Thursday 12 February 2015

SUASANA DI RUMAH ALMARHUM TGNA DI PULAU MELAKA, KOTA BHARU KETIKA INI.


18 comments:

  1. Ya Allah Ya Tuhanku ... rahmatilah kepada Tuan Guru Nik Aziz bin Nik Mat ... jadikanlah liang lahadnya sebagai salah satu taman syurgaMu Ya Allah ...tempatkan Tuan Guru Nik Aziz bin Nik Mat dari kalangan hambaMu yg beriman dan beramal soleh ...Sesungguhnya setiap sesuatu itu akan dikembalikan kepadaMu ..Tuhan Yang Maha Agung ..Yang Menguasai segala apa yg ada ..Tuhan Yang Maha Esa...Yang Kekal Buat Selamanya ...beratkanlah neraca amal soleh Tuan Guru Nik Aziz bin Nik Mat .. dan hilangkanlah segala salah silap dan kelalaiannya ...Ya Allah Ya Tuhanku ..Sesungguhnya segala Puji hanya untukMu ....Tuhan Semesta Alam ...Allahuakbar ...subahanallah.. perkenankanlah doa hambamu ini ... damailah hendaknya Tuan Guru Nik Aziz bin Nik Mat

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, ampunkanlah segala dosa2nya dan tempatkanlah allahyarham dalam kalangan mereka yang beriman dan bertaqwa. Amin Ya Rob
    Alfatihah....

    ReplyDelete
  3. Semoga Allah Yang Maha Esa mengampuni semua dosa Tuan Guru Nik Aziz dan merahmati, melindungi dan menempatkan beliau di kalangan ahli syurga. Sesungguhnya kami semua mencintainya sebagai pewaris nabi yang berakhlak mulia dan terpuji dan gigih berdakwah siang dan malam untuk menegakkan ajaran Islam. Wahai Allah Yang Maha Mengasihani ampunilah beliau dan kami semua. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen ya rob..

      Delete
    2. Doa yang patut di ungkapkan...Ameen.

      Delete
  4. Amin Ya Allah...

    ReplyDelete
  5. Aminn . berehatlah Ayahanda disane . penat didunia , bahagia di syurga

    ReplyDelete
  6. Nak komen tapi tak dapat idea.


    Jadi nak masuk perkara di bawah. Jika admin tak benarkan silalah padam.

    Aku tidak mahu komen apa2 sebab aku tak pandai dalam perkara ini. Jadi aku bukan nak komenlah disini







    maaf tumpang lalu walaupun tempat tak sesuai


    السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    SEMUA


    UMRAH PERSENDIRIAN APPL TELEGRAM

    Asalnya menggunakan whatsapp (rengkasnya UP) di wujudkan pada awal 05 jun 2014, kini keahlian melebehi 400 org. Disebabkan group UP telah melebihi bilangan 50 yang dapat di tampung melalui satu group whatApp, UP mewujudkan perantara perhubungan "telegram" yg membolehkan lebih ramai ahli UP di add dlm satu group dgn nama yang sama iaitu Umrah Persendirian. Satu group telegram boleh tampung 200 pax. Kini dah ada group 3.

    Apapun yg di gunakan tidaklah di kesahkan salkan matlamat dan tujuan tercapai. tujuan menyampaikan pengalaman individu atau kumpulan dari kalangan ahli yang telah menunaikan umrah cara persendirian ataupun UMRAH DIY kepada bakal jemaah yang bercadang menunai umrah cara ini. Di dalam kumpulan, terdapat beberapa orang yang telahpun menunaikan UMRAH cara UP sebelum group ditubuhkan dan ada ahli group yang menunaikan ibadah umrah selepas UP ini di tubuhkan.


    Perbincangan group hanya memfokoskan pada cara hendak mendapatkan visa umrah bagi bakal jemaah persendirian, penempahan tiket dan hotel, serta cara melaksanakan ibadah umrah dan lain-lain perkara berkaitan umrah. Bagaimana pun berlaku juga muatnaik perkara lain seperti hal haji semasa musim haji ini.


    UP group memang telah membantu memberi penerangan bagi bakal jemaah umrah cara persendirian dari mula sampailah kepada perlaksanaannya.

    Semangat dan keinginan yang bagitu membara di kalangan ahli terhadap UP telah membawa kepada satu perjumpaan tidak formal yang telah berlangsung pada 14 sept 2014 bertempat di Dewan Mesyuarat DBKL bersebelahan Padang Merdeka Kuala Lumpur. Kehadiran dari pelbagai daerah di Malaysia, ada dari Kelantan, Johor bahkan ada yang sanggup terbang dari Sarawak selain dari lembah Klang termasuk Seremban dan Melaka. Kebetulan juga ada tiga orang yang hadir adalah ustaz yang pernah belajar di Pakistan, Mesir dan Jordan dan tinggal di Jedah menguruskan perniagaan termasuklah menguruskan para jemaah umrah persendirian. Dalam sesi taaruf memang banyak pengalaman dari para hadirin, sebelum ini kurang terdedah kepada pengetahuan umum khasnya rakyat Malaysia yang ingin menunaikan umrah.

    Dindalam group UP terdapat juga penterjemah khutbah ke Bahasa Melayu di Masjidil Haram iaitu Ustaz Aswadi yg sering memberikankan maklumat semasa di Mekkah dan beberapa pelajar lain di Mekkah. Dua pelajar Universiti Islam Madinah dan beberapa orang petugas Meccametro (ERL ARAFAH-MINA) dimusim haji yg lepas.

    Jika pembaca di sini berhajat menyertai group telegram ters3but dgn syarat seorang berugama Islam dan berumur melebihi 18 tahun, bolehlah menghubungi dgn memberikan no telegramnya ke email, umrahsenang@gmail.com. Tuanpuan juga boleh menghubungi terus ke ID telegram saya @umrahpersendirian bagi yg arig sistem telegram.


    Tiada apa kewangan terlibat oleh itu tiada apa bayaran di kenakan oleh UP.

    Terima kasih semua pembaca dan terima kasih tuan rumah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...