Thursday 12 February 2015

KETUA PENYELARAS JINGGA 13, FARIZ MUSA , SETIAUSAHA AGUNG PSM, S.ARUTCHELVAN DAN TIMBALAN KETUA AMK DR AFIF BAHARDIN INDIVIDU TERBARU YANG DISIASAT DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948.




Ketua Penyelaras Jingga 13 Fariz Musa dan Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM) S. Arutchelvan adalah antara individu terbaru yang berada di bawah siasatan polis kerana didakwa membuat komen berunsur hasutan berikut keputusan Mahkamah Persekutuan memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Selasa.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata hari ini bahawa Fariz dilaporkan telah didakwa kerana menggesa penyokong Anwar untuk bersedia menggulingkan kerajaan dengan mengadakan demonstrasi jalanan.

Beliau berkata Arutchelvan akan disiasat kerana  mendakwa keputusan kes Anwar adalah bermotifkan politik.

Beliau berkata Exco Negeri Pulau Pinang merangkap Timbalan Ketua AMK Pusat dan Ketua AMK Negeri Pulau Pinang PKR  Dr Afif Bahardin juga akan disiasat atas dakwaan membuat panggilan sama kepada penyokong Anwar.

Afif juga didakwa berkata orang ramai perlu berhenti untuk percaya badan kehakiman Malaysia.

"Saya telah mengeluarkan amaran itu, kini sudah tiba masanya untuk menguatkuasakan undang-undang terhadap mereka yang melanggar dan cuba untuk melanggar ketenteraman awam.

Mereka akan disiasat kerana menghasut rakyat untuk turun ke jalan," kata Khalid.

Lewat pada hari Selasa, kartunis politik Zulkiflee SM Anwar Ulhaque, yang lebih dikenali sebagai Zunar, telah ditahan polis di rumahnya di Pantai Dalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Zainuddin Ahmad berkata hari ini kartunis itu ditahan reman selama tiga hari untuk siasatan di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan.

Zunar telah didakwa paparkan di media sosial Twitter akaun miliknya menulis berbunyi: “Barua berjubah hitam bangga jatuhkan hukuman. Habuan dari tuan politik pasti lumayan.”

Dua orang lain yang juga dalam sup panas untuk tuits mereka adalah Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming dan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli yang juga Ahli Parlimen Pandan.

Nga telah didakwa berkata, orang ramai perlu "menentang rejim kejam" ke atas mempenjarakan Anwar manakala Rafizi telah menyindir para hakim yang mendengar rayuan kes Anwar sudah dibayar.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengarahkan siasatan itu dibuat ke atas Rafizi menerusi akaun Twitternya kelmarin.

“Siasat juga tweet ini yang cuba menghasut rakyat mempercayai hakim dibayar,” katanya merujuk kepada Twitter Rafizi.

Khalid yang terserempak dengan mesej-mesej tersebut  telah menulis sebarang tweet bahawa ahli-ahli politik telah memikat masalah dan mengarahkan PCIRC untuk memulakan penyiasatan terhadap mereka.

Beliau berkata kecuali Zunar, lima ahli-ahli politik masih belum ditahan atau dipanggil untuk disoal siasat.

12 comments:

  1. KESIAN SI PENTAKSUB NI


    KALAU KES LIWAT 2.0 ADALAH KONSPIRASI


    SIAPA YG BOLEH BERKONSPIRASI KELUARKAN AIR MANI LELAKI Y??


    CUKUP2 LA MENIPU & PERBODOHKAN RAKYAT DEMI CITA2 POLITIK KAMU

    ReplyDelete
  2. Positif la sket...
    bang non konspirasi dgn umno keluarkan mani nya utk burok kan umno...positif ke gila???

    ReplyDelete
  3. Bodoh betul 2 hari tak mandi sebab nak simpan bukti dalam jubur. Lepas tu boleh pulak kena liwat dengan orang tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dua hari tak Mandi ooi ....3hari tak Mandi tak sembahyang...tapi dahi Ada kesan hitam banyak sujud konon....tuuihhh tuuiiihh...tiba2 kesan hitam di dahi dah hilang...hahaha lawak lawak...

      Delete
  4. 1. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini dibawa oleh Anwar ke Hong Kong, Bangkok dan Singapura secara senyap2 tanpa pengetahuan pejabat? Pejabat cuma tahu setelah mereka berdua pulang.

    2. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini diberikan bermacam-macam hadiah termasuk Suit Brioni puluhan ribu ringgit sedangkan staff-staff lain tak pernah terima apa-apa hadiah dari Anwar?

    3. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini tahu dimana 'kondominium sulit' sedangkan tak ada staff di pejabat yang tahu kewujudan kondominium itu. Di pejabat, cuma ada rekod 'special meeting' yang mana Anwar dan Saiful sahaja tahu dimana dan apa sebenarnya 'special meeting' itu. Kononnya itu adalah meeting perbicangan bersama beberapa Ahli Parlimen BN yang nak melompat.

    4. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini diminta oleh Anwar untuk menghadiri 'meeting-meeting khas' ini termasuk di luar negara dan di sabah?

    Rahimi-

    ReplyDelete
  5. Jubo ni berantu wooo..
    klw dah biasa berjobo..ko ingat senang senang nak tinggal ke...

    ReplyDelete
  6. Benda sedap bangggg..

    ReplyDelete
  7. anwar bila susah minta pengampunan, ketika miliwat dulu tak nak ingat dosa,Korang ingat raja2 melayu lepaskan ke anwar itu, selepas apa anwar buat pada raja selangor dan tak hormati kuasa sultan, dulu bolehlah pak lah dan raja melayu lepaskan anwar sebab simpati. Selepas raja2 melayu dah tahu perangai anwar itu jangan harap anwar itu nak dilepaskan, Pertama anwar kena mintak ampun pada allah dulu, mintak maaf pada umat islam di malaysia kerana menyamarkan nama tuhan orang islam dengan orang kapir, mintak maaf pada raja2 melayu sebab tak tahu hormati perlembagaan selangor itu, selagi anwar sikap angkuh macam itu, anwar kena tahu apa yg di lakukan pengikut nya di penjaran kajang memasang lilin ibadat Kristian bertafakur. Bertaubat wai hai pengikut pr yg beragama islam itu perbuatan yg berdosa besar di sisi islam

    ReplyDelete
  8. Org2 yg akan di sabitkan sebagai penghasut oleh KPN juga adalah sebenarnya org2 yg sedang menanti habuan politik sekiranya PR menang dlm pru akan datang. lebih dari itu mereka juga semistinya org2 yg akan di pertimbangkan untuk mendapat kontrak setidak2 dp kerajaan PP dan/atau kerajaan Selangor.

    ReplyDelete
  9. Nk tau cuba dakwa budak setan tu.. sendiri buka seluar taruk ky sendiri tonggeng lps tu dakwa org liwat...klu brani tangkap dan dakwa setan ni bila dh dekat msk penjara kita akan tau siapa pnya rancangan

    ReplyDelete
  10. Budak setan belaan ni mana boleh tangkap.anak emas kepada bapak syaitan yang dikenali tu...anak emas setan nilah yg jadi pelindung harta berbillion bapak dia tu.Ko tak tau ke..dubor busuk budak setan ni aset berharga utk bapak2 syaitan kat atas nun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dubor busuk pun sbb trpaksa simpan bukti 3 hari.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...