KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 5 October 2015

NAJIB SANGKAL TOMAHAN JUMPA PERDANA MENTERI ISRAEL.



MILAN, Itali: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menafikan dakwaan kononnya mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sewaktu Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York, baru-baru ini.

Beliau teri berkata, beliau sebenarnya telah bertembung dengan pemimpin itu di sebuah pintu di ibu pejabat PBB selepas Netanyahu selesai berucap dan beliau pula selepas itu.

“Bukan saya jumpa ..terserempak dekat pintu masuk ke PBB sebab dia berucap sebelum saya. Lepas tu saya berucap,” beliau berkata demikian bagi menjawab soalan mengenai gambar beliau yang dikatakan bertemu dengan Nethanyahu yang disebarkan di laman sosial.

Najib berkata demikian pada akhir lawatan kerja ke Itali selama tiga hari mulai Jumaat.

Beliau berkata, pada masa itu pemimpin itu sedang menunggu keretanya.

“Jadi dia salam dengan saya, saya salam dengan dialah. Bukan ada apa-apa, bukan pertemuan. Terserempak secara kebetulan sahaja. Ini boleh disahkan oleh Menteri Luar dan wakil duta di Amerika Syarikat dan Wakil Tetap Malaysia di PBB,” katanya.

Najib berkata, jika beliau mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri Israel itu tentulah ia dalam keadaan yang lebih formal.

Jelasnya, orang ramai dapat membezakan perkara yang benar dan sebaliknya.

“Apa-apa boleh menjadi viral. Apabila anda viral, mereka memberi gambaran salah mengenai kebenaran. Ini adalah bahaya media sosial,” katanya.

124 comments:

  1. Tu la omak. Bahaya berug dgn umno. Tak Kan lah dia tak tahu pm Israel Ada kat situ. Tak Kan tiada penasihat masa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUAN ENG KANTOI, DAKWA EXCO SENDIRI MENIPU???

      Hah! Pelikkan? Kenapa pulak berbeza sangat kenyataan dan ucapan yang dibuat oleh kedua - dua belah pihak ni? Padahal, diorang berada dalam satu Rejim yang sama. Tapi kenapa ianya berbeza?

      Kalau sebelum ini, PAS tampil mempertikaikan mengenai bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang didakwa telah dihentikan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu.

      Katanya, bukan sahaja bantuan kewangan, malah surat tawaran yang dikeluarkan kepada SAR juga turut ditarik balik. Terutama yang dimiliki sepenuhnya oleh ahli - ahli PAS secara persendirian.

      (Artikel Berkaitan: Rejim DAPigs Hentikan Bantuan Sekolah Agama!!!)

      Namun dakwaan yang telah dibuat oleh PAS itu telah dinafikan oleh Si Tokong DAPigs tu melalui status yang dimuat naikkan didalam laman media sosial twitternya sebelum ini. (KLIK SINI)

      Malah ianya juga turut diulangi oleh Si Tokong DAPigs tu sewaktu menyampaikan ucapan sempena Konvensyen Biasa DAPigs Negeri Sembilan kali ke 17 di Dewan City Kingdom Hotel semalam.

      Selain menuduh PAS sengaja nak tabur fitnah, Si Tokong DAPigs tu juga mendakwa, bantuan kewangan tersebut tidak pernah ditarik balik dari mana - mana pihak walau pun 'Sekupang'.
      "Dulu kita punya kawan, tapi sekarang sudah jadi lawan. Jadi, mereka buat tuduhan dan fitnah yang kita telah hentikan bantuan kepada sekolah agama rakyat di Pulau Pinang. Itu tidak betul. Kita beri wang (bantuan), malah tidak pernah pun kurangkan (jumlahnya)," katanya.
      Tapi yang herannya, dalam kenyataan yang dibuat oleh Exco Rejim DAPigs yang menjaga hal ehwal perkara tersebut, katanya memang ada SAR yang tidak menerima lansung bantuan tersebut.

      Bahkan kata Si Exco Rejim DAPigs tu lagi, ada sesetengah SAR yang hanya menerima separuh daripada jumlah bantuan kewangan tu. Ianya tak sama macam yang didakwa oleh Si Tokong DAPigs tu.

      Alasan yang diberikan oleh Exco Rejim DAPigs tu, pihak mereka terpaksa melakukan tindakan tersebut bagi menampung SAR yang jauh lebih daif serta memerlukan bantuan kewangan.

      Nah! Sekarang ni nampak sangat la Rejim DAPigs ni cuba nak mengelirukan rakyat dengan mengeluarkan kenyataan yang sedemikian. Sorang kata bantuan tak kurang seposen, yang sorang kata kurang separuh.

      Itu membuktikan bahawa Rejim yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu Tak Jujur dan Tak Amanah dalam menjalankan tugas serta tanggungjawab mereka kepada rakyat di Negeri itu. Balik - balik, MENIPU tu jugak la yang puak - puak DAPigs ni tau buat!!!

      Delete
    2. DAPIGS memang Jadi sanjungan budak2 PAN KUALI. Nahhhhh kaoooooooo Mat Shampoo bekerjasama dgn Zionist Penang hangpa tak komen????/balik la PAN

      Delete
    3. ADUN DAPigs CABAR JAIP MENGAKU KERABAT DIRAJA???

      Heh! Nampak gayanya, Si ADUN DAPigs yang sebelum ini lantang nak mengugut Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) cuba nak menggunakan kedudukan dia bagi mengukuhkan sokongan.

      Sejak beberapa hari selepas dia sendiri membuat 'Pusingan U' dalam isu berkaitan dengan khutbah Aidiladha, ramai dikalangan Pencacai DAPigs cuba nak mengembalikan keyakinan rakyat.

      Isu mengenai isi kandungan khutbah Aidiladha baru - baru ini menjadi kontroversi apabila Si ADUN DAPigs yang berbangsa Melayu itu tampil mempertikaikannya dalam satu sidang media.

      Selain itu, Si ADUN DAPigs tu juga turut memberikan kata dua dan mengugut pihak JAIP serta mendesak mereka menarik balik khutbah tersebut atau berhadapan dengan tindakan undang - undang.

      Namun beberapa hari yang lalu, Si ADUN DAPigs tu katanya akan menangguhkan tindakan tersebut dan bercadang untuk bersemuka dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang terlebih dahulu.


      Ekoran tindakan BACUL yang ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs itulah yang membuatkan Pencacai DAPigs tu mula menjadi tak tentu arah dan cuba memesongkan isu dilaman media sosial.

      Salah satu dari modus operandi yang dilakukan oleh puak - puak Pencacai DAPigs tu adalah menyebarkan berita kononnya Si ADUN DAPigs tu merupakan salah seorang dari Kerabat DiRaja Pahang.

      Mereka mula menyebarkan berita yang sebelum ini menjadi isu hangat sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu bagi menagih simpati dari kalangan rakyat, terutama sekali yang berada di Pahang.

      Jika dilihat dari satu sudut, usaha puak - puak Pencacai DAPigs tu adalah untuk memburukkan imej Mufti Pahang yang didakwa mempunyai kuasa untuk mencabar seorang anggota 'Kerabat'.

      Persoalannya, adakah benar Si ADUN DAPigs tu seorang Kerabat DiRaja Pahang? Betul ke dia ada kaitan dengan pihak Istana? Dan adakah itu mempunyai kaitan dengan isu yang dibangkitkan?

      Nampak gayanya, agenda subversif puak - puak DAPigs ni bukan sahaja berniat nak mencabar kesucian Islam, tetapi turut nak memburukkan institusi Raja - Raja Melayu. Apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sekarang ni tengah menggelupor nak tutup kemaluan dia sendiri!!!

      Delete
    4. Pasangan puaka najib & rosmah

      Delete
    5. mengapa babi dipersalahkan? mengapakah babi dibenci sedangkan babi tak pernah menipu, mencuri dan membunuh macam abang najib korang? Korang dalam umno nie jenis kaki sadis suka menganiaya binatang ke? Aku akan adukan kamu kepada PETA!

      Delete
    6. PERLEMBAGAAN PAS

      FASAL 82 Tatatertib PAS

      (1) Semua ahli-ahli PAS hendaklah:

      (h) Menerima PAS sebagai satu-satunya wadah perjuangan Islam bagi dirinya di dalam negara ini.


      Apa pendapat Tuan/Puan..???

      Mohon komen daripada semua.

      Delete
  2. Bertembung saja bukan buat secara rasmi pon...kadang tak semua perkara boleh boh...cuma kalau Jibby jenih keras...salam pon tak mau...nanti depa kata extremist pula. Hahaha...apa pon omak bab Jibby memang laju buat cover up. Well done. Clap clap clap

    ReplyDelete
  3. Ok. Mereka terserempak ketika bertembung di pintu. Takkan bertembung dan bersalam sambil berbual ringkas pun salah?

    Saya nak tanya la ok.
    Salah ke ok terserempak dgn wan azizah di pintu mana2 tempat, kemudian bersalam dan berbual?

    Mintaklah jangan mengong sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jumpa netanyahu pun najib dah memang celaka. GST menyusahkan rakyat. 7 parlimen, 71 dun kalah pru 13 lagi BN boleh simpan anak haram ni. Bini lagak dah mcm menteri. Babi

      Delete
    2. mengapa najib tak tersermpak dengan kumpulan pengganas dan penyamun? memang itulah geng dia! kah! kah! kah!

      Delete
    3. alaaa....

      mula-mula terserempak la kan...???

      pastu senyum-senyum.....

      pastu minta no. tel...

      pastu mula wassap la kan...kan...kan.....

      pastu....pastu....lu pikir la sendiri...

      Delete
  4. takde masalah nk lepak sama yahudi tu

    tak perlu takut apa2.

    hanya org yg takut yahudi, cina, dap saja yg lemah syahwatnya

    kalau dpt lepak dgn yahudi tu gunalah peluang menyampai mesej yg baik
    kira jihad tu

    tp jgn pula najib cita pasal wasatiyah ... sebb nnti netanyahu sakit perut gelak
    dia sendiri tk blh hidup sederhana nk cita wasatiyah memalukan lah

    AKU SUKA MELAYU YG BERANI DAN TIDAK LEMAH SYAHWAT
    AKU SUKA MELAYU YG KUAT SYAHWAT YANG SUKA MENDEKATI CINA, DAP HATTA YAHUDI SEKALI PUN

    tapi kalau umnu masih tuduh anwar agen yahudi sebb ada foto bersama yahudi
    maka kena anggap jugalah foto diatas najib pun agen yahudi

    yg dayuz ialah org yg ponteng mesyuarat bersama rakan2 malah khianat kawan2

    kemudian dituduh ahlinya yg keluar parti sebagai pengkhianat

    BUKANKAH PENGKHIANAT MEMANG ELOK DITINGGALKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau suka Melayu yg kuat syahwat, kau patut berkawan dgn Melayu PKR yg melancap dpn laptop hari tu kerana terlalu kuat syahwat.
      Kau tolong ambik dia sbg kawan sejati kau kerana kau kata kau suka Melayu yg kuat syahwat.
      Kesian dia tak ada org nak buat kawan.

      Delete
    2. wah pasal sex cepat je jawab .. tp kosong

      melayu yg sudah hilang jati diri

      sudah tk kenal peribahasa

      bab lucah laju je melayu merah ni

      Delete
    3. Anon 10:03 yg mulakan, dia geng oren, tak ada kaitan dgn baju merah.

      Delete
    4. Najib & umno babi

      Delete
    5. najib tak ada telur pasal tulah dia takut! kah! kah! kah! lemah tenaga batin! kah! kah! rosmah mesti selalu gersang! kah! kah! kah!

      Delete
  5. Kitab Talmud adalah kitab agama Yahudi (Judaism). Mari kita belajar tentang ajaran Talmud berkenaan orang-orang bukan Yahudi yang menyebabkan orang-orang Yahudi Zionis dan rejim pengganas Israel melayan orang-orang bukan Yahudi seperti binatang:

    (1) "The Jews are called human beings, but the non-Jews are not humans. They are beasts." Terjemahan: Orang Yahudi adalah manusia, tetapi orang bukan Yahudi adalah bukan manusia. MEREKA ADALAH BINATANG LIAR - Talmud: Baba mezia, 114b

    (2) "Even though God created the non-Jew they are still animals in human form. It is not becoming for a Jew to be served by an animal. Therfore he will be served by animals in human form." Terjemahan: Walaupun Tuhan telah mencipta orang-orang bukan Yahudi, mereka adalah haiwan dalam bentuk manusia. Adalah tidak layak untuk orang Yahudi dilayani oleh haiwan. Maka orang Yahudi perlu dilayan oleh haiwan dalam bentuk manusia.- Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

    (3) "The souls of non-Jews come from impure spirits and are called pigs." Terjemahan: Roh orang bukan Yahudi berasal dari roh kotor yang dinamakan BABI.- Jalkut Rubeni gadol 12b

    (4) "Every Jew, who spills the blood of the godless (non-Jews), is doing the same as making a sacrifice to God." Terjemahan: Setiap Yahudi yang menumpahkan darah (membunuh) orang bukan Yahudi adalah seperti melakukan amalan korban untuk tuhan.
    - Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

    Kesimpulan:

    Orang-orang bodoh bertingkat-tingkat sahaja yang bersahabat dengan Yahudi Zionis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom layan kitab umno plak! kah! kah! kah! kah! mein kampf pun boleh kalah! kah! kah! kah! semuanya babi! tak bleh main jubor kecuali menteri saje dan anwar salah dan cina patut dilempang! kah! kah! kah! kah! memang kitab pariah! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    2. helo elok kau buka kitab hudud bg kt pasug... depa dh nk mengelat laksana hudud

      mrmbohong je kerja ulmak pasug ni

      khawarij

      Delete
  6. Najib patut minta derma dari yahudi supaya ulama sesat dapat dihapuskan.orang yang pergunakan agama ni lebih bahaya dari yahudi.ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:37 adalah babi Zionis DAPig yang suka menfitnah ulama, agama Islam dan orang Islam. Mengapa babi dikaitkan dengan pelbagai sifat keji? Memang itulah sifat babi !

      Delete
    2. Kau ni contoh manusia yg bodoh bertingkat tingkat.

      Delete
    3. Ulama tak sesat tapi kau yg sesat.

      Delete
    4. Anon 10:37 munafiq sia-sia saja lubang puki mak kau keluarkan. Kenapa tak nak mampus masa kecil.

      Delete
    5. sokonģgggģggggggg

      pas khawarij

      lbh bahaya dr yahudi yg jelas musuh islam

      Delete
    6. umno parti orang gila, bangsat, pariah serta haram jadah! takbir! takbir!

      Delete
    7. seburuk-buruk babi, babi tidaklah menipu orang ramai dengan mengatakan wang dicuri sebagai derma. kah! kah! kah! kah! nak marah babi tu, cermin-cerminkan diri sendiri dulu! adakah kamu lebih busuk dari bau babi tu? kah! kah! kah! kah!

      Delete
  7. PARTI KUALI MENJADI BARUA DAPIG !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada hujah lain dpd hujah paria tak

      Delete
    2. 10:39 pesakit mental di tampoi menjadi ahli umno? kah! kah! kah! kesian kat pesakit tu! kah! kah! kah!

      Delete
    3. hidup dap

      akhlak dap jauh lbh islam dpd pasug yg menghina tipu hudud

      Delete
  8. MAT Sabu Dan Macai2 PAN mengikut falsafah amal imayam nahi putumayam apabila mrncintai Abuyaaaa Sifoo Opis Komtar 1000x lebih Dari kaum.mukminin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukminin makan duit haram tak tau mana puncanya lg teruk dari kapir harbi yg takde kes rasuah. Mukminin taik kucing

      Delete
    2. orang gila mana yang menderma wang sebanyal rm2.6 bilion ? orang gila mana pula yang mengaku menerimanya? semuanya puak umnoo! kah! kah! kah! kah! satu parti sudah gila! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    3. apa ke gila dia ni tulis entah apa2

      Delete
    4. Boddo gak anon 1823 ni...mana kampung oi...

      Delete
  9. Walaupun aku tak suka najib, tapi kalau bertembung kat masjid atau mana mana tempat, aku bersalaman dgn dia. Masalah sgt ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org umno tongong je salam najib. Sampai mati dia takkan lepas jawatan PM. Pru 14 bn hilang lbh byk kerusi tapi najib tetap jd pm...sbbnya? Dah memang umno tongong

      Delete
    2. gua kalau jumpa najib, gua mau lempang dia sampai mati! kah! kah! kah! kah! jumaat nie gua tunggu kat masjid negara untuk lempang dia!

      Delete
  10. "najib bertemu penguasa zionis" ... "akhbar israel memuliakan najib" ... itulah intipati yg hendak dikhabarkan oleh para penipu daya (kawanan serigala) kepada setiap satu dari ternakannya ... agar mereka akan tetap dengan sifat dan keadaan biri2 yg diternak .... bertanyalah biri2 itu ... "kenapa harus bersalaman ?" ... "kenapa mesti bertembung ?" .... "kenapa masih mampu tersenyum simpul tatkala bertemu ?" ..... maka jawap najib "begitu begini bla bla" .... kemudian disambut kembali oleh sekalian biri2 itu .. "kamu hanya berbohong" ... demikianlah sifat2 jahil manusia yg sombong itu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno memang puak zionis! cuma zionis israel taklah segila umno! kah! kah! kah! jugak bukan bangsat, haram jadah dan pariah macam umno! kah! kah! kah!

      Delete
  11. Salam dgn pm israel tak boleh, tapi selfie dgn amoi bila bila pun boleh. Tambah lagi kalau amoi tu lentok kat dada, adusss....bertuah btul mamat tu. Bila lagi nak anjurkan Bersih 5, aku nak selfie lentuk dgn amoi mcm mamat tu buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni contoh barua umno yang bodoh sampai akhir hayat

      Delete
    2. bukan sahaja bodoh tapi sudah gila. Kegilaan yang menjadi-jadi dalam puak umno sampaikan masyarakat dunia telah melabelkan pemimpin tersohor umno iaitu najib sebagai PARIAH! kah! kah! kah! kah! gila sungguh umno nie! kah! kah! kah! bab bangsat dan haram jadah dah menjadi darah daging puak umno!

      Delete
  12. Gadai bini x sesat ke,ke mak ko yang xde puki.bapak ko main belakang ekkk..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa nak jd calon setuju berbaiah, bila nak keluar parti kata baiah tak betul.
      Memang patut kena halau puak-puak puaka dlm parti.
      Eloklah duduk dlm parti puaka kau ni.

      Delete
    2. Puaka kat malaysia hanya rosmah

      Delete
  13. Yahudi keturunan panglima bugis bertemu yahudi zionis..Idup ajib toya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya kalau bahasa mcm ni, ahli parti kuali, sbbny parti kuali tempat berkumpulnya manusia rosak akhlak, berbahasa kotor mcm pengerusi parti kuali yg memberi gelaran aljuboori kpd nuar brahim.

      Delete
    2. Najib memang patut dimaki. Najib Sial!!!

      Delete
    3. najib dan rosmah patut dihukum gantung sampai mati!

      Delete
  14. najib juga telah menyangkal dakwaan yang dia telah mencuri wang sebanyak rm2.6 bilion walaupun didapati sah yang wang sebanyak itu telah masuk ke dalam akaun bank peribadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib kini sudah bertaraf pariah antarabangsa dan bangsat serta haram jadah. Segala apa yang diucapkan adalah bohong semata-mata. negara menjadi pariah sebab malaun sorang nie!

      Delete
    2. Mmg betul dia tak curi pun, duit derma, kau dengki sbb najib tak bagi kat kau. Sbb dengki kau dah jd gila babi.

      Delete
    3. Takde dengki langsung najib dapat 10 billion sekalipun. Rakyat jelata tak harap duit najib. Masing2 bersyukur tuhan kurnia rezeki walaupun sedikit. Yg hanjingnya bila najib menyusahkan rakyat dgn GST, kutipan cukai yg patut masuk akaun kerajaan skrg dikutip sykt swasta (myeg) - untung atas angin bg kroni, kadar pengangguran (deflasi) meningkat, ekonomi malap, kadar faedah meningkat, syarat pinjaman diperketatkan. Apa tindakan najib? Tubuh jawankuasa khas ekonomi terdiri dr adik sendiri? Itu saje? Apa hasilnya??? Bila dtg je masalah, barua umno suruh banding dgn negara dunia ke 3 lain....kepala bapak kau!!!

      Delete
    4. 15:20 anjing gila umno sedang menyalak! kah! kah! kah!

      Delete
    5. terbaik anon 16.59....sokong 100%

      Delete
  15. malaysia menajdi pariah sebab najib! segala-galanya pariah! cibai punya najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg rasa pariah sbb kau memang pariah, bukan najib. Mmg kau pariah.

      Delete
    2. 15.22 rakyat jelata melayu khasnya dah sampai tahap x boleh bersabar dgn najib walaupun jadi ahli umno. Besok bila umno kalah pru 14, sampai bila2 umno takkan berjaya nk bangkit balik mcm kt selangor.Sbb ramai yg beriya sokong umno cuma golongan cari mkn. Umno kalah, bayang pun x nampak.

      Delete
    3. 15:22 taik mana nak mengaku busuk. kau tu taik yang busuk! podahlah pariah! ptuih!

      Delete
  16. salam sehati serasuah 2.6,

    Jumlah A dalam SPM atau sebarang peperiksaan menggunakan angka giliran menunjukkan kemampuan otak calon yang sebenar kerana pemeriksa tidak kenal anda. Nama digantikan dengan angka giliran, kertas jawapan pula dihantar ke negeri lain dan ada yang diperiksa oleh mat salleh dari England. Ia bebas daripada unsur emosi, markah kesian, bodek, pengaruh ibubapa kaya dan berada.

    CGPA kalau betul digunakan ia bukan tools nak mengukur "owh ni budak pandai","owh ni budak bengap abadi", "owh ni budak biasa je" and sebagainya. CGPA ni mencerminkan kesungguhan seorang graduan dalam memikul tanggungjawabnya. Kalau seorg pelajar nak guna CGPA dia utk mencari kerja maka mestila dia dapatkan CGPA yg terbaik sbb penting bagi dia menunjukkan dia boleh diharap klu diambil bekerja. Bagi pelajar yg tidak bertanggungjawab maka CGPA pun 'asalkan lepas'. Biasanyer ni la golongan yg cakap pandai tapi habok pun tara, lepas tu rasa diri tergolong dlm golongan Street Smart yg padahalnya kedua2 belah bukan.

    KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian , SPM 5A >=, degree dan guru, 3A-4A diploma , 1A-2A sijil, 0A buruh , amah dan pekerja am, kecuali yang kerja sendiri ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak habis lagi ke .... kamu dengan sifat jahil dan sombongmu ? .... kerana kepimpinan yg masih berlegar kepada golongan yg berilmu lah tanah melayu ini diturunkan rahmat dari Allahswt .. selayaknya slogan kamu "bodo buat kerja bodo" itu kamu kalungkang kepada sekalian biri2 yg diternak oleh kawanan serigala itu ... :)

      Delete
    2. tak habis lagi ke .... kamu dengan sifat jahil dan sombongmu ? .... kerana kepimpinan yg masih berlegar kepada golongan yg berilmu lah tanah melayu ini diturunkan rahmat dari Allahswt .. selayaknya slogan kamu "bodo buat kerja bodo" itu kamu kalungkang kepada sekalian biri2 yg diternak oleh kawanan serigala itu ... :)

      Delete
    3. Klu ostard unknown marah maknanya tulisan Bro Kedepan ni btullah tu... ngeh3

      Delete
    4. Spt statement en KEDEPAN golongan yg cakap je pandai tapi buat kerja habuk pun tara ialah golongan yg sekarang berkumpul di bawah satu organisasi iaitu Parti Kuali, sbb kelulusan ketuanya masa belajar dulu pun cukup2 makan je. Yg pengikut tak usah ceritalah, akademik nmpak mcm cerdik tapi tindakan tak berapa cerdik. Mungkin masa periksa meniru.

      Boleh ke kita kata cetdik kalau logo parti pun sama macam logo tv Imayam tamil?

      Delete
    5. bukan marah (saya bukan ustaz) ... hampir seluruh sistem yg berjalan di tanah melayu ini difitnahkan andai tidak ia tunduk dan memberi keuntungan kepada para penjual beli ilmu .... tahukah kamu sistem pendidikan negara ini melebihi dari negara2 membangun dan hampir menyamai standard negara2 maju ... katakan kepada si penyebar fitnah itu (berkait perihal sistem pendidikan) .... Jabatan Pendidikan Malaysia adalah diantara jabatan yg paling kurang diminati oleh para pelaku rasuah (pemberi,penerima dan pendorong) terutama yg membabitkan urusan kemasukkan anak2 ke peringkat pembelajaran lebih tinggi ... aku hanya kesiankan kepada sekalian biri2 ternakan itu yg akan mempercayai apa sahaja andai ia melibatkan perihal sipemerintah (kerana tiadalah akalnya berfungsi dengan kewarasan) ... jika kamu adalah seorang yg jahil dan sombong jng kamu mewariskan ia kepada anak bangsamu sendiri .. hanya dengan pendidikanlah anak2 bangsamu itu kenal apa itu ilmu (agar mereka tidak menjejak kepada sifat buruk kamu) ... :)

      Delete
    6. Unknown...
      Najib tu serigala
      Lu biri2
      Serigala kencin biri2

      Kepala buto la

      Delete
    7. Si unknown ni gembala kambing....sb tu la takda idea lain....asik2 biri2....klau nk sokong pun patut2 laa....bukak la mata luas2 sikit....jgn mengkinzir buta je mengipas....

      Delete
  17. OK dah panas telinga ke delete komen nampak..ngeh3

    ReplyDelete
  18. sesungguhnya bani melayu dan bani israel itu adalah bersaudara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dihalau dari Pas je yg bersaudara dgn Bani Israel. Sbb anti Islam, mcm kau.

      Delete
    2. Pas halau sbb nak suruh pegi berkawan dgn saudara terdekat.... Israel.

      Delete
    3. anon 13:42

      betul tu bro. mengikut kajian ukm la

      yg sibodoh lain tu marah buat apa

      org cita ilmiah bukan nk hina sesiapa

      bodoh punya pasug umnu

      Delete
  19. En. KEDEPAN

    Layakkah kita yg kelulusan akademik PhD, tapi bila org persoalkan mengapa logo parti tiru logo stesen tv tamil, kemudian kita jawab ianya kebetulan sedangkan kita sendiri mempertikaikan bendera Pas tiru bendera jepun dan Bangladesh?
    Cerdik ke lagu tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org terencat je degree kuota je ckp bendera pas tiru. Ade ke camtu, bentuk bulat sama mcm bentuk segitiga, segiempat dan bintang, bentuk universal takde org ckp klu ko lukis bulat ko tiru sapa2. Tapi logo amanah sah2 tiru cene kebetulan huruf a tiga garis?

      Delete
    2. PAN mana cerdik. Itu DAP kata semua betul. LGE tak habis cakap lagi, Mat Sabu jawab yes yes yes.

      Delete
    3. bendera dan lagu pun ciplak! apa nak digaduhkan? undang-undang pun kopi paste dari british cuma telah dipariahkan! kah! kah! kah! jadilah negara taraf pariah! kah! kah! kah!

      Delete
    4. klu pakai logo mcm IS bendera nabi pun tp tipu hudud apa ke jadah

      pas adalh puak khawarij tersepit

      Delete
    5. Pas logo angka O. Sbb otak presdeng dia O.

      Delete
  20. ADUN DAPigs MENGAKU KERABAT TERDESAK!!!

    Hahaha!!! Memang nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu dah semakin terdesak sampai tahap terpaksa mengulang semula skrip propaganda yang telah mereka sebarkan sebelum ini.

    Semuanya gara - gara kebiadapan tak bertempat yang telah ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs tu berhubung isu khutbah Aidiladha JAIP yang telah menjadi kontroversi baru - baru ini.

    Dalam kesombongan dan keangkuhan Si ADUN DApigs tu, dia ternyata telah tersalah langkah apabila mendesak pihak JAIP agar menarik balik khutbah tersebut dan memohon maaf secara terbuka.

    Jika tidak, Si ADUN DAPigs tu katanya turut mengugut akan memfailkan tindakan saman terhadap JAIP kerana didakwa cuba memburukkan nama baik parti itu dikalangan umat Islam.

    Namun apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sendiri tidak menyangka, tindakan yang dilakukan itu mendapat sokongan padu dikalangan rakyat terutama yang beragama Islam terhadap JAIP.

    Malah Si ADUN DAPigs itu yang seolah - olah terkejut dengan tindak-balas dari kalangan umat Islam tu cuba nak mengendurkan keadaan apabila membuat 'Pusingan U' baru - baru ini.

    Dalam laporan yang didedahkan sebelum ini, Si ADUN DAPigs tu kata, dia berhasrat untuk bertemu dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang bagi menyelesaikan isu tersebut 'Secara Baik'.


    Malu dengan tindakan yang terpaksa dilakukan itulah yang membuatkan Pencacai - Pencacai DAPigs mula meroyan dan menyebarkan kembali dakyah penipuan yang telah dilakukan sebelum ini.

    Mungkin Pencacai - Pencacai DAPigs tu ingat, dengan cara itu, rakyat akan memaafkan dia gamaknya. Tapi mereka tak sedar bahawa tindakan itu hanya sekadar membangkitkan lagi kemarahan.

    Ternyata, dari semakan yang dibuat, dakwaan yang menyatakan bahawa Si ADUN DAPigs tu dari kalangan Kerabat DiRaja adalah tidak benar sama sekali. Ianya hanya dakyah pembohongan semata - mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. annymous 15:41 macam orang GILA...

      Delete
    2. 15:41 adalah contoh ahli umno yang sudah gila, bangsat, pariah dan haram jadah! all in one! sakit mental teruk!

      Delete
    3. 15:41 propaganda apa tu ye? ko meroyan macam anjing gila yang ekornya kena gelek motokar! kah! kah! kah! kesian korang ye dapat najib yang sudah dicap sebagai pariah oleh masyarakat antarabangsa! lepas nie korang pergi angola atau zambia pulak dah! kah! kah! kah!

      Delete
    4. 15.41 memang gila ... dok ulang2 tkde idea

      tp aku syak semua yg tulis dapigs ADALAH OMAK SENDIRI

      bahasa mcm sama je

      Delete
  21. Hadi Awang masuk gereja jumpa paderi....Hj Najib jumpa yahudi di amerika.....samalah omakkau woi..dua-dua tu mereka tu PENGKHIANAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tutup kemaluan sendiri kerana mengkhianati jamaah Pas, tak pasal2 tuduh najib & hadi pula pengkhianat.
      Pengkhianat dari parti kuali.

      Delete
  22. najib adalah seorang yang pariah, bangsat, gila dan haram jadah! ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa engkau ni yg dari keturunan gila. Keturunan gila babi kot...atau keturunan babi gila.

      Delete
    2. kalau dah pariah tu mengaku jelah! umno memang pariah, bangsat, gila serta haram jadah! pukimak betul puak umno nie! ptuih!

      Delete
    3. najib patut diperlakukan seperti gadaffi dan mussolini. ditembak dan diheret macam anjing kemudian dibakar!

      Delete
    4. puak umno memang semuanya babi! terkena penyakit gila babi, gila meroyan dan kesemua penyakit gila! ptuih! kalau di cina tentunya ditembak mati macam anjing pariah!

      Delete
    5. Rosmah puaka muka macam haramjadah hantu raya lagak macam menteri berucap kat PBB. Dah takde menteri ke nk wakili wanita malaysia???? Tiap kali hal wanita di peringkat antarabangsa, si hanjing rosmah yg bg kenyataan..padahal puaka tu cuma isteri PM. Apa pasal kakitangan kerajaan/menteri takut nk tegur rosmah??

      Delete
    6. kakitangan kerajaan semuanya sudah terkena pukulan kangkang rosmah iblis gemuk tu! kah! kah! kah! kah! sekali dia kangkang, lalat pun jadi arwah! kah! kah! kah! kah! najib jantan suwey plak makan nasi kangkang! lagilah suwey dan bangsat! kah! kah! kah!

      Delete
    7. Kakitangan kerajaan makan haram, makan duit arak, duit judi, duit pelacur, duit menipu murid murid, duit assignment tiru, upah orang, exam tiru, kow tim ngan lecturer, jawapan dah beri! Degree buat gaji sumbat mak bapa anak bini makan! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  23. najib adalah seekor pariah antarabangsa! ptuih!

    ReplyDelete
  24. Sungguh malang nasib malaysia ditentukan oleh seekor badak air. Mendiang lee kuan yew pernah melakukan kunjungan hormat terhadap najib & rosmah secara berasingan...bila ditanya oleh wartawan kenapa kunjungi rosmah sedangkan dia hanya isteri kpd najib, lee kuan yew jawab.."mereka perintah malaysia secara berpasangan". Mana hilangnya bijak pandai negara kita? Telur masuk dalam? Selesa jd pak turut? Hancur negara diperintah puaka gila shopping

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah! kah! kah! kah! gua caya sama lu bro!

      Delete
    2. Sendiri hantar sendiri reply
      Muahaha... Pondan tua jobless, homeless, useless.
      Baik kau minta masuk kandang monyet kat zoo. Boleh posing ambik gambar dgn budak tadika.

      Delete
    3. Rosmah bagi nasi kangkang, najib bagi cash. Cash is king..bak kata najib. Nak bagi hot dog dah x naik.

      Delete
  25. najib jantan suwey yang pariah! mengaku diri adalah pahlawan tetapi bangsat yang tidak bertelur rupanya. selalu diamarahi bini yang berperangai iblis! sungguh buruk dan hodoh perlakuan najib. sudahlah mencuri tetapi memaksa rakyat jelata untuk percaya yang ianya hasil derma ihsan. siapalah orang gila dan sasau yang sanggup mempercayainya? mungkin umno dan ahli-ahlinya sahaja! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah hikayat najib si jantan suwey yang tak bertelur! mengaku pahlawan tetapi pencuri bangsat yang haram jadah!

      Delete
    2. Ada seorang hamba Allah derma satu juta pd rumah anak yatim tmpt aku. Melayu islam. Apa nak heran. Kau je bongok dan rasa pelik.

      Delete
    3. 18:15 kalau najib tak ada telor. Takkanlah rosmah nak. kau betullah tak ada telur, bukan setakat telor, kote pun ta de. Pondan tua, patutlah tak kawin.. Kah kah kah kah.

      Delete
    4. Hamba Allah derma ke rumah anak yatim, pat puloh juta pon ok...memang patut dapat derma. Ni..ni yang gaji berpuloh ribu, elaun gedebuk gedebak...semua boleh claim...lagi layak dapat derma ka. Hang tak tau ka golongan mana yang patut diderma kan harta kita. Kalau bagi kat tokey susah la....sebab tokey dah kaya. Dan adalah satu perkara di luar akal bila menderma kepada si kaya. Ape yang dol sangat hang ni.

      Delete
  26. adakah najib tersalah sondol? dia menyondol pintu yang salah dan terserempak dengan pihak zionis israel? kah! kah! kah! kah! nasib baik pihak israel tidak menembak mati najib sebab kuat menyondol sana-sini. kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Broo...jaga sikit mulut kau tu, bila kau sebut je sondol...ada gegaran dikesan di area sg buluh. Tolong jgn ulang, bencana.

      Delete
    2. Kah kah kah tu trademark seekor pondan tua yg jobless...homeless and useless.

      Delete
  27. teringat frasa "kah kah kah" yg sinonim kepada seorang lelaki tua (tidak berkahwin) ,sentiasa menutup kepalanya dengan sejenis topi , berkumis,berjambang dan bermisai, sangat membara sifat membangkang (tanpa berbatas) dari muda sampai ke tua, sangat berbakat didlm bidang penulisan dan sangat jelik (hodoh) lisan dan lidahnya .... lelaki yg sangat unik (spesis terancam) ini diberi nama hishamuddin rais ... maka sebagaimana akan munculnya beribu2 anwar , telah muncul banyak sekali hisyamuddin rais ... satu pertanyaan apakah didlm beribu2 anwar dan hishamuddin sanggup dan mampukah mereka mengikut setiap jejak langkahnya ? ... andai sekadar menurut kepada buruknya lidah mereka ...

    ReplyDelete
  28. Kah kah tunggu masa jijah kena tendang dengan kem assmin......isu najib dah basi...bahana keluarga pembohong kena terajang dari pkr......seko nk kekal kuasa minta pas bersama mereka....seko lagi tuannya sudah putus hubungan dng pas...ini lah bahana karma kaki pembohong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu najib bukan isu peribadi dia shj. Dia menyusahkan rakyat. Akan dikenang, dimaki, dibenci sampai bila2..

      Delete
    2. 22:47 yg suka najib lebih ramai dari yg benci.

      Delete
    3. Najib menang ikut kawasan pilihanraya zaman british. Bukan menang undi populariti. Makcik, pakcik umno pun dah benci pasangan puaka skrg

      Delete
  29. Gubal undang-undang supaya PM tak pegang kuasa mutlak kat malaysia ni. Dah macam maharaja. Sultan, raja, TYT pun tunduk pada najib. Inikan pula rakyat biasa..jadi mangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok cadangan kau, suruh guan eng jd KM penang stakat 2 penggal je, ikut Amerika.

      Bila kita dah buat, kita ada alasan kukuh utk
      desak supaya gubal undang2 menghadkan jangka masa seseorang jd pm, km, tyt dll.

      Tapi kannn..
      Arwah nik aziz jd mb Kelantan lebih 20 tahun. Alasan, org lain tak layak.

      Delete
    2. Orang ckp pasal PM, kau bagi contoh level KM/MB. 23.24 bodoh

      Delete
  30. Peringkat negeri dulu yg mulakan, terutama negeri Dap, Pas, Pkr.

    Nik Aziz berapa penggal? Berapa tahun?
    Guan Eng dan pemggal ke berapa? Sehingga penggal ke berapa?

    Sendiri mau ingat laaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MB, KM, AGONG sekalipun tunduk kat PM. Rosmah menyelit tepi ketiak najib. Nak tak nak, orang umno terpaksa sembah rosmah

      Delete
    2. Amerika, Israel pun tunduk pd Rosmah. NATO, PAKATAN WARSAW semua tunduk pd Rosmah. Hebatnya... Ko ade? Mat sabu ade? Jijah ade ade?

      Delete
  31. UMNO bela Najib. PAS bela HADI. Kedua2 orang ini berwatak BURUK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu elok sgt ke perangai?

      Seburuk2 najib & hadi, belum pernah kena tangkap khalwat dgn bini orang.

      Delete
  32. Kalau dia kasih kepada umat Islam Dan sensitivity kepada ISLAM dia tak akan bertemu dan bercakap . tapi sipat2nya lebih kurang sama yahudi . ini yang kena ubah.

    ReplyDelete