.....
      mengong betol la

      Delete
    2. Parti Cap Cangkul kena pi jumpa Astora Jabat. Mana tau dia bagi input baik punya. Kah Kah Kah

      Delete
    3. Bawak Addingdong, Loserwaves, Loserdweller dan Greenpork sekali. Astora kat Kulim. Pi la berguru dengan dia.

      Biasalah, Ustaz depa maki. Aku harap janganla pi lantik Kassim Ahmad, Astora Jabat, Haji Mat Matahari jadi penasihat ugama.

      Footlose to brader. President pi Selfie dgn Amoy tu. Landing kat bahu.

      Ayoyo Ammma Guiness Stout Innapulade Yiiimak

      Delete
    4. Alahai! Kenapa Mufti Perak ni sengaja je nak cari pasal dengan puak - puak Geng Haprak Baru tu ek. Nanti dah tak pasal - pasal je dia pulak yang jadi sasaran puak - puak yang kecewa tu.

      Suka - suka hati dia je nak masuk campur dalam urusan Geng Haprak Baru tu. Dah la diorang tengah pening kepala nak mencari Cina Buta untuk menyelamatkan perkahwinan masing - masing.

      Semuanya hanya semata - mata kerana sumpah Bai'ah yang telah mereka lakukan sebelum Pilihan Raya Umum serta lafaz taklik untuk menceraikan bini sendiri jika mereka mengkhianati parti.

      Tapi, apa boleh buat. Semua ni pun bukan salah orang lain. Sebaliknya salah diorang sendiri. Siapa suruh diorang ghairah sangat jadi Pengkhianat kepada parti? Maka sekarang, diorang kena la tanggung sendiri!!! Berani buat, berani tanggung la!!!
      SHAH ALAM: Lafaz cerai taklik talak tiga yang dibuat wakil rakyat Pas Kelantan tidak boleh ditebus dengan kifarah.

      Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menjelaskan ia berbeza dengan bai’ah (sumpah) kerana lafaz (cerai)taklik tidak mempunyai kifarah.

      “Kafarah tidak boleh kerana ta’lik tidak ada kafarah,” ujarnya ketika dihubungi Free Malaysia Today.

      Bagaimanapun mengulas mengenai hukum bai’ah dalam Islam, Harussani menjelaskan ia tidak menjadi kesalahan dan boleh digunakan untuk tujuan politik.

      Status perkahwinan wakil rakyat Pas Kelantan menjadi isu selepas mereka melafazkan taklik cerai talak tiga sekiranya bertindak melompat keluar daripada parti itu.

      Ia timbul selepas Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Hatta Ramli memutuskan menyertai Parti Amanah Negara (PAN).


      Susulan itu, Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad menasihati wakil rakyat PAS negeri itu yang merujuk status perkahwinan di Mahkamah Syariah.

      Delete
    5. cuba korang bandingkan pandangan mufti songkok tinggi dgn mufti kopiah...ada beza tu

      Delete
  32. Setelah lebih separuh perjalanan hidup aku di tempat orang. Akhirnya aku kembali ke Malaysia. The birth place of me. Pas, Ghb, Pkr, Dap dll yg seguni dgnnya nak kutuk apa pun pd Malaysia, kutuklah, cercalah, hinalah sehabis habismya. Bagi aku Malaysia adalah yg paling baik setakat ini.
    Aku bamgga jd rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitapun bangga sbg rakyat malaysia...dia orang bukan kutuk negara tp parti yg zalim dan rasuah...mcm tu punya simplepun kau x faham kau merantau ke mana? zimbabwe atau uganda?

      Delete
  33. walaupun pas tu parti ajaran sesat tapi org pas tak pernah buat kerja haramjadah laknatullah menjubur lubang bontot jantan mcm anwar aljuburi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke.mst bontot ko slalu kene sondol anwar ye.kahkahkahkah

      Delete
  34. Tahniah omak kau semua warga malaysia masuk sini.tak kira politik.cina n india je tak masuk.apakata kita buat persatuan omakkau

    ReplyDelete
  35. wahai omakkau,kenapa nak dengki sangat dgn ghb,semasa ghb kena halau dan disuruh buat parti baru mcm erdogan semua pakat halau.sekarang yg dihalau sikit tp yg mengikut keluar ramai,kata tak istiqomah la,tak wala,a la dan berbagai lontaran.benar itu benar,tak mampu ditutup.memg benar haji hadi contoh kepimpinan yang gagal.dan siapa yg menyokong yer umpama mendayung sampai yg bocor.ingat peristiwa bagaimana iblis dihalau dari syurga.ibrahnye kt ingati agar jgn kita yg tinggi ilmu ini mengulangi kesilapan sama'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kena halau. Kalah pemilihan, merajuk buat parti lain.

      L.O.S.E.R bacanya loseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrr

      loser loser loser kah kah kah

      Delete
    2. 17:15 macai bodo xda modal..asyik2 loser2..meroyan mcm omakkau xdpt kalit tp hari2 sebut kalit2.kahkahkah. Bodoh punye macai loser

      Delete
    3. Anda seorang Loser????????

      Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket/cangkul Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang. SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser
      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
  36. AWANG selama ini cukup bimbang dengan cara Pas menggunakan Islam bagi tujuan politik kepartian.

    Sehinggakan pernah para pemimpin mereka mengatakan sekiranya tidak mengundi Pas dalam pilihan raya tidak Islamlah orang itu, manakala jika mengundi Pas akan masuk syurga.

    Pelbagai slogan dicipta bagi mengaitkan parti itu dengan Islam dan mengkafirkan orang lain yang tidak sealiran dengan mereka.

    Akibat terlalu taksub, ekstrem dan tanpa berfikir panjang maka parti itu telah mewajibkan setiap wakil rakyat di Kelantan melafazkan bai’ah atau sumpah; yang jika mereka mengambil keputusan keluar parti tanpa meletakkan jawatan, secara automatik mereka telah menceraikan isteri masing-masing dengan talak tiga.

    Tidak sedarkah mereka telah mempermainkan agama demi parti politik? Tidak sedarkah mereka dalam politik macam-macam boleh berlaku?

    Hari ini lawan, esok kawan dan begitulah sebaliknya.

    Namun itulah harga yang perlu dibayar oleh Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Mohd. Hatta Ramli yang melanggar bai’ah itu.

    Ketua Hakim Syarie Kelantan, Datuk Daud Muhammad kelmarin mengesahkan Dr. Hatta dengan isterinya gugur talak tiga kerana melanggar taklik yang pernah dilafazkan dalam sumpah itu.

    Yang peliknya, semalam Dr. Hatta seperti mempersenda-sendakan pula sumpah yang pernah dilafazkannya itu.

    Bagi Awang perbuatan itu cukup mengaibkan, bukan sahaja kepada Dr. Hatta, tetapi juga kepada agama Islam secara keseluruhannya.

    Awang – Mengucap panjang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menjelaskan ia berbeza dengan bai’ah (sumpah) kerana lafaz (cerai)taklik tidak mempunyai kifarah.

      “Kafarah tidak boleh kerana ta’lik tidak ada kafarah,” ujarnya ketika dihubungi Free Malaysia Today.

      Bagaimanapun mengulas mengenai hukum bai’ah dalam Islam, Harussani menjelaskan ia tidak menjadi kesalahan dan boleh digunakan untuk tujuan politik.

      Status perkahwinan wakil rakyat Pas Kelantan menjadi isu selepas mereka melafazkan taklik cerai talak tiga sekiranya bertindak melompat keluar daripada parti itu.

      Ia timbul selepas Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Hatta Ramli memutuskan menyertai Parti Amanah Negara (PAN).


      Susulan itu, Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad menasihati wakil rakyat PAS negeri itu yang merujuk status perkahwinan di Mahkamah Syariah.

      Delete
    2. SHAM TM si Cangkul Loser kah kah kah

      Delete
    3. 16:49 macai bodo xda modal..asyik2 loser2..meroyan mcm omakkau xdpt kalit tp hari2 sebut kalit2.kahkahkah. Bodoh punye macai loser

      Delete
  37. Menjawab yg mengatakan hadi n pas telah gagal.gambaran dibersih telah menunjukkan sebaliknya padahal hadi tdkpun mengata haram pergi ke himpunan itu spt yg dikatakan oleh puak umno tp knpa byk org tak turun apakah krn hadi atau mereka juga ada pemikiran sendiri.pas gagal menarik org org umno yg bertempek dekat najib bagai lintah yg ketakutan.itu dikatakan selepas pas berpisah dgn dap.byklah kata kata buruk lain yg keluar kpd pas selepas pemisahan itu.walaupun pemisahan itu bleh jd bkn tujuan hadi pd mulanya tp disebabkan oleh provokasi dr dap sendiri.disini kita melihat pula dimana seorg pemimpin perlu tegas dgn prinsip n kepercayaannya.org org umno yg berpegang dgn najib krn perkauman.org org dap tidak suka kpd pas barangkali krn ingin org mengikut katanya saja.sekarang org org telah melihat kepincangan didalam umno.bkn ke mereka akan memilih pas pula.sama sama lah kita muhasabah diri bkn nya dgn menjadi batu api yg membakar rakan sendiri.jdlah pendamai yg menyatukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pundek ko la macai pil kuda.kahkahkah

      Delete
    2. Ini seorg batu api semoga tak ada yg terbakar krnnya melainkan dia sendiri yg terbakar

      Delete
  38. Jeff ulu bernam keturunan indon mkn taik dah minum ketum ke belum..ngeh3

    ReplyDelete
  39. Jeff tengah cari idea sbb slalu gune pkataan loser nmpk bodo wlpun mmg die sbnrye bodoh. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  40. Jgn kutuk cangkul,org dulu2 bertani mgunakan cangkul,... Skrg pun cangkul masih digunakan dh brp tahun dh.so ghb akan bertahan lama.pas akan kekal 2 tahun je lg.umno sudah mula menendang pas...xcaya?!!!!!...tgkla nt.

    ReplyDelete
  41. gang haru biru ghb da tersepit kembalila ke pangkal jalan pintu pas masih terbuka

    ReplyDelete
  42. Masalah psrti cangkul bukan tak ada orang yg nak masuk, tapi borang tak ada. Tak cukup borang. Jangkaan 3 org yg masuk, tapi 5 org rupanya.

    ReplyDelete
  43. Kesian mereka ini bagai tak diterima dimana mana .ada idea yg bagus tp spt tak sgt dpt diguna pakai.bkn ke idea itu sama saja spt pkr.aku rasa idea mereka lebih teruk dr idea pkr.knpa kita boleh terima pkr tp tdk parti kuali.sy kira utk berjaya parti kuali perlu menunjukkan sisi baik.namun awal awal lg mereka mengutuk hadi n pas.mereka mengatakan pas tdk relevan n mengata hadi mcm mcm.mereka mengatakan pas tdk layak utk bersama pr.ternyata mereka tdk dpt menunjukkan sisi baik dan kesian mereka yg telah dicampak oleh pas.muka kesian mereka tak cukup kuat utk menarik ahli pas maka mereka terpaksa bermain kotor dgn melebelkan pas sebagai parti yg gagal.terus kan tuan tuan kuali.jgn sampai hanya digunakan org utk mengoreng sj.

    ReplyDelete
  44. Kami nak hudud, Mana sudah hudud yang di janjikan?

    Jangan sembang kencang dan tipu umat islam. Janji nak bentang tapi masa parlimen pegi jepung.

    Walaun semua sila jawab, mana sudah hudud? apa sudah jadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang kurang kami masih berusaha.yg hang pulak buat apa .kutuk org yg nak buat hudud je tahu.sedar la diri juga.

      Delete
    2. hudud hanyala permainan pyaj munafik bro utk tutup penipuan sendiri

      Delete
    3. Anon 22:11 - Mana ada usaha, tak seorang pun MP PAS yang bercakap mengenai Hudud di Parlimen kecuali saudara Mafuz.

      Harapkan Tontowi atau Nik Beduh, hampir semua wakil PAS macam mulut di kunci. Yang paling lucu , tuan presideng sendiri ponteng parlimen pegi Jepun. Malulah macam ni, di luar bukan main cakap kencang.. pi po pok pi pok tapi di Parlimen haprak semua ustaz atau ulama PAS menikus bisu seribu bahasa.

      Lepas tu si Beduh mengaku lebih baik kena tipu dari menipu... Jadi kalau tak mampu jangan bohong kat rakyat kata kami boleh buat..

      Ini lebihkan politik daripada berbakti kepada rakyat... Mcm semua wakil PAS makan gaji buta di Parlimen kecuali Hanipa, Khalid Samad dan Dr Siti Maria..

      Delete
  45. Kompem isi cramah kutuk2 prlekeh ulama..sanjung2 dap yg sah2 tolak hukum islam..50k dtg pun kalau Allah tak redho baik tak payah..

    ReplyDelete
  46. TIMAKASIH LAH SBB BLOG INI BYK PROMO PERCUMA UTK PARTI AMANAH NEGARA DN DAP.....DGN CARA TERSENDIRI

    PAS DN KHALID BF OMAK SEMAKIN TIDAK MENDAPAT PERHATIAN

    ReplyDelete
  47. Kenapa Haji Hadi dan Haron Din sokong kuat Najib?

    Kenapa PAS marah bila gambar Najib dan Haji Hadi di Pijak?

    Kenapa PAS tak marah bila gambar TGNI di kencing oleh UMNO?

    Kenapa cakap nak laksana hudud tapi masa bentang empunya diri tak hadir?

    Kenapa PAS memalukan wanita dengan mengadai isteri sebagai kepentingan politik?

    Kenapa ramai pemimpin PAS kaya raya walaupun gaji sebagai wakil rakyat tak seberapa?

    Berapa Haji Hadi dan Haron Din terima daripada Najib?

    Kenapa Kerajaan Kelantan sekarang ada amalan rasuah?

    Kenapa Haji Hadi gagal mempertahankan Terengganu padahal beliau berkata kerajaan beliau bersih dan datang dari Allah?

    Kenapa haji hadi hidup dalam kepura puraan?

    Kenapa haji hadi kuat mencarut?

    Kenapa haji hadi malas ke parlimen?

    Kenapa haji hadi suka membalas dendam?

    Kenapa haji hadi gila kuasa dan tamak wang?

    Sila lah jawab wahai walaun sekelian. Jawab dengan jujur dengan berserta fakta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah nak jawab pasal semuanya benar belaka.

      Biar jeff yang jawablah.

      Delete
    2. walaun hanya mampu kata...tak risau...tak risau...gumbira...gumbira!

      Delete
    3. Aku bkn jeff ok tolong jawab bg pihak dia.kalau dah tak suka tu semua nampak buruk belaka.hadi sudah lama mencongok disitu dikutuk n segala mcm oleh org umno barangkali sebelum kamu wujud lg.semua nya krn dia ingin buat islam buat hudud n sekarang sedang org org umno kalut dgn hal mereka kamu pula yg buat mengutuk kpd dia.apa pula yg kamu buat utk islam.kamu lihat pas sekarang sudah byk yg dpt menjadi wakil rakyat termasuklah ketua kamu parti kuali tu.jika bkn sbb usaha hadi n pegorbanan pemimpin dahulu kamu ingat semua itu boleh berlaku.parti kuali kamupun tak mungkin akan wujud.jgn ikut pandai fikiran sendiri sj.lihat dgn mata keimanan juga.fikiran terkadang boleh dirasuk oleh anasir yg jahat.seterusnya tuan tuan kuali biarlah masa memberi kita jawapan

      Delete
    4. Kedah juga jatuh slps satu penggal shj
      Perak jatuh tak sampai setahun

      Apa fungsi nizar & mahfuzz d negeri masing2...? Asyik bahagi harta rampasan perang aje ke?

      Delete
  48. Aku tengok antara PAS - Ayah Pin - Tuhan Harun - Guru Yahya dah semakin banyak persaman la pulak.

    Harap JAKIM tolong siasat.

    ReplyDelete
  49. yeke Ex PAS ...hujah kau? sebab kau suka kat group GHB ni ke, tu yg kau ckp cmtu? group mat sabu khalid samad and the gang ni kau letak kt mana? kt syurga? aku tahu nak letak mt sabu n the geng ni kt mana..termasuk kau juga

    ReplyDelete
  50. allah dah tunjuk kat geng mat sabu khalid and the gang .tapi masih taksedar

    ReplyDelete
  51. omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi
    omakkau dah jadi lalang... sama mcm zahid hamidi

    ReplyDelete
  52. omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid
    omakkau dah jadi lalang sama mcm zahid

    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...
    omakkau kencing... sama mcm najib...

    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...
    page omak ni letak gambar dacing je la...

    ReplyDelete