KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 2 February 2015

GADIS MAUT DI KELAR TEMAN LELAKINYA DI KAWASAN REHAT DAN RAWAT (R&R) PLUS.



Seorang gadis meninggal dunia selepas dikelar di bahagian leher oleh teman lelakinya di tepi Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan berhampiran kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Bukit Gantang dekat Taiping hari ini.
   
Susulan kejadian itu, Nursyuhada Johari, 17, segera dihantar ke Hospital Kuala Kangsar namun disahkan meninggal dunia kira-kira 2 petang.
   
Pemangku Ketua Polis Daerah Taiping Supt Ismail Che Isa berkata beberapa saksi yang melihat kejadian itu berkata pasangan itu dilihat bergaduh di dalam sebuah kereta Proton Perdana di tepi lebuh raya itu pada 12.30 tengah hari tadi.

"Gadis itu kemudian dilihat terjatuh dari kereta berkenaan... terdapat kesan luka pada bahagian lehernya akibat dikelar dengan pisau," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
   
Beliau berkata orang ramai yang melihat kejadian itu segera menahan lelaki berkenaan dan menyerahkannya kepada pihak polis.
   
Polis sedang menyiasat kes itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

44 comments:

  1. Subhanallah...Aper nak jadi anak melayu...??? Dah tak ada roh iman ker dalam diri..lnnalilahiwainailairajiun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik aku Mamak...Anak Mami tak buat perangai bohsia macam perempuan Melayu...Belum habis sekolah, dah mereyam ikut jantan sana sini..

      Delete
    2. Istighfar dik... Blm tentu xjd pd anak cicit kita. Jgn riak jgn takbur. Allah maha melihat. Baik tarik balik ayat2 ni.

      Delete
    3. Sorry Yg atas ni kita wakil replykn anonymous 3 feb 0025. Jgn marah haaa

      Delete
    4. ckp pakai otak la mamak..kau duduk atas tanah melayu keturunan nenek moyang kami..kau ckp bg cantik sikit...diorang mcm mana pun bukan kau nk melayu ulang 13 mei ka

      Delete
    5. ckp pakai otak la mamak..kau duduk atas tanah melayu keturunan nenek moyang kami..kau ckp bg cantik sikit...diorang mcm mana pun bukan kau nk melayu ulang 13 mei ka

      Delete
  2. Hukuman MATI menantimu di tali gantung wahai JANTAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak prnah dengar pulak orang fukahak kata nabi Mahmad jerut tekok orang pesalah jenayah berat

      pancong tekok ada lah

      main jerut tekok ni pakai sunnah mana pulak???

      Delete
    2. british. kalau ikut hudud, tkde kes kelar ni. tk sempat pape dh kena rejam dulu.

      Delete
  3. terima kasih atas informasinya. Sukses ya..!! Dan Terimakasih banyak telah berbagi informasnya, Semoga Makin Keren selalu untuk info beserta websitenya,,

    ReplyDelete
  4. Anak Melayu ini ?????

    Masya Allah

    Kes ngentot tak nak tanggung jawab ke ????

    Teringat Arwah Tuya Tuya....

    ReplyDelete
  5. Islam melarang pergaulan bebas di antara lelaki dan perempuan kerana pelbagai kejadian buruk boleh berlaku. Semoga ibubapa atau wali mendidik dan menjaga anak perempuan mereka atau saudara perempuan mereka dengan sebaik-baiknya supaya jenayah terhadap perempuan boleh dikurangkan ke tahap minima.

    Penjenayah-penjenayah amat takutkan hukum Hudud kerana hukumannya adalah berat untuk orang yang melakukan jenayah sebab itulah mereka menolak hukum Hudud. Undang-undang sekular yang telah lama gagal mengurangkan kadar jenayah boleh digantikan dengan Hukum Hudud keranan hukum Hudud yang bersifat mencegah jenayah boleh mengurangkan kadar jenayah.

    Saya merasa sangat kasihan dan sedih melihat gadis ini dibunuh dengan kejam. Saya berharap pembunuh yang kejam itu mendapat hukuman mati yang setimpal dengan kejahatannya dan kezalimannya! Pembunuh itu lupa bahawa siksaan dalam kubur dan neraka adalah amat pedih tidak tertanggung oleh manusia biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mangsa diculik/dipaksa naik kereta.......

      Delete
  6. Bang non belum jatuh hukum dah meracau racau dia x bersalah ...cemas sungguh peliwat negara nih...teringat kara raja kamaruddin petra bejas penjilat prliwat negara dolu dolu......klau nak jadi gay ...ko jadilah gay itu hak kamoo....tapi seorang gay tidak boleh jadi PM di mesia......ramai dah kawan tinggalkan bang non pasal perangai haramjadah bang non sebenarnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm sial je ank haram umngok ni bg komen xda kaitan tajuk.ptt la najib kata macai umnonok bongok.

      Delete
    2. Macai-macai seperti Anonymous (2 February 2015 at 20:28) telah menerima anugerah 'BANGANG' dari bos mereka dalam bulan November 2014 kerana kebangangan mereka telah mencapai gred A + ! Wow hebatnya pencacai-pencacai bangang !

      Delete
    3. anon 2028 Jika kamu org islam,hati-hatilah bila berbicara.Tentu kamu tahu tentang hukum islam?Tak perlu bahas isu ni buang masa.

      Delete
    4. macai bodoh aljubo sedang mengelabah menggelupur mcm cacing kena panggang..hehehe

      Delete
    5. Marah betul Pengemut Keliling nie bila Kote Bengkok mereka di kacau..

      Rindu benor dgn si Kote Benkok haram jaddah tuu yeah

      Memang Nuar Pukimak Haram jaddah Peliwat, Perasuah, Suka Jubor ..

      Aper yg nak marah...marah marah niee...

      Aku tanyer macai aper khabor?

      Nuar Nok kena LIWAT kaw kaw dlm penhara biar kena AIDS pas tu Mampus terus....

      Delete
  7. seblum aku nak khabor, aku nak tanya korang semua dulu, siapakah yg bersalah dan bertanggungjawab sehingga perkara sedahsyat beigni boleh terjadi... cuba korang jawab... jawab....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. G la tanya bapak ko setan !

      Delete
    2. oghe tanyo nga molek dia jawab nga kasa... nok keno nyepak bo kali dio ni. takdok adak... baso mok pok tak ajar... kecik mulo taknyo mampuh tuh, bilo besa nak lawe oghe... belake pare sungguh la mu ni. kalu taklih jawab gak dok di'e2 la. sedak2 kato kokre setae... ya mu tu gapo... iblis....

      Delete
  8. Ko cari sendiri la sapa yg salah....org nk g berak jappp....

    ReplyDelete
  9. Woii...ko tggu lh kt luar kjap. Aku tgh memerut nih. Ikut turn maaaa

    ReplyDelete
  10. Pe khabar anak Tuya? Dah besar agaknye. Pembuhun ibunye dah jumpe ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah2 jumpe kt pdg mahsyar je..lg pn pebunuh tuya dh tua..esk lusa mampos jgk ...

      Delete
    2. Pembunuh ibunya kan bapaknya...

      Delete
  11. Penjubo pun jumpa di sana....disanaaaa..10.feb mampos.....

    ReplyDelete
  12. pak sat tak la berani nak tuduh siapa salah atau siapa patut di persalahkan dalam kes ni... pasal pak sat ni bilis aje... nanti tak pasal2 kena siasat kerana sebar khabar angin lak... cuma pak sat rasa semua ni berlaku adalah kerana tak di laksanakan hukum allah.... pasal dah sahih hukum ciptaan memang tak mampu... so , siapa yg patutnya yg bertanggung jawab tu , sudah terang lagi bersuluh....

    ReplyDelete
  13. Kebanyakkan perkara2 keji dan maksiat dilakukan oleh orang LELAKI. Contoh:- membunuh meletopkan perempuan@kes tuya menembak kepala perempuan@kes pegawai ambank merompak mencuri meragut merogol mencabul meliwat merasuah merempit dirasuah mimum arak berjudi hisap dadah ganja sabu hidu gam pecan amanah dll.Sekian harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa... ni betina mana lak ni yg gatal biji tak sedar diri ni.... dia yg salah nak kata kat orang laki pulak.... hey, kalau tak dak orang perempuan tu, orang laki tak kan jadi jahat tau... pasal ada orang perempuan la laki2 jadi jahat.... perempuan la penyebabnya... tak tau lagi la dia...

      Delete
    2. Bapak ko mantat mak ko sbb biji mak ko gatalkan.nasib baik bapak ko tak letopkan kepala mak ko.dapat juga anak haram macam ko ni hidup...tapi hidup sia sia sbb perangai macam binatang haram

      Delete
  14. Tambahan mengelar leher pompuan juga dilakukan oleh orang lelaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjubo pun dilakukan oleh lelaki..perampuan takde buat keje jubo menjubo
      mcm peliwat tua aljuburi tu.

      Delete
  15. orang dh meninggal..tak perlu la cakap yg bukan2..sedekahlah al-fatihah untuk beliau lg elok dr buat dosa x tentu pasal..tuduh yg bukan2 pula..mcm mn nk minta maaf nnti..

    ReplyDelete
  16. arwah dah meninggal...xperlu la dok ckp bnda2 negatif mcm ni...hanya doakan kesejahteraan arwah kat sana...xperlu nak mencaci caci cmni....

    ReplyDelete
  17. Wahai anonymous di atas2 ni. Knp la bahasa tu kesat sgt. Senang mcmni jela. Xpyh baca kalau kerja asik nk sembur org. Baca blog baca berita sbb nk dptkan ilmu.

    Sy bkn ahli bijak pandai, tp sy yakin anda semua pergi sekolah kan. Kalau x mane reti bukak2 blog ni ye dak. So, back to basic la. Allah bg akal fikir secara muhasabah, mulut utk berbicara bnda yg baik2 bkn menilai org.

    Sy tau org x kenal pn sp komentar di atas ni tp cara kita menulis tula yg mempamirkan sifat kita dik. Klau huduh ayat2 tu mcmtula huduh perangai kita.

    Sy pn x nk bertelagah, siapala kita nk huk orang. Arwah pn da pergi kita sedekahkan alfatihah. Jd kita sebagai org luar yg xtau pangkal cerita jgnla membuta tuli. Kita doa mintak dijauhkan dr keturunan kita dan kita mintak keluarga kita sentiasa selamat. Kan senang. Detikkan sedikit je rasa baik hati tu dik bkn ssh pn. Ni asl bln baik je nk jd baik ni bln2 biasa ni kena la jgk ckp elok2.

    Sebab syg kita tegur. Wasalam. ��

    ReplyDelete
  18. Sy nk smbung lagi klau ade org nk rply dan hentam sy balik sy ok je. Kite nasihat ye dak. klau x blh terima masuk duduk dlm hutan. Hati x sakit, kepala x sakit. Muhasabah diri banyak2 la eh.

    Sbb syg kita tegur

    ReplyDelete
  19. Kesiankah lah kpd arwah yg malang tu. Walaupun kita x kenal dia, lebih baik kita sedekahkan alfatihah kpd arwah, x susah langsung untk sedekahkan alfatihah drpd kita mengeluarkan kata2 kesat n hina. Yg mana lebih baik. Pilihlah yg x merugikan kita.

    ReplyDelete
  20. Komen trbaik 0720. Fazura bagi 5 oppo

    ReplyDelete
  21. Harap blogger dpt delete gambar arwah.Jgn diaibkan jenazah. Nmpak aurat tu. Blogger takde perasaan ker? Jgn sampai jd kt sedara mara. Al fatihah.

    ReplyDelete
  22. Yelah anak mami jelah baik, anak mamak jelah molek.

    ReplyDelete
  23. Sian..kena kelar..saksi2 cakap dlm kereta penuh beg dan blakang kereta bnyk beg..mcm nak balik kampung..mgkin pergi bercuti agaknya..tp family mangsa buat laporan culik..tak paham bagaimana konsep culik zaman skarang ni..spatutnya culik sehelai sepinggang..zaman skrg bwk bnyk beg plak..kes culik dah masuk alaf baru..hurmmm...

    ReplyDelete