Tuesday 6 October 2015

TINDAKAN GENG 25 DESAK PANGGIL MESYUARAT KHAS BINCANG PEMBENTUKKAN PAKATAN SECARA TERBURU MESTI DISOKONG SERATUS PERATUS.



Salah satu modal kempen ketika penubuhan Parti KeADILan Rakyat yang dulu Parti KeADILan Nasional tahun 1999 ialah mau membawa satu budaya politik baru ... budaya politik yang tentang keras budaya bodek dan ampu .... mau menghapuskan budaya angguk dan tepuk ... tidak ingin sepertimana amalan Dewan Negara yang dituduh kewujudan sekadar menjadi "rubber stamp" ... sokong membuta tuli apa yang telah diputuskan pimpinan tertinggi tanpa banyak soal dan dakwa dakwi seperti pentaksub yang tidak mau berfikir dan menilai sesuatu isu yang terbentang didepan mata.

Kini sudah menjadi riuh rendah gegak gempita apabila diberitakan 25 Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR difahamkan  dari kem Azmin Ali telah mendesak agar parti mengadakan suatu mesyuarat tergempar khas membincangkan pada pandangan mereka suatu tindakan tergopoh gapah dan terburu-buru dalam mengisytiharkan pembentukan Pakatan Harapan yang terdiri dari PKR, DAP dan Amanah tanpa PAS sebagai ganti kepada Pakatan Rakyat yang terkubur.

Suatu tindakan bukan sahaja tidak disenangi dan dibantah oleh beberapa pemimpin NGO yang turut hadir sebagai tindakan yang gelojoh dan diputuskan lebih awal sebelum perbincangan, tetapi ianya juga mendapat reaksi dan respon suam-suam kuku dari kalangan majoriti pimpinan tertinggi KeADILan sendiri walaupun yang menjadi tulang belakang dan penggerak utama pembentukan Pakatan Harapan (PH).

Tindakan yang dilakukan oleh geng 25 ini amat tepat, bijak, berani dan berpinsip sesuai dengan laungan maukan suatu budaya politik yang berani menegur pemimpin yang melakukan kesilapan dan mengkritik kemungkaran.

Mungkin ada sekelompok anggota PKR beranggapan tindakan dan usul yang dikemukakan ini seakan-akan mau mengulingkan Datuk Seri Wan Azizah Ismail (Kak Wan) sebagai presiden PKR namun jika ianya dihalusi ianya tidak begitu tetapi diputarkan oleh pihak yang berkepentingan untuk dilihat begitu..

Hakikatnya PKR kem Azmin Ali ini dilihat mau mengembalikan taraf PKR sebagai parti dominan dalam Pakatan Harapan yang kini sudah terbentuk suatu persepsi betapa ianya sudah dikuasai oleh DAP ... keputusan terburu-buru untuk umum pembentukan Pakatan Harapan juga sebagai memenuhi cita rasa dan kemahuan DAP sendiri apabila keesokan harinya kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng terus menghebahkan yang kerajaan Pulau Pinang kini sudah dikenali sebagai Kerajaan Pakatan Harapan sebagai suatu tekanan kepada kerajaan Selangor pimpinan Azmin Ali untuk mengikuti sama agar PAS disisihkan dan diusir dari kerajaan Selangor dengan menjenamakan sebagai Kerajaan Pakatan Harapan.

Namun Azmin Ali tidak mudah melatah maupun termakan dengan umpan murahan yang dihulurkan oleh DAP ini ... masih bertegas betapa Kerajaan Pakatan Rakyat masih wujud di Selangor dengan PAS adalah sebahagian darinya.

Boleh katakan apa jua mengenai Azmin Ali tetapi suatu yang tidak boleh dinafikan ialah Azmin Ali ini boleh tergolong dalam kategori pemimpin yang mengenang budi jasa baik rakan yang menaikkannya sebagai Dato' Menteri Besar Selangor.

Tindakan ini dikatakan kurang disenangi oleh DAP dan beberapa pimpinan tertinggi PKR sendiri tetapi pada sudut mata pandang rakyat ianya suatu tindakan yang berani dan tepat ... berani untuk lawan kehendak DAP dan tidak mudah tunduk apa jua kemahuan dan kehendak politik sempit DAP.

Kini walaupun dinafi keras jelas PKR sudah berpecah dua dalam isu pembentukkan Pakatan Harapan.

Kem Azmin Ali mau PAS mesti berada sama dalam gagasan pembangkang yang baharu ini dengan tidak boleh tidak tanpa kompromi jika mau tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti.

Tindakan waras dan bernas kem Azmin Ali ini patut disokong padu oleh mana-mana anggota PKR yang kuat teguh berpegang kepada prinsip asal penubuhan PKR sambil mengembalikan status peneraju dan dominan dalam pakatan pembangkang.

Yang penting dan realitinya ... tanpa kerjasama dan sokongan dari PAS jangan nak Pakatan Harapan bermimpi nak tawan Putrajaya.

Tanpa PAS Azmin tidak menjadi MB Selangor dan tanpa PAS dalam Pakatan Harapan juga menyebabkan UMNO/BN terus berkuasa di Putrajaya.

45 comments:

  1. Veto istana segambut bekerjasama dengan parti cina, semua kena ikut. Ini cara kak wan dan nurul izzah beri tekanan pada kem azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

      Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

      Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

      Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

      Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

      Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

      Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

      Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

      Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

      Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

      Delete
    2. Salam..PAS terpaksa berada dalam kerajaan Negeri Selangor untuk membantu kawasan2 ADUN yg dimenangi dan menyekat pengaruh DAP dalam kerajaan. Jika tarik diri..Kerajaan negeri akan dikuasai oleh DAP..PKR tak mampu melawan sendirian...Amanah sudah sedia maklum mungkin akan 100% sokong DAP... Insaflah wahai penyokong I'm ayam....Kalau PAS jatuh di Selangor...Islam dan melayu akan jatuh

      Delete
    3. 17:45...
      Pas x nak kluar dr sgor sbb jawatan exco.
      Klu kluar habis la duit elaun puluh2 ribu.
      Dah termalu katalah utk pertahan islam.
      Tak kan nak pertahan islam kat selangor shj.

      Makluman...
      Dap makan babi.
      Kerjasama dgn dap sama mcm makan babi dlm satu pinggan dgn dap.
      Org klu pasal pangkat dan fulus, sanggup mcm makan babi satu piring.....

      Kalau aku la, awal2 lagi aku dah angkat kaki macam hasan ali. Itu baru betul berjuang utk ugama. Sbb itu aku respect hasan ali dan nasaruddin.

      Delete
    4. 1745 jgn tipu la. Kalau Pas join umno, melayu islam selangor akan bertambah kuat. Yang join dgn pkr dan dap yg byk kapir tu buat hapa? Kan lagi baik join umno islam utk rampas kerusi mb. Apa la punya alasan....

      Delete
    5. Hoi bodoh...kalau PAS letak jawatan Exco...siapa akan ambil jawatan tu...DAP kan? Takkan nak join UMNO parti yang skandal sana sini...bersihkan diri dulu la UMNO woi...dan PAS takkan khianat kawan(pkr) macam yg umno buat.

      Delete
    6. Ramai jugak totok umno gila yang masuk blog omakkau yep..syabas omakkau..semoga mereka nih dapat di tarbiah oleh omak kau yg comel nih..keh keh keh

      Delete
    7. HIDUP AZMIN!!!!!....OMAKKAU..BOLEH TAK LEPAIH NI HANG SOKONG AZMIN...

      Delete
    8. Hahaha.....
      Nak pertahankan islam di selangor konon.
      Abis tu negeri lain tak nak pertahankan islam ke? Hahaha
      Nak pertahan islam selangor sanggup kerjasama dgn dapigs? Kahkahkah
      Awat tak join umno islam? Patut nak pertahan islam kena join umno dan tendang najib tukar muhidin.

      Fulus elaun jawatan punya pasal pun korang kasi goreng islam punya hal konon.
      Phuiii....fulus punya hal sanggup mcm makan babi goreng satu pinggan dgn dapigs

      Apadaaa....utk islam selangor konon. Kahkahkah

      Delete
    9. 18:28
      Akhlak org umno suka pitnah je...beruk pun tak nak join umno kalau perangai macam setan...tapi ngaku islam

      Delete
    10. FULUSSSSS PUNYA PASAL
      SEMUA MENGAKU UTK ISLAM
      JGN JUAL AGAMA UTK PANGKAT & NAMA

      Delete
  2. Omak...ini bukan tulisan kamu kan?

    Tolong jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayyyoyooooo macai imayam, kasi update itu blog Meloyawaves laaa. Sudah lama tarak update. Ayoooooo. Tau la parti favorite Ramon Loser @ Tulang Loser terdiri dari Loser2 unggul

      Ayoyoooo imayam, sudah ketar kaaaaaa...... Imayam Putumayam Podacit

      Delete
    2. Pak Pandir dengan lawak bodohnya muncul kembali........looser looser tu je modal yang ade....

      Delete
    3. TERJERAT DENGAN "KEGHAIRAHAN" PAKAt HARAP SENDIRI!!!

      Mungkin akibat tidak dapat mengawal nafsu, atau mungkin kerana dia mendapat tekanan dari pihak luar membuatkan dia tersalah langkah dalam isu pembentukan Pakatan Harapan.

      Mungkin dek kerana terdorong keghairahan yang tak tentu arah itu juga telah membuatkan Presiden PKR tu kini dilihat hanya sekadar menjerut diri sendiri apabila dipertikai pemimpin parti.

      Biarpun pertikaian itu cuba ditutup, namun mereka tidak mampu menyelubungi bau busuk pekung yang dah terdedah sejak pengumuman Pakatan tersebut dibuat oleh Presiden parti itu.

      Ternyata, tindakan sumbang yang telah dilakukan itu hanya sekadar memakan diri sendiri apabila seramai 25 orang pemimpin PKR memfailkan petisyen bantahan mereka baru - baru ini.

      Dan apa yang lebih memeranjatkan, ada diantara mereka juga dilihat sebagai salah seorang penyokong kuat Si Wan Azizah tu sendiri. Persoalannya, kenapa perkara sedemikian boleh berlaku?

      Adakah benar wujudnya konspirasi dikalangan pemimpin PKR untuk menggulingkan Si Wan Azizah tu dengan menonjolkan Ketidak-mampuan dia sebagai seorang Presiden parti secara subversif?

      Jika dilihat senarai mereka yang menandatangai petisyen tersebut, kebanyakkanya dari kalangan penyokong tegar MB Cap Ayam tu dan sekali gus membenarkan dakwaan yang dibuat sebelum ini.

      Diantara alasan yang diberikan oleh mereka yang menandatangani petisyen tersebut, ialah membantah tindakan meminggirkan PAS sebagai salah satu daripada parti gabungan dalam Pakatan.

      Hakikatnya, kita tahu bahawa MB Cap Ayam tu memang mengharapkan sokongan dari PAS untuk dia terus mengekalkan kuasa pemerintahan semenjak perlaksanaan agenda Langkah Kajang.

      Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila dia secara konsisten menegaskan bahawa PAS tidak wajar disingkirkan begitu sahaja dan turut tidak mengiktiraf gabungan Pakatan tu di Selangor.

      Dan begitu juga pandangan yang diberikan oleh mereka yang menandatangani petisyen tersebut. Mereka juga senada dengan pendirian yang telah dibuat oleh Si MB Cap Ayam tu sebelum ini.

      Maka, tak heran la jika ada pihak, termasuk Si Chagubard tu membuat tanggapan bahawa wujudnya konspirasi yang didalangi oleh Si MB Cap Ayam tu untuk memalukan Presiden secara terang - terangan.

      Maka kesimpulannya, memang terbukti bahawa pengumuman yang telah dibuat oleh Si Wan Azizah tu secara terburu - buru sebelum ini hanya sekadar mahu memenuhi agenda DAPigs untuk menyingkirkan PAS. Kalau tidak, kenapa pulak pemimpin PKR nak buat bantahan!!!

      Delete
    4. HAHAHA3
      PECAT AJE AZMIN
      IKUT NASIHAT CIKGU BAD TU

      Delete
  3. Tak sampai sebulan kawin mutaah ikut budaya Syiah dah nak bercerai berai.

    Mahulah sikit pada budak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasal selangor tak boleh maju macam kelantan. Ada ke negeri miskin mcm penang nak ikut. Sepatutnya ikut cara pemerintahan pas. Baru boleh maju mendadak macam kelantan.

      Delete
    2. Penang dan Selangor Maju...tapi ekonomi..hartanah...semua bangsa ko yg dapat buat apa...celaka babi punya Cina...Kelantan tak miskin...dan tak lah maju sangat...tapi ekonomi dan hartanah dipegang bangsa melayu...sekian..

      Delete
    3. Semua negeri kalau nak maju, contohilah Penang. Bykkan perusahaan dan pelaburan asing. Paling senang perusahaan memproses dadah dan pelaburan dlm pembuatan dadah sintetik oleh pelabur Taiwan.

      Delete
    4. TIPULAH...MANA ADA SELANGOR DAN PENANG MAJU. SELANGOR YG DITADBIR PKR DAN PENANG YG DITADBIR DAP ADALAH NEGERI PALING MISKIN DI MSIA. NEGERI PALING MAJU DI MSIA IALAH KELANTAN. SEBAB APA? SEBAB DITADBIR OLEH PAS YG HEBAT, CEMERLANG DAN GEMILANG. HUTAN DAN BALAK JUGA DIJAGA PENUH RAPI HINGGA MENJADI NEGERI PALING CERIA ALAM SEKITARNYA. OLEH ITU PILIHLAH PAS YG CEKAP DAN HEBAT INI UNTUK MEMAJUKAN MALAYSIA SUPAYA DAPAT MEMINTAS JEPUN SEBAGAI NEGARA TERMAJU DI DUNIA INI. JIKA PAS PERINTAH MSIA, NILAI RINGGIT GERENTI MENCANAK2 NAIK RM1 =USD4.50

      Delete
    5. Maju mcm Penang buat apa, melayu kena halau macam tamil eelam di sri lanka.

      Delete
    6. 18:10 kalau ya pun kau malu sbb parti kuali Imayam kena perli, jgnlah berkecil hati sangat. Takkan makin kecik pun kote kau sbb kena perli. Cuma telor je yg makin besar.

      Apa susah sangat, nak kaya cepat pegi Penang jd tauke dadah. sekali sekala pegi berurut rehatkan badan di Selangor.

      Delete
    7. SUMPAH AKU TAK PERLI.
      MEMANG KELANTAN NEGERI PALING MAJU DI MSIA TARAF JEPON.
      SELANGOR PENANG NEGERI TERMISKIN TARAF ZIMVABWE SAJA.
      SBB ITU KALAU NAK MAJU MCM KELANTAN KITA KENA BAGI PAS TADBIR.
      KALAU SELANGOR DAN PENANG NAK HIGHWAY, MRT DAN ROYALTI MINYAK, BAGILAH KAT PAS PERINTAH.

      EHEMMMMMM....
      TERSEDAK PULAK.

      Delete
    8. Cai pas mohon jgn sentap.
      Kelantan memang maju macam jepun.
      Tak sapa di alam maya ini mampu menafikannya.

      Delete
    9. Betul Kelantan maju lebih dari Jepun.

      Daripada 10 juta rakyatnya yang jadi mangsa banjir semuanya berjaya diberi kondominium 4 bilik tidur + 4 bilik air.

      Hanya baki 47 keluarga sahaja dibiarkan tinggal dalam khemah palstik.

      Bukan tak mau tolong, itu untuk ikon pelancungan negeri maju Kelantan darulnaim

      Delete
  4. Relax Mat Shampoo, Mariah Kari, Qoled Smart Ketam Nipah, Din Pudu DLL. Pi relax makan Putumayam. Korang sedihkan lebih separuh PKR tak suka kat gang spender Oren imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semus berlaku sbb ada org besar pkr nak pertahankan jawatan tertinggi dlm negeri. Itu pasal tak mau buang exco pas. Bila sudah termalu2 dengan rakan kongsi, pas maka org besar pkr ini tak setuju PR.

      Sbb apa?
      Sbb klu pas keluar dan join umno selangor, jawatan mb mesti kantoi punya.
      Jadi ini orang misti baik2 sama pas supaya jawatan tak terbang. Jadi dia guna geng2 25 sebagai balaci.

      Tak apa punya.
      Bg surat tunjuk sebab.
      Tak mau ubah, kasi pecat anak angkat tun mamak ni.
      Kasi azizah jadi mb.

      Delete
  5. Woi, orang tengah kalut pasai pakatan pembangkang yg berterabur selepas PAS bercerai dgn DAP, wujud Pakatan Harapan memberi kekuatan kepada kami, rakyat marhaen. Yang hang dok perbesag isu dalaman PH buat apa? Sengaja nak jadi batuapi atau nak cari publisiti? Atau hang (#omakkau) dapat sikit Hj Hadi bagi kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin jgn kurang ajar kpd presiden pkr.
      Jangan sampai kami hilang sabar dgn permainan kamu.
      Jangan sampai kami pecat kamu macam tski.
      Jangan buat2 muka sposen.
      Kamu tak ada apa pun buat utk rakyat selangor kecuali menyepry bas sekolah dgn sheildtox.

      Delete
    2. Nasib la ada PAS...kalau tak abis la negeri selangor dikuasai oleh Cina DAP yg teramat gila kuasa. PKR takkan mampu melawan sendirian kehendak DAP yg melampau...PAS membantah apa sahaja cadangan exco dan pegawai kerajaan selangor dari DAP yang menganggu gugat hak Islam dan Melayu selangor...manakala PKR lebih suka berbincang...yang akhirnya memihak kepada DAP...DAP amat benci PAS kerana gagal menjadi pak turut DAP...Sedarlah wahai pengikut parti cap ayam...kembalilah bersama PAS..Insya Allah..Istiqomah hingga menang

      Delete
    3. Tak kan nak jaga selangor saja dr dap.
      Abis tu perak, penang, johor, melaka...apa hal?
      Kanpa nak jaga selangor tak nak join umno. Umno tu melayu, islam pulak. Kenspa perlu join dapigs? Apa hal nak pertahan melayu islam join kapir dapigs pulak?

      Ker join dapigs selangor sbb FULUSSSS?
      Sbb FULUSSSS kan?
      Ehemmmm

      Delete
    4. SEBENARNYA PAS TAK NAK BERAMBOS DARI SELANGOR SBB PAS NAK TUNJUK PKR DAN DAP CARA MENTADBIR NEGERI SELANGOR DGN BETOL. PAS NAK AJAR SUPAYA SELANGOR NEGERI TERMISKIN DI MSIA TU MAJU MENDADAK MCM KELANTAN. BILA SELANGOR DAH MAJU MCM KELANTAN DAN DAH ADA HIGHWAY, BARULAH PAS BOLEH KELUAR. PAS NI UMPAMA MACAM MODEL LA SBB SIAPA YG TAK KENAL PAS SBG PEMAJU TERUNGGUL PAS KELANTAN.

      ITULAH SEBABNYA...HEEE3

      Delete
  6. Alasan mulut penubuhan Parti Putu Mayam adalah kerana mahu ke Putrajaya.

    Hakikat sebenarnya mereka adalah puak-puak desprado yang kuciwa setelah tak terpilih dalam pemilihan parti PAS. Demi mencapai cita-cita desprado dan kuciwa tergamak mereka ketepikan syariat Islam dan wala kepada kafir DAP

    Putu Mayam dan DAP demi mengeluar PAS dari pakatan pembangkang cepat-cepat mahu pakatan baru dibentuk. Untuk melengkap pasukan maka dibentuk bersama PKR . Idea dan alasan bahlol datang dari pakar-pakar strategi PKR untuk memujuk kak Wan

    Rafizi/Din pakar strategi bahlol ini berjaya membodohkan Kak Wan yang telah sediakala jahil dalam politik untuk cepat-cepat menubuh Pakatan Harapan.
    Maka mesyuarat Pakatan Harapan dibentuk secara tergesa-gesa dan PAS diketepikan. Nampak usaha mereka berjaya dan bergaya.

    Nasib baik ada sebahgian Ngo-ngo serta anggota parti PKR lain yang nampak kerja bodoh dan melihat tindakan ini bersifat suicidal sekiranya pakatan baru tanpa penglibatan PAS. Mereka membantah dan mahu perkara ini dikaji semula.

    Pakatan Harapan tanpa PAS tidak akan mendapat undi melayu dalam pemilu akan datang. Tanpa undi melayu, calun-calun melayu atau cina PKR (bertanding kawasan campuran) akan kalah dan kalau ada kemenangan pun sedikit dari calun bangsa cina.

    Sekiranya berlaku demikian maka PKR menuju ke pintu kubur kerana parti akan dikuasai oleh kaum cina. Inilah akibat perancangan membunuh diri hasil pemikiran bahlol pakar strategi yang bahlol.

    Sekiranyanya berlaku juga Pakatan Harapan, maka kesan pilihanraya akan datang teruk dirasai oleh PKR. Manakala DAP mendapat untung besar.

    Sekiranya umno menang dan bertahluf dengan PAS maka kaum cina akan mendapat kesannya walau DAP menang bergaya tapi tidak dapat menguasai negara.

    PAS akan rugi sekiranya berseorangan tapi mereka tidak mati seperti yang lain. Umno dalam keadaan terdesak sangat memerlukan PAS untuk bersamanya. Sekiranya berlaku demikian maka PAS akan mendapat untung. Manakala riwayat PKR akan lenyap dari bumi Malaysia.

    Riwayat hidup Putu Mayam tidak diulas sangat sebab mereka akan kojol selepas pemilu akan datang melainkan DAP sanggup beri kerusi pada mereka. Perkara ini terlalu sukar bagi DAP. Manakala PKR tidak memberi kerusi pada Putu Mayam kerana telah sedia maklum PKR akan 'berbunuh' sesama sendiri supaya dapat dicalunkan.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....
      Parti putu mayam akan lawan parti paspispus di semua tempat.
      Di mana paspispus bertanding, di situ putu mayam akan lawan.
      Putu mayam memang x boleh menang tapi paspispus pun tak boleh menang jugak. Parti keris karat akan menang.hahaha

      Paspispus akan hilang kelantan tapi bukan kpd Putu mayam atau dapigs. Keris karat yg akan terpacak tegak. Dan barulah kelantan boleh dpt royalti minyak, highway dan balak dpt diselamatkan.

      Hahaha
      Putu mayam paspispus keris karat tegak

      Delete
  7. Firasat saya percaya tulisan omakkau ada kebenaran berdasarkan senario dan gegak gempita kenyataan DAP. DAP lupa yang partinya hampir tak dapat bertanding dlm PRU13.

    Dari situ rakyat boleh kenal siapa DAP dan siapa PAS. Sebab itu Azmin amat memahami situasi "pakatan".

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA....
      AZMIN NAK MB AJE
      DIA TAKUT PAS JOIN UMNO
      KLU PECAT EXCO PAS, PAS JOIN UMNO
      ITU MCM KALU, MB BOLE TERBANG

      Delete
  8. Ramai juga walaun dalam blog ni, umngok pun ramai, mereka bersatu dlm UG untuk hentam PKR dan Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha3
      SBB APA TAK MAU BERAMBUS?
      SBB FULUSSSSS

      TAK ADA FULUSSSS KALU, SUDA LAMA PERGI BERAMBUSSS

      Delete
  9. lesen ialah anugerah kepada anak pinak, adik beradik, saudara mara dan kawan-kawan orang-orang kuat DBKL dan juga kepada kroni orang-orang politik supaya mereka boleh sewakan untuk makan atas angin, seperti juga lesen teksi dan lori.

    Makan atas angin, cara ameno untuk kaya cepat dan jadikan bangsa sendiri malas dan tidak berdaya saing. Nampak macam cerdik kerana dapat duit tanpa bersusah payah tapi sangat buruk kesannya dalam jangka masa panjang, kalau bangsa lain buat siap la kena kutuk.

    Semuanya mereka nak short cut dan pintu belakang, dalam perniagaan, dalam pendidikan dan dalam jawatan awam juga, pelajar bodo dapat 3A ke bawah pun dapat masuk poli, IPT, IPTS, Maktab, siap jadi YDP lagi tu, jadi siapa nak kerja buruh binaan perladangan, tukang cuci di KLIA dan pembantu rumah? Kalau semua nak jadi pegawai kerajaan, nurse dan guru? Tidakkah mereka nampak yang mereka makin hari makin melemahkan bangsa mereka sendiri.

    Makan atas angin, agenda ekonomi Melayu yang memundurkan bangsa Melayu sendiri.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A > = degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am , kecuali yang kerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  10. Ramai juga walaun dalam blog ni, umngok pun ramai, mereka bersatu dlm UG untuk hentam PKR dan Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk walaun mabuk dan caimeno pening pil kuda yg kata paspispus kerjasama dgn dapigs sbb nak pertahankan islam dan ketuanan melayu.

      Lucu betol la.
      Sebenarnya sbb FULUSSSS
      Sbb ada sesetengah org guna FULUSSSS untuk jual agama.

      Delete
  11. Klu kjaan pimpinan melayu menarik geran sek cina...dah.melalak.semua cina2 xXkira apa parti...tapi kamu semua diam membisu bila kjaan pimpinan dap berbuat demikian? Mana ckp2 jagoh nak pertahan islam dan melayu kamu? Apakah sifat dengki sakit hati terlalu kuat sehingga sanggup mengorban pendidikan anak bangsa? Kamu semua spesis umno ke? Rasis ke klu melayu mempertahan anak bangsa sendiri? Atau nak kene tggu smpi putrajaya jgk dulu? Atau kamu rasa bangga anal bangsa diperlakukan sedemikian...krn dendam politik kamu? Atau kamu tersepit krn terlalu byk mkn budi? Mana jagoan2 kencang disini? Dimana kamu? Tepuk dada tanya iman...

    ReplyDelete
  12. Tiba2 je OK jilat azmin nampak sgt blogger UG ni berdendam dgn PH,x kan baru dpt laptop sebijik nk lawan PH habis-habisan.ngeh3

    ReplyDelete
  13. TULISAN YG PANJANG2 ADALAH DR OMAK SENDIRI

    FULLTIME BLOGGER PASUG

    BERITA LEMBUT BAHASA SEBB TAKUT KENA SAMAN

    BILA POSTING SENDIRI YG TULIS MAKI HABIS2AN

    TAU SGT LA TEKTIK BLOGGER PASUG NI


    AKHLAK PAS MEMANG MCM JERUBU JUGA SEKARANG

    PAS KEARAH KHAWARIJ

    DAYUZ YG TAKUTKAN DAP LEBIH DR TUHAN

    HUDUD DITIPUNYA.. SIBUK HENTAM DAP... SEBAB DAP LEBIH BESAR DR TUHAN .. ITU FIKIRAN PAS DAN UMNU

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...