KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 February 2015

NASIB DAN MASA DEPAN ANWAR AKAN DI TENTUKAN SEBENTAR LAGI.



Keputusan rayuan terakhir Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap sabitan bersalah tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari, lapan tahun lalu akan diumumkan pagi ini oleh Mahkamah Persekutuan.

Keputusan itu dibuat oleh panel hakim dipengerusikan Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria.


Turut sama bersidang Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Raus Sharif; Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Abdul Hamid Embong; Tan Sri Suriyadi Halim Omar; Datuk Ramly Ali.


Anwar, 68, sebelum ini mencabar keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkannya bersalah meliwat Mohd Saiful Bukhari.


Sebelum ini, pendengaran hujahan rayuan berlangsung selama lapan hari bermula 28 Oktober 2014.


Anwar diwakili 14 barisan peguam yang diketuai Datuk Seri Gopal Sri Ram selepas lapan hari mendengar perbicaraan rayuan.


Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mengetuai pihak pendakwa raya.


Pada 9 Januari 2012 , Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepaskan dan membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat Saiful di kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008.


Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan Pada 7 Mac tahun lalu menjatuhkan hukuman penjara lima tahun selepas membenarkan rayuan pihak pendakwaan dan mendapati Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bersalah.

15 comments:

  1. Walaupun Saya masih teramat marah dan sangat Dan benci akan beliau tetapi kebencian ini hanya atas tindak tanduk beliau sebagai De facto. Sebagai saudara seugama. Saya berharap kebenaran akan terbentuk

    Saya juga berdoa untuk Anwar bin Ibrahim InsyaAllah.

    Tapi untuk kapasiti sbg pempin, Saya masih menolak beliau.

    Untuk ini Saya akan berdiam diri untuk seketika dlm meluahkan kezaliman yg berlaku dlm PKR.

    Yg Benar
    Jeff Ulu Yam
    Reformist yg originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. That is d spirit. Kita maki Dia sebab dua busuk Hari sampai buat naya kat TSKI Dan ramai lagi. Tapi half ni jgn kita masuk campur sebab Dia kena naya tahap gaban pulak

      Delete
    2. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKY WAHYU dan dia memberikan nomor AKY WAHYU,dia bilan kepada saya kalau AKY WAHYU bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKY WAHYU dan dengan senan hati AKY WAHYU ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKY WAHYU di 082 313 669 888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKY WAHYU dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya

      Delete
  2. Anwar kata,jika dia dipenjara, pr akan dapat 60% undi dalam pru14 nanti. Ini bererti pr akan berjaya menawan putrajaya.
    Kalau ini yang bakal berlaku, adalah lebih baik jika anwar dipenjarakan. Demi untok menumbang BN, pr perlu mwnyembahkan satu korban. Dan yang paling sesuai sekarang ialah anwar ibrahim.
    Bila Pr memerentah nanti, boleh lah kerajaan PR mengesyorkan full pardon kpd.anwar sebagaimana pernah dilakukan kpd.mokhtar hashim.
    Dengan mengorbankan anwar ibrahim. Barulah keadilan dapat ditegakkan. Rasuah dapat di hapuskan. Salahguna kuasa dapat dicegah. Bila ada kuasa.
    Jadi demi kuasa untok sebuah negara yang makmor dan adil..anwar perlu di penjarakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mokhtar Dahari tu footballer

      Delete
    2. Lu sape nak jatuhkan hukuman mengikut acuan umno...klu x bersalah lu tanggung dosa sampai ko mampus kelak..

      Delete
  3. Sori aku dgn kawan2 tak pi court atau pi perhimpunan. Anuar kena tau that ni man is an island. Tanpa akar umbi, firaun yg zalim pun hilang pangkat.


    ReplyDelete
  4. aku pun tak pi, baik aku gi kerja tak buang masa, tenaga, duit dan minyak. kalau dia betul2 berjuang utk agama, bangsa dan negara berbaloi juga pegi tapi kalau semata2 krn kuasa, kroni dan duniawi minta maaflah !

    ReplyDelete
  5. Pencen dalam penjara ..alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. Aku dah lama tak pi.....tanam sayur lgi bagus...aku lawan bukan nama dia anwar....aku lawan bukan dia yg buat keja tak senonoh lepas tu tuduh orang lain konspirasi....aku lawan dia pasal dia agen zionis pliralsme yg menghancurkan iman akidah umat islam

    ReplyDelete
  7. Hoi Jeff Dubur Ayam..x de mknanya lh diam sekejap...dh habis caci maki lu pd dia ker? Kl Yahudi,pakai lebai pun ttap Yahudi...

    ReplyDelete
  8. Agen zionis sebenar umnongom beenndlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada sokong umnongok beennd lebih baik jual goreng pisang lagi bsgus

      Delete
    2. Tak kesah lah bro. Jgn jual ponggong sudah lah.

      Delete
  9. Anon 11.48
    lu mme terbaik....sokong maaa....jual montot manyak bahaya maaa.....alla marah maa....kikikiki...

    ReplyDelete