KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 9 February 2015

KOLEKSI GAMBAR SAMBUTAN CERAMAH RAKYAT HAKIM NEGARA LIWAT II DI MUAR DAN MELAKA, SETELAH MAJLIS PIMPINAN PAKATAN RAKYAT BERMESYUARAT.


Malam tadi Siri Jelajah Rakyat Hakim Negara diadakan di dua lokasi Muar dan Melaka serentak setelah Majlis Pimpinan Pakatan Bermesyuarat petang harinya di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Di Muar ianya diadakan di perkarangan Bilik Gerakan Utama Pakatan Rakyat Muar, PT Tarom, Jalan Temenggong Ahmad, Muar manakala di Melaka di perkarangan Pejabat MPN Melaka, Jalan BPM1, Taman Bukit Piatu Mutiara, Bukit Piatu, Melaka.

DSAI hadir dan berucap di Muar dahulu dan selepas itu beliau bergegas ke Melaka jarak lokasi antara dua tempat ini tidaklah begitu jauh.

Dari rakaman gambar yang dikirimkan kepada Omak Kau bolehlah disimpulkan sambutan diberikan oleh rakyat susulan dari Mesyuarat Pimpinan PR jelas ada sedikit peningkatan tetapi masih tidak mencapai atau hampir-hampir menyamai suasana ceramah mega yang diadakan di dua daerah ini semasa PRU 13 yang lalu.

Omak Kau cukup yakin jika pengajuran kedua-dua ceramah ini melibatkan PAS secara aktif sudah pasti angka kehadiran jauh lebih besar dan meriah.

Dari maklum balas diterima di lapangan kedua-dua lokasi ceramah, menunjukkan hubungan antara ahli dan anggota PAS/PR walau pun tidak semesra dulu, tetapi tidaklah seteruk ketika pasca Langkah Kajang... Ada sedikit peningkatan dalam kemesraan dan kepercayaan.

Secara jujur berkata angka dan sambutan yang diberikan di kedua lokasi malam tadi tidak lagi menunjukkan bahawa kedua negeri akan jatuh ke tangan PR jika PRU 14 diadakan dalam waktu terdekat ini.

Sumbangan kedua negeri ini yang cukup terkenal sebagai antara negeri terkuat UMNO dalam dunia masih tidak mencukupi untuk tawan Putrajaya.

37 comments:

  1. Kikiki....yg dtg tu macai totok pkr jer...last day ceramah tahap fitnah haramjadah anwar ibrahim...mulai esok haramjadah dah berehat di sg buloh 5 tshun....apa lah ssgt pasal ramai ke tak ramai orang yg datang yg pakatan dah tak macsm dulu lagi .... pas dah berpecah...pkr tinggal prmimpin tampa sokongan akar umbi....dulu nepotisma...kroni tuduh org lain sekarang mereka la haramjadah kroni dan nepotisma...tunggu masa nak hancur lebur maka masa itu tahu la nasib haramjadah nih....tungguuuu.....

    ReplyDelete
  2. Hello everybody,
    Kita cease fire okey. Walaupun aku boring tahap gaban dgn Anwar, aku masih kesian kat dia….. Jadi sampai hari rabu ni kita jgn lah kutuk2 dia. Lagipun dia tengah susah la ni. Rabu ni boleh la kita start bungkar balik okey.
    Untuk sementara waktu mai layan lagu Malik Rizuan kat link bawah niiii
    http://www.youtube.com/watch?v=aqVRdmcdQgs
    Kuala Lumpur, Kuala Lumpur menyinari hidup ku,
    Kota yg penuh dgn cabaran
    Kuala Lumpur, Kuala Lumpur menyinari hidup ku,
    Kota yg penuh dgn harapan
    Ish Ish, bawak Lite Ace bikin aku, pasang lagu ni kuat2, Feelong ooooooooooooooo!!!!!

    Terima Kasih Semua, Terima kasih empunya blog

    Yang Benar
    Jeff, Ulu Yam
    Reformist Original

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brader Jeff. U r the best reformist in kelang lembah

      Delete
  3. Kalau Anuar mempunyai sifat macam Jeff, TSKI mungkin tak dipecat Dan PR pun tak pecah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan org pun tak tahu yg pas nak berpadu padu dgn umngok

      Delete
    2. PAS nk berpadu ngn UMNgokss tu cerita rekaan... sama sperti tuduhan wujudnya puak UG... hanya yang bongokss je yg percaya cerita macam tu...

      Delete
  4. PASMA tak datang Kerr???? Dia boleh bawak bihun sop

    ReplyDelete
  5. ROSMAH MANSOR JKK9 February 2015 at 09:31

    Anon 0819 jika lepas mentekendarah todi jangan bagi komen... harap maklum... kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Biduk berlalu, kiambang bertaut ........tapi kan blogger anjing macai masih menyalak dan mengigit serta terus mengigit PAS. mrk semacam tak puas hati malah sakit hati apabila tghh hadir mesy serta menafikan segala tuduhan mrk termasuk kononnya tghh dok UG dgn umno. kalau tak caya cuba gi tengok kat blog depa kan kan kan. posting aku kat blog mountdweller pun dia blok sbb dia cuba nafikan kebenaran. Kalaulah dah macai totok sampai ke mati tetap totok ! Melayu apa kita nak panggil macam ni apabila kebenaran depan mata pun dinafikan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA kau merapu ni. UG tak wujud, seperti mana tak wujidnya bigfoot. Is adalah ikutan paranormal seperti the seekers DLM TV tu

      Delete
    2. ha betul tu... UG ni hanyalah shortform yang diguna oleh RBA dan mereka viralkan... macm juga UBAH, ABU, Inikalilah dll... hanya melayu bangang PR saja yang termakan dgn kempen DAP nak lagakan melayu ni.

      Delete
    3. Baru punya ABAI. Asal bukan Anwar ibrahim

      Delete
  7. Anwar tak ada idea ke? Sampai tiru amanat haji hadi sebelum peristiwa memali, hanya orang bodoh aje ikut amanat anwar itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak Jadi DJ kat mun loong Jln TAR

      Delete
    2. Mareeeri Mareiiiiii t shirt, kayen, kayen felikat mura mura.

      Delete
  8. Pergi jahannam PKR dan daPIGS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, setuju, setuju......

      Delete
    2. APA YANG ORANG MELAYU PERLU TAHU TENTANG DAP :-

      http://www.penaminang.com/2015/02/apa-yang-orang-melayu-perlu-tahu.html#axzz3REbzULVH

      Delete
    3. DAP memanipulasikan isu MRSM untuk dapatkan sokongan Projek Impian Sarawak - IRIS Institute :-

      http://celahgelegar.blogspot.com/2015/02/dap-memanipulasikan-isu-mrsm-untuk.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+celahgelegarblogspotcom+%28CELAH+GELEGAR%29

      Delete
  9. Kah kah kah....potong kote kalau PRU akan datang Pakatan dapat 60% sokongan kalau anwar dipenjara... kah kah...semua bole potong kote masing2 nnti....kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn yakin x tentu hala, ko boleh arah org jgn undi PR ke ... kalu berjaya PR dpt 60% sokongan jgn buat2 dek je ye ...potong kote ko tu ...kalu x mai aku yg potongkn .... kahkahkah

      Delete
    2. Meh le potong ....klu x smpi plak 60%....ako potong kote hsng plak....kah kah kah..

      Delete
  10. helo nuar!...bila hang nak saman org lain berjuta-juta hang pandai dok gi mahkamah,pasang peguam hebat-hebat......tapi kes main juluk jubur ni hang mintak rakyat jadi hakim plak....hang nak buat publisiti murahan ke...lngat hari akhirat & pembalasan nanti ,itu jam,tak boleh kelentong dan dolak-dalih lagi ...ingat itu jer

    ReplyDelete
  11. Ha. Macam anwar ini nak mati sampai buat amanat terakhir pula itu, jangan lupa nanti keluar baju amanat terakhir anwar ,dapatlah macai dap buat duit lagi dap akan dapat untuk nanti, jangan lupa ia beli lah baju amanat terakhir anwar itu

    ReplyDelete
  12. tiap kali mat jenin tua bangka berceramah yg hadir hnyalah luncai2 tua, pak pandir pak pandir dan lebai2 malang yg mudah di liwat dan di bodohkan..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luncai tua pak pandir lebai malang datang tu mestilah nak dengar apa yg terjadi dan apa bodoh dan bangangnya si saifool yg muda tu sampai tak melawan bila kena sondol dek luncai tua tu supaya tak menjadi lebih malang ha..ha..ha..

      Delete
  13. Hahaha.......
    Bodoh juga omak kau macam yg lain... adakah ceramah liwat di bandingkan ceramah pru 13 !!!
    Memang berfikir berat sebelah dlm perkataan ada sindiran malah tak senang hati bila party bersatu dan sokongan semakin tambah. Dan yg lain benci pkr benci dap bukan satu tetapi byk namun ada juga byk yg suka kerana perubahan. Yg benci tu sebab tak dapat habuan malah mrk ni penyokong tegar umno dan takut perubahan demi kepentingan masing2 bukan berfikir atau berhati rakyat maka tiada hairannya manusia begini dan cuba nak hasut pas pecahbelahkan pr ini kenyataan hanya yg bodoh dan mudah tertipu sj akan percaya hasutan syaitan. Kalau hati cukup beriman demi rakyat malaysia kita tak akan mudah mengalah malah percaya hasutan3 manusia angjing yg melaung tak sudah2 menghina meresis menipu mrk2 inilah pemusnah bangsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kau pi shopping kat mun loong

      Delete
    2. cuba cari parti mana bagus di malaysia aku lihat pr lebih teruk dari bn,
      pkr dan pas Lagi teruk dari umno,
      Dap lagi teruk dari mca dan gerakan
      Psm lagi teruk Dari mic
      Aku nak tahu perubahan apa pkr buat selain menaik bini sendiri dan anwar terlalu gairah jadi pm sehingga ahli pr sendiri buta walaupun ada video terang2 anwar gairah nak pm bukannya bela rakyat sampai 16 sep pun anwar boleh tipu rakyat, apa rakyat kita bodoh sangat gelagat pelawak bernama anwar itu .
      Aku tukar parti jika ada parti lebih baik dari pr dan bn sehingga sekarang aku lihat pkr ini lebih teruk dari bn pr Dah terang2 pr tipu rakyat masih ada tertipu.
      Apakah ahli2 pkr masih taksup Pada anwar ini dan tak mahu menbela rakyat , kita sedar funsi sebuah parti membela rakyat bukannya menbela anwar dan ahli keluarganya, pkr bukan sebuah parti baik,pkr terlalu menbela keluarga nya sendiri, sehingakan rakyat kelantan di timpa banjir pun anwar masih bersenang lenang di new zealand, rakyat kelantan tengah susah pun anwar masih buat cermah bela diri, rakyat kelantan tengah susah pun anwar masih ada ceramah agama walaupun dia tak tahu agama hanya berpandukan pada kitab yusuf gadawi, apakah kelayakan anwar bagi ceramah agama sedangkan dia sendiri tak tahu agama

      Delete
    3. entah apa la yg di celoteh nya...

      Delete
  14. Anoy 13.52 kamu kata penyokong PR taksub demgan PR kamu orang UMNO taksub dengan UMNO kamu. Jangan nak salahkan sesiapa kerana setiap manusia ini ada perjuangan dia sendiri. Orang PR dia berjuang cara PR dan orang UMNO berjuang cara UMNO. Kamu nak kutok Anwar itu hak kamu tapi jagan mrah kalau kami.kutok Najib dan kepimpinan UMNO. DSAI 10 hari sebelum dijatuhkan hukuman beliau berceramah satu Malaysia bukan bertujuan untuk membebaskan dirinya tapi mahu memberi amanat kepada penyokong Pakatam andai kata beliau ke Penjara dan teruskan.perjuangan menuntut keadilan untuk.semua rakyat Malaysia tidak.mengira bagsa parti dan agama. Kamu seolah olah UMNO itu semua betol.apa.UMNO dan.pemimpin buat betol. Kami.sebagai.penyokong PR akan mengatakan betol kalau apa yg pemimpin UMNO buat itu betol.dan.kami akan mengatakan salah kalau yg dibuat iti salah. Kami tidak membetolkan yg salah dan menyalahkan yg betol..Tapi saya hairan kenapa penyokong UMNO tetap mempertahan yg tidak betol pada hal mereka sedar dan namapak.apa pemimpin mereka buat itu tidak betol. Kami doakan Anwar ke penjara kalau beliau betol melakukam perkara teekutok itu dgn Saiful tapi kalau Anwat tidak melakukannya kami.memohon kepada Allah supaya Allah mengadili Anwar sebaik bail keadilan kami juga mohon Allah laknati dan datangi bala' kepada merekacipta fitnah ini. Wahai anoy 13.52 yakin lah dengan kebesaran Alla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100% anon 15.04 sokong sangat2

      Delete
    2. Anwar seorang peliwat ia , dna ada di tuala, berus gigi, cadar ,dan bontot saipul , kenapa anwar tak bagi dna yg baru jika betul anwar bukan seorang peliwat ia untuk Padan kan pada dna bontot saipul, ia fikir2 kan ia ,pakar forensik bukan yg bodoh ia dia tahu lama dan baru dna itu, kalau anwar tak bagi kerjasama pakar boleh guna dna 1997 untuk samakan dna bontot saipul,
      Kalau anwar buktikan dia tak bersalah sila bagi dna yg baru untuk di samakan dna yg ada pada bontot saipul, berus gigi, tuala good moning, cadar dan dna ada dalam bilik itu
      Anwar ingat pandai untuk lepas diri ,pakar forensik lagi pandai. Dia tahu mebeza jantan dan bena seoarang pelaku

      Delete
  15. Anon 15.04
    ko baca blog Dr zulkifli nordin bekas peguam abwar ibrahim....tajuk lebih kurang DDay for anwar...fakta kes liwat 2....baca dan baca....ya aku sokong klu anwar salah masukkan dlm penjara atau sebaliknya...yang kami benci dan meluat belum jatuh hukum...belum apa2 lagi semua dah hina mahkamah...tuduh macam2...maki hamun dan semua tak betul klu bukan kes menyebelahi anwar...itu yg kami lawan dan tentang habis2an pasal anwar dan proxy yahudi pluralisme mereka...jamgan lari dari fakta....kes biasa majikan dan pekerja. ....tiada konspirasi dari orang lain...sendiri buat sendiri tangggung....

    ReplyDelete
  16. Apapun.. diharapkan dgn terpenjaranya Anwar nanti & terdedahnya kumpulan komplot Hawai Five O maka terhapuslah juga pemilik serta pencipta tangan2 ghaib yg mengkucar-kacirkan perpaduan dlm PAS kebelakangan ni... Insyaallah...

    ReplyDelete
  17. ZUNAR MENULIS: "BARUA BERJUBAH HITAM BANGGA JATUHKAN HUKUMAN".HABUAN DARI TUAN POLITIK PASTI LUMAYAN."
    Yeargghh...#LAWAN TETAP LAWAN.!!!

    ReplyDelete