Monday 5 October 2015

BIAR GAMBAR BERBICARA ... SUASANA SAMBUTAN CERAMAH PARTI AMANAH NEGARA DI LUMUT, PERAK.



Beginilah sambutan ceramah yang dianjurkan Parti Amanah Negara @PAN di Lumut, Perak .. kawasan parlimen Lumut adalah kepunyaan PKR jadi tidak mhairan pada khemah hadirin pin dihiasi dengan warna PKR .. lebih kurang PAN tumpang semangkuk pengaruh dan kekuatan PKR di Lumut dengan ceritanya.

45 comments:

  1. PENGKHIANAT DAH JADI PEROMPAK PULAK!!!

    Huh! Nampak gayanya tak berubah jugak perangai Haramjadah puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu ni. Ingatkan bila dah keluar dari PAS, berubah jugak la perangai diorang.

    Rupanya diorang berubah bukannya menjadi lebih baik. Tapi berubah menjadi lebih buruk dari sebelum ini. Tak cukup gamaknya dosa diorang jadi Pengkhianat, sekarang dah jadi Perompak pulak.

    Kepimpinan PAS Johor hari ini mendakwa Parti Amanah Johor tidak amanah kerana tindakan parti itu berhasrat mengambil-alih beberapa aset yang menjadi markas Pas di dua kawasan.

    Pesuruhjayanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, mengikut hukum Islam, bangunan diwakafkan kepada Pas sebelum ini menjadi hak parti itu walaupun pemilik asal menyertai parti lain.
    “Bangunan atau tanah yang diwakafkan kepada Pas bukan lagi milik individu, ia sudah menjadi milik masyarakat kerana ia dibangun hasil sumbangan orang ramai.
    “Tidak wajar bangunan itu ditukar milik walaupun pemiliknya melompat parti. Dari segi hukum itu tidak betul, sudah tidak amanah. Jika dia keluar Pas akan ada orang yang menggantikan tugasnya,” katanya kepada Sinar Harian.
    Beliau yang juga Ketua Dewan Ulamak Pas Pusat berkata, pihaknya akan mendapatkan nasihat perundangan bagi memuktamadkan perkara berkenaan dan membawanya ke mahkamah jika perlu.
    “Aset ini bukan harta sepencarian kerana pada asalnya sumbangan diberikan untuk Pas walaupun mereka sudah dapat surat dari pesuruhjaya sumpah, tetapi dari segi hukum ia adalah hak Pas.
    “Kita masih belum buat keputusan tentang perkara ini ,tetapi kita akan muktamadkan dan membawanya ke mahkamah jika Pas mempunyai peluang untuk menang,” katanya.
    Sementara itu, Timbalan Pengerusi Amanah Johor, Dzulkefly Ahmad menafikan parti itu merampas aset milik Pas Johor sebaliknya mereka hanya mengambil alih bangunan yang diwakafkan semula kepada parti itu.
    “Apa yang berlaku seperti di Pontian sebenarnya bangunan itu sebelum ini digunakan Pas sebagai markas tetapi pemiliknya telah mewakafkan semula kepada Amanah. Kita tidak berniat untuk merampas sebaliknya akan menjadikannya sebagai bangunan guna sama untuk Amanah dan Pas,” katanya.
    Dzulkifli berkata, parti berkenaan turut menubuhkan Jawatankuasa Pengurusan Aset yang terdiri daripada kalangan peguam dan perunding hartanah bagi menangani isu membabitkan aset sepencarian bersama PAS Johor.

    Dalam erti kata lainnya, puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu bukan sahaja mengkhianati parti yang mereka sertai sebelum ini, tapi diorang juga turut merompak harta yang dimiliki parti tersebut demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat shampoo tak mau selfie dgn amoy lagi kerrrr

      Delete
    2. Selfie bukan masalah negara. Yang jadi masalah skrg, PM kaki songlap duit. Dibantu datin seri puaka rosmah mansor. Hancur negara

      Delete
    3. PAS tak akan kutuk najib sebab hanya umno ssja yg nak berkawan dgn PAS. Perangai pun hampir sama sekor curi balak dan sekor curi 2600 juta.

      Delete
    4. Macai PAS BONGOK baru balik sekolah pondok. Bab agama belum pandai tapi bab politik sangat bodoh. Kat sekolah pondok x ada tv. Bila seseksli pulang kg dpt tengok tv. Jumpa chanel Imayam. Terjojol biji mata tengok ponggong penari Tamil. Bila tak tahan terus melancap. Itu sbb hari2 kutuk Mat Sabu sbb jales tengok abg mat berselfi dgn amoi2 gebu. Lebai PAS ni tak boleh tengok betina stim memanjang. Kuat nafsu sex sungguh.

      Delete
    5. kerja pas adalah membalas dendam dgn amanah ... tu je

      kerja2 iblis dibuatnya kerana hasad dengki dn kecewa amanah tertubuh

      HUDUD SEMAKIN DILUPAKAN

      ISU NEGARA DIPANDANG SEPI

      MAKIN AMANAH DIMUSUHI MAKIN RAKYAT SIMPATI

      TINGGAL PAS GILA SENDIRI

      pas adalah khawarij

      Delete
    6. Tak hairan... kalau di Perak ni.. bagi penyokong PAN, Infaq tu bermaksud 'BAGI PINJAM'... hahaha... So, ikut suke hati depa la nak bagi ker.. nak amik balik ker... lantak ke depa lah.. besok2 pandai2lah depa menjawab kat sana...

      Delete
  2. Ada 2 khemah yg tak ramai orang. 1 khemah tu ada caterer, drebar penceramah dan anak Bini penceramah.

    Betul2 PAN Kuih TART

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai khemah ke, pakai lori ke tak penting. Bagus hari-hari ada aktiviti pengaruhi rakyat benci umno, benci najib & rosmah. Teruskan..

      Delete
    2. Bravo...sebuah parti baharu yg sangat aktif. Ada potensi utk tumbangkan PAS dan UMNO PRU 14 nanti.

      Delete
    3. Dalam ceramah Amanah tolong selitkan rasuah kayu balak di Kelantan. Ulamak Besar PAS kaya raya tp rakyat menderita tidur dlm khemah.

      Delete
    4. yeah.. selit sekali status isteri yang tak tau sah ker tak sah tu... ramai orang nak tau tu.. pendapat mana yang korang guna-pakai.. selit sekali campur tangan org dr pkr di timur leste.. camne leh jadi negara kristian disana..

      Delete
  3. PAS JANGAN DENGKI DENGAN PAKATAN HARAPAN!!!

    Heh! Nampak sangat jika kita lihat dari satu sudut, itu mesej yang cuba disampaikan oleh Si Din Pudu tu kepada pemimpin - pemimpin bekas parti yang telah dikhianatinya sebelum ini.

    Dalam keadaan sekarang ni, Si Din Pudu tu sama juga seperti pemimpin - pemimpin PKR cuba nak menutup lobang punggung masing - masing dari terus dipertikaikan oleh rakyat Malaysia.

    Semuanya kerana tindakan terburu - buru yang dilakukan oleh Presiden PKR yang dilihat 'Terpaksa' mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak tu baru - baru ini tanpa penglibatan PAS.

    Sebelum ini, rata - rata rakyat Malaysia melahirkan pendapat bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu adalah kerana tekanan dari pihak DAPigs yang ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dan dalam masa yang sama, tindakan tersebut juga turut memberikan impak kepada PKR apabila terdapat segelintir dari kalangan pemimpin parti itu memfailkan petisyen bantahan mereka.

    Perkara itu secara tidak lansung diakui oleh kepimpinan PKR, mampu mengugat parti itu jika ianya tidak ditangani dengan baik akan menyebabkan perpecahan dikalangan mereka sendiri.

    Tapi, bagi seorang Pengkhianat macam Si Din Pudu ni, takkan pulak dia nak mengakui perkara yang sama. Takkan dia nak kata yang perpecahan itu berlaku akibat campur tangan DAPigs.

    Sebagai seorang Barua yang setia kepada 'Tuan Besar' dia, maka Si Din Pudu tu pun buat satu kenyataan menyindir PAS agar tidak menyalahkan Pakatan Haprak Baru tu secara terbuka.
    "Menyalahkan penubuhan Pakatan Harapan sebagai punca pergolakan dan perpecahan tanpa melakukan muhasabah dan penambaikan serta nilai tambah, adalah merupakan sikap yang terbelakang kerana ia tidak akan membawa apa-apa perubahan positif," katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.
    Nah! Nampak sangat la yang Si Din Pudu tu cuba nak menafikan Kebenaran. Dia ternyata GAGAL untuk membuktikan Kejujuran dia sendiri kepada rakyat dengan penafian yang dilakukan.

    Hakikatnya, Si Din Pudu tu pun tidak dapat menyangkal dakwaan bahawa perpecahan didalam PAS adalah disebabkan campur tangan puak - puak DAPigs tu. Dan dia juga GAGAL untuk menafikan bahawa perkara yang sama akan berulang dan menimpa PKR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Cangkul Tayar Traktor claim Amanah mengikut ajaran Abuya Sifoo Bukit Penang.

      Ajarannya adalah Amal Imayam Nahi Putumayam

      Delete
    2. Babi umno level barua ni cuba nak laga2kan pas & amanah

      Delete
    3. Bukan nak lagakan..Pas pun meluat dgn parti pengkhianat pan-tart ni...

      Delete
    4. Bukan PAS meluat dgn Ananah tp seluruh rakyat Kelantan meluat dgn PAS. PAS guna agama utk kekayaan kroni ulamak siku dan lutut.

      Delete
    5. Cakap berdegar-degar tapi tikam kawan dr belakang. Terang-terang jd pengkhianat kpd rakan PR. Belagak spt Abang Long dan mahu semua orang ikut telunjuk PAS. Semasa hayat TGNA dulu Hadi tak berani bersuara. Bila dah pandai telan pil kuda perangai spt penagih.

      Delete
    6. Takde sapa heran lah dengan PAN Ananah ni.. dengki..? lagi xde.. yang org amik kesah sifat khianat & xamanah pemimpin Ananah ni... sebab sifat xamanah tu yang boleh jadi: Infaq = Sedekah yang boleh di amik balik.. Infaq = Bagi Pinjam... hahahahah...

      Delete
  4. SU KHUTBAH: MAKIN PEDAS SINDIRAN MUFTI!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya tindakan Si ADUN DAPigs yang nak tunjuk Jaguh sebelum ini semakin hari semakin memalukan diri dia sendiri dihadapan khalayak ramai. Makin terjerat leher dibuatnya.

    Kalau sebelum ini, bukan main sombong dan angkuh lagi Si ADUN DApigs tu mengugut nak ambik tindakan terhadap JAIP berhubung isu khutbah Aidiladha yang menjadi kontroversi baru - baru ni.

    Jelas, tindakan pantas dari pihak JAIP melalui Mufti Pahang ternyata membuatkan Si ADUN DAPigs tu sendiri terkedu apabila mereka enggan memenuhi tuntutan yang dibuat oleh DAPigs.

    Pendirian tegas yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang serta sokongan dari pelbagai pihak kepada JAIP membuatkan Si ADUN DAPigs tu mula ketar lutut dan terpaksa menangguhkan tindakannya.

    Katanya Si ADUN DAPigs bercadang nak mengadakan perjumpaan dengan pihak Mufti Pahang dan berbincang mengenai perkara tersebut bagi menyelesaikan kontroversi itu secara baik.

    Tapi siapa sangka. Cadangan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs tu sekali lagi telah dinafikan secara terang - terangan oleh pihak JAIP dan Mufti Pahang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
    KUANTAN – “Suruh dia beristighfar dan tinggalkan DAP.’’

    Demikian reaksi Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berhubung hasrat Pengerusi DAP negeri, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang mahu mengajak beliau mengadakan perbincangan tentang isu kandungan teks khutbah Aidiladha yang dikatakan parti itu sebagai menentang Islam.

    Abdul Rahman menegaskan, beliau berpegang kepada al-Quran iaitu ayat 28 Surah Ali Imran yang menjelaskan larangan orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

    Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan mengadakan perbinca­ngan dengan DAP kerana apa diperkatakan di dalam khutbah itu sudah cukup jelas dan tidak perlu diperkatakan perkara yang sama.
    Kalau kita lihat dari satu sudut, memang betul sangat apa yang diperkatakan oleh Mufti Pahang tu. Sepatutnya, Si ADUN DAPigs tu datang jumpa dia dulu sebelum keluarkan ugutan.

    Sekarang, nampak sangat la yang Si ADUN DAPigs tu tak menggunakan Kepala Otak sebelum nak mengeluarkan sebarang kenyataan dan juga ugutan. Asyik dok ikut Kepala Lutut je, penyudahnya memalukan diri dia sendiri!!! Baru la pada dengan muka dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah nak jadi dgn ahli agama ni.. Kamu dulu yg kutuk dap dlm kutbah.. Tanpa sebab musabab. Bila wakil dap nak soal balik apa yg kamu khutbahkan tu..kamu suruh dia istifar dan blah dari dap. ??? Pelik

      Delete
    2. Bila sebut mufti Pahang semua org tahu itu mufti umno. Umno kan bodoh dlm bab agama. Paling memalukan bila kata DAP anti Islam. Muftii umno ni tahu tak bahawa dlm DAP ada orang Islam. Malaysia dah 58 tahun diperintah umno/bn. Mengapa hudud tak laksana? Mengapa kasino di Pahang semakin besar? Mufti buat apa?

      Delete
    3. Kalau mufti pahang org umno..Mufti penang tu org dap lah ye
      Mufti selangor org pkr? Camtu ke. Oh my god

      Soal casino genting tu tak payah susah. Org islam memang dilarang masuk kedlm tempat perjudian. Apa pun aku harap suatu hari nanti casino dibuka kpd org melayu.

      Delete
    4. Ulang la statement 'dah bpuluh tahun UMNO/BN perintah Malaysia tp Hudud xdilaksanakan' tu beratus kali... realitinya bila ada usaha nak buat hudud korang sendiri la jaguh nomor satu menentang sehingga sanggup saman org nk buat hudud tu...

      Delete
  5. Bagus la omak ni...kipidap gundibab...tetap buat promosi walau dalam keadaan kias...nak jaga hati orang hijo...pandai lah omak...kiri tebas kanan tibai...memang berpotensi la omak cam ni..this is real politic..hahaha...well done mama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mana nak beli spender Oren. Aku nak tulis Amanah kat spender.Oren. Macam logo PAN

      Delete
    2. Anon 2353, acu try tanye dengan abah kau, dengar kata dia tengah buat koleksi pakaian dalam kaler oren...spender ade kot...depan tulis amanah blakang tulis pan. Pastu kau post satu gambar...buat promo cam omak buat ni. Mesti boom la...

      Delete
    3. Umno parti babi

      Delete
    4. 00:14..kau pulak pemakan taik babi sbb tu le muka kau mcm taik babi..ngeh3

      Delete
  6. Rajin Betul harapan berusaha. Terus kan aktiviti. Dengar cerita sebuah kapal terbang, 3 kapal Laut Dan 10 trailer dah di cat logo harapan. Waaah ......promosi lengkap dari Laut , udara Dan darat

    ReplyDelete
  7. Terus kan PARTI AMANAH.. Semakin hari PAS semakin takut.. Takut pd AMANAH n takut pd byg2 sendiri.. Akibat Dr pbuatan sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semakin hari amanah bernanah semakin tak laku..akibat kebodohan dan kebebalan sendiri..kahkahkah

      Delete
    2. Apa yg ko tulis nih anon 01.31

      Orang nak komen ko pun nak komen jugak. Tp tulisan macam budak tadika. Apa pun tak faham.

      Delete
    3. Anon 01.31 ni budak hingusan pas. Baru belajar menulis. Jangan marah bro... ulamak pas yang suruh. Dia budak suruhan sahaja.

      Delete
  8. Blog Pencacai UMNOnok

    ReplyDelete
  9. Ameno BN telah meracun orang Bumi selama 55 tahun hingga mereka percaya mereka tidak boleh berdikari, ke satu tahap mereka rasa mereka tidak boleh hidup tanpa Ameno BN.

    Selama 55 tahun kita boleh lihat jurang kekayaan antara bumi elite dan bumi lain, bumi elite dapat projek RM250juta manakala bumi biasa hanya dapat RM500 menjelang PRU.

    “Saya berani mengatakan tidak ada satu pun kedai di tengah bandar Johor
    Baru dimiliki oleh Melayu,” katanya.

    Meluat dengar kenyataan ini. Rumah kedai yang orang Cina miliki tidak melambangkan kekayaan sebaliknya kerajinan. Ia adalah tempat cari rezeki mereka dan juga rumah tempat tinggal mereka.

    Masalahnya dengan orang-orang bumi mereka tamak dan mahu short cut dalam semua perkara, kekayaan, peroleh sijil, dip, degree, masuk asrama dan IPT, cari kerja – tanpa mahu lalui proses bersusah payah.

    AP, MRT, GULA, ROTI, PETROL, Jawatan Awam, KFC, McD, Internet broadband begitu juga bidang kesihatan KPJ, IJN, semua mereka nak control nak monopoli.

    Buat bisnis mahu cepat kaya, melalui MLM, cari ahli, jual ayat Quran, mark up harga kaw-kaw punya, contoh harga madu di giant tak sampai lima ringgit, tapi ambil melalui MLM mereka boleh jadi berpuluh ringgit, garam bukit bukit sahaja harga 6 kali ganda, minyak zaitun 500ml dua kali ganda harga biasa! dll.

    Apa salahnya berniaga macam orang lain, yang peliknya ada juga orang percaya dan ikut scam mereka.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A > = , degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am, kecuali yang kerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madu giant tu madu buatan tak ori. Madu ori nak dapatkan sebotol pun susah..ini madu tipu boleh order satu treler.

      Delete
    2. tak ada kaya lah bisnes mlm itu, hanya orang bodoh macam, kau itu masuk mlm itu DEgree tak boleh pakai, cina tipu melayu vetamin c 30RM suruh orang melayu jual vetamin c RM30.50sen kaya ke? hanya dapat 50sen kaya ke? Sedang cina jual 30Rm vetamin c pada melayu 50sen je dapat. Rajin apa cina bila kerja mahu kerja ada elaun lebih, cina sekarang bukan macam cina dulu kerja kontrak buat rumah pun tak mahu, kerja nak gaji lebih je,
      Aku dah tengok bisnis mlm tak ada kaya lah orang cuburinya baik syarikat cina mahu syarikat antarabangsa semua menipu pihak syarikat ambil jual barang 30Rm yg kita ini jual macam nak manpus hanya dapat 50sen je, kaya ke?
      Kalau orang melayu usaha lebih ekonomi jadi milik orang melayu, dekat tempat aku ramai dah melayu meniaga dan kedia milik mereka ada faham
      Apek ambil barang dari china pun jual sepuluh kali ganda kau dia jadi pemborong tak menipu ke apek itu

      Delete
    3. Cepat kaya tu bagus. Curi 2600 juta itu tak bagus. Macai umno tak ambil pusing bab 2600 juta. Yg penting BRIM mesti beri. Rasuah yg dihalal oleh SPRM..BRIM.

      Delete
    4. Anon 6:19
      BRIM tu adalah hasil cetusan idea pemimpin kerajaan pd awalnya.
      Pemimpin tu sekarang dah masuk pembangkang. Najib cuma terima idea tu sbb pd mulanya nmpak bagus, tapi sekarang dah mcm ada masalah.
      Masalah sbb najib beri sikit, pembangkang nak bagi banyak lg.
      Maknanya kalau pembangkang yg perintah, BRIM lagi besar.
      Bila BRIM lagi besar, maknamya lagi besar rasuah, kalau ikut tafsiran bodoh kau lah. Tapi kau memang keturunan bodoh ponn.
      Eh silap...bodoh keturunan.

      Delete
  10. Tak perlu ramai tetapi tetap bersemnagat,yang menjadikan Peminpin Pas semakain sakit jiwa terutama bloger betina siam ni .semakin hari semakin meriyam.Teruskan oamak kau promosi percuma untuk amanah.cari lagi isu yang menghina Amanah ,itulah tujuan kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 macam tulah, tak perlu ramai tapi bersemangat.
      Tak perlu ramai hingga Pru14, kalau ramai tapi tak bersemangat buat apa kann?
      Sbb urk menang pilihanraya kita tak perlu ramai yg mengundi kita, tapi kita perlu yg bersemangat sokong kita.

      Delete
  11. Kalau rakyat suka dan simpati dgn parti amanah mengapa pula majlis2 yg di anjurkan mereka sunyi sepi hya beberapa kerat saja yg dtg lebih kerusi dari org? Npk nya amanah ni lebih dibenci oleh rakyat dari umno yg menyeleweng tu. Rakyat tak npk langsung apa dasar kebaikan pd parti amanah tetapi yg jelas ketara pemimpinnya dendam kecewa kerana gagal bertanding jadi pemimpin pas. Niat mereka hya satu iaitu hancurkan pas walaupun terpaksa bersekongkol dgn kafir penentang islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, tepat & bernas.. 'Like'

      Delete
  12. Saya ingin mengingati diri sendiri dan sdr semua..
    Jgn suka cakap tanpa hujah yg jelas takut nanti dpt balasan sepertimana balasan kpd org org yg berdusta diakhirat kelak..

    Ingatlah.. Dalam berpolitik sistem demokrasi parti politik memang berbagai dan banyak tujuan penubuhannya.

    Kalau kita berjuang dlm politik jgn asyik selak kain orang cari kesalahan, itu tak bermaruah namanya..
    Teruskan halatuju dgn istiqamah dan jujur berpandukan keperibadian yg terpuji spt yg dianjurkan dlm Islam..

    Kalau cara pemikiran masih dlm kepompong otak Melayu.. lelama nanti akan layu jua.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...