KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 4 September 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... TIDAK SAMPAI 20 ORANG RAKYAT KEDAH MAU MUKHRIZ DIKEKALKAN SEBAGAI MB KEDAH.


Sehari dua ini kecoh dimedia sosial mengenai bahawa pada 9hb September 2105 ini suatu Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO akan berlangsung dan antara agenda mesyuarat ialah kononnya beberapa pemimpin UMNO termasuk Muhyiddin Yassin Shafie Afdal dan Mukhriz Mahathir akan dipecat.

Ekoran dari berita radio karat itu beberapa penyokong Mukhriz yang tidak sampai 20 orang membuat bantahan berdemo yang maukan Mukhriz Mahathir dikekalkan sebagai Menteri Besar Kedah.

Fikir secara logiklah .. kalaulah benar ada niat dan hasrat serta nawaitu Majlis Tertinggi UMNO pada 9hb September ini mau Mukhriz Mahathir dipecat sebagai ahli UMNO kerana dikatakan berlagak menongkah arus ... apakah dengan suara keras bantah tidak sampai 20 orang akan membuat MKT ketar kepala lutut untuk bertindak???

Malahan dikhabar solat hajat anjuran penyokong-penyokong Mukhriz malam tadi pun sambutan tidaklah seperti diharapkan.

32 comments:

  1. Mohon TOLONG!

    daftar PERKASA sebagai party politik

    Bentuk PAKATAN 3.0

    DAP AMANAH PERKASA

    lawan

    PKR PAS UMNO + Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....tak yah susah2 biar omak kau ganti jadi mb kedah!!! Sebab lebih bijak pandai hina kutuk hasut garang dan ramai pengikut tikusnya dlm sesawang. Org baik pasti di hina di kutuk dikecam hanya org jahat sj boleh berkuasa disanjung sebab tu anwar msk penjara dan ramai lg tokoh baik dunia juga msk penjara biar duduk diam2 kalau tidak penyamun tak boleh berkuasa takut kuasanya hilang.

      Delete
    2. Omak Kau sah dah jadi macai Najib & Hadi. Disebabkan kecewa Khalid Gagap jatuh tersungkur. Ni Janda balas dendam kaa! Kesiannnnnnnn .

      Delete
    3. Berani nak pecat mukhriz?
      aku sunat lagi sekali laa..

      Delete
    4. hahaha....

      Omak Kau memang layak ganti mukhriz sebab Omak Kau dah di perturunkan oleh sahak gagap ilmu....

      Tapi itu dulu...Omak dah tak kamcing dah dengan sahak gagap sebab sahak dah tak beri makan.

      Sekarang ni Omak dah dapat sumber baru untuk soru iaitu daripada seorang pas selangor.

      Kalu dulu Omak selalu sangat berposing dengan sahak gagap, la ni takdak dah...tak layan dah.

      Sekarang ni dah berposing dengan mamat pas pulak.....

      Delete
    5. Mukhriz ni elok dipencenkan terus dari arena politik Malaysia.
      Dia nak bina dinasti politik mamak Mahathir.
      Dinasti politik pirate bugis Tun Razak, kita dah tengok. Jahanam negara.
      Dinasti mamak ni pulak, gerenti hancur agama dan bangsa.

      Delete
  2. Tak de beza zaman Najib dan Zaman Manathir
    Dua zaman nih ANWAR dinpenjara

    Ringgit cecah 4.0
    Tapi zaman Najib ringgit cecah 3.0 dgn singapork

    Dinzaman Najib banyak haramjadahnya

    Kapal jatuh heli jatuh rosmah First lady

    Aduuuh haramjadah sial ko anak Tun razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapal , heli jatuh semuanya takdir dan kemahuan Allah.. pecayalah kepada rukun Islam.. ko ni dah dlm secara tak langsung menyeyalkan apa yg Allah takdirkan.. sebelum apa yg ko ingin cakapkan berpandulah pada Al Quran dan belajarlah benda2 yg boleh menyebabkan syrik yg tidak disengajakan.. komen dan mehemtam org memang sedap tapi berpandukanlah ajaran Islam yg sebenar.

      Delete
    2. Sapa kata bukan takdir Allah ?

      Sapa kata bukan kerja Allah ?

      Semua yang berlaku di atas muka bumi adalah datang dhn izin Allah..

      Mcm di syria iraq Turkey Mesir dan skrg Malaysia...

      Tanda tanda Allah murka pada pemimpinnya ....

      Kerana bunuh Mongolia
      . .....penjara Anwar

      Sejak Anwar di hukum dari mahkamah rayuan hinggalah masuk sg Buloh ...

      Allah dah TAKDIRKAN kapal jatuh heli jatuh ringgit jatuh ... Timing Allah memang hebat... Bala datang time Anwar masuk dalam...

      Ehh kenapa 'takdir' Allah tak datang masa pak lah ? Masa Anwar masih bebas minum teh di parlimen ?

      Masa.dan time ni lah pulak 'takdir' Allah tu datang ?

      He heh heee heee

      Delete
    3. Kapal jatuh pun nak salahkan najib, najib ke yg jd pilot kapal tu. Knp tak salahkan Allah yg mentakdirkan kapal tu jatuh.
      Dah makin ramai yg jd gila sejak pemilihan Pas lalu.

      Lepas kalah bertanding...
      ...tubuh G18
      ....lps tu tubuh GHB
      ....lps tu parti Progresif Islam
      ....lps tu parti pekerja
      ....lps tu parti cangkul
      .....lps tu parti kuali
      ....lps tu gila berselfie

      Dah dekat nak mampos lah tu.

      Delete
    4. Jatuh bukan sebiji... 3 BIJI!!!

      jatuh lepas mahkamah rayuan jatuh hukum !!!!

      3biji sekali jatuh memang betul betul conincidence atau takdir Allah tahap power. !!!

      Rakyat Malaysia ada hak nak party Mongolia ker party dacing senget ker asalkan halal dlm perlembagaan...

      Delete
    5. Itu kebetullan namanya dah otak dah hati besangka buruklah jadinya... dlm Islam dicegah bersagka buruk.. moh solat dulu agar hati yg buruk dapat dibersihkan.

      Delete
    6. itu pasal msia kena beli kapal perang
      bole lawan sama usa dengan rusia
      msia mahu jadi pemerintah dunia pulak ganti usa
      sebab ti misti mau bili kapal perang baru

      Delete
    7. Malaysiabaru apabendalah yg kau ckp ni.. Anuar dipenjarakan je bala dari Allah dtg... dah ratusan ribu org dipenjarakan tapi kenapa Allah tak turunkan bala.. alih2 Anuar dipenjarakan je Allah turunkan bala... suci betul Anuar pada kau... macam nilah kau tempah satu patung yg merupai Anuar kau letak belakang rumah kau lepas tu bolehlah kau sembah bersama2 pentaksub2 yg lain... barulah malaysiabaru namanya.

      Delete
  3. Semoga Tuhan memberikan kesihatan akal dan kewarasan fikiran buat saudara Malaysiabaru...Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmn nak berfikir

      Kalau kawan kawan saudara mara aku habis kena buang kerja

      Kena vss. Kena pecat

      Mintak duit sekupang untuk beli susu anak

      Minyak motor

      LU PIKR LA SENDIRI !!!!!

      Delete
    2. M,sia Baru - kau ingt itu sykt nenek kau? Buka co sndiri, jd boss sndiri, jd kuli sendiri. Semua entiti bisnes berisiko. Ambik staff semua dr anak beranak kau. Itu bukan kroni namanya sbb sykt nenek kau. Dah dpt vss tu pun cukup baik, tak syukur lg. Sepatutnya org mcm kau dduk singapork yg lebih baik... Kononnya.

      Delete
    3. Sapa kata singapork baik..?,nakpg singapork pun org melayu miskin tak mampu sebab dah rm3 satu pork!!!

      Betul takdir kami yg bodoh bangang nasib tak baik kena pecat vss dsb...

      Tapi jika ia berlaku kpd majority rakyat sehingga tiada lagi kerja apa akan jadi kpd rakyat ... Nak lari mana ? Singapork pun kami tak mampu masuk...

      Takkan. Nak pg syria cari kerja sana... Nak cari tambang petik buah di Australia pun RM3 satu AUSD !!!

      P.s lu tulung wa cari idea..

      Delete
    4. Kemahiran ko petik buah je ke. Tak de keja lain yg ko boleh buat... kesian pulak aku tengok ko ni.

      Delete
  4. SEMOGA SAUDARA MALAYSIABARU DIBERIKAN KESIHATAN AKAL DAN KEWARASAN BERFIKIR...AMIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akal dia ok. Akal ko aje tak ok. wayar putus

      Delete
    2. malaysiabaru org yg kuat mempertahankan anwar aljuburi,semoga dia tak ikut perangai peliwat tua yg suka jubur menjubut dan mengelentong tu..ngeh3

      Delete
  5. Semoga Malaysia baru yg terbentuk akan jd negara Islam

    ReplyDelete
  6. M baru, sdara kau yg kna pecat tu, mmg patut kna pecat, krja menipu, tak perform, kuat mengutuk organisasi sendiri, pdhal itu tempat cari rezeki. Yg dpt vss tu pun nasib baik.

    Dah ada eksperience, beli kapal sendiri, pandu sendiri, buat bisnes sendiri. Buat tambang murah, aku pun bleh naik, kau jd ceo, pastikan ada kuali dlm kabin, boleh goreng karipap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia skrg bawak bas sekolah part time... Tunggu duit vss habis..

      Yg lain aku tak tahu... Dgr cerita RHB oun nak buat vss ...

      Aku dah ckp suruh pergi Australia kutip buah ... Tapi tambang aku tak leh bagi aku suruh mintak dgn baitulmal..

      Delete
    2. GST punya pasal banyak sykt gulung tikar
      tapi macai tak percaya sbb tengok tivi tigasuku 24 jam

      Delete
  7. Blog Malaysia Baru muncul sbg blog paling tak laku d Malaysia. Senarainya spt berikut ;
    1. Blog Malaysia baru
    2. Blog meloyawsves
    3. Blog tulang besi
    4. Blog mansor

    Setakat ditubuhkan, baru 2 entry yg masuk, itupum admin sendiri yg menyamar sbg anonym.

    Sbb tak dikunjungi org. Adminnya tunjuk hero d blog org lain dgn idea tahap srp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takrpe lah

      Terima kasih sebab bagi rating

      Delete
    2. Omakkau walau dikutuk tetap no: 1
      Solat jumaat dulu nanti kena fitnah pulak....

      Delete
  8. Ranking keturunan Indon mkn taik ulu bernam xde ke..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan ulu bernam.... Ulu jamban la

      Delete
  9. aku nak sangat muhidin, syafie, mukhriz dan mahatir dipecat
    senang sikit pas nak masuk umno

    ReplyDelete