Saturday 5 September 2015

WARGA FACEBOOK BELASAH FAM KAW-KAW APABILA PASUKAN HARIMAU MALAYA KENA BELASAH KAW-KAW OLEH UAE

FACEBOOK Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menjadi tumpuan peminat bola sepak tanah air susulan kekalahan memalukan 0-10 kepada Emiriah Arab Bersatu (UAE) dalam saingan kelayakan Piala Dunia 2018 dan Piala Asia 2019.

Rata-rata peminat melahirkan rasa kecewa terhadap prestasi pasukan dan meminta sesuatu dilakukan oleh FAM sebagai badan induk bola sepak negara.

“Bagi pemilik akaun Facebook bernama Syam Azhar melahirkan rasa malu terhadap kekalahan yang dialami pasukan negara.

“Apa sudah jadi.. Memalukan, bukan satu, bukan dua, bukan tiga tetapi 10. Mana silapnya?

“Adakah ini satu uji kaji. Nampak usaha untuk melawan tapi takkan sampai tak berbalas,” katanya.

Bagi pemilik akaun Facebook bernama Acet de Reds pula meminta FAM melakukan perubahan agar sukan bola sepak kembali bersinar.

“Ayuh FAM... lakukan sesuatu, makin kebelakang bola sepak Malaysia,” katanya.


160 comments:

  1. Inilah juga keputusan yang akan PAS terima dalam PRU 14 nanti gara-gara keras kepala PAS.

    PAS merasakan diri mereka maksum, besar, hebat dan calon syorga belaka.

    Manakala rakan PR yang lain semuanya tak betul dan ahli neraka semuanya.

    Tindak tanduk mereka lebih merugikan Islam dan Melayu tapi menguntungkan UMNO.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB Loser

      Kalah pemilihan merajuk buat party cap cangkul. - Loser

      Kena sergah dgn DAP sebab tak da number waktu Bersih - Loser

      Ken sound dgn PKR sebab memandai2 - Loser

      Kena gelak dgn BN -Loser

      Delete
    2. BEKAS PEGUAM PAS DAH MULA MENGGELUPOR!!!

      Hahaha!!! Memang tak syak lagi. Hakikatnya, Bekas Peguam PAS ni memang dalam keadaan terdesak untuk menghalalkan tindakan Geng Haprak Baru tu menjadi Pengkhianat kepada parti.

      Hanya semata - mata mereka terdesak nak mencari jalan agar Pengkhianatan itu menjadi satu tuntutan wajib dan tidak dipandang hina oleh rakyat, maka tercetus la pelbagai alasan yang bertaraf Longkang.

      Masing - masing sibuk nak menutup kemaluan sendiri. Namun MALANGnya, kain untuk menutup kemaluan diorang tu hanya secebis 'Kain Perca'. Tutup tang 'Anu', tempat lain pulak terdedah.

      Mungkin itulah akibatnya bila diorang melanggar sumpah Bai'ah yang dibuat. Apa yang pasti, nasib malang yang menimpa puak - puak Pengkhianat tu semuanya boleh dianggap sebagai Khifarah terhadap dosa yang telah dilakukan. Tapi, itu pun kalau diorang sedar diri. Kalau tidak, pergi jahanam la jawabnya!!!
      SHAH ALAM: Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh 'hairan' dengan tindakan pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah), Hanipa Maidin yang mengaitkan kontroversi baiah dengan pelaksanaan hudud di Kelantan.

      "Yang pertamanya, beliau bukan seorang ahli agama dan tidak mendapat pendidikan secara formal dalam bidang syariah Islam.

      "Keduanya, apakah kaitannya baiah dengan pelaksanaan hudud? Saya tidak faham apakah maksud yang ingin disampaikannya," katanya kepada Antarapos, hari ini.

      Terdahulu Hanipa menyifatkan desakan PAS terhadap bekas pemimpin-pemimpin parti itu yang melanggar baiah sehingga jatuh talak tiga terhadap isteri masing-masing mencerminkan petanda tidak baik terhadap agenda PAS Kelantan untuk melaksanakan undang-undang Islam itu.

      Ahli Parlimen Sepang itu menyelar sikap PAS itu kerana menyebabkan ramai pihak berpandangan PAS lebih gemar menghukum berbanding menegakkan keadilan.

      Menegaskan kontroversi baiah tersasar jauh dari isu hudud yang cuba diketengahkan Amanah, Nik Zawawi kemudiannya menggesa ahli-ahli parti politik baru berkenaan melihat kembali niat mereka ketika melafazkan taat setia itu.


      "Mereka kena teliti dengan baik. Jawab dengan jujur dan ikhlas kerana Allah SWT mengetahui apakah yang sebenarnya di dalam baiah mereka. Saya tahu di dalam hati kecil mereka terasa bahawa baiah mereka adalah satu perkara besar. Namun kerana sikap ego menyebabkan mereka mencari seribu satu alasan untuk membatalkan baiah," tegasnya.

      Delete
    3. Hamipah GHB cap cangkulLoser kah kah kah

      Delete
    4. Jom ramai2 buat laporan polis dan jakim pasal ada satu parti di malaysia buat baiah songsang guna agama utk runtuhkan rumahtangga ahli mereka. Jom report kat ROS suruh siasat perlembagaan parti itu sama ada benarkan atau tidak baiah songsang tu.

      Kalau perlu haramkan terus parti yg rosakkan kesucian agama islam kita. Betul kata zahid hamiidi. Rosak islam sbb ada perkataan islam dlm nama parti.

      Delete
    5. KITA DERMA MEREKA 10 GOL PULAK LA..
      DERMA 10 GOL TAK SALAH.
      SBB DERMA 10 GOL BUKAN RASUAH.

      Delete
    6. Terjemahan Akhbar Cina : DAP Akan Buang Kakitangan Kerajaan Jika Berkuasa

      .Entri kali ini khas untuk kakitangan Kerajaan yang masih tidak bersyukur Dan mahu bersama2 GHB yg menjadi hamba kepada DAP

      Jika mereka merasakan GHB dan DAP dapat membela nasib mereka, ternyata mereka silap. Belum berkuasa, DAP telah berani mengisytiharkan untuk mengecilkan saiz jabatan Kerajaan. Ini bermakna, makin ramai yang bekerja dengan Kerajaan akan hilang pekerjaan.


      Sinchew Daily News m/s 9
      1 November 2011 (Selasa)


      Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
      Setiap Tahun Akan Dikurangkan Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

      ‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

      31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

      Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

      “Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

      Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

      Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Anon yang suka perkataan LOSER. ....bapak ko nak kawin lain......sebab mak ko dah LOOSE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser bila kalah dia mencarut.

      Loser punya macai cangkul

      Delete
    2. KHALID TAK SENGAJA BUKA AIB SENDIRI!!!

      Maaf kan la dia. Mungkin ini je caranya untuk dia mengakui kesilapan yang telah dilakukan. Sebab selama hari ini pun, dia mana reti nak buat pengakuan terhadap kesilapan diri dia sendiri.

      Maklum la. Orang yang anggap diri dia maksum dan tak pernah melakukan kesilapan, macam mana pulak dia nak buat tindakan seperti tu. Itu pun dia masih lagi tak buat pengakuan secara terbuka.

      Walaupun diakui bahawa sumpah Bai'ah yang didakwa selama adalah benar - benar wujud, tapi sebelum ini, puak - puak yang mewakili Parti Angguk Saja tu tak nak mengakui kewujudannya.

      Sebaliknya, mereka hanya sekadar memberikan alasan - alasan yang tak masuk akal demi untuk menafikan bahawa sumpah Bai'ah itu memang menjadi sebahagian dari lafaz ikrar yang dibuat.

      Mungkin dek kerana mereka cuba nak menipu dan mengelirukan rakyat itulah yang akhirnya membuatkan kemaluan puak - puak yang mewakili PAS tu terbuka dikhalayak ramai.

      Jika benar sumpah Bai'ah tu tidak wujud, kenapa pulak puak - puak Pengkhianat dari kalangan Geng Haprak Baru tu sekarang ni dok menggelupor tak tentu arah nak buat Majlis Kafarah?

      Hanya orang yang bersalah je yang akan ambik tindakan sedemikian kerana mereka ternyata telah melakukan Pengkhianatan terhadap kepercayaan yang diberikan oleh kepimpinan PAS.

      Maka kesimpulannya, untuk apa lagi orang macam Si Khalid Samad tu nak mendabik dada mengatakan bahawa mereka tak buat sebarang kesalahan apabila mengambil tindakan mengkhianati parti? Kalau dia tak buat salah, menda kejadahnya dia nak bayar Kafarah pulak!!!

      Delete
    3. Qolet Smart GHB cap cangkulLoser kah kah kah

      Delete
    4. Gila punya baiah.
      Dapigs pun tak sanggup buat ahli dia mcm tu.
      Baiah songsang.
      Niat nak jadi pemimpin sampai mati....

      Delete
    5. INI SEMUA SALAH PIL KUDA.
      INI BAHAYANYA PIL KUDA.
      BILA ADA PIL KUDA, ISTERI PUN SANGGUP GADAI.

      Delete
  3. aku senang jer.pengurusan fam serah kat. merska yang pakar bola sepak.serah mandat melatih dan memilih sepenuhnya kepada jurulatih.bukan ajk pemilihan pilih dan suruh jurulatih latih.mcmni mana nak bangun bola sepak malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi kat GHB, moga2/semangat loser.cangkul itu akan menghilang

      Delete
    2. PETALING JAYA: Pengerusi Gerakan Harapan Baharu (GHB) Mohamad Sabu dinasihat supaya bertaubat selepas gambar ‘mesranya’ bersama peserta demonstrasi 4.0, tersebar luas di laman sosial.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri berkata, sebagai seorang Islam sepatutnya bekas Timbalan Presiden Pas itu menjaga tatasusilanya.

      “Sebagai seorang Muslim, dia harus menjaga dirinya daripada fitnah. Tidak kiralah siapapun, daripada parti mana sekalipun, asalkan orang itu mengaku dirinya adalah Muslim, mereka kena jaga tatasusila seperti yang diajarkan oleh Islam,” katanya ketika dihubungi FMT pada Rabu.

      Katanya, sebagai seorang pemimpin, pastinya perbuatan itu mendapat perhatian dan apa yang berlaku ia akhirnya memalukan diri sendiri.

      Jelas Khairuddin, gambar itu tidak memberi apa-apa kesan kepada Pas meskipun Mat Sabu pernah menyertai parti itu yang kini diteraju ulama.


      Sebelum ini, salah seorang pengirim gambar berkenaan dilaporkan telah memohon maaf di Facebook kerana memuat naiknya di laman sosial.

      Delete
    3. Mat Sabu GHB cap cangkul loser selfie sama amoi

      Delete
    4. Mat sabu dan RM sama aje.
      Bezanya RM lagi dasat

      Delete
    5. PEMBETULAN:
      BUKAN MAT SABU YG NAK SELFIE.
      AMOI TU YG TIBA2 MUNCUL SELFIE MAT SABU.
      PERKARA INI SUDAH DIJELASKAN.
      CAIMENO SAJA PANJANGKAN ISU.

      HARAP MAKLUM.

      Delete
  4. Semua politik keras kepala, susah nak dengar nadihat. Bawah najib ni, malaysia sangat terkenal disemua bidang. Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser Gila Kuasa


      BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    2. PEMBETULAN:
      MAT SABU DAN KAWAN2 DAH KENA HALAU DGN PELBAGAI CACI-MAKI.
      UNTUK MENYEJUKKAN DALAMAN PAS, MAKA MEREKA MENGALAH DAN KELUAR PAS.
      TAPI SBB NAK BERJUANG UTK RAKYAT MAKA MEREKA BUAT PARTI BARU.
      MINTA ORG PAS BERLAPANG DADA DAN KUKUHKANLAH SEMULA PAS.
      JANGAN MAKI2 LAGI DAN HALAU AHLI SEBELUM SEMUA AHLI PULA YG KELUAR.
      MAT SABU DAN AHLINYA BUKAN NAK JATUHKAN PAS TAPI NAK JATUHKAN UMNOBN. SEBAB ITU ORG UMNO TAKUT SANGAT SBB RAMAI UMNO AKAN SOKONG MAT SABU.
      ORG PAS TAK PERLU RISAU.
      NAK TANDING SEMUA KAWASAN PUN TAK APA. JANJI UMNOBN JATUH.

      HARAP MAKLUM.

      Delete
    3. Helloooooooo

      Diah kalah pemilihan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

      Jangan nangis okey.

      LOOOOOOOOOOOOOOOOSEEEEEEEEEEEEER

      Delete
    4. PEMBETULAN: MAT SABU DAN KAWAN2 DAH KENA HALAU DGN PELBAGAI CACI-MAKI. UNTUK MENYEJUKKAN DALAMAN PAS, MAKA MEREKA MENGALAH DAN KELUAR PAS. TAPI SBB NAK BERJUANG UTK RAKYAT MAKA MEREKA BUAT PARTI BARU. MINTA ORG PAS BERLAPANG DADA DAN KUKUHKANLAH SEMULA PAS. JANGAN MAKI2 LAGI DAN HALAU AHLI SEBELUM SEMUA AHLI PULA YG KELUAR. MAT SABU DAN AHLINYA BUKAN NAK JATUHKAN PAS TAPI NAK JATUHKAN UMNOBN. SEBAB ITU ORG UMNO TAKUT SANGAT SBB RAMAI UMNO AKAN SOKONG MAT SABU. ORG PAS TAK PERLU RISAU. NAK TANDING SEMUA KAWASAN PUN TAK APA. JANJI UMNOBN JATUH. HARAP MAKLUM.

      Delete
    5. Anon 21:48 kena sampuk cangkul. kah kah kah

      Delete
    6. PEMBETULAN:

      MAT SABU DAN KAWAN2 DAH KENA HALAU DGN PELBAGAI CACI-MAKI. UNTUK MENYEJUKKAN DALAMAN PAS, MAKA MEREKA MENGALAH DAN KELUAR PAS. TAPI SBB NAK BERJUANG UTK RAKYAT MAKA MEREKA BUAT PARTI BARU. MINTA ORG PAS BERLAPANG DADA DAN KUKUHKANLAH SEMULA PAS. JANGAN MAKI2 LAGI DAN HALAU AHLI SEBELUM SEMUA AHLI PULA YG KELUAR. MAT SABU DAN AHLINYA BUKAN NAK JATUHKAN PAS TAPI NAK JATUHKAN UMNOBN. SEBAB ITU ORG UMNO TAKUT SANGAT SBB RAMAI UMNO AKAN SOKONG MAT SABU. ORG PAS TAK PERLU RISAU. NAK TANDING SEMUA KAWASAN PUN TAK APA. JANJI UMNOBN JATUH.

      HARAP MAKLUM.

      Delete
  5. 10 je pun bukanya 42b..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. FATWA PERTAMA DARI "MURSYIDUL AM" GHB!!!

      Ya!!! Jangan terperanjat sangat bila kita kata yang Geng Haprak Baru tu pun ada jugak 'Mursyidul Am' diorang sendiri. Cuma diorang je yang tak punyai kemaluan nak guna gelaran tu.

      Disebabkan Geng Haprak Baru tu merupakan gabungan Barua yang sanggup tunduk dan akur kepada semua kehendak PKR serta DAPigs, maka diorang gugurkan gelaran 'Mursyidul Am'.

      Sebaliknya, Geng Haprak Baru tu menggabungkan kedudukan 'Tuan Besar' diorang untuk dijadikan satu jawatan yang memang sama dan serupa dengan gelaran Mursyidul Am PAS tu sendiri.

      Kalau DAPigs gunakan Penasihat, manakala PKR pulak menggunakan gelaran Ketua Umum. Jadi, Geng Haprak Baru tu gabungkan kedua - duanya dan mewujudkan jawatan Penasihat Umum.

      Jangan silap! Walaupun namanya lain, tapi tugasnya tetap sama iaitu mengeluarkan 'Fatwa Songsang' supaya semua orang tunduk dan akur dengan segala kehendak serta kemahuan mereka.

      Maka hari ini, Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu telah memulakan tugas dia dengan memberikan 'Fatwa' baru kepada semua Wakil Rakyat dari kalangan PAS yang mahu menjadi Pengkhianat.

      Antara lain, fatwa pertama yang dikeluarkan ialah supaya golongan Pengkhianat tu tidak mempedulikan arahan serta desakan yang dibuat agar mereka melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini.
      "Rakyat memilih kerana mereka mewakili Pakatan Rakyat yang menjanjikan agenda untuk membuat perubahan politik dalam negara dengan matlamat menjatuhkan rejim pemerintahan Umno dan BN.


      "Selagi wakil rakyat yang dipilih kekal memperjuangkan matlamat ini, maka mereka layak untuk terus menggalas amanah rakyat," katanya menerusi kenyataan pada Ahad.
      Secara tidak lansung, nampak sangat 'Fatwa Songsang' yang dikeluarkan oleh Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu hanya sekadar mahu pemimpinnya mengutamakan jawatan semata - mata.

      Sekiranya pemimpin dikalangan Geng Haprak Baru tu jenis yang tidak mementingkan jawatan dan mengutamakan rakyat, kenapa pulak susah sangat diorang nak lepaskan jawatan?

      Dalam erti kata mudahnya, fatwa Si Punah-Sihat GHB tu hanya sekadar 'Matlamat Menghalalkan Cara' je sebab dia sendiri pun takde maruah! Semuanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri je. Bukannya untuk memperjuangkan rakyat sangat pun!!!

      Delete
    2. Kamu ni BERUK jenis apa?

      Delete
    3. Beruk cap keris

      Delete
    4. Org amno percaya lks dan lge boleh keluar fatwa. Mengong betol amnos nih.

      Delete
  6. Boleh perbaiki mutu permainanan, ambil international coach namanya XXX, seminggu gajinya 160 000 ribu ringgit Malaysia. Tapi Bolehkan pemain Malaysia berubah setelah dibimbing oleh coach ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULIS OLEH TAY TIAN YAN TIMBALAN KETUA PENGARANG SIN CHEW DAILY..

      1. Najib dan UMNO jelas tidak goyah dan terjejas oleh BERSIH 4. Sokongan untuk Najib bersandar kepada sokongan akar umbi UMNO. Majoritinya adalah Melayu yang menebal dgn semangat kebangsaan dan tetap kekal menyokong beliau.

      2. MCA dan GERAKAN menanggung rugi besar. Kaum Cina tidak percaya mereka dan UMNO pula semakin mencurigai pendirian MCA yg kelihatan bersimpati dengan BERSIH 4. UMNO melihat MCA dan Gerakan sebagai parti yg lemah dan tidak lagi mampu menarik sokongan orang Cina.

      3. Kehadiran Tun M ke Dataran Merdeka gagal memenangi hati kedua dua belah pihak. Dia dianggap diktator yg sering menindas sebarang perhimpunan awam. Dia tidak ada tempat di kalangan para demonstran pada hari tersebut di mana 80% daripadanya adalah kaum Cina. Dia juga dikecam hebat oleh ahli UMNO dan majoriti orang Melayu kerana menghadiri BERSIH

      4. Imej Tun M sebenarnya terjejas teruk. 4. Malang untuk Anwar dan keluarganya kerana laungan BEBASKAN ANWAR tidak kedengaran sama sekali dan ditenggelami oleh tiupan hingar bingar vuvuzela.

      5. Gerakan Harapan Baru diaibkan kerana gagal membawa penyokong yang ramai. GHB boleh diramalkan bungkus awal selepas PRU ke 14.

      6. Ustaz Hadi Awang tentu ketawa besar kerana keputusannya memulaukan BERSIH 4 telah memalukan DAP. Dia melakukan perjudian politik yang mahal tetapi menang besar kerana menumpaskan sekaligus GHB, PKR dan DAP.

      7. Kegagalan BERSIH bukan sahaja dari segi jumlah kehadiran yang tidak seimbang antara kaum tetapi dicemari oleh berbagai insiden biadap seperti memijak potret DS Najib dan DS Hadi Awang. Tindakan mereka membawa penyapu dan menyapu potret Rosmah membangkitkan lagi kemarahan rakyat yang bertamaddun dan mengukuhkan lagi PERPADUAN MELAYU.

      Delete
    2. HALID TAK SENGAJA BUKA AIB SENDIRI!!!

      Maaf kan la dia. Mungkin ini je caranya untuk dia mengakui kesilapan yang telah dilakukan. Sebab selama hari ini pun, dia mana reti nak buat pengakuan terhadap kesilapan diri dia sendiri.

      Maklum la. Orang yang anggap diri dia maksum dan tak pernah melakukan kesilapan, macam mana pulak dia nak buat tindakan seperti tu. Itu pun dia masih lagi tak buat pengakuan secara terbuka.

      Walaupun diakui bahawa sumpah Bai'ah yang didakwa selama adalah benar - benar wujud, tapi sebelum ini, puak - puak yang mewakili Parti Angguk Saja tu tak nak mengakui kewujudannya.

      Sebaliknya, mereka hanya sekadar memberikan alasan - alasan yang tak masuk akal demi untuk menafikan bahawa sumpah Bai'ah itu memang menjadi sebahagian dari lafaz ikrar yang dibuat.

      Mungkin dek kerana mereka cuba nak menipu dan mengelirukan rakyat itulah yang akhirnya membuatkan kemaluan puak - puak yang mewakili PAS tu terbuka dikhalayak ramai.

      Jika benar sumpah Bai'ah tu tidak wujud, kenapa pulak puak - puak Pengkhianat dari kalangan Geng Haprak Baru tu sekarang ni dok menggelupor tak tentu arah nak buat Majlis Kafarah?

      Hanya orang yang bersalah je yang akan ambik tindakan sedemikian kerana mereka ternyata telah melakukan Pengkhianatan terhadap kepercayaan yang diberikan oleh kepimpinan PAS.

      Maka kesimpulannya, untuk apa lagi orang macam Si Khalid Samad tu nak mendabik dada mengatakan bahawa mereka tak buat sebarang kesalahan apabila mengambil tindakan mengkhianati parti? Kalau dia tak buat salah, menda kejadahnya dia nak bayar Kafarah pulak!!!

      Delete
    3. KAMU NI BERUK APA?

      Delete
    4. Bukan berok la...
      Babi negara!

      Delete
    5. Baiah?
      Gila punya kerja.
      Parti gila aje buat kerja neh..
      Lagi gila walaons yg nak terus jadi ahli parti gila.

      Delete
  7. Semalam seorang pembaca blog ini memberi senarai soalan yang panjang mengenai PAS dan Hadi. Hamba rasa terpanggil untuk menjawab sebab kerana ialah isu semasa dan baik untuk makluman semua.

    Soalan dan Jawapan adalah berikut.

    1. Kenapa Haji Hadi dan Haron Din sokong kuat Najib?

    JWB - Haji Hadi dan Haron Din lebih melihat kepada penyatuan Melayu dan Islam. Itulah sejak kemangkatan TGNI jalan kearah itu nampak jelas. Mereka lebih berhati hati dengan tidak menghentam Najib secara terbuka. Mereka juga tahu Najib bukan pemimpin yang bersih dan ianya terbukti sebagai PM Malaysia yang terburuk dalam sejarah kita.

    Tidak seperti Mahathir, Najib lebih berani dan gemar menggunakan apa saja cara termasuk wang untuk mendapat sokongan. Motto Najib ialah "Cash Is King". Tidak mustahil ada unsur rundingan dalam dan tertutup di mana terma terma untuk sokongan seperti kemudahan kontrak, jaminan wang dan juga hudud di persetujui antara mereka..

    Tidak menjadi kejutan satu masa ada kenyataan yang PAS akan menyokong UMNO demi Agama, Bangsa dan Raja Raja Melayu.

    2. Kenapa PAS marah bila gambar Najib dan Haji Hadi di Pijak?

    JWB - Sebenarnya PAS tak berapa ambil kisah kerana ramai tahu bahawa ada unsur provokasi dalam hal ini. Mereka (provokator dari UMNO) sengaja edit, print dan letak gambar itu di situ dengan berharap ramai ahli bersih memijak gambar mereka. Umpan mereka mengena apabila beberapa peserta Bersih4 memijak gambar tersebut. Isu semakin kalut apabila berapa ahli tertinggi PAS (yang terperankap dengan permainan itu) dengan mengeluarkan beberapa statement kurang bijak yakni membakar hati ahli PAS.

    Isu ini bertambah lunyak lagi apabila media UMNO turut dengan pantas mengambil peluang untuk spin setiap hari agar dapat membakar hati orang Islam dan Melayu. Hamba rasa rancangan mereka 30% berjaya apabila PAS dan UMNO sama sama berarak dan membuat report polis. Ianya juga mendapat publisiti media UMNO. Kita kena ambil ikthibar dengan rentak dan gaya UMNO yang selalu hendak memecahkan barisan pembangkang.

    3. Kenapa PAS tak marah bila gambar TGNI di kencing oleh UMNO?

    JWB - PAS memang marah tapi PAS sedar ini hanya pemainan politik UMNO. Lagipun, walau ada laporan polis tapi tiada tindakan susulan di ambil.

    4. Kenapa cakap nak laksana hudud tapi masa bentang empunya diri tak hadir?

    JWB - Setelah beberapa kali usul Hudud tidak tersenarai di dalam agenda Parlimen kerana permainan UMNO, Haji Hadi juga tahu dan faham ianya juga tidak dapat di bahas pada sesi Parlimen yang lepas. Justeru itu, Haji Hadi mengambil kesempatan untuk hadir ke persidangan di Jepun di mana beliau adalah jemputan khas. Daripada hadir dan duduk di Parlimen bilamana tahu UMNO tak bagi bahas, bagus hadir sidang di Jepun untuk kepentingan Islam.


    5. Kenapa PAS memalukan wanita dengan mengadai isteri sebagai kepentingan politik?

    JWB - Tujuan asal bukan untuk malukan wanita, ianya lebih kepada strategi politik. Ianya di lakukan untuk mempastikan wakil rakyat yang menang tetap bersama PAS. Memang tidak dapat di sangkal yang idea ini salah di segi al-quran dan sunnah.

    6. Kenapa ramai pemimpin PAS kaya raya walaupun gaji sebagai wakil rakyat tak seberapa?

    BERSAMBUNG.....................................

    ReplyDelete
    Replies
    1. JWB - Tidak dinafikan tetapi bukan semua. Hanya segelintir nampak berjaya dan kehadapan. Hamba rasa ini kebijaksanaan mereka mencari side income. Hamba harap iannya halal belaka.

      7. Berapa Haji Hadi dan Haron Din terima daripada Najib?

      JWB - Tiada orang tahu berapa mereka ni dapat dari Najib, hanya Allah yang tahu. Mungkin Ada mungkin Tiada. Jika ada, mereka tak akan bodoh macam Najib simpan dalam account peribadi. Hamba rasa Haji Hadi Dan Haron Din ni bijak pakai proxy.


      8. Kenapa Kerajaan Kelantan sekarang ada amalan rasuah?

      JWB - Amalan rasuah ini belaku di mana mana dan kelantan juga tidak terlepas. Isu ini akan terjawab apabila MACC menyiasat dan tindakan undang undang di ambil. Apa yang nampak jelas ialah pembalakan haram nampak rancak dalam kempimpinan baru. Desas desus berapa pemimpin menjadi kaya raya memjadi buah mulut rakyat. Takutlah kepada Allah dan jangan ambil jalan singkat.

      9. Kenapa Haji Hadi gagal mempertahankan Terengganu padahal beliau berkata kerajaan beliau bersih dan datang dari Allah?

      JWB - Pasukan Haji Hadi gagal kerana kurang pengalaman mentabdir negeri dan gagal dalam perancangan ekonomi untuk kebaikan rakyat. Di samping itu hala tuju kerajaan yang di bawa gagal di fahami rakyat. Tugas dan matlamat lebih kepada satu hala iaitu agama dan kurang kepada memperkasa ekonomi rakyat.

      10 Kenapa haji hadi hidup dalam kepura puraan?

      JWB - Ini tuduhan yang amat berat. Hanya Allah dan Hadi yang tahu kenapa beliau begitu. Kadangkala kalau kita menyeru ahli atau umat kearah timur tapi gerak gaya atau langkah kita kearah barat akan membuat ahli mempunyai anggapan sebegitu.

      11. Kenapa haji hadi kuat mencarut?

      JWB - Itu hak beliau untuk mencarut. Beliau sendiri telah membei penjelasan kenapa beliau bekata begitu.

      12. Kenapa haji hadi malas ke parlimen?

      JWB - Beliau bukan malas. Adakala beliau uzur dan adakala tiada keperluan beliau hadir. Itu saja bukan ada isu besar.

      13. Kenapa haji hadi suka membalas dendam?

      JWB - Itu bukan balas dendam. Ini menunjukkan beliau mempunyai kepimpinan yang tegas. Dan beliau mahu ianya menjadi satu pengajaran kepada yan engkar.

      14. Kenapa haji hadi gila kuasa dan tamak wang?

      JWB - Tak baik tuduh beliau gila kuasa. Bila di pilih oleh ahli secara demokrasi. Mendapat 80% sokongan perwakilan. Najib pun tak dapat sokongan sepadu itu.
      Tentang wang, hamba rasa serah kepada Allah saja, Allah maha adil dan Allah maha tahu segalanya. Biar bersangka baik.

      Sekian.

      Delete
    2. hebat cow pertahankan ulamak cow.

      soalan tmbahan

      siapa byr gaji mp, org m'sia @ org luar.

      betul ke sakit tp dlm masa yg sama g London.

      Delete
    3. Hadi gumbira bila orang bercerai berai. Keluarga porak peranda.. esok ada kenduri kendara tapi Allah itu adil samapi masa beliau akan kena balik.

      Delete
    4. BAIAH SONGSANG NI HUKUMNYA HARAM.
      SAMPAI BILA NAK IKUT BAIAH HARAM NI?
      HARAM TU BALASAN NERAKA.
      NAK MASUK NERAKA?

      Delete
    5. HALID SAMAD DAH MENGAMUK OI!!!

      Hahaha!!! Memang kelakar betul bila tengok orang yang 'desperate' ni bagi alasan untuk menghalalkan tindakan Khianat dia terhadap parti. Macam - macam betul alasan yang keluar.

      Kalau sebelum ini, Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi melepaskan diri dia dari dipersoalkan mengenai isu sumpah Bai'ah yang dilakukan ketika Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kali ini, Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah marah pulak bila orang terus mempertikaikan Majlis Kafarah yang dilakukan semalam bagi menebus sumpah Bai'ah yang dibuat.

      Kata Si Khalid Samad dalam satu kenyataan semalam, sumpah Bai'ah dan Majlis Kafarah tu yang dibuat tu adalah urusan diantara dia dengan Allah S.W.T. Orang lain tak layak nak masuk campur.
      "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kafarah dan sumbangan di sini, Jumaat malam.
      Heh! Baru sekarang dia ingat pada Allah ye. Selama hari ini, dia bagi alasan untuk menghalalkan tindakan dia mengkhianati kepercayaan parti, dia tak ingat ke? Dia lupa ke dosa yang dia dah buat?

      Persoalannya, adakah dengan melakukan Majlis Kafarah itu sahaja sudah cukup untuk dia melepaskan diri dia dari terus dipersoalkan? Hakikatnya, yang menjadi persoalan bukan sumpah Bai'ah tu sahaja.

      Sebaliknya, yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat ialah tindakan dia mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan oleh parti sebelum dia menjadi wakil rakyat. Itu yang dipersoalkan.

      Apa yang jelas, tindakan Khianat yang dilakukan membuktikan bahawa orang macam Si Khalid Samad ni adalah dari kalangan mereka yang mengamalkan Politik RETORIK semata - mata.

      Bayangkan. Jika ketaatan dan kesetiaan terhadap parti dengan sumpah Bai'ah pun dia boleh engkari, apatah lagi kesetiaan serta kejujuran dia kepada Negara. Bila - bila masa je orang macam dia boleh jadi Pengkhianat juga!!! Itu membuktikan orang macam dia Tak Layak jadi pemimpin!!!

      Delete
    6. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  8. Seronok sungguh tersenyum simpul Al Fadhil Al Ustaz Al Tuan Guru Al Ulama Al Ahli Syurga kita ini nak pastikan ahlinya bercerai berai. Bukan kita tak nak pecat. Kita nak suruh bercerai saja. Saya cadangkan ini lah sesungguhnya calon Perdana Menteri ulung yang boleh membawa Malaysia keluar dari kampung dan menjadi masyhur di tahap global. Kalau setakat pemimpin negara negara Eropah, tahap IQ Al-Tuan Guru Presiden kita jauh lebih hebat. Setakat krisis rasuah, krisis ekonomi, masalah pengangguran mahasiswa, perbincangan Trans Pacific Partnership, mendepani masalah pelarian ASEAN, semua ini boleh diselesaikan dengan beberapa doa sahaja.

    Undilah PAS, parti saya, untuk kesejahteraan rumah tangga dunia akhirat. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan guru lim kit siang mlm ckp dia x pernah pijak gambar pemimpin.....ini jujur punya ulamak...sbb tu kami dgr dan taat apa2 dia ckp psl pas...

      Delete
    2. 12.43....
      Mengong sungguh sedara.
      Bila pulak lim kit siang dpt gelaran tuan guru dan ulamak?
      Siapa bagi?
      Bapak ko bagi?
      Sesat betul ko ngan bapak ko ni kalu mengaku lim guan eng tu ulamak.

      Sbb setau aku, tak ada sorang pun ahli ghb yg kata lim guan eng tu ulamak.

      Mengong..

      Delete
    3. Yang beri gelaran tu yang kepalanya dah LOOSE....( yang favorite wordnya LOSER LOSER )

      Delete
    4. HALID SAMAD DAH MENGAMUK OI!!!

      Hahaha!!! Memang kelakar betul bila tengok orang yang 'desperate' ni bagi alasan untuk menghalalkan tindakan Khianat dia terhadap parti. Macam - macam betul alasan yang keluar.

      Kalau sebelum ini, Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi melepaskan diri dia dari dipersoalkan mengenai isu sumpah Bai'ah yang dilakukan ketika Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kali ini, Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah marah pulak bila orang terus mempertikaikan Majlis Kafarah yang dilakukan semalam bagi menebus sumpah Bai'ah yang dibuat.

      Kata Si Khalid Samad dalam satu kenyataan semalam, sumpah Bai'ah dan Majlis Kafarah tu yang dibuat tu adalah urusan diantara dia dengan Allah S.W.T. Orang lain tak layak nak masuk campur.
      "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kafarah dan sumbangan di sini, Jumaat malam.
      Heh! Baru sekarang dia ingat pada Allah ye. Selama hari ini, dia bagi alasan untuk menghalalkan tindakan dia mengkhianati kepercayaan parti, dia tak ingat ke? Dia lupa ke dosa yang dia dah buat?

      Persoalannya, adakah dengan melakukan Majlis Kafarah itu sahaja sudah cukup untuk dia melepaskan diri dia dari terus dipersoalkan? Hakikatnya, yang menjadi persoalan bukan sumpah Bai'ah tu sahaja.

      Sebaliknya, yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat ialah tindakan dia mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan oleh parti sebelum dia menjadi wakil rakyat. Itu yang dipersoalkan.

      Apa yang jelas, tindakan Khianat yang dilakukan membuktikan bahawa orang macam Si Khalid Samad ni adalah dari kalangan mereka yang mengamalkan Politik RETORIK semata - mata.

      Bayangkan. Jika ketaatan dan kesetiaan terhadap parti dengan sumpah Bai'ah pun dia boleh engkari, apatah lagi kesetiaan serta kejujuran dia kepada Negara. Bila - bila masa je orang macam dia boleh jadi Pengkhianat juga!!! Itu membuktikan orang macam dia Tak Layak jadi pemimpin!!!

      Delete
    5. Orang kalu sayang pemimpin tak perlu nak baiah2. Yg baiah2 tu sebab pemimpin takut, Biasanya pemimpin yg nak kekal kuasa guna baiah ni ialah pemimpin yg zalim, kuku besi, gila babi dan pembohong.

      Delete
  9. Kah kah kah .......... dpd pi majlis 'goreng mengoreng' parti kuali ni lebih baik bawa cangkul blk kampung tanam jagung ............ Patut la anwar u-turn nak ajak Pas join semula Pakatan ................. rupa2nya parti kuali ni tak boleh diharap .............m setakat ciput ni je pengikut ! kah kah kah puak2 balaci Dap ni dah terperangkap dek termakan hasutan blogger2 haramjadah spt alhusyeen, tulang besi, greenboc, yong puaka kuning,addin dsbnya yg selalu gembar gemburkan kononnya akar umbi Pas
    tolak TGHH tp hakikatnya adalah sebaliknya ............ nasib baik mahfuz sempat u-turn tp depa2 ni dah tebal muka kalau nak u-turn sbb depa dah kata macam2 kat Pas .............. terdengar suara2 penyokong macai dan balaci akan terjun bangunan jika Pas diterima Pakatan sekali lagi ngeh3 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis menggoreng lg mulia dr majlis jual pil kuda.kahkahkah

      Delete
    2. Tuan guru lim ki siang mlm pun xpernah pijak gambar pemimpin....takbeer

      Delete
    3. Sama mcm tuan guru hadi. Siang mlm dia tak pwrnah pijak gambar pemimpin......takebeer

      Delete
  10. Penganalisis: Hala tuju politik Pas kian kabur
    MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI

    SHAH ALAM - Penganalisis politik berpandangan berdasarkan penilian masa hadapan parti politik di Malaysia, parti Pas lah yang dilihat kian 'hilang arah' kerana hala tuju politik parti itu dilihat kian kabur.

    Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM) , Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata, ini berdasarkan tiga analisis komprehensif yang 'ditinjau' oleh beliau.

    "Pas tidak jelas dari segi hala tuju politik. Dilihat semakin rapat dengan Umno.

    "Dalam pada itu Pas dilihat terlalu kolot. Meminggirkan fahaman progresif. Hanya ada dominasi golongan konservatif agama. Tidak galakkan perdebatan dan kepelbagaian pandangan," katanya kepada Sinar Online hari ini.

    Sementara itu, Mohd Azizuddin berkata isu bai'ah dan hudud turut menjadi faktor.

    "Obsesi ke atas isu hudud. Menolak DAP menyebabkan dipinggir bukan Islam.

    "Dan isu bai'ah talak tiga menjejaskan Pas menyebabkan orang Islam mula semakin menolak Pas," katanya.

    Sementara itu menurut Pensyarah Sains Politik daripada Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Datuk Dr Mohamad Agus Yusof ketika ditanya perihal ini, Agus mengakui prestasi Pas kian merosot.

    "Pas merosot teruk," katanya ringkas kepada Sinar Online.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya lbh percaya ckp tuan guru lin kit siang...dia x pernah menipu...pijak gambar pemimpin lain pun x pernah...kami syg tg lks

      Delete
    2. Tg hadi kami sayang. Siang mlm ada pil kuda dlm dia punya sirban. Hati kami jadi sinang bila bau pil kuda. Dia banyak ajar zikir barua kpd kami sbg zikir harian.

      Delete
  11. FAM & PAS = masing2 kata, KAMI DAH KUAT, KAMI ADA STRATEGI BARU. Last2 gigit jari yg berkarat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tgk gambar penonton yg dtg tgk perlawanan parti kuali?

      Delete
    2. Ada. Tg man bg ceramah.
      Jin byk dtg tengok sambil isi derma dlm tin milo

      Delete
    3. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  12. Hai Kawan Kawan!

    Selain Omak Kau, Mana lagi blog yang kuat sokong PAS?

    Aku seronok baca komen komen mereka.

    Sila tolong ok... Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka tuan guru lks...dia xXpernah menipu...gambar pemimpin lain pun dia x pernah pijak...dia amanah...takbeer

      Delete
    2. Nasib baik pijak aje.
      Nasib baij tak kena kencingkan

      Delete
    3. Klu kat zimbabwe gambar menate tu dah buat bungkus taik. Tak pun dia org guna lap bontot lepas berak.

      Tapi presiden zimbabwe tak ada la bising.
      Gambar aje ponn

      Delete
  13. Sokong dap ramai org suka byk duit dapat.sokong pas apa dpt jd mcm hadi tu.kutuk je dapat.kutuk lg mari kita sokong dap nescaya selamat malaysia mcm singapore.rakyat hidup kaya raya.hudud dud pi mampos la.teruskan bloq bloq batu api memecahbelahkan ummat islam n melayu.omakkau jangan risau kessedaran akan datang kepada mereka mereka itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dpt sotong ngan pil kuda...ops..nik abduh dpt mini cooper,tantawi dpt vellfire.omakkau xdpt kalit2.kahkahkah

      Delete
    2. Kami dpt selfie....mmmmm koreh dah cangkul den

      Delete
    3. Kami lagi hebat.
      Kami walaons dapat baiah free

      Delete
  14. Mantan Pimpinan PAS Melaka Isi Borang Parti Amanah Beramai-ramai


    Beberapa orang bekas pimpinan PAS Negeri melaka telah mengisi dan menyerahkan borang keahlian Parti Pekerja Malaysia yang bakal dinamakan sebagai Parti Amanah Negara.

    Mereka adalah terdiri dari dua orang mantan Pesuruhjaya iaitu Ustaz Salleh Yusof dan Sdra Adly Zahari, tiga orang mantan Timbalan Pesuruhjaya iaitu Hj Bakrin Sidek, Ashraf Mukhlis Minghat dan Sofi Wahab, empat orang mantan Setiausaha Perhubungan iaitu Hj Azutdin Hassan, Sdr Adly Zahari, Sdra Harun Mohammad, Hj Yuhaizad Abdullah dan tiga orang mantan Ketua Pemuda PAS Melaka iaitu Sdra Yuhaizad Abdullah, Azreen Abd Majid dan Mohd Jauhar Mohamad Dawi.

    Borang keahlian parti baharu telah mula diedarkan di negeri ini dan satu majlis penyertaan dan penyerahan borang keahlian parti baharu secara beramai-ramai akan diadakan di Century Mahkota Hotel, Melaka pada 12 September ini jam 9.00 pagi. Setakat ini lebih dari 400 orang dilaporkan telah bersetuju berbuat demikian pada hari berkenaan. Majlis berkenaan akan dihadiri oleh Pengerusi Parti AMANAH Pusat, Tn Hj Mohamad Sabu dan beberapa orang pemimpin yang lain.

    Penyertaan yang paling ramai adalah dari kawasan Bukit Katil dan Kota Melaka dimana dilaporkan "borang oren" tidak mencukupi dan bekalan tambahan telah dipesan dari pejabat parti AMANAH Pusat untuk menampung permintaan di kedua-dua kawasan berkenaan. Sambutan menggalakkan juga dilaporkan diterima dari kawasan Jasin, Alor Gajah dan Masjid Tanah.

    Parti AMANAH Negeri Melaka, mensasarkan 5,000 hingga 10,000 ahli akan dapat didaftarkan di dalam tempoh yang singkat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap ckp bohong camner pun ttpnkamibtaat...demi outrajaya...hidup cangkuk...hidup kuali...hifup penyapu...

      Delete
    2. Mantan yg dah bentan. Loserrrrrr

      Delete
    3. Parti kami pas tak ada yg nak keluar.
      Yg nak masuk 5000000 orang.
      Skang borang pun tak cukup.
      Mereka semua nak hadiah free.
      Hadiah baiah songsang.
      Nak kawin lagi bini tak bagi, jadi kami ambik baiah lah. Mudah aje

      Delete
    4. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  15. Amoi putih gebu pun boleh dpt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pink kaler....

      Delete
    2. Duk dlm pas apa dpt?
      Dpt bmw 7 series?

      Delete
    3. Kami dalam pas dapat baiah gadai isteri.
      Ko ada?

      Delete
    4. Kawan kami dlm amno lagi hebat.
      Kami dapat derma free.
      Semalam kami bagi derma 10 gol.
      Win2 situation!

      Delete
  16. Depa kata kelantan dpt bala sbb pemimpin pas buat salah.agaknya knpa najib buat salah tp Tuhan mcm buat tak tahu.bala itu kadang kadang dtg berupa cubaan atau kifarah dr dosa.jika ada yg berdosa maka akan sedar lalu akan kembali bertaubat n menjadi hal yg disukai Tuhan akan hambanya yg bertaubat setelah melakukan kesalahan.adapun tuan tuan bloq batu api sekelian yg disebutkan (semoga bloq omakkau tak termasuk).tunggulah jika bala Tuhan akan dtg jika tdk anda mungkin sama keadaan spt najib.begitupun teruskan dgn kebijaksanaan anda.semoga kita akan mendapat petunjuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kembali mcm mana?
      Dah kena baiah...
      Nak kembali susah
      Nak tunggu kena pecat tak nak pecat
      Duduk aje la sampai mampossss

      Delete
  17. korang jangan marah mungkin pemain malaysia dah terima derma rm 10 juta seorang bukan rasuah pun cuma derma jer tak caya tanya najib.

    ReplyDelete
  18. Najib x bala.

    2 kapal terbang dah masuk kubur

    Ekonomi semput

    Sabah diserang

    Rasuah jadi wajib

    Xkan salah yahudi sbb najib dah bayar 70juta kt apco yahudi sebagai penasihat..

    Jeff ulu babi

    ReplyDelete
  19. 1998 aku masuk Pas
    2015 aku cadang nak keluar Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku plk cadang nak masuk amno.
      Nak ambik derma
      Banyak turr....takut tak habis

      Delete
    2. SAPA2 AHLUL PAS YG NAK JADI CALON PAS UTK PRU14 NANTI TOLONG PIKIT 1 JUTA KALU. LU SUDAH CUCUK HIDUNG LU DENGAN BAIAH. LU SUDAH JADI LEMBU. TARIK MASUK JAMBAN, BAGI MAKAN TAIK, KENA KENCING PUN KAMU TERPAKSA IKUT.

      Delete
    3. Skrg yg sokong pas org2 tua je yg rata2 xreti Internet pun.diorg baca je kertas yg pemimpin pas bagi.yg muda2 ni rajin cari maklumat bandingkan yg mana betul dan salah xdak nk sokong pas dh.nt masuk pas kena baiah talak 3 pulak.kahkahkahkah

      Delete
  20. Jd kira nya sama saja la dimata Allah agaknya pimpinan najib n pimpinan kelantan sekarang.apa yg tak sama mungkin sbb kelantan masih nak buat hudud.apakah itu belum cukup menjadi tanda orang yg ingin kembali.sbb hudud pas pulak ye.hudud tak pas ada yg org dok perjuangkan ke.langsung
    tak ada hudud lagi senang cerita ye tak.dappun suka umnopun suka tuan tuan bloq pun byk suka.byk tuan bloq sokong parti kuali ye.pas tak ada peminat .buat muka kesianpun ada org sokong agaknya.byk tuan bloq yg bijaksanasini sokong parti kuali.byk la org pas masuk parti kuali nanti.teruk la habis telingkup pas tp tak apa parti kuali pun nak perjuangkan hudud juga cuma nak tunggu dapat puyrajaya dulu ertikata lain tunggu persetujuan tuan dap dulu.parti pas yg sibuk tak nyabor nyabor nak buat hudud tampa peduli pandangan rakan dap sudah layak dikutuk sekarang.pemimpinnya yg paling byk buat salah lebih dasyat dr najib lg patut lebih dikutuk.teruskan tuan tuan kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA MASA PULAK MAT SABU KATA TUAN DIA DAP?
      YG CAKAP TU HADI.
      BENDA NI FITNAH YG KELUAR DARI MULUT HADI.
      KO PANJANGKAN, MAKNANYA TG HADI KO TU TUMPANG SEKALI DOSA FITNAH TU.
      BUAT FITNAH TU DPT NERAKA.
      KO NAK HADI MASUK NERAKA?
      KLU KO NAK, KO TERUSKAN LA.

      Delete
    2. 14:25 mabuk ketum ke

      Delete
    3. Alahai GHB cangkul Loser

      Delete
    4. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  21. Kalu pemimpin buat fitnah, mencaci mencela, kemudian diteruskan oleh ahli2nya, dan balaci2 lainnya, Maka:
    DOSA2 PEMIMPIN YANG MEMULAKANNYA AKAN BERTERUSAN HINGGA FITNAH ITU BERHENTI. UMPAMA PERNIAGAAN PIRAMID, PEMIMPIN ITU AKAN MENGHIMPUN DOSA PALING BANYAK.

    SBB ITU RAMAI PEMIMPIN YG WALAUPUN AGAMA ISLAM TAPI TAK MASUK SYURGA. BANYAK MASUK NERAKA...

    ReplyDelete
  22. YG MENYEDIAKAN TEMPAT UTK NENYEBAR DAN PANJANGKAN FITNAH PUN DAPAT SAHAM NERAKA SEKALI. JANGAN TAK TAHU PULAK YER...

    ReplyDelete
  23. Dari penelitian aku, majoriti komen di ruangan ini adalah dari PKR, PAS serta Parti Amanah Negara, umno cuma ada satu dua komen penambah perisa.

    Pkr byk kutuk admin OMAKKAU dgn berbagai gelaran yg menjatuhkan maruah seorang wanita.

    PAS byk mencerca golongan yg digelar GHB/PAN iaitu group sepihan Pas yg kalah bertanding yg kemudiannya dlm proses menubuhkan parti baru.

    GHB/PAN membawa segala dalil dan sebab yg membawa kepada perpecahan dlm pas sehingga terbentuknya entiti baru dlm politik negara.

    UMNO juga tidak terkecuali dihina dgn pelbagai gelaran dlm perbahasan antara PAS vs PAN/GHB, juga disabitkan dlm krisis ini.

    4 kelompok di atas semuanya islam, mungkin berjiran, satu taman, satu pejabat, mungkin berjemaah bersama - sama di masjid / surau. Tapi bercakaran di alam siber.

    Itulah nasib umat Islam diakhir zaman spt sabda Rasulullah, akhir zaman umat ku ramai, tapi umpama buih-buih di lautan.

    PENGAKHIRAN HIDUP KITA BUKAN DI SINI. ALAM LAIN SEDANG MENUNGGU KITA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau meroyan ke.kahkahkah

      Delete
    2. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  24. Ya mmg ada byk bloq fitnah n kutuk pas macam mereka tu bijak n betul belaka.parti kuali tu awal awal lg dah kata pas tak relevan mcm mereka sj yg relevan.tgok sj la apa yg relevan sgt mereka tu.dap tak suka pas nak buat hudud itu biasa la tp mereka provokasi kutuk hadi.bila hadi kata putus dgn dap geng 18 n pengikutnya marah kata hadi tak relevan.mereka kata hadi tak relevan sbb tak nak berbaik dgn dap.maknanya mereka lebih sokong dap dr hadi la tu bleh nampak tak.bila hadi kata mereka sokong dap mereka marah pulak kata fitnah.siapa yg fitnah siapa ni.kemudian mereka berterusan mengutuk hadi n pas dlm mempertahan kan pendapat mereka n meneruskan kelangsungan politik mereka.barangkali mereka sekadar menegak benang yg basah.seterusnya kita lihat pendapat bijakpandai parti kuali ke yg betul atau pendapat pemimpin pas yg ilmu agamanya tak berapa diiktiraf ke yg betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi yg kutuk kata barua la pil kuda la jebon la mcm2 la tetiba kata org pulak kutuk hadi....bodo punye macai hadi.puihhhhhh

      Delete
    2. MEMANG HADI DAH TAK RELEVAN.
      DIA DAH TUA.
      SELAKU SAKIT2.
      SELALU MC.
      DIA PATUT DAH BERHENTI.
      DIA PATUT BEREHAT DI JEPUN.
      DIA TAK BOLEH JADI PM.
      TAK BOLEH JADI PM SEBAB DAH TUA.
      DAH TUA PATUT BERENTI.
      DIA DAH TAK BOLEH PIMPIN.
      DIA PIMPIN BYK AHLI KELUAR PAS.
      DIA TAK BAGUS PIMPIN.
      DULU PIMPIN TENGGANU PUN TUMBANG.
      TAKUT PIMPIN MESIA PUN MSIA TUMBANG.

      ELOKLAH BERHENTI.
      JAGA BINI2 CUCU2
      JAGA KUCING2 JAGA AYAM2
      CUKUR MISAI YG DAH SERABAI
      BUAT AMAK BYK2
      CARI ORG YG PERNAH DIFITNAH
      MINTAK MAAF AMPUN DOSA
      ENTAH ESOK LUSA MATI
      TAK SEMPAT MINTAK MAAF

      Delete
    3. SATU2NYA PEMIMPIN YG PERNAH BERKATA "HARAMJADAH", "BANGANG" DAN "BANGSAT" KEPADA RAKYAT IALAH............









      NAJIB

      Jeff Ulu Bernan
      Keadilan Reform

      Delete
    4. SATU2NYA PEMIMPIN YANG PERNAH BERKATA "JIBON" DAN "BARUA" KEPADA PUAKNYA SENDIRI IALAH........









      HADI


      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    5. Contoh ayat SPM:
      1. Jibon.
      Hadi menjadi JIBON lalu pergi ke Jepun.
      2. Barua.
      Walaons dan BARUA itu sedang mengipas tuang pil kuda untuk mendapat rohmatan.

      Delete
    6. SATU2 JIBON YANG PERNAH MENGELAR ANWAR SEBAGAI SHEIKH ANWAR ALJUBURI JENG JENG JENG IALAH......






      MAT SABU


      Jeff Ulu Babi Berendam
      Keadilan Reform

      Delete
    7. MAKLUMAN:
      KEPADA SESAPA YG NAK TAMBAH BINI TAPI BINI SEKARANG TAK BAGI, SILA MASUK PAS DAN BUAT BAIAH. BAGI TAU BINI, KALU TAK BAGI TAMBAH LAGI SATU, KORANG NAK KELUAR PARTI. MISTI BINI KORANG BAGI PUNYAA...

      Delete
  25. Cara senang nak kekal jadi pemimpin:
    1. Maki hamun ahli
    2. Baruakan ahli
    3. Fitnahkan bekas ahli dgn kafir
    4. Fitnahkan ahli sebagai skular
    5. Walikan bekas ahli dgn kafir
    6. Cipta baiah songsang
    7. Suruh ahli walak kutip derma ceramah
    8. Pakai jubah serban bukan niat sunnah
    9. Ujudkan cerita ribu2 nak jadi ahli
    10. Kafirkan yg tak nak sokong
    11. Fitnah pihak lain tokey pil kuda
    12. Buat kerja baik sekerat jalan
    13. Ponteng mesyuarat sesuka hati
    14. Memungkiri janji dgn rakan lain
    15. Pendendam pd ahli yg dah keluar
    16. Sengaja tak pecat ahli kerana dendam
    17. Busuk hati kejayaan bekas ahli
    18. Rasa hebat bila bersendirian
    19. Pakai kereta mewah2 depan rakyat
    20. Anak buat banglo rakyat duduk khemah
    21. Simpan janggut ada makna
    22. Bagi oksigen pd musuh marhaen
    23. Anak dipilih pemimpin pemuda
    24. Sapu balak buat bodoh
    25. Masa mesyuarat pergi jepun
    26. Jala ikan pun nak tunjuk2
    27. (BOLEH TAMBAH TAPI JANGAN FITNAH)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara senang nak Jadi LOSER

      Kalah pemilihan claim dihalau. Yinadeee.

      Aku dihalau aku dihalau kenang budi aku

      Waktu aku kat Penn State dulu orang panggil kutu macam in LOSEeeeerrrr

      Green Bay Packers selalu la kena

      Delete
    2. Boy....
      Aku suruh tambah, bukan buat fitnah

      Delete
  26. UMNO ni dah jadi pengganti British. Dulu semasa negara belum merdeka, British menghalang dan mengharamkan tunjuk perasaan dan demonstrasi semata2 untuk mengekalkan kuasanya sebagai penjajah. Dan sekarang Najib dan UMNO mengikut jejak penjajah menekan rakyat dan mengharamkan rapat umum serta demonstrasi. Apakah ertinya Malaysia merdeka jika kita berada dibawah kerajaan yang bersikap dan berkelakuan sama seperti penjajah. Malaysia ni milik rakyatnya dan pemimpin terutamanya Najib dan kabinetnya mesti sedar bahawa mereka sebenarnya adalah hamba dan bukan tuan kepada rakyat Malaysia. Berkelakuan seperti penjajah mewajarkan rakyat menuntut mereka turun dan digantikan oleh kerajaan yang sedar diri. Tak suka dengan tuntutan rakyat? Bubar parlimen dan buat PRU. Kita akan lihat siapa yang benar dan siapa yang salah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas suka menghampaskan ahlinya.
      Pus dah nak mampus.
      Pis ialah sejenis pisang.

      Delete
    2. Alahaiiiiiii teruknya merajuk semenjak kalah pemilihan.

      Ayoyooooo Ammaaa Anne Loser tosei

      Papa Penang cakap where is your number

      Ane cannot answer. Number Yilek

      Ayoyo amaaa apaaa.

      Manakem

      Delete
    3. Umno lagi terok
      Semua dia sapu licin

      Delete
    4. Ghb x merajuk
      Klu merajuk dah lari jepong
      Ghb hebat
      Sbb tu usaha buat parti baru utk berjuang demi rakyat
      Ghb bukang berjuang jaring ikang belukang dalang longkang pakang serbang

      Delete
  27. Asal mana mana individual atau organisasi yang tak setuju dengan Najib mesti di label sebagai ada agenda Yahudi.

    Siapa Najib? Aku rasa ramai orang yahudi tak kenal Najib. Aku rasa mereka tak kisah Najib hidup kah atau mati.

    Jangan main isu lapuk seolah olah seluruh rakyat Malaysia bodoh. Sikit sikit yahudi, zionist atau barua yahudi. Najib yan kantoi buat salah di mana satu dunia tahu.

    Sekarang nak pesong kerana agenda Yahudi. Najib yang bikin ekonomi lintang pukang, charge GST , boros, hutang melambung, 1MDB dan mata wan Malaysia jatuh.

    Kini dia punya troper pusing Yahudi yang buat. Sejak bila ada Yahudi memerintah Malaysia... Stoplah.. Ini zaman internet... semua orang boleh surf internet untuk cari maklumat. Bijak sikit kalau nak didik rakyat.
    ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. HALID SAMAD DAH MENGAMUK OI!!!

      Hahaha!!! Memang kelakar betul bila tengok orang yang 'desperate' ni bagi alasan untuk menghalalkan tindakan Khianat dia terhadap parti. Macam - macam betul alasan yang keluar.

      Kalau sebelum ini, Si Khalid Samad tu mempergunakan ayat Al-Qur'an bagi melepaskan diri dia dari dipersoalkan mengenai isu sumpah Bai'ah yang dilakukan ketika Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kali ini, Si Khalid Samad tu dilihat seolah - olah marah pulak bila orang terus mempertikaikan Majlis Kafarah yang dilakukan semalam bagi menebus sumpah Bai'ah yang dibuat.

      Kata Si Khalid Samad dalam satu kenyataan semalam, sumpah Bai'ah dan Majlis Kafarah tu yang dibuat tu adalah urusan diantara dia dengan Allah S.W.T. Orang lain tak layak nak masuk campur.
      "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kafarah dan sumbangan di sini, Jumaat malam.
      Heh! Baru sekarang dia ingat pada Allah ye. Selama hari ini, dia bagi alasan untuk menghalalkan tindakan dia mengkhianati kepercayaan parti, dia tak ingat ke? Dia lupa ke dosa yang dia dah buat?

      Persoalannya, adakah dengan melakukan Majlis Kafarah itu sahaja sudah cukup untuk dia melepaskan diri dia dari terus dipersoalkan? Hakikatnya, yang menjadi persoalan bukan sumpah Bai'ah tu sahaja.

      Sebaliknya, yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat ialah tindakan dia mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan oleh parti sebelum dia menjadi wakil rakyat. Itu yang dipersoalkan.

      Apa yang jelas, tindakan Khianat yang dilakukan membuktikan bahawa orang macam Si Khalid Samad ni adalah dari kalangan mereka yang mengamalkan Politik RETORIK semata - mata.

      Bayangkan. Jika ketaatan dan kesetiaan terhadap parti dengan sumpah Bai'ah pun dia boleh engkari, apatah lagi kesetiaan serta kejujuran dia kepada Negara. Bila - bila masa je orang macam dia boleh jadi Pengkhianat juga!!! Itu membuktikan orang macam dia Tak Layak jadi pemimpin!!!

      Delete
    2. Terjemahan Akhbar Cina : DAP Akan Buang Kakitangan Kerajaan Jika Berkuasa
      crossfire 2011-11-02 11:52 Only for author
      Post Last Edit by crossfire at 2-11-2011 11:53

      .Entri kali ini khas untuk kakitangan Kerajaan yang masih tidak bersyukur berada di bawah pentadbiran Barisan Nasional.

      Jika mereka merasakan pembangkang dapat membela nasib mereka, ternyata mereka silap. Belum berkuasa, DAP telah berani mengisytiharkan untuk mengecilkan saiz jabatan Kerajaan. Ini bermakna, makin ramai yang bekerja dengan Kerajaan akan hilang pekerjaan.

      Sinchew Daily News m/s 9
      1 November 2011 (Selasa)


      Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
      Setiap Tahun Akan Dikurangkan Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

      ‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

      31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

      Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

      “Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

      Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

      Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji

      Delete
    3. UMNO PULAK KASI TUKAR KAKITANGAN.
      SIAPA SIASAT KENA TUKAR.
      SIAPS KIPAS NAIK PANGKAT.
      DRP KITA SIASAT BAIK KITA KIPAS.

      Delete
    4. Yg dap nak buang tu ialah kakitangan yg rasuah, makan gaji buta dan baca utusan kat pejabat dari pagi sampai petang.

      Delete
  28. Ini lah geng geng aljuboorii yg dikaderkan selama 50 berlalu...hukum hukum islam ini jadi mainan saja...klu kepantingan diri hukum yg dijatuhkan boleh buat u tutn balik demi nk menghalalkan apa yg dibuat dulu....kadang2 rakyat tertanya apakah mereka masih islam .....apa ugama dan pegangan mereka sebenarnya.....u turn smpi masuk lam kubo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sspa main3 hukum islam. Bule tgk bawah:
      1. Fitnah pil kuda
      2. Baruakan member
      3. Jibonkan member
      4. Sesatkan membet
      5. Baiahkan bini member
      6. Walikan member dgn kapir
      7. Maki hamun member
      8. Fitnah member berulamakkan dapigs
      9. Dendam tak nak pecat member
      10. Kapirkan org lain

      Itu cth2 main2kan hukum islam walaupun serban tinggi 3 depa dan jubah labuh sapu taik cicaki

      Delete
  29. Ular dalam semak dah gila talak dah halau orang dok cakap pasal talak,bila nk ubah mulut longkang tu..ngeh3

    ReplyDelete
  30. PAS kata ia adalah sebuah Parti yan berdasarkan Islam.

    Kenapa Bai'ah PAS yang mencagarkan Isteri bercanggah Al-quran dan Sunnah?

    Adalah PAS sudah terbabas dalam Islam kerana menghalalkan perkara yang di haramkan?

    Di manakah Ulama PAS sehingga sanggup bersengkokol untuk membuat sesuatu yang bercanggah Al-Quran dan Sunnah?

    Tak malu kah mereka bila sekarang ini rakyat Malaysia tahu yang PAS mempermainkan wanita dalam janji politik mereka. Kenapa sesuatu yang jelas Haram di halalkan secara membabi buta.

    Adalah Dewan Ulama PAS membahaskan Bai'ah Isteri Talak tiga ini?

    Sungguh sedih kerana ianya di lakukan oleh PAS dan bukan UMNO.. Tiada maruah orang yang terlibat dalam perkara terkutuk ini..

    Ulama Agong dunia, Yusuf Al-Qaradawi pun kata ianya bukan amalan Islam. Mana mahu simpan Islam PAS ni?

    ReplyDelete
  31. Ada orang kata Najib sudah jadi Mugabe. Negara Malaysia sekarang di tadbir ala mafia.

    Semua trick mafia sudah beliau gunakan tinggal lagi rakyat di kampung masih ramai lagi tak tahu kerana maklumat yang di salurkan adalah maklumat dari kerajaan. semuanya indah indah belaka.

    Bagi mereka yang masih totok UMNO dan menyokong kerajaan yang gagal, tolonglah jangan seksa rakyat yang sudah celik ilmu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wajah bapak kau sebijik mcm Mugabe, jubo hodoh hitam kau sebijik mcm jubo hodoh Mugabe.

      Delete
    2. Ptg tadi kenduri kawin kat marang. Ingat kl aje kutuk hadi. Rupanya kat marang lagi dahsat.... kawang tolong simbah petrol bagi marak.

      Delete
    3. 1757....
      Jgn marah sgt
      Kang ko pulak tukar mcm muka mugabe
      Ko tu dah la hitam

      Delete
  32. Anon 15:55 amboi byk point kutuk hadi ye.rasanya ada byk lg kalau nak cari tu.kata org kalau nak cari madu jumpa la madu kalau nak cari taik jumpa la taik.byk org org n bloq bloq mengutuk hadi n pas.teruskan sj dgn pendapat masing masing kita tengok nanti siapa yg akan jd terkutuk.kpd anon yg menjaja isu baiah.anda lebih tahu dr org org pas yg duduk belajar agama agaknya.mmg bkn org pas sj yg tahu agama tp mereka pun bkn ingat senang senang nak main baiah sama mcm hudud juga.selepas dibuat kajian
    N ada dibenarkan dlm agama maka baiah itu dibuat.lg pun bkn ke segala amalan itu dgn niat maka bkn lah niat mereka utk memperjudikan wanita krn politik.namun semua nya semata mata utk tetap dlm perjuangan menegakkan islam.oleh krn permasalahan berlainan pendapat telah terjadi maka isu ini timbul.maka spt ada perbezaan pandangan dlm bijakpandai islam maka ambik la yg dirasakan lebih baik drnya.lalu mengatakan pas ini parti utk memecahbelahkan keluarga org adalah tidak betul.ini masalah perbezaan pendapat ahli agama maka perlu dirujuk org yg lebih arif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn fitnah 1555...
      Dia tak sebut pun nama hadi
      Dia rujuk sorang pemimpin kat zimbabwe nun....
      Cuba ko baca balik betul2. Ada dia tulis nama hadi?


      Klu dah mengong tu, sampai bila2 pun ada tanda mengong kat dahi mung...

      Delete
  33. Ceramah parti kuali di Balai Besar. Dungun. Terengganu mlm tadi mencatat sejarah baru dlm politik negara di mana jalan sesak hingga ke Kota Bharu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat tumpat hari tu banyak jin turun dengar ceramah. Manusia 10 orang tapi jin penuh kat kerusi. Ada dalam 350000 ekor. Semua datang nak isi borang masuk parti aslam

      Delete
  34. Harap2 hadi pil kuda mati nanti sempat taubat sbb dah fitnah orang..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak2 jgn ler mati kat jepung
      Atau mati tengah jala ikang belukang
      Atau mati tengah baruakan orng
      Atau mati tak sempat mintak mahap

      Delete
  35. PARTI YG PALING BANYAK BUAT LAWAK NGOK NGEK IALAH PARTI AMENO DAN PAS PIS PUS.

    ReplyDelete
  36. Ini lah kalau pemimpin yang take amanah. Semua memalukan Malaysia.Dari segala sudut. Orang berkuasa mesti tangkap perompak , melaysia akan maju. Aku Dan kelurga bersama PAS Dan Tuan Guru Hj Hadi Awang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah angkat baiah ker belom? Kalau belom angkat baiah baik ko belah sebelom ko hilang bini. Kalu dah angkat baiah, elok ko duduk situ sampai mampossss

      Delete
    2. Anon 21:08 sila bai'ah dan cagar isteri segera, kalau tidak awak di anggap tidak wala kepada presiden parti.

      He he harap harap kalau sudah bai'ah lebai lebai boleh booking awal sekira awak keluar parti atau tinggalkan PAS.

      Delete
  37. org kg aku kena kuen kontrol. Nak cerai tak dapat sbb bini nak kebas suma reta dia. Berkenalan pulak dgn awek cun giler, Putih, gebu org belum usik, fresh habis. Las2 dia pandai guna otak. Masuk Pas sebolan pah tu keluar pas. Dia kata kat bini dia kena cerai talak 3 sbb baiah. Bini meraung2 7 hari 7 malam, org kg aku tu dah kawin ngan awek cun tu skang. Tengah bulan madu.....

    nak kawin lagi kalu, bini tak bagi kalu, masuk la pas dan buat baiah. Kalu bini tak bagi tambah 1 lagi, ugut dia keluar parti...misyi bini bagi punyer....heeeee

    ReplyDelete
  38. Cukup cukup lah Hadi dan geng mempermainkan agama. Banyak perkara mungkar di kenalkan seperti Bai'ah cagar bini talak tiga yang jelas bercanggah al-quran dan sunnah.

    Entah lepas ni apa lagi ajaran sesat yang dia dan geng akan perkenalkan. Mungkin lepas ni bukan saja bini mungkin anak dara juga akan di gadaikan untuk tujuan politik mereka.

    Ini sebijik macam ajaran IS di Iraq dan Syria. Bagus lagi Hadi dan Haron Din serta yang lain lain jadi mullah IS dan tinggal di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamba ni penyokong kuat PAS sejak dulu lagi. Tapi hamba sangat tak setuju Bai'ah Talak Tiga yang hangat di bincangkan kerana ia melanggar syariat Islam.

      Wanita itu ciptaan Allah yang unik. Seperti lelaki mereka ini di cipta mempunyai akal. Mereka juga punya nilai dan maruah. Amatlah keterlaluan kalau kita anggap wanita sebagai objek atau barang yang boleh di jual atau di gadai seperti di dalam Bai'ah.

      Isteri atau wanita tak boleh di gadai sembarangan... Apa ertinya ini.

      Hamba sangat berharap agar Majlis Syura Ulama PAS dapat memperbetulkan keadaan ini. Kita tak nak di lihat sebagai Parti yang membawa ajaran sonsang iaitu bercanggah dari Al-quran dan Sunah.

      Kepada ahli PAS yang lain, hamba beharap berhenti mainkan isu Bai'ah ini kerana ianya akan membawa kesan negatif kepada parti. Percayalah, nanti ramai akan menyebut yang PAS menghina kaum wanita kalau kita terus mainkan isu ini.

      Delete
    2. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  39. Bahasa teruk org org parti kuali ni habis camno.byk bloq sokong parti kuali ye.nampak mcm jd batu api je.jgn terbakor seme udoh le.maka wujud la agenda memburukkan parti pas dan hadi bg membolehkan parti kuali itu diteruskan.beginilah bagaimana ia bermula.hadi n pas ingin membuat hudud tp tdk disukai oleh dap.maka mmglah dap itu tdk akan suka kpda hudud tambahan pula mereka sudah mendapat byk sokongan dr kaum cina maka ditakuti oleh krn berkawan dgn pas yg sibuk ingin membuat hudud itu akan membantutkan usaha mereka untuk meraih sokongan.lalu merekapun mula membuat provokasi sehingga hadi n pas memutuskan hubungan dengan mereka.sudah jd begitu g18 pula tidak berpuas hati.kata mereka hadi salah tdk boleh putus hubungan dgn dap sbb sokongan dr bangsa lain diperlukan oleh pas.padahal bkn nya hadi ingin memutuskan hubungan tp dap yg membuat provokasi.namun g18 melihat hadi juga salah.lalu mereka dgn akal bijak n dalil yg dibenarkan oleh agama lalu membuat parti baru.mulanya mereka kata ingin memperjuangkan islam sama mcm pas la juga cuma pemdekatan yg berbeza.mereka lebih mesra dgn bangsa lain.namun entah bagaimana mereka spt tak dpt sgt bergerak dgn pendekatan itu lalu terpaksa mengunakan cara mengutuk pas n hadi utk mendapatkan sokongan.bagaimana agaknya mereka fikir org boleh tertarik kpd mereka dgn mengutuk org lain begitu.mereka memgatakan pas sudah tdk relevan n bermacam macam lebel yg buruk lg.ternyata sekali mereka telah bermula dgn pincang tampa dpt menunjukkan sisi yg baik.lalu wajah kesian mereka yg dikatakan dihalau drpd parti n digelar dgn gelaran yg tak sepatutnya tdk dpt membantu mereka.seterusnya nilaikan sendiri siapa yg salah sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  40. Aku berdoa kepada Allah agar Hadi dan Haron Din dipanjangkan umur mereka. Bila ini termakbul mereka ni akan dapat melihat sendiri kehancuran Parti PAS yang mereka sendiri rosakkan melalui tindakan dan tingkah laku mereka sendiri.

    ReplyDelete
  41. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ahli Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Adun) daripada parti itu yang mengkhianati baiah pilihan raya umum lalu akan dilaknat Allah dan Rasul.

    Tapi bagaimana Allah atau Rasul nak laknat kalau Bai'ah yang Hadi buat itu bercanggah dalam Islam.

    Bukankah tolol atau bahalul namanya tu.

    ReplyDelete
  42. Dari dulu lagi paryi PAS ni mcm bingai....syukur smpi skg aku tsk minat dng paryi PAS rupa2nya ada hikmah besoooo....apa jasa PAS pada negara dan bangsa...dan agama Islam?..bila di kaji tetnyata dosa PAS lsgi banyak pada nrgara...zaman revolusi iran berduyun anak org PAS belajar di iran...rupa2 nya belajar ajaran syiah yang murtad dan kafir akhirnya...lepas revolusi iran kejadian kafir mengkafir. .laki bini cerai berai..makanan org lain tak halal...kubo berasingan..sembayang 2 imam..taghut...assobiah jadi ikutan..yg terakhir peristiwa bunuh memali terjadi...ini semua kerja PAS..adakaj PAS pernah buat utk majukan ekonomi..? Elek poddah cittt...skg semua tuduhan kena kat batang idung PAS balik...baik bubar kan PAS tiada kebaikan yg dibuat utk negara ...ekonomi..melainkan penuh dng ego dan sombong bodoh yg tak berkesudahan parti PAS ini.. ...ingat PAS ingat baiaah....semua mcm babi...puuiii

    ReplyDelete
  43. Komen kat bawah2 ni jangankan orang Malaysia, Red Indian pun tak baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko tak bg org baca aku penat penat tulis perah otak.byk la ko punya red indian.

      Delete
  44. Ex MB Terengganu Ahmad Said bertanya ...

    UMNO telah memerintah Msia selama 57 tahun dan masih menangis untuk melindungi hak-hak istimewa orang Melayu ... Melayu terancam ... Melayu yang hidup di bawah kemiskinan dan lain-lain dan lain-lain

    Dia bertanya .... selama 57 tahun, UMNO memerintah negara, Islam adalah agama Negara, apa yang UMNO telah lakukan jika Malaysia dan Islam adalah di bawah ancaman?

    Beliau berkata, fakta adalah: -

    1) Malaysia mempunyai 9 Sultan dan raja dan mereka adalah Melayu.

    2) PM & TPM, jawatan paling atas yang kuat memegang Malaysia adalah Melayu.

    3) Sejak tahun 1974, Menteri Kewangan sentiasa Melayu.

    4) Selain daripada Pulau Pinang, semua ketua menteri & MB Melayu.

    5) Majoriti Menteri-menteri Persekutuan Melayu, dan Kementerian berpengaruh dan penting diketuai oleh orang Melayu.

    6) Daripada 222 Ahli Parlimen, lebih daripada 50% adalah Melayu.

    7) Lebih daripada 93% daripada gov't Depts, dari rendah ke jawatan tertinggi, berbangsa Melayu.

    8) DEB telah dirancang dan dilaksanakan untuk orang Melayu.

    9) 80% daripada kuota Uni dikhaskan untuk Melayu.

    10) Diskaun istimewa untuk rumah dan saham beli adalah orang Melayu.

    11) jawatan utama semua sektor dan cabang Angkatan Tentera dan Polis yang dipegang oleh orang Melayu.

    12) GLC dikawal dan dikendalikan oleh orang Melayu.

    Dia bertanya bagaimana boleh orang Melayu (yang sudah berada di dalam kawalan mutlak semua institusi penting dan tonggak kehidupan politik, ekonomi dan sosial) terancam, dan menghadapi bahaya yang menganiaya dan disingkirkan oleh kaum minoriti?

    Ia sebenarnya pemimpin UMNO & kroni mereka yang - dengan ketamakan yang tidak berkesudahan mereka - terus membuli & berbohong kepada orang Melayu dengan menyalahkan orang Cina dan India, dan menjadikan mereka sebagai kambing hitam.

    Ahmad Said menggesa orang Melayu untuk bangun dan melihat niat jahat Warlords UMNO.

    Pls FWD kepada rakan-rakan & kumpulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  45. Benda dah ada dilandasan cuma prmimpin yg kena buat betul betul....itu bukan salah umno lagi itu salah Individu dalam umno itu sendiri...jgn satu masalah masuk kan semua dlm 1 bakul...umno dah bagi xuma pemimpin dlm umno itu yg dibetulkan atau dihukum....spt institution zakat kenapa ada yg x dapat zakat...bukan sustem zakat tu yg salah orang yg mentadbir zakat itu yg salah....institusi zakat x salah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugak ni ha lucu lucu lucu.seme org pakat masuk umno betulkan yg salah.sack all the corruption(betul ke aku eje ni).bg terjemahan lah buang semua org rasuah.apa nak bina byk sgt kapal ni.sekarang ada tiga pkr umno ghb.pas tak kira dia kapal jenis lain.ghb pkr masuk umno.nuar boleh jd pm.pas selamanya pembangkang.apa aku merapu krn org ni pg pg buta

      Delete
    2. KENAPA TAKUT SANGAT NAJIB LETAK JAWATAN PM?
      PENGGANTINYA KAN MELAYU JUGAK.
      JANGANLAH GELABAH.

      Delete
  46. Org yg tulis jgn gelabah knapa takut najib letak jawatan tu org parti kuali yg dah kering idea.guna pulak huruf besar mcm org tak betul.nasib baik bloq omakkau kau semua lepas komen.ada bloq tapis penulis dgn huruf besar sbb mcm tak tahu etika.buat apa nak menjerit jerit.

    ReplyDelete
  47. Ex MB Terengganu Ahmad Said bertanya ...

    UMNO telah memerintah Msia selama 57 tahun dan masih menangis untuk melindungi hak-hak istimewa orang Melayu ... Melayu terancam ... Melayu yang hidup di bawah kemiskinan dan lain-lain dan lain-lain Dia bertanya .... selama 57 tahun, UMNO memerintah negara, Islam adalah agama Negara, apa yang UMNO telah lakukan jika Malaysia dan Islam adalah di bawah ancaman? Beliau berkata, fakta adalah: -

    1) Malaysia mempunyai 9 Sultan dan raja dan mereka adalah Melayu.

    2) PM & TPM, jawatan paling atas yang kuat memegang Malaysia adalah Melayu.

    3) Sejak tahun 1974, Menteri Kewangan sentiasa Melayu.

    4) Selain daripada Pulau Pinang, semua ketua menteri & MB Melayu.

    5) Majoriti Menteri-menteri Persekutuan Melayu, dan Kementerian berpengaruh dan penting diketuai oleh orang Melayu.

    6) Daripada 222 Ahli Parlimen, lebih daripada 50% adalah Melayu.

    7) Lebih daripada 93% daripada gov't Depts, dari rendah ke jawatan tertinggi, berbangsa Melayu.

    8) DEB telah dirancang dan dilaksanakan untuk orang Melayu.

    9) 80% daripada kuota Uni dikhaskan untuk Melayu.

    10) Diskaun istimewa untuk rumah dan saham beli adalah orang Melayu.

    11) jawatan utama semua sektor dan cabang Angkatan Tentera dan Polis yang dipegang oleh orang Melayu.

    12) GLC dikawal dan dikendalikan oleh orang Melayu. Dia bertanya bagaimana boleh orang Melayu (yang sudah berada di dalam kawalan mutlak semua institusi penting dan tonggak kehidupan politik, ekonomi dan sosial) terancam, dan menghadapi bahaya yang menganiaya dan disingkirkan oleh kaum minoriti?

    Ia sebenarnya pemimpin UMNO & kroni mereka yang - dengan ketamakan yang tidak berkesudahan mereka - terus membuli & berbohong kepada orang Melayu dengan menyalahkan orang Cina dan India, dan menjadikan mereka sebagai kambing hitam. Ahmad Said menggesa orang Melayu untuk bangun dan melihat niat jahat Warlords UMNO.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...