KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 February 2015

PERLAWANAN PIALA SUMBANGSIH 2015 DI CEMARI DENGAN RENTANGAN BANNER GERGASI WAJAH ANJING BERPAKAIAN FAM.



Pada Perlawanan Piala Sumbangsih 2015 antara JDT vs Pahang di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin,malam tadi, kelihatan ada sekelompok penyokong JDT merentangkan banner gergasi bergambar anjing memakai baju lambang FAM sambil memegang anak anjing sambil menyanyi beramai dengan kata-kata "FAM BANGSAT .. FAM BANGSAT"

Foto-foto tersebut telah tersebar secara menerusi media sosial Facebook dan WhatsApp dengan mendapat kritikan orang ramai yang menyifatkan tindakan dan perlakuan tersebut sangat keterlaluan dan biadap.

Meskipun banner tersebut tidak ditujukan kepada Pahang namun tenyata ia dituju khas kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Bagaimanapun tidak tahu apakah sebenarnya maksud kain rentang dengan gambar anjing tersebut.

JOHOR Darul Ta'zim (JDT) berjaya merangkul kejuaraan pertama musim ini selepas menewaskan Pahang 2-0 dalam aksi pembuka tirai Liga Malaysia 2015, Piala Sumbangsih di Stadium Larkin, malam tadi.

Gol pertama JDT berjaya dijaringkan oleh Marcos Antonio hasil sepakan sudut pada minit ke-36.

JDT kemudiannya, berjaya menggandakan jaringan hasil sepakan dari Luciano Figueroa pada minit ke-58.

Kemenangan ini memberi makna kepada JDT yang sebelum ini kalah dengan Pahang dalam perlawanan akhir Piala Malaysia musim lalu.

Selaku juara Liga Super musim lalu, JDT dilihat sebagai pasukan pilihan untuk mempertahankan gelaran mereka musim ini.

29 comments:

  1. Bola Saya tak sure. Tapi kat kawasan Pantai,KL. Seorang janda vvip Anak dua hadir sesi touch d hanjing. Sesi melawat golongan fakir dia tak darang plakk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROSMAH MANSOR JKK1 February 2015 at 08:37

      nape bapak kau bagi minum air cap anjing gila... kan dah mabuk... padan muka... kah kah kah

      Delete
    2. ko ni ada masalah jiwa sakit .... p la spital cek

      Delete
    3. Bela lembu dalam kondo baru best. Pegang anjing apa yg kita dapat.

      Jeff UMNO Tegar.

      Delete
  2. Anonymous 8.17,

    Move on. It's becoming irritating.

    ReplyDelete
  3. Kita sama2 tengok FAM ada telor ke tidak.....walau apa pun penyokong JDT terlalu fanatik dan melampau

    ReplyDelete
  4. Penyokong jdt ngan umno ngan fam same je tiga2 taik hanjing

    ReplyDelete
  5. Penyokong jdt ade telo sebab tu dia brani utk bertindak yang kecut telor pengikut pas dan pengikut tok nik telo kena kenser prostate. ...suka buat u turn ....kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta2 kau mampus bwh lori ulama ko hina peyangak negara ko bela dasar anak hanjing.

      Delete
    2. Anon 09:43...komen anak haram...

      Delete
  6. Anon 09:43..,Kau mesti lahir dr benih anjing. .kah...kah..kah, tak pun Kau ni memang dilahirkan oleh anjing..sal kau menghina ulamak..moga Kau mati dipanah petit..bini kau buat project dgn Bangla..anak Kau nnti kena rogol ramai2..kih..kih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah tu. Itu ular dalam semak

      Delete
    2. 10:45..kau terlebih makan taik busuk ulamak taik kucing..tu pasal kau mengelebah mengelupur tak tentu hala..kahkahkah..

      Delete
  7. Ulamak puiiii....banyak ulamak yang lebih baik dan terbaik untuk dihormati.....bukan yang nih...pecah bekah umat isle....sembayang 2 imam...kafur mrngkafir dan doa mcm gampang...itu bujan ulamak
    la bodo.....itu pokimak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro.

      Delete
    2. Ulama yg bisu bla pemeritah bt rasuah,tipu rakyat,curi duit rkyat,fitnah org utk kekal kuasa dia bt x nmpk,xnk tegur..itu ulama kaki bodek haram jadah mata duitan.

      Delete
    3. ulama umno dn ulama pas sama je dua2 ulama taik kucing..ulama dunia yg tamak harta dan kedudukan dunia yg tak kekal.

      Delete
  8. INILAH KEBANGGAAN BUDAYA ORANG JOHOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan budaya orang Johor. Ini mengingati ketidak adilnya FAM. Bila Johor je kena denda, bila Pahang amaran je. Anjing besar tu bapak dan anjing kecil tu anak tahulah siapa.

      Jadi presiden FAM untung dapat elaun, pergi round seluruh dunia FAM yg bayar. Status bola Malaysia macam tu juga.

      Patut taruk nama. Siapa makan cili dia rasa pedas. Majlis tertinggi FAM orang PAS lagi hancusss.....

      Delete
    2. Budaya org umno haram jadah..

      Delete
    3. Kalau majlis tertinggi orang PKR jangankan bola entah2 main guli pun tak mampu. PKR parti bangsat

      Delete
    4. Org pkr bkn main guli tp main telur sndri jek kahkahkah..jgn smpai telur tu kna prostate dah r

      Delete
  9. Bapak borek anak rintik

    ReplyDelete
  10. Biar berakal kalau nak komen.Biar bertempat kalau nak tulis...Nak kater tak reti bahasa,marah pulak...Ada akal tolanglah gunakan akal yg dianugerahi Allah.

    ReplyDelete
  11. Jangan kaitkan politik dengan sukan
    Xder kena mengena, walaupun apa yang dibuat penyokong jdt agak melampau

    Tapi itulah senario bola sepak kita, xkan kemana, pemain dan jurulatih bertukar ganti ada yang bagus ada yang kurang, tapi semua mainkan peranan , tapi kalau kita masih di takuk lama memang xkan kemana

    Budaya kita x mengajar kita jadi kurang ajar,
    Tapi peribahasa "siapa makan cili dia yang rasa pedasnya" kalau mereka rasa apa yang mereka buat betul dan wajar buat apa terasa,

    Peminat cuma meluahkan perasaan, kalau x betul xkan nak taat je

    ReplyDelete
  12. Diorang pegang prinsip 'winning is everything' ,cara tak penting.....takder sporting spirit langsung...tak perlulah mencela dan mengugut org kalau nak menang pun...kalau dlm kepala asyik fikir nak menang tak payah masuk liga M, buat liga sendiri....giler tak beradab lansung...org melayu dah semakin ajar dan perasan bagus......

    ReplyDelete
  13. Bapak perangai giler2 dan anak2 pulak pasang banner no way out, go to hell...lps tu banner org kepala anjing....lnilah yang dinamakan kepimpinan melalui teladan

    ReplyDelete