KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 4 February 2015

KEADAAN TERKINI WARTAWAN MAZIDUL AKMAL SIDIK SETELAH DISERANG ANGIN AHMAR JUN 2014 LALU.



Keadaan kesihatan wartawan yang juga blogger pro UMNO, Mazidul Akmal Sidik semakin bertambah baik setelah diserang angin ahmar atau strok sekitar Jun 2014.

Berita ini disahkan oleh rakannya menerusi laman Facebook selepas memuat naik gambar beliau bersama Pengkaji Paranormal Malaysia 'Penyingkap Fakta'.

Mazidul dilihat, berpakaian baju Melayu berwarna hijau lumut, lengkap bersongkok, ketika memeriahkan majlis perkhawinan adik iparnya di Petaling Jaya, baru-baru ini.

"Kami tetap bersama dan kekal utuh..qadaq dan qadar harus diterima..ujian Allah harus dihadapi dengan keimanan yang kuat...Terima kasih sahabat yang banyak mendoakan sahabat saya Mazidul Akmal", kata rakannya dipetik melalui Facebook Penyingkap Fakta.

Isteri beliau, Fazlin berkata beliau tidak pernah berputus asa dalam membantu memulihkan suaminya, yang diketahui umum pernah menjadi kakitangan stesen tv swasta, TV3.

Ibu kepada dua anak itu menambah beliau yakin suaminya akan pulih seperti sedia kala.

Berkongsi perkembangan kesihatan Mazidul, Fazlin berkata Mazidul semakin aktif dan perkembangan kesihatannya berada pada tahap yang agak baik.

Biarpun Mazidul masih menggunakan kerusi roda, perkembangan itu adalah jauh lebih baik daripada sebelumnya, ujar Fazlin.

Bekas pengacara proram 999, terbitan TV3 itu juga sudah mampu berdiri dan berjalan menggunakan tongkat, sebagai alat sokongan.

"Jika sebelum ini lihat dia baring atas katil, tapi alhamdulillah dengan berkat doa dan usaha semua, kini keadaannya jauh lebih baik apabila sudah mampu mengerakkan anggota badannya, bangun dan duduk bagaimanapun pergerakannya masih agak terbatas.

“Saya bersyukur melihat perkembangan kesihatannya dan amat yakin dia akan pulih dan kembali menjalani kehidupan normal tidak lama lagi,” katanya.

Fazlin juga menyatakan penghargaan kepada semua  yang mendoakan kesihatan suaminya agar kembali pulih seperti biasa.

31 comments:

  1. Semoga cepat sembuh ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu baru azab di dunia...sikit jer Allah bagi dah nampak macam budak terencat akal. Masa sehat dulu, bukan main lagi....apa dia ingat ketuanan Melayu hebat sangat. Hebat lagi Allah SWT. Sekali puihhh, terus ketuanan kau jadi sayur !!!
      Hanya Allah SWT yang memuliakan seseorang, dan Allah SWT juga boleh menghina manusia dalam sekelip mata. Jika semua mahluk di dunia mahu memulaikan seseorang, tapi Allah SWT telah membuat keputusan mahu menghina orang itu...Hinalah orang itu selama2nya..Tengoklah Firaun dan Namrud...Kehebatan mereka lebih dari kuat ketuanan Melayu...akhirnya sampai kiamat semua orang yang membaca quran akan melaknat mereka berdua...puja dan pujian orang yang menganjungnya dulu tidak menyelamatkan mereka...hinalah Firaun dan Namrud selama2nya.
      Apa kau rasa sekarang ? Rasa oren ? Oppps lupa ... Allah SWT dah ambil nikmat rasa dari kau...semua kau makan sekarang semua kelat dan pahit

      Delete
    2. Tok guru ko dah nazak nak mampos tak nak komen ke..

      Delete
    3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
    4. Alhandulillah semuga Mazidul dapat kembali menegakkan kebenaran dari kita yg hanya pandai mengutuk di belakang.....

      Delete
  2. Harap Mazidul sihat kembali. Bila sihat adakah beliau sudi menjadi De Facto yg baru? Saya amat yakin beliau 1000x lebih layak Dari bakal mantan De Facto sekarang.

    Jesse Labu, N9ers

    ReplyDelete
  3. Banyak sangat edit berita kena sumpah lah itu lembik satu badan. Jadi pemberita lapurkan lah berita yg benar jagan memalsukan berita. Bukan sorang yg baca berita berjuta akan baca berita atau dengar berita yg ditulis oleh pemberita. Lepas ini dihatap Mazidul insaf dan lakukan kerja kerja sebagai pemberita hanya melapurkan kebenaran jangan di edit edit berdosa. Kita ini orang islam terikat dengan hukum dosa dan pahala. Allah laknat orang yg suka buat fitnah dan mencipta fitnah. Apabila Allah dan malaikat laknat kita akan sampai lah musibah nya. Jangan cari penyakit. Prkemas diri dengan aqidah dan iman baru lah hidup todak terumbang ambing. Ingat Mazidul kamu dah Allah timpakan musibah berhati hato jangan sampai Allah timpakan lagi buat kali kedua. Kamu salah seorang manusia yg Allah pilih dan amanahkan melapurkan berita yg benar bukan mereka cipta berita. Faham tak!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujian/bala' di beri kpd siapa yang dikehendakiNya, Negeri yg dikatakan paling Islamic pun tak lepas dp musibah yg menimpanya betul dak?

      Delete
    2. Ko tau tak mekah tu pun pernah dilanda banjir...apa cerita...Cuba jawab aku nk dengar...

      Delete
    3. Banjir di mekkah itu bukan musibah, tidak ada org yg hilang atau rmh yg rosak..
      2. Apa yg ko nak kata Negara Israel yg tidak pernah kena musibah.

      Delete
    4. Ni omak kau yg sama ke dgn omak kau yg ada kes tutututttt.....

      Delete
    5. Ni omak kau yg sama ke dgn omak kau yg ada kes tutututttt.....

      Delete
  4. Mazidul jg kena minta maaf dgn omak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai la kau

      Delete
    2. Biasanya kalau kena strok ni bererti dah tak lama dahhhh. Tunggu masa jah. Itu semua sebab kejahatan yg melampau. Kan dia nih kaki fitnah kaki munafik. Tunggu masa tak lama lagi kojol terus. Syukur alhamdulillah.

      Delete
  5. ROSMAH MANSOR JKK4 February 2015 at 18:38

    Allah dah bagi amaran tu... lepas ni jangan dok hina ulamak... kat atas dunia ni jangan tunjuk samsing sangat... paham tu mazidul... penjilat taik yang lain ambik iktibar... jangan dok.jahil.tuke.sampai arwah... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok guru ko yg dah nazak tu tak nak
      Komen ke..

      Delete
    2. Tok guru ko tu lagi pulak mazidul akmal tuuuu dah nak mampos tak lama lagi cuma tunggu saat malaikat tarik nyawa jah. Tok guru aku dah sihat dah balik kerumah..makan minum seperti biasa boleh bercakap solat dll. Tapi si mazidulporno nih tak boleh cakap makan minum kena suap berak diatas kereta sorong kencing kena tadah...solat tak pernah ..aku nasihatkan untuk sembuh baik dia kena makan babi buat sop. Hehe...itu kakau nak sembuh kaku tak ..mampos kojol lah.

      Delete
  6. Padan muka kau mazidul..kami dari team omak kau mendoakan mazidul supaya semakin tenat dan lumpuh satu badan serta kote x boleh naik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org islam tak mcm ko..
      tapi klw ko kafir zindik ok la..tak pe sebab jahil..

      Delete
    2. Macam doa orang PKR je. Kutuk dan hina sesama ISLAM tapi berlembut dan berkasih sayang dengan kafir bangsat. contoh daPIGSSSSS bangsat.

      Delete
  7. Iktibar kita :

    Jaga lah kesihatan. Ikut bmi dan amalkan pemakanan sihat. Bila terlalu gemok perut buncit, segala nya "oversized" kerana suka makan kalori dan kolestrol (fast food) berlebihan tanpa senaman, kuat tidur tidak tentu masa, selalu makan kari kepala ikan (he..he..) sudah tentu buruk amalan nya.

    Terbaik ialah amalan wudhuk dan solat di akhiri zikrullah setiap waktu nya. Insya Allah. Konsisten. Sedikit tapi di rasakan banyak...

    Kebanyakan penyakit berpunca dari syaitan dan kuman/virus itu ternakan mereka semulajadi dan kultur hidup macam SAR, suka menghina dan melakukan fitnah.

    Semoga Mazidul di beri kesihatan agar pulih semula. Nilai terpenting kehidupan, di sulam dengan kesederhanaan. Tidak istidraj.

    ReplyDelete
  8. jangan terlalu yakin no'... pasal sakit sembuh, ajal maut tu bukan nya urusan kita... cuma bila dah kena musibah tu, sepatutnya menjadi iktibar, dan perbanyak kan lah taubat dan ibadat... sekadar pesanan untuk diri sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pun kena ambil hikmah dari ini. Lihat juga diri entah2 lebih teruk dari dia.

      Delete
    2. Kamu pun sama..
      tok guru pun dah nazak..

      Delete
    3. Parti UMNO memang celaka

      Delete
  9. Taubat ...kalau dengan berdosa dengan Allah, memang lah kau bertaubat...jangan ajaran sesat UMNo...buat dosa dengan orang cuma bertaubat...kalau kau berdosa dengan makhluk, tak ke mana bertaubat tu...tanpa minta ampun dengan orang yang kau zalimi dulu..
    Masa tengah sehat dan berkuasa...kau sehina segala mahkluk...dari Ulamak hingga ke GRO, Penagih, Mat Rempit, Pendatang Indon, Pelacur, Budak Punk dan Budak Black Metal...
    show 999 macam sampah....show suka menjatuhkan maruah orang dan sesuai ditonton oleh orang bodoh dan akal ...
    Dulu berlagak macam tuhan....menghukum tanpa pengadilan..sekarang masa Allah SWT hukum kau......doakan supaya terus mereng dan slowly rot in hell....

    ReplyDelete
  10. sekarang dah jadi cam budak down syndrome....kah...kah ..kah

    ReplyDelete
  11. Semoga mazidul pulih sihat seperti sedia kala. Tak baik doakan yg buruk-buruk sesama manusia.

    ReplyDelete
  12. Semuga kita yg masih sihat ni tak mati tanpa kubur( mati dlm perut buara, flight meletop, mati dlm longkang jadi bangkai mcm anjing kurap) nauzubillah

    ReplyDelete