KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 3 February 2015

KOLEKSI GAMBAR SIRI JELAJAH RAKYAT HAKIM NEGARA LIWAT II, KULIM, KEDAH


Sambutan dan angka kehadiran jauh lebih kecil dari dulu apabila ceramah membabitkan DSAI .... tidak nampak kelibat para penyokong dan pendokong PAS terutamanya Unit Amal Malaysia dalam penganjuran ceramah sepenting ini.

Itulah adalah antara rungutan dan maklum balasa yang Omak Kau terima beserta dengan beberapa rakaman gambar Siri Jelajah Rakyat Hakim Negara Liwat II malam tadi yang berlangsung di Kulim, Kedah.

Anak-anak muda kelihatan amat kurang sekali .. hanya para penyokong dan pendokong bertaraf tegar dan totok sahaja yang datang memberikan sokongan.

Suasana sudah tidak semeriah dan sehebat semasa siri kempen-kempen Pakatan Rakyat dulu terutamanya yang melibatkan DSAI.

Dulu jam 8.00 malam padang dan lokasi dah penuh sesak .... kereta terpaksa diletakkan dalam jarak melebehi 3km jika mau sampai ketempat ceramah .. tetapi malam tadi sudah tidak ada lagi suasana sedemikian .. orang ramai mulai membanjiri tempat ceramah hanya lebih kurang 15 minit sebelum DSAI tiba itu pun angka kehadiran dikatakan dalam lingkungan tidak lebih dari 1,500 orang sahaja .. kehadiran yang amat mengecewakan sekali.

Kena terima hakikat sama ada suka atau tidak suka bahawa tanpa penglibatan dan kerjasama dengan PAS, setiap ceramah dan program anjuran PKR pasti dilihat suram dan suam-suam kuku.

Jelas pergolakan dan perbalahan dalam Pakatan Rakyat sudah ada kesannya dengan siri Jelajah Rakyat Hakim Negara Liwat II sudah menerima kesan dan tempiasnya.

Kalau masih lagi berkepala besar dengan enggan campak jauh-jauh keegoan, terus terang Omak Kau cakap ... Kedah bakal kekal ditangan UMNO/BN pada PRU 14 nanti walaupun isu-isu yang dibawa jauh lebih kuat dan bersifat mega mampu menggugat UMNO/BN bandingkan dengan isu-isu PRU 13 lalu.

Jadi tidak ada makna dan ertinya jika DSAI bebas dan terus mengemudi Pakatan Rakyat jika pencapaian pada PRU 14 nanti jauh lebih kecil dari apa yang ada sekarang.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

14 comments:

  1. Kekadang kehadiran bukan mencerminkan sokongan maupun kejayaan sesuatu program. Tak siapa dpt menentukan apa yg terjadi esok hari.Kecuali Allah swat maha mengetahui segalanya. Perjuagan adakalanya kalah dan menang...Aper nak heran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menipu diri sendiri not. Bangang punya anon

      Delete
  2. Nabi Muhammad sebagai kekasih Allah juga pernah kalah dalam peperangan. Brazil pegang juara bola sepak dunia berrutut turut juga kalah. Adat dalam kehidupan. Tidak memghairankan lah kalau ceramah ceramah DSAI kurang kehadirannya tapi ada juga org yg hadir jangan sampai tak ada orang yg nak dengar ceramah DSAI dah lah. Kalau dah sampai macam.itu maka wajib sangat lah DSAI undur untuk mengepalai PKR bagi sehaja kepada pemimpin lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA kau cakap ni. Anuar tu zalim lagi menzalimi. Tengok APA dia buat dkt TSKI dgn Che Gu Bard

      Delete
  3. Kerana PASMA penyokong PAS dah kecil Hati. DSAI wajar buat statement yg PKR menolak PASMA.

    ReplyDelete
  4. Kikiki....lantok la kehadiran orang bukannjadi ukuran la pulakkkk....kikiki...klu dah macai totook jubo tatap tak ngaku kalah walau pun dah tau kalah...kah kah lawan Dr M dah lama kalah...lawan Dollah tidon pun kalah...lawan dak gagap TSKI pun kalah kah kah kah...lantok laaaa .....nsk.mrnsng ssgt tunggu kst sg buloh 10.feb nnti...ko tunggu jer di pintu sg buloh nnti siap bunga manggar ngsn kompang yeerr.....tungguuu jgn tak tunggu....

    ReplyDelete


  5. Joined: Feb 28, 2009
    Posts: 5919

    Posted: Mon Feb 02, 2015 7:41 pm Post subject: DAP yang tamak dan gila kuasa 
    Parti mana yang melenting macam budak bila di tegur? DAP
    Parti mana yang tidak menghormati perjuangan rakan? DAP
    Parti mana kuat menuntut dan memaksa macam2? DAP

    ReplyDelete
  6. Kan sekarang bukan masa pilihanraya.. so jgn la nk compare masa Pru/ prk...adat la..

    ReplyDelete
  7. Betullah tu org kempen 5 tahun sekali, awak kempen 7 kali seminggu. org dah muak nak dengar.

    ReplyDelete
  8. Semalam aku post satu komen dalam blog greenboc tapi haram dia tak siarkan sebab komen pasal PKR. Patutle aku tengok semua yang terlompat2 dalam blog greenboc tu sumenya macai2 PKR sebab komen non-PKR sume kene blok. Inilah contoh keadilan PKR. Hampehhhhhh

    ReplyDelete
  9. Buat video lucuh maka ramai akan simpati pada anwar itu. Anwar cakap muka mirip di thailand sampai sekarang rakyat sedang tunggu mana muka mirip dari thailand itu . Mungkin ahli pkr Ahli suku melancap sebab itu mereka meberi sokongan pada anwar walaupun anwar pembuat video lucah terbaik di malaysia ini

    ReplyDelete
  10. patutnya lagi kurang dari seribu org.... maksimum selayaknya 500 org baru lah betul2 ikhlas berjuang....

    ReplyDelete
  11. Sinar harian 2 Feb 15 ...kehadiran ceramah AI di sikamat pecah rekod ...400 yg membanjiri padang ....guna AI sebab DS dah kena lucut

    ReplyDelete
  12. 1500 je yang hadir? Ingatkan 1 juta lebih tadi. Maknanya pengaruh Anwar semakin susut sejak kebelakangan ini. Kenapa ye? Dah tak berpengaruh seperti dulu lagi ke? Apakah ini boleh dibanggakan? Dah sudahlah nak bela Anwar ni pasal kawasan dia pun tak dijaga, apa cerita? Sekarang pasal isu kes dia pulak. Kata Anwar dia yakin 100% tidak akan dimasukkan ke penjara, habis buat apa lagi nak buat ceramah lagi ni. Kalau yakin, duduk jaga cucu saja lagi baik. Ini macam tak yakin je. Betul tak?

    ReplyDelete