KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 10 February 2015

PANEL LIMA HAKIM MAHKAMAH PERSEKUTUAN TINGGALKAN TEMPAT DUDUK MEREKA SETELAH ANWAR ENGGAN BERHENTI BERCAKAP PASAL KONSPIRASI POLITIK.



Lima hakim yang mendengar rayuan itu meninggalkan tempat duduk mereka sewaktu Anwar membangkitkan konspirasi politik, termasuk mendakwa mereka "tunduk pada tuan politik" mereka.


"Yang arif boleh mengharumkan nama (dalam keputusan ini). Tetapi yang arif tetap memilih menyebelahi kegelapan," tambahnya, mendorong hakim mendesaknya agar berhenti.

Apabila Anwar enggan, semua hakim itu meninggalkan tempat duduk mereka.


Statement by Anwar Ibrahim upon the judgement of the Federal Court on 10th February 2015

I maintain my innocence of this foul charge - this incident never happened.


This is complete fabrication- coming from a political conspiracy to stop my political career.


You have not given proper consideration to the case presented by my counsel from day one - that this incident never happened at all.


I can go on and on but I see from your statement today that it will be fruitless - it appears as i have been condemned again as I was in the court of appeal. only here we went through a facade of an 8 day hearing!


It is not a coincidence how the of the PM was able to release a full written statement on your decision barely minutes afteryou handed your judgment today even before sentencing.


In bowing to the dictates of the political masters, you have become partners in crime for the murder of judicial independence and integrity. You have sold your souls to the devil, bartering your conscience for material gain and comfort and security of office.


You had the best opportunity to redeem yourselves – to right the wrongs of the past and put the judiciary on a clean slate and carve your names for posterity as true defenders of justice.


But instead you chose to remain on the dark side and drown your morals and your scruples in a sea of falsehood and subterfuge. Know you not that you are now wallowing in filth and foulness and the stench of your injustice will permeate through every nook and cranny of this so-called Palace of Justice and I do pity you all.


Yes, you have passed judgement on me – and I will, again for the third time, walk into prison but rest assured my head will be held high. The light shines on me.


But the shame is on you for you will be judged by history as the great cowards of humanity. Sitting on that high horse of judicial power, you have stooped so low to become the underlings of the political masters.


Students of law and professors of jurisprudence will scrutinise your judgments and as they dissect your reasoning and your decision, your credibility and integrity will be torn to tatters. And you will be exposed as the fraudsters who don the robe of judicial power only to pervert the course of justice.


Do not forget that, as all of us will have to, you too will have to answer to your Maker. You will have to answer why you turned your backs on the principles that you had so solemnly sworn to uphold.


People who come into your court have to bow their heads and address you as ‘My Lords’ but don’t you know that you too will have to answer to your Lord one day? By then you will need more than bowing and prostration to justify why you wilfully transgressed Allah’s command
as ordained in Surah an-Nisaa, verse 58:


Going to jail, I consider a sacrifice i make for the people of this country.


I have fought most of my life on behalf of the people of this country - for the people I am willing to go to jail or face any other consequence.


My struggle will continue, wherever I am sent and whatever is done to me.


To my friends and fellow Malaysians let me thank you from the bottom of my heart for all the support you have given me. And Allah is my witness. I pledge and I will not be silenced, I will fight on for freedom and justice and I will never surrender!


Anwar Ibrahim

10 Feb 2015

103 comments:

  1. Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Berbuat fitnah lebih besar dosanya daripada membunuh. (Q.S. al-Baqarah: 217)

    Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita, maka selidikilah (untuk menentukan kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Q.S. al-Hujurat: 6)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukuplah kamu menyatakan sifat taasub kamu kepada anwar ... dia sendiri tidak mahu bersaksikan pada Dzat Allahswt dengan melafazkan sumpah ... sewaktu mempunyai peluang dan ruang untuk berbuat demikian ... cukuplah tu ...apa pun qalam Allahswt yg kamu nyatakan adalah benar ...tetapi bukan kepada anwar ...

      Delete
    2. Bukti dah ada dengan lengkap. Bertaubatlah sebelum terlambat.

      Delete
    3. Bersumpah belum tentu membebaskan diri dari tuduhan. PM pernah bersumpah tidak kenal antatuya tetapi sebaliknya pernah berpoya poya, ini dinyata oleh PA Bala, kenapa PM takut nak saman Bala. Banyak perkara yang salah dilakukan PM tetapi dia tetap berdaim. Adakah dengan berdiam menunjukkan itu betul semua. Mereka mereka berani buat kenyataan tetapi bila di panggil kemakamah sentiasa mengilak. Kenapa???????adakah undang undang mereka yang pegang. Ya ALLAH, musnahkankan lah mereka yang zalim ini.

      Delete
    4. Kalau tak salah, nuar adalah orang paling kaya diAkhirat kelak.
      Jadi nak takut ape?.
      Senyumlah. Pahala menunggu anda diAkhirat.

      Delete
    5. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..


      Delete
    6. lafaz sumpah yg bersaksikan Allahswt "membebaskan" anwar dari fitnah dan adu domba(jika dilaksanakan) kerana sipengadu turut melafazkan sumpah yg bersaksikan Dzat Allahswt ... mengapa perlu berkeluh kesah setelah dia sendiri yg mendakwa makamah turut berkonspirasi dlm tuduhan liwat keatasnya ..kamu taasub kepada anwar itu sahaja .. penyaksian najib pada Dzat Allahswt ..ditolak kerana penyaksian P.A Bala ?..disebabkan najib tak mahu saman bala bukanlah alasan yg kuat...

      Delete
    7. Unknown kalauu bersumpah ala sesumpah nak buat apa sanggup bersumpah semata mata nak lepaskan diri saja di msia ni semua boleh

      Delete
    8. Pandai bebenar hg berhujah dgn sumpah......ini hukum Allah ka??....hanya dgn bersumpah dapat membebaskan seseorng tu....

      Delete
    9. Pada zaman Imam Malik, terdapat seorang wanita yang buruk akhlaknya.
      Dia selalu tidur bersama lelaki dan tidak pernah menolak ajakan lelaki (pelacur). Tiba pada hari kematiannya, ketika mayatnya dimandikan oleh seorang wanita yang kerjanya memandikan mayat, tiba-tiba tangan si pemandi mayat itu terlekat pada batang tubuh jenazah wanita itu.
      Semua penduduk dan ulama' gempar akan hal itu.Mana tidaknya, tangan si pemandi mayat terlekat sehingga semua orang di situ mati akal untuk melepaskan tangannya dari mayat wanita terbabit.
      Terdapat berbagai cadangan dan pandangan untuk menyelesaikan masalah itu. Akhirnya ada 2 pandangan yang dirasakan sesuai tetapi berat untuk dijalankan.
      Pertama, memotong tangan wanita pemandi mayat dan yang kedua pula tanam/kebumikan kedua-duanya iaitu pemandi mayat dan jenazah itu sekali gus.
      Oleh kerana kedua-dua cadangan tersebut masih lagi kurang sesuai, salah seorang dari mereka mereka memutuskan untuk meminta pendapat daripada Imam Malik.
      Imam Malik bukan calang-calang orang yang memberi fatwa. Apabila Imam Malik sampai dan melihat apa yang berlaku, Imam Malik bertanya kepada wanita pemandi mayat itu :
      "Apakah kamu lakukan atau berkata apa-apa kepada si mati semasa memandikannya"?
      Perempuan memandikan mayat tersebut bersungguh-sungguh menjawab bahawa dirinya tidak berbuat atau tidak berkata apa-apa pun ketika menguruskan jenazah.
      Selepas diasak dengan berbagai pertanyaan dan takut tangannya akan dipotong atau ditanam sekali dengan mayat, akhirnya wanita pemandi mayat itu berkata bahawa dia ada berkata :
      "Berapa kalilah tubuh ini telah melakukan zina sambil menampar-menampar dan memukul-mukul berkali pada batang tubuh si mati".
      Imam Malik berkata : "Kamu telah menjatuhkan Qazaf (tuduhan zina) pada wanita tersebut sedangkan kamu tidak mendatangkan 4 orang saksi. Dalam situasi begini, di mana kamu nak cari saksi? Maka kamu harus dijatuhkan hukuman hudud 80 kali sebatan kerana membuat pertuduhan zina tanpa mendatangkan 4 saksi."
      Semasa wanita pemandi mayat itu dikenakan hukuman, bila tiba sebatan yang ke 80, maka dengan kuasa Allah SWT, terlepaslah tangannya dari mayat tersebut.
      PENGAJARAN :
      Jaga lidah jangan sebarkan fitnah. Jangan bersangka buruk dengan kuasa Allah Taala. Kalau kita tahu dia itu seorang pelacur sekalipun, tapi kalau kita tak pernah lihat perbuatan maka kita dilarang menuduhnya berzina.
      Diharap kisah Imam Malik dan Pemandi Mayat ini dijadikan sebagai tauladan dan ikhtibar. Kerana itu ingatlah, apabila kita membantu menyebar sesuatu perkara buruk dalam masyarakat,negeri atau negara, yang mana kita tidak menyaksi dan tiada saksi, maka tunggulah suatu hari, kita akan menerima balasannya, walaupun peristiwa berlaku. Berhati-hatilah semua dan jangan terjerat dengan jarum-jarum kejahatan.

      Delete
    10. apakah kamu fikir lafaz penyaksian pada Dzat Allah swt (sumpah ) mampu dilaksanakan oleh sesiapa sahaja ? ingatlah salah satu tanda benarnya syariat islam ..Allahswt mencampakkan "ketakutan" kepada manusia yg mahu menjadikan DzatNya sebagai saksi untuknya dlm urusan tipu muslihat .. si kafir tidak akan bersaksikan Allah swt dlm urusannya ..hanya umat islam sahaja yg memiliki kelebihan ini .. mampukah kamu bersaksikan Allahswt pada pembelaan kamu andai kamu berniat dlm urusan tipu muslihat ?

      Delete
    11. apakah kamu fikir lafaz penyaksian pada Dzat Allah swt (sumpah ) mampu dilaksanakan oleh sesiapa sahaja ? ingatlah salah satu tanda benarnya syariat islam ..Allahswt mencampakkan "ketakutan" kepada manusia yg mahu menjadikan DzatNya sebagai saksi untuknya dlm urusan tipu muslihat .. si kafir tidak akan bersaksikan Allah swt dlm urusannya ..hanya umat islam sahaja yg memiliki kelebihan ini .. mampukah kamu bersaksikan Allahswt pada pembelaan kamu andai kamu berniat dlm urusan tipu muslihat ?

      Delete
    12. dengan penyaksian kepada ALLAH swt yg membezakan akidah manusia .. lafaz syahadah merupakan sumpah yg akan membebaskan di makamahNya kelak.. anwar melafazkan penyaksianya pada kekuasaan Allah swt melalui tweet juga boleh ditakrifkan sebagai lafaz sumpah .. tetapi malang sekali lafaznya itu bersifat umum ..bukan bersifat khusus pada tuduhan liwat yg ditanggungnya " Allah is my witness" dlm urusan apa ? syahadahmu ? makan malam mu ? tidur mu ?

      Delete
    13. Apakah dengan bersumpah dia tidak akan dibicarakan? Jalan ceritanya tetap sama, sama ada dia bersumpah atau tidak bersumpah Anwar Ibrahim tetap ke penjara, kerana itu kehendak pemimpin UMNO BN.

      Delete
    14. kerana semua ini adalah wayang.... maka jalan cerita dan penamat nya adalah menurut kehendak dalang...
      sekilas ikan di air sudah tahu jantan betina nya....

      Delete
    15. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
  2. Akhirat sok je le baru kite dpt tahu sape yg betul dn sape yg salah, di dunia hakim2 dh jatuh hukum ikut hukum akal yg terhad dgn hujah2 pendakwa dn pembela...kt sana sok anggota badan sendiri lak memberi hujahnye dn x de sape boleh nk bela dn dakwa pun...bg penyokong dn musuh anwar redo je le jgn sampai nk gaduh pulak...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODODH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. 14:39 ko lg bangang !!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
  3. SIAPA YG BOLEH BERKONSPIRASI KELUARKAN AIR MANI LELAKI Y??


    HANYA LELAKI Y YG BOLEH KELUARKAN AIR MANINYA SENDIRI


    KALAU INI DIKATAKAN KES KONSPIRASI,


    MAKA LELAKI Y JUGA TERLIBAT DALAM KES KONSPIRASI INI


    KERANA TIADA SIAPA YG BOLEH BERKONSPIRASI KELUARKAN AIR MANI LELAKI Y


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut sains (y) lelaki dan (x) perempuan
      tak kan (x) yg keluarkan air main (y)kot ,
      mungkin macai pkr percaya pada KONSPIRASI
      Kalau konspirasi mana lah dapat dna y dalam bontot saipul untuk dipadankan dna 1997, tak akan lah dna 1997 yg sikit itu itu di sapu pada tuala good moning, cadar, berus gigi dan di masuk kan pada jubur saipul itu
      Cuba korang fikir kan ia
      Dna boleh didapat berbagai betuk
      Bulu
      Air main
      Air liur.
      air Peluh.
      1)Anwar sendiri tak boleh menafikan bahawa dna air main dalam bontot saipul itu.
      kenapa anwar ada rumah kondo bukan kah anwar boleh balik ke rumah nya jika mahu mandi di segambut, Kalau anwar ada kondo pun anwar boleh sewakan, kenapa anwar gunakan kondo itu kepentingan liwat dia korang tak rasa pelik ke?

      Betul itu aku sokong kau sangat

      Delete
    2. Dah le tak payahlah nak jadi loyar buruk dnalah y x lah

      Delete
  4. aku yakin kelima lima hakim yg menjatuh hukum keatas TS ANUAR akan mengadap ILLAHI terlebih dahulu dr TS ANUAR.......pakat doa yer,,,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu. Kau dah melebihi tuhan boleh yakin hakim mati dulu. Mengucap

      Delete
    2. Ya tgkla apa dah jadi dgn konspirasi liwat 1,....tggu dan lihat balasannya

      Delete
    3. Kita tunggu saja, jika setelah bersara dapat habuan yang besar...faham faham saja. Aku tak nak menduakan tuhan, tetapi dari fakta dan perjalanan pembicaran, banya pekara yang muskyil kurang difahami. Banyak yang terbabit dalam liwat 1 dah pun pergi. Mereka mereka itu mempunyai peranan penting. Bertaqawa saja kita kepada ALLAH.....siapa mati dulu.

      Delete
    4. Karpal singh yg kojol dulu

      Delete
    5. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
  5. Bgimana bleh d sbitkn hukum sdgkn saiful tak solt 3 hri dn tak mndi sbb nk jga mani dlm dubur , tggal solat hukumny sgt brat Allahu Rabbi.

    ReplyDelete
  6. HARI PEMBALASAN AKAN TIBA
    ....100 HARI PERTAMA AKU DUDUK DLM KEBINGUNGAN...BETUL KAH KEPUTUSAN YG AKU BUAT NI...AKU SEMAKIN TERTEKAN...AKHIRNYA...

    ReplyDelete
  7. Ishhh ishhhh....terima la dng lapang dada...yg bang non nak ceramah lagi wat ape.....mlm tadi kan dah bagi ceramah....cukup cukup la tuhh.....
    meh kito pantun .....meh la....
    pantun liwat 1 era reformasi 1997
    Pergi ke Sogo membeli belah.....Sogo tutup....
    Pantun liwat reformbasi 2015
    Pergi ke Sogo membeli belah....Sogo bukak pulak...kah...kah...kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu sembang hah... manyak songang...... tahap longkang....

      Delete
  8. Hakim kanan Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul meninggal dunia pada jam 3.15 petang 2010 di Hospital Selayang.

    Beliau yang berusia 65 tahun, difahamkan meninggal dunia kerana penyakit barah.

    Augustine telah menghakimi beberapa kes kontroversi termasuk perbicaraan kes salahguna kuasa terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998.

    Ummi Hafilda Ali: Salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal. Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut.

    Azizan Abu Bakar: Rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan mengaku berzina depan hakim syariah lalu dihukum enam bulan penjara.

    Rahim Nor: Bekas Ketua Polis Negara pertama dimasukkan ke penjara, hilang pencen, tiada siapa mahu dekat dengan dia kini.

    Aziz Samsuddin: Ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalan raya dan isterinya juga meninggal dunia (selepas beliau bersumpah bahawa beliau tidak terlibat dalam konspirasi). Apabila mereka mengambil jenazah isterinya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina.

    Peguam Negara (Mohtar Abdullah) pada masa itu, yang bertanggungjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar. Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar. Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan-akan kepala kera. Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!

    Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi? Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar. Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Samsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kah cerita kamu ini, tentu menyeramkan hakim hakim dan mereka mereka yang terlibat terhadap DSAI. Ya ALLAH tunjukanlah kekuasaan mu dan musnahkan mereka mereka yang zalim ini. Lagi cepat lagi bagus sebagai pengajaran.

      Delete
    2. Seram juga dengar sebab kat dunia lagi tuhan dah tunjuk pasti tak tidur malam dibuatnya tobat.. tobat...

      Delete
    3. Semoga yg mengiyakan juga akan dpt balasan.tungguuuuu!

      Delete
    4. Cerita lain aku pernah dengar tetapi tentang si Mokhtar tu aku tahu sangat. Sebab selepas bil SJMC beribu ribu beliau ditukarkan ke hospital kerajaan. Tiada pelawat dibenarkan. Kita anggota admission mesti tahu ini hal. Sebelum pindah pun semua pakar-pakar bermesyuarat. Takkan semua mulut bergam. Mesti ada cerita punya. Bos aku sendiri tak boleh tengok hingga satu hari datang mak bonda bibir merah menyala nak melawat si mokhtar. Bos kena iring mak bonda dan arah supervisor siap kan parking. Cerita tu memang ada benarnya!!! Tak boleh sorok punya. Bila discharge ada details. Bila keluar surat mati kerani juga kasi siap. Mana mau sorok.

      Delete
  9. Tokwan Perak,
    SEMUA HAKIM MELAYU dah PASTI beragama Islam.....
    TAPI KENAPA TAK HORMAT WAKTU SOLAT ZOHOR.....
    Mahkamah boleh ditangguh hingga pukul 2:00 sebagai menhormati waktu salat. KALAUPUN TAK SOLAT.
    Semoga Allah beri pentunjuk taufik dan hidayah kepada hakim2 ini untuk lebih Islamic pengurusan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah dikata bersekongkol dengan iblis dan setan. Kalau Hakim bukan dari kalangan melayu, bagaimana keputusannya pula..

      Delete
  10. kes ni sepatutnya dah lama gugur, hakim batak 5 ekor ni akan mampus dlm kehinaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap haribulan bapak ko yg akan mampos dlm kehinaan dn kegelapan..hehehe

      Delete
    2. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
  11. NASIB PELAKUN KES LIWAT 1 (1998).

    Hakim kanan Mahkamah Persekutuan, Datuk S Augustine Paul meninggal dunia pada 2010 di Hospital Selayang. Beliau yang berusia 65 tahun, difahamkan meninggal dunia kerana penyakit barah.

    Ummi Hafilda Ali: Salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal. Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut.

    Azizan Abu Bakar: Rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan mengaku berzina depan hakim syariah lalu dihukum enam bulan penjara.

    Rahim Nor: Bekas Ketua Polis Negara pertama dimasukkan ke penjara, hilang pencen, tiada siapa mahu dekat dengan dia kini.

    Aziz Samsuddin: Ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalan raya dan isterinya juga meninggal dunia (selepas beliau bersumpah bahawa beliau tidak terlibat dalam konspirasi). Apabila mereka mengambil jenazah isterinya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina.

    Peguam Negara (Mohtar Abdullah) pada masa itu, yang bertanggungjawab menyediakan perbicaraan Anwar. Dia berada dalam koma selama setahun, setelah jatuh dan terhentak kepalanya, semasa mengalami angin ahmar. Para doktor di Pusat Perubatan Subang terpaksa membelah buka tengkoraknya bagi mengurangkan bengkak pada otaknya tetapi mereka tidak dapat menutupnya semula kerana bengkaknya tidak surut. Tengkorak itu, akhirnya ditampal dengan hanya menggunakan pita mengelak otaknya daripada terkeluar. Apabila akhirnya dia mati, kepalanya mengecut dan mereka yang melihatnya pada masa kematiannya, mengatakan dia nampak seakan-akan kepala kera. Sesuai benar dengan orang yang tidak menggunakan otaknya semasa hidup dan mempermainkan sistem kehakiman!

    Dr Ristina Majid, seorang lagi dalang konspirasi? Dia didapati mabuk tunggang-langgang semasa anak buahnya yang diserahkan kepadanya untuk dijaga, mati lemas dalam kolam renang. Bapanya juga telah tidak mengakunya sebagai anak sehingga dia mati, bapanya tidak memaafkannya atas apa yang telah dia lakukan ke atas Anwar. Dr Ristina juga mati kerana angin ahmar semasa berada dalam satu persidangan di Jakarta dan menemui ajal tanpa mendapat keampunan bapanya. Dr Ristina sebenarnya, ingin benar mengahwini Aziz Samsudin, tetapi Aziz menolak. Dan Azizan Abu Bakar buat seketika pernah bekerja dengan Dr Ristina sebagai pemandunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimanakah nasib pelakon liwat 2015!!!

      Delete
    2. Terima kasih saudara.. kekuasaan ALLAHtaala.. semoga ALLAH ampun dosa2 mereka..

      Delete
    3. Nasib peguam yg mempertahankan anwar iaitu karpal pun mati terlibat dlm kemalangan jalan raya.. kau tak sebut pulak.

      Delete
    4. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
      Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

      Delete
    5. Cristopher Fernando pun dah mati
      Raja Aziz Addrus npun dah mati
      Karpal Singh pun dh mati,..lagi dahsyat,..
      Tapi aku xmau menghina kematian mrk

      Delete
    6. Tapi mati tak menderita spt watak2 liwat 1 yg sgt tragis!!!!

      Delete
    7. anon 19:22.....macammana hang tahu tak menderita?? Malaikat Maut dok report kat hang ke????

      Delete
  12. Password kondo utk sepul seorang shj iaitu : mokhtar!.
    Babi punya nuwar. Amik kaw atas dosa trhadap tski

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak bapak ko babi juga kan!!!

      Delete
  13. Anon 15:35. . .
    Saya dan anda percaya "doa orang yg terinaya itu dimakbulkan Tuhan".
    Dlm kes ini yg terinaya adalah pengadu ia itu saipul.
    Tak guna bercakap dgn orang yg dah buta mata dan hatinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
      Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

      Delete
  14. berbincanglah sekalian para pentaasub anwar ...lalu pilihlah satu diantara kalian untuk menggantikan batang tubuh yg kamu taasubkan itu supaya menjadi pengganti untuk menanggung hukum yg dijatuhkan kepada anwar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
      Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

      Delete
  15. berbincanglah sekalian para pentaasub anwar ...lalu pilihlah satu diantara kalian untuk menggantikan batang tubuh yg kamu taasubkan itu supaya menjadi pengganti untuk menanggung hukum yg dijatuhkan kepada anwar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
      Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

      Delete
    2. Katak oh katak rupanya yg ko cerita ya!!!

      Delete
  16. Dh jatuh hukum dh, yg macai2 x puas ati nape, baik pkr ke umno ke masing2 nk jd lawyer lk, belajar setakat spm cukup makan je boleh jd loya buruk je le...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
      Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

      Delete
  17. meroyan abis macai2 PKR. Masa daPIGS bantai hudud depa sume pakat diam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa mca bantai hudud ko tak meroyan pulak anon 16.22 pakat diam je

      Delete
    2. Jawapan standard sekular PKR. It can only be one thing, ISLAM is not as important to you as your daPIGS friends. Kenapa tak marah daPIGS sbb dia hina ISLAM, your standard answer would be sbb MCA pun hina ISLAM. MInd you, that is not even an answer.

      Delete
  18. Jom cerita pasal alleycats plak. Korang tak boring cerita politik.

    Jeff Ulu yam
    Reformist originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff babi ulu yam 16:13 - 16:29...
      Cerita pasal jef babi ulu yam lagi baik

      Delete
  19. Shanon ahmad yg menukilkan novel "shit" kerana anwar.. selang masa berlalu dihinggap penyakit saraf... hadi awang yg berjualbeli pada ilmu yg ada didlm dadanya kerana anwar kini dicela dan diaib oleh pengikutnya sendiri .. nik aziz yg tidak ketinggalan memutar belit ilmunya juga kerana anwar ... hilang jawatan MBnya walau dia tidak pernah meluah hasrat bersedia melepas kuasanya .. dan hampir seluruh kawan dan sahabatnya (anwar) atas dasar apapun pergi meninggalkan dirinya di waktu "sinar" kuasa pemerintahan semakin hampir kepada pakatan rakyat (diwaktu 5 negeri jatuh kepada PR) .. tetapi bagi golongan yg berilmu ..tiadalah segala "tanda" yg terjadi kepada para pelindung anwar ..boleh disifatkan sebagai bukti yg kukuh bahawa anwar itu seorang peliwat ..atau "bala" kepada para pelindungnya (anwar) .. cukuplah urusan liwat ini ternoktah pada sipengadu dan sitertuduh ...diputuskan oleh makamah .. jalanilah hidupmu seperti biasa ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tengok pru14 bn jatuh tak.....
      dengar kata kalu nuar masuk penjara, putrajaya jatuh....

      hih hih hih

      Delete
    2. Anon 16.31
      terbaekkkk.....kajian terbaek tabik springgg broo...anon 15.25..sudah2 la tu.....lu kencing hancing maa........

      Delete
  20. Datuk Paduka Ibrahim Ali[1] adalah seorang ahli politik Melayu Malaysia, berasal dari jajahan Pasir Mas, Kelantan. Beliau terkenal sebagai pengasas dan presiden pertubuhan hak Melayu Perkasa.[2][3]
    Datuk Ibrahim Ali dilahirkan pada 25 Jan 1951 di Kampung Pasir Pekan, Tumpat, Kelantan. Beliau anak kelima dan anak tertua dari 13 anak. Bapanya ketua kampung di situ. Ada ramai keturunan Siam di sekitar kampungnya. Menurut sejarah, Pattani, Songkhla, dan Narathiwat dimiliki oleh kerajaan Kelantan sebelum diberikan kepada Thailand selepas perang.

    ReplyDelete
  21. Adulai .... elaun yang 15 huta hengget sekarang siapa pula nak dapat??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi kat mak hang..
      tak payah la jual karpet kecik lagi..

      Delete
  22. Tua babi nuwar terkutuk. Peliwat akhirnya. Allah telah makbulkan doa kami. Allah telah tunjukkan kebenaran setelah kami Turin berdoa semalam dikediaman MB.

    Kami percaya Dan INI memang petunjuk Dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum tentu itu satu petunjuk dari Allah mungkin ada hikmah di sebaliknya contoh terwujudnya parti pkr yg sekarang menjadi gabungan parti iaitu pr yg telah mendapat 5 - 1 buah negeri

      Delete
  23. Kebenaran gelaran mat sabu sudah terserlah..anwar sheikh aljuburi..hahaha

    ReplyDelete
  24. pengacara tv3 sewaktu azan zohor berkumandang ....dia dengan seronoknya meng war war kan berita DSAI bersalah di penjara 5 tahun. Ya Allah kau hancurkanlah manusia manusia yang menjatuhkan hukuman zalim waktu solat zohor hari ini...Aamiin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro. . .mcm doa pecah perut je bunyinya. Doa k.o ?

      Delete
    2. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
  25. Yg hang pulak azan zohor sedang berkumandang dok duduk dpn tv pe hal lak ?

    ReplyDelete
  26. Tuhan maha mengetahui. Doa orang yg terinaya itu sangat mustajab. Akhirnya doa DS Khalid Ibrahim dan Saiful Azlan dimakbulkan. Alhamdulillah !

    ReplyDelete
  27. Kepala hotak hang.

    ReplyDelete
  28. PKR sendiri muncul pemimpin muda seperti Timbalan Presiden Azmin Ali . DSWA don't be khuatir. You can always be PASMA anchor lady

    ReplyDelete
  29. The DeFacto is gone. We are sad.
    The Deputy President will be our leader. Heil Ceasar!!!!!!!!!

    Power tak aku punya English. Jauh lagi power Dari Malaysiawaves.

    Perghhhhhh tak lama lagi Abang Jeff akan Jadi ketua cabang. Setakat Rafizi tu boleh ketepi la brader

    Jesse Labu. N9ers
    (Kawan Jeff)

    ReplyDelete
  30. elok la. pasni xde lg reformasi kepala butuh yg menyusahkn org. menjahanankan harta benda awam. byk lg perkara berfaedah nk buat dr dok berdemo tepi jln mcm pelacur tua nak mampus. dok berpanas satu sen haram x dpt...BODOH....bg akai x guna. gelandangan tepi jln lg cerdik perangai elok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. menyampah...!!! tahap longkang.... buta tuli.... gelandangan tepi jalan lagi cerdik perangai elok daripada ko..... ptuiiii..!

      Delete
    2. Kepala butoh bapak ko!!!Org mcm ko la bodoh mcm babi.bagi taik pun ko mkn!!!!

      Delete
    3. eh eh eehhh...! marah betul la nampak nya anon 19:28 tu ye...naik angin satu badan pulak dia... sampai nyumpah2 dan maki hamun...dah biasa gitu kan... kah kah kah ... gelinya hati...
      hoi ngok.... betul la kata anon 19:23 tu... memang gelandangan tepi jalan lagi cerdik dan perangai lebih baik drpd ko..
      dan ko pulak... perasan diri tu cerdik... jom kita ketawakan dia ramai2 ... bior dia terbakar hangus.... kah kah kah... kah kah kah kah... kelakor nyerr...

      Delete
    4. anon 19:28...adakah ko babi...sbb babi menyondol.elok x elok babi sapu jer hatta najis...anon 19:23 & 19:28 ni contoh babi hutan jelmaan ahli tegar pkr yg melingkupkn harta benda awam. nk merusuh tutup muka..SBB xde telor takut kna cekup...HAHAAAA......perangai pun lingkup. tu sbb mak bapak korang suh sekolah. siang berdemo mlm merempit...pastu meragut. mmg xde otak. geng2 ni la suka menyusahkn org. akai dok kt bontot. bangang punya manusia. anjing pun x menyusahkn org

      Delete
  31. Anon 18.39
    Yo re awesome. .....

    ReplyDelete
  32. He he he.....dapigs pening kapla ...melayu mana plak aku nak harapkan ni ......opps ....cadangan mat sabun boleh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa? ko nak cadang mat sabung.. bior betul kerapu... nak nya di sabung dalam kandang...tak ke naye... lagi pun dia di tuduh syiah tau... ramai orang tak caye sama dia la... gini, mat sabung tak relevan, tapi kalau najib tu ok gak, sebab dia ahlussunnah yg pandai memunah... amacam ...? canteeek gitu...

      Delete
  33. Ada hikmah kepada Anwar. Beliau boleh beramal, bertaubat dan merenung akan apa2 yg telah dilakukannya. Munafaatlah 5 tahun ini kejalan Allah. Masa belum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya benar ... sekarang terpulang kepada kepimpinan PAS ...jgn lagi kamu "berjualbeli" pada ilmu yg kamu miliki ..doronglah anwar supaya melupakan hajat dan dendamnya .. hormati dia sebagai manusia yg pernah menabur bakti semasa bersama dlm kerajaan .. cukuplah penghinaan yg kamu(PAS) dapat hasil dari jualbeli kamu dlm kes liwat yg pertama kali ..jadikannya pedoman dan panduan agar tidak mengulanginya lagi ..ketuai Pakatan Rakyat ..pandulah tahaluf siasyimu itu supaya tunduk pada syariat ..kawal dan kekanglah sifat kafir harbi yg menguasai DAP .. jng lagi kamu menaburkan fitnah dan adu domba kepada saudaramu yg berada didlm UMNO ..insyaAllah ... Akan lebih banyak syariat islam akan terlaksana di tanah bertuah bangsamu ini ..

      Delete
  34. To Anon1423- you're talking about Dzat Allah but didn't know where to apply sumpah. Balik pergi mengaji dulu then baru cakap bab sumpah.Idiot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lafaz sumpah yg bersandarkan Dzat Allah swt dlm kes anwar sangat penting setelah dia mendakwa pada seluruhnya sistem keadilan turut "berkonspirasi" .. ditambah pula para pentaasubnya (anwar) menolak sepenuhnya pada segala pembuktian yg dibawakan oleh sipengadu ..hatta sihakim dan makamah juga difitnahkan sebagai tidak berlaku adil ... si pengadu juga turut melafaz penyaksiannya pada Dzat Allah swt dlm tuduhannya .. katakan padaku apakah anwar "diharamkan" dari turut melafazkan pembelaannya bersaksikan Qudrat Allahswt ? cukupkah slogan dan teori "konspirasi" sebagai hujjah beladirinya ? ..aku mungkin bodoh tetapi syukurlah aku tidak taasub kepada anwar .. ketahuilah juga jika anwar turut melafazkan apa yg disifatkan sebagai sumpah yg mengambil Dzat Allahswt sebagai salah satu jln "beladirinya" ...nescaya aku juga boleh bersangka baik padanya .. wajar juga untuk inputmu ..sumpah tidak diharamkan dlm syariat .. dan yakinlah Allahswt tidak akan membiarkan hambaNya menjadikan sifat2Nya sebagai saksi dusta .. semasa kecil lafaz "demi Allah" sering menjadi jln bela diri yg paling kuat ..anehnya sipelafaz dari kalangan kawan2 dan diriku benar2 berada dlm keadaan seperti yg dilafazkan.. setelah akil baligh lafaz "demi Allah" tiada lagi menjadi jln bela diri ..kerana cukuplah pada pembuktian2 yg lain ...

      Delete
  35. Kalau hati buta benda tak betul pun jadi betul. Kalau DSAI di akui ulama dunia orang yang amanah siapa kah kita. yang mengiyakan tudohan paling kotor agar tembelang rompakkan berbillion billion tak terbongkar. Buka minda lah blogger, fikir cara rasional. Negara kaya tapi rompakan pemerintah syaitan melingkupkan kita.Jangan dapat saham neraka kerana subahat dengan fitnah jahat ini.Dalam berjuang menegakkan kebenaran itu pahit.Kalau masih lagi guna undang udang penjajah tugu lah bala Allah SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sekali kali menolak...
      walau apa kita rancang...
      Allah yg menentukan...
      jadi inilah ketentuan Allah...kamu bukan Allah yg boleh menentukan nasib org lain..

      Delete
    2. Umno???? parti k-kop pjuang melayu percaya bomoh hanya padai ckp je..sumpah tu la insurans nk menipu melayu yg pcya bnda tahyol sblm brfikir.

      Delete
  36. ZUNAR MENULIS: "BARUA BERJUBAH HITAM BANGGA JATUHKAN HUKUMAN".HABUAN DARI TUAN POLITIK PASTI LUMAYAN."
    Yeargghh...#LAWAN TETAP LAWAN.!!!

    ReplyDelete
  37. Sumpah bkn bahan mainan. Dan org sekarg memg berana sumpah utk selamt kn dr. Berlindung atas nama ilahi. Begitu juga kita time tekantoi dgn bini atau suami kerana menduakn mereka sanggup besumpah bagai. Selagi x nampak dgn mata sendiri jgn la memfitnah dia melakukan liwat. Cukup logik akal. Kemampuan org tua dan org muda.? X kan sanggup dan merelakan dr diliwat? Bumi dah tua. Byk kezaliman telah berlaku. Org kaya makin kaya org sush makin sush

    ReplyDelete
  38. anuar seorang islam...diakui oleh ulamak sbg org yg amanah....(penyokong PR yg kata)..manusia anugerah tuhan (bini dia kata)...
    dalam mahkamah
    tak nak disoal balas.....
    tak nak bersumpah laknat...
    tak nak memberi keterangan bersumpah....
    tak nak panggil bini dia jadi saksi...
    tak nak beri dna...
    tak nak menafikan meliwat....
    tak nak mempercepatkan proses keadilan....
    jadi...
    aku melayu....
    aku islam...
    aku percaya...perlakuan liwat, rogol, bukan mudah nak dibuktikan...
    kalau anuar bersumpah laknat sama seperti saiful buat......
    bn dah lama tumbang.....
    anuar dah jadi pm sekarang ni....
    bukan susah pun....
    orang melayu islam akan menyokong anuar....itu yg aku percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko sumpah laknat mana terima pakai dalam kes nie di mahkamah.. Klu dia bersumpah skali pun tetap gak masuk penjara, klu mcm nie snang aku rigol mak ko ngan bini ko pas tue kat mahkamah aku sumpah x buat.. Senang lepas?..bodoh punya macai..pertqhan la jubo sepul tue n klu ko nak kaya cpt lacurkan jubo kau tue pada ahli politik...puiii

      Delete