KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 9 February 2015

FOTOKOPI SURAT DATUK BANDAR MANILA SOKONG DSAI ESOK TERSEBAR DI LAMAN SOSIAL.


Fotokopi dikatakan surat dari Datuk Bandar Manila Joseph Ejercito Estrada yang merupakan bekas Presiden Filipina menyatakan sokongan kepada DSAI kini tersebar di laman sosial.

Mendoakan agar DSAI yang bakal mengetahui nasibnya mengenai rayuan terakhir Mahkamah Persekutuan di Istana Kehakiman esok pagi.

Kena terima hakikat akan realiti perjalanan di mahkamah negara ini amat kurang ambil peduli tekanan dari pihak luar.

Keputusan dibuat berdasarkan kepada keterangan dan fakta serta penghujahan kedua-dua belah pihak sama ada pendakwaraya maupun peguambela.

Surat ini lebih kepada memberi sokongan moral dan penyuntik semangat kepada DSAI ketika dalam keadaan amat memerlukan.

Esok memang satu dunia memberikan perhatian sama ada sistem kehakiman kita ini benar-benar bebas dari sebarang cengkaman dan campur tangan pihak eksekutif serta terpengaruh dari tekanan dari negara-negara luar juga berdasarkan kepada alasan penghakiman nanti.

Semoga keadilan bukan saja tertegak dan di laksanakan malahan lebih penting ianya mesti dilihat ianya ditegakkan dan dilaksanakan.

Perlu memberi ruang dan peluang kepada Mahkamah Persekutuan membuat keputusan tanpa rasa gentar dan memihak.

Perlu mempunyai keyakinan suatu keputusan adil akan diputuskan.


Semoga kebenaran menyebelahi keadilan.

31 comments:

  1. sifat "keadilan" dan "kebenaran" .. pada golongan yg taasub ...sombong dan jahil adalah tatkala ia memberi keuntungan ataupun berpihak kepadanya ... lihatlah betapa megahnya mereka tatkala anwar "dilepaskan" pada penghakiman awal kes liwat kali keduanya ini .. lalu tatkala dirujuk pada penghakiman yg lebih tinggi dan natijahnya dibatalkan pada penghakiman yg pertama ...anwar kembali kepada slogan"konspirasi" .. tunggulah kamu wahai para pentaasub ...anwar akan berpegang pada penghakiman yg "membebaskannya" atas dasar apa pun ..sebagai "bukti" dia tidak meliwat ...tetapi dia akan memfitnahkan makamah jika disabitkannya pada perbuatan liwat .. itulah takrifan "keadilan" dan "kebenaran" pada mereka

    ReplyDelete
  2. semakin bersepah la homosex, gay kat Malaysia ni.. ya Allah telan lah bumi Malaya ini sebelum lebih parah dan sesat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau telan, mintak telan golongan yang pro-LGBT sahajalah.

      Delete
    2. Anon 1649....sebab umno dah luluskan lgbt nak buat macam mana? Hakimpun dah kata boleh dah sahkan pun oleh mahkamah persekutuan. Gembiralah hamno ye...malah aku dengar dikalangan majlis tertinggi hamno pun ada yg kaki lgbt...punahlah masyarakat beb.

      Delete
  3. aku merasa "mual" melihat betapa sifat taasub sebahagian dari bangsaku kepada anwar sehingga hilang akal fikirnya ..mati hati nuraninya .. dikumpul dijalanan ..berpanas ..berhujan..semata2 untuk melindungi dirinya dari tuduhan yg ditimpakan kepadanya .. apakah "keadilan" pada sesuatu sifatnya berada dijalanan ?... "Keadilan" sifatnya paling hampir bernaung dlm sistem makamah .. carilah ia disana..andai kamu mempunyai sebab dan bukti yg kuat lagi kukuh betapa makamah tidak mampu berlaku adil atau lebih buruk turut bersekongkol .. maka ada satu "makamah" yg paling adil ..hatta neracaNya mampu menimbang pada sebesar zarah .. mengapa kamu wahai anwar dan para pentaasubmu merasa "takut" untuk mencari "keadilan" yg sangat kalian dambakan di makamah itu ? ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa tak letak nama sendiri untuk komen. takdak teloq ka.

      Delete
    2. Umuno kepala butoh.

      Delete
  4. Adalah orang Manila ahli PKR????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak... orang manila ahli umno bro. Koh koh koh. Umno jobo tahik.

      Delete
  5. para sipentaasub itu tidak "menerima" walau satupun pembuktian yg dibawa oleh sipengadu dengan alasan "konspirasi" ...tidak juga "menerima" lafaz sumpah yg disandarkan pada Dzat Allahswt sebagai penguat pada tuduhannya ..dengan alasan sipelafaz itu adalah "munafik" dan tertolak pada lafaznya itu ..sangat yakin para sipentaasub apa yg dituduhkan kepada anwar adalah fitnah ... mungkin inilah "pembelaan" yg paling ampuh yg pernah berlaku dlm peradapan manusia .. anwar benar2 seorang "anugerah tuhan" ?.. sekadar bertanya ..jika anwar kekal disabit pada 5 tahun penjara ... adakah azmin ali kekal pada seruannya dahulu yg mahu "merobohkan" penjara demi "keadilan" untuk anwar ?...masih adakah yg berkira2 mahu berguling dijalanan ? .. aku benci melihatnya ..tetapi tidak mampu menghalangnya ... kadangkala "rindu" melihat adegan yg pernah terjadi itu.. teringat kejadian seorang tua yg berbaring merintangi jalan menghalang kenderaan yg dinaiki raja negeri perak ..kerana siraja turut "bersekongkol" merampas kerajaan "islam" yg berusia tak sampai setahun .. untuk dikembalikan kepada UMNO ..yg tersangatlah zalim itu.

    ReplyDelete
  6. Dah president dia gay....mana2 yang main belakang mesti dia sokong jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis yg bos ko tutoh depan belakang puki dan jobo altantoyo tu ko nak cakap apa? Lagi dahsyat...lepas totoh puki tutoh pulak jobo lepastu bunuh dan lepas tu letupkan sebab takut ada bukti. Ko tak nak sokong ke? Mesti sokong lah bro....tutoh jobo babi pun mesti sokong bro..hehe...koh koh koh muuuaaahhhhhh.

      Delete
  7. KAH KAH KAH


    INI BUKAN TAKTIK BARU ANWAR


    DULU CARI SOKONGAN QARDAWI UNTUK PSYCO HAKIM


    SEKARANG CARI SOKONGAN ORANG MANILA PULAK


    BEBERAPA HARI SEBELUM PRU13 PAS & PKR BEREBUT JAWATAN PM,


    ANWAR YG LICIK DAPATKAN SOKONGAN QARDAWI UTK JADI PM


    NURUL IZZAH TUNJUK SURAT SOKONGAN QARDAWI ANWAR JADI PM


    SIAP JEMPUT NIK AZIZ DATANG SEMATA2 NAK TUNJUK NIK AZIZ RESTU


    KAH KAH KAH


    SEGALA TAKTIK & TEKNIK ANWAR TELAH DAPAT DIBACA


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan mencari sokongan dan ini juga bukan tektik anuar tapi satu dunia sedang memerhatikan kerana anuar seorang yg dihormati dan berprinsip sebab tu dia mendapat sokongan dr Yusuf Qardawi anda siapa kalau nak dibandingkan dgn anuar bagai langit dgn bumi

      Delete
  8. Wahai unknown tulisan anda mcm bagus tapi 'hampeh'tidakkah anda melihat dgn mata tidakkah anda mendengar dgn telinga dan tidakkah berfikir dgn otak bhw apa yg dihadapi oleh dsai adalah sesuatu yg pelik sedangkan tun m pun pernah berkata yg dsai tak salah dan apakah bodoh dsai nak jatuhkan maruahnya 2x dan apakah anda tidak pernah dengar kenyataan d musa hitam kalau dia melawan dia jg akan jd spt dsai yg telah diaibkan sejak sekian lama anda kata yg menyokong dsai adalah pentaasub ini bukan pentaasub tapi menyokong perjuangannya utk masa depan anak cucu juga kerana dsailah ramai yg celik mata apa yg telah dilakukan oleh kerajaan bn yg telah memerintah lebih 50 thn

    ReplyDelete
  9. Hahaha........
    Kalau anwar bersalah buktikan dgn bukti yg boleh diterima pakai dan msk akal bukanya berpusing satu malaysia dgn bukti yg mecurigakan malah terdapat penipuan maka ini tak adil malah bagaimana org bisa menerima keputusan berat sebelah!!!!! Kalau terbukti dgn kukuh tanpa anwar mampu berbohong maka tiada org akan tidak menerima keputusan dgn nama keadilan. Esok salah tak salah keputusan di tangan hakim, namun keputusan esok merupakan mulanya peperangan yg lebih estrim antara pembangkang dgn kerajaan malah rakyat akan mula buka mata dgn keadilan dgn nama allah yg dilaungkan bangkit demi kebenaran rakyat nakkan perubahan . Tiada lagi sejarah lama di guna pakai pembaharuan sejarah baru bermula yg muda bangkit menerajui negara masa depan.

    ReplyDelete
  10. jika anwar dibebaskan dari tuduhan liwat ..maka tiadalah menjadi kesalahan untuk sesiapa dari terus mengangkat anwar sebagai pemimpinnya ..dan jng lupa mendoakan supaya anwar bertaubat supaya dia menjadi pemimpin yg dipandu Allahswt ... tetapi jika anwar disabit pada tuduhan liwat maka haramlah bagi umat islam dari terus mengangkatnya sebagai pemimpin ... itulah yg diajarkan islam kepada penganutnya ... esok adalah penamat pada warna warni seorang yg bernama anwar .. tetapi esok juga merupakan ujian bagi bangsa melayu yg beragama islam ... Allahswt atau anwar menjadi kiblat kamu ..

    ReplyDelete
  11. Setakat Joseph Ejercito Estrada Najib bubuh dlm poket saja.
    Kalau Obama ke atau PM Australia atau yg setaraf itu barulah Najib fikir 2 kali.

    ReplyDelete
  12. Kepada semua yg menulis diruangan komen ini jangan kita salah dan menyalahkan sesiapa. Ini semua urusan Allah dan Allah juga yg berupaya mesyelesaikan masalah ini. Saya menyeru kepada semua para pengkomen mari lah kita sama sama bermunajat kepada Allah dan mendoakan
    " YA ALLAH ENGAKAU YG MAHA MENGENTAHUI SEGALA SEGALANYA. KAMI BERMOHOM KEPADA MU YA ALLAH SEKIRANYA ANUAR IBRAHIM MELAKUKAN PERBUATAN TERKUTOK INI ENGKAU HUKUM LAH BELIAU SETIMPAL DENGAN PERBUATANNYA DAN SEKIRA NYA BELIAU TIDAK MELAKUKAN NYA ENGAKAU ADILI LAH BELIAU DENGAN SEBAIK BAIL KEADILAN. KAMI JUGA YA ALLAH MEMOHON KEPADA MU EMGKAU LAKNATI DAN ENGKAU DATANGI LAH BALA' KEPADA MEREKA MEREKA YG MENCIPTA FITNAH INI". AMIN. Boleh ke tuan tuan semua lakukan? Kalau boleh jam 2.30am ini bangun dan buat solat sunat Tahjud dan solat sunat hajat doakan spt mana yg saya tulis dalam ruangan ini. Manusia merancang Allah juga merancang dan yakin lah bahawa perancangan Allah lebih sumpurna.

    ReplyDelete
  13. Saya merasa amat dukacita dengan komen-komen yang sembarangan kat sini.

    Masing-masing macam tak merasa BERDOSA mencerca DS Anuwar.

    Kalau tak betul dah jadi fitnah dan berdosa BESAR.

    Kalau betul pon tetap juga BERDOSA kerana mengaibkan orang.

    Antara ciri-ciri solat diterima Allah ialah seseorang itu takut untuk membuat dosa.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Aku tak kisah dgn komen komen bangsat di atas....bagi aku dia orang nak jadi ahli neraka lantak lah dia orang lah...emak bapak dia orang tak tahu didik anak nak buat macamana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun kaki jubo kaki kelentong sebab tu kau mengelebah kepanasan tak tentu pasal. ....hehehe

      Delete
  15. Adapun syariat tidak "memberatkan" kepada org awam untuk turut menjadi hakim dlm pertuduhan yg dihadapi anwar .. dia telahpun mengambil usaha dlm membela dirinya dengan barisan peguam antara yg paling ramai pernah diupah seseorang (13 org ).. walaupun sering difitnahkan pada seluruh sistem perundangan dengan slogan "konspirasi" .. si pengadu juga telah mengambil usaha dlm tuduhannya dengan diwaliki para pendakwa raya (peguam) ... soalnya bersediakah para pentaasub anwar menerima penghakiman yg bakal diumumkan ? ... apa perlunya anwar membawa slogan "rakyat hakim negara" ? .. mengapa membuat roadshow ? .. berbeza jln yg diambil oleh najib tatkala datangnya khabar dia dan isterinya membunuh altantuya (menjadi dalang)... lalu dilafaz pada pengakuan tidak terlibat pada khabar itu dengan bersaksikan Allahswt (sumpah)... sudah tentu sebagai org yg paling berkuasa di malaysia sistem keadilan tidak mampu berlaku adil padanya .. mengapa anwar tidak mahu bersaksikan Allahswt dlm penafiannya tidak melakukan liwat ? kerana hakikatnya sistem perundangan dlm mana2 kerajaan pasti akan sentiasa dipengaruhi atau ditekan sipemerintah secara langsung atau tak langsung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila jawab soalan ini yg di ketahu oleh orang ramai ia jangan pula bedolak dalik ia macai pkr ini

      Anwar tidak berani menyerahkan sampel DNA bagi memudahkan siasatan polis.

      Rakaman CCTV dengan jelas menunjukkan Anwar berada di tempat kejadian pada tarikh dan waktu dilaporkan.

      Ujian forensik sampel DNA darik rektum mangsa 100% sepadan dengan Anwar.

      Anwar tidak berani bersumpah untuk bercakap benar di hadapan Hakim Mahkamah.

      Anwar tidak berani memanggil walau seorang pun daripada 14 saksi alibi yang disenaraikan

      Tidak berani di kandang saksi untuk disoal balas oleh pihak pendakwaan.

      Tidak berani melakukan sumpah mubahalah seperti yang dilakukan oleh Saiful.

      Delete
  16. Byk yg mengetuk pintu neraka ALLAH taala kat sini.. fikir fikirkan lah... Bykkan berjemaah di surau2 atau masjid2.. wajib bg kau lelaki. Baru kita dpt lihat siapa diri kita..

    ReplyDelete
  17. 10 Bukti Kukuh Kenapa Anwar Wajib Dipenjara :-

    http://www.sarawakiana.net/2015/02/10-bukti-kukuh-kenapa-anwar-wajib.html

    ReplyDelete
  18. Wahai anak muda! Jangan tertipu ... Beri keadilan pada Saiful:-

    http://theunspinners.blogspot.com/2015/02/wahai-anak-muda-jangan-tertipu-ini.html

    ReplyDelete
  19. Hahaha....
    Kalau anwar betul bersalah kenapa di bebaskan tuduhan sebelum ini????
    Kenapa lepas tu di tuduh balik dgn bukti baru habis hakim tak bijak malah tak pandai ke????
    Kalau betul bukti semua berpihak pada salfu tangkap je lah anwar kenapa berpusing tak sudah???
    Maka jawapnya hakim malaysia kurang bijak malah tak yakin dgn bukti yg ada.
    Maka sebab itu bukan dosa atau menyebelahi mana2 pihak tetapi dlm kes ini byk kelemahan bukti dan kamu bukan tuhan utk mengadili dgn kebenaran 100% maka yg fitnah itu lebih berdosa hanya dgn anggapan diri sendiri di sebab kan benci bukannya berfikir dgn teliti dan berat sebelah.
    semoga keputusan ikut keadilan bukan atas arahan.

    ReplyDelete
  20. ANUAR MESTI DIHUMBAN KE DLM PENJARA. SELAGI NUAR BERKELIARAN KAT MSIA, NYAWA UMNO/BN AKAN HANCUR. KAMI TAK ADA PILIHAN SELAIN KURUNG ANUAR DLM PENJARA. DOSA PAHALA TOLAK TEPI. APA YG PENTING KUASA KAMI TAK TERGUGAT. ANUAR MAKIN KUAT. SOKONGAN RAKYAT KPD KAMI TINGGAL 48%. CUBA BAYANGKAN PRU 14 NNT...PASTI NUAR BERTAMBAH KUAT. MUJUR LANGKAH KAJANG TAK KESAMPAIAN. MUJUR PAS TERPEDAYA DGN KAMI. KALAU PAS TAK TENGOK VIDEO KLIP YG KAMI BERI...PASTI NUAR MAKIN HAMPIR KE PUTRAJAYA. TERIMA KASIH PEMIMPIN PAS.

    ReplyDelete
  21. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  22. ZUNAR MENULIS: "BARUA BERJUBAH HITAM BANGGA JATUHKAN HUKUMAN".HABUAN DARI TUAN POLITIK PASTI LUMAYAN."
    Yeargghh...#LAWAN TETAP LAWAN.!!!

    ReplyDelete