Wednesday 21 October 2015

SEMALAM ALI TINJU BEDAL JAMAL SEKINCHAN ... HARI INI GILIRAN JAMAL PULA BELASAH ALI TINJU.



Datuk Jamal Yunos dan Mohamad Ali Baharom atau Ali Tinju terus melancarkan ‘perang’ dengan masing-masing membuat tuduhan antara satu sama lain.

Jamal, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar mengingatkan Ali Tinju supaya tidak sewenang-wenangnya mengajar atau mengganggu polis menjalankan tugas.

Ingatan itu dibuat selepas Ali Tinju mendesak polis mengambil tindakan tegas terhadap Jamal yang dilihat kebal walaupun telah melanggar arahan polis.

“Tidak perlu nak mengajar agensi-agensi kerajaan ini terutamanya pihak polis kerana mereka tahu untuk menjalankan tugas tanpa arahan daripada sesiapa,” katanya.

Jamal berkata, semua orang berhak bersuara dan mengkritik tetapi ada juga orang yang hanya tahu bercakap namun tidak membuat apa-apa kebaikan untuk masyarakat.

“Jangan kita pandai bercakap tapi tidak buat apa-apa.

“Ali Tinju sahabat saya dan kami tidak mempunyai masalah. Mungkin dia berbeza pandangan, tetapi saya percaya matlamat kami sama iaitu memperjuangkan hak rakyat Selangor,” katanya.

Jamal berkata, beliau sedikitpun tidak berkecil hati dengan ‘serangan’ Ali Tinju itu kerana menganggap mereka berdua masih berkawan baik.

“Negara ini mengamalkan demokrasi. Saya tidak terasa hati dan saya mengalu-alukan sesiapa sahaja untuk mengkritik saya,” jelasnya.

Mengulas perhimpunan Ahad lalu, Jamal menyalahkan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) kerana tidak memberi kebenaran kepada penganjur menggunakan tapak untuk perhimpunan.

Katanya, kerajaan Selangor sepatutnya berterima kasih kepada mereka kerana membangkitkan masalah yang dihadapi oleh rakyat.

“Kita buat perhimpunan bukan untuk buat kecoh tetapi hendak membuka mata kerajaan negeri supaya memberi maklum balas kepada permasalahan yang dihadapi rakyat. Sepatutnya mereka berterima kasih kepada saya,” katanya.

36 comments:

  1. Beruk UG kalau gaduh xde sbb lain dah ni mesti najib dah lupa nk bank in..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar. Pegi kerja naik LRT bergayut mcm monyet.

      Delete
    2. Ali Tinju dgn Ikan Bakr Sebijik macam Perangai PAN Imayam. PAN Imayam baru buat parti dah bergasak Clan Mat Sabu dgn CLAN IRC.

      Apa nak buat Logo pun tiru Imayam TV

      Podacit

      Delete
    3. Dinasihtakn Ali tinju dan Ikan Bakar Sekinchan masuk PAN saja lahhhh. Alang2 tak bertamadun baik korang masuk jadi ahli PAN Imayam Kuali. Band of jokers belongs to Band of Losers

      Delete
    4. Ibu Fitri Sulistiawati, Kamu mahu jadi ahli PAN Imayam? Kamu mahu?
      Mereka itu golongan Karya Progresive, Inclusive, Locomotive dan bisa Pahemm

      Delete
    5. apa lg buka gelanggang tinjula tgk sapa kuat.

      dh tkde org nk layan gaduh sesama sendiri pun ok

      brahim ali jd referee.... hadi jd promoter

      Delete
  2. IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

    Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

    Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

    IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

    “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

    “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

    “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

    “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi pun pro syiah iran bashar laknat hezbosyaitan


      perangai dh mcm ayatollat syiah

      minta dijauhkn la pas dr memerintah malaysia

      Delete
  3. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

    Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri. Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan. Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan. Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

    Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS. Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki. Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu.

    Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya. Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin! Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  4. GENG PAN IMAYAM MAT SABU MANA ADA MARUAH!!!

    Hek-eleh!!! Nampak sangat la yang penganalisis Politik bertaraf Profesor ni tak tau perangai haramjadah yang ditonjolkan oleh PAN IMAYAM atau nama lamanya Gerakan Haprak Baru nama lama lagi G18 pimpinan Si Mat Sabu tu.

    Takkan la dia tak tau yang geng - geng Si Mat Sabu tu semuanya jenis yang takde kemaluan terhadap diri mereka sendiri. Diorang ni semuanya dari kalangan 'Pengkhianat', mana diorang ada maruah. Modus Operandi diorang ni hanya berkisarkan kepada kepentingan Politik Peribadi diri diorang sendiri. Maka sebab itu tak berani nak ambik tindakan dan keluar dari PAS secara terhormat. Muka macam ni mana ada kehormatan. Kah kah kah

    Tapi, jangan la kita cepat sangat salah sangka dengan kenyataan yang dibuat oleh Penganalisis Politik ni. Niat sebenar dia ialah untuk menyindir geng - geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Ada jugak la diorang bagi alasan, kononnya diorang tak boleh nak keluar dari parti sebab diorang ada Bai'ah. Tapi alasan diorang tu hanya sekadar nak mengaburi mata rakyat je sebenarnya. Yang sebetulnya, Bai'ah tu hanya dibuat oleh mereka yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum dan menjadi wakil rakyat je.

    Bukannya semua ahli PAS tu kena angkat sumpah yang sama.. Tinggal lagi, kalau macam itulah jenis perangai yang ditonjolkan oleh geng - geng Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu, maka ianya jelas membuktikan bahawa diorang tu Tak Layak jadi pemimpin. Sedangkan Pelacur kat belakang Chow Kit pun ada maruah diorang sendiri!!!

    SHAH ALAM: Wakil rakyat PAS yang mahu menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) perlu melepaskan semua jawatan mereka sebelum dipecat oleh parti itu. Penganalisis politik Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata, peletakan jawatan sebelum dipecat dilihat lebih bermaruah daripada menunggu surat arahan perintah parti. Tambahan katanya, kesemua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang mahu menyertai GHB sudah jelas mendedahkan diri mereka adalah di antara pelopor parti itu nanti. "Saya rasa kalau ia adalah parti baru, maka wajar mereka letak jawatan dan keluar secara rasmi. "Sepatutnya keluar dari parti asal dan tubuh gerakkan baru, baru akan nampak keikhlasan dalam perjuangan mereka," katanya kepada Antarapos melalui aplikasi WhatsApp. Beliau mengulas mengenai wakil rakyat yang memungkiri Baiah taat setia kepada parti.

    ReplyDelete
  5. Parti putu mayam...macam2 ada..pro syiah ada..pro DAPig ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pasti mereka ada Baiah dari Abuya Sifoo Bukit Penang. PAN Imayam ni kutuk mak bapak mereka pun masih boleh bersabar. Jgn kutuk Abuya Sifoo Bukit Penang. Kah kah kah

      Balik balik sebut mentera Cai Cai UG UG Halau Halau. Kah kah kah

      Bodoh punya PAN. Patut kena Pang saja. Kah kah kah

      Delete
  6. Parti putu mayam...macam2 ada..pro syiah ada..pro DAPig ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. g pasti mereka ada Baiah dari Abuya Sifoo Bukit Penang. PAN Imayam ni kutuk mak bapak mereka pun masih boleh bersabar. Jgn kutuk Abuya Sifoo Bukit Penang. Kah kah kah

      Balik balik sebut mentera Cai Cai UG UG Halau Halau. Kah kah kah Bodoh punya PAN. Patut kena Pang saja. Kah kah kah

      Delete
  7. Parti putu mayam...macam2 ada..pro syiah ada..pro DAPig ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN parti Loser setandan, bohong sebakul,, bodek abuya sifoo Penang Sepikul

      Delete
  8. Umno parti keparat

    ReplyDelete
  9. AHLI PAS DISAMAN PENGKHIANAT!!!

    Wah!!! Selepas dia mengkhianati parti, nampak gayanya Ahli Parlimen Kuala Krai ni semakin biadap dan enggan menerima teguran dari kalangan pengundi - pengundi dikawasan dia sendiri.

    Dengar katanya, Si Hatta Ramli tu telah memfailkan saman terhadap salah seorang pengundi dikawasan Parlimen dia berhubung satu kenyataan yang dibuat melalui laman media sosial baru - baru ini.

    Walaubagaimana pun, Ahli PAS yang telah disaman oleh Si Hatta Ramli tu kelihatan tidak gentar dengan tindakan yang dilakukan oleh bekas pemimpin PAS itu, sebaliknya mengalu - alukan tindakan tersebut.
    Kuala Krai - “Jumpa di mahkamah,” itu respons ahli Pas yang disaman bekas Ahli Parlimen Pas Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli Md Ramli berhubung kenyataan dikeluarkannya di laman sosial, Facebook, 11 September lalu.

    Ali Omar, 28, berkata, dia tidak akan menarik balik kenyataannya itu yang didakwa pemimpin terbabit sebagai fitnah dan tidak akan membuat kenyataan maaf secara terbuka.

    Ali menerima saman kelmarin daripada Mohd Hatta (kini menyertai Parti Amanah Negara) menuntut permohonan maaf, penarikan balik tuduhan dan bayaran ganti rugi berjumlah RM3 juta.

    Ali berkata, sebagai penyokong dan pengundi dia berhak meluahkan rasa tidak puas hati terhadap bekas pemimpin Pas itu.

    Tindakan diambilnya sebagai mewakili seluruh pengundi dan penyokong Pas Kuala Krai yang telah berjuang menyokong Mohd Hatta sepanjang dua penggal menjadi wakil rakyat.
    “Saya bukan saja berjuang berkempen dengan tenaga semata-mata, tapi turut mengeluarkan wang ringgit untuk membantu beliau ketika pilihan raya.

    “Saya kecewa dan mahu beliau meletak jawatan untuk lihat sejauh mana sokongan pengundi pada beliau sekarang,” katanya pada sidang media di kediaman bapanya di Taman Krai, semalam. - seterusnya...
    Nah! Nampak sangat la pemimpin - pemimpin dikalangan Pengkhianat tu sekarang ni dah pandai menyerap perangai Haramjadah yang selama ini menjadi kebiasaan puak - puak DAPigs tu.

    Sekarang puak - puak Pengkhianat tu dah pandai nak sekat Kebebasan Hak Bersuara yang selama ini menjadi dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak tu. Baru orang tegur sikit dah nak ambik tindakan. Kalau tak boleh ditegur, jangan jadi pemimpin. Pegi duduk dalam gua lagi baik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang patut PAN Imayam Hawaii Five O duduk dalam Gua/Telaga Barhut kat Hadramayt Yaman

      Delete
    2. Anon 15:09

      Islamkah kamu?
      Kalau kamu Islam, ikutilah surah ali-imran ayat 103:

      Tak usahlah kamu "memanaskan" situasi ini.

      Delete
  10. Kami puak UG akan jilat najib dan hadi sampai mati kerana kami golongan yg sudah dijamin masuk syurga oleh ulamak gadai bini..ngeh3

    Jeff Ulu Babi
    UG Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar pegi kerja naik LRT bergayut mcm monyet.

      Delete
  11. Dua ekor anak khinzir bergaduh sebab yang satu kata nak khinzir seekor tu anak babi, anak khinzir ni marah dia kata dia bukan anak babi, kamulah anak babi. Tema: Masing2 anak khinzir tak mengaku anak babi. Moral: Tak ada sesiapa mengaku dia jahat, begitulah sijubah itu.

    ReplyDelete
  12. Babi belaan Jeff ulu babi dah lama dapat logo halal dari jakim.sape nk makan bakon halal sila pm Jeff ulu babi cepat..ngeh3

    Jeff Ulu Babi
    UG Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar pegi kerja naik LRT bergayut mcm monyet.

      Delete
  13. Sape2 nk balak hutan simpan yg murah sila jumpa ulamak balak,masih banyak lagi..ngeh3

    Jeff Ulu Babi
    UG Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar pegi kerja naik LRT bergayut mcm monyet lapar.

      Delete
    2. ye betuuuuulll

      hihuhi

      Delete
  14. PH : Pakatan Haramjadah.

    ReplyDelete
  15. BN : Babi Najib

    Jeff Ulu Babi
    UG Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pondan tua kote kecik telur besar dah jadi gila babi.

      Delete
  16. Telo kecik xpe jgn xde telo mcm najib kuat mkn nasi kangkang..ngeh3

    Jeff Ulu Babi
    UG Kaki Copy Paste

    ReplyDelete
  17. Penyamun Lwn penyangak... Sesuai Sgt la tu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...