KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 4 February 2015

BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN CERAMAH PERDANA BERSAMA ANWAR IBRAHIM RAKYAT HAKIM NEGARA DI KEMAMAN, TERENGGANU MALAM INI.




Kehadiran tidak sampai pun 500 orang orang .. itulah apa yang diberitahu oleh pemberi maklumat ... jumlah yang paling kecil jika dibandingkan dengan ceramah di Seremban pada 1Hb Febuari lalu dan di Kulim, Kedah semalam... hujan turun agak lebat sebelum ketibaan DSAI.

Kehadiran kurang 500 orang tidak layak dipanggil ceramah perdana sebaliknya ceramah biasa jer.

Juga tidak nampak sangat kelibat para penyokong, pendokong dan ahli PAS.

Maklum malas yang diperolehi menyatakan mengapa PKR memilih Kemaman dan bukannya Kuala Terengganu dalam siri jelajah Ceramah Perdana Rakyat Hakim Negara Liwat II ini?

Alasanya mudah ... 1)  Kemaman bukan kawasan dan kubu kuat PR sebaliknya tembok kukuh UMNO/BN  2)  Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Terengganu YB Azan Ismail adalah ADUN Bandar Kuala Terengganu dengan kesemua DUN termasuk Parlimennya dimiliki oleh PAS/PKR/PR .. jadi secara logik dan realistik Kuala Terengganulah lokasi yang paling sesuai dan tepat untuk dijadikan lokasi ceramah ini selain jumlah penduduk dan penyokong yang jauh lebih besar dari Kemaman.

Para pendakap PR di Terengganu sudah pasti maukan jawapan demi pencerahan kerana jika diikutkan dari seruan betapa ceramah ini mungkin ceramah terakhir bersama Anwar Ibrahim tetapi dengan sambutan dan sahutan di berikan cukup menghampakan sekali.

Siri jelajah "Rakyat Hakim Negara" menjelang keputusan rayuan kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim mungkin peluang terakhir penyokong bertemu ketua pembangkang itu, kata Datuk Johari Abdul pada satu sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya pada 29hb Januari 2015 yang lalu bermula di Kota Kinabalu, Sabah pada Sabtu lalu.

Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul berkata siri jelajah yang dianjurkan mulai hujung bulan lalu di 10 lokasi berasingan juga akan memberi penerangan kepada rakyat berhubung isu semasa yang membelenggu mereka.

“Saya menggesa semua rakyat Malaysia, sama ada ahli parti atau bukan ahli, beri perhatian apa yang berlaku pada 10 Februari, kerana jika Anwar dihantar ke penjara, keadilan tidak ditegakkan,” katanya.

Siri jelajah seterusnya akan berlangsung di Seremban pada 1 Februari, Padang Serai, Kedah (2 Februari), Kemaman (3 Februari), Bukit Beruntung, Selangor dan Tanjung Malim (4 Februari), Pulau Pinang (7 Februari) serta Johor dan Melaka (8 Februari).

Acara kemuncaknya dijadualkan diadakan di padang Amcorp Mall, Petaling Jaya bermula jam 6 petang 9 Februari, disusuli perhimpunan di hadapan Istana Kehakiman pada sebelah pagi keesokan harinya.

Johari berkata, keputusan kes rayuan Liwat II itu penting kerana ia akan menentukan tahap kesediaan rakyat berdepan dengan masa yang getir menjelang tahun-tahun yang mendatang.

24 comments:

  1. Anwar ngan najib + mahadir + macai + puteri umno + bini najib + jef ulu yam = jawapannya semua taik hanjing.

    ReplyDelete
  2. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR? Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti? Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik? Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City. Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi. Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam
    Jangan mungkir janji
    Jangan malukan parti


    Tulang Badak
    Murtabakwaves
    Ahli PKR Anti Semangat Nepotism (PASNE)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butoh la.
      Cakap aja pandai, habuk tarak.
      Pegi lanchowww la

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  3. PostPosted: Mon Feb 02, 2015 7:41 pm Post subject: DAP yang tamak dan gila kuasa Reply with quote
    Parti mana yang melenting macam budak bila di tegur? DAP
    Parti mana yang tidak menghormati perjuangan rakan? DAP
    Parti mana kuat menuntut dan memaksa macam2? DAP

    ReplyDelete
  4. Yg jadi mangsa Anuar ialah:

    i. TSKI -beliau dimalukan dgn pelbagai tuduhan seolah2 beliau tidak melakukan sebarang kebaikan kpd rakyat serta kaki rasuah,
    ii. PAS - menyebabkan pas berpecah bilamana kepimpinan Pas cuba membetulkan keadaan sehingga Pas dituduh bersekongkol dgn Umno walaupun kita maklum berlaku
    iii. CheGu Bard- Digantung sebab bercakap yg benar
    iv. Peniaga2 waktu ceramah. Sales turun sebab orang meluat sama Anuar. Orang dah sedar Anuar sama spesis dgn Ibrahim Ali. Dua2 cakap banyak buat tak da pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiran aku turut mjadi mangsa beliau putus seliper gara2 g ceramah bangang anwar tu .taik hanjing la woi !

      Delete
    2. orang macam hang ni SETAN yang baiknya......

      Delete
  5. Mujur Anuar tak datang pelancaran PASMA shah malam. Kalau tak Tukang bancuh Teh pun balik rumah.

    Anuar ni patut Jadi DJ kedai karpet kat Nilai 2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh la mak ko jual karpet tigasegi dia kat nilai. Ramai bangla nak beli

      Delete
    2. Tukang bancuh tea ngan anwar ngan mak ko tiga2 taik hanjing !

      Delete
    3. Frasa " taik hanjing" sangat kuat tertanam di dlm dada kamu...mungkin lepas ini kamu boleh boleh gunakan ungkapan itu ...dimulakan dengan kedua org tuamu...pasti disuatu masa akan datang org tuamu akan melakukan kemungkaran atau kesalahan terhadapmu atau kepada org lain..jgn takut ucaplah "mak ngan ayah sama taik hanjing".. boleh juga kepada isterimu atau anak2 mu...kerana kepada org yg jahil dan kufur ...tiadalah ia mempunyai batas pada apa yg keluar dari lisannya..apatah lagi " kebenaran" sentiasa bersama kamu ...

      Delete
  6. Ramai ahli PAS yg hadir termasuk Adun Chukai, pmimpin PAS tempatan juga. Lebih ramai dari program Hadi di negerinya sendiri..aku dtg mlm tadi...semenjak Sahak gagap pencen MB Sgor, blogger omakkau terus berdendam dgn Anwar...sbb tak dpt pitih mcm faekah dapat...tu je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah tipu la woii... ko ckp ape pun org dh taw realiti sebenar... ko dtg mlm td ker ko dtg smlm ker, cuma juak2 KetUm PKR je yg percaya ape yg ko tulis... kalau ade pun ADUN PAS yg hadir program tu hnyalah sekadar menghormati pemimpin parti rakan dlm PR.. bukan macam DAP, angkuh & biadap walaupun kepada rakan sendiri... hadir kenegeri org tp tak jumpa tuan rumah.. buat macam rumah sendiri.. bila dh balik, cakap balik cakap belakang pulak... kurang hajor punya perangai...

      Delete
  7. Diberitakan hujan lebat dari Kuantan ke Kemaman sejak pukul 3 petang lagi. Sehingga ke malam hujan masih turun walaupaun tidak lebat.

    Lihatlah di dalam gambar ramai yang berpayung dan berteduh di bawah khemah atau di kaki lima kedai.

    Dengan cuaca sebegini jangankan 500 orang, dapat 100 orang pon dah dikira ramai.

    Tapi mengikut sumber yang lebih dipercayai, kehadiran orang ramai melebihi 1000 orang dengan kehadiran pemimpin Pas setempat.

    Saya pon hairan macamana OK boleh kenal rupa penyokong Pas sebab tu OK kata tiada penyokong Pas yang datang.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde mananye 1000 org... 100 org dikira ramai..? bohong & memalukan... kalau dilihat rekod ceramah2 perdana PR sebelum PRU13 semasa parti2 dlm PR erat & rapat, jumlah kehadiran utk ceramah perdana adl 5000 orang keatas... walau dlm hujan lebat... tambah2 klw pemimpin utama spt KetUm PKR & TG Hadi yg turun... mau cecah 10,000 org...

      Saya pun hairan pasai pa Syafee eeee yeak xleh kenal penyokong PAS... kalau p pasar ikan @ pejabat gomen pun org senang kenal yg mana satu penyokong PAS...

      Sekian, terima kasih.

      -Anon-

      Delete
  8. Kawang dok ade sane malang tadi ramai jugok yg datang bukang lah spt Omak Kau lapur 500 orang tapi lebih kurang dalang 3,000 orang. Hari hujang dok lebat lah tapi boleh tahang basoh juge badang. Omak Kau seolah olah mahu memperlekehkan DSAI semejak kebelakangan ini termasuk memperli Azmin Ali MB Selangor. Omak Kau luor nampok PR dalang hati dia dah UMNO. Kalau kita pun nampok Allah lagi nampok perbuatang Omak Kau. Dok ape lah Omak Kau mu nok jadi PR ke nok jadi UMNO.ke suke mu lah jangan mu jadi setang doh le.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar bukanlah pemimpin yg menepati syariat islam....dua kali dihadapkan pada kes liwat...jika yg pertama boleh kata difitnah..dikonspirasi..kali yg kedua...sama ada dia benar2 seorang peliwat...atau dia terlalu bodoh untuk mengelak dari difitnah ...dua kali jatuh lubang yg sama ...maka kekal naiknya anwar sebagai pemimpin adalah hasil sifat kufur dan tidak bersyukur sebahagian dari bangsa melayu ...telah dijanjikan Allahswt ..akan ditarik nikmatNya kepada golongan yg tidak mahu bersyukur atas nikmat yg ia kecapi..bangsa melayu dikurniakan seorang lagi pemimpin yg bodoh dan buruk sifatnya...

      Delete
    2. Kehulu kehilir ...dengan slogan "rakyat hakim negara"...lawanlah kat dlm makamah..kata ada 13 saksi (alibi) yg boleh membuktikan dia tiada pada waktu dituduhkan meliwat ... sampai habis seekor pun tak bawak...alasan takut polis mengekori dan mengganggu saksi alibinya...spesimen lelaki " y" yg ditemui dlm dubur pengadu ..disahkan sepadan dengan DNAnya ...dia pergi lawan DNAnya diambil secara tipu muslihat .. tu bukan sifat org yg diainaya..pembelaan dibuat tanpa bersumpah untuk mengelak dihujah balas oleh pendakwaraya..lafaz sumpah dengan Dzat Allahswt sebagai sandaran dibuat oleh sipenuduh ...yg anwar kata didifitnah tak nak lafaz sumpah...cukuplah wahai sipentaasub anwar ...malulah pada tarafmu sebagai khalifah dimuka bumi ini...gunakan akalmu...

      Delete
  9. Pepatah orang tionghua SINGA TIDAK AKAN TIDOR DI BUKIT YANG SAMA. Maksudnya Prnjenaya tidak akan memgulangi jenayah yang sama dengan cara yang sama. DSAI bukan budak hingusan spt macai dijalanan. Kalau ia pun nak main ponggong ramai lagi ponggong pondan Siam yg cantik catik dan lawa lawa buat apa man ponggong Saiful mula pun tak larat tengok. Lagi satu ikut akal lojil lah sikit tak kan lah DSAI nal ulang perbuatan yg sama sedangkan dia tau siapa diri dia setiap langkah dia di perhatikan. Setiap cakap dia rakyat dengar dan nilai. Boroh sangay ke DSAI ini. Dalam kes ini DSAI tidak bodoh hanya macai sehaja yang diperbodoh bodohkn oleh pemimpin mereka bagi memjatuhkam kerier politil DSAI. Mudah sangat bagi rakyat yg cerdik dan matang dalam politik untuk buat kesimpulan. Bagi rakyat yg ada agama dan iman mereka tidak akan mempercayai fitnah kerana telah di fatwakan barang siapa mempercayai fitnah di hukum FASIQ. Orang yg Fasiq ini Allah tak angkat doanya. Rugi lah kita sebagai umat Muhammad dan beragama islam tidak berpegang kepada hukum. Sia sia shj solat 5 waktu sehari semalam sedangkan doa Allah tidak angkat. Kepada macai macai diluar sana diperingatkam udah udah lah mempercayai fitnah kalau berita yg kita dengar itu nelum pasti kesahihan nya. Undang2 dunia mungkin DSAI ke dalam penjara tapi undang2 Allah kita tidak tahu kedudukan DSAI disisi Allah. Saya tidak menidak dan mengiakan DSAI tetapi saya doakan sekiranya DSAI melakukan perkara terkutok ini mohon Allah hukum beliau demgan sebaik sebaik hukuman berdasarkn keslahan nya tapi andai kata DSAI tidak melakukannya mohon Allah selamatkam beliau dengan sebaik baik kebebasan dan mohom Allah laknati dan turunkan bala' keatas mereka yg merekacipta fitnah ini. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong PR tidak menyangkal yg KetUm ni dianiaya... yang buat org marah & meluat ialah bila dia yg menganiaya org pulak... rakan sendiri pulak tu... Kalau dia ke penjara sekalipun, kita xkan give up dgn perjuangan melawan UMNgok BN nih... masalahnya sapa yg nak setelkan taik2 yg dia tgglkan ni..? dengan DAP lebih tinggi hidung dari dahi akibat galakan & manjaan juak2 KetUm... dengan PAS nk terbarai dibuatnya akibat tgn2 ghaib KetUm ni... Utk kali ni, eloklah dia hadapi kes dia ni sorg2... xpayah heret org lain dh... susah payah org sokong dia selama ni.. dia cuma bagi taik je balik... So, kalau dia dihantar kepenjara lepas ni kita ucapkan 'Selamat Jalan & Terima Kasih'...

      Delete
  10. Elok OK Xbuat liputan nampak sangat dah xsetuju dgn PR....ajak TSKI buat parti baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yeah..? cer cadang benda yg sama kat Tulang Besi ker.. ASD ker.. Tulang Besi lagi pekat berkarat dendam dia kat PAS... ASD, suma org dh taw memang batu api... at least Omak Kau lapor realiti yg berlaku... cerita suma pihak ada dlm ni... bab dia nak kutuk Azmin, tu dia punya pasal...

      Delete
  11. Tolak Anwar jubo reformasikan PKR. Ini yang rakyat mahukan. Cukup-cukuplah dinasti Anwar kami memerlukan kepimpinan baru bebas Anwar.

    ReplyDelete