Sunday 4 October 2015

PAS MASUK PAKATAN HARAPAN .... ADAKAH PKR DAN DAP SANGGUP KORBANKAN KERUSI YANG DIPERUNTUKKAN KEPADA MEREKA UNTUK SERAH KEPADA AMANAH BERTANDING PRU-KE14 APABILA PAS SECARA TEGAS ENGGAN MENGALAH??????



"Khianat dan terburu-buru!" kata seorang pemimpin PAS mengulas pelancaran Parti Amanah Negara pada Hari Malaysia.

"Tidak realistik!" katanya merujuk kepada pengumuman Ketua Menteri Lim Guan Eng pada 23 September bahawa Pulau Pinang sekarang adalah kerajaan Pakatan Harapan yang meliputi DAP, PKR dan Amanah.

Setiausaha PAS negeri itu Fadzil Mohd Kemi berkata ia tidak realistik kerana Pakatan Harapan mengisytiharkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri jika gabungan baru pembangkang itu menang pilihan raya umum ke-14.

Bekas ketua pembangkang itu menjalani hukuman penjara lima tahun berhubung kesalahan meliwat dan tidak boleh memasuki gelanggang poltik sehingga 2015.

Tetapi, ia dilihat gabungan pembangkang itu, tanpa PAS, bersedia berdepan pilihan raya umum, selepas Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) meluluskan pertukaran nama Parti Pekerja-pekerja Malaysia kepada Parti Amanah Negara.

Namun, persoalannya yang tinggal sama ada Amanah dan Pakatan Harapan boleh menjadi alternatif yang berdaya maju kepada PAS dan BN, kata Fadzil.

Pembangkang perlukan PAS

Fadzil berkata, tanpa PAS, atau kemampuan mereka mendapat sokongan orang Melayu di kawasan itu, Pakatan Harapan akan gagal dalam usaha mereka untuk menawan Putrajaya.

Sesebuah parti itu dilihat tidak berguna jika tidak boleh bertanding dan menang (sekurang-kurangnya satu kerusi) dalam pilihan raya tetapi persoalan lebih utama sama pada AMANAH sekarang bukan mengenai kemenangan, tetapi kerusi mana yang boleh mereka tandingi.

Satu-satunya parti yang tidak bertentangan dengan AMANAH adalah DAP, walaupun orang yang tidak selesa dengan pihak yang muncul sebagai perkauman atau cauvinis, dan yang lebih suka kepada lebih 'solekan' Melayu/Islam, akan memilih menyertai AMANAH dan bukannya PKR atau DAP.

Tanpa syak lagi, terdapat ramai yang berada di atas pagar, dan lebih berminat untuk tidak memilih parti politik yang mana mereka merasakan amalan mengagumi tokoh seperti PAS lakukan kepada Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan PKR untuk Anwar selaku bekas timbalan perdana menteri.

Maka undi akan berkurangan dengan Umno masih kuat dalam permainan ini, sekalipun kritikan mendakwa parti itu parti itu sudah lama dan hanya boleh membuat kemajuan di kawasan tengah Melayu luar bandar dengan rasuah dan mengancam masyarakat jika pembangkang berkuasa.

PAS dan PKR mempunyai kerusi mereka pada pilihan raya umum lalu walaupun kedua-dua parti bertembung pada tujuh kerusi, mendorong pelbagai persoalan oleh masyarakat umum.

AMANAH, sebuah parti baru, perlu bekerja daripada kosong. Tetapi dengan siapa mereka akan berunding?

Hadi membuat kenyataan jelas, bahawa AMANAH adalah pengkhianat parti, "lebih teruk daripada musuh" seperti yang beliau anggap kepada pemimpin yang disingkirkan dan menubuhkan parti baru itu.

Ini bermakna AMANAH hanya boleh berunding dengan PKR. Adakah PKR sedia berkongsi kerusi dengan AMANAH?"..mkini

70 comments:

  1. Kalau PAS masuk pakatan, pembahagian kerusi kenalah sekata antara 4 parti utama. Kalau PAS berkeras taknak kurang sedikitpun bilangan kerusi, bermakna PAS keras kepala. Orang keras kepala tidak ada tempatnyer dalam Maufakat atau lebih baik jadi kera sumbang. Sebab keras kepala dan tamak laa PAS selalu tak puas hati tentang pembahagian kerusi dan mengganggu kerusi kawan-kawan.
    Kalau dah keluar Pakatan, buat apa nak masuk balik.....GILA TALAK KER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas lebih dulu bersunat berbanding PKR dan PAN.
      Parti baru aje tubuh dah demand nak bahagi samarata.
      Tu belum kira penyokong lagi. Penyokong 3 orang bising macam dah kuasai negara.

      Bising mcm keling mabuk.

      Delete
    2. Tak pemimpin Amanah masuk MIC kalau PAS masuk Harapan. Imayam Karapule

      Delete
    3. DSWA wajar memberi laluan kepada parti Amanah untuk meletakkan Mohd Sabu aebagai Calon DUN Kajang oada PRU-14


      Joe Amanah
      Cangkul Kurang Imayam Lebih

      Delete
    4. AKHIRNYA MAT SABUT BOLEH JADI BARUA DAPigs!!!

      Setinggi - tinggi ucapan tahniah kita ucapkan kepada Si Mat Syabun dan konco - konco Pengkhianat dia kerana telah berjaya mendapatkan kelulusan untuk menubuhkan parti mereka sendiri.

      Dari laporan yang disiarkan hari ini, pihak Pendaftar Pertubuhan (RoS) telah meluluskan permohonan pendaftaran parti yang dibuat oleh Si Mat Syabun dan konco - konco Pengkhianat dia.

      Dan sudah pasti pengumuman tersebut akan membuatkan Si Mat Syabun tu tersenyum lebar sampai ke telinga macam kerang busuk dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak RoS.

      Itu sebab RoS luluskan permohonan diorang. Kalau tak dilulus, maka sudah tentu sumpah seranah jugak yang akan dilemparkan kepada pihak RoS dengan pelbagai tuduhan yang buruk.

      Sudah pasti ada dikalangan puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Syabun tu akan membuat dakwaan serta menganggap RoS ni sebagai 'Anjing Kerajaan' dan dilabelkan sebagai 'Barua'.

      Hakikatnya, walaupun Si Mat Syabun tu kata parti dia dikenali sebagai Parti Amanah Negara, tapi hakikatnya semua orang tau mereka hanya dikalangan Pengkhianat Amanah Negara semata - mata.

      Tapi dek kerana enggan untuk mengakui bahawa mereka telah menjadi Pengkhianat, maka sebab itulah diorang cuba tutup kemaluan mereka dengan menggelarkan diri sebagai 'Amanah'.

      Tak kisah la nama apa sekali pun yang puak - puak Pengkhianat tu nak guna bagi mengelirukan rakyat. Pokok pangkalnya, sekarang diorang boleh la jadi Barua kepada puak - puak DAPigs tu secara terang - terangan dan tak perlu bersembunyi lagi!!

      Delete
    5. OMAK KAU TOLONG LA JGN JADI BODO SANGAT. KALU BAGI BYK KERUSI PUN BUKAN BOLE MENANG. CINA DAH TAK NAK UNDI PAS NGAN UMNO. JADI ELOK KALAU KERUSI YG MAJORITI KECIK TU BAGI KAT PKR ATAU AMANAH. PKR DAN AMANAH PELUANG MENANG LEBIH BESAR.

      TOLONG LA OMAK KAU...JANGAN BENGAP SANGAT. PATUTNYA MAKIN TUA MAKIN CERDIK....

      Delete
    6. Anon 16:29, bukan Amanah tapi Imayam okey. bye

      Delete
    7. Kami Menyokong TITM sebagai Presiden PAS. Gantikan hadi yang kurang cekap mentadbir PAS.

      Delete
    8. Saya suka! Parti I'm ayam...hidup i'm ayam....hidup ayammmm

      Delete
    9. Anon 16:35. ....atuk ko ke yang bagi nama Imayam tu.....

      Delete
    10. klu pas masuk PH maka bersedialh utk tubuh PR3.0

      dimana pas masuk pasti huru hara pecah belah.

      hancur semua kerana pas

      Delete
    11. 18:28 yg bagi nama Imayam tu ialah parameswara.
      Dia kan sepupu nenek tiri belah pak mertua adik angkat bini kau.

      Delete
    12. hahaha......tak kira pas msk atau tidak dlm pakatan baru bn menang atau kalah bukan tentuan kita sebagai manusia! kalau kita sebut tak henti nama allah atau tuhan utk memberkati kita didunia ini maka siapa kita utk memungkikan siapa boleh tentukan betul dan salahnya . walaupun pas tiada dlm pakatan baru tidak mustahil pakatan baru juga punyai peluang utk menang besar dgn kawasan bandar dan luar bandar walaupun pas dan bn menang lebih byk kawasan luar bandar tetapi utk tubuh kerajaan kena mengira berapa byk mrk menang kalau tak cukup sarat lepas tu baru berunding dgn gabungan utk tubuh kerajaan. tetapi kalau pas berkerjasama dgn umno lepas itu maka terbukti paslah pengkianat sebenar dalam islam dan bangsa melayu secara keseluruahannya. amanah bukan pengkianat kerana tertubuhnya amanah disebabkan belumnya muslihat merampas kuasa yg telah ditubuhkan oleh presiden pas sbelum ini .

      Delete
    13. Macai PAS BONGOK nig baru balik sekolah pondok. Bab agama pandai sikit tp bab politik bodoh. Kat sekolah pondok x ada tv. Bila seseksli pulang kg dpt tengok tv. Jumpa chanel Imayam. Terjojol biji mata tengok ponggong penari Tamil. Bila tak tahan terus melancap. Itu sbb hari2 sebut imayam.

      Delete
    14. PAS SEKARANG NI BERCAKAP SUARA MACAM PETIR TAPI BONTOT PENUH TAIK.

      TADBIR SEBUAH NEGERI ELANTAN PUN TONGGANG TERBALIK.

      LU PIKIR LAH...SEBUAH KERAJAAN NEGERI YANG KUNUN HEBAT DITADBIR OLEH YANG MENGGELAR DIRINYA ULAMAK HANYA MAMPU BUAT 80 BUAH RUMAH.

      ULANG LAGI...PAS HANYA MAMPU BUAT 80 BUAH RUMAH MANGSA BANJIR.

      PELIK TAPI TIDAK AJAIB, NGO PULA YANG HANYA BERGERAK ATAS SUMBANGAN IKHLAS RAKYAT MALAYSIA BERJAYA MEMBINA 200 BUAH RUMAH UNTUK MANGSA BANJIR.

      ULANG LAGI....NGO BUAT 200 BUAH RUMAH.
      KERAJAAN PAS 80 BUAH SAHAJA.

      KENAPA NGO MAMPU BUAT SAMPAI HAMPIR 3 KALI ANDA KEMAMPUAN KERAJAAN PAS?

      SEBAB NGO BERGERAK MENEMUI RAKYAT MALAYSIA YANG RATA-RATANYA BBERSIFAT DERMAWAN.

      APA YANG PAS BUAT?...

      BERMUKTAMAR, BERKONGRES, BERHIMPUN SETIAP BULAN BUKAN UNTUK KUMPUL DANA UNTUK BANTU MANGSA BANJIR TAPI MENGUTUK AMANAH DAN DAP.

      BAGI PAS, RAKYAT MANGSA BANJIR YANG MASIH TINGGAL DALA KHEMAH TIADA NILAI SATU SEN PUN.

      DITAMBAH PULA KERAJAAN PAS KELANTAN MEMANG TIADA WANG LANGSUNG.

      JADI UNTUK TUTUP KELEMAHAN ITU PAS TERPAKSA MENYALAK SETIAP HARI WALAU PUN TIADA BABI DALAM BUKIT DENGAN HARAPAN RAKYAT LUPA KELEMAHAN PAS.

      TAPI AHLI PAS YANG BODOH SAHAJA YANG MASIH TELAN PENIPUAN PEMIMPIN PAS.

      Delete
    15. Dap lg hebat beri kata dua pada mufti.mufti buat bo layan.eh sibuk nak bincang pulak.sudah kecut perut ke.nanti bkn semua org islam sj tolak dap tp org bkn islam juga.tinggallah geng sabung ayam mat sabu n org gila pau pau saja

      Delete
  2. Kata pepatah Tamil, " musuh boleh dimaafkan, tetapi tidak kepada pengkhianat ".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong Amanah memang Imayam.putumayam.karapole

      Delete
    2. Flashback : Kekalahan Jamaah Imayam Dlm PAS telah membuat mereka Jadi biol.

      Apasal Jamaah Imayam Walaun DAP kalah ada dibawah

      June 5, 2015
      10 kesilapan profesional dalam PAS



      Kemenangan golongan ulama dalam pemilihan PAS kali ini seharusnya memberikan tamparan serta pengajaran yang besar kepada golongan profesional. Saya gariskan 10 faktor utama kenapa mereka kalah dalam pemilihan kali ini:

      1. Terlalu gopoh. Sikap golongan profesional yang dilihat terlalu gopoh untuk menguasai PAS sehingga hilang pertimbangan dan adab-adab beroganisasi. Ada kepimpinan profesional ini yang hanya baru sehari dua masuk PAS tetapi melihatkan seolah-olah merekalah “champion” dalam politik.

      2. Menghentam Presiden PAS secara terbuka dan kasar sehingga keluar daripada adab-adab organisasi dan Islam. Kononnya mereka lebih bijak dan pintar daripada ulama dan melekehkan golongan agamawan sedangkan mereka sendiri tidaklah sehebat mana pemikiran politiknya.

      3. Samada mereka terima atau menafikan, umum melihat golongan profesional ini terlalu tunduk dengan DAP. Mereka ini dulu merupakan penentang DAP tetapi hari ini mereka menjadi tidak lebih sebagai macai DAP. Mungkinkah kerana mereka dibayar gaji puluhan ribu ringgit? Kegagalan memahami DAP dan gerakan licik mereka menyebabkan golongan ini terperangkap. Umat Islam menolak DAP bukan kerana mereka Cina tetapi kerana matlamat dan asas perjuangan mereka yang membahayakan Islam dan bangsa Melayu. Walaupun mereka ini digelar profesional tetapi jelas mereka terlalu naïf dalam memahami DAP.

      4. Sebahagian besar daripada profesional ini jugak terlalu taksub dengan pemimpin PKR sehingga apa saja yang pemimpin ini buat mereka akan ikut. Kalau dulu dia masuk UMNO mereka ikut dan apabila pemimpin ini keluar UMNO mereka juga ikut. Jelas sekali mereka sendiri tidak ada arah tujuan melainkan hanya sekadar mengikut telunjuk pemimpin tersebut.

      5. Mereka menukar pendekatan PAS daripada menegakkan Negara Islam kepada menegakkan Negara Berkebajikan. Pengaruh pemikiran liberal telah meresap dalam benak pemikiran mereka sehingga mereka menafikan perjuangan PAS yang sudah berusia puluhan tahun. Sehingga hari ini di kalangan ahli dan pimpinan PAS sendiri masih keliru maksud Negara Berkebajikan.

      6. Kewujudan PASMA yang dipelopori oleh golongan ini bukan saja memecahkan PAS malah ia dilihat hanya sebagai kuda tunggangan DAP. Penubuhannya tidak jelas matlamat juga terlalu kabur. Umumnya ahli PAS menolak PASMA.

      7. Sikap yang diambil oleh golongan profesional ini dalam isu-isu sensitif kepada umat Islam seperti isu hudud, isu Kalimah Allah, isu Bible, isu pegang anjing, isu Islam agama persekutuan, isu gereja, isu azan, isu pesta arak dan pelbagai lagi, menampakkan pemikiran songsang yang ada pada mereka dan ini telah mencalarkan imej PAS sebagai sebuah parti Islam.

      8. Sikap menghentam sesama Islam demi kononnya mempertahankan orang bukan Islam dan menggelarkan umat Islam yang tidak sehaluan dengan mereka sebagai ekstremis dan sesat menyebabkan ramai umat Islam dan juga ahli-ahli PAS yang ikhlas telah mula mual. Mereka lupa diri bahawa kemenangan mereka adalah hasil titik peluh umat Islam yang mereka cemuh itu.

      9. Kemewahan yang mereka kecapi telah mematikan fikiran dan jiwa perjuangan mereka sehingga mereka sanggup melakukan apa saja asalkan dapat memuaskan hati DAP sebagai sekutu mereka dalam PR. Sifat sombong dan lupa diri akhirnya memakan diri mereka sendiri.

      10. Mereka lupa kepada kekuasaan Allah tetapi sebaliknya hanya bergantung kepada pemikiran sendiri. Kerakusan yang tinggi kepada kuasa dan jawatan menyebabkab mereka lupa akan nilai-nilai islam yang harus dipertahankan. Mereka yakin dengan kebijakan mereka akan mampu mencapai kemenangan sedangkan mereka lupa akan pemerhatian Allah.

      Aminuddin Yahaya
      Timbalan Presiden ISMA merangkap Ketua Biro Politik ISMA

      Delete
    3. Itu aje la hujah mengong ko.
      Patut najis kencin ko

      Delete
    4. Imayam Putumayam Walaun DAP. Nama Amanah tapi nama je lahhhhhhhh.

      Loooooooserrr

      Delete
    5. Anon 16:31 Imayam Loser, maki orang bukannya nak jawab

      Delete
    6. 16:31 itu je yg mampu kau jawap, mmg layak jadi barua Dap.

      Itu aje hujah kau, patutlah Pas halau... Bodoh.

      Delete
    7. Kata pepatah cina, "biar tipu bini jangan tipu kawan".

      Delete
    8. ISMA LEBIH KURANG PERKASA JE.. RASIS

      Delete
    9. Macai PAS BONGOK nig baru balik sekolah pondok. Bab agama pandai sikit tp bab politik bodoh. Kat sekolah pondok x ada tv. Bila seseksli pulang kg dpt tengok tv. Jumpa chanel Imayam. Terjojol biji mata tengok ponggong penari Tamil. Bila tak tahan terus melancap. Itu sbb hari2 sebut imayam.

      Delete
  3. ISU KHUTBAH: MAKIN PEDAS SINDIRAN MUFTI!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya tindakan Si ADUN DAPigs yang nak tunjuk Jaguh sebelum ini semakin hari semakin memalukan diri dia sendiri dihadapan khalayak ramai. Makin terjerat leher dibuatnya.

    Kalau sebelum ini, bukan main sombong dan angkuh lagi Si ADUN DApigs tu mengugut nak ambik tindakan terhadap JAIP berhubung isu khutbah Aidiladha yang menjadi kontroversi baru - baru ni.

    Jelas, tindakan pantas dari pihak JAIP melalui Mufti Pahang ternyata membuatkan Si ADUN DAPigs tu sendiri terkedu apabila mereka enggan memenuhi tuntutan yang dibuat oleh DAPigs.

    Pendirian tegas yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang serta sokongan dari pelbagai pihak kepada JAIP membuatkan Si ADUN DAPigs tu mula ketar lutut dan terpaksa menangguhkan tindakannya.

    Katanya Si ADUN DAPigs bercadang nak mengadakan perjumpaan dengan pihak Mufti Pahang dan berbincang mengenai perkara tersebut bagi menyelesaikan kontroversi itu secara baik.

    Tapi siapa sangka. Cadangan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs tu sekali lagi telah dinafikan secara terang - terangan oleh pihak JAIP dan Mufti Pahang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
    KUANTAN – “Suruh dia beristighfar dan tinggalkan DAP.’’

    Demikian reaksi Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berhubung hasrat Pengerusi DAP negeri, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang mahu mengajak beliau mengadakan perbincangan tentang isu kandungan teks khutbah Aidiladha yang dikatakan parti itu sebagai menentang Islam.

    Abdul Rahman menegaskan, beliau berpegang kepada al-Quran iaitu ayat 28 Surah Ali Imran yang menjelaskan larangan orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

    Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan mengadakan perbinca­ngan dengan DAP kerana apa diperkatakan di dalam khutbah itu sudah cukup jelas dan tidak perlu diperkatakan perkara yang sama.
    Kalau kita lihat dari satu sudut, memang betul sangat apa yang diperkatakan oleh Mufti Pahang tu. Sepatutnya, Si ADUN DAPigs tu datang jumpa dia dulu sebelum keluarkan ugutan.

    Sekarang, nampak sangat la yang Si ADUN DAPigs tu tak menggunakan Kepala Otak sebelum nak mengeluarkan sebarang kenyataan dan juga ugutan. Asyik dok ikut Kepala Lutut je, penyudahnya memalukan diri dia sendiri!!! Baru la pada dengan muka dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti punya kerja, adun dap pulak ko fitnah. Tak belajar agama kot ko ni. Nabi kan dah larang kuatkan suara melainkan azan dan qamat. Tu la akibatnya klu mak bapak tak ajar agama.

      Delete
    2. Anon 16:35 sanggup maki mufti untuk DAP. Amal Imayam Nahi Putumayam betul la kao in. PAN Kuali

      Delete
    3. Umno pun berpehak dgn org kapir mca, mic dan gerakan. Pas pulak berpihak org kapir sabah sarawak sbb nak bg org kapir kerusi wakili pas. Dulu pun pas berpihak dgn kapir dspigs. Kat selangor pun pas masih berpihak dapigs hingga tak nak letak jawatan exco. Tak celaka ker namanya tuu...

      Delete
    4. Kes mkn diri.

      Delete
    5. Bukan maki mufti tapi maki ko.
      Mufti dah kata gitu, ko pulak firnah dapigs.
      Ko ingat fitnah dapigs tu tak dosa ke?

      Delete
    6. Anon 16:40 yg bijak la sgt mcm ketua putu mayamnya juga la itu.bkn semua org kapir itu sama kedudukan nya disisi islam.ada org kapir yg boleh dijadikan kawan ada org kapir yg samseng yg naik junjung.tak sedar diuntung tak tahu bersyukur sibuk mencabar hak org islam n melayu.kita perlu kenal mana satu kapir yg bleh dibuat kawan kelak kita tdk dijadikan kuda oleh kapir kapir itu.

      Delete
    7. AZAN KUAT MCMANA PUN BUKAN PENUH MASJID

      LAGI MAU MARAH DAP... WALHAL ITU ARAHAN MUFTI PENANG

      PUAK ANTI DAP NI BODOH....MALAS NEMBACA .... MCM LA KAKI MASJID SGT

      Delete
    8. mufti pahang

      mufti yang menjauhkan org bkn islam dpd islam

      sila jawab dipadang mahsyar nnti

      Delete
    9. Pahang ada pusat judi terbesar di Malaysia. Kenapa tak keluar FATWA arah kerajaan tutup pusat tersebut.

      Silap silap tiap minggu beliau kaki slot mesin di atas gunung. Itulah ada dua pendapat yang berbeza.

      Delete
    10. Mufti Pahang Mufti Pulus.

      Dia ini sudah dapat derma dari Najib semua pun halal. Malah bab rasuah dan judi pun dia confirm halal. Muka dia sebijik mcm penyamun tarbus dalam filem P Ramli.

      Aku malu kerana Malaysia paling ramai mufti pulus. Contoh yang ketara lagi ialah mufti Perak, salah satu tali barut UMNO... apa saja yang haram di buat oleh UMNO besok di pusing halal pula..

      Kalau di luar negara, mufti begini asyik kena tengking saja oleh umat islam sendiri kerana menjual agama.

      Delete
  4. DAP MENANG HEBAT

    SOKONG DAP AMANAH DN PKR

    PAS PI MAIN JAUH2 BLH TK.... MENYUSAHKN ORG SAJA LA

    DIMANA PAS ADA DISITULA JD HURU HARA

    APA PUNYA TANGKAL PAS PAKAI

    BAWA SUWEY JE

    HUDUD XBUAT2 JUGA...

    PEROMPAK BALAK MEMBAWA BALA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dimana ada dap disitu ada anjingnya

      Delete
    2. takat ko gelar org tu anjing tkde jadi apanya

      tp klu Quran kata ada org seumpama anjing, itu adalah dpd Tuhan dan bakal menerima hukuman nnti

      iaitu ulamak yg menjual dunia

      dikhuatir hudud telah menjadi barang jualan pada sesetengah ulamak

      Delete
  5. jadikan diri pejuang Agama Allah..bukan jadi barua Dapigs..yang PASti Islam akan Menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadilah penjilat bontot Hadi dan pengampu telur Din Ayam lagi afdhal...bangang!

      Delete
    2. nk jd prjuang islam jgn bodoh melampau

      mrngakui pejuang islam tp assobiyah melayu .... ajaran apa ini

      yg lainnya fikrah khawarij.... imamnya ayatollat maksum la teguri

      Delete
  6. jadikan diri pejuang Agama Allah..bukan jadi barua Dapigs..yang PASti Islam akan Menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KA...Pas tak kan menang insyallah....banyak bidaah...parti yg banyak bidaah xblh memerintah...Allah xizinkan takut banyak kerosakan dalam agama

      Delete
    2. pas susah nk menang sebb tipu hudud

      sebb benci semua rakyat...sekular liberal kafir jebon munafik

      selain dr ahli dn penyokong pas srmua tk islam

      pas hnya akn diundi oleh ahli dn penyokong saja

      majoriti rakyat malaysia tolak pemimpin berlagak sombong dn suka menghukum melabel org lain

      pas adalah khawarij

      Delete
    3. jadilah pejuang islam yg berakhlak mulia dn berkasih syg mcm Nabi saw

      bukan jd pejuang khawarij yg disebut anjing neraka oleh Nabi saw

      Delete
  7. Kenapa Singapura , Jepun dan Korea maju. Kenapa Malaysia, Indonesia dan Brunei (kaya kerana hasil bumi bukan kerana ekonomi dan pencapaian sains dan teknologi ) mundur?

    Ya kerana di Singapura, korea dan jepun majoriti bangsa mata sepet. Berbanding Malaysia , Indonesia dan Brunei mereka minoriti.

    Mereka terkenal rajin berusaha dan tidak dayus untuk berdikari. Dalam pendidikan mereka tiada kuota spm 3A atau pensiswazahan, mereka harus skor at least 10A spm baru dapat peluang buat degree. Dalam penjawatan awam mereka harus betul-betul skor di ipt baru diterima sebab itu mereka hanya pegang jawatan tinggi kalau masuk gomen seperti doktor kalau guru pun mesti guru add math, fizik dan kimia. Dalam berniaga pun sama tiada shortcut mlm, forex atau jual makanan sunnah dengan harga mahal untuk cepat kaya. Semua bermula dari bawah slow and steady.

    Tiada istilah welfare datang goyang telor dapat duit bagi anak bini makan. Semuanya persaingan , persaingan , persaingan. Hasilnya lihat sahaja, jepun, singapore dan korea (korea bankrup semasa serangan matawang 1997) di mana mereka berbanding Malaysia?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
  8. Pintu dah pun dikunci untuk PAS. PAS dah kuat, kami tak mahu PAS munafik masuk Pakatan Harapan. Tak perlu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jauhkn diri anda dr barah pas

      penyakit betbahaya

      pas xkuat pun.... lembik dn dayuz

      dgn dap pun takut mcm tkut kt hantu kopek... islam apa mcm ni

      Delete
    2. Klu PH terima PAS. kami satu keluarga tak akn sokong PH dan lebih rela beri undi kat unno.

      Delete
  9. muftipun gst jugak...geng songkok tinggi. tak cayi korang tengok level songkok para mufti (minus sorang dua)

    ReplyDelete
  10. Imayam
    I'm ayam
    Parti ayam
    Cap ayam
    Hidup ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAS BONGOK nig baru balik sekolah pondok. Bab agama pandai sikit tp bab politik bodoh. Kat sekolah pondok x ada tv. Bila seseksli pulang kg dpt tengok tv. Jumpa chanel Imayam. Terjojol biji mata tengok ponggong penari Tamil. Bila tak tahan terus melancap. Itu sbb hari2 sebut imayam.

      Delete
  11. Kauorang nak panggil parti kuali ke,
    Kauorang nak panggil parti Imayam ke,
    Kauorang nak panggil parti ayam ke,
    Suka hati kauorang lah.
    Janji aku bahagia dgn parti aku dan ketua aku.
    Ikut Suka Aku (ISA).

    ReplyDelete
  12. Aku sedih kerana terlalu banyak fitnah di lemparkan kepada Datuk Seri Najib. Malah tak henti henti cerita cerita yang berbaur fitnah terhadap keluarga beliau.

    Kadang kala berlinang air mata aku mengenang betapa beliau dan keluarga harus tabah menempu dugaan demi dugaan.

    Di mana sudah pergi nilai hormat rakyat Malaysia kepada pemimpin seperti perdana menteri kita. Jasa beliau tak dapat di nilai dengan wang ringgit terhadap rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah perli najib.... sedih klu dia bc

      kipidap bro

      Delete
  13. sesungguhnya bangsa melayu itu tidak sanggup lagi mengalami perpecahan setelah lahirnya PAS ... malangnya bangsa melayu itu tidak mengambil pelajaran malah masih berbangga dengan sifat jahil dan sombongnye ... kini lahir PKR dan lebih lagi muncul PAN ... kamu wahai bangsa melayu sedang menuju kedlm jurang yg dalam dan gelap ... :)

    ReplyDelete
  14. Kata tak gila kuasa.

    Tapi kenapa berebut kerusi.

    Perjuangan Pas aka Pgb tiada hala tuju selepas ketiadaan TGNA.

    Mereka suka bercakap ke hulu ke hilir dan pantang dihulur mikropon.

    Sebab tu di negeri yang mereka kuasai jadi lintang pukang dan tidak terurus.

    Di Kelantan kerajaan negeri terpaksa mengemis dengan BN pinjam duit untuk bayar gaji kakitangan tapi pemimpinnya mewah.

    Tender balak yang tidak telus, mangsa banjir yang terabai dan banjir lumpur di sana sini.

    Tu baru perintah negeri, kalau perintah Malaysia mau dijualnya Malaysia.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  15. A for ayam.marah benor anon tu bila sbut parti dia cap ayam togel.sampai sebut perbuatan tak bermoral.agaknya dia yg suka buat mcm tu.geng ayam bising mcm keling mabuk.jgn buat kerja tak bermoral.pergi bersabung la.ayam togel boleh menang ke.

    ReplyDelete
  16. Baguslah Kalau pas nak sertai harapan. Menduda tak boleh lama sangat, orang kata air dah naik ke kepala. Harapan kena terbuka dalam Perkara ini. Hal kerusi tu kecik JE. Untuk selesai, Kita harap pas hadir mesyuarat, selebihnya Kita boleh uruskan. Jangan cakap JE lebih, orang panggil mesyuarat tak hadir. Apa yang takut sangat hadir mesyuarat.

    ReplyDelete
  17. Jeneral parti sendiri yg komen bg pihak parti kuali. Tak ada penyokong ke? Lupa plk, penyokong parti kuali tiga org je. Jadi, jeneral2 terpaksa defend diri sendiri. Kesian.

    ReplyDelete
  18. Islam akan menang.
    Pas akan lingkup ditangan hadi mereng dan harun jin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam yg di bawa oleh ulamak parti kuali?
      Parti kuali yg diketuai oleh mat sabu?
      Mat sabu yg jd anjing DAP?
      DAP yg jelas anti Islam?

      Delete
  19. Pas Ni boleh diibarat sebagai Duda Gila talak. Dulu bini ramai tapi 2 bini dia cerai. Bini Tua tak berapa nak layan. Sekarang Dok marah bini lepas cerai. Ada bini tak boleh nak kawal Dan tak tunjuk ajar masa berbini. Sekarang meroyan, jadi kera sumbang. Bini Ajak bincang pun takut nak datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bini yg mengada ngada ajak bincang,
      Bincang pasal kulup kencing merata rata?
      Berak tak basuh.

      Delete
  20. mudah-mudahan lim guan eng jadi PM malaysia sementara anwar selesai tampoh utk bertanding semula dlm pilihanraya. beri peluang dan nilailah hasilnya. yakin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu, mat sabu nak letak mana?
      Nak letak dlm zoo ke?

      Delete
    2. Dduk dlm zoo boleh jd model utk selfie
      Boleh pegang pegang dgn cucu

      Delete
  21. Itu yang PAN menggelabah tu. Kerusi siapa yang depa nak rembat. Sbb tu ada hikmahnya PAS berjalan solo. Boleh letak calon di mana2 yg PAS suka hatta ( bukan Dr. Hatta ) di kerusi LGE atau LKS sekali pun

    Tentu depa pelik. Tak takut kalah ke?. Haaaa inilah rahsia politik PAS tiada istilah kalah di alam dunia. Matlamat nombor wahid PAS ialah DAKWAH dan menuntut ridho Allah.

    Berkepit dgn jemaah yang dulu cakap lain bila dah menang dan dapat perintah satu negeri cakap lain pulak tak akan kemana dan bimbang dapat murka Allah.

    PAStinya Allah tak tanya kenapa tak menang PRU. Belajar dan dengarlah dari saudara2 baru islam. Andainya mereka mati tidak dlm islam PAStinya depa akan dakwa kita orang islam yang tak sampaikan dakwahnya kpd mereka masa di dunia.

    Hormatilah para ulamak yg ikhlas dalam jemaah islam. Jangan jadi Yahudi, para nabi mereka pun mereka bunuh. Oleh cakap biar molek terhadap para ulamak.

    Mudah2an coretan ku ini jadi saksi nanti.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...