KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 1 September 2015

GAMBAR TOK IMAM PATRIOTIK PAKAI JUBAH JALUR GEMILANG MENJADI VIRAL DIMEDIA SOSIAL.



Semangat yang membara menyambut kemerdekaan, moga di Rahmati, tak tahulah perasaan menjadi makmum, imam bersemangat, makmun lagi lah bersemangat ... Apa pun, amal soleh itu di pandang disisi Allah..Tahniah Tok Imam!!

56 comments:

  1. Tak tau la perasaan sedih walaun ditipu nak jadi Kerajaan atau rerus jadi Pembangkang sampai kiamat.

    Pemimpinnya kata Putrajaya bukan matlamat perjuangan mereka.

    Dan masuk PRU/PRK bukan untuk menang.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEGATALAN' MAT SABU BUATKAN DIA TAK LAYAK JADI PEMIMPIN!!!

      Siapa sangka, gambar Si Mat Sabu yang berselfie dengan Amoi Cina semasa perhimpunan BERSHIT 4 sebelum ini menjadi liabiliti terhadapnya untuk terus menjadi ketua Geng Haprak Baru (GHB).

      Perkara ini diakui sendiri oleh Ketua Pengiring Amal Relief Malaysia (Arif), Aris Awang yang turut serta mengikuti bontot Si Mat Sabu sepanjang perhimpunan BERSHIT itu diadakan.
      “Setelah insiden selfie dengan awek-awek Cina di BERSIH 4.0, Mat Sabu akan letak jawatan Presiden GHB. Husam akan memimpin GHB. Aris Awang dah susah payah dengan geng ARIF untuk jaga Mat Sabu,” ulas Norani AbgMarzuki BangiKuching.

      Aris Awang dalam kenyataan medianya semalam juga turut memohon maaf kerana GAGAL untuk melaksanakan tugas sepenuhnya dalam mengawal perangai buruk yang dipamerkan oleh Si Mat Sabu.
      “Saya selaku Ketua Pengiring kepada Hj Mohammad bin Sabu sepanjang Himpunan BERSIH 4.0 memohon berbanyak kemaafan kepada Hj Mohammad Sabu, keluarga, sanak saudara dan kenalan Islamnya kerana tidak berjaya mengawal serbuan rakyat Malaysia dalam Himpunan Bersih 4.0 dari berbagai kaum untuk mengambil gambar, berselfie, bersalaman dan menandatangan di baju, topi, ikat kepala dan seumpamanya.
      “Kejadian di luar kawalan dan kelalaian saya telah menyebab berlakukan insiden yang dirasakan kurang sopan oleh masyarakat Islam,” lapor AIDC News
      Namun bagi Norani Abg Marzuki Bangi Kuching berpendapat permohonan maaf tersebut dilihat sebagai petanda awal Mat Sabu bakal berundur sebagai ketua GHB dan mungkin bakal diganti oleh Si Husam Musa.

      Walaubagaimana pun, Si Husam tu pulak ddiakwa masig mempunyai masalah tersendiri di Kelantan yang tidak melayakkan dia untuk menjadi pemimpin kepada Geng Haprak Baru tu.

      Dengan itu, peluang terbuka untuk mana - mana pemimpin dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk memegang jawatan Presiden, Setiausaha dan Bendahari GHB.
      “Tapi kalau kes penyelewengan kuasa (2012) dalam pembalakan haram oleh Husam lekat dalam siasatan SPRM, maka Husam akan tolak jawatan ini lebih awal atau letak jawatan Presiden GHB kemudian.
      “Siapa bakal Presiden GHB seterusnya? Sudah tentu bapa IRC Malaysia, Saari Sungib lah….maka SU GHB kekal Dr Dzulkifli Ahmad. Izham Kelana Jaya Bendahari GHB lah…,” ulasnya lagi.

      Delete
    2. Round 1 : Kalah Pemilihan
      Round 2 Kalah tak dapat keluarkan 50% ahli PAS dari parti. Proactive actin sudah dibuat oleh gang2 bekas Hizb dlm PAS
      Round 3 Kalah tak dapat beli parti, Nak register belum lepas
      Round 4 GHB kat Bersih macam ta kwujud. 90% ganf DAP

      Kolid Smart dah ketaq lutut apa nak temberang kat Papa Penang sebab tak perform

      Kalau aku DAPSY, aku report DAP leaders yg GHB ni freeriders

      Aku copy paste ni kat blog DAP

      Depa ni based on delivarable. GHB gagal deliver. Kah kah Kah

      LOOOOOOOOOOOOOSEEEEEEEEEEEEEEEERRR

      Delete
    3. Ada sorang uncle kat GHB tu kawan baik lama Tauke Penang Bukit.
      Masalahnya dia cakap 50% orang PAS sokong G18, last2 dapat undi 20% sajeeeeeeeeeeeee

      Kantoi menipu letak jawatan orang sama kat cawangan berlainan.

      Sudahhh promised Papa Bukit Penang ramai orang PAS yg skg ni ahli GHB akan turun. Yg ramai gang roket sajaaaaa

      Teruskan Yeahooooooo. Kami nak pi kongres rakyat.

      The help from Penang will diminish once they observe that GHB are just a bunch of losersssss

      Salam Losers

      Loserwaves, GreenLosers, Loserslanie, Loserdweller, AddindongLoser dan lain lain

      Check Mate

      (Gang GHB tgh segan dgn DAP kah kah kah, kata you guys ramai. Mana??? My foot

      Delete
    4. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    5. Sudah2lah berpolitik....org ns ckp polak la den....takkan la pak imam pkai jubah bendero pun korang nak pertikai yan....dah takdo kojo lain ko....baik korang poi buek solat sunat lg baik....beronti lah menambah doso...doso2 yg ado ni entah torampun tah tidak...dunio dah ujung2 ni bhai.....eden takut amek....moh kito poi masojid yo....assalam...maap la yo....abg nak nasehat yo....

      Delete
    6. Tok imam pun ada semangat merdeka, bersih mana ada semangat merdeka, bersih hanya tahu kencing rata, berak rata je

      Delete
    7. Merdeka tu dekat dan otak.
      Jika hati dan otak masih dikongkong, ditakut2kan, ditipu, dirasuah..... itu belum merdeka.

      Merdeka itu fizikal dan mental.

      Delete
  2. jubah imam kena taik cicak bilal dah qamat imam rembat bendera buek jubah apapun tahniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makmum muforkah pak imam baca surah negaraku ganti Fathihah...

      Delete
    2. Arba lu dengar ke..sekiannya punnn

      Delete
  3. hadith diatas diriwayat dari Imam al-Bukhari dan Imam Muslim dimana A'ishah menyatakan bahawa :-

    "Sesungguhnya Nabi saw bersolat didalam baju yang mempunyai corak, dan baginda telah melihat kepada corak itu sekali. Apabila selesai solat, baginda bersabda : Ambil baju ini daripadaku dan berikan kepada Abu Jahm, ia telah menggangguku didalam solat"

    Hafiz Ibn Hajar rh menjelaskan bahawa hadith ini menunjukkan bahawa adalah tidak disukai (makruh) apa-apa yang melalaikan seseorang didalam solatnya, samada corak, ukiran dan serupa dengannya.

    Imam al-Nawawi rh didalam mentafsir hadith ini berkata bahawa ini merupakan dalil agar orang Islam itu hendaklah menghadirkan hati didalam solat, menegah menyibukkan diri dengan apa yang dia telah lihat dan menghilangkan apa-apa yang mengganggu hati semasa bersolat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya menggangu je tak dosa pun lagi pun ia menunjuk semangat kita berkobal2 untuk meraikan kemerdekaan kena ingat dalam islam dunia dan akhirat kena kita jaga ketika menraikan perayaan hendak cantik dan bersih tak salah aku ada hadis berpakaian cantik dan bersih ketika bersolat dan ketika meraikan perayaan , kita patut contoh bersih 04 baju kuning sejadah bendera bersih he.he.he, tak tahu hormati orang kecing merata2 mana lagi kotar ustaz fikirkanlah sendiri

      Delete
    2. Masa bersih tandas disediakan. Tak ada org kencing rata2. Yg kencing rata2 tu boss no 1 korang. Tak caya? Tak caya kalu tengok la kat youtube.

      Delete
  4. Jangan imam tersilap sebut ketika bangun dari rukut dengan perkataan MERDEKA dan makmum pun sebut sama,jadi merdekalah mereka semua.haru punya geng ,ini bukan geng Pas tau.mungkin geng DAP .mungkin UMNO mungkin PKR mungkin GHB ,yang penting siap tahu masjid atau surau mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin jugak pas yg menyamar.

      Delete
  5. Terbaik pak imam. Tuhan memang suruh kita pakai perhiasan waktu solat.

    ReplyDelete
  6. Apa2 pun tak leh lawan Imam Mat Sabu ................... lepas jadi imam solat boleh pulak pi selfie dgn amoi .............. daring pulak tu ........... wa suka wa suka !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu dah tiru perangai RM?

      Delete
  7. Wa mau ucap selamat hali medeka . Sikalang wa ada suka sbb wa punya balua sudah medeka ......... dia olang sudah ada pati balu a ........... pati amana . wa tengok itu plesiden pati balu a .......... pati amana sudah medeka dan bebas peluk itu amoi ........... haiya ini balu butut2 Islam bukan macam tuan gulu haji hadi ......... itu tak bole , ini tak bole . Itu macam plesiden pati balu a semua bole ........... ini macam balu bole maju .......... wa punya bussines amoi pun bole maji maaa ! Tak pa Itu hali punya bersih wa kasi percuma bole peluk amai tapi next time kena bayar lo ! Lu olang bole kasi bersih lu punya plug maaa ! Kalau mau lagi power punya lu olang bole angkat pondan maaa ! gelenti lu olang punya plug kasih bersih habis maaa ! Ini macam wa butut suka ......... wa suka wa suka !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis2 dengan lawak bodoh ko....

      Delete
    2. Mat sabu ni dah ikut perangai RM... jumpa jantan cina dia rangkul. Jumpa pelakon hindustan dia rangkul. Apa nak jadi mat sabu ni. Perangai RM pun nak ikut ker....n

      Delete
  8. Mana GHB nama barunya PAN. PAN bermakaus kuali dlm BM

    Loser Loser Loser

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Losers

      Loserwaves, GreenLosers, Loserslanie, Loserdweller, AddindongLoser dan lain lain

      Check Mate

      (Gang GHB tgh segan dgn DAP kah kah kah, kata you guys ramai. Mana??? My foot

      Delete
    2. Hari 1 - 30% x 200000 = 60 ribu melayu
      Haru 2 - 40% x 300000 = 120 ribu melayu

      Untuk permulaan, ini satu pencapaian supwrb untuk ghb yg blm ada parti didaftarkan. Ramai juga ahli Pas (yang sedang fikir utk keluar) hadir dlm bersih 4.

      Idris yg tak dijemput pun dtg dlm keadaan malu2

      Ini sudah cukup baik dan boleh dibanggakan.

      Delete
    3. Umno klu dlm bhsa zimbabwe makna dia URANG MABBOK NOL OTTOK2

      Delete
  9. Berita yang x kua diblog blogger kecewa,najis bakal dapat derma lagi beli kapal perang rm3.5 bilion disaat ekonomi lembab.masyukkkk lagiiiiiiiiii..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ini, penganalisis politik Shen Yee Aun menghuraikan secara terperinci refleksi BERSIH 4 sebagai petanda awal untuk Pilihanraya Umum ke-14.
      “Satu persoalan yang menarik adalah adakah BERSIH kali ini lebih menjadikan orang Melayu benci dan menentang Najib/UMNO/BN atau sebenarnya mereka lebih menjauhkan diri daripada DAP, PKR dan GHB?
      “Adakah BERSIH mahu menjatuhkan Najib kini lebih melemahkan atau menguatkan Najib? Persoalan ini terpulang pada penilaian masing – masing (subjektif),” katanya.
      Kesimpulannya, DAPigs selama ini hanya sekadar mempergunakan orang Melayu PAS untuk menjadi Barua diorang. Dan terbukti kali ini, tanpa penyertaan PAS, DAPigs tidak dapat memperkudakan orang Melayu melalui PKR dan GHB!!!

      Delete
    2. Parti Pekerja, parti dorman. Cuba buat complain kat ROS. Mana akaun???? Mana minit meeting ???

      Kalau tak da minta deregister.

      GHB kena check mate baik punya.

      Pati kena gantung, last2 kena join DAP. Lepas tu melayu reject GHB.

      Amin. Minta2 Jadi. Biar padan muka GHB, sedut exhaust rocket

      Delete
    3. Tunggu aktif dulu baru ada laporan kewangan dan minir mesyuarat.

      Jgn jadi mengong.....

      Delete
    4. Jgn Jadi mengong. Report saja. Kasi mampos sebelum take over siap. kah kah kah

      Delete
    5. Wowwwwwww!!!!
      Kapal perang pulakkkkkkkkkk

      Delete
  10. Buat apa nak gaduh satu sama lain?

    Kan kita semua hamba Allah?

    Ini saya bagi tips hilang bulu:

    Cara Menghilangkan Bulu Secara Alami

    1. Pepaya

    Pepaya merupakan buah yang aktif mengandung suatu enzim yaitu papain. Papain mampu mencegah pertumbuhan rambut. Bukan hanya itu pepaya muda juga membantu membuat bulu halus yang ada pada tubuh menjadi tidak terlihat dan membantu proses pengelupasan pada kulit. Pepaya ini sangat cocok ini untuk anda yang memiliki kulit yang sangat sensitiv. pepaya paling pas buat menghilangkan bulu ketiak yang keras dan kasar.

    Caranya anda hanya tinggal menyiapkan pepaya yang mentah lalu tumbuk atau blender. Setelah itu campur dengan sedikit bubuk kunyit . Campur hingga merata tempelkan pada ketiak dan diamkan hingga 20 menit sampai pastainya mengering. lalu bilaslah dengan air. Jika dilakukan secara rutin pasti akan dapat menghilangkan bulu ketiak secara permanen.

    2. Kunyit

    Kunyit dipercaya bisa menghilangkan secara kekal, bahkan kunyit merupakan suatu bahan yang sudah digunakan diindia dari zaman dulu. Kunyit memiliki kandungan antibakteri dan antiinflasi. Caranya sangat mudah sekali anda tinggal mencampur beberapa sendok bubuk kunyit dan tambah sedikit susu lalu diamkan sampai kering. Setelah itu cuci dengan air hangat.

    3. Lemon

    Persiapkan gula untuk dicampur dengan lemon. Lemon dapat membantu menghilangkan bulu wajah. Walaupun tidak menghilang setidaknya bisa menyamarkan bulu pada daerah sekitar wajah. Hal ini disebabkan oleh lemon yang memiliki kandungan untuk memutihkan sehingga bulu rambutpun tidak terlalu terlihat. Caranya campur 2 sendok gula dengan dua sendok teh lemon lalu tambahkan air 10 sendok. tempelkan pada wajah lalu diamkan sampai mengering sekitar 15 menit.

    4. Madu

    Madu ini akan kita gunakan untuk menghilangkan bulu kaki yang terlihat kurang indah. Ketika madu dicampur dengan lemon dan gula akan menjadi bahan perontok rambut yang buatan tangan sendiri. pasta madu tadi bisa dijadikan sebagai lilin untuk melakukan waxing.

    Jeff Ulu Bernam
    Hilangankan Bulu sebelum hilangkan nafsu

    ReplyDelete
  11. 1540...pakaian imam tu x boleh dikategorikan cantik la bhai. itu tolol namanya...bendera untuk dikibarkan, bukan buat baju, jubah, spender semua! bukankah zalim namanya bila meletakan sesuatu bukan pada tempatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Pekerja, parti dorman. Cuba buat complain kat ROS. Mana akaun???? Mana minit meeting ???

      Kalau tak da minta deregister.

      GHB kena check mate baik punya.

      Pati kena gantung, last2 kena join DAP. Lepas tu melayu reject GHB.

      Amin. Minta2 Jadi. Biar padan muka GHB, sedut exhaust rocket

      Tolong viralkan

      Delete
    2. sedut asap roket boleh pi bulan...sedut asap rover nik amar pi mana? kuala krai bantu mangsa banjir yg masih dok dlm khemah?

      Delete
    3. Dah nama pin parti tak aktif, mana ada laporan kewangan. Tunggu bg aktif dulu baru ada laporan kewangan la.

      Mengong betol ko ni

      Delete
    4. ITU kena report. Kasi ITU oarti bubar. Kow Kow punya GHB meraung Auuui

      Delete
    5. But macam to parti PAN akan mampos sebelum lahir. Kah Kah Kah

      Delete
    6. Amoy kena pujuk GHB la kalau kena ITU macam

      Delete
    7. Mat three four jer pakai pakaian begitu...motif nak menunjuk nunjuk patriotik konon keh keh keh

      Delete
    8. 1650...setakat nak nunjuk2 okay le, krg pahala aje tp kalau sebab kena pil kude x sah solat bhai...

      Delete
    9. Parti Pekerja, parti dorman. Cuba buat complain kat ROS. Mana akaun???? Mana minit meeting ???

      Kalau tak da minta deregister.

      GHB kena check mate baik punya.

      Pati kena gantung, last2 kena join DAP. Lepas tu melayu reject GHB.

      Amin. Minta2 Jadi. Biar padan muka GHB, sedut exhaust rocket

      Tolong viralkan

      Delete
    10. GHB, HIJACK TETAP HIJACK!!!

      Seperti mana yang kita sedia maklum sebelum ini, Geng Haprak Baru ni semuanya terdiri daripada kalangan pemimpin - pemimpin yang GAGAL mempertahankan jawatan dalam PAS.

      Dalam erti kata lainnya, diorang ni bukan sahaja pemimpin - pemimpin yang kecewa kerana GAGAL mendapat jawatan, malah diorang juga GAGAL untuk merampas parti tersebut secara keseluruhan.

      Disebabkan keGAGALan yang mereka hadapi itulah yang membuatkan mereka membungkam dengan kekecewaan sehingga menyemai dendam kesumat terhadap parti PAS.

      Biarpun selama hari ini, nama mereka, jawatan yang mereka pegang, bahkan peluang untuk menjejakkan kaki ke Parlimen semuanya dibentang luas oleh parti tersebut. Tapi kuasa punya pasal, semua tu hanya ibarat sampah belaka.

      Semuanya kerana mereka hanya berjuang demi untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan juga nak memenuhi kehendak Nafsu Buas 'Abang Besar' diorang dari DAPigs.

      Maka, memandangkan mereka GAGAL nak menguasai PAS membuatkan puak - puak Geng Haprak Baru ni terpaksa bertindak untuk merampas parti lain yang hanya nyawa - nyawa ikan.

      Perkara yang sama jugak pernah dilakukan oleh puak - puak PKR tu sebelum ini untuk tujuan yang sama, memperjuangkan agenda Politik Peribadi pemimpin dan bukannya nak memperjuangkan kebajikan rakyat.

      Dan tindakan Geng Haprak Baru tu pun bukan la satu tindakan baru bagi kita sebab agenda perjuangan DAPigs pun adalah untuk merampas pemerintahan Negara dari orang Melayu. Hakikatnya, diorang ni semuanya memang BARUA belaka!!!
      KUALA LUMPUR - Pengerusi Harapan Baru (HB), Mohamad Sabu hari ini mengumumkan Parti Amanah Negara (Amanah) digunakan sebagai nama rasmi wadah politik HB.

      Bekas timbalan presiden Pas yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, HB telah mengambil alih dan akan menjenamakan semula sebuah parti politik sedia ada iaitu Parti Pekerja-pekerja Malaysia sebagai Amanah, dan butirannya akan diserah kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) secepat mungkin bagi mendapatkan kelulusan.

      "Kami telah memutuskan untuk muncul melalui sebuah parti politik golongan pekerja...apa pun pindaan nama serta perlembagaan parti akan kita kemukakan kepada RoS dan kemudian akan dilancarkan pada 16 September 2015," katanya dalam sidang media di sin

      Delete
    11. LABOUR PARTY OF MALAYSIA.
      SEMUA LABOUR KENA MASUK PARTI INI.
      KAT SELURUH DUNIA PARTI INI PALING DITAKUTI KERANA PENGARUH PEKERJA TERLALU KUAT.

      RASANYA SUSAH ROS NAK BAGI....

      Delete
  12. tahniah mat sabu kerana berjaya tubuhkan parti baru. moga di berkati Allah. insyaAllah beroleh kejayaan. teruskan bersama pkr dan dap. buang kan saja parti lutut tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Particularly Angkut Amoy

      Delete
    2. takat tu je ke yang mampu komen? nampaknya geng lutut dah menyerupai org ameno sukakan benda2lendir dan lucah.

      Delete
  13. alhamdulilah

    -------

    Seramai 25 anggota Exco Pemuda dan Muslimat PAS Johor termasuk ketua kedua-dua sayap parti itu hari ini mengumumkan peletakan jawatan dalam parti bagi menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).

    Semalam, Pengerusi Gerakan Harapan Baru (HB) Mohamad Sabu mengumumkan 'Amanah' akan digunakan sebagai nama rasmi wadah politik HB.

    Pengerusi HB Johor Aminolhuda Hassan berkata peletakan jawatan beramai-ramai ahli PAS Johor bagi menyertai parti baru ini bukan kerana dipaksa, tetapi keranaia (parti baru) lebih menepati hala tuju yang diingini.

    Ketua Dewan Pemuda PAS Johor Mohd Faizul Mohd Salleh dan Ketua Dewan Muslimat PAS negeri, Norhayati Bachok antara mereka yang meletakkan jawatan.

    "Kita mahu lebih fokus kepada isu rakyat, maknanya pendekatan kita lebih mendekati masalah rakyat dan bukan permasalahan dalaman.

    "Kita menggunakan pendekatan parti baru iaitu Amanah, Inklusif dan Peduli," kata Aminolhuda ketika mengumumkan perkara itu di Johor Bahru hari ini.

    Beliau yang juga bekas Pesuruhjaya PAS Negeri, berkata pihaknya menyasarkan seramai 5,000 keanggotaan baru menjelang pelancaran parti itu peringkat negeri 11 September ini.

    Pada 24 Ogos lalu, seramai 91 ahli jawatankuasa (AJK) PAS Kawasan GelangPatah meletakkan jawatan masing-masing.

    Semalam, Mat Sabu, bekas timbalan presiden PAS berkata, HB telah mengambilalih Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang dijenamakan semula sebagai Amanah.

    - Bernama

    ------




    ReplyDelete
  14. apakah omak mmbayangkn dia selfie begitu dgn kholid?

    begitu kepingin omak....kesiaaannn

    ReplyDelete
  15. PAS, PKR, DAP, GHB semuanya bekerja untuk menjatuhkan UMNO. Dalam keadaan bagaimanapun, apa yang tersimpan dalam hati ialah menjatuhkan UMNO. Berselisih macamanapun, objektif no 1 ialah menjatuhkan UMNO.

    Kami orang UMNO tidak akan membiarkan perkara ini berlaku. Mereka iaitu PKR, PAS, DAP dan GHB mesti dilemahkan. Mereka mesti dipecahkan. Kini usaha kami hampir berjaya. Kami menggunakan agama untuk memecahkan kemuafakatan mereka. Gerakan itu akan kami teruskan. Kaedah paling mudah adalah melalui sensitiviti agama dan kaum kerana di situlah kelemahan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang itulah perancangan dan strategi ameno selama ini. apa org kata, ianya sudah menjadi rahsia umum. 20 tahun lalau mungkin ampuh. namun sejak kemunculan era reformasi strategi ini makin tumpul.

      namun begitu sejak dua menjak ni org geng lutut (geng pas) termakan jerat ameno ni kembali. geng lutut begitu terliur dgn memakan2, menjilat2 dan mengunyah2 umpan ameno ni dgn lahapnya. rupanya tak heran la jadi gitu, kerana geng lutut kini dipenuhi oleh pemikir yang jumud, dungu dan tiada akal. kalau ada akal pun berakal udang.

      dan alhamdulilah maoriti rakyat selebihnya kekal bijak dan berwaspada dgn permainan ameno ni. kerana majoriti rakyat tidak sedungu org lutut dan org ameno dalam menilai dan menerima sesuatu.

      Delete
    2. atau cakap pendek cite panjangnya, ameno mengharap pembangkang berpecah rupanya parti lutut yang berpecah.

      Delete
  16. Ini perkara kecik je. Sha this is ok. Good job.
    To GHB, well done.

    ReplyDelete
  17. Nama jer parti amanah tapi para pemimpin kelas cap ayam yang kalah pemilihan...gagal amanah pada parti,tidak amanah pada pengundi...orang spesis lalang tak boleh diharap nak jaga amanah rakyat dan negara...kalau rasa diri hebat sangat letak jawatan dan bertanding semula....dah laa menumpang kereta kawan..kutuk pula kawan semua tak betul..piirahhh mabuk Geng Haru Biru keh keh keh

    ReplyDelete