Tuesday 6 October 2015

INILAH WAJAH SUAMI DAN RAKANNYA YANG TETAK ISTERINYA DEPAN MAK MERTUA DENGAN PARANG SAMPAI SEPARUH MATI YANG BERJAYA DITANGKAP POLIS



Dua lelaki yang dirakam membelasah seorang wanita di Port Dickson pada Sabtu lalu menggunakan parang yang menjadi viral di laman sosial telahpun ditahan oleh polis kira-kira 30 minit selepas kejadian itu berlaku.

Salah seorang suspek yang ditahan itu merupakan suami kepada mangsa. Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Baharudin Mustapha berkata, polis menahan suspek berumur 24 dan 26 tahun itu di Plaza Tol Mambau.

“Suspek yang menyedari mereka diekori memecut masuk ke Plaza Tol Mambau sehingga melanggar pengadang tol lalu keretanya tersekat di kaunter pembayaran dan anggota polis berjaya menahan mereka,” katanya yang dilaporkan sebuah akhbar.

Baharudin berkata, polis juga berjaya menemui dua bilah parang yang dipercayai digunakan untuk mencederakan mangsa di dalam kereta yang dipandu suspek.

“Salah seorang suspek adalah suami mangsa dan kedua-dua mereka direman selama empat hari untuk membantu siasatan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 326 kerana mendatangkan kecederaan parah,” katanya.

Kejadian itu berjaya dirakam oleh CCTV dan mula menjadi perhatian netizen.

Rakaman menunjukkan dua suspek itu membelasah mangsa di luar rumahnya di Taman PD Utama, kira-kira jam 6.30 petang.

Ibu mangsa cuba membantu anaknya itu namun ditolak sehingga jatuh

28 comments:

  1. Orang tetak dgn parang.

    PAN dgn DAP tetak TSKi, TGHA dgn fitnah

    Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni

    Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723 "

    Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. " "

    Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat." Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu.

    Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu
    Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS BERJAYA MEMALUKAN PUAK PENGKHIANAT!!!

      Akhirnya, PAS mampu untuk tersenyum kambing apabila mereka berjaya membuktikan bahawa puak - puak Pekngkhianat Amanah Negara tu semuanya terdiri dari manusia yang tak boleh dipercayai.

      Mungkin dek kerana terlalu rapat sangat berkawan dengan puak - puak Kafir Harbi DAPigs dan Parti Keluarga Rosak membuatkan puak Pengkhianat tu pun turut terpengaruh dengan mereka.

      Seperti mana yang kita sedia maklum, budaya menyebarkan fitnah ni memang sudah menjadi perkara biasa yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Nak pulak puak - puak PKR.

      Dari Ketua Penipu, sampai la ke anak dia sendiri pun asyik buat kerja Haramjadah tu juga. Macam dah tak de kerja lain. Sekarang dah berjangkit pulak dengan puak - puak Pengkhianat tu.

      Dalam laporan yang disiarkan semalam, Pesuruhjaya PAS Perak telah diumumkan menang kes saman fitnah yang difailkan terhadap sebuah laman blog yang Pro Pengkhianat tu sebelum ini.
      IPOH – Kes fitnah kepada Pesuruhjaya PAS Perak , Haji Razman Zakaria melalui tulisan dari satu blog bertajuk "Pesuruhjaya PAS Perak cuma mahu balas budi Menatu Tuang Presideng jer!” telah diputuskan hari ini.

      Penghakiman telah diberikan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Sivil Ipoh , Dato’ Che Mohd Ruzima Ghazali yang membenarkan tuntutan fitnah pemilik blog alhusseyn51 penulisnya Mohamed Ali bin Hussain. Jumlah tuntutan ganti rugi kepada penulis tersebut adalah sebanyak 1 juta .

      Razman Zakaria berkata, budaya fitnah bukan satu didikan Islam untuk diamalkan kerana ianya mampu meruntuhkan persaudaraan Islam sekaligus membina perpecahan dalam masyarakat.


      “Kemenangan kes ini , di atas berkat doa dan kerjasama semua pihak untuk melindungi sesiapa sahaja yang dizalimi serta tidak akan memberi ruang fitnah berleluasa dalam minda masyarakat” tegasnya lagi.
      Nah! Secara tak lansung, kenyataan itu membuktikan bahawa puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu semuanya ketandusan idea untuk memburukkan kepimpinan PAS yang telah dipilih sebelum ini.

      Nampak sangat yang puak - puak Pengkhianat tu sanggup melakukan apa sahaja tindakan termasuk menabur fitnah terhadap orang lain demi menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri. Memang sah diorang ni takde kerja lain, asyik MENIPU je la!!!

      Delete
    2. SEJAK PAS MENERINTAH KELANTAN, KELANTAN MENJADI NEGARA PALING MAJU DI MALAYSIA 10 TAHUN BERTURUT2. PAS KELANTAN TELAH MEMAJUKAN KELANTAN TETAPI PENANG YG DIPERINTAH DAP PALING MISKIN DI MALAYSIA. SELANGOR YG DIPERINTAH PKR KEDUA TERMISKIN DI MALAYSIA. KELANTAN PALING MAJU DI MALAYSIA SBB DIPERINTAH OLEH PAS. JIKA TAK ADA PAS MUNGKIN KELANTAN SUDAH KETIGA MISKIN DI MALAYSIA SEKARANG.

      HUHUHU

      Delete
    3. si pj perak kan masih menunggu sebutan kes saman dr DS Nizar. lepas tu ada dua lgi saman menunggu.

      ckp lepas mulut. bila nizar keluar surat peguam, knp suruh pas perak buat pertemuan? tau pula ajak bincang...

      tp DS Nizar kata SAMAN TETAP SAMAN!!!

      Delete
    4. Cakap berdegar2 macam babi nak mampus .kalau ada maruah keluarlah dari mentadbir selangor bermasa DAPIG ,bila suruh letak jawatan dan kleuar dari tadbir Selangor ada pula alasan berbaik dengan DAPIG berterti kau sama makan babi dengan DAP kah.kah.kkah.muka etak kulit babi.

      Delete
    5. Hahaha3
      Kelantan negeri paling maju di msia.
      Ada cai pas sentap.....

      Delete
  2. Uiii PAN, korang jgn libas pengundi dgn kuali bila korang hilang deposit pilihanraya.

    Alasan2 PAN bila kalah teruk
    Pengundi melayu pakai CAI
    Politik label melabel
    Kena halau

    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA yg sama kejam dgn suami tetak isteri. Jawapannya racism


      Rocket adalah lambang racist yg melampu.


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    2. KALAU NEGERI2 DI MALAYSIA HENDAK MAJU DAN HEBAT SEPERTI KELANTAN MAKA BAGI KAT PAS UNTUK PERINTAH. TENGOK SELANGOR DAN PENANG JADI NEGERI PALING MISKIN SBB PAS TAK PERINTAH. SBB ITU KALAU NAK MAJU MACAM KELANTAN, BAGILAH PAS MEMERINTAH.

      HUHUHU

      Delete
  3. Tetakan Racism olrh DAP
    REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

    Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

    Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

    Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

    Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

    Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

    Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

    Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

    Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
    SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

    "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

    "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


    Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APAKAH RAHSIA KELANTAN MENJADI NEGERI PALING MAJU DI MALAYSIA?

      PERTAMANYA SBB KELANTAN TELAH DIPERINTAH OLEH PAS LEBIH 20 TAHUN.

      KEDUANYA SBB HUDUD TELAH DILAKSANAKAN..

      HEHEHE

      Delete
    2. Ada cai pas sentap......

      Delete
  4. Tetakan Racism oleh DAP 2
    ISU KHUTBAH: MAKIN PEDAS SINDIRAN MUFTI!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya tindakan Si ADUN DAPigs yang nak tunjuk Jaguh sebelum ini semakin hari semakin memalukan diri dia sendiri dihadapan khalayak ramai. Makin terjerat leher dibuatnya.

    Kalau sebelum ini, bukan main sombong dan angkuh lagi Si ADUN DApigs tu mengugut nak ambik tindakan terhadap JAIP berhubung isu khutbah Aidiladha yang menjadi kontroversi baru - baru ni.

    Jelas, tindakan pantas dari pihak JAIP melalui Mufti Pahang ternyata membuatkan Si ADUN DAPigs tu sendiri terkedu apabila mereka enggan memenuhi tuntutan yang dibuat oleh DAPigs.

    Pendirian tegas yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang serta sokongan dari pelbagai pihak kepada JAIP membuatkan Si ADUN DAPigs tu mula ketar lutut dan terpaksa menangguhkan tindakannya.

    Katanya Si ADUN DAPigs bercadang nak mengadakan perjumpaan dengan pihak Mufti Pahang dan berbincang mengenai perkara tersebut bagi menyelesaikan kontroversi itu secara baik.

    Tapi siapa sangka. Cadangan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs tu sekali lagi telah dinafikan secara terang - terangan oleh pihak JAIP dan Mufti Pahang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
    KUANTAN – “Suruh dia beristighfar dan tinggalkan DAP.’’

    Demikian reaksi Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berhubung hasrat Pengerusi DAP negeri, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang mahu mengajak beliau mengadakan perbincangan tentang isu kandungan teks khutbah Aidiladha yang dikatakan parti itu sebagai menentang Islam.

    Abdul Rahman menegaskan, beliau berpegang kepada al-Quran iaitu ayat 28 Surah Ali Imran yang menjelaskan larangan orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

    Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan mengadakan perbinca­ngan dengan DAP kerana apa diperkatakan di dalam khutbah itu sudah cukup jelas dan tidak perlu diperkatakan perkara yang sama.
    Kalau kita lihat dari satu sudut, memang betul sangat apa yang diperkatakan oleh Mufti Pahang tu. Sepatutnya, Si ADUN DAPigs tu datang jumpa dia dulu sebelum keluarkan ugutan.

    Sekarang, nampak sangat la yang Si ADUN DAPigs tu tak menggunakan Kepala Otak sebelum nak mengeluarkan sebarang kenyataan dan juga ugutan. Asyik dok ikut Kepala Lutut je, penyudahnya memalukan diri dia sendiri!!! Baru la pada dengan muka dia!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA SELANGOR DAN PENANG MASIH MENJADI NEGERI PALING MISKIN SEKARANG?

      SBB NEGERI INI TIDAK DIPERINTAH OLEH PAS. KALAU NAK MAJU MACAM KELANTAN, BAGI KEPADA PAS. KALAU BAGI PAS PERINTAH NEGERI INI PUN AKAN BERTUKAR JADI MAJU MACAM KELANTAN.

      HUHUHU

      Delete
    2. 13:32 yg kaya tu cina je kat Penang, melayu kena halau, buat apa. Negeri maju Melayu merempat buat apa?

      W/pun Kelantan negeri miskin, tak ada kes jentolak robohkan rumah penduduk.

      Kes mangsa banjir dlm khemah, antara sbbnya ialah kerajaan negeri dan persekutuan kena hati2, nnti kalau buat cepat2, dituduh rasuah dan nak pancing undi pulak.

      Lagipun nak bagi peluang parti baru tunjuk baik pd rakyat Kelantan. Mana tahu PAN nak buat rumah ke, apa ke. Bukan stakat pegi berendam dlm air kemudian ambik gambar konon prihatin. Berendam pulak mcm badak demam.

      Delete
    3. Penang maju dgn sbb banyak perusahaan.
      Perusahaan yg paling maju ialah memproses dadah.

      Delete
    4. Ya ya tulis lagi, gaduh lagi kutuk lagi sesama rakyat Msia, jangan cepat putus ini semua boleh menyelamat Msia.. cepat cari lagi ayat-ayat yang paling kotor.. lagi kotor lagi maju Msia.. hina lagi.. beri gelaaran yang jijik.. cepat.. cepat supaya Msia lebih maju.. yang penting mendapat keredhaan..

      Delete
    5. CUBA BACA BETUL2. MANA ADA SAYA TULIS PENANG KAYA. YANG KAYA2 IALAH KELANTAN. SEBAB APA KAYA DAN MAJU NOMBOR 1 DI MALAYSIA? SBB KELANTAN DIPERINTAH OLEH PAS.

      NEGERI2 LAIN KALAU TERINGIN NAK MAJU MACAM KELANTAN, ADA HIGHWAY, ADA INDUSTRI BESAR2, ADA MRT DLL, SILA SERAHKAN KEPADA PAS UNTUK PERINTAH. 5 TAHUN PUN NEGERI2 LAIN BOLEH MAJU MACAM KELANTAN.

      HUHUHU

      Delete
    6. Haha3
      Ada cai pas sentap...
      Pas pandai memerintah...kah3

      Delete
  5. Alahai ........ selangor maju pun sbb TSKI tp sayangnya puak2 balaci Dap mcm anon 13.32 yg jatuhkan beliau !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha cari lagi ayat power.. cari lagi ha ha ha.. pusing lagi mana patut ha ha ha.. yang penting keredhaan..

      Delete
    2. SILAP TU. SELANGOR MISKIN SBB TAK DIPERINTAH PAS. KALAU SELANGOR NAK MAJU DAN DIREDAI, BAGI PAS PERINTAH. MESTI MAJU MACAM KELANTAN PUNYA. UMNO, DAPIGS, PKR DAN AMANAH TAK PANDAI PERINTAH SBB ITU TAK MAJU. PAS PANDAI SANGAT PERINTAH SBB ITU KELANTAN MAJU SANGAT DAN DIREDAI.

      Delete
    3. Baju merah klu nak maju tolong pakai baju hijau. Belakang baju tulis angka O

      Delete
  6. Muka keling yg belasah bini sendiri tu nampak ada iras2 pembaca berita stesen Tv tamil Imayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA
      IRAS2 BAPAK HANG PUN ADA

      Delete
  7. Pas mesti masuk calun semua kerusi di msia kalau nak menerintah putrajaya. Kalau berjaya, malaysia akan maju macam kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana keling semenanjung Jaffna bekas pemberontak LTTE mcm kau dpt tinggal di sini. Kau masuk Malaysia secara haram ke?

      Delete
  8. INDIA TU MARAH SEBAB ISTERI DIA TKNK EHEK DGN DIA

    SEBAB?

    ISTERI DIA KATA DAH JATUH TALAK 3 .... SEBAB SUAMI TU PENYOKONG PAS

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...