KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 8 February 2015

OPERASI SITA KERUSI DAN MEJA ATAS JALAN UTAMA OLEH MAJLIS PERBANDARAN JOHOR BAHRU TENGAH (MPJBT)



Suatu OPERASI SITA KERUSI DAN MEJA di sekitar Jalan Temenggong 7, Taman Ungku Tun Aminah, Skudai, Johor Bahru oleh kakitangan bahagian penguatkuasa Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) petang tadi.

Tindakan tersebut dilakukan disebabkan peniaga-peniaga dikawasan berkenaan telah meletakan kerusi dan meja di atas jalan utama sehingga mendatangkan masalah kepada lalulintas dan menyukar penguna yang melalui kawasan tersebut.

Sudah banyak kali diberikan peluang dengan memberi amaran namun masih bersifat degil keras kepala macam negara ini tidakan undang-undang dan peraturan lagaknya.

Kali ini cakap lebih tiada gunanya buat bazir dan rugi nafas, air liur dan tenaga.

Tindakan berterusan akan dilaksanakan dari masa ke semasa.

Syabas dan Jutaan Tahniah kepada MPJBT kerana tegas dan tuntas lagi pantas ambil tindakan.

23 comments:

  1. Budak samat sait janggut berserabai mintak adi awang letak jawatan....ko orang PAS tak rasa ngilu ke kat tulur korang dengan kenyataan si samat sait tuh....bang non antar si samat untuk jentik tulur adi awang...kikiki...jangan pandang enteng jentikkan samat tu.....mau skali dijentik si samat kena kenser prostate pulakkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naboi bg komen, dh perfect sangat idup ko ...

      Delete
    2. Dia dh mabok todi, dia x sedar yg dia jentik telo dia sendiri ...kahkahkah

      Delete
    3. Tak rela berkhimat demi rakyat patut bungkus aje. Jangan buang masa. Hadi fikir dia tu lebih mulia dari PAS.Pi mampus cepat.

      Delete
    4. Moiden tengah buat perancngan nak jatuhkan najiborosmah. Kepala perancang madey paria dan daim termasuk juga rahim tamby. Semalam najiborosmah kata orang2 kampung perlu dan wajib main golf tapi madey jentik teloq najiborosmah terkedu nak terduduk. Sebab madey paria kata ko najiborosmah akai tarak ke? Orang kampung nak makan pun susah tercungap2 ni kan pulak nak beli kayu golf? Bodo bengaplah ko najiborosmah kata madey paria kuty karela. Hehhehe.

      Delete
    5. Anon 23.04...ale utooooh.

      Delete
  2. ROSMAH MANSOR JKK8 February 2015 at 21:26

    peringatan. Anon 2030 jangan beri komen selepas minum todi. Harap maklum.... kah kah kahb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan minum todi la...dia minum air kencing babi.


      Jeff babi ulu yam
      Reformis asli Tulang babi

      Delete
    2. Bukan minum air kencing babi jah tapi bedal sekali arung taik babi. Hahahaha

      Delete
  3. LEPAS NI MESTI CINAbeng DAPigs MENYALAK KAT MENIPUKINI.COM


    KATA KERAJAAN ZALIM LA APE LA


    CINAbeng DAPigs & MENIPUKINI.COM KUAT TIPU


    ReplyDelete
    Replies
    1. yg banyak menipu ialah jeff babi ulu yam dan kaum kerabatnya.

      Delete
    2. lu olang punya komen entah apa2 daa... sohai...

      Delete
    3. Anonymous8 February 2015 at 22:18 dah lebih 50 tahun kena tipu tak sedar. lagi banyaj berita tipu di sini. kalau tak erti bahasa guna google translate
      http://www.malaysia-chronicle.com

      Delete
    4. Mpjbt adalah tempat tengkorak2 hidup. Yg anehnya teknisyen pakai kereta mewah dan sentiasa dikelilingi tokey2 perut boncit. Ada seorang teknesyen tu (tak boleh sebut nama) kaya raya...tanah beratus2 hektar rumah sewa berpuluh2 biji. Kalau kita nak jumpa dia atas urusan resmi sampai sebulan tak dapat jumpa tapi tokey2 cina boncit2 perut datang tak payak buat temu janji. Aku tengok dibilik dia hari2 tokey2 cina datang yg kita nak jumpa dia tak boleh dia cakap lain kalilah sebab saya banyak kerja. Lahanat punya teknisyen sial babi ko ..mentahkedarah duit haram kerja ko.

      Delete
  4. Tak kan Tun Aminah je. Taman Johor Jaya lagi dashyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di taman tun aminah tak bayar beb...tapi di johor jaya tiap2 bulan bayar beb. Di taman universiti lagi teruk di kulai jaya lagi teruk sampai tutup terus jalan. Di senai begitu juga di kempas dll semua di jb teruklah. Yg heran hanya di tun aminah sahaja yg diserbu.

      Delete
  5. Syabas Azmin akan jadi President PKR tidak lama lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya allah... amin

      Delete
    2. Tak lama kes altantuyo akan dibongkar oleh sirul...hehehe. nak tangkap sirul tak boleh sebab di bawah kuasa kerajaan australia. Jadi takkan sirul nak duduk diam. Orang yg menyuruh bunuh tu sekarang buah dan batang pelir asyik2 termasuk kedalam kekadang langsung tak keluar keluar. Sampai si ayam serama katik dah hilang sabar sebab tak boleh tenggek macam biasa. Insyaallah Allah swt akan tunjukkan nanti..sepandai2 tupai melompat akhirnya ke tanah juga. Hehehe.

      Delete
  6. Jeff Ulu Beranang8 February 2015 at 23:38

    Tahniah MPJBT. Lepas ni kita serang tempat niaga cina yg lain pulak. Suruh turun harga tak jalan, boikot pun tak jalan, kita angkut jer barang-barang dia org. Biar padan muka org cinabeng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha......
      Ya.....bukan cina sj.....resis ulu.....melayu berniaga tepi jln juga kena sapu bersih bukan berat sebelah. Lepas tu kita lihat melayu ke cina lebih melaung...... bertahun berpuluhan tahun cari makan di sini kalau di sapu bagai kami anak beranak nak hidup!!!! Hahaha.....nak adil biar adil semua sekali sapu baru bersih bandar malaysia mcm ni br puas hati semua pihak. Jgn hangat taik ayam dan berat sebelah mcm tu mpjbt tak guna berlagak sj pandai musnah reziki org lain tetapi memberi ruang pada pihak lain mencari reziki tepi jln . Bagi yg bodoh melaung mcm org gila salah post salah blog lain berita lain hujah memang bangang.

      Delete
  7. alaaa... dah tau pun ... berani dengan bilis tengik aje .... kalau ngan jerung.... sekali jeling pun dah terkencing... tak usah nak berlakun berani la weh... orang tak heran pun....

    ReplyDelete
  8. Sudah pulohan tahun restoren mamak dan cina atur kerusi atas jalan baru skrg nak ambil tindakan. Aku setuju juga dikenakan tindakan sebab gangu lalu linstas tapi jgn berat sebelah semua restoren baik melayu mamak dan cina letak shj kerusi meja atas jalan saman atau kenakan bayaran bulanan ikut banyak kerusi. Satu meja RM2/- bagi setiap malam. Kemudian pantau lah. Bagi lah penguatkuasa yg ikhlas ada agama pantau kalau bagi yg 1/2 masak tak guna pantau lah camana pun tak akan jalan. Perkara ini berlaku disebabkan penguatkuasa ada kemasukan daripada pengurusan restoren RM1/- setiap meja. Kira lah berapa puloh ribu meja yg ada maknanya puluhan ribu buta shj masuk saku penguatkuasa setiap bulan. Kalau dikenakan lesen dan bayaran setiap meja wahhh banyak itu kerajaan boleh kutip hasil pulohan juta boleh kutip setiap tahun.

    ReplyDelete