KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 5 February 2015

92 KETUA BAHAGIAN UMNO YANG SOKONG ISMAIL SABRI TAK UBAH MACAM KAKI MABUK TODI KATA KETUA PENERANGAN PAS MALAYSIA.



PAS membidas tindakan 92 ketua Umno bahagian yang menyokong kenyataan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai "mabuk todi", selepas kontroversi kenyataan berbaur perkauman yang dibuat menteri pertanian dan industri asas tani itu.

Ketua Penerangannya Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan tindakan pemimpin akar umbi Umno itu yang menyokong Ismail tetapi tidak pula menggesa Putrajaya menurunkan harga barang yang berada di bawah kawalannya.

"Usahlah menyokong membuta tuli bagaikan orang yang mabuk minum todi," kata Mahfuz pada satu sidang media di ibu pejabat PAS pagi ini.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu sebaliknya menggesa pemimpin Umno tersebut mendesak kerajaan menurunkan harga barang kawalan seperti gula, gandum, minyak masak dan gas memasak.

"Mengapa tidak berani menyatakan tuntutan kepada Perdana Menteri agar kerajaan sendiri menunjukkan contoh tauladan dalam menurunkan harga barang kawalan yang di bawah bidang kuasa kerajaan persekutuan?" soalnya.

Beliau berkata, Ismail dan pemimpin Umno bahagian itu tidak seharusnya mengeluarkan hujah tanpa fakta dengan menyalahkan peniaga Cina dalam isu kenaikan harga barang.

"Saya menegaskan sekali lagi pentingnya pemimpin Umno bahagian itu menyatakan sokongan dengan berlandaskan fakta," katanya.

Kontroversi tercetus selepas menteri itu menulis kenyataan di Facebooknya, menggesa pengguna Melayu melakukan boikot itu dalam usaha menentang peniaga yang enggan menurunkan harga barang dan membuat keuntungan ketika kerajaan sudah menurunkan harga runcit minyak.

Ismail juga menyebut tentang restoran kopitiam OldTown White Coffee, dimiliki OldTown Bhd, mengatakan ahli Parlimen Beruas Datuk Ngeh Koo Ham memiliki saham di dalamnya.

Bagaimanapun, Ismail berdiri teguh dengan kenyataannya dan enggan meminta maaf apabila diberi amaran oleh Ngeh
.

32 comments:

  1. La apasal nak minta maaf plak. Betul APA dia cakap

    John trakabota

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demam Malam Sabtu
      Saturday Night Fever

      Delete
    2. Hahaha.....
      Betul apa de nya. ... kenapa boikot cina sebab harga tak turun.....harga brgan ada turun ke????? Kalau tak tahu asal usul jgn sedap mulut membabi buta apa yg di utarakan betul!
      Kalau ya harga brgan turun mrk tak turun pergilah beli dgn peniaga melayu.....kalau peniaga melayu lain tak turun kenapa pula nak salahkan cina!!!!! Kalau lembu lembu jugalah bodoh..... berhujah tak berasas ikut sedap mulut je......kalau betul peniaga melayu mampu dtg dgn harga lebih murah dan jual lagi murah dari peniaga cina maka belilah dgn melayu tak yah beli dgn cina.... kalau masih nak beli dgn cina kenapa nak boikot cina????? Bukan ke bangang......!
      Mana belajar harga minyak turun harga brg mesti turun......adakah semuanya guna minyak utk membuatnya???? Kos pengakutan kos engine guna minyak tak byk dlm kos brgan. Kalau kata boikot kedai kopi kedai makan dllnya mungkin boleh di terima pakai tetapi bila boikot peniaga cina ini dah salah arah lebih pada resis nak cari gaduh perkauman jadi salah ikut undang2.
      Maka mrk umno ni dah salah tapi tiada tindakan yg sewajarnya maka tiada adilnya undang negara.
      Apa guna akta hasutan????? Hanya di gunakan pada pembangkang dan org yg boleh mengugat kedudukan umno tetapi tak digunakan pada org umno... maka mana adilnya????? Hanya yg bodoh dan bangang tak sedar diri sj akan sokong..... malah muka tak malu.....dah salah masih nak tegakkan keadilan.

      Delete
  2. 'ISLAM' ALA PAS AMAT MUDAH TUDUH ORANG 'MABUK TODI'


    INILAH AJARAN ISLAM ALA PAS OLEH TG MAHFUZ


    DULU ORANG PAS CAKAP TUHAN MENCARUT


    DULU ORANG PAS CAKAP NABI BAWA PECAH BELAH KAUM


    DULU ORANG PAS CAKAP PERLEMBAGAAN MALAYSIA ADALAH PERLEMBAGAAN JAHILLIYAH


    TAPI AKHIRNYA ORANG PAS SENDIRI SETUJU PERLEMBAGAAN MALAYSIA DALAM BUKU JINGGA


    SIFAT YANG ADA PADA ORANG PAS MACAM SIFAT KHAWARIJ


    SIFAT KHAWARIJ MUDAH TUDUH ORANG ISLAM LAIN MACAM2


    KELUARNYA KHAWARIJ DARI ISLAM UMPAMA ANAK PANAH KELUAR DARI BUSURNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khawarij kepala bana!!nak aku sebut menteri2 yg kaki habitat high country? Aku bergerak dlm parti kerajaan Dan aku tau....ko x sunat gi main jauh2lha..GI main dgn miaaaw!

      Delete
    2. kah.kah.kah......kan dah kena....bodo tak bersempadan...kah.kah.kah....hero la kunun....kah.kah.kah....

      Delete
    3. MEMANG PON MEREKA TU MABOK TODI

      Delete
  3. Anwar tu yg kena minta maaf kpd ahli PKR

    Berus We List

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni keturunan Berus Babi ker?

      Delete
  4. Betul le..PAS ni aku x nmpak mana bagusnya dlm pentadbiran,pembangunan,pengurusan..cuma dlm bab syariat depa la ke depan..tp hudud tetap belum terlaksana..alasan mcm2 pulak dah..wlpun BN belum sempurna ketelusan..byk ketirisan dan byk kerosakan,depa still cover dgn plbagai pmbangunan,pentadbiran pengurusan dll..mknanya Tuhan masih izinkan BN bperanan selagi BN menjaga rakyat. Itulah kasih sayang Tuhan..btw krjaan kna prbaiki ksilapan drastik sblum Tuhan bongkar.. PAS kena tnjukkan akhlak islam sebenar..x cukup dgn kopiah putih dan tudung labuh,mulut pun jgn cabul sangat..bykkan sabar..bila mulut bau longkang,perjuangan x kan dibantu Tuhan..sia2 je xde nilai di akhirat. Satu lg..kalo da jelas LGE tu pijak kamu..bcerai je la cara baik..aku kalo PAS bsendirian x join pkr dap..sure rkyat undi kamu..anwar dan lge x perlu sgt pun kamu.

    ReplyDelete
  5. Cuba bagi Pendapat .. .. Berapa banyak KEBAIKAN YANG PERNAH Mr MAHFUZ BEAN LAKUKAN UNTUK KEBAIKAN RAKYAT MALAYSIA am nya KAWASAN PARLIMEN POKOK SENA ???
    KALAU SETAKAT BERCAKAP RETORIK SAHAJA SAPA SAPA PUN BOLIH JADI AP POKOK SENA ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jugak..
      Jeff Tulang Babi ulu yam tak boleh

      Delete
  6. Ooi PAS au menghina ORG INDIA yng minum tody. Aku akan saman korang faham, ko memang rasis punya org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kan spesis babi. Cam mana ko nak saman orang?

      Delete
  7. "MACAM orang mabuk todi".dgn "mabuk todi" lain maananya...itulah yg buat fitnah sensasi. tiap patah perkataan di ulang bukan di buang....

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya 92 Ketua Bahagian mendesak juga kerajaan Umno Barisan Nasional menurunkan sesuatu yang mereka ada kuasa melakukannya seperti.

    1. Gula.
    2. Beras.
    3. Tarif elektrik (TNB untung ratusan juta ringgit setahun)
    4. Kadar TOL ( konsesi untung berbillion ringgit setahun)

    Kalau sendiri tak buat macamana orang nak ikut buat.

    Apa punya tunya la BN ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  9. Ooi Mahfuz kalau ko nak bodek cina bodeklah. Tapi BN tak perlu sebab 99% org cina undi PAS (di kawasan PAS).

    ReplyDelete
  10. Saya sokong... :-

    Syafee eee5 February 2015 at 15:58

    Sepatutnya 92 Ketua Bahagian mendesak juga kerajaan Umno Barisan Nasional menurunkan sesuatu yang mereka ada kuasa melakukannya seperti.

    1. Gula.
    2. Beras.
    3. Tarif elektrik (TNB untung ratusan juta ringgit setahun)
    4. Kadar TOL ( konsesi untung berbillion ringgit setahun)

    Kalau sendiri tak buat macamana orang nak ikut buat.

    Apa punya tunya la BN ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang kawalan ini tidak naik harga semasa harga minyak naik dulu.

      2. Barang yg naik harga semasa harga minyak naik dulu septatutnya turun kerana peniaga2 memberi alasan bahawa kenaikan harga barang2 adalah disebabkan oleh kenaikan harga minyak. Jadi kalau harga minyak turun kenapa harga barang2 tak turun.
      3. Sudah sampai masanya kerajaan memikirkan untuk membuka MR!M (Market Rakyat 1Malaysia) bagi membenteras penyangak2/penghisab2 darah ini

      Delete
  11. Mahfuz dan todi same je dua2 taik hanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang dan keturunan hang sama je, spesis babi

      Delete
  12. Yg mabuk todi ade ...mabuk ketum pun ade ...22 melayu ...cina rileks je tgk ...setuju ngan ustaz dato kazim elias....siapa sebenarnya tuan kat tanah melayu ni ....

    ReplyDelete
  13. ProoOooTttt...kentut sambil tercirit di muka ismail sabri si muka koala australia..ahhh lega rsnya..

    ReplyDelete
  14. Kalau yang cakap tu terkeluar dari mulut pemimpin PR maka:
    - Kulup akan buat laporan polis
    - IGP akan siasat
    - Perkasa Pekida akan demo
    - KDN akan tengok akta hasutan
    - Macai akan kata lucut kewarganegaraan
    - Jangan cabar melayu...

    ReplyDelete
  15. Dan golongan yg taasub akan "melihat" terlebih dahulu siapa yg mengkhabar sesuatu padanya ..jika ia datang bukan dari pihak yg ia taasubkan ..maka terbatal lah pada khabar yg dibawa itu .. itulah sifat "kebenaran" yg ditanam di dalam dada mereka.. dan itulah yg diajarkan oleh kepimpinan PAS yg sering berkhianat pada apa yg datang bukan dari puaknya...boikot pada peniaga yg tamak adalah satu tindakan yg boleh dilakukan oleh pengguna ..ia menjadi hal "besar" tatkala saranan itu datang dari menteri ..adakah suatu kebetulan bangsa cina merupakan golongan yg menguasai sektor ekonomi ? .. maka benarlah PAS dan sekutunya memang bersifat khawarij ...tiada unsur rasis atau assobiah ..dlm saranan boikot kepada peniaga yg tamak ..PAS dihinakan hasil dari usahanya sendiri ...kini sebahagian besar celaan yg tertimpa pada kepimpinannya datang dari sebahagian ahlinya dan dari "rakan tahaluf" nya sendiri ...

    ReplyDelete
  16. Telah lama usaha mempertahankan hak yg berhak kepada bangsaku di tanah warisannya difitnahkan sebagai rasis dan assobiah ..malangnya fitnah ini dibawa dan disuburkan tanpa jemu oleh segolongan dari bangsaku sendiri ...tiba2 aku melihat sikitul yg semakin membesar dan menjadi semakin kuat ...lalu sedikit demi sedikit amanah dan nikmat Allahswt kepada bangsaku semakin menjauh ... tumbangnya UMNO maka celakalah nasib generasi yg akan datang ... tiada apa yg ditakuti oleh golongan yg taasub ..sombong lagi jahil .. tiada didlm dadanya sifat cinta kepada untung rugi bangsanya ..kerana sifat cinta kepada bangsanya telah difahamkan sebagai assobiah dan rasis..

    ReplyDelete
  17. Umno yg kaki penyamun ko bt bute mata ke?

    ReplyDelete
  18. Apa yg disamun ? .. dahulunya bangsamu dijajah ..kemudian dikembalikan segala hak yg berhak kepada bangsamu itu sedikit demi sedikit seiring dan bergantung pada kepimpinan yg menerajuinya .. tetapi org macam kamu tidak mampu bersyukur .. kerana tidak mengetahui buruk atau baiknya kepimpinan adalah bergantung sepenuhnya pada sifat syukur golongan yg dipimpin..jika kini kamu merasa pemerintahan telah terlepas kepada golongan yg lebih khianat dari sebelumnya ..itu adalah hasil dari ramainya org2 yg tidak mahu bersyukur ... lihatlah siapa yg melingkari pada kepimpinan di sebelah sana ...apakah mereka lebih mulia pada kuasa yg ada padanya ? ...kamu boleh menipu dirimu ..tetapi kamu tak boleh menolak natijahnya ... pernahkah dahulu hak yg berhak kepada bangsamu dipertikai dan difitnahkan secara nyata ? pernahkah juga pegangan akidahmu dan segala keistimewaannya yg terkandung dlm perlembagaan di persoalkan ? ..bolehkah kamu nyatakan apakah hak kamu yg disamun oleh UMNO ? .neraca apa yg kamu gunakan sehingga kamu mampu mengetahui adakah kamu benar dizalimi oleh sipemerintah ? ..sila gunakan hak berfikir sebelum kamu gunakan hak bersuara

    ReplyDelete
  19. Asbab merdekanya tanah melayu ini adalah kerana bersatunya hampir seluruh bangsa melayu yg menyerahkan urusan kepimpinan kepada sebahagian dari kalangan bangsanya yg berilmu ..lalu sebahagiannya lagi bersyukur dengan kata2 dan doa yg mulia lalu Allahswt membukakan jln pada apa yg dikerjakan hambaNya ..dan pengisian kemerdekaan bangsa ini diisi lalu diikat segala hak yg berhak pada perlembagaan yg digubal ...masa berlalu kepimpinan bertukar ganti begitu juga golongan yg dipimpin ..dan tanda yg pertama munculnya golongan yg tidak bersyukur lahirnya satu lagi "penyatuan" yakni PAS ...mereka mengambil jln yg membawa lebih banyak membawa mudharat ..masa terus berlalu ..tetapi sifat syukur bangsa melayu semakin jauh .. kemuncaknya seorang yg berkuasa jatuh atas kesongsangan nafsunya tetapi dilindungi oleh para penjualbeli "ilmu" .. tahukah kamu mengapa anwar tidak mahu menyerap didlm PAS sebaliknya membuka satu lagi "penyatuan" yg dinamakan PKR ? ..itulah satu lagi hasil dari sifat tidak bersyukurnya bangsa melayu ...sedarlah ketiga2 " payung" kepada bangsaku ini semakin jelas dikuasai oleh golongan yg lebih khianat dari sebelumnya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki ko pemerepek labu gilake kikiki

      Delete