KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 February 2015

LIWAT II .. PEJABAT PERDANA MENTERI JAWAB ISU KENYATAAN TANGKASNYA.



Tindakan pantas Pejabat Perdana Menteri dalam mengeluarkan kenyataan berhubung keputusan Mahkamah Persekutuan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim menimbulkan kritikan baru.

Kritikan tersebut timbul kerana tindakan perdana menteri tidak setangkas itu apabila menghadapi tragedi seperti kes kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370.

Perdana Menteri hanya mengadakan sidang media pada malam kejadian pada 8 Mac.

Dalam kes penerbangan MH17 yang ditembak jatuh di ruang udara Ukraine pada 17 Julai lalu, para pengkritik mendakwa PMO mengambil masa beberapa jam untuk mengeluarkan kenyataan.

Najib mengadakan sidang media pada dinihari berhubung kes pesawat malang tersebut.

Namun, PMO tangkas mengeluarkan kenyataan berhubung sabitan kes Liwat II semalam hanya dalam tempoh 15 minit, malah sebelum mahkamah menjatuhkan hukuman ke atas Anwar.

Mengulas kritikan tersebut, PMO menjelaskan bahawa kenyataan tersebut sudahpun disediakan lebih awal.

Seorang jurucakap kerajaan berkata, dakwaan yang menimbulkan perkara sebaliknya dianggap "mengelirukan".

Jelasnya, tindakan kerajaan itu sama dengan persediaan yang dijalankan oleh redaksi berita yang menyediakan dami laporan bagi keputusan yang mungkin diputuskan mahkamah.

“Jelas sekali ahli politik, peguam, pasukan komunikasi dan wartawan yang terlibat dengan kes ini menyediakan teks untuk keputusan bersalah dan tidak bersalah.

"Begitu juga, kerajaan menyediakan kenyataan lebih awaal untuk kedua-dua keputusan yang mungkin timbul.

"Ini secara keseluruhan adalah amalan profesional standard, terutama dalam kes melibatkan kepentingan awam,".

38 comments:

  1. Pro active lh tu atau pro ghairah gitu ...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang non pun siap text utk hujah rayuan dlm mahkamah bro...
      profesional gitu...

      Delete
    2. heran sungguh. sama2 sedap. yg kena penjara seorang saja. demokrasi terpimpin sungguh.

      Delete
    3. mana ada sama2 sedap, yg menjubor keluar sperma yg di jubor keluar taik...akibat meliwat lubang taik..

      Delete
  2. Zaman dh maju. Maklumat boleh dihantar dgn pantas. Setakat 10 baris tu kjp je siapkan. Lopeh tu publish je la APA ada hal

    ReplyDelete
  3. baaagus sekaliii informasi yg agaaaan berikan ini. Jelaaaaassssss sekali sangat menarik dan bermanfaat. thanks gan!! Thanks banget!! ijin share berbagi info :)

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Aku terima kasih pada nabi idris menbutakan mata dajjil melakukan kerosokan dunia.
      Aku terima kasih pada raham nor melebamkan mata dajjil anwar yg ada di malaysia ini.
      aku terima kasih pada peguam masuk dajjil anwar ke penjara.
      Semoga tak lagi bala di buat oleh anwar di malaysia ini

      Delete
    2. Wan Azizah beli rumah bernilai 171 juta kat luar negara.
      Wan Azizah belin cincin permata biru..juta..juta..
      Wan Azizah habis duit berjuta majlis tunang anak nye...
      Wan Azizah naik kapal terbang free... he..he..he..

      Dajal sungguh Anuar. Banyak perabis duit rakyat...

      Delete
    3. jangan lupa rosmah tu presiden umno, najib pula ketua umum bn lantikan tanpa pemilihan. demokrasi adil demi raqyat

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Bapa segala setan masih bersukaria d luar sana.

      Delete
    2. Walaupun saya penyokong BN tp masih musykil dgn tuduhan liwat.tak brani nak mengiyakan takut bersubahat dpt balasan Dari Allah.

      Delete
    3. dulu aku pangkah BN. Lps kes ni aku jd simpati kat anuar. Aku tak nak bersubahat dgn org yg anianya org. Tak akan aku pangkah BN lagi...tobat.. Amanah yg aku beri telah disalah guna oleh BN.

      Delete
  7. UMNO KINI SELAMANYA11 February 2015 at 20:23

    Ds anwar antara manusia melayu terhebat di malaysia dan tokoh yg dikenali dunia...hiba rasa hati bila bagini sudahnya...namun aku ttap percaya kerajaan tidak terlibat menginaya ds anwar...harap seluruh ahli keluarga trutaman isteri dan anak2 trus tabah dengan ujian besar ini.

    ReplyDelete
  8. i will never surrender... malam kedua. surender singh ke?

    ReplyDelete
  9. Aku rasa sebaiknya ds najib patut dilantik menjadi presiden pkr menggantikan jijah apabila beliau digulingkan oleh team muhyiddin....ramai yang tak tahu yang ds najib hanyalah spy untuk menghalang pengaruh mahathir melalui muhyiddin daripada berleluasa.tahniah diucapkan kepada ds najib di atas kebijaksanaan beliau!!


    Yang Benerrrr

    Jeff, Ulu Yam.
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff...maaflah. Babi yg kau bela tu dah banyak mati. Itulah sibuk berpolitik hingga kandang babi sendiri tak terjaga. Habis rugilah kau Jeff.

      Kawan Jeff Ulu Yam.

      Delete
  10. BODOH TAHAP GABAN GUNA PALE PELRI PALE LUTUT....HANCING SUNGGUH PUAK PALE PELIR JUBUR SIALFOOOOL....MENATE GILO BABI BURIT MUNG,

    ReplyDelete
  11. Aku terima kasih pada nabi idris menbuta mata dajjil melakukan kerosokan dunia.
    Aku terima kasih pada raham nor melebam mata dajjil anwar yg ada di malaysia ini.
    aku terima kasih pada peguam masuk dajjil anwar ke penjara.
    Semoga tak lagi bala di buat oleh anwar di malaysia ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun berdoa agar bala akan menimpa ko sekiranya dsai tak bersalah.tggu dan lihat dan akhirat la tempat penghakiman sebenar.

      Delete
    2. 21:38..doa org munafik kaki jubo mcm ko ni takkan di makbulkan Allah.

      Delete
    3. keluar video bukan dia pun, duk saman orang juta2... konspirasi fitnah liwat selamba je tidur dalam penjara. #menangpruesokmansuhpenjara

      Delete
  12. Sebagaimana kita imbas kembali Hansard (tarikh 22 Oktober dan 18 Disember 1997) , buat pertama kali seorang MP berdiri memegang akuan bersumpah yang menuduh Anwar Ibrahim terlibat dalam kegiatan seksual – homoseksual – assault, Anwar Ibrahim pada ketika itu merupakan Timbalan Perdana Menteri dan pihak yang menuduh beliau bukanlah daripada kalangan ahli kerajaan tetapi sebaliknya MP pembangkang daripada parti DAP. Dan siapa pula penuduh beliau yang sebenarnya? Arwah Karpal Singh, peguam yang hebat. Mana-mana pengakuan penglibatan jenayah Anwar Ibrahim dan kejatuhan politik beliau perlu dilihat kepada siapa yang memulakannya.

    Celako punye kapal Singh. Hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah main an politik bodoh.yg bangang kita umat Islam yg pentingkan kedudukan masing2,ingat janji Allah at as perlakuan masing2 didunia

      Delete
    2. Arwah karpal Singh? ...biar betul 21:37...hee

      Delete
  13. Walaupon aku penyokor tegar Umno BN tapi aku tak berani komen sembarangan tentang kes DS Anuwar.

    Memang banyak kekeliruan dalam perjalan kes.

    Namun hukuman sudah dijatuhi.

    Sama ada adil atau tidak hukuman yang dijatuhi itu, biarlah ALLAH yang maha adil pula memberi pembalasan.

    Kepada pembaca sekalian berhati-hati memberi komen supaya kita tidak mendapat DOSA FREE.

    Boy Putra.
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
  14. Janji Allah swt itu nyata, sekiranya penghukumkan/pengadilan tidak telus dan ada unsur khianat, Tunggulah pembalasan dari Allah swt dihari akhirat nanti. Saya tidak reda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 dpt pembalasan di dunia ni jugak supaya dpt kite saksikn mcm mne seko demi seko kene termasuk lh yg bersubahat sekali ...hee

      Delete
  15. Keajaiban kes liwat DS Anuwar.

    Mari sama-sama kita fikirkan kenapa ini berlaku.

    OK, Mohd Saiful memberitahu Mahkamah bahawa kejadian liwat yang didakwanya itu adalah tanpa kerelaannya.

    Jika kejadian itu berlaku tanpa kerelaan, pihak pendakwaan sepatutnya mendakwa Anwar mengikut Seksyen 337C kanun yang sama kerana meliwat secara paksa atau liwat rogol.

    Tetapi pihak pendakwaan menuduh Anwar mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seksual secara sukarela.

    Maka jika kejadian liwat ini berlaku secara "suka-sama-suka", kenapa hanya seorang saja yang dihukum sedangkan yang suka diliwat pula boleh dilepaskan??

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah kalo ko nak tau , semua nya wayang ... ada tok dalang di belakang ... hakim pun cap ayam...

      Delete
    2. 20 peguambela, follower blog ni yg nampak kepelikan ni.... tarak guna punyer loyers.

      Delete
    3. peguambela berkonspirasi dengan umno

      Delete
  16. Bersabarlah wahai saudara ku Anuwar Ibrahim.
    Berdoalah kehadrat Ilahi semoga kebenaran akan terbukti jua.
    Semoga mereka-mereka yang menzalimi mu akan di beri bala di dunia dan di akhirat.

    Amin.

    ReplyDelete
  17. Pemimpin negara penipu besar, nak tutup rasuah berbillion billion, buat rekaan fitnah jahat demi menjaga dari rahsia terbongkar. Habuan haram dan pencen bukan jaminan surga Allah SWT. Malu sekongkol pemerintah bernafsu syaitan.

    ReplyDelete