KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 6 February 2015

MUKHRIZ MAHATHIR SELAMAT DARI DIMALUKAN KERANA TIDAK HADIR UPACARA SERAH BUAH LIMAU PERCUMA DI DUN NYA SENDIRI KERANA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN?????


Program Majlis Ramah Mesra Bersama Masyarakat Cina Dan Penyampaian Buah Limau Tahun Baru 2015 Bersama Menteri Besar Kedah Dato' Seri Mukhriz Mahathir yang juga ADUN Ayer Hitam di Dewan SRJK (C) Pei Min, Padang Sera hari ini 6 hb Februari 2015 bersamaan hari Jumaat jam lebih kurang 9.00 pagi cukup memalukan sekali sebagai seorang Menteri Besar, kerana sambutan cukup hambar dan lemau .. lebih separuh dewan lenggang kosong kerusi tiada penghuni.

Dengar katanya sepatutnya seorang dapat satu kotak limau, disebabkan tiadanya sambutan maka seorang diberikan lebih dari satu kotak.

Yang menjadi sedihnya program ini diadakan dikawasan DUN nya sendiri iaitu DUN Ayer Hitam.

Nak bagi buah limau percuma pun rakyat tidak mau datang dan tidak mendapat sambutan!!!!! .. Tapi dia bernasib baik kerana tidak hadir pada majlis itu pagi ini ... kalau tidak malu sungguh bila lihat dengan mata kepala sendiri sambutan yang cukup hambar tidak bermaya dari rakyat masyarakat Cina terhadap dirinya sebagai Menteri Besar Kedah.

Peliknya .. dari risikan yang didengari ada hati dengan pimpin UMNO diperingkat pusat.

54 comments:

  1. Macam PASMA punya bihun sup. Tak caya Tanya Deramang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang cina takkan undi mukhriz. Mampos umno.

      Delete
  2. Depa pi ceramah PASMA ada bihun sup.

    ReplyDelete
  3. Mukhriz cukup sudah dg sokong org Melayu sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu. Semua orang setuju yg Rakyat meluat dgn Anwar. Selagi Anwar ada, sungai waylah BN akan tumbang. Musuh PKR dan PR DLM selimut adalah Anwar sendiri

      Delete
    2. orang yg paling meluat dengan nuar ialah jeff babi ulu yam anak kepada tulang babi murtabak ulu yam

      Delete
    3. Hahaha.....
      Tiada kena mengena dgn sokongan tapi sebab ambil lebih bayar lebih beli lebih msk mulut keluar balik lebih. Kalau melayu sokong tak kan kalah mejoriti kan!!!!
      Rakyat semakin sedar bila ambil brim makin besar belanja harian semua naik bayar lebih....kalau pemberian di beri pada melayu mesti penuh satu dewan bukan sebab sokong tapi melayu tak tolak rezeki malah lagi byk lagi melayu mahu free......!

      Delete
  4. Yang pasti kalau Anuar datang tempat tu, jangan kan orang.Kerusi pun bergerak balik rumah. Kalau kawan baik macam TSKI pun Anuar boleh sabotage, inikan orang yg takde apa2 macam kita

    Jeff Ulu Yam
    Reformist pasca 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhhh,

      Saya sokong Jeff, Biar berasap telinga Ketum, Makai (Macai Pokai) Ketum dan PASMA.

      Ingat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bukan saja PAS dah tak suka kepada kamu, ahli2 PKR bawahan pun dah nak muntak dengan ego kamu yang melalut.2 Tak payah Politiklah, jadi DJ kat kedai karpet Nilai2 pun dah cukup bagus. Menyusahkan reformist, menyusahkan parti

      Jesse Labu N9ers
      (Kawan Jeff)

      Delete
    2. Cina tau HAMNO hanya berpura2. Depan cina manis mulut. Belakang suruh boikot cina. Ada akai ka?

      Jeff tulang babi.

      Delete
    3. Amboi maki nama Aku plak. Jgn macam tu Saya kutuk Anwar berdasarkan Dia pemimpin yg FAIL. Saya tak pernah kutuk peribadi Dia.
      Aku kutuk Dia pun sebab Aku Sayang kat PKR

      Seteruk2 Aku. Pun tak maki nama orang. Harap hang boleh keluar tabligh 7 Hari. Moga2 hati Jadi bersih.

      Insan Yang kesian kat hang

      Jeff, Ulu yam
      Lawan tetap kawan walaupun Bini Dia president

      Delete
    4. Aku tak maki
      Tapi salahkah aku kalau aku cakap benda yang betul
      aku cuma cakap Jef babi ulu yam
      apakah berkata Jeff babi ulu yam merupakan satu makian?
      mana aku ada maki, aku cakap lemah lembut ni
      jeff babi ulu yam

      Delete
    5. mmg mcm perangai macai pkr bila kalah berhujjah depa maki hamun !

      Delete
    6. Jeff sial ulu yam tak mampos lagi?? Ingatkan dh mampos dah...

      Delete
    7. Babi betul la bapak jeff ulu yam ni

      Delete
    8. 22.33...berhujah?? Berhujah kepala butohhh bapak ko laa..

      Delete
    9. Klu aku jd Jeff Babi dh lama aku menyondol dlm kandang.. Malu sgt bila ramai yg x suka kat aku.

      Delete
  5. Hello Akak,

    Jerlun Ayaq Hitam tu kawasan Melayu......Masyarakat China ada dua tiga kerat saja yang berjualan di pasar dan kedai runcit atau sebagai pemborong padi. Sebab tu Dewan tu lengang...takkan nak angkut China Aloq Staq pi kut setakat nak sedekah sekotak limau....

    Mukhriz menang dulu bukan atas sokongan puak China sangat tapi sebab Tun Che Det rajin pi salam tangan dengan orang kampung di sepanjang kempen.....manakala puka PAS pulak tengah belaga sesama sendiri antara geng ustaz Azizan dengan pemimpin tempatan. Akhiaqnya kubu PAS tersebut jatuh ke tangan HAMNO. Yang bodo adalah haji hadi kerana dok sayang sangat kat ustaz Azizan yang tidak dapat berfungsi sepenuhnya untuk masuk ke kampung-kampung bersalam dengan rakyat....nak jalan sakit kaki sebab kencin manih kuat....orang Kedah ni bukan peduli sangat sapa perintah...tapi kalau MB atau bekas PM mai salam tangan,.....depa jadi besaq hati lain macam wooiii.....hat dok ataih pagaq saheh sokong sapa yang mai salam tangan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tau tak orang kat kodiang lari balik rumah kalau Anuar sampai. Orang takut kena torak.

      Kalau Azmin satang, belori orang satang. ITU sebab Azmin perlu Jadi president

      Delete
    2. Tak kisahlah sapa pun jadi presiden
      asalkan jangan kaum kerabat Jeff babi ulu yam

      Delete
  6. Hello Akak,

    Jerlun Ayaq Hitam tu kawasan Melayu......Masyarakat China ada dua tiga kerat saja yang berjualan di pasar dan kedai runcit atau sebagai pemborong padi. Sebab tu Dewan tu lengang...takkan nak angkut China Aloq Staq pi kut setakat nak sedekah sekotak limau....

    Mukhriz menang dulu bukan atas sokongan puak China sangat tapi sebab Tun Che Det rajin pi salam tangan dengan orang kampung di sepanjang kempen.....manakala puka PAS pulak tengah belaga sesama sendiri antara geng ustaz Azizan dengan pemimpin tempatan. Akhiaqnya kubu PAS tersebut jatuh ke tangan HAMNO. Yang bodo adalah haji hadi kerana dok sayang sangat kat ustaz Azizan yang tidak dapat berfungsi sepenuhnya untuk masuk ke kampung-kampung bersalam dengan rakyat....nak jalan sakit kaki sebab kencin manih kuat....orang Kedah ni bukan peduli sangat sapa perintah...tapi kalau MB atau bekas PM mai salam tangan,.....depa jadi besaq hati lain macam wooiii.....hat dok ataih pagaq saheh sokong sapa yang mai salam tangan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tau tak orang kat kodiang lari balik rumah kalau Anuar sampai. Orang takut kena torak.

      Kalau Azmin satang, belori orang satang. ITU sebab Azmin perlu Jadi president

      Untuk kebaikan PR, mat Matang dgn Bini n Anak Dia perlu ditunjukkan pintu keluar Dari PKR

      Delete
    2. Tak kisahlah sapa pun jadi presiden asalkan jangan kaum kerabat Jeff babi ulu yam

      Delete
  7. Kalau Tak Mampu Buat Kerja, Serah Saja Jawatan Kepada Timbalan President PKR

    Hal hal polisi parti semua bawah penguasaan mereka yang diatas.

    Jadi, PKR boleh turunkan mereka-mereka yang bertalian keluarga dari jawatan2 tinggi jika mereka mahu.

    Namun, De Facto buat keputusan tidak mahu menurunkan keluarga beliau untuk membasmi nepotism. Contohmya melobi bini beliau untuk jadi MB pada tahun 2014.

    De Facto cuma mahu menyalahkan TSKI sbb De Facto tak pandai mentadbir parti.

    Cuba cabut semua jawatan nepotism dalam PKR ini.

    Konfirm sokongan muda akan naik mendadak

    Tulang Badak
    MurtabakWaves

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa khabar anak Tuya. Anak Tuya ni Islam ke Budha?

      Delete
    2. Lari topic ni bro

      Delete
    3. Konfirm sokongan akan turun mendadak kalau kaum kerabat jeff babi ulu yam jadi presiden

      Delete
  8. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisahlah.
      Tapi janganlah pilih kaum kerabat Jeff babi ulu Yam
      Nanti perangai tukar jadi babi

      Delete
  9. Prrgi jahanam dng cina la...apasal nak baik baik ssgt...tak ada cina lagi bagus.....

    ReplyDelete
  10. Kalau khalid ibrahim lagi ramai orang datang,tanya omak kau

    ReplyDelete
  11. Walaikummusallam, semangat seperti inilah yang saya mahu untuk semua sahabat2 dan teman2... iaitu berani mencuba dan membuat perkara yang baru dalam diri..
    Ok, berkaitan dengan membancuh cat. Seperti yang saya ceritakan diatas terdapat jenis2 cat yang digunakan, cara membancuh cat adalah dari penilitian kita sendiri saudara naeim ok pada kebiasaannya Cat 3 dan thinner 1 iaitu 3:1 dan perlu diingat thinner pun terdapat jenisnya juga. Cara terbaik untuk mengetahui cara bancuhan itu tadi serasi campurannya atau tidak bancuh 3:1 dan masukkan kedalam spray gun, perhatikan partikal semburan adakah semburannya ber embun seperti partikal wap atau ianya keluar bertompok dan kurang ber embun. Sekiranya cat tadi kekurangan thinner maka agak sukar bagi spray gun mengeluarkan semburan yang halus kerana cat tadi terlalu pekat dan ini akan memyebabkan permukaan yang kita hendak cat tadi akan terdapat tompok2 halus dan juga cat akan lambat kering ianya tidak berkesan dengan menggunakan pressure angin yang rendah dan kita terpaksa melaras tekanan angin terlalu tinggi untuk kerja semburan dan ini akan menyebabkan berlakunya kulit limau pada permukaan cat tadi.
    Terlalu banyak thinner pun tidak begitu elok kerana ianya menyebabkan cat yang berada dipermukaan tidak sempat untuk mengering dan akan berlaku cat yang melilih dan disamping banyak partikal yang kering diudara dan menyebabkan ianya menjadi habuk dan jatuh keatas permukaan tadi dan menyebabkan kekotoran pada permukaan tadi.
    Selalunya teknik membancuh ni banyak terpulang kepada pengalaman dan penghayatan kita didalam mencampur cat tadi, saya selalunya akan menggunakan sebatang pembaris steel untuk menguji kelikatan cat tersebut dengan mencelup kedalam cat tadi dan mengangkatnya kembali dan melihat bagaimana cat yang jatuh kembali itu adakah seperti air yang jatuh atau tidak dan sekiranya cat tadi tidak jatuh atau menitis seperti air itu tandanya ia masih berada didalam keadaan likat dan sukar untuk spray gun menyemburkan cat itu dengan sempurna kerana terkadang ianya akan seperti spray gun kita sumbat.

    ReplyDelete
  12. Bancuh cat pulakkk dah...elok gak tu info berguna untuk hilang kan tompok tompok air mani yg bersepah setelah di rempuh bang non elok spray tanda2 tersebut supaya DNA setebal 4 cm tidak dapat dikesan.....tompok boroi pun boleh dihilang kan setelah merempuh chainadoll untuk menghilangkan perut yang boroi.....sekian info hari ini.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu tadika selalu tanya anak Tuya suka makan apa? Anak Tuya jwb suka mkn nasi mcm ayahnya. Soalan KEBAT...Siapa ayah nya?

      Delete
    2. cuba tanya jeff babi ulu yam.
      mungkin dia boleh tolong explain

      Delete
  13. Tun M di Kuching " Siapa ada hilang Jam rolex" sambutan dp penuntun "OMEGAAAAAAAAA "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jam Omega dgn cincin berlian...mna lebih mahal?

      Delete
    2. Cincin berlian ngan otak macai umno mna lebih mahal ?

      Delete
    3. Tiga billion yng hilang dp perbendaharaan sekitar tahun 1994 dulu boleh beli 1000 cincin berlian

      Delete
    4. beg tangan cap kulit tulang badak buatan jeff babi ulu yam pun mahal jugak

      Delete
    5. Bag tangan Penang 1st Lady lagi mahal

      Delete
    6. Mana mahal dengan harga karpet kecik mak jeff babi ulu yam?

      Delete
    7. 23:31..mana mahal harga beg kulit jubo hodoh haramjadah mak kau dan kulit karpet bontot hodoh bapak kau?

      Delete
  14. HAHAHA....

    Terpekik-pekik bila Omak tulih pasal majlis pemimpin umno tak dapat sambutan...
    Memangnya orang China terbukti taknak umno/bn lagi dah....

    Omak...kau buka otak sikit la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello brader. Cerita Dia Nuar pun Dah tak laku Dah. Itu Aku cakap Mat Matang boleh kerja DJ kedai karpet kat nilai 2

      Yang Benar
      Bob, Lenggong Perak

      Delete
    2. cakap jeff babi ulu yam lagi tak ada sapa nak dengar.
      kecuali kaum kerabat babi aje

      Delete
  15. bagaimana menewaskan hantu cina ya dari terus merasuk akhirnya tunggal admin mencadangkan agar dicarik seorang ustaz yg pandei bagi menghalau hantu cina ya dalam badan bapa menakan admin. Maka datanglah seorang ustaz utk membantu. Tapi ustaz ya juak sik dapat menewaskan hantu cina ya walau banyak ayat kursi dibacakan. Akhirnya tunggal admin madah, "Apa kata kita nunggah dukun cina kat tepekong. Hantu cina lawannya dukun cina. Ni lah tauk ngasi..." maka tunggal admin pun nunggah dukun cina ya. Dlm setengah jam dukun cina ya pun datang. Seperti adegan dalam filem hantu cina jak dukun cina ya melawan hantu cina yg telah merasuk dalam badan bapa menakan admin. Kedua-duanya kelaka dalam bahasa cina yg sukar utk kami fahami. Selepas 1 jam akhirnya hantu cina ya berjaya juga mengalah utk keluar dalam badan bapa menakan admin ya. Menurut dukun cina ya, hantu cina ya merasuk dalam badan bapa menakan admin besebab. Hantu cina ya madah bapa menakan kurang ajar. Nya kemeh kat rumahnya. So selepas ya semua besurai. Manakala bapa menakan admin maseh pengsan. Keesokan harinya admin pun pergi rumah bapa menakan admin. Kelihatan bapa menakan admin sedang berehat tepi rumah. Lalu admin pun negur, "Dah bagus kitak tek cik?" nya pun jawab, "alhamdulilah bagus juak sikit. Admin pun nanyak mcm ni nya boleh kenak rasuk hantu cina. Maok tauk apa sebabnya? Sebabnya ialah time nya ngembak lori nya tekucil nak kemeh. Lalu nya behenti ditepi jalan dan terus mancar. Rupa-rupanya tempat nya bekemeh ya pendam cina lamak. Patutlah hantu cina ya manas. Mcm kt juak nak, mun tempat kita dikaco manas sik kitak urang? Tok jak lah story dari admin. Kelak sambung agik story yg lain k. Kepak dah tangan tok naip.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun jumpa hantu kat hulu yam
      hantu jef babi ulu yam

      Delete
  16. selamat datang bulan Februari yg penuh kasih sayang!! semoga bulan ini membawa kemuliaan dan membukakan pintu kesuksesan serta kebahagiaan untuk kita semua. Amiin, amiiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan penuh kasih sayang saya ingin memberitahu bahawa jeff babi ulu yam tidak ada kena mengena dengan jeff ulu yam. jeff babi ulu yam adalah jeff babi ulu yam yang originel

      Delete
  17. Jeff babi ulu yam bin Tulang Khinzir murtabak waves Ulu yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak nye babi kat Ulu Yam. Jeff bela babi ke?

      Delete
  18. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH..!!! #SELAMATKAN MALAYSIA

    ReplyDelete
  19. Bodo wei...ang dok mana?kalau xtau berapa org cina kat jerlun...jgn dok tulis....bangsa pakatan celaka bukannya dia tau pon...tgok blik gmbaq hat no 5 tu...ang taw la byk mna org cina kat jerlun...hat tu ja org cina yg ada...tu pown nk tunjuk bguih...bg hampa memerintah...semua hrta negeri hampa kedaqah...smpai duit insaniah pon hampa tutuh...bg kat mr bean yg pekak buih tu...pastu p lantik org yg pnh ada rekod pecah amanah kedaqah duit haram utk guide insaniah...teruk betoi bangsa pakatan celaka nie....bila cakap bnda btoi bknnya hampa pcya...hampa lgi pecaya stopa spenda ngn kote anwar brahim aljuburi...

    ReplyDelete