Monday 5 October 2015

PARTI AMANAH NEGARA (PAN) WUJUDKAN 22 BAHAGIAN DI NEGERI SELANGOR DENGAN SASARAN 22,000 AHLI DARI KESELURUHAN 100,000 YANG DITETAPKAN OLEH MAT SABU .... APAKAH BEGINI SAMBUTANNYA MAKA SASARAN ITU AKAN TERCAPAI??????




Inilah dinamakan sembang memang cukup kencang Gunung Kinabalu pun boleh tumbang dibuatnya ......  tetapi hasilnya?????? ... mau pastikan dari 100,000 ahli Parti Amanah Negara (PAN) kira-kira 22,000 datang dan disumbang oleh PAN Selangor dengan mewujudkan sebanyak 22 bahagian .... ini beerti setiap bahagian paling kokak dan sengkek ialah 1,000 ahli.

Gambar-gambar diatas ialah majlis pelancaran PAN peringkat Damansara Damai oleh orang yang cakap besar berdegar-degar itu sendiri.

Ada rupa yang datang itu sekitar 1,000 orang?????



“Parti Amanah Negara (Amanah) wujudkan 22 bahagian di negeri Selangor.”

Perkara itu diumumkan Pengerusi Amanah negeri Selangor, Ir Izham Hashim dalam ceramah umum Pakatan Harapan di Petaling Jaya hari ini.

Menurut Izham, Selangor akan menjadi contoh kepada negeri lain kerana Amanah yang baru ditubuhkan itu tidak mahu dianggap sebagai parti yang menumpang.
 gunung Kinabalu
“Selangor perlu menjadi contoh kepada negeri-negeri lain kerana Selangor mengambarkan Malaysia,

“Sasaran ahli Amanah di Selangor sahaja adalah 22 ribu ahli daripada sasaran keseluruhan 100 ribu yang ditetapkan oleh Presiden Parti Mohamad Sabu sehingga akhir tahun ini,” katanya.

Dalam pada itu, Izham turut menyentuh Amanah di Selangor akan menjadi pelengkap kepada Pakatan Harapan bagi menggantikan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor sebelum ini.

Katanya, merujuk kepada kajian Merdeka Center dan UMCEDEL mengenai keputusan pilihan raya umum lalu, kelemahan Pakatan Rakyat tidak dapat memenangi PRU-13 adalah ikatan longgar gabungan itu.

“Pakatan Harapan akan mengambil iktibar dari kelemahan Pakatan Rakyat, pandangan skeptikal pengundi berdasarkan kajian Merdeka Center dan UMCEDEL, gabungan yang longgar adalah punca pembangkang tidak berjaya memenangi PRU-13,” katanya.

Turut hadir sama dalam majlis itu ialah Presiden Amanah, Mohamad Sabu, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dan Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Ceramah tersebut bermula pada jam 8.30 malam menjadi ruang mendekati penduduk Petaling Jaya mengenali Amanah dengan lebih dekat.

48 comments:

  1. Nak mengutuk tak sudah2. Kena terima hakikat walaupun pahit. Kadang2 kesian sangat tengok orang desperate, hari2 nak maki dan hina mereka. Tak faham kenapa masih tak boleh terima hakikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helllllloooooooooooooooooooooooooooooooooooo

      PAN Kuali dah dicap sebagai Pengkhianat oleh Bani Melayu kah kah kah. Orang PAS benci, orang UMNO meluat. Kah kah kah. Gang melayu demokrat masuk PKR betul tak?

      Rafizi, Elizabeth Wong, Ahmad Manuty dan 20 orang lain dah sign petition. Kah kah kah

      Jgn bohong laaaaaaaaaa. Rata2 yg bising sokong PAN Kuali Imayam ni kat blog jerrrr. Kat Facebook dan WhatsApp berguni2 orang maki PAN. Kah kah kah

      Balik la wooooooi PAN Kuali

      Fook You Pan Kuali

      Delete
    2. Dah wakaf pun blh amik blk ke bg kt org lain pulak? Boleh...kafarah sembelih kambing bg mkn 10 keluarga miskin batalla wakaf yg lama.....

      Delete
    3. umnu guna cybertrooper laaa

      kerja full time masuk blog PH

      org umnu mana ada masa nk masuk blog politik

      mereka sibuk tanam kangkung longkang sebb gst

      KESIAN KO PERCAYA SEMUA DLM BLOG

      Delete
  2. In Shaa Allah tercapai. Teruskan activities.

    ReplyDelete
  3. SAYA INGIN TANYA. APA DOSA MAT SABU, AHLI2 AMANAH DAN PARTI ITU KPD OK? SAYA INGIN JAWAPAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fook you la PAN Kuali

      Delete
    2. Dosa terbesar mat sabu yg tercatat dlm guiness book of record ialah memberi nama baru kpd Anwar Ibrahim iaitu "sheikh Anwar al juburi"
      Masa tu dia dlm Pas, anwar dlm umno.

      Delete
    3. MAT Sabu Dan Macai2 PAN mengikut falsafah amal imayam nahi putumayam apabila mrncintai Abuyaaaa Sifoo Opis Komtar Dari kaum.mukminin

      Delete
    4. MAT Sabu Dan Macai2 PAN mengikut falsafah amal imayam nahi putumayam apabila mrncintai Abuyaaaa Sifoo Opis Komtar 1000x lebih Dari kaum.mukminin

      Delete
    5. Khianat! Menolak hudud dosa terbesar! Munafik!

      Delete
  4. Betul tu...lebih baik halakan senjata pada ameno dan BN dan jangan pedulikan atau promosikan parti PAN sebab satu ketika nanti PAN juga akan terlingkup seperti kuali bilamana terdapat ahli ahli yang akan melakukan khianat sepertimana pengkhianatan geng haru biru ini terhadap PAS...TUNGGU keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu sanggup Jadi pencacai DAP demi pangkat. Orang Islam di Penang macam warga Palestine di tebing barat Mat Sabu tak peduli pun.

      Hari2 goreng pakai KUALi yg hitam legam

      Delete
    2. GUAN ENG KANTOI, DAKWA EXCO SENDIRI MENIPU???

      Hah! Pelikkan? Kenapa pulak berbeza sangat kenyataan dan ucapan yang dibuat oleh kedua - dua belah pihak ni? Padahal, diorang berada dalam satu Rejim yang sama. Tapi kenapa ianya berbeza?

      Kalau sebelum ini, PAS tampil mempertikaikan mengenai bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang didakwa telah dihentikan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu.

      Katanya, bukan sahaja bantuan kewangan, malah surat tawaran yang dikeluarkan kepada SAR juga turut ditarik balik. Terutama yang dimiliki sepenuhnya oleh ahli - ahli PAS secara persendirian.

      (Artikel Berkaitan: Rejim DAPigs Hentikan Bantuan Sekolah Agama!!!)

      Namun dakwaan yang telah dibuat oleh PAS itu telah dinafikan oleh Si Tokong DAPigs tu melalui status yang dimuat naikkan didalam laman media sosial twitternya sebelum ini. (KLIK SINI)

      Malah ianya juga turut diulangi oleh Si Tokong DAPigs tu sewaktu menyampaikan ucapan sempena Konvensyen Biasa DAPigs Negeri Sembilan kali ke 17 di Dewan City Kingdom Hotel semalam.

      Selain menuduh PAS sengaja nak tabur fitnah, Si Tokong DAPigs tu juga mendakwa, bantuan kewangan tersebut tidak pernah ditarik balik dari mana - mana pihak walau pun 'Sekupang'.
      "Dulu kita punya kawan, tapi sekarang sudah jadi lawan. Jadi, mereka buat tuduhan dan fitnah yang kita telah hentikan bantuan kepada sekolah agama rakyat di Pulau Pinang. Itu tidak betul. Kita beri wang (bantuan), malah tidak pernah pun kurangkan (jumlahnya)," katanya.
      Tapi yang herannya, dalam kenyataan yang dibuat oleh Exco Rejim DAPigs yang menjaga hal ehwal perkara tersebut, katanya memang ada SAR yang tidak menerima lansung bantuan tersebut.

      Bahkan kata Si Exco Rejim DAPigs tu lagi, ada sesetengah SAR yang hanya menerima separuh daripada jumlah bantuan kewangan tu. Ianya tak sama macam yang didakwa oleh Si Tokong DAPigs tu.

      Alasan yang diberikan oleh Exco Rejim DAPigs tu, pihak mereka terpaksa melakukan tindakan tersebut bagi menampung SAR yang jauh lebih daif serta memerlukan bantuan kewangan.

      Nah! Sekarang ni nampak sangat la Rejim DAPigs ni cuba nak mengelirukan rakyat dengan mengeluarkan kenyataan yang sedemikian. Sorang kata bantuan tak kurang seposen, yang sorang kata kurang separuh.

      Itu membuktikan bahawa Rejim yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu Tak Jujur dan Tak Amanah dalam menjalankan tugas serta tanggungjawab mereka kepada rakyat di Negeri itu. Balik - balik, MENIPU tu jugak la yang puak - puak DAPigs ni tau buat!!!

      Delete
    3. yg tulis pjg2

      yg suka guna DAPigs

      sebenarnya adalah omak srndiri

      jauh beza dgn akhlak penulis hebat pro AMANAH seperti greenboc

      sesapa yg sokong pas akn rosaklh budi bahasanya seperti ulamak pas juga... mcm omak

      tk caya jap lg omak mesti jwb komen hebat ku ini

      Delete
  5. SAYA SOKONG PAKATAN ATAU SEBARANG GABUNGAN YANG MENENTANG UMNO DAN BN....
    JUSETRU..... SAYA SOKONG PARTI AMANAH....ATAU APA2 PARTI YANG SEUMPAMANYA....
    SAYA ISTIQAMAH MELAWAN BN
    PENCACAI OMAK KAU...... SILA TUKAR LAMBANG BLOG PUAN.... DAH TAK SELARI DENGAN PH / PR
    SAYA BUKAN AHLI MANA2 PARTI TETAPI LAWAN BN YANG MEMPORAKPERANDAKAN NEGARA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik la PAN menyamar plak. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Kuali lg mulia dr parti ajaran seks

      Delete
    3. Anon 10:02

      Inclusive, locomotive dan pahemmmm

      Delete
    4. 9:36 kalau bukan ahli mana2 parti, jgn sibuk. Duduk diam2 dgn bini dlm selimut.

      Delete
  6. Alahai omakkau ulang balik style blogger bodoh. Bkn semua org bodoh mcm omakkau. Kena fhm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Shampoo cerdik ka??????

      Delete
    2. Kalau kau cerdik pegi blog lain. Tapi aku rasa blog lain spt greenpork, asd dll, bodohnya bertingkat tingkat melebihi klcc.

      Delete
    3. mat sabu walaupun bodoh bertingkat tingkat tapi dia tak pernah buat kerja bodoh dan jijik menjubo lubang bontot sesama jenis mcm aljuburi..ngeh3

      Delete
  7. PAS JANGAN DENGKI DENGAN PAKATAN TINGGAL HARAPAN!!!

    Heh! Nampak sangat jika kita lihat dari satu sudut, itu mesej yang cuba disampaikan oleh Si Din Pudu tu kepada pemimpin - pemimpin bekas parti yang telah dikhianatinya sebelum ini.

    Dalam keadaan sekarang ni, Si Din Pudu tu sama juga seperti pemimpin - pemimpin PKR cuba nak menutup lobang punggung masing - masing dari terus dipertikaikan oleh rakyat Malaysia.

    Semuanya kerana tindakan terburu - buru yang dilakukan oleh Presiden PKR yang dilihat 'Terpaksa' mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak tu baru - baru ini tanpa penglibatan PAS.

    Sebelum ini, rata - rata rakyat Malaysia melahirkan pendapat bahawa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu adalah kerana tekanan dari pihak DAPigs yang ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dan dalam masa yang sama, tindakan tersebut juga turut memberikan impak kepada PKR apabila terdapat segelintir dari kalangan pemimpin parti itu memfailkan petisyen bantahan mereka.

    Perkara itu secara tidak lansung diakui oleh kepimpinan PKR, mampu mengugat parti itu jika ianya tidak ditangani dengan baik akan menyebabkan perpecahan dikalangan mereka sendiri.

    Tapi, bagi seorang Pengkhianat macam Si Din Pudu ni, takkan pulak dia nak mengakui perkara yang sama. Takkan dia nak kata yang perpecahan itu berlaku akibat campur tangan DAPigs.

    Sebagai seorang Barua yang setia kepada 'Tuan Besar' dia, maka Si Din Pudu tu pun buat satu kenyataan menyindir PAS agar tidak menyalahkan Pakatan Haprak Baru tu secara terbuka.
    "Menyalahkan penubuhan Pakatan Harapan sebagai punca pergolakan dan perpecahan tanpa melakukan muhasabah dan penambaikan serta nilai tambah, adalah merupakan sikap yang terbelakang kerana ia tidak akan membawa apa-apa perubahan positif," katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.
    Nah! Nampak sangat la yang Si Din Pudu tu cuba nak menafikan Kebenaran. Dia ternyata GAGAL untuk membuktikan Kejujuran dia sendiri kepada rakyat dengan penafian yang dilakukan.

    Hakikatnya, Si Din Pudu tu pun tidak dapat menyangkal dakwaan bahawa perpecahan didalam PAS adalah disebabkan campur tangan puak - puak DAPigs tu. Dan dia juga GAGAL untuk menafikan bahawa perkara yang sama akan berulang dan menimpa PKR!!!

    ReplyDelete
  8. ... rasanye tak mustahil PAN dapat menambah ahli. Kerana, difahami ahli2 IKRAM diminta berbaiah mmberi sokongan padu dn diminta menerima DAP sebagai rakan perjuangan yg jauh lebih afdhal dpd PAS di sisi Allah. Hal yg sama berlaku kpd ahli2 ABIM diminta menyokong PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikram ????? My foot

      Delete
    2. GUAN ENG KANTOI, DAKWA EXCO SENDIRI MENIPU???

      Hah! Pelikkan? Kenapa pulak berbeza sangat kenyataan dan ucapan yang dibuat oleh kedua - dua belah pihak ni? Padahal, diorang berada dalam satu Rejim yang sama. Tapi kenapa ianya berbeza?

      Kalau sebelum ini, PAS tampil mempertikaikan mengenai bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang didakwa telah dihentikan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu.

      Katanya, bukan sahaja bantuan kewangan, malah surat tawaran yang dikeluarkan kepada SAR juga turut ditarik balik. Terutama yang dimiliki sepenuhnya oleh ahli - ahli PAS secara persendirian.

      (Artikel Berkaitan: Rejim DAPigs Hentikan Bantuan Sekolah Agama!!!)

      Namun dakwaan yang telah dibuat oleh PAS itu telah dinafikan oleh Si Tokong DAPigs tu melalui status yang dimuat naikkan didalam laman media sosial twitternya sebelum ini. (KLIK SINI)

      Malah ianya juga turut diulangi oleh Si Tokong DAPigs tu sewaktu menyampaikan ucapan sempena Konvensyen Biasa DAPigs Negeri Sembilan kali ke 17 di Dewan City Kingdom Hotel semalam.

      Selain menuduh PAS sengaja nak tabur fitnah, Si Tokong DAPigs tu juga mendakwa, bantuan kewangan tersebut tidak pernah ditarik balik dari mana - mana pihak walau pun 'Sekupang'.
      "Dulu kita punya kawan, tapi sekarang sudah jadi lawan. Jadi, mereka buat tuduhan dan fitnah yang kita telah hentikan bantuan kepada sekolah agama rakyat di Pulau Pinang. Itu tidak betul. Kita beri wang (bantuan), malah tidak pernah pun kurangkan (jumlahnya)," katanya.
      Tapi yang herannya, dalam kenyataan yang dibuat oleh Exco Rejim DAPigs yang menjaga hal ehwal perkara tersebut, katanya memang ada SAR yang tidak menerima lansung bantuan tersebut.

      Bahkan kata Si Exco Rejim DAPigs tu lagi, ada sesetengah SAR yang hanya menerima separuh daripada jumlah bantuan kewangan tu. Ianya tak sama macam yang didakwa oleh Si Tokong DAPigs tu.

      Alasan yang diberikan oleh Exco Rejim DAPigs tu, pihak mereka terpaksa melakukan tindakan tersebut bagi menampung SAR yang jauh lebih daif serta memerlukan bantuan kewangan.

      Nah! Sekarang ni nampak sangat la Rejim DAPigs ni cuba nak mengelirukan rakyat dengan mengeluarkan kenyataan yang sedemikian. Sorang kata bantuan tak kurang seposen, yang sorang kata kurang separuh.

      Itu membuktikan bahawa Rejim yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu Tak Jujur dan Tak Amanah dalam menjalankan tugas serta tanggungjawab mereka kepada rakyat di Negeri itu. Balik - balik, MENIPU tu jugak la yang puak - puak DAPigs ni tau buat!!!

      Delete
  9. kita lari tajuk sikit

    bayangkan pas memerintah malaysia sekarang

    dgn pemikiran khawarij yg mereka ada...

    AGENDA PERTAMA akan dibuat ialah menangkap dan menghukum 'pengkhianat' iaitu Amanah

    maka keluarlah suara2 khawarij yg kunun merujuk hukum Allah bahawa 'pengkhianat' mesti dihukum mati

    sedangkan 'pengkhianat' itu hanya mahu membawa fikrah yg lebih rahmatin, bukan khianat kpd agama

    AGENDA KEDUA yg akan dibuat khawarij pas ialah menghukum 'penentang hudud' iaitu ditujukan kepada dap

    dengan merujuk kpd ayat2 Quran yg difahami secara dangkal, maka dgn sifat khawarij pas, mereka akan memburu dap, mengharamkan dap dan menghukum mati mereka. kunun kerana tegas dgn hukum Allah

    kpd puak yg dilabel sekular liberal dll akan dimusuhi dan dibenteras, kunun demi agama

    AGENDA KETIGA ialah memberi kata dua kpd ahli parlimen yg 'melanggar' baiah talak tiga

    kata dua iaitu ' awak sayangkan islam atau sayangkan isteri?' pilih salah satu
    jika syg bini lebih maka awak derhaka kpd perjuangan islam (khawarij) maka awak layak dihukum mati

    AGENDA KETIGA ialah mengenai isu mangsa banjir kelantan. yg ini boleh dilewatkan kerana ia hanya hal duniawi saja dan tiada hukum jelas Al Quran yg mesti memberi khemah baru atau rumah baru kepada mangsa banjir

    PEMERINTAHAN KHAWARIJ PAS

    maka akhirnya jadilah pemerintah pas pemerintahan khawarij ala IS yg sesat itu

    ciri2 khawarij pas semakin terserlah. tidak pun mereka peduli mengenai isu2 negara dan rakyat tapi sibuk dgn mencari pasal dgn 'pengkhianat' dan 'penentang hudud'

    marilah kita sama2 selamatkan negara ini dpd khawarij pas

    kita mahu islam yg membawa rahmat, bukan 'islam' yg membawa binasa


    nota:

    Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa sallambersabda yang artinya,

    “Akan ada di tengah-tengah umatku perselisihan dan perpecahan. (Yakni akan ada) sebuah kaum pandai berbicara, namun tidak cakap (jelek) dalam berbuat. Mereka rajin membaca al-Qur’an namun (bacaan) tersebut tidak bisa melewati kerongkongan mereka (tidak sampai ke dalam hati mereka). … mereka berdakwah (mengajak) kepada Kitabullah, padahal mereka bukan termasuk darinya sama sekali. … .” (HR. Abu Dawud 4765)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan khawarij ialah org yg keluar drpd jamaah islam iaitu mereka yg menentang sayyidina Ali r.a. Ada yg jadi khawarij dan ada yang jadi syiah. pan adalah termasuk puak khawarij,, mereka guna dalil secara salah. Sama seperti anon di atas,,guna hadis, tapi tafsir membabi buta tanpa rujuk ulamak....

      Delete
    2. anom 10:23 ni mabuk ketum kot.woi nak komen pun pi mandi gosok gigi dulu.tak bangang pun gila.

      Delete
    3. anom 10:23 ni mabuk ketum kot.woi nak komen pun pi mandi gosok gigi dulu.tak bangang pun gila.

      Delete
    4. srmua tiga komen bodoh diatas adalah dr omak srndiri

      omak ni bukan cerdik sgt...klu cerdik dh lama jd gf kholid

      Delete
  10. MOHON TUAN DAN PUAN GUNAKAN BAHASA YANG ELOK2.... KERANA BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau di Malaysia, bahasa melambangkan parti yg disertainya.

      Delete
  11. Dlm sejarah politik Malaysia, penggunaan bahasa kasar, mencarut dan menghina telah dimulakan oleh pengerusi PAN semasa dlm Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kini beliau sudah bertaubat dan bahasa buruk2 sudah diambil alih oleh golongan ulatmak pas

      pewaris bahasa buruk... bukan pewaris nabi

      Delete
    2. Kalau btul dia sudah bertaubat, dia harus melakukannya secara terbuka kerana kesannya sudah begitu meluas sehingga ianya menjadi sinonim dgn anwar Ibrahim.

      Dia patut menarik balik gelaran yg telah diberikan dgn melarang penggunaan gelaran buruk itu oleh sesiapa shj. Kalau boleh melalui siaran langsung di televisyen.

      Delete
    3. Bukankah parti kuali dah ada stesen tv sendiri iaitu tv Imayam. Gunakanlah utk buat permohonan maaf secara terbuka. Pas, Pkr mana ada.

      Delete
    4. aono 11:44

      dia dh settel secara personal dgn anwar

      itu sebab Amanah lebih berakhlak

      hj hadi berani ke minta maaf

      sorrry laa

      Delete
  12. Ceramah buat dalam dewan tapi masih tiada kehadiran. Penceramah terpaksa duduk bawah sebagai nak tunjuk ada yang hadirin mendengar.
    Ko orang ingat Izham ni hebat ke. Berapa kali aku hadir mesyuarat PAS Kelana Jaya (dia YDP). Ucapan tak sentuh cerita perkembangan lanjut tentang PAS. Dia cuma boleh berucap hentam umno. Itu saja.
    Berkata dalam hati aku, kalau setakat itu punya ucapan dasar bahagian Kelana Jaya baik tak payah. Sebab sesuai untuk ceramah umum.

    ReplyDelete
  13. bukan smua ahli tu..sja dtg kot2 ada bihun sup pree..muka serius konon beri tumpuan..

    ReplyDelete
  14. Nape dikisahkan aktiviti PAN,biarlah kata mereka hanye serpihan.nape dikesahkan pakatan harapan kalau PAS semakin kuat,nape dikisahkan jawatan dlm gov selangor kalau DAP itu musuh Islam kan redha Allah lebih penting dari wang ringgit dan kemenangan PRU14,nape ditanye kerajaan pakatan harapan penang tentang bantuan SAR kelolalaan PAS dihentikan kalau DAP itu musuh islam spt mana didakwa

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak khawarij pasug dan assobiyah umnu bersatu menbuat onar

      Delete
  15. Omak kau pun sembang kencang walau gigi omak kau mancung...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...